Magyarországnál kétszer nagyobb terület, minderre összezsúfolva 110 millió ember – ez lesz Pekingből, amikor nem is olyan sokára megvalósul a kínai főváros körül kiépülő megarégió. Ami rengeteg gondot is okoz majd, például a közlekedés terén.
Pekingben már ma sem egyszerű a helyzet, a zsúfoltság, a közlekedési nehézségek és a mindebből adódó környezetszennyezés és szmog alapvetően nehezíti meg az ott élők mindennapjait.
A kínai fővárosban és vonzáskörzetében már most is 21 millió ember él, nekik kell mindennap munkába menni, és utána haza is érni, ami egyre gyakrabban okoz nehezen megoldható problémát.
A helyzet pedig csak romlani fog a következő 15 évben, hiszen a tervek szerint Peking 2030-ra egy hatalmas megaváros magjává válik. A tervek elképesztőek, hiszen a metropoliszhoz csatolják majd Tiencsin kikötővárost és a környező Hebei tartományt.
Az így létrejövő régió (nagy kérdés, hogy lehet-e ezt még városnak nevezni egyáltalán) 212 ezer négyzetkilométer nagyságú lesz és várhatóan 110 millió ember él majd ott. Csak az összehasonlítás végett: ez területileg több mint a kétszeres Magyarországon, ahol a magyar népesség tízszerese él majd – elképzelhető tehát a zsúfoltság.
Persze a régióban már most is nagyságrendileg ennyi ember él, tehát akár azt a kérdést is feltehetnénk, hogy mi változik majd. Nos, erre egyelőre a Reuters összeállítása sem ad pontos választ, de egy biztos: Peking és környéke már most is szenved a tömegtől.
A legfőbb gondot az jelenti, hogy az infrastruktúra fejlesztése nem képes lépést tartani a lakosság gyarapodásával, és ugyan folyamatosan építik a vasútvonalakat és az autópályákat, de a közlekedés már ma is szinte folyamatosan áll.
Ráadásul az emelkedő ingatlanárak miatt egyre többen kénytelenek egyre messzebb költözni a várostól (és ezzel együtt munkahelyüktől), ahová viszont muszáj bejárni, amivel csak tovább rontanak a helyzeten.
Már ma is az a helyzet, hogy Pekingben az átlagos, ingázással töltött idő 52 perc, ami 4 perccel több, mint New Yorkban és 1 perccel több, mint a szintén zsúfolt Sanghajban – és mindez csak romlani fog.
Úgyhogy a jövőben még inkább szükség lesz a pekingiek találékonyságára a dugók elkerülésében. Ma erre különböző trükkök vannak, akadnak, akik például hajnal előtt kelnek, és indulnak munkába, hogy megelőzzék a tömeget, ami nem tűnik ideális megoldásnak.
(Fotó: pixabay.com/cxcx2015)