A kft. évente 12,5 ezer tonna snack-et gyárt Győrben. A Chio-termékeket is előállító magyar cég tagja az Intersnack-vállalatcsoportnak, amely két német család tulajdonában van, és tizennyolc országban mintegy nyolcezer embert foglalkoztat. A magyar lányvállalat győri gyárának fő profilját a lisztből sütött termékek, a sóspálcikák, sósperecek, krékerek adják, de készítenek puffasztott termékeket, ízesítette magvakat is.

Szabó Gábor kiemelte: az általuk idén felvásárolt búza az országban összesen megtermelt malmi búzának az 1,4 százaléka. Úgy tervezik, hogy jövőre is legalább ekkora mennyiségre kötnek majd szerződést. A lisztes termékek belföldi piaca stagnál, míg a külföldi megrendelések évről-évre nőnek.

Az idén 25 éves győri üzem teljes gyártási mennyiségének felét az exportra készített ropi teszi ki, ebből a legtöbbet a környező országokba szállítják. A lisztes alapú termékek piaci részesedése a kelet-közép-európai régió összesített piacán tizenegy százalék, így az Intersnack vezető gyártó ezen a téren. A sóspálcikák mellett népszerűek még a krékerek, ezek egy tekintélyes része távoli országokba kerül, például Ausztráliába, Kínába, Marokkóba, Kuvaitba. Szabó Gábor kifejtette: míg a távoli országok exportja mintegy 360 tonnát tesz ki a cégnél, addig a keleti piacé közel ötezer tonnát. A sóspálcikát nem éri meg messze utaztatni, a krékerek viszont különlegesek, a győri üzemnek van ugyanis egy saját fejlesztésű hengerműve, ami alól egyedülálló minőségű tészta kerül ki.

A vállalati kapcsolatok vezetője arról is beszélt, hogy folyamatosan csökkentik termékeik só- és telített-zsírsav tartalmát, mesterséges színezőanyagot, mesterséges ízfokozót, tartósítószert pedig nem használnak, emellett több termékcsaládjuk kizárólag természetes összetevőkből készül.

Az Intersnack Magyarországnál az elmúlt tíz évben megközelítőleg 3,5 milliárd forint értékű, önerőből fedezett beruházást valósítottak meg, fejlesztették többek között a gyártósort, bővítették az üzemet. Az említett időszakban több mint 15 milliárd forint adóval gyarapították a központi költségvetést. A cég éves szinten például 500-600 millió forint népegészségügyi adót fizet. A mintegy 300 embert foglalkoztató magyarországi leányvállalat tavalyi árbevétele közel 12 milliárd forint volt, ez idén valamivel több lehet. A német anyacég forgalma ugyanakkor meghaladja az évi 2,5 milliárd eurót - mondta Szabó Gábor.