Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.05.03.

Tényleg nincs határa a taxisok pofátlanságának?

Hakapeszi Miki

Ezt a posztot nem a dugóban írom, nem vagyok személyesen érintett a mai nagy taxisvonulásban. Ezt csak azért, hogy egyértelmű legyen: nem hirtelen felindulás vezérel, inkább az értetlenkedés.

Amikor az első Uber-ellenes lezárások voltak, nem csak a blogoszféra nagy része, de sok újságíró is rögtön nekiesett a taxisoknak és egekbe emelte az Ubert. Csöködt mucsai fejlődésgátló taxisok, valamint haladó digitális jófej Uber volt a mantra, ami bántóan egyoldalúnak hatott akkor.  De valahol érthető volt, a bunkó agresszív taxis ugyanis szinonimája lett a lehúzásnak akkor is, ha sok tisztességes fuvarozó van köztük.

A taxisok tehát a közutálatból indítottak és a helyett, hogy javítottak volna a megítélésükön, igazi önző suttyó paraszt módjára viselkednek azóta is. Önmagában az, hogy rendszeresen egy kopasz hústorony beszél bántó agresszivitással részükről a tévében, kapitális hiba, de ez csak az elbaszott píár. Az, hogy bármi történik, balhéznak, sokkal súlyosabb.

A megoldás itt egy olyan szabályozás lenne, mely versenyt teremt, hatékonyságot növel, hasonló, a szolgáltatásnak megfelelő feltételek mellett - minimum adózásra kényszeríti az Ubert is. Nem egyszerű, de az választás lehetőségét elváró fogyasztó azt akarja, hogy legyen Uber és maradjon taxi is, eldönthesse, hogy jó-e neki az olcsó, de általában rosszabb szolgáltatás, vagy kifizeti a drágát, azt kockáztatva, hogy az elvárt minőség helyett belefut egy igaz köcsög taxisba. Ez a normális irány minden hasonló esetben, amikor a technológiai robbanás átalakít egy piacot.

De nálunk persze nem ez van, a kormány egyre látványosabban próbálja kinyiffantani az Ubert, amivel a fasz se tudja mi a célja, meglepő, hogy ennyire fosik a taxisoktól. Akiknek pedig semmi sem elég: miután lényegében az Ubert megfojtó szabályozás készül, miután ennek részleteit bejelentette a fideszes dilettantizmus egyik csúcsát képviselő Fónagy pubi, nos, nem örülnek. Mert még ma is van Uber, mert ha nem döglenek meg azonnal, akkor az nekik kevés. Addig nem nyugszanak, amíg egyetlen uberes levegőt vesz a városban. Őket ugyan ne szopassák, előre jelzik, hogy a szabályt be kell tartatni, csak ők lehetnek a piacon, senki más. Miután kinyalták a seggüket, nem azt mondják, hogy köszi faszok, inkább megint tüntetnek, lezárják a várost.

Ez az a pont, ahol jóérzésű ember megfogadja, hogy ezekkel soha, sehova. Ha nincs Uber, akkor inkább gyalog, vagy BKV, de ezekre csak akkor fanyalodik, ha ég a ház. Iszonyat kellemetlen az újabb felismerés, hogy ez jutott nekünk: vérlázítóan önző, sőt már pofátlan és agresszív fuvarosok, valamint velük szembe menni nem merő beszari, az időt leállítani akaró kormány. De jó lenne nélkülük. 

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

318 komment

Címkék: taxi Uber

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr248683444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.05.04. 14:13:47

@lavór:
"És ha van saját buszod, annak is meg kell felelnie a magyar jogszabály előírásainak, ha külföldre mész vele, a nemzetközi előírásoknak is. "

Ami ugyanúgy igaz a személyautóra is. Azokat a szabályokat az Uberesek is betartják. Ezeken felül vannak az utasszállításra, mint szolgáltatásra vonatkozó szabályok, amelyek viszont szolgáltatási helytől és formától függenek. Ahogy a személyautós szállításnál sem mindegy, hogy hol és hogyan szállítasz embereket. Pl. ha egy kisbusszal (ami személyautó) fuvaroz naponta munkásokat egy cég, az sem taxi.

Az, hogy az Uber taxi vagy nem, szintén nem egyértelmű. Mikor megjelent Budapesten, még nem minősült annak, mert semmilyen rendelet vagy törvény nem mondta ki. Ezt azért fontos megjegyeznem, hogy azt az érvet megcáfoljam, hogy idejött az Uber törvényt sértve, úgyhogy ne beszéljünk arról, hogy mi a szabály, mert a szabályt azt be kell tartani. Itt menet közben jöttek ezek a dolgok.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 14:14:18

@CoolKoon:

Az egyes szerencsejátékok humánprofilja megdöbbentően más.

Mint szakember állítom ezt. Ott dolgoztam 5 évig, s megdöbbentő tapasztalatokat szereztem, melyeket sosem hittem volna el, ha más mondja!

Pl. a fanatikus pókeresek SOSE játszanak mást, nem érdekli őket, sőt halálosan megsértődnek, ha valaki a pókert szerencsejátéknak nevezi.

A magyarok nem szeretnek sportfogadni, az erre való kedvük a legkisebb a régióban. Pl. a szlovákok és a románok viszont imádják a sportfogadást.

Viszont a magyarok a legnagyobb pókeresek. A magyar játékosok között 90 % volt a pókeresek aránya! Ilyen egyetlen régióbeli országban sem volt.

Azaz aki azt hiszi, hogy a bingós, pókeres, kaszinós lottózni kezd, az elmebeteg. Ezek egészen más műfajok.

2016.05.04. 14:15:02

@Csaba Szikora:
Csak nem taxishoz van szerencsénk?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 14:15:34

@CoolKoon:

A gyarmati elnyomás és a multik között nincs közvetlen összefüggés.

2016.05.04. 14:17:26

@Before:
"Nem is olyan régen történt, hogy a taxisokat törvényileg szanaszét szopatták "

Nem a taxisokat, az utasokat. Az agyatlan szabályok mellé hatósági kartell árat is kaptak, amit az utasok fizetnek.

CoolKoon 2016.05.04. 14:17:29

@BircaHang Média szerkesztősége: "A gyarmati elnyomás és a multik között nincs közvetlen összefüggés." - Na várjál! Ennek nem homlokegyenest az ellenkezőjét állítottad eddig?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 14:18:35

@Csaba Szikora:

A taxis a ballibák számára mindig egy végletes lény:
- 1990-ban ők voltak a demokrácia letéteményesi, az Egyetlen Szent Árpi Bácsi legjobb barátai,
- 2015-ben ők a Csúnya Cigány Orbán velejéig romlott cinkosai.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 14:19:28

@CoolKoon:

Nem. Mindig aláhúztam: nem a multikkal van gond, sőt nem is azzal, hogy vannak az országban külföldi befektetők.

2016.05.04. 14:19:43

@Csaba Szikora:
Amúgy a taxis és a kamionos munkahelyeket sem az Uber vagy más applikáció fogja megszüntetni, hanem az önvezető autók. Ahogy egy rakás más szakma is megszűnt a múltban. Aztán mégsem lett igaza a ludditáknak, ma sincs kevesebb munkahely...

lavór 2016.05.04. 14:20:28

@nagybalfasz:

Sárgára fóliázták az autóikat? Van PÁV II-es vizsgájuk? Van taxaméterük? Adószámuk van-e már? Stb... stb... stb...

De fordítsuk meg a dolgot, a taxisoknak se kelljen ezeknek a feltételeknek megfelelniük.

De az sincs megtiltva még, hogy bárki alapítson egy Becsületes Taxi nevű taxitársaságot...

CoolKoon 2016.05.04. 14:22:19

@BircaHang Média szerkesztősége: "Az egyes szerencsejátékok humánprofilja megdöbbentően más." - Igen, ezt valahogy eddig is sejtettem (én se tudom elképzelni, hogy a szenvedélyes sportfogadóból meg pókeresből hirtelen lottózó lesz).

"Viszont a magyarok a legnagyobb pókeresek. A magyar játékosok között 90 % volt a pókeresek aránya! Ilyen egyetlen régióbeli országban sem volt." - Na, ez viszont annyira nem lep meg, mivel errefelé mindig is népszerűek voltak a kártyajátékok. Fáraó, ulti, snapszer, megkockáztatom, hogy az ezeket játszók meg a pókerezők között van némi átfedés (nem is kicsi talán)....

"Azaz aki azt hiszi, hogy a bingós, pókeres, kaszinós lottózni kezd, az elmebeteg. Ezek egészen más műfajok." - Világos. Ennek fényében nem is értem, hogy pl. Mo-n egyáltalán mi a francnak mentek neki az ilyen cégeknek. Az egyetlen logikus magyarázat az, hogy aki ezt az egészet forszírozta (megint csak a Szerencsejáték zrt. vezetése ugrik be), valójában idióta.

CoolKoon 2016.05.04. 14:22:49

@BircaHang Média szerkesztősége: "nem a multikkal van gond, sőt nem is azzal, hogy vannak az országban külföldi befektetők. " - Hanem?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 14:26:24

@CoolKoon:

Azzal, hogy az országban megtermelt profit külföldre megy, azaz nem gazdagítja az országot, hanem más országokat gazdagít. Ennek oka pedig az, hogy túl magas az idegen tulajdon aránya. Ez gyarmati modell, mely sehová se vezet.

Olyan ez, mint az alkohol. 1-2 pohár oké, de több káros. Semmi gond az idegen tulajdonnal, ha annak aránya egészséges.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 14:29:59

@CoolKoon:

A Szerencsejáték Rt. évek óta tervezi, hogy lesz póker szolgáltatása. De mégsincs semmi értelmes. Pedig ha lenne, sokan játszanának. A magyar játékosok nagy részének súlyos nyelvi gondjai vannak, egy magyar szolgáltató magyarul képes lenne híveket toborozni.

2016.05.04. 14:30:16

@lavór:
Ja, bocs, nem tudtam, hogy read-only módban írsz...

desw 2016.05.04. 14:30:23

@lavór:

"De fordítsuk meg a dolgot, a taxisoknak se kelljen ezeknek a feltételeknek megfelelniük."

Ha ezért tiltakoznának a taxisok, akkor kb mindenki egyetértene velük. Egyébként a taxisok egyetértésével született meg a rendelet annakidején.

2016.05.04. 14:33:01

@BircaHang Média szerkesztősége:
Ha beruházok a cégemmel egy másik országban, azt azért teszem, hogy profithoz jussak. Hol a probléma?

2016.05.04. 14:33:24

@nagybalfasz:
Akarom mondani write-only :-)

lavór 2016.05.04. 14:34:20

@desw:

Még az is elképzelhető, ha az Uber-ügy lezárul, arra is sor kerülhet.

2016.05.04. 14:35:25

@desw:
Pontosan erről van szó.

Amúgy kb. olyasmiről van szó, mint ha a nemzeti dohányboltok tulajdonosai nekimennének a nikotintapaszok vagy az elektromos cigaretta árusítóinak.

CoolKoon 2016.05.04. 14:35:43

@BircaHang Média szerkesztősége: "az országban megtermelt profit külföldre megy, azaz nem gazdagítja az országot, hanem más országokat gazdagít" - Sajnos az, hogy az országban megtermelt profit az országon belül marad, egyáltalán semmit nem jelent. A mindenféle gazember rezsimek államosításai (=állam általi lopásai) megtanították az embereket (a gazdagokat is) arra, hogy jól rejtsék el a pénzüket, lehetőleg külföldön (ugye azok a bizonyos offshore-lovagok, akik attól még magyarok ám!). A külföldön tartott pénzt pedig az adóparadicsomi bankok forgatják, az ebből származó haszon is az ő zsebükbe kerül. Az itthon maradt pénzt pedig szintén nem a közjó érdekében szokták befektetni (oktatás, szociális ellátások, egészségügy, K+F stb.), hanem elherdálják megalomániás projektekre (pl. felcsúti Puskás Akadémia), vagy csak simán felélik. Szóval a lényeget tekintve szinte tökmindegy, hogy hazaiak vagy külföldiek termelik meg a hasznot (arról nem is beszélve, hogy a hazaiak sokszor képtelenek megtermelni a multihoz mérhető nagyságrendű hasznot, mert egyszerűen túl sötétek hozzá). Nem ettől lesz (vagy nem lesz) az ország gyarmat.

konrada 2016.05.04. 14:36:44

@CoolKoon:
...mert a multitól van áram, tv, a szemét is ott marad, meg a levél és a csomag is, ha nem multi kezében van...

S igen, erről írtam, a multinak az adott piacon dolgozó alkalmazottja termeli ki azt a hasznot, amelyet más piacon költ el.

...az más, ha adott multinak van hozzá technológiája, azt ki kell fizetni. De ettől még nem a Kis Ernő utcában lakó nagy Jóskának kéne arra keresni, hogy a Rajna menti regionális szolgáltatónak legyen annyi haszna, hogy a főrészvényes Hans megvehesse azt repülőgépet, amiben semmilyen magyar hozzáadott érték nincs, így a profit semmilyen formában nem jelenik meg a magyar gazdaságban...

...s ráadásul az általad felsorolt áram-víz-gáz-szemétszállításban a világon alig van konkurencia adott területen belül, azaz szinte mindenhol monopoliumok végzik.
Innentől kezdve azt kérnek a szolgáltatásért, amit nem szégyelnek, ...s miért is szégyelnék, ha otthonukban ezért ők - mint nagy adózók - hősök lehetnek?,))

lavór 2016.05.04. 14:38:11

@nagybalfasz:

"Az, hogy az Uber taxi vagy nem, szintén nem egyértelmű. Mikor megjelent Budapesten, még nem minősült annak, mert semmilyen rendelet vagy törvény nem mondta ki. "

Na és? Amikor a Tesco, Auchan... stb idejött, nem kellett online pénztárgép...
Most kell. Ennyi.

CoolKoon 2016.05.04. 14:38:13

@BircaHang Média szerkesztősége: "A Szerencsejáték Rt. évek óta tervezi, hogy lesz póker szolgáltatása. De mégsincs (...)." - Na pontosan ITT van a kutya elásva..... És mivel akik vezetik, szemmel láthatóan szellemi nyomorékok, mindent megtesznek azért, hogy másnak se legyen (dögöljön meg a szomszéd tehene is?).

cso zsi 2016.05.04. 14:42:30

@nagybalfasz: De hát nekimentek... Az e-ciginek mindenképp.

2016.05.04. 14:42:59

@lavór:
Na de ha kimegy valaki tüntetni azért, hogy holnaptól minden irodai dolgozó csak imádlak Orbán feliratú pólóban mehesse dolgozni, és a pólót csak Mészáros Lőrinctől lehet megvenni 50 ezerért, majd másnap be is vezetik ezt rendeletként vagy törvényként, ne várd, hogy az én szememben a tüntető és a kormány legyen a jófiú és a törvénysértő, aki nem jár ilyen pólóban, az meg a jófiú. Csak hogy értsd mi a baja az embereknek a taxisokkal.

2016.05.04. 14:44:24

@cso zsi:
Nem nagyon ismerem az e-cigi sztorit, valamit hallottam róla, de a hasonlat így is megállja a helyét, bár nem tudom, tüntettek-e érte a trafikosok.

lavór 2016.05.04. 14:45:07

@nagybalfasz:

Ez van. Amíg törvények működtetik az államot.
Tetszettek volna anarchiát csinálni...

desw 2016.05.04. 14:47:16

@lavór:

"Még az is elképzelhető, ha az Uber-ügy lezárul, arra is sor kerülhet. "

Értem! Mondjuk egy csöppet furcsa "logika" ez számomra. Én azért az idióta túlszabályozás ellen küzdenék a taxisok helyében.

Az igazi pofáraesés akkor lesz taxiséknál, ha az Uber kinyírása után sem fog számottevően növekedni a forgalmuk. Mert ugye aki 160-ért megy, az nem biztos, hogy megy 280-ért is. Magyarán az Uber sok új ügyfelet hozott, nemcsak taxiséktól vett el.

És akkor majd visszajöhet az Uber? Akkor nem lesz gond velük?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 14:48:03

@nagybalfasz:

Számodra nincs probléma. A probléma akkor van, ha az adott ország gazdasága a hozzád hasonlók kezébe kerül.

2016.05.04. 14:48:52

@lavór:
A fene akar anarchiát. A probléma ott van, hogy a mutyisták lobbija alapján hoznak törvényeket, hogy minél több területen ellehetetlenítsék a versenyt és azz innovációt. Ráadásul a taxisokat védők mindennek még tapsolnak is.

konrada 2016.05.04. 14:51:35

@nagybalfasz: Ha másik országban beruházol, ott profitot termelsz, azzal nincs semmi gond.
Sőt ha abból a profitből házat építesz itt, kedves nejed őnagysága itt maniküröztet, festeti a körmeit, az kifejezetten hasznos, mert azzal munkát adsz, adót fizetsz.

...de ha az a másik ország a te lakhelyed, és a köműves nem épít ott házat, a manikürös nem reszelget körmöket, így se te nem fizetsz adót kivitt haszonból, de ők sem abból amit tőled keresett.
Azaz a kőmüves, a manikürösnek nincs munkája, így abból a segélyből kell megélnie, amit a te alkalmazottad befizetett adóként, teljesen más képe lesz a prosperitásnak...

desw 2016.05.04. 14:51:53

@nagybalfasz:

Mindenki félti a megélhetését, ez érthető. Csak azt nem értem, hogy miért mindig a rosszabb és bonyolultabb irányba kell továbblépni

lavór 2016.05.04. 14:51:56

@desw:

A túlszabályozás nem csak erre a területre érvényes.
De fenntartom ajánlatomat: hajlandó vagyok mondjuk valamennyi árengedményre, ha az éttermemben nem kell megfelelnem a magyar és eu-s jogszabályoknak, nem kell adóznom, jövedéki adót se szeretnék fizetni, meg úgy egyébként ÁFA-t, TB-t, nyugdíjjárulékot se... Szóval semmit. :D És meghívlak akár egy 3 fogásos ebédre is, belefér.

2016.05.04. 14:54:13

@BircaHang Média szerkesztősége:
Azok a multik, amelyek exportra termelnek, hiába viszik ki a profitot, nettó pénzt áramoltatnak a hazai gazdaságba. Ha több ilyen jelenik meg, akkor a béreket is feljebb licitálják. Hol a gond ezzel? Vagy csak a belső piacra dolgozó multikkal van gond?

2016.05.04. 14:59:07

@konrada:
Az a profit, amit megtermeltem abból a tőkéből ered, amiből beruháztam. A töke nincs ingyen, költsége van. A multik nem jótékonysági szervezetek. Ugyanakkor ha ide gyárat építenek, akkor az még akkor is lehet nekünk jó, ha azért építik, hogy a profitot kivigyék.

desw 2016.05.04. 15:00:09

@konrada:

"Ha másik országban beruházol, ott profitot termelsz, azzal nincs semmi gond.
Sőt ha abból a profitből házat építesz itt, kedves nejed őnagysága itt maniküröztet, festeti a körmeit, az kifejezetten hasznos, mert azzal munkát adsz, adót fizetsz."

Magyarán minden relatív, csak fel kell cserélni az itt-et az ott-ra.

Verseny van az országok között. A megoldás a vállalkozásbarát környezet megteremtése lenne Magyarországon. Ja, ahhoz ész is és értelmes gazdálkodás is kellene. Egyszerűbb betíltani...

konrada 2016.05.04. 15:05:26

@nagybalfasz:
Körülbelül igen.
A szolgáltató-kereskedő multi meglévő igényeket, pénzt fölöz le úgy, hogy abból a haszont kiviszi, a termeltető viszont meglévő szabad kapacitást, erőforrásokat ad el a világ más, azért fizetni képes részein.

...s félre értés ne essék,nem a munkamegosztással van a fő probléma, hanem azzal, ha a piacról kiszorítják azon meglévő termékeket, melyben hazai hozzáadott érték van.
Lásd: szlovák tej-, német gabona-, növényolajipari termékek...

desw 2016.05.04. 15:05:35

@lavór:

"A túlszabályozás nem csak erre a területre érvényes."

Ok, és akkor a megoldás az, hogy bonyolítsuk mégjobban...

"De fenntartom ajánlatomat: hajlandó vagyok mondjuk valamennyi árengedményre"

Valamennyi??? B+, a taxi konkrétan 75%-kal drágább az Ubernél (160 vs. 280)!!

"ha az éttermemben nem kell megfelelnem a magyar és eu-s jogszabályoknak, nem kell adóznom, jövedéki adót se szeretnék fizetni, meg úgy egyébként ÁFA-t, TB-t, nyugdíjjárulékot se... Szóval semmit."

Ebből melyik igaz az Uberre a hülye taxisrendeletet leszámítva?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 15:06:52

@CoolKoon:

Dehogy mindegy. A belföldi tulaj nem visz mindent ki, míg az idegen igen.

lavór 2016.05.04. 15:08:27

@desw:

Az ubernél szorzókkal variálnak. Szóval nem egységár van.

Az uber sofőrök többsége nem felel meg az előírásoknak, a sofőrök se. Erről ennyit.

lavór 2016.05.04. 15:09:32

@lavór:

"a sofőrök se." = az autók se.

konrada 2016.05.04. 15:10:38

@desw:
Pontosan. Mindenkinek meg kell védeni a saját érdekét.
...a környezet megteremtése meg csak akkor lehetséges, ha a lehetőségek felnőnek.
Magyarán: Hiába akarod a 3 éves gyermeked futóversenyre nevezni, esélye sem lesz a többi profi futó között.
Az állam feladata, hogy hagyja felnőni a magyar vállalkozásokat, ez meg, mint írod a vállalkozásbarát környezet, de az csak akkor lehet barátságos, ha bizonyos ideig protekcionista, nem pedig szabad versenyes....

desw 2016.05.04. 15:12:30

@konrada:

"A szolgáltató-kereskedő multi meglévő igényeket, pénzt fölöz le úgy, hogy abból a haszont kiviszi, a termeltető viszont meglévő szabad kapacitást, erőforrásokat ad el a világ más, azért fizetni képes részein."

Hát a nagymagyar CBA is offshore hátterű. Rogán-féle offshore letelepedés biznisz? Velük nincs gond?

Jártál már külföldön?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 15:15:14

@nagybalfasz:

Sose egyetlen országból sem lett még gazdag állam úgy, hogy idegenek lefölözték gazdasága hasznát.

Mert ha ez lenne a siker kulcsa, ma Afrika lenne a világ csúcsa.

Az idegennek nem érdeke, hogy a befektetésének országa gazdag legyen.

A tőke pedig eleve mindig a legkevésbé jövedelmező befektetéseket viszi el.

Azaz a jelenlegi kelet-európai modell többszörösen téves:
- a tulajdon idegen kezekben van,
- a befektetők kizárólag olyan területekre fektetnek be, melynek nem jelentik a világ élvonalát,
Mindennek eredménye: Kelet-Európa modellje konzerválja a régió elmaradását nyugathoz képest, pontosan e modell teszi lehetetlenné a felzárkózást, azaz nem az, hogy a csúnya Gyurcsány/Orbán hülye és korrupt.

Orbán nagy érdeme, hogy ezt felismerte 2012 után, rájött: nem azért nem fejlődik az ország, mert a rohadt gonosz ballibák elszúrtak mindent 8 év alatt, hanem a rendszerváltáskor választott téves modell miatt.

2016.05.04. 15:16:24

@konrada:
Egyrészt a szolgáltató is szolgáltathat exportra (elég sok ilyen multi van itthon), szóval ez a termelő-szolgáltató szembeállítás tipikus újkommunista szöveg, aminek semmi alapja.

Másrészt azzal, hogy az EU-ban vagyunk, vállaltuk, hogy a termékeink itt is, külföldön is versenyez más országok termékeivel. Ha nem akarjuk, hogy a szlovák tej kiszorítsa a magyart, nem protekcionista gazdaságpolitika kell, hanem versenyképesség. A protekcionizmus csak eltolja későbbre a problémákat.

Harmadrészt a jó multi, rossz multi szelektálás nem működik, ha azt látják a multik, hogy egyes multikat megbasz a kormány, akkor nem fognak itt beruházni, félve, hogy ők is a rossz multi kategóriába kerülhetnek, ha épp úgy gondolja vezér elvtárs.

2016.05.04. 15:20:31

@BircaHang Média szerkesztősége:
Ja, Afrika, persze...

Szerinted Írország vagy épp Kína mire épített, ha nem külföldi tőkére?

Másrészt az innovatív cégek nem a protekcionizmusból nőnek ki. Észtek is beengedték a multikat, aztán mégés elég jól haladnak startup fronton.

