Stingray

A népautó, VW Bogár!!!

2016. június 02. 11:11 - Ben Stingray Blog

Volkswagen Bogár, minden idők egyik legsikeresebb autója.

 

Két ajtós, négy üléses, farmotoros remekmű. A Volkswagen bogár egyszerűen csak egy legenda. Talán ez minden idők egyik legelterjedtebb autója. A bogárból több mint 21 és fél millió darabot gyártottak az évek során 1938-2003-ig. És ez csak erre a régi típusú kasznira vonatkozik, persze voltak finomítások, fejlesztések az évek során de alapvetően ezt a járgány több mint 6 évtizeden át gyártották folyamatosan. Az első és az utolsó bogár gyakorlatilag ugyanazon a mechanikai alapon épült meg. Azt azért el kell ismerni hogy ez elég lenyűgöző. De miért van ez? Hogy lehet valami ennyire népszerű?

1.jpg

volkswagen-beetle-last-edition-2003-10.jpg

Ennek megválaszolására tett próbálkozásként vissza kell menni a keletkezéséig. Az autóra a megrendelést nem más mint Adolf Hitler a náci Németország vezetője adta ki. Hitler egy olyan népautót akart amely képest a német családokat az újonnan készülő német autópályákon szállítani probléma nélkül 100 km/órával kényelmesen és problémamentesen. Hitler az árral kapcsolatban is határozott volt 990 Birodalmi Márka, ez egy átlagos német dolgozó 31 heti fizetésének felelt meg 1936-ban.

Az autó megjelenését, külsejét a Tátra V570-es ihlette amely egy 1930-as évek elejei csehszlovák fejlesztés, prototípus volt. Ennek a járműnek a tervezését Hans Ledwinka irányította. Hitlernek megtetszett a Tátra az első alkalommal amikor látta 1933-ban. Ennek hatására 1934-ben le is szerződött  egy Ferdinand Porsche nevezetű innovatív mérnökkel a saját népautója megtervezésére. Igen ez ugyanaz a Porsche akinek a nevéhez a sportautó márka is köthető, aki számos katonai fejlesztésben is segédkezett a Náci uralom alatt. Porsche 1938-ig dolgozott a terveken és azoknak véglegesítésén amikor is végre elkezdhették a sorozatgyártást. Ennek hatására a Tátra egyébként jogi eszközökhöz is folyamodott mivel egyértelmű volt a hasonlóság a bogár és a Tátra V570 között. De miután Hitler lerohanta Ausztriát és elfoglalta a Tátra gyárat és eltiltotta Ledwinka prototípusát bármilyen nyilvános megjelenéstől. Ezután ez az akadály is elhárult a bogár világhódító útja előtt. Később a Volkswagen kártérítést is fizetett, az osztrák vállalat által szabadalmaztatott alkatóelemek miatt, amelyeket a bogár tervezésekor a német mérnökök felhasználtak.

tatra_570.JPG

(Tatra V570) 

A bogár hamar sikeressé vált az emberek körében. Ezért az évek során egyre több tengerentúli országban is elkezdték gyártani a Volkswagen fő zászlóshajóját. Gyártották Brazíliában, Ausztráliában, Dél-Afrikában és Mexikóban is ahol a legutolsó darab gördült le a futószalagról 2003-ban.

Az évek során alapvetően megmaradt a dizájn amely rengeteg rajongót ihletett meg. A bogár hamar elterjedt a tuning körökben is, felépítése milyen kifejezetten alkalmas a gyorsulási versenyekhez egy kis fejlesztés után és kiterjedt alkatrész ipar fejlődött ki erre a típusra. De a restaurátorok között is nagyon keresett modell számos gyönyörű gyári állapotra sőt még annál is szebbre helyreállított modellel találkozhatunk szerte a világon.

tuning_2.jpg

cars_volkswagen_volkswagen_sci_2560x1600_animalhi_com.jpg

A kocsit a motorsportban is sokszor használták fel és használják fel a mai napig is. Legyen szó a már korábban említett gyorsulási versenyek, vagy a tereprally világáról. Mi most csak egyetlen sorozatot szeretnénk kiemelni ez az ún. Formula Vee ebben a versenysorozatban a bogárt használták fel alapként a pálya versenyautók kialakításához. Az 1960-as években vélt népszerűvé szerte a világon ez volt akkoriban az egyik leginkább költségkímélőbb lehetőség a motorsport karrier elkezdésére, ez volt a belépő szint. De az átalakítások után a sportkocsik csaknem 200 km/óra sebességet is elérték a pályán. És ez egy nyitott versenyautóban már igencsak izgalmas élmény volt a pilóták számára. Olyan legendák is versenyeztek pályafutásuk elején ilyen versenyautókban mint Niki Lauda vagy éppen Emerson Fittipaldi.

formula_vee.jpg

(Formula Vee versenysorozat egyik futama)

A Volkswagen az évek alatt két újabb generációval is bepróbálkozott a vásárlók körében, de mondanunk sem kell hogy meg se közelítették az eredeti bogár népszerűségét. A mai kisautók piaca már túl telített és az új modellek már nem ütöttek akkorát mint az eredeti széria a bemutatása idején.

2nd.jpg

3rd.jpg

(Bogár második és harmadik generációja)

Mindent egybevéve kijelenthetjük hogy a Volkswagen Bogár megérdemelten vált a világ egyik legnépszerűbb autójává és minden idők legtöbb példányszámban legyártott széria autójává. Érdekes még hogy az 1999-es nemzetközi szavazáson amelyen a "Car of the Century" díjat osztották ki. Vagyis a 20. évszázad legmeghatározóbb autójának a díját ítélte oda a nemzetközileg elismert ítélőbizottság a bogár az előkelő 4.-ik helyezést érte el. Egyedül e Citröen DS a Mini és az első helyezést elért Ford T-modell előzte meg.

2 komment

Bullitt, a zöld szörnyeteg!!!

2016. május 26. 12:11 - Ben Stingray Blog

"A chicagoi tanú" című filmet 1968-ban mutatták be Steve McQueen főszereplésével, az alkotás eredeti címe "Bullitt". Ezt az akció, krimit Peter Yates rendezte, aki egyébként közreműködött "Az Angyal" című sorozat készítésénél is. A filmben egy belevaló San Franciscó-i zsaru történetét követhetjük végig, akinél leadtak egy besúgót megőrzésre. Az a feladata hogy megvédje őt a maffiától aki ellen tanúskodni fog, legalábbis ez a terv. De valaki beköpi a rejtekhelyükét és a tanú életveszélyes megsebesül, innen kezdődnek a bonyodalmak. Ha érdekel a folytatás nézzétek meg a filmet. :)

1968-ford-mustang-gt-390-bullitt-replica-rear-three-quarters-driver.jpg

Ugyanis most mi nem a filmet, hanem sokkal inkább a benne szereplő kocsit szeretnénk bemutatni. A filmben a Steve McQueen által játszott Frank Bullitt nyomozó nem mást mint egy méregzöld 1968-as Ford Mustang GT 390 Fastback-et hajt. Ez a kocsi igazán jól mutat San Francisco utcáin és amúgy bármely más város utcáin is. A 390 itt a köbhüvelykre vonatkozik amely átváltva körülbelül 6400cm3-nek felel meg. Ezek a mustangok 325 lóerős 4 torkú karburátorokkal szerelt vadállatok voltak. A híres zöld szín Ford gyári szín amely a "Highland Green" azaz felvidéki zöld néven futott. A filmben szereplő kocsi jellegzetessége még hogy nincs embléma a hűtőrácson nem virít ott a lovacska. A produkció két ilyen Mustangot vásárolt a film forgatásához. Ezek közül az egyik teljesen tönkrement az egyik jelenet forgatása során, a másik pedig magánkézbe került és azóta is rejtély a holléte.

bullitt-mustang-mcqueen.jpg

bullitt-mustang-mcqueen-6.jpg

Egyértelmű hogy a film a hírnevét sokban köszönheti ennek a Mustangnak. De van egy másik kocsi is ami kisegíti ezt a rossz fiúk használják és mi más lehetne mint egy Dodge Charger. A filmben van minden idők talán egyik legjobb autósüldözése amikor is Bullitt üldözi a Chargher-t. A jelenet összesen nem kevesebb mint 11 percig tart és San Francisco lejtős utcáitól egészen a külvárosi kaliforniai utakig tart. Ez a jelenet igazán izgalmas bár néha már kicsit vontatott mai szemmel nézve. Ha másért nem szerintünk már ezért is érdemes megnézni a filmet.

ktemzr0typ60cxz5lkt8.jpg

A Mustang hamar népszerűvé vált a rajongók sorában és sokan "Bullittosítják" a saját kocsijukat, sokszor még akkor is ha az nem is Mustang. Ennek persze a gyár is örűlt, 2008-ban a film 40. évfordulóján egy limitált szériával jelentkeztek amelyen visszaköszönnek az 1968-as Bullitt stílusjegyei. Mondanunk se kell hogy nem kellett nagyon törniük magukat hogy vevőt találjanak, a járműveket néhány hónap alatt elkapkodták. Amit teljesen megértünk.

e94d2859743c81cc95ffe88320cb2dc4.jpg

nagy_kep.jpg

Tehát a Bullitt egyaránt nagy sikert aratott a mozivásznon és a rajongók körében. Szerintünk nagyon pofás kis verda amely igazán méltó egy ilyen kemény zsaruhoz. Ajánljuk a filmet megnézésre főleg a kocsi miatt és reméljük tetszeni fog de ha szereted a régi amerikai klasszikusokat ez a film tuti bejön majd neked is.

 

1 komment

Sorozatokban szereplő kultikus verdák!! I.rész

2016. május 23. 16:19 - Ben Stingray Blog

#1 KITT a Knight Rider-ből.

A Knight Rider a a 80-as évek vitathatatlanul egyik legismertebb és legnépszerűbb sorozata. De ez elsősorban talán nem  David Hasselhoff színészi játékának köszönhető. Sokkal inkább a sorozatban szereplő társának, a Knight Industries által létrehozott intelligens és jól felszerelt sportkocsijának köszönhető. A sorozatban szereplő "KITT" vagyis a Knight Industries Two Thousend egy átalakított 1982-es Pontiac Trans Am. KITT legjellegzetesebb eleme az orrészen található piros szkenner, és a hozzá tartozó hangjelzés, illetve a sötétített hátsó fényszórók. Emellett pedig az autó teljes belső kialakítását megváltoztatták, új műszerfalat, üléseket és egyedi kormányt kapott.

knight1.jpg

knight2.jpg

#2 Volvo P1800 az Angyal című sorozatból.

Az 1962-1969-ig futó sorozatban Simon Templar vagy ahogy ismerik az "Angyal" kalandjait követhetjük végig. A jómódú kalandor utazásaiban nem más mint egy Volvo P1800-as sportkupé klasszikus szolgál kiváló társként. A sorozat készítői egyébként a Jaguár gyárat keresték meg elsőként ugyanis eredetileg egy Jaguar E-Type-ot szerettek volna a főszereplő kocsijául . A Jaguar vezetői azonban ezt a lehetőséget visszautasították, mondván az E-type már így is elég népszerű nincs szükségük erre a lehetőségre. A Volvo viszont kapva kapott az alkalmon és felajánlotta az P1800-ast mint a főhős járművét hogy ezáltal is népszerűsíthesse az 1800-as szériát. Egy későbbi interjúban Roger Moore a sorozat sztárja elmondta hogy az összes filmekben használt kocsija közül a P1800-as a kedvence. Már akkoriban is volt egy sajátja amikor forgattak és a mai napig is egy Volvo-t vezet.

volvo1.jpg

volvo2_jayleno.jpg

#3 GMC Vandura a Szupercsapatból.

A Szupercsapat című sorozat 1983-1987-ig forgott és 5 évadot élt meg. Ez az 1983-as GMC Vandura a sorozat egyik legemlékezetesebb elemévé vált. Bosco Baracus őrmester azaz "Rosszfiú" drágasága a sorozat egyik fő ismertetőjegye. Négy zsoldosból álló csapat egyik fő segítőtársa ez a kiteher. Számtalan modellautó készült belőle és gyakori hiba hogy ezen modelleken teljesen fekete színben ábrázolják a kisbuszt. De a valóságban a piros vonal feletti rész sötét szürke színű volt. A kisbusz számos rajongót ihletett és sok GMC Vandura-t és más nagyon hasonló típusokat alakítottak át a Szupercsapat mintájára.

ateam3.jpg

ateam1.jpg

#4 Ford Torino a Starsky & Hutch -ból.

 A Starsky & Hutch sorozat két nyomozó kalandjait mutatja be, 1975-1979-ig futó sorozat 4 évadot élt meg de annál több rajongót gyűjtött. A hírnevét talán leginkább Starsky szeretett kocsijának egy 1975-ös 2 ajtós Ford Gran Torinonak köszönheti. Az élénk piros oldalt két fehér díszítő csíkkal ellátott Ford igazán karakteres verda. Az egyik főszereplő első reakciója mikor meglátta: "Úgy néz ki mint egy csíkos paradicsom". Hát így is lehet fogalmazni de mindenesetre nekünk tetszik. :)

torino1.jpg

torino2.jpg

13 komment

Crockett verdái

2016. május 20. 11:35 - Ben Stingray Blog

A Miami Vice a 80-as évek egyik legsikeresebb filmsorozata amelyet 1984-1990 között forgattak. A 6 évadot megélt sorozat alatt a főszereplő James Crockett detektív azaz "Sonny" karakterének keze alatt 2 Ferrari is megfordult. A sorozatban számos jármű tűnik fel de egyértelműen Sonny két kocsija a legmeghatározóbb. A következőkben ennek történetében merülünk el egy kicsit.

8_2.jpg

(Don Johnson és Philip Michael Thomas a sorozat két sztárja)

 Az első autó amivel a sorozatban láthatjuk Crockettet furikázni, egy Ferrari Daytona Spyder 365 GTS. A Daytona az első két évadban szolgálta ki Sonny Crockett nyomozót mint szolgálati jármű. A sorozatban az ugratásokhoz és egyéb mutatványokhoz használt kocsik egyike sem igazi Ferrari volt. A Daytona Spyder 365 GTS modellt harmadik generációs átalakított Corvettekkel helyettesítették, ezeket használták a mutatványok során. De az első megjelenése a sorozatban pont egy igazi Ferrari Daytona Spider volt amit egy üzletember ajánlott fel a sorozat számára. Ezzel a járművel minden mozgó jelenetet egy platós teherautóval segítségével vettek fel. Nehogy megsérüljön az autó a forgatás során. A történet szerint Crockett első verdája a 3.évad első epizódjában semmisült meg amikor is felrobbantják, egy illegális fegyverügylet alkalmával. Amikor is ezen mutatják be az egyik rakétavető nagyszerű erejét. Jobb célpontot is találhattak volna ennek bemutatására. :)

ferrari-365-gts4-daytona-spyder_2000x1500_may-07-2012_10_04_39_908981.jpg

ferrari-daytona-15.jpg

Tehát miután felrobbantották a fekete szépségét Crockett kénytelen új kocsi után nézni és az ízlése ekkor sem hagyja cserben. A második kocsija ugyancsak egy Ferrari a sorozatban nem más mint egy fehér 1986-os fehér Ferrari Testarossa.

mecum-miami-vice-testarossa-13.jpg

1986-ferrari-testarossa-miami-vice-hero-car-rear-three-quarter.jpg

Érdekesség hogy a sorozat számára a replikákat biztosító vállalat elkezdte külön is forgalmazni ezen Ferrari Daytona replikákat. Amely viszont igencsak felbosszantotta az olasz vállalatot. Ezért mikor új jármű után kellett nézni a készítőknek egy igencsak kellemes helyzetbe keveredtek. Ugyanis a sorozat számára a Crockett második kocsijából, az 1986-os Testarossa-ból 2 eredeti példányt ajánlott fel a márka a sorozat készítői számára. A készítők nem akartak semmilyen jogi kellemetlenségbe belefolyni és persze nem voltak ellenére az eredeti sportkocsiknak sem. Ennek ellenére persze ezután is szükség volt egy olyan járműre amit az ugratások és egyéb az autót megpróbáló jelenetek során használnak. Ez végül egy 1972-es De Tomaso Pantera lett amelyre tökéletesen illeszkedtek a Testarossa karosszéria elemei. Eredetileg ez a kocsi is fekete színű lett volna, de a készítők szerint nem lettek volna elég látványosak az éjszakai jelenetek. Így esett a választás a fehér szín mellett. Míg a fekete szín működött a Daytona esetében a Testarossa-nál már nem.
A sorozatban használt 2 eredeti Testarossa mára egyaránt 1 millió dollár feletti értékkel rendelkezik. Szerintünk nagyon ellettek találva a kocsik amelyek tökéletesen illenek a főszereplő karakteréhez és ezért is ez az egyik kedvenc sorozatunk. 

Ti szeretitek a Miami Vicet-t?

Szólj hozzá!

General Lee a kedvenc sorozatsztárunk!!!

2016. május 18. 10:21 - Ben Stingray Blog

General Lee a Hazárd megye lordjaiból.

Ha minket kérdeznének hogy mondjunk egy sorozatbeli híres kocsit rögtön a General Lee-t vágnánk rá, mint válasz. Az 1979-85-ig futó sorozat igazi sztárja egyértelműen ez az amerikai izomautó volt. Ez az 1969 Dodge Charger valóságos legendává nőtte ki magát. Számtalan rajongó másolja le a mai napig. Az ikonikus gallytörő rácstól kezdve, az ajtón található 01-es számmal, az autó tetején található konföderációs zászlóig. És ezzel a vagány narancs színnel minden idők egyik legemlékezetesebb TV-s verdájává vált.

genlee1.jpg

Érdekes adat hogy a sorozat pályafutása alatt több mint 320 General Lee-t használtak fel. Átlagosan több mint 1-et egy epizód alatt, ez az magyarázza hogy rengeteg ütközés és ugratás volt a sorozatban amelyet sokszor nem éltek túl a járgányok. Igen ha átugratsz egy folyót lehet hogy nem tudsz rögtön tovább hajtani :). Az ugratások során egyébként mindig homokzsákokat vagy cementes zsákokat tettek a csomagtartóba ezzel megakadályozva hogy a mutatványok során az autó orra érkezzen ugyanis alapból a legalább 3.7l-es motor igen orrsúlyossá tette a kicsikét. Akkoriban a leggyorsabb módja ha elakartál adni egy Chargert az volt ha megkerested a sorozat készítőit valószínűleg nyitottak voltak az üzletre. Bár nem tudjuk ki akarna eladni egy ilyen gépet.

genlee3.jpg

A 7 évadot és 145 epizódot megélt sorozat alatt bőven van alkalmunk megcsodálni ezt a Chargert. Az epizódok többsége ugyanazt a eseménysort követte. A városban történik valami balhé, majd ezt rákenik a Duke fiúkra illetve erre nincs is szükség mert általában ők a gyanúsítottak. És a hátralévő részben megpróbálják tisztázni a nevüket. És ezalatt persze a General Lee repked ide-oda, gumiégetésekkel tűzdelve és számos rendőrautót összezúzva. Szóval igazi szórakozás olyan jó kis régimódi amerikai módra az egész családnak.

dukes.jpg

1969_dodge_charger_dukes_of_hazzard_general_lee_002_1651_1.jpg

A sorozat alapján 2005-ben egyébként készítettek egy filmet is Sean William Scott és Johnny Knoxville főszereplésével. Szerintünk nem üti meg a sorozat színvonalát de arra mindenképpen jó volt hogy tovább növelje General Lee népszerűségét. És ha másért nem azért a néhány autós jelenetért igazán érdemes megnézni a filmet.

movie.jpg

Nekünk szinte minden jöhet ami General Lee. Nektek tetszik a verda?

1 komment

5 Brutál Pickup

2016. május 17. 11:59 - Ben Stingray Blog

#1 Dodge Megaram

Ez az amerikai dízel vadállat méltán kezdi meg a listánkat. Az amerikai tuning cég által megalkotott vasra egy szó van: "Bad-Ass". Vagy magyarul talán úgy fogalmazhatnánk meg leginkább hogy "Vadállat".

tumblr_o147krhzki1uunimpo1_1280.jpg

A Megaramnak nemrégiben megszületett a kistestvére is a Mini Megaram.

6.jpg

#2 Brabus 6x6

4 kerék meghajtás? Az az amatőröknek való, ebben a járgányban 6 darab hajtott kerékig meg sem álltak a fejlesztők. A Brabus mint a Mercedes hivatalos tuning cége régóta kápráztat el minket szebbnél szebb átalakításokkal. A Brabus 6x6-nál azonban egy szintel feljebb léptek és egy szörnyeteget teremtettek.

brabus-b63s-700-6x6-front-side.jpg

brabus_mercedes-benz_g_63_amg_6x6.jpeg

#3 Jeep Crew Chief 715

Ez a koncepció enyhén szólva brutálisra sikeredett. A Jeep egyik következő generációja valahogy így fog kinézni, ezek után megfordulnak majd az utcákon az tuti. Szerintünk nemsokára Hollywoodi produkciókban is fel fog tűnni a verda mivel iszonyat vagány.

2018-jeep-wrangler-confirmed-to-spawn-crew-cab-pickup-truck-105675_1.jpg

2018-jeep-wrangler-confirmed-to-spawn-crew-cab-pickup-truck_2.jpg

#4 Ford F650 (Dunkel Promotion Truck)

Ez a pickup a Dunkel Industries amerikai vállalat promóciós projektje eredményeképpen született meg. Szerintünk minden idők egyik legdurvább járgánya lett. A Ford F650 alapból is lenyűgöző és tiszteletet parancsoló kiállással rendelkezik. De ez a túra változat egyértelműen viszi a prímet.

0.jpg

1011rv-02_dunkel-industries-luxery-ford-f650-4x4-expedition-truck_rear_right_view.jpg

#5 Volkswagen Alpine Pickup

Ezek a Volkswagenek arra készültek hogy megdöntsék a leghosszabb egy országon belüli tereptúra rekordját. A tervezők az Amarok típusú terepjárót pumpálták fel aminek az eredményeképp megszülettek ezek a vadállatok. Ez a vállalkozás egyébként a 2014-ben Szocsiban megrendezésre kerülő téli olimpiai játékokat is népszerűsítette egyben.

volkswagen-amarok-polar-expedition-3-1-1.jpg

vwr-4.jpg
Nektek melyik gép tetszett a legjobban?

 

10 komment
süti beállítások módosítása