A legnagyobb német fuvarozócégek október 1-jétől átlagosan hat százalékkal emelik áraikat a közúti forgalomban mind a darab­áruk, mind a rakományok területén - mondta Áchim Mihály Miklós, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének társelnöke a lapnak.

A díjemelés következtében az egész európai ­piacon, így Magyarországon is emelkedni fognak a fuvardíjak, ami meg fog jelenni a kiskereskedelmi árakban is.

A hatszázalékos emelés ráadásul jelentős mértékűnek számít, hiszen a német inflációs ráta csak 1,7 százalék. Az érintett szereplők mégis jó eséllyel keresztülviszik a kívánt felárat ügyfeleik körében.

Áchim Mihály Miklós szerint nyilvánvaló, hogy nem elégséges a szállítási kapacitás. Ennek több összetevője van, ilyen a sofőrhiány, amelynek mértéke csak Németországban 40-45 ezer fő.

Másfelől a szállítási kínálat bővítése ellen hat az a lassan kereskedelmi háborúvá terebélyesedő küzdelem, amelyet a nyugat-európai országok kormányai folytatnak az úgynevezett "szociális dömping", avagy az új tagállamok - köztük a magyar - fuvarozói ellen.