Hajónapló

utazás széllel, hullámokkal, barátokkal

2020. már 22.

Playlist hajózáshoz és tavaszi hajókarbantartáshoz

írta: norbonca

Az utazás, az óceán és a vitorlázás romantikája mindig inspirálta a művészeket. Festők, írók, költők és zenészek adtak és adnak ma is felejthetetlen műveket, hogy akkor is érezhessük a hullámokat, a szelet, a kalandot és a szerelmet, amikor éppen nem egy vitorláson ülünk mindentől távol, a tenger közepén.

Rövid összeállításomban közel sem tudok teljes képet adni azokról a dalokról, amelyek születésekor a tenger volt a múzsa, de próbáltam korban és műfajilag is széles válogatást nyújtani. Így az ír kocsmazene, a hardrock, a ska, francia jazz, grammy díjas disco sláger, elektronikus zene, és napjaink legjobb trip-hop előadói segítségével remélem mindenkinek tudok mutatni kedvére valót.

Kezdjük is ...

2020. már 14.

Cápák, teknősök, kaland és vitorlázás Guadeloupe körül

Legyen megint Karib-tenger!

Soha nem csomagoltam még ilyen gyorsan és ilyen keveset. Gyakorlatilag befértem a feladható bőröndbe. Kézipoggyászt kizárólag azért viszek, hogy legyen valami kezdő cuccom, ha esetleg a nagyobb táskám elveszik. Na jó. Vihetek 23+10 kilót, most tartok 22-nél, nézzük mi jöhet még jól. Bedobok egy nagyobb vízálló táskát, még egy powerbankot, és pár hasonló apróságot. Upsz, összesen 35kg?! Hmmmm, jó, akkor elölről....

Guadeloupe

Jártam már itt, és szerettem. Az elmúlt 4 évben alig változott valami. Ismerem a repteret, a kikötőt, a fontosabb utakat, a helyi szokásokat. Pár perc és otthon érzem magam. A szigetcsoport Franciaországhoz tartozik, az Európai Unió része, 1-es roaming-, és 3-as lehúzási zóna.

Az út sima volt. Hajnalban ...

Tovább Szólj hozzá

vitorlázás sailing caribbean Karib-tenger Guadeloupe Petit Terre Les Saints La Soufrière Marie-Galante

2019. aug 03.

Kajakkal a Külső-Hebridákon

írta: norbonca

Megint kajakozás. Most Skócia, Külső-Hebridák, Atlanti-óceán. Nem a világ vége, van infrastruktúra, semmi sincs túl messze. Az időjárás változékony, vagy az eső esik és fúj a szél, vagy kibírhatatlanul sok szúnyog és légy van. Fókákat megyünk nézni, puffinokat , és esetleg basking sharkot . Bár utóbbira azért kevés az esély.

Ezek a túrák teljesen önszerveződőek. Megbeszéljük páran, hogy merre megyünk, esetleg szólunk még néhány ismerősnek, és akinek van kedve, csatlakozik. Jellemzően mindenki mindent magának intéz, felszerelést, utazást, szállást, stb. Nincs sem kinevezett, sem önjelölt túravezető. Mindenki saját felelősségre, egyedül csatlakozik, azt cipeli, azt viseli, és azt eszi, amit hozott. Ennek minden ...

evezés outdoor tengerikajak Skócia Hebridák Scotland Kajak Kayak Hebrides

2019. feb 05.

Thaiföld a tenger felől

írta: norbonca

A legutóbbi utam már nagyon távolinak tűnik, talán mert azóta rengeteg új terv született és mindig a következő utazás a legizgalmasabb. Egy dolog volt azonban teljesen biztos egész évben: idén is visszamegyünk Thaiföldre vitorlázni.

A tavalyi út varázslatos emlékeket hagyott mindenkiben és ez kockázatos. Mindig még jobbat, még nagyobbat, még szebbet várunk a következő alkalomtól. Semmiképpen ne menjünk ugyanoda, de legyen nagyon hasonló, csak még jobb. Utazzunk kevesebbet, de lássunk többet. Az ugyanolyan már szinte rosszabb. Ez teljesen természetes. Sok idő és utazás, mire az ember már nem akarja folyton versenyeztetni az élményeket egymással.

A múlt évben utolsó pillanatban foglalt hajó nem volt semmilyen extrával felszerelve, ...

vitorlázás sailing Thaiföld Thailand Andaman Sea

2018. júl 22.

California árnyékból

írta: norbonca

Az 1 hetes British Columbiai evezős túra után azt terveztem, hogy én viszem vissza a buszt Vancouverből Los Angelesbe. Végig a nyugati parton, kényelmesen,  kb 2200km. Sima ügy 1 hét alatt. Úgy számoltam, hogy nettó 3 nap vezetés, kényelmesebben 4, +1 nap extra nézelődés, +1 nap tartalék, ha műszaki hiba lenne az amúgy 30+ éves szekérrel. Egyedül leszek, nem rohanok, lesz időm magammal lenni, gondolkodni, olvasni, feltöltődni. Lelövöm a poént: öööö, NEM.

Elmesélem az utolsó kb. 24 órámat, az elég is lesz.

Oregonban végigjönni a tengerparton igazán jó móka. Kedves emberek, remek látnivalók. No de haladni is kell közben, úgyhogy végre hello California! A 101 -es úton tartok San Francisco felé, lassan meg kell majd állnom tankolni. A ...

utazás USA California San Francisco Los Angeles Santa Cruz Oregon

2018. júl 20.

Kenuval British Columbiában

írta: norbonca

Hosszú prológ, unalmas előkészületekkel, felelőtlen beteggel, repüléssel, stb. Ugorjátok át nyugodtan!

Nos megint nem vitorlázás jön. A tavalyi Grönlandi kajaktúra után idén British Columbia, Vancouver Island a cél. Kevesebben megyünk, így talán jobban tudunk majd alkalmazkodni egymáshoz. Nincs túlszervezve. Megvan a dátum és az indulás helyszíne.

Hárman megyünk, Gábor Németországban él, András barátom Los Angelesben, együtt jönnek fel András öreg iskolabuszból lakóbusszá alakított szekerével. Az autót pedig én viszem vissza a túra végén.

A programhoz passzoló repülőjegy beszerzése egy független booking siteon sikerült, de 1000 USD környékén kihozni a 3 repjegyet (BP - Toronto, Toronto - Vancouver, Los Angeles - ...

evezés Kanada British Columbia Kenu Kajak Vancouver Island Telegraph Cove

2018. feb 27.

2 hét az Andamán-tengeren 2.

2. rész

Ott tartottunk , hogy séta és masszírozás. Megvolt. Éjszakai thai street food, régi és új barátok, ágyban alvás, rendes zuhany. Az első hetet 3-4 órás alvásokkal toltam végig, de nem ma javítok az átlagon.

Valahol azt olvastam nemrég, hogy vitorlással világot kerülni nem más, mint folyamatos hajójavítás egzotikus helyeken. Egyáltalán nem kell ehhez világot kerülni.

A kikötőben már várnak minket, leadjuk az útleveleket, leltárt csinálunk a hajón és mehetünk bevásárolni. Hatan leszünk, rutinos utazós és hajózós csapattal. Úgy döntünk, hogy csak kezdőkészletet veszünk, a többit út közben megoldjuk. Itt csak délelőtt 11 -től adnak el alkoholt a boltban, így várnunk kell a legfontosabb védőitalok beszerzésére. Mire ...

vitorlázás sailing Thaiföld Thailand Andaman Sea

2018. jan 26.

2 hét az Andamán-tengeren 1.

1. rész

Amikor tavaly azt mondtam, hogy legközelebb 2 hétre megyünk, komolyan gondoltam. Így most jön nettó 2 hét az Andamán-tengeren Lankgawiból Phuketre és vissza. Arra gondoltam írok pár sort az előkészületekről is. Ha csak a kék tengerről és a fehér homokról szóló rész érdekel, akkor a következő bekezdést ugord át nyugodtan.

Utazást szervezni mindig izgalmas kihívás. Kitalálni hova menjünk, információkat gyűjteni, útvonalat tervezni, hajót választani, útitársakat toborozni. Egyben óriási szívás, kitalálni hova menjünk (ami mindenkit érdekel), információkat gyűjteni (nem csak arról, hogy mit nézzünk meg, de milyen nehézségek, veszélyek vannak), útvonalat tervezni (mindenki megtalálja benne ami érdekli, romantika, buli, kaland), ...

vitorlázás sailing Thaiföld Thailand Malájzia Malaysia Andaman Sea

2018. jan 26.

Kajakkal Grönlandon

írta: norbonca

"Napközben felhős lesz az ég, de éjszakára napsütés várható."

Amikor olyan útra megyek, amiről érdemes lehet írni, jobban szeretem a gondolataimat rögtön képernyőre vetni, mert az adott pillanathoz tartozó benyomások hamar elhalványulnak. Grönlandon az írásnak azért voltak technikai akadályai, de ami ennél is fontosabb, hogy az első naptól világos volt: ennek a túrának a feldolgozása igényel majd egy kis időt. Így pár hét elteltével talán rendeződtek az élmények annyira a fejemben, hogy érdemes lehet nekilátni.

Lesznek megint hullámok, szél, barátok, és persze vitorlák helyett jéghegyek.

Amikor március elején András barátom azt mondta, hogy menjünk Grönlandra kajakozni júliusban, felcsillant a szemem. Azonban közvetlenül egy 2 hetes Mexikói rally verseny és 1 hét Karib-tengeri vitorlázás ...

evezés outdoor tengerikajak Grönland Greenland Save the Arctic Kajak Kayak

2017. jún 23.

"A családi nyaralás"

írta: norbonca

(Kastela - Lastovo - Mljet - Korcula)

Az elmúlt években relatív sok időt töltöttem vízen, hol csak barátokkal, hol a gyerekekkel, hol a feleségemmel ketten, de valahogy "A családi nyaralás" nem jött össze. Nem várhattunk ezzel tovább, idén lecsaptunk az első kínálkozó last minutes lehetőségre, rögtön a szünidő nulladik napjától.

A hajónk egy 2016 -os Lagoon 450F . Ha a hajós nyaralás, és nem az élményvitorlázás a cél, akkor a katamarán a legjobb választás. Kényelmes, biztonságos, gyakorlatilag egy úszó apartman. A Lagoon 450 méretben talán túlzásnak tűnhet a családi nyaraláshoz, de egyrészt ez most kihagyhatatlan áron volt elérhető, másrészt lényegesen könnyebb egyedül kezelni, mint a kisebb testvéreit. Minden van rajta, amitől egy ekkora hajó "egykezes" tud ...

Tovább Szólj hozzá

vitorlázás sailing Adria Horvátország Vis Hvar Korčula Lastovo Mljet Paklinski Island