Szédítően zárkózott

A 10 legirritálóbb dolog a munkahelyeden

2017. október 19. 08:00 - darvinisdead

A főnököddel az élen őrületbe kergetnek a kollégáid? Hát igen, egy jóféle irodánál nem is létezik rosszabb! Álljon itt az a 10 mágikus dolog, ami miatt legszívesebben kiugranál a tízedikről (és akkor rájössz, hogy nálatok még tízedik sincs :(

 

1, Az állásinterjú

Be sem kell mutatni: itt kezdődik, és itt dől el minden. Többnyire kellemetlen, céltalan és bugyuta. Egy mesterséges, kreált helyzet, amiből közel sem fognak rólad annyit megtudni, mint amekkora feneket kerítenek neki. Állásinterjút csak egyféleképpen lehet jól csinálni: ha nem csinálják. Ott az előszűrés, ha szükséges, próbamunka, de ne raboljuk már egymás idejét! Utána felőlem beiktathatnak egy pofavizitet, de akkor ne hatalomtechnikai bemutatót tartsanak a betanuló HR-es kollégának vagy menedzsment-kézikönyvek ostoba keresztkérdéseit böfögjék fel. 

2, Open kibebaszott office - minden rákfenéjével együtt

Remek dolog, ha egy egybenyitott iroda kellős közepén ülsz, és egyszerre legalább 10-15 szempár tapad rád és a képernyődre. Nem, nem az a baj hogy látnak, hanem hogy meg is néznek. - Hátte mit csinálsz? - Hátneked mi a picsa közöd van hozzá? – kérdem én. Imádom, amikor egy-egy Youtube-videó megnyitásakor spontán flash mob robban ki mögöttem, hogy mit is nézek, mutimeg, tekerd már vissza! (reklámügynökségnél munkaidőben is alap, hogy valaki videókat néz). Ha már a vállalati kultúra meg a dilettáns vezetőség megköveteli, és kénytelenek vagyunk mindannyian egy légtérben dolgozni, akkor mégis miért idegesítjük a halálba egymást?

3, Meetingek

Az modern munkahely és az erősen hierarchizált vállalati lét rákfenéje, alsó hangon másfélkötőjelhárom ellopott óra az életedből. Kit ne idegesítenének ezek a mindenütt egy kaptafára működő, indokolatlanul hosszú, terjengős, telebeszélt, levegőtlen meetingek? A legjobb, amikor összetorlódnak, és egész nap mást se csinálsz, mint meetingről meetingre szaladgálsz, ilyenkor sejlik fel, mennyire regresszív ez a szerencsétlen találmány, ami hatékonyságnövelés helyett épp a produktivitást gyilkolja, azzal, hogy nem enged dolgozni. Nem tudom már hol olvastam, de én sem tartom ördögtől való ötletnek, hogy állva tartsák meg a meetingeket, így rövidebbek és lényegre törőbbek lennének, kevesebb családi sztorival és mellébeszéléssel. Csak legyen már vége.

4, A motivációs beszéd

A meeting speciális alesete. Onnan lehet felismerni, hogy 90%-ban egy totálisan haszontalan bullshit, a maradék 10%-ban meg csak unalmas és/vagy hazug. A legjobb az egész önellentmondásossága: ezzel próbálják motiválni és produktívabbá tenni az embereket, miközben jobbára egy időrabló, tartalmatlan baromság az egész, amire senki sem kíváncsi. 

5, "Fakultatív" céges buli (amin azért kötelező részt venni ;)

A címben nem tudtam eléggé idézőjelbe tenni a fakultatív szót. Nem a bulival van bajom, hanem hogy ilyen álszent, sunyi és hazug módon úgy tesz, mintha CSAK invitálna a részvételre, a szabad akarat lehetőségével kecsegtet, közben a vállalat nemcsak a lelkedet, de a söröskorsódat sem engedi. Ott kell lenned, ha egyszer ott a főnököd, ott vannak a kollégáid, és ez egészet nyilvánosan meghirdették. Szül az asszony? Sír a gyerek? Beteg vagy? Esetleg az anyád beteg? Le kell szarni, ott a helyed!

6, Fizetésnap

Nincs azzal semmi baj, hogy örülünk az átutalásnak, de miért kell minden kibaszott hónapban betenni a Belgätól azt a lehasznált, egyébként sem vicces, ótvaros, agyrohasztóan büntető Fizetésnapot? MIÉRT??? Az első néhány alkalommal még értettem, de sokadszorra maximum annyira vicces, mint egy Sas Józsi poén loopolva. Engedjük el, ünnepeljük meg máshogy, menjünk el inni együtt munka után (egy korábbi melóhelyemen például ez volt a szokás – mennyivel elegánsabb, mennyivel szimpatikusabb!), vagy felőlem lehet esőtáncot járni, pucéron kiszaladni a hóba, ha majd lesz, csak légyszi, ne a Fizetésnapot! (Disclaimer: pedig még a Belgät is szeretem, isten látja lelkem, de ez a szám velem együtt fogja tönkre tenni őket is.)

