Így Csornára Győrből mintegy 15 perccel rövidebb idő alatt lehet eljutni egy biztonságos autópályán, emellett a Csornán eddig átmenő, nyugat-kelet irányú teherforgalom áttevődik az elkerülőre, így a rábaközi város biztonságos és élhető lesz, s a környezeti terhelés is csökken.

Az út építése folytatódik, az M85-ös Farádtól Sopronig tartó szakaszára a vállalkozói szerződéseket már aláírták, a kivitelezés jövőre kezdődik - mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az MTI beszámolója szerint.

Mindezek mellett 2022 után kapacitásnövelésre van szükség, az M1-es autópálya kétszer három sávra történő bővítésénél jelenleg az építési engedélyeket szerzik be, de elkezdik a keresztirányú autópályák építését is - mondta az államtitkár.

A szerződésben rögzített határidő előtt négy hónappal fejeződött be a munka a Csornát elkerülő út építésének második szakaszánál, amelynek alapkövét tavaly májusban tették le - fogalmazott Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) vezérigazgatója.

Jövőre kezdődik el az M85 folytatásának építése, valamint az M15-ös út kétszer kétsávosra bővítése, a fertődi Esterházy-kastélyt elkerülő út építése, márciusban pedig átadják a 813-as út záró szakaszát.

Az M85-ös utat délután négy órakor adják át a forgalomnak mindkét irányban.

(Képünk illusztráció.)