Bár a személysérüléses közúti balesetek száma nőtt az idei első félévben, a halálos áldozatot követelő és súlyos sérülést okozó baleseteké csökkent.

A rendőrség adatai szerint az év első hat hónapjában 258-an veszítették életüket közúti balesetben, 36-tal kevesebben, mint az előző év azonos időszakában. A javulásban a rendőrség szerint szerepe van a szupertraffipax-rendszer áprilisi elindításának is.

Hova mennek a "háromlábúak"?

A statisztikai adatok javulása nem a szerencsének köszönhető, hanem egyértelműen javuló tendenciáról lehet beszélni - mondta Óberling József ezredes a Zsaru Magazinnak adott interjújában. Az idén 500 alatt lehet a közúti balesetekben elhunytak száma, ami jelentős javulást jelentene 2015-höz képest, amikor 644-en veszítették életüket közúti közlekedési balesetben. .

Azokon az utakon, amelyeken szupertraffipaxok működnek stabil közlekedésbiztonsági helyzetről lehet beszélni az ezredes szerint. Az utóbbi hónapokban azonban a halálos áldozatot követelő balesetek egy része a főúthálózatról áttolódott az alsóbbrendű utakra.

Emiatt a rendőrség a következő időszakban az alsóbbrendű utak ellenőrzésére koncentrál, ennek érdekében a rendőrségi állomány és a sokszor háromlábúként emlegetett mobil szupertraffipaxok egy részét átcsoportosítják.

Mi az a Véda?

Az áprilisban élesített rendszer neve Véda, amelyet uniós támogatás felhasználásával 14,5 milliárd forintos költséggel épített ki a rendőrség. Ennek keretében 134 balesetveszélyes útszakaszra 365 fix telepítésű Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontot - Véda-kamerát - helyeztek ki.

A rögzített szupertraffipaxok mellett van további 160 darab bárhol felállítható mozgatható szupertraffipax. Óberling nyilatkozata szerint az utóbbi mobil szupertraffipaxok jelenhetnek meg a rendőrség által veszélyesebbnek ítélt alsóbbrendű utakon a jövőben.

Ha tetszett a cikk, a Bukszát szeretheti a Facebookon is.