Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Soha meg nem rendelt terméket küld el néhány cég a kiszemelt embereknek és utána gyakran fenyegetően, sőt erőszakosan követeli tőlük a vételár kifizetését. Ilyenkor arra hivatkoznak, hogy a vásárló nem küldte vissza az árut a megadott határidőig, tehát megvette azt. Újra terjed ez az átverés, ami ugyan régi és ócska, de gyakran mégis eredményes - mondta az InfoRádiónak Szép Gábor, a Teszt és Piac Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.

"Nagyon határozottan tudnak ezek a cégek fellépni, igen agresszívan is, ha megtalálják azokat a befolyásolható áldozatokat, akik ettől megijednek, akkor bizony pénzt is ki tudnak tőlük csalni." Szép Gábor hangsúlyozta, hogy a jogszabályok az ilyen esetekben teljes mértékben a fogyasztók érdekét szolgálják.

"A 2014-es kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés részletes szabályairól szól, ennek egyik paragrafusa egyértelműen kimondja, hogy olyan termékért ellenszolgáltatást a vállalkozás nem követelhet, amelyet nem rendelt meg, amelyre nézve szerződés nem jött létre, amennyiben a fogyasztó elmulaszt nyilatkozni, hogy nem kéri a terméket, akkor sem a vállalkozás ajánlatának hallgatólagos elfogadását vélelmezni. Ha a cég nem tudja egyértelműen bizonyítani, hogy megrendelte, akkor sem követelhet érte pénzt, ha az a termék nála marad."

Az elnök szerint az is előfordul, hogy a fogyasztó valóban megrendelt egy ingyenes vagy nagyon kedvezményes árú terméket, de a cég erre hivatkozva egy drága, több darabból álló sorozatot is meg akar vásároltatni vele. Ez is törvénytelen - tette hozzá Szép Gábor.