Kelet és nyugat közé ragadt politikai blog

Kövér László az NKE-n: Egy pillanatig se higgyék, hogy vannak fékek és ellensúlyok!

2018/09/21. - írta: IllésGergő

Újságírás nem létezik, az EP aberráltak mellett áll ki, a közszereplőket pedig aljas módon támadja a média az Országgyűlés elnöke szerint.

Nem csak Kossuth-szoborcsoportot avatott szerdán az Országgyűlés elnöke a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen, hanem az intézmény diákjainak is előadást tartott az adóforintokból egyébként igen impozánsan felújított Ludovika-campuson Kövér László: a szerda délelőtti beszélgetésen (értsd: Kövér László beszél, a hallgatók hallgatnak) szó esett arról, hogy megszűnt az újságírás, hogy fékek és ellensúlyok nem is léteznek, valamint, hogy nem sajtó, meg szólásszabadság az, hogy egy közszereplő becsületét a sárba tiporják.

kover_laszlo_nke.jpg

A beszélgetés menete is hasonlóan steril és letisztult volt, mint maga az egyetem épülete, a szervezők ugyanis láthatóan kínosan ügyeltek arra, hogy az egyébként kedélyesen sztorizgató Kövérhez a hallgatóságból az esetleges kínos kérdések egyáltalán ne, de legalábbis kellőképpen lecsiszolva juthassanak csak el: kérdezni például papírfecnikre írva – és azt a moderátorhoz eljuttatva – lehetett csak. De ne is legyünk hálátlanok, inkább foglalkozzunk azzal, mit is mondott másfél órás előadása alatt a házelnök.

A Fidesz múltjáról és a rendszerváltásról:

Kövér szerint a fiatalság előtt alapvetően két út áll: az egyetem 4-5 évét úgy is el lehet tölteni, hogy „az alkoholizmust kivéve semmi sem ragad ránk”, meg úgy is, hogy az ember ténylegesen is tanul valamit. Ez utóbbi utat választották a Fiatal Demokraták is, akik a szakkollégiumi mozgalom farvizén voltak képesek felemelkedni. A „Fiatal Demokraták” szó kimondása után Kövér is szentimentálisabb lett: „valaha a Fiatal Demokraták Szövetségének hívtuk magunkat...most pedig öten vagyunk rangidősek az Országgyűlésben, mindegyikünk fideszes”.

Pártja már „a legrégebb óta Fiatal Demokraták Szövetsége” – tette hozzá az örökifjú házelnök.

A közelmúlt eseményeinek taglalása előtt Kövér sokat nosztalgiázott a rendszerváltás éveiről, mikor szerinte a történelem mozgásteret kínált fel az ország részére, mellyel pedig „leszegett fejjel, akár a falnak menve is élni kell”. Szerinte a rendszerváltás első éveiben senki sem ismerte fel, hogy a társadalmi törésvonalak nem bal- és jobboldal, de még nem is a rendszerváltáspártiak és a kádáristák között húzódnak: a probléma ugyanis abból adódik, hogy ki-ki hogyan határozza meg a nemzet helyét és szerepét a világban. A rendszerváltás-korabeli parlament színvonalát is sokkal jobbnak tartotta Kövér, miután akkor még nem kellett a házszabályba írni, hogy „padlóra köpni tilos”, egyes íratlan szabályokat pedig mindenki be is tartott.

Az ellenzék helyzetéről

A házelnök tipikusan múltba révedő ember: mikor a parlamentarizmus jelenlegi helyzetéről kérdezik, a Kádár-rendszerig ugrik vissza. Szerinte ugyanis a parlamenti munka alacsony minőségének oka, hogy még a Kádár-korszak parlamentjében egyes törvények elfogadását kétharmados felhatalmazáshoz kötötték, így például a költségvetését is. Így a rendszerváltás utáni kormányok esetében Kövér szerint

az ország „abba a parlamentarizmusban elfogadhatatlan helyzetbe került”, hogy az ellenzék hozzájárulása is kellett a költségvetés elfogadásához.

„Vagy az ellenzék lesz kormánypárti, vagy a kormány keze lesz megkötve” – ecsetelte a jelek szerint a feles többséggel elfogadott törvények hívének számító házelnök.

Szerinte lassan eljutunk oda, hogy az ellenzék egyik tagjával sem lehet majd tárgyalni, ugyanis ma egyik párt sem hajlandó a konszenzusra: a Jobbik az Európai Parlamentben is „hátba szúrta” a kormányt, a baloldal pedig „mai napig jobb gyurcsányferenc szeretne lenni, mint maga Gyurcsány Ferenc”. Ezért az ellenzékből kikoptak a nemzeti érdekek védelme érdekében még konszenzusra képes figurák – vélte, hozzátéve, hogy páran talán még az MSZP-ben maradtak közülük, őket viszont az ellenzéki térfélen erőszeretettel „fideszügynöközik” le.

A Sargentini-jelentésről

„Ha egy jogállamisági problémákat boncolgató jelentés elfogadásakor az Európai Parlament nyíltan semmibe veszi saját eljárási szabályait, azok után bármi megtörténhet” – indított erősen a múlt héten az EP-ben kvázi-kétharmadot kapó párt alapító tagja. Elmondta azt is, szerinte a Sargentini-jelentés szavazását azért „hamisították meg”, hogy a Tanácsnak kötelessége legyen továbbvinni az ügyet. Kövér azonban nem hisz abban, hogy végül szankcionálnák Magyarországot az eljárás végén, mivel ott vannak a lengyelek, és Sebastian Kurz „lehet, hogy mély hálától eltelve, régi osztrák hagyomány szerint ellenünk szavazna”, de ebben koalíciós partnere, az Osztrák Szabadságpárt megakadályozná.

A házelnök hozzátette: az EP komoly segítséget adott a harmadik fideszes kétharmadhoz is, mivel az Magyarország ellen méltatlanul járt el. Felrótta, hogy manapság az Európai Unión belül

„az LMBTQ estébé WXYZ periférikus, aberrált csoportok jogai” váltak az egyik legerőteljesebben támogatott kezdeményezéssé,

miközben 50 millió, EU-n belüli, nemzeti kisebbségekhez tartozó polgár jogvédelmét még napirendre sem veszik.

A vélt, vagy valós oroszbarátságról

Gyakori vádpont a kormány ellen annak a Kremllel való baráti viszonya, mely vádakat Kövér nem igazán igyekezett megcáfolni, csak egy, a kormánypárti közbeszédben megszokott retorikai elemhez, a gyurcsányozáshoz nyúlt. Szerinte ugyanis mikor a baloldal oroszbarátsággal vádolja a kormányt, akkor „kiszól a gödör a lukból”, mivel nem Orbán Viktor volt hivatalos Vlagyimir Putyin dácsájába, és nem is a Fidesz-kormányok terjesztették először parlament elé az atomenergia bővítéséről szóló törvényt. Kövér, aki tíz perccel ezelőtt az ellenzék „pragmatizmusát” és középszerűségét emlegette, az Oroszország-politika ügyében a pragmatizmust már, mint erényt hozta fel: „vagy a vesztesek oldalára kerülünk, vagy mindenkivel jóban vagyunk, és pragmatikusan, korrekten egyensúlyozunk”. „Nem vagyunk hajlandók Oroszországból ellenséget csinálni csak azért, mert egyes tengerentúli szereplők ezt akarják” – szögezte le.

Sajtószabadságról és újságírásról

Mint arra már a fentebbi sorokból is rájöhettünk, Kövér a rendszerváltásról alkotott valóságértelmezése igen különleges, nincs ez másképp az sajtóhoz való viszonyával kapcsolatban sem: szerinte az írott média kommunista kezekbe került 1990 után, és a Népszabadság, Népszava és a Magyar Hírlap is azt harsogták vezércikkeikben, hogy az új klientúra „sem különb”. „A kommunista gyökerű liberális sajtó (sic!) mindig is azon dolgozott, hogy lejárassa a parlamentarizmust” – alkotott lesújtó véleményt a sajtóról.

A továbbiakban azonban ezen sorok írója is megszólítva érezte magát, Kövér kijelentésétől pedig még a székről is majd' leszédült szégyenében: a házelnök szerint ugyanis az újságírás, mint szakma megszűnt létezni, ma pedig már „mindenki újságírónak képzeli magát, akinek van egy diktafonja...meg aki blogger, vagy mi a túró”. A Fidesz alelnöke pedig ezen a ponton beismerte azt, amit az ellenzék már évek óta harsog – csak épp fordított előjellel: „ma ami van, az se nem sajtószabadság, se nem szólásszabadság, mert

nemcsak a magánemberek, de a közemberek méltóságába is beletaposnak” – panaszolta, hogy miket is kell átélnie annak, aki manapság közszereplésre adja a fejét.

Szerinte ugyanis egy közszereplőben nem csupán Kövér Lászlót, mint magánembert kell tisztelni, hanem az „átlagemberek akaratát is”.

Az Országgyűlés színvonaláról

A moderátor ezen a ponton felvetette, mi emelhetné ma a parlamenti munka színvonalát, mire Kövér a mikrofonba suttogva úgy szólt: „Semmi!” Kitért arra, hogy 1994-ben, mikor „a kommunisták” visszakerülhettek a hatalomba, voltak közöttük olyanok, akikkel lehetett értelmesen vitatkozni, nem is beszélve arról, hogy akkor még "nem volt Facebook, meg ilyen rettenetes dolgok”.

Gulyás Gergely kancelláriaminiszter gyakran hivatkozik Kövérre úgy, mint a Fidesz egyik leginkább önkritikus tagjára, így joggal várhattuk az esetleges, kormányzást is ostorozó kritikákat. Ez igaz, hogy egy kis gyurcsányozással vegyítve, és igen áramvonalas formában, de megvalósult: „Mi a kétharmados többséggel sem tudjuk mindig függetleníteni magunkat attól, amit Gyurcsány Ferenc diktál.

Néha nem találjuk a módszert hogy hogyan tudnánk mi, a többség méltóságteljesebben viselkedni akkor, mikor a sárba akarnak rántani minket”

panaszolta, hozzátéve, hogy ha nem ütnek vissza olyan erővel, mint ahogy kapnak, azt a saját közönségük is a gyengeség jeleként értelmezi.

Van pár szó, amelyek fideszes politikusok szájából különösen ironikusnak hathatnak, ezek közé tartozik például a „gyűlöletkampány” és a „karaktergyilkosság”. Kövér ismét a múltba révedve idézte fel ezen fonémákat, elmondva, hogy 2002-ben ezekkel kellett szembesülnie a polgári oldalnak, ma pedig ha csak nincs valamilyen kataklizma, már nem tudnák „rákényszeríteni” ellenfeleiket, hogy a nemzet alapvető ügyeiben konszenzust érjenek el.

A jövőről és megítéléséről

Mivel az egyébként jogász végzettségű házelnök a Nemzeti Közszolgálati Egyetem hallgatóinak adott elő, szóba került a jog, mint tudományterület is, ahol Kövér – miután verbálisan megszüntette az újságírás szakmáját – újabb téveszmével számolt le:

„Nehogy egy pillanatra is elhiggyék a fékek és ellensúlyok rendszerét! Nehogy egy pillanatig is elhiggyék, hogy egy normális állam így tudna működni!”

– intette óva a hallgatókat Kövér, akitől közvetlen kérdésfeltevési lehetőség híján már nem tudtuk meg, hogy akkor hogyan is működhetnek mind a mai napig a vasfüggöny szerencsésebb oldalára került, a fékek és ellensúlyok miatt működésképtelen nyugati államok.

Zárásként arról is szólt, lenne-e politikus, ha ma kéne belépnie a közéletbe. Kifejtette, voltak pillanatok, mikor arra gondolt, miért is nem maradt „normális” jogász, de alapvetően elégedett magával, és kicsit büszkeséggel is tölti el, hogy a Fidesz-kormányzás a történelemkönyvek lapjaira is fel fog kerülni. „Ezt a politikai korszakot a jövőben még rólunk fogják elnevezni”, hogy pozitív, vagy negatív előjellel, azt majd az idő dönti el. „De ez egy kicsit jóleső érzés, hogy a történelemkönyvekben nem lábjegyzetként fogunk helyet kapni” – vallott a történelmet író házelnök.

(Borítókép: Nemzeti Közszolgálati Egyetem / Szilágyi Dénes)

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zapadnik.blog.hu/api/trackback/id/tr6514249239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röf 2018.09.22. 12:59:36

"... hanem az intézmény diákjainak is előadást tartott az adóforintokból egyébként igen impozánsan felújított Ludovika-campuson Kövér László..."
Passz... eddig olvastam, innentől nem érdekel.
Bazzeg, ez legalább a köz szolgálatában van.

déjá vu39 2018.09.22. 13:35:50

"Bazzeg, ez legalább a köz szolgálatában van."

Nana.

baldoc 2018.09.22. 13:50:12

„De ez egy kicsit jóleső érzés, hogy a történelemkönyvekben nem lábjegyzetként fogunk helyet kapni”

Hogy milyen érzés, jöjjön le Borsodba vagy Nógrádba!

2018.09.22. 14:39:31

Az a tény, hogy Magyarországon még élnek a kormánnyal nem egyetértő emberek, az csakis az EU-nak köszönhető. Nem, nem menekültek volna el, hanem más létsíkokra távoztak volna.

IllésGergő 2018.09.22. 14:54:11

@csúti csüngőhasú tolvaj: A cigányozást, a proli gyűlölködést sosem fogom tolerálni, és pont.
A vélemény szabad, ha van konstruktív megjegyzésed, hajrá, egyébként pedig viszontlátásra.

MACISAJT1 2018.09.22. 15:40:45

Most olvasom a "Csak a narancs volt" c. könyvet, 2001-ből.
A Fideszből a sikertelen puccsuk után természetes közegükbe, az szdsz-be átültek visszaemlékezéseit.
Mindegyik Kövért gyalázza. Talán még Orbánnál is jobban.
Mert Kövér nélkül a Fidesz ma ugyanolyan lábjegyezett lenne mint az szdsz.

Willkommenskultur 2018.09.22. 16:08:19

Szegeny lippsik, mindjart sirva fakadok.

dare 2018.09.22. 18:24:59

„Nehogy egy pillanatra is elhiggyék a fékek és ellensúlyok rendszerét! Nehogy egy pillanatig is elhiggyék, hogy egy normális állam így tudna működni!”

Erre azért valaki kérdezzen már majd rá, hogyan is gondolja ezt Kövér.
Mert eddig ez oké volt.
Van valami jobb módszere a normális működéshez?
Nehogy benne maradjon, valaki szedje ki belőle mire gondol, mert sokan vannak azok, akik egy pillanattól hosszabb időre is hittek benne (pl én is).

open access 2018.09.22. 19:44:58

Itt ma volt bolond szél, elég sokáig tartott, míg ideért a Ludovika térről.

miért 2018.09.22. 20:34:35

@MACISAJT1: talán mert kövérnél nagyobb komcsit lámpással sem lehet találni?

miért 2018.09.22. 20:36:06

@Willkommenskultur: aki nem a csüngőhasú türannosz híve, az magának már csak libsi(sic) lehet?

exterminador 2018.09.22. 21:05:43

@Jakab.gipsz: te szerencsétlen, úgy látom, egyre romlik az állapotod. Nem jött még érted a mentő? Lassan ideje lenne.

Jakab.gipsz 2018.09.23. 00:42:35

@exterminador: Érdekes véleményed van, arról ha az ember az igazat, leírja.

Esetleg a mentőt azokhoz kellene hívni akik Magyarország választó polgárait és demokratikusan megválasztott miniszter elnökét, a szólás és vélemény szabadság nevében: "csüngőhasú türannosz híve", sértő és gyűlöletkeltő jelzőkkel illetik.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.23. 07:27:45

Nehéz lehetett annyi birkát betuszkolni a padsorokba.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2018.09.23. 07:34:57

@MACISAJT1: "Kövér nélkül a Fidesz ma ugyanolyan lábjegyezett lenne mint az szdsz." Miért orbáncot jegyzik valahol? Csak egy múló rosszullét, mint kádár, horthy meg rákosi. Végülis azokat is jegyzik egy apró szösszenettel a történelem lapjain, amikor a magyar társadalom trágyáját lapátolják. No ilyen lesz orbán meg kövér is.

prakp 2018.09.23. 08:28:09

@Jakab.gipsz: A demokráciát és a fideszt egy lapon említeni enyhén szólva is röhej. Tudod, a sok apró csúsztatásból, amit ezek a férgek "törvényalkotásnak" mernek nevezni, egy szép nagy autokrácia rajzolódik ki. Felfoghatod ezt úgy, mint a "vesztesek ajvékolása", de a helyzet az, hogy az ezáltal létrejött kontraszelekció a velejéig rohasztja az egész országot. Ennek pedig MINDENKI megfizeti az árát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:10:55

A fék fékezi a nép akaratát, az ellensúly meg az ellenség erejét növeli. Így mindkettő szükségtelen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:23:18

@GIeccsertetű:

A diktatúra nem jó rendszer, mert a diktatúra vezetőit is előbb-utóbb kizárja az információból, így aztán még akkor is rosszul fognak dönteni, ha egyébként értenek az igazgatáshoz.

Ami biztos viszont: semmi szükség arra, hogy egy társadalmat ellenérdekelt felek uraljanak.

prakp 2018.09.23. 09:54:32

@maxval balcán bircaman:
Etetlek kicsit:
"maxval balcán bircaman · bircahang.org 2018.09.23. 09:10:55
A fék fékezi a nép akaratát,"?
Jelen esetben a nép halmaza számodra kiket foglal magába?

"az ellensúly meg az ellenség erejét növeli."
Kérlek, határozd meg az ellenség halmazát!

"Így mindkettő szükségtelen."
Miért is?

prakp 2018.09.23. 09:55:59

@maxval balcán bircaman:
"A diktatúra nem jó rendszer, mert a diktatúra vezetőit is előbb-utóbb kizárja az információból, így aztán még akkor is rosszul fognak dönteni, ha egyébként értenek az igazgatáshoz." = Fidesz

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 09:57:54

@prakp:

Az ellenség az konkrét esetben, akinek az érdekei ellentétesek. Pl. gazdaságilag: hová menjen az ország által megtermelt profit.

prakp 2018.09.23. 10:06:47

@maxval balcán bircaman:
Itt eleve látok egy kis faramuciságot... Ha ütközik az érdekünk, akkor már ellenség vagy?

A gazdaság pont erről szól, nem? Az eladó minél drágábban, a vevő minél olcsóbban. Akkor most mindenki mindenki ellensége?

Úgy tudom, minden kormány úgy adóztat, ahogy "akar". Jelenleg mi tartja vissza a kurmányt, hogy megadóztassa a profitját bármely itt működő gazdasági társaságnak?

prakp 2018.09.23. 10:07:22

@maxval balcán bircaman: Az általad írtak látens kórképét hívják így.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:22:34

@prakp:

Aki ellenérdekelt, az ellenség. Mi és ők.

Mo. szuverenitása korlátozott, nem tehet meg bármit. Eleve a legtöbb kivitt profit nem profitként van kivíve.

prakp 2018.09.23. 10:27:32

@maxval balcán bircaman:

"Aki ellenérdekelt, az ellenség. Mi és ők."
Bár ez nem válasz, de akkor ezt lezártnak veszem.

"Mo. szuverenitása korlátozott, nem tehet meg bármit."
Ismersz olyan országot, amelynek szuverenitása ilyen megközelítésből nem korlátozott?

"Eleve a legtöbb kivitt profit nem profitként van kivíve."
Hanem hogyan? Tudsz olyan kiviteli módot, amit a nemzeti kurmány nem ismer?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:29:17

@prakp:

Nyilván minden szuverenitás korlátozott, a korlátozottság mértékétől függ minden.

Anyacég számláz a mo-i egységnek = a profitkivitel adómentes módja.

prakp 2018.09.23. 10:29:36

@maxval balcán bircaman: Mondod te. Akkor légyszi mutass egy olyan magyar vezető "politikust", aki tisztában van a magyar rögvalósággal!

prakp 2018.09.23. 10:33:14

@maxval balcán bircaman:
"Anyacég számláz a mo-i egységnek = a profitkivitel adómentes módja."
Tudsz olyan országról, ahol nem így működik? Esetleg a számla mögött nincs teljesítés? Mi akadályozza meg a magyar hatóságokat, hogy tegyenek ez ellen (ha elfogadjuk ezt tényként)?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:34:24

@prakp:

Nem lehet tenni olyasmi ellen, ami a rendszer lényege. Ez politikai kérdés és rendszerszintű.

prakp 2018.09.23. 10:35:04

@maxval balcán bircaman:
"Orbán, Gyurcsány, Schiffer."
Ezt ugye viccnek szántad?

prakp 2018.09.23. 10:36:09

@maxval balcán bircaman:
"Nem lehet tenni olyasmi ellen, ami a rendszer lényege. Ez politikai kérdés és rendszerszintű."

Akkor megint csak oda kanyarodtunk, hogy...?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 10:37:38

@prakp:

Nem, szerintem ez a 3 politikus az, aki vezető pozícióban van/volt, s ért valóban a magyar helyzethez.

prakp 2018.09.23. 10:43:09

@maxval balcán bircaman:
"Nem, szerintem ez a 3 politikus az, aki vezető pozícióban van/volt, s ért valóban a magyar helyzethez."
Elfogadom a véleményed, szerintem pedig egyik sem. Már csak a bértáblájukból indulva... Például hihetőnek tartod Orbán vagyonbevallását? De ugyanígy mondhatnám a másik két szélhámost is.

"Hogy politikai harc szükséges a kérdés megoldásához."
Mint például Venezuela? Rendkívül sikeres politikai harcot vívott ott is a pali.

Ranó Matyi 2018.09.23. 11:02:25

ezeka kommunisták, mint kövér laca, mindig gyűlölködnének és harcolnának. Ezt tanulták otthon a komcsi családban, utána a KISZben, a pártban

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 12:09:16

@prakp:

Mi a gond Orbán vagyonbevallásával?

Én a venezueali nép mellett állok, mely a liberális támadás ellenére kitart népi vezetése mellett.

funfun 2018.09.23. 12:27:43

Kövér elvtárs nem mesélt arról, milyen volt feltörekvő ifjúként az MSZMP-nél dolgozni? Azért nem csak az volt az egyetlen szabad állás az országban, Kövér elvtárs mégis ott kötött ki, onnan látta jónak karrierjét indítani.

Ez is csak egy köpönyegforgató, mint a többi volt kiszes és párttag a kormánypártban. Régen azt se tudták, hol a templom bejárata (mondjuk ma is csak kevesen), de folyton a kereszténységről pofáznak.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 12:58:03

@maxval balcán bircaman: A megtermelt profit mindig a tulajdonost illeti. Ilyenformán teljesen lényegtelen hogy a tulajt miért szarosnak vagy warumfickennek hívják. A munkást mindkettő kizsákmányolja. Illetve annyiban mégis lényeges, hogy az ilyen miért szaros félék duplán vagy triplán zsákmányolnak. Először az állami adóforintokból dupla költséggel állami megbízást kapnak, amivel az államkasszát és vele együtt az adófizetőket lopják meg. Utána ellopják a nemzetnek járó eu támogatást, majd végül a munkásaik által megtermelt profitot is lenyúlják. Igaz az általuk végzett tevékenységnek sok profitja nincs, azok mind veszteségesek, amit szintén az állam pótol ki az adóforintokból. Ennek az illiberális-kommunista fasiszta orbanisztáni katyvasznak annyi köze van a piaci versenyre épülő sikeres piacgazdasághoz, mint makónak jeruzsálemhez. Kádár ugyanezzel próbálkozott, láthattuk mennyi sikerrel.

n3spr3ss0 2018.09.23. 13:00:03

@Willkommenskultur: Helyedben nem örömködnék, ez a buta suttyó az országból sem teheti ki a lábát, sehol nem állnak szóba vele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 13:00:12

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

А profit a tőkés és a munkás KÖZÖS eredménye. Így egyoldalú elosztása csak a tőkés részére indokolatlan.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:03:02

@funfun: Kövér elvtárs már rég elfelejtette amikor közszereplőket akasztgatott. Akkor került a nemzet trágyái közé orbán és bayer közé. De mi nem felejtünk, mint az agyatlan birkái.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:11:35

@maxval balcán bircaman: Igy van, a munkás és a tulajdonos elosztja a profitot. A munkás fizetést kap a tulaj meg tőkejövedelmet, a befektett tőkéje utáni kockázat fejében. De ennek mi köze van ahhoz, hogy ki mit hova visz? Egyértelmű hogy egy külföldi elviszi a jövedelmét, amit később vissza is hoz, ha akar. Miért hova vigye? Ott költi el mindenki a jövedelmét ahol akarja. A mié szaros nevezetű tolvaj is külföldre menekíti a nemzetől lopott szajréjának egy részét, mert itt nincs biztonságban. Akinek van egy kis esze, az nem fektet diktatúrába, mert nagy a kockázat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 13:15:59

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Az idegen elviszi. Ezért nem szabad egy ország gazdaságát idegen kézbe adni.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:21:59

@maxval balcán bircaman: Tehát amikor a tolvaj orbáncképű Horvátországban nyaral, akkor hazaáruló, mert a nemzeti adófizetőktől kapott fizetését külföldre viszi? Vagy a külföldön nyaraló összes magyar munkás is hazaáruló mert a munkajövedelmét külföldön költi el? És akkor a németországban dolgozó magyar, aki itthon költi el a pénzét mert a csóringer családját támogatja, az micsoda? Nemzetmentő? Szerintem ne igyál többet, mert ezzel a jövedelem külföldre mentésével folyamatosan lyukra fogsz futni. A mai globális világban a határok megszűntek, mindenki oda megy ahova akar, a jövedelmét ott költi el ahol akarja. Ilyen másfél évszázaddal ezelőtti nemzeti dumát ne nagyon terjeszd, mert csak a saját elmaradottságod és butaságod bizonyítod.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 13:49:08

@maxval balcán bircaman: A magyar is elviszi. Ennek semmi köze a nemzetiséghez. Már nem burokban él a világ több évtizede. Javaslom, azért néha állj fel a számítógépe d elől, aztán nézz körül mi folyik a világban. Amennyit itt pofázol, abból arra következtetek, hogy még a klotyóra sem mész ki, magad alá hugyozol. A hátad mögött bömböl az mtv1, a lejátszód meg orbánc posványosi nácigyűlésen elhangzott beszédét ismételgeti. Javaslom, állj fel, nézz körül meg fogsz lepődni, nem 1935-öt írunk.

illaim 2018.09.23. 15:35:05

" Kommunista kutyából nem lesz demokrata szalonna" Mondá Kövér, és akkor még nem gondoltam, hogy csak őszinte önkritikát gyakorolt! LOL

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 17:14:15

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Aki pénzt hoz be, az segít. Aki kivisz, az nem. Ez nyilvánvaló.

A határok ma is megvannak, hiszen ha igazad lenne, akkor ne lenne Afrika egyes részeiben a életszímvonal a nyugati százada.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 17:15:36

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

De, köze van.

Ha nem lenne köze, a világon mindenhol közel azonis lenne az életszínvonal.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 18:53:07

@maxval balcán bircaman: Az életszínvonal az orbánhoz és kapzsi maffiahaverjaihoz hasonló helyi tolvaj kiskirályok miatt alacsony egyes helyeken. Ezek a helyi, magukat nemzetinek valló tolvajok saját népüket zsigerelik, saját népüket fosztják ki. Ahol a tőke piaci körülmények között munkát teremt, ott jólét van. Nem viszik sehova azok a profitot, hanem újra befektetik az adott országban, ha tolvaj, orbáncféle politikusok nem lopják azt el. Ezt a tőke kivitelt a fideszfasiszták találták ki, hogy ezeket a cégeket megutáltassák.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 18:57:23

@maxval balcán bircaman: Az életszínvonal azért nem azonos, mert vannak olyan országok, amelyek olyanok mint ahova orbanisztán jelenleg tart, a helyi semmirekellő politikus kiskirályok munka nélkül ellopják a nemzeti vagyont. A külföldi cégeknek ehhez semmi köze. Azok mindenhol befektetnek, ahol értelmét látják.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:03:37

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Liberális mítosz.

Ahol a tőke idegen, ott annak érdeke az alacsony bérszint.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:04:31

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Mo-ról a nyugati tőke lop ki mindent, 1990 óta.

Az idegen befektetés önmagában sehová se vezet.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:12:44

@maxval balcán bircaman: Egyébként orbánc horvátországban nyaral a gyerekei svájcban tanulnak. A fasszopó semjén svédországban vadászik, és Norvégiában horgászik. A lázár nevezetű olasországban luxusszállókban kurvákkal hetyeg, a habony ibizán veri a faszát, a vajnafeleség az usaban mutogatja magát és veri el az államtól sikkasztott jövedelmet. Ezek a tolvajok kiviszik az országból a jövedelmet, ahogy írod. Nem, nem a multik viszik ki a pénzt, hanem a fideszes oligarchák. Tehát amivel példálózol pont hogy a tolvaj fideszes fajtád erénye.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:14:34

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Turizmus. Nem lehet az országot bezárni, s ennek különben se lenne semmi értelme. Nem a filléreket kell óvni, hanem a nagy pénzeket.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:23:12

@maxval balcán bircaman: A fideszes tolvaj fajtád csak kiviszi a pénzt, míg az itt befektető külföldi cégek behozzák befektetés formájában. Mivel tolvaj fajtád nyereségtermelőtermelő tevékenységet nem folytat, profitot nem termel, így befektetni sem tud önerőből, mivel saját tőkével nem is rendelkezik. Amilyük van az kizárólag a magyar és az eus adófizetők pénze, amit parlamenti törvényekkel orbánctolvaj hathatós támogatásával csatornáztak a saját számlájukra. A nép majd egyszer visszaveszi tőlük ezt a lopott vagyont, ahogy a történelemben mindig. Ezért nem érdemes politikai seggnyalással vagyont halmozni, mert a történelmi tapasztalatok azt mutatják hogy a feudális társadalmak óta ezek a lopott vagyonok mindig visszakerültek oda ahova tartoznak: a néphez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:28:14

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

Pont fordítva. 2010 óta határozott pozitív fejlődés indult be: n9vekszik ahazai tulajdon, különadók terhelnek egyes rablóbektetőket, visszavettük az ellopott nyugdíjvagyont, nő jelentősen a minimálbér, növekszik az átlagbér.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:29:35

@maxval balcán bircaman: A nyugati tőke miért lopná el a saját vagyonát? Ez baromság. 1990-ben piaci áron megvette a lepusztult, nyereséges termelésre képtelen gyárakat, azt feltőkésítette, befektetett, milliárdokat ruházott be, az az övé lett. Ami tőkét kivitt, azt be is hozta. Viszont a politikusbűnöző semmit nem hozott, csak elvett a közösből. No ezt kell majd visszavenni, ha eljön az ideje.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.23. 19:30:27

@V. Orbán pápa reinkarnációja:

A profitot lopja ki, amit az ország termel meg, miután áron alul ellopta a gazdaságunkat.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:35:53

@maxval balcán bircaman: Nem indult itt semmilyen fejlődés, a nyugat és lassan már Románia is előttünk jár. Inkább megakadt a fejlődés a tolvajok elszaporodtával. 2010 előtt tizedennyi politikustolvaj volt. Ezek mind csak elvesznek a közösből és semmit nem tesznek hozzá. A multik legalább önrészt is finanszíroznak, és jelentős munkát adnak tömegeknek. A sok kicsi fidesztolvaj sokkal károsabb az országnak, mint a pár multi. Egymást túllicitálva lopják a kis kapzsi tetvek a nemzeti vagyont.

V. Orbán pápa reinkarnációja 2018.09.23. 19:42:20

@maxval balcán bircaman: Nem lopta el, azt piaci áron megvette. Bárki megvehette, miért nem licitáltál rá az adott gyárra, amit most fikázol, most a tied lehetne. Egy lepusztult, veszteségesen termelő gyárnak annyi volt az értéke, amennyiért megvették.

félszemű a király 2018.09.23. 22:26:58

@maxval balcán bircaman: Mit szívsz? Valami nagyon jóféle anyag lehet! Csak a szegénység növekszik, meg persze miért szaros vagyona
süti beállítások módosítása