Csaba Szikora 2016.05.04. 15:21:05

@nagybalfasz:
Önvezető autók?Én inkább fogom a kormányt,meg le is parkolok,ahová a verda befér.
Csak egy javaslat:olvass utána a meghibásodási rátának az elektronikában.
Műszerész a becsületes szakmám.

desw 2016.05.04. 15:22:18

@konrada:

"Az állam feladata, hogy hagyja felnőni a magyar vállalkozásokat, ez meg, mint írod a vállalkozásbarát környezet, de az csak akkor lehet barátságos, ha bizonyos ideig protekcionista, nem pedig szabad versenyes.... "

A protekcionizmis az lenne, hogy egy nyilvánvalóan elavult rendszert támogatok egy korszerűbbel szemben csak azért, mert magyar a főnök? A magyar főnök kiviheti a pénzt? Megszopatok tízezreket (taxis és uber utasok), hogy néhány tíz ember (taxis cégek főnökei) jól járhasson?

2016.05.04. 15:23:06

@desw:
Ráadásul a CBA inkább visszaszorul itthon, mióta az újkomcsik erősen nyomatják...

desw 2016.05.04. 15:28:13

@lavór:

"Az uber sofőrök többsége nem felel meg az előírásoknak, a sofőrök se. Erről ennyit. "

A sofőr beállhat KATA-snak, és annyi. A PAV-ot értelmes korlátozásnak tartom. A sárgítás, kocsi hossza, ... baromság.

2016.05.04. 15:29:41

@konrada:
A protekcionizmusban "felnőtt" vállalkozások nem igazán lesznek versenyképesek a szabad piacon. Pl. az állami megrendeléseken hízó IT cégek nem fognak sosem olyan sikereket elérni, mint a Prezi.

lavór 2016.05.04. 15:32:39

@desw:

Az Uber hitelesítette már a távolságmérő eszközét?
Eddig is beállhatott volna minden sofőrjük KATA-snak, nem tették. De még 7-es adószámot se igényeltek... Hogy milyen színű az autó szerintem is tök mindegy.

konrada 2016.05.04. 15:40:52

@nagybalfasz:
Ezért próbáltam direkt érthető példát írni a 3 éves gyerekkel.
Annak nincs esélye a felnőtt hosszútávfutókkal szemben, és nem is lesz soha, ha neki hozzájuk hasonlóan a versenyben elért pénzdíjból kellene megélnie...
...ha apuka protezsál, úgy később lehet, de anélkül előbb éhen hal, mint egyáltalán eljuthatna egy olyan versenyre, mely egyáltalán pénzdíjat fizet...

...de ne legyen gyerek: legyél te. Szerinted mennyi esélyed volna egy futóversenyen, ha csak annyi pénzed van rá, hogy vegyél egy pár futócipőt??

Ezért írtam azt, hogy kell legyen valamiféle támogatás, mely nem a klasszikus szabadverseny szabályai szerint íródnak.

CBA: kicsit utána nézhetnél. Az tényleg a klasszikus multi szabályok szerint kezd el működni. A visszaszorulásuk nem valódi, hanem a porfolió tisztítása a franchise-hálózat visszavágásával, külhoni terjeszkedéssel.

De azért jó példa, mert tudjuk ki a tulajdonosai, meg azt is milyen qrva sok pénzt keresnek, mert láthatjuk, mire költik el - lovascentrum, stb... -
Erről írok: a külhoni boltjai a helyi beruházók elől piacot vesz el, az ott eladott saját márkás termékei az ottan termelők piacát eszik...
viszont a magyar állam - s benne a polgárai jól járnak ebből azzal, hogy itt adóznak, itt költenek....

konrada 2016.05.04. 15:45:39

@nagybalfasz:
...és gyakorlatilag ezzel a felsorolás végére értél.
Pedig alapvetően szellemi termékeket értékesítő cégekről beszéltél, ahol a tőkeszükséglet jóval alacsonyabb...

...s míg az állam SAP és egyéb világcégeket sámfáz ki, a hazai IT-k legfeljebb beszállítók lehetnek.
(A Prezi azért is jó példa egyébként, mert már nem magyar, felvásárolta egy tőkeerősebb cég. Abban jó, hogy magyar kapacitást értékesít, de már nem lesz belőle az IT ipar meghatározó cége...)

desw 2016.05.04. 15:48:12

@lavór:

"Az Uber hitelesítette már a távolságmérő eszközét?"

Mire gondolsz? A GPS-re? Vagy a taxis órapörgető kütyüre? :DD Mert ugye a taxiórákat is manipulálják (órapörgetés, törlés, ...) az uber ... izé... a taxisok.

"Eddig is beállhatott volna minden sofőrjük KATA-snak, nem tették. De még 7-es adószámot se igényeltek..."

Ebben igazad van, de ez abszolut nem az Uber hibája. Ez ilyen magyar sajátosság.

PonDrow 2016.05.04. 15:48:21

Az Uber petícióját itt lehet aláírni:
action.uber.org/budapest/

:)

lavór 2016.05.04. 15:51:17

@desw:

És ha magyar sajátosság, akkor már szabad is. De ezen az elven az órapörgetés is ilyen. Szóval egykutya...

A polgári GPS rendszerek azért nem pontosak. :)
De A GPS alapú utaztatás is járhat kerülőúttal...

lavór 2016.05.04. 15:52:19

@PonDrow:

Tüntessenek az Uberesek is. Majd a taxisok féláron fuvaroznak.
:D

cso zsi 2016.05.04. 15:55:18

@PonDrow: még mindig kérdem: csinálnád is?
Vagy csak az "olcsójános" használat a menő?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.04. 15:55:47

@nagybalfasz:

Mégis, Észtország nincs nyugati szinten...

Kína tipikus ellenpélda: ott az állam diktál és szab feltételeket a külföldi befektetőknek, s azok természetesen nincsenek monopolhelyzetben.

desw 2016.05.04. 16:00:30

@lavór:

"És ha magyar sajátosság, akkor már szabad is."

Nem. Csak ez nem az Uber sara.

Ezzel az erővel az eBay-t, az Amazont, az Alibabat és a Vaterát is be kellene tiltani, mert biztos van olyan magyar kereskedő, aki ott szerzi be a termékeket és nem adózik az eladás után.

És ahogy az Uber, úgy az eBay és az Amazon is csak online szolgáltatást nyújt és nem adóznak Magyarországon, mert nem keletkezik magyar adóköteles bevétele (az áfa más, de azt meg végeredményben a felhasználó fizeti).

"De ezen az elven az órapörgetés is ilyen. Szóval egykutya..."

Mindeki órát pörget otthon? Ez új infó volt!

"A polgári GPS rendszerek azért nem pontosak. :)"

+/- 10 méteren belül van. Ennyit a taxióra is téved.

desw 2016.05.04. 16:03:09

@BircaHang Média szerkesztősége:

"Kína tipikus ellenpélda: ott az állam diktál és szab feltételeket a külföldi befektetőknek, s azok természetesen nincsenek monopolhelyzetben. "

Kínában 1300 millió ember él, Magyarországon 10 millió.

lavór 2016.05.04. 16:06:33

@desw:

Valójában parttalan vitát folytatunk.
Ha az Uber piacon kíván maradni Magyarországon, le kell ülnie a törvényhozókkal tárgyalni. A tárgyalásokon minden piaci szereplőnek jelen kell lennie, és az új szabályozás szerint folytatni a szolgáltatást. Vagy egyszerűen élnek hatalmukkal a törvényhozók és eldöntik, mi történjen.

A külföldi webáruházak küldeményei a Postán keresztül érkeznek, és a vámhatóság bizony elég kegyetlen tud lenni, ahogy láttam...

desw 2016.05.04. 16:36:12

@lavór:

Ez nem tárgyalás! A taxisok most be akarják tiltatni a konkurenciájukat, de csúnyán pofára fognak esni, mert nem lesz sokkal több ügyfelük azután sem.

"A külföldi webáruházak küldeményei a Postán keresztül érkeznek, és a vámhatóság bizony elég kegyetlen tud lenni, ahogy láttam... "

Mi köze ennek ahhoz, hogy az eladó fizet-e majd a nyereség után adót? Semmi. Meg aztán az EU-n belül nincs vám. Kb ennyi köze van az Ubernek ahhoz, hogy a sofőrjük fizet-e majd adót vagy sem.

lavór 2016.05.04. 16:45:16

@desw:

Én olyat is hallottam a taxisoktól, hogy elég lenne, ha valóban ugyanazon feltételrendszer mellett kéne az ubersofőröknek is dolgoznia...

És a hatályos jogszabály szerint így is kéne... de mégse a törvényi előírások szerint dolgoznak. Értem én, hogy az a módi, hogy mindenki másra érvényes a törvény, csak éppen rám nem...

Nem nagyon szóltam arról, hogy az Uber mit és hol fizet nyereségadót. Csupán a feltételrendszer betartásáról mertem írni pár sort. Ha mondjuk betiltják itthon az Ubert, mit tudnak vele kezdeni?

desw 2016.05.04. 17:00:28

@lavór:

"Én olyat is hallottam a taxisoktól, hogy elég lenne, ha valóban ugyanazon feltételrendszer mellett kéne az ubersofőröknek is dolgoznia..."

A kérdés az, hogy mit értenek az "ugyanazon feltételrendszeren". Ha fix tarifa, sárgítás, ... ennek mi értelme lenne?

lavór 2016.05.04. 17:03:36

@desw:

Na itt kéne a törvényhozóknak és a piaci szereplőknek tárgyalni.
De visszatértünk az első ponthoz, ma az ubersofőrök többsége nem teljesíti a törvényi előírásokat. És kezdhetjük elölről az eszmecserét...

2016.05.04. 17:05:36

@desw:
Na meg bankkártya terminál is... A végén magát az appot sem használhatják, és akkor körbeértünk.

2016.05.04. 17:07:18

@lavór:
Amíg az egyik fél a tiltsák be az Ubert szinten van, addig miről beszélünk?

lavór 2016.05.04. 17:09:52

@nagybalfasz:

Már elnézést kérek, a "Tilcsák be" már következmény.
A taxisok tüntetni fognak, az uberesek feketefuvarozni akarnak tovább, a Uber profitot akar...
Ha senki nem mozdul, majd a hatalom megoldja erőből.

2016.05.04. 17:21:16

@lavór:
Nem, a tiltsák be nem következmény, az uberesekre vonatkozó szabályok szigorítása már a tiltsák be következménye volt. Na meg megint megfeletkezel a kilobbizott hatósági árkartellről, mint előzményről.

lavór 2016.05.04. 17:25:15

@nagybalfasz:

Mint írtam, parttalan vita. Mi itt nem fogjuk megoldani a kérdést.
A piac szereplőire vár eme feladat, de mivel ők nem hajlandók egyeztetni, a hatályos törvényeket betartani, majd a "Hivatal" dönt. Hogy ki jár jól? Majd kiderül.

Lengyel 2016.05.04. 17:38:28

"A könyöklőbe épített nyomkodó hatására a taxióra kétszer annyit mutatott egy utamon. Kifizettem a borsos számlát, és többet nem hívtam taxit... Ha szóltam volna, megvertek volna." Pont így jártam én is.

cso zsi 2016.05.04. 17:48:55

@Lengyel: És ez általános? Már rég utaztam taxiban fizetőként, és 20 éve tapasztaltam egyszer hasonlót.
Az nem társasághoz tartozott.
Az idők hajnalán "mert fiatal voltam, és kellett a pénz" magam is kipróbáltam a műfajt, nálam semmi "okosság" nem volt beépítve, és az óra nyomtatta a blokkot.
Egy esetben egy illetővel megegyeztem egy "óra nélkül" fuvarban, mert a szállítandó holmi nem fért be a kocsijába, az általam használtba viszont igen. Azzal a fuvarral a taxivállalatot károsítottam meg, de az utas elégedett volt, én meg vastagabban ebédeltem.

desw 2016.05.04. 17:54:00

@cso zsi:

"És ez általános?"

index.hu/belfold/budapest/2014/04/18/bkk/

"BKK összesen 5503 nyílt és 6579 próbautazásos ellenőrzést végezett, és ezek során:

- 364-szer kezdeményezték a taxiengedély visszavonását,

- a próbautazásokon 1711-szor tapasztalták, hogy a taxis nem ad nyugtát, ez az ellenőrzések mintegy 26 százaléka,

- 585 esetben tapasztaltak árdrágítást, vagyis a rendeletben rögzített hatósági ártól magasabb árat alkalmazott a taxis,

- 91 alkalommal tapasztaltak engedély nélküli személyszállítást."

A taxisok Szentek, ez nem vitás!

CoolKoon 2016.05.04. 20:30:06

@konrada: "...mert a multitól van áram, tv, a szemét is ott marad, meg a levél és a csomag is, ha nem multi kezében van..." - Miért, a UPC meg a T-Com nem multi?

"S igen, erről írtam, a multinak az adott piacon dolgozó alkalmazottja termeli ki azt a hasznot, amelyet más piacon költ el." - És ez mégis miért lenne törvényszerű? Szerinted az olyan multik, amelyek országonként lényegében önműködő egységekként működnek, is máshol költik el a teljes hasznukat?

"...az más, ha adott multinak van hozzá technológiája, azt ki kell fizetni. De ettől még nem a Kis Ernő utcában lakó nagy Jóskának kéne arra keresni, hogy a Rajna menti regionális szolgáltatónak legyen annyi haszna, hogy a főrészvényes Hans megvehesse azt repülőgépet, amiben semmilyen magyar hozzáadott érték nincs, így a profit semmilyen formában nem jelenik meg a magyar gazdaságban..." - Szóval nehogy már a Nagy Jóskának külföldire kelljen dolgoznia, értem....Amúgy meg mi az, hogy semmilyen magyar hozzáadott érték nincs? A mo-i iroda bérleti díját (meg benzinpénzt, meg bármilyen, egyéb helyi kiadást) kinek fizeti? A gyíkembereknek? A járulékokat meg marslakóknak?

"...s ráadásul az általad felsorolt áram-víz-gáz-szemétszállításban a világon alig van konkurencia adott területen belül, azaz szinte mindenhol monopoliumok végzik. Innentől kezdve azt kérnek a szolgáltatásért, amit nem szégyelnek, ...s miért is szégyelnék, ha otthonukban ezért ők - mint nagy adózók - hősök lehetnek?,))" - Olyasmiről, hogy természetes monopólium, hallottál már? Ugyanis a közműhálózatok szinte mind azok (legalábbis a víz-gáz-csatorna mindenképp, és az elektromos hálózat is). Ebből kifolyólag az ezeket működtető cégek mind-mind önkormányzati/városi tulajdonban vannak. A ti egyetemeteken erről nem tanultatok....?

CoolKoon 2016.05.04. 20:34:09

@BircaHang Média szerkesztősége: "Dehogy mindegy. A belföldi tulaj nem visz mindent ki, míg az idegen igen." - Ó, igen? És az a hazai tulaj, aki egész nap csak ül a pénzes ládáján, mégis mennyivel jobb a külföldinél (ld. Csokonai A fösvény című versét)?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 06:06:49

@CoolKoon:

Szerinted az átlag magyar tőkés aszketikus életet él remeteként?

CoolKoon 2016.05.05. 11:25:18

@BircaHang Média szerkesztősége: Természetesen nem, de mi haszna van úgy en bloc a magyar társadalomnak abból, ha elkezd költekezni? Ha vesz Horvátországban egy jachtot, ha vesz egy Maseratit, ha vesz néhány üveg skót viszkit, mindenféle drága (általában francia) kozmetikumokat stb? Ugyanott vagyunk, ahol a part szakad....

CoolKoon 2016.05.05. 11:32:49

@BircaHang Média szerkesztősége: Hanem? Az, hogy a Kik-ben fog ruhát venni? Meg magyar használt autót másodkézből? Ugyan már! Az ilyenek sokszor alig várják, hogy pénzhez jussanak, és rögtön a legkínosabb sznob módjára kezdenek el viselkedni....

CoolKoon 2016.05.05. 11:46:09

@BircaHang Média szerkesztősége: És gondolod, hogy a pár pénzeszsák átlagos, napi szintű költése (bevásárlásokra meg hasonló apróságokra) fogja kihúzni az országot a szarból?

zsebatya 2016.05.05. 11:52:42

@BircaHang Média szerkesztősége: És te, sokadik nicknevű faszsetudjakivagy, ugyan hol költesz? Bulgáriában?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 13:36:29

@CoolKoon:

Ez a bevált megoldás, máshol ez vezetett a kiemelkedéshez. Miért pont Mo. lenne kivétel? Ahol ez sikerült, ott ez volt a módszer, lásd Dél-Korea, Japán, Tajvan, de akár Kína is példa erre, bár az életszinvonalig most is Mo. alatt van, viszont sokkal mélyebbről indult.

A másik klasszikus nyugati megoldás - más országok nyílt kifosztása, lásd gyarmatosítás - nem lehetőség, még ha nem is lenne erkölcsi ellenvetésünk.

Az pedig, hogy Mo. beemelje magát félperiférikus államként a magállamok közé a periféria kizsákmányolásával szinten nem opció. Azaz marad a magállamok részéről jelentkező kiporszívózás lassú, de folyamatos csökkentése, leállítása.

Amit meg kell érteni: idegen befektetők NEM emelik fel sosem az ország szintjét. Természetesen ők is hoznak pozitívumokat (erre sok példa hozható), de az alapkérdést nem fogják sosem megoldani. Orbánék pozitívuma, hogy erre rádöbbentek, bár ami a megoldást illeti, sok dologban tévednek ma is. De a totális tévelygő ballibekhez képest mindenképpen előrelépés az orbánizmus.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.05. 13:38:22

@zsebatya:

Nincs sok nickem, egy van, s az mindig nyilvános.

Mivel nem vagyok tőkés, tök mindegy hol mit költök. Egyszerű proletár vagyok. S mivel BG-ban élek jelenleg, hát BG-ban költök.

2016.05.06. 05:51:26

@BircaHang Média szerkesztősége: az egésznek az az oka, hogy az állam túlszabályoz. Persze elvben ezzel az utast védi, valójában nem, hisz a lenyúlás, városnézésre vitt idegen története ma is általános a taxizásban. A jogi szabályozás az állami bevétekek növelésére van kihegyezve. Nem az Uberen kellene számonkérni a rossz szabályozás betartását, hanem meg kellene szabadítani az ágazatot az állami túlszabályozástól.

A trend, hogy mostaninál még durvább szabályozást akarnak bevezetni, oda fog vezetni, hogy senki nem szállíthat mást az autójában. Tekekocsi rendszernek annyi, ismerősök hazavitele a kocsmázás után tilos lesz stb. Minden arra megy ki, hogy az állam még több adót szedjen be.
Az szerintem probléma, ha az utast verik át. Az kisebb probléma, ha nem fizetnek adót... A taxisok eddig se nagyon jeleskedtek ebben, az utas átverése meg mindennapos volt.

Ja, sok taxis is Uber sofőrként keres egy kis mellékest ma már... A két csoport közt vannak átfedések.

2016.05.06. 06:05:31

@BircaHang Média szerkesztősége: nincs olyan, hogy belföldi, nemzet vagy idegen, külföldi. Egy fideszközeli magyar oligarcha vagy egy putyinista cégtulajdonos pont annyira nem törődik azzal, hogy belföldön tartsa a profitját. Oda fogja vinni, ahol biztonságban érzi, ahol el tudja rejteni vagy jól be tudja fektetni.

A nagymagyar MOL pedig pont olyan idegenszívű gecimulti a szerb vagy horvát piacon, mint a magyar piacon az orosz vagy francia energetikai cégek. A magyar ember meg ugyanúgy semmit se lát a MOL profitjából.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 06:08:05

@karandash:

A fő gond, hogy a pénz kifolyik az országból. Normális szerinted, hogy egy magyarországi taxifuvar árának a negyede két amerikai emberke ofsór számláját gazdagítsa? Mert EZ az igazi kérdés. Csak ezt nem merik nyíltan kimondani hivatalos szinten.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.06. 06:10:45

@karandash:

A belföldi nem nemzetiség kérdése. A Bp-en élő közép-afrikai is belföldi. Ez nem etnikum, nemzetiség kérdése, hanem lakóhelykérdése.

Abban igazad van: minden nagyobbra nőtt tőkés igyekszik menteni a pénzét ofsórba. Csak míg az idegen mindennel ezt teszi, a belföldi nem.

Magyar tőkés idegen földön? Szerinted az általuk máshonnan kisíbolt pénzt képes kompenzálni a Mo-ról elvitt pénzt?

2016.05.06. 06:28:23

@BircaHang Média szerkesztősége: Távol-Keletben picit otthon vagyok... Dél-Korea, Japán, Taiwan, Kína téma: Kínában a tajvaniak építették fel a hi-tech ipart, gyakorlatilag kizsákmányolták a kínaiakat évtizedekig, de a kínai legalább nem halt éhen. Korábban Tajvanban a japánok építették ki a technológiai ipart, összeszerelő üzemként használták az országot, az összes szennyező üzemet oda tolták át és a japánhoz képest éhbérért dolgoztattak, meg a sziget japán gyarmat volt 50 évig, utána meg amerikai befolyási övezet. A kis tajvaniak eltanulták az általuk egyszerre imádott és gyűlölt japán meg az imádotf amerikaiak dolgait és ugyanezt eljátszották Kínában, Kantonban. Ott ők a kizsákmányoló multik. Lenézik, alembernek tekintik a kínaiakat.
Őket meg a japánok nézik le. A koreaiak meg mindenki mást. A Távol-Keleten ugyanúgy körbe kizsákmányolás folyt mindig is.

Még korábban a japánok az amerikaiaktól kaptak megrendeléseket, így nem haltak éhen a háború után. A japán technológiai ipar pont úgy amerikai kútfőből táplálkozott, csak annak már nagy múltja volt a második világháború előtt is, a 19. században kezdődött az egész. Ösztöndíjak, technológia, kereskedelem...
Egész távol-keleti csoda az amerikai tudás, technológia alapjain áll, amit a japánoknak majd koreaiaknak, tajvaniaknak odaadtak, hogy azok fejlődjenk és ne legyenek kommunisták.

Eleve a leghíresebb kínai egyetem amerikai alapítású, ha a Boxer-lázadás után az amerikaiak, nyugatiak nem fektetnek be, nem alapítanak egyetemeket, cégeket Kínában, akkor ma is szaros seggel és mezitláb járnának a kínaiak, akkor nincs Tsingtao sör és nincs Tsinghua egyetem se sok más mellett. Ha nincs amerikai befolyás, akkor modernizáció sincs Ázsiában, ma is vízibivallyal túrnák a rizsföldet és szemrebbenés nélkül ölnék meg az értéktelen lánygyermekeiket. Mondom ezt úgy, hogy Távol-Keleten élek.

2016.05.06. 06:34:11

@BircaHang Média szerkesztősége: a magyar tőkést nem érdekli, hogy mi mit kompenzál. Nem rakja mérlegre, hogy mennyit pumpál keletre az országból a Gazprom vagy nyugatra az EDF Suez és hogy ő mennyit pumpál ki Horvátországból vagy Romániából. A tőke nemzetközi. Ha le akarod állítani a tőkemozgások szabadságát, az ország igen hamar Észak-Korea vagy Kuba sorsára jut.

CoolKoon 2016.05.06. 11:10:51

@BircaHang Média szerkesztősége: "Ez a bevált megoldás, máshol ez vezetett a kiemelkedéshez." - Hmmm, Japánról kapásból (a gazdasági csoda mellett) az ugrik be, hogy lassan már több mint két évtizedet vesztegetett el bármiféle jelentős fejlődés nélkül (lényegében a 90-es évek eleje óta stagnál). Erre volt jó a fene nagy nemzeti érzelmük, amivel javarészt otthon fektettek be?
Amúgy meg miért a távoli példák? Miért nem inkább azt nézzük meg, hogy a (hasonló népességű és hátterű) európai országokt hogy lettek gazdagok? Ott vannak a finnek, akik nagyon sokáig svéd uralom alatt élnek. Vagy a dánok, vagy Svájc. Gondolod, hogy ezek is úgy tollasodtak meg, hogy a külföldiekre úgy tekintettek, mint valami leprásokra? Hát nagyon nem.....

CoolKoon 2016.05.06. 11:11:24

@karandash: "szemrebbenés nélkül ölnék meg az értéktelen lánygyermekeiket" - Miért, azt akarod mondani, hogy már leszoktak róla? Mióta?

2016.05.07. 02:56:47

@CoolKoon: ma már kevésbé ölik születés után a lányokat, inkább abortálják őket. A tradicionális kínai kultúrában bizony teljesen értéktelen volt a lánygyerek. Sok nyugati bele van esve a tradicionális kultúrákba, közben semmit se tudnak róluk.

CoolKoon 2016.05.07. 22:23:43

@karandash: Ja igen, azok a szögekkel telerakott fejű/testű kínai kislányok sok-sok évvel ezelőtt születtek, amikor az abortuszt elősegítő szerek még nem voltak annyira elterjedtek Kínában.
"A tradicionális kínai kultúrában bizony teljesen értéktelen volt a lánygyerek." - Tényleg? Én azt hittem, hogy ezt csak az egy gyerekes politika hozta ki belőlük, nem a hagyomány.

cso zsi 2016.05.09. 22:45:39

Gumicsont reloaded, holnap főként Ferihegy környékére mondanak taxisdugót.
süti beállítások módosítása