Olyan vicces, mint egy Sas Józsi poén loopolva

7, Amikor az iroda kutyafuttatóvá válik

Az egyik kedvencem az, amikor bejön 3-5 kutya, és mindegyik rajtad akar keresztülugrálni. Tudom, elég speciális probléma, de egyre több a kutyabarát munkahely, amivel a legkevésbé se lenne bajom. Azzal már inkább, hogy a jófejkedős, liberális és progresszív légkörű dizájnirodák világában a kutya szent és sérthetetlen élőlény lett, valahol felúton a csecsemők és Isten között. Az ebeknek bármit elnéznek, ha meg csúnyán merészelsz nézni rájuk, miután már félórája a székedet vagy a lábadat basztatják, ne adj isten ügyörű-bügyörü decukivagy + simizés helyett rájuk is szólsz, egy szar ember vagy. A kutyusok imádni valóak de kezelhető mennyiségben, és ha nem akadályoznak a munkában. Vagy a puszta létezésben. Bónusz: ha van bébikutya, és még be is szarik az asztalod alá!

8, ASAP és a többi elbaszott rövidítés meg betűszó

A sürgős is elég lenne. Tényleg, értenénk, nem vagyunk hülyék, se birkák. Se hülye birkák. Általában már a türelmetlen hanglejtésből is érezzük, de ha még legalább háromszor beleírod a levélbe, az a biztos. Nem akarom én ezt mindenkinek felróni, bárkivel előfordulhat, hogy automatikusan kicsúszik a száján egy ilyen rút rövidítéssé összegöngyölt anglicizmus (aminek tényleg semmi értelme, amíg a Shifttel vagy a Caps Lockkal baszakodtál, háromszor leírhattad volna, hogy sürgős). Inkább csak bosszantó, az a lusta, igénytelen takarékosság, ahogy sokan fogalmaznak, és ahogy az irodai és vállalati kultúra rátelepszik a nyelvre, és átalakítja az emberek hathatós közreműködésével. Ez nem rétegnyelv, nem bennfentes szakmai összekacsintás, hanem szimpla lustaság és kellemetlen divat, mint a fidget spinner. Mindenütt használják, nem csak ott ahol sokat kell angolul kommunikálni, sőt van egy olyan érzésem, hogy ott használják csak igazán, ahol egyáltalán nem kell (mint nálunk).

9, Ha valami tegnapra kell, ASAP és még prior is

De ha tegnapra kellett, akkor miért nem kaptam meg mondjuk tegnap, ne adj isten előtte? Jaaa, mert felrobbantotta a netet az az olcsó repjegy az Utazómajom.hu-n, és azonnal le kellett szervezni az egész utat, vagy leárazás volt a Bershka online shopban, esetleg kijött az új Trónok Harca kritika? Tényleg? És anyád amúgy hogy van?

SOHA ne add oda a tűzőgépedet!

10, Alany nélküli kérdések, lehetőleg minél halkabban belemotyogva az irodai éterbe

Senki sem érti, de mindenki hallja, ettől függetlenül te leszel a bunkó, ha nem reagálsz. Ez nem egy játékelméleti probléma, hanem akkora szociális sakk-matt helyzet, mint az állat, egy negatív összegű játszma, csak rosszul jöhetsz ki belőle. Nincs más választásod, visszakérdezel, és akkor rájössz, hogy pusztán az ügyfél anyját szidja magában vagy azt a sztorit folytatja negyedórás szünet után, ami miatt anno feltetted a fejhallgatót. Az élmény garantált.

De a listának sajnos itt még nincs, egyszerűen nem lehet vége. Jöjjön a két bónusz!

+1

Fény-, hang-, hő-, szag- és egyéb hiperérzékenység

Én is tudom, hogy az eddigiek fényében a rengeteg bizonyíték mind egy irányba mutat, de itt tényleg nem rólam van szó, biztosúr. Léteznek jogos panaszok és léteznek az abszurd, otromba, ostoba és pillanatok alatt elvitatható panaszok. Na ez utóbbiakkal lehet őrületbe kergetni a többi kollégát. Például amikor 10 emberből 1 az, aki érzékeny a kajaszagra és ezért nem vihetsz be kaját, vagy mint a Magyar Turisztikai Ügynökségnél, egyenesen megtiltják a konyhai mikró használatát (???), na az egy elbaszott dolog, és ilyenkor nem a többi 7 és félmilliárd ember a hülye intoleráns fasiszta, hanem az az 1-2 hiperérzékeny. De ha igazán kitartóan és következetesen hiperérzékeny az az 1-2 ember, könnyedén megkeserítihetik a többiek életét.

+2

Kényszeres ablaknyitogató/Klímaszabotőr

Az előző embertípus pusztító alesete, vagyis inkább zászlóvivője. Onnan lehet megismerni, hogy minden közepes vagy annál nagyobb irodában van belőle legalább egy. Nála a hőháztartásban borult meg valami, de nagyon csúnyán. Na meg a fejében. Július-augusztus között vagy december-január környékén aktív, és vagy betegre izzadod magad vagy szimplán csak folyton beteg vagy miatta. Az élet egyik nagy kérdése, hogy miért és milyen jogalapra hivatkozva csinálja, amit csinál, de a pofonegyszerű megoldás szerint semmilyenre, csupáncsak nem zavarja, hogy másnak kellemetlenebb, mint neki. És ami a legfontosabb: ő ül az ablