Ha a Google nem találja, megkeresi a magyar startup

webshopper_head.jpg

A Google és a hozzá hasonló keresőmotorok célja, hogy minden egyes keresésnél a legrelevánsabb találatot adja ki nekünk. Beírjuk a problémánkra keresendő kérdést, és az első 3-4 találat között ott lesz a számunkra tökéletes megoldás. Az elgondolás zseniális, azonban mindenki tudja, hogy a gyakorlatban nem mindig van így. Pláne, ha szolgáltatást keresel. Szeretnéd például lakásodat beriasztózni egy okostelefonról streamelhető smart home biztonsági kamerával, amely mozgásérzékelő funkcióval rendelkezik.Terméket lehet könnyen találsz, de szakembert és szolgáltatót, aki a megfelelő színvonalon szereli fel neked, azt már nem olyan biztos.

A Google nem oldja meg a problémádat, csak egy irányt mutat, ami után még neked rengeteg idődbe telik, mire kiválasztod a tökéletes terméket, szolgáltatást.

Azonban egy magyar startup, a Webshopper, ezt az időt szeretné megspórolni az embereknek. Leadod nekik, hogy mit szeretnél (6. kerületben megbízható ablakost, Romániában virágküldő szolgáltatást, vagy 200 000 forint alatti brutális gamer laptopot) ők pedig kikeresik a számodra ideális megoldást. Mindezt teljesen ingyen. Elsősorban szolgáltatásokra fókuszál a Webshopper, de termékekhez is használható. A startup ötletgazdáját és tulajdonosát, Rovó Viktort kérdeztem.

Kezdem a szokásos indító kérdéssel. Honnan jött a vállalkozásod ötlete? :)

A környezetemben sokan kerestek meg azzal, hogy mit-hol érdemes venni online, nincs se idejük, se energiájuk elmélyedni ebben, mivel én "ilyesmivel" foglalkoztam informatikusként, biztosan tudom. Tény, hogy van rálátásom az e-commerce területére, de ettől még nem válhattam személyes vásárlási tanácsadóvá.

Így jött az ötlet, hogy azoknak, akik sok időt töltenek el főként online vásárlással, egyszerűsítsük le a folyamatot, takarítsunk meg minél több időt és persze pénzt is. Ha érkezik hozzánk egy igény, szakértőkkel konzultálva megkeressük a felhasználó igényeinek a lehető leginkább megfelelő megoldást.

Ha egy leírás pontatlan, kérdezünk. Addig kérdezünk, amíg el nem jutunk a legjobb megoldáshoz, még több kérdezési kör is lényegesen kevesebb időt vesz igénybe, mintsem ha az illető saját maga keresgélne.

webshopper3.JPG

A Webshopper felülete

Milyen problémára nyújtotok megoldást? Esetleg egy esettanulmányt is tudnál mondani?

Unalmas közhely, de ez a világ sajnos tényleg "túl van pörögve" ahogy mondani szokták. Az embereknek nemhogy egymásra, de önmagukra sincs idejük. A gyerekek, a házastárs, a rokonok és akár a munka viszont számos vásárlási igényt támaszt. Tény, hogy rengeteg olyan felület van, például az ár összehasonlító oldalak, amik könnyebbé teszik a választást.

De úgy érezzük, hogy még mindig lehet könnyebb a vásárlás. Hiánynak érzünk az e-commerce iparban egy olyan eszközt, ami a választás minden nehézségét leveszi az emberek válláról.

Gondoljunk bele, hogy mennyi szempontunk lehet, bármiről legyen is szó. A bőség zavara pedig csak tovább nehezíti a választást. Ha ismerjük az elvárásokat és természetesen az online piacokat is jól ismerjük, akkor értéket teremthetünk azzal, hogy elintézzük a folyamatot a felhasználó helyett.

A minap egy fiatal hölgy online tanulási lehetőséget keresett nálunk. Kérdeztünk, megértettük a pontos igényeit, dolgoztunk és találtunk két megoldást, amit számára megfelelőnek éreztünk. Kiderül, hogy ő mit gondol. :)

Kiknek szól a Webshopper? Ki a célközönségetek?

Aki képes akár órákat is a gép előtt ülni, hogy megtakarítson kétezer forintot, az nem lesz az ügyfelünk. Semmiféle rossz érzés nincs bennünk azokkal szemben, akiknek egy relatív kis összeg is számít.

A Webshopper.guru azoknak szól, akiknek drága az ideje. Aki az alsó vagy felső kereseti tartományba esik, illetve aki a felsőbb bevételi tartományokba tartoznak, azoknak az idő szó szerint pénzt.

Ha csak tíz perc lenne, amíg megtalálja a megfelelő terméket, annak az időtartamnak a megspórolása is érték, hiszen könnyen lehet, hogy ez idő alatt megírhatna két emailt, és egy telefonhívást lebonyolíthatna. A keresgéléssel megspórolna tízezer forintot, azonos idő alatt elvégzett munkával pedig megkereshet időarányosan harmincezret.

Hogyan működik a rendszeretek? Mit csináltok pontosan a háttérben egy-egy kérésnél?

Elengedhetetlen, hogy pontosan értsük az adott igényt. Minőségi munkára törekszünk, ha a felhasználó annyit ír, hogy X márkájú laptopot keres, kétszázezer forint alatt, akkor az még nagyon kevés információ.

Kérdeznünk kell, ez kulcs. Ha vízvezeték cserét keresnek nálunk, akkor nem elég a leírás, miszerint a konyhában és a fürdőszobában van baj. Értenünk kell, hogy hol található az ingatlan, mióta nem voltak cserélve a szóban forgó csövek, pontosan mi a probléma és így tovább.

Miután kellően informálódtunk, indulhat a munka. Az eszközeink nekünk sem speciálisak, a rálátásunk a különböző piacok működésére viszont a vállalkozóként eltöltött éveknek köszönhetően nagy. Tudunk hatékonyan kommunikálni, ha például árajánlatokat kell kérnünk. Persze, erre is sokan képesek, ahogy főzni is sokan tudnak, de mennyivel kényelmesebb elmenni egy étterembe és rendelni.

Oké tiszta sor minden, de hol éri ez meg nektek, ha ingyenes a szolgáltatásotok?

Dinamikusan alakítjuk majd az üzleti modellt, egyre inkább látszik, hogy erre van igény. A szolgáltatást vagy tárgyat értékesítő fél lesz jutalékkal terhelve felénk. Hiszen például egy nagyker vagy más szolgáltató számára jelent plusz bevételt a rendszerünk, így jogos-logikus, hogy jutalékot kérünk.

Viszont ahol az értékesítőt nem tudjátok megterhelni? Mondjuk pl. egy olyan tömeggyártott terméknél, amit csak külföldről lehet berendelni?

Kis értékű igényeknél az adatbázis és a tudás bővülése az érték. Kvázi marketing érték az, hogy egy kis tételt megcsinálunk, elégedett velünk a felhasználó.

Ez teljesen helytálló gondolat. Hol tart most a projekt és hogyan látjátok a jövőjét? Milyen fejlesztési irányokban gondolkodtok?

Néhány napja indultunk, az eddigi visszajelzések bíztatóak. Meglátjuk, mit hoz a jövő, az biztos, hogy anyait s apait beleteszünk a munkába.

A víziónk egy komplex, vásárlást egyszerűsítő felület, melyen termékekre és szolgáltatásokra bontva, néhány kattintással specifikálva tehetjük pillanatok alatt eredményessé az online vásárlást. A hangsúly mindig azon lesz, hogy megspóroljuk a felhasználóinknak a vásárlással töltött időt.

Nagyon izgalmasnak ígérkezik, úgyhogy sok sikert kívánok nektek!

Címkék: hazai mustra