Az elnök-vezérigazgató a TV2 Mokka című műsorában hétfőn tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban "bármiféle utasbiztonsági kérdés" lenne.
Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen "nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó", de az utasok biztonságát veszélyeztetők hibák "nem nagyon történnek". Sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van.

Bolla szerint azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy "valamit tenni kellett".
A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények - jelentette ki, megjegyezve, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.

Az elnök-vezérigazgató azt mondta: nem találtak olyan hibát, amely "azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz". Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is "jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg".

Bolla azzal kapcsolatban, hogy több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmassal szemben, kiemelte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.

A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy azokat soron kívül átvizsgálják. A kivonást megelőzően, péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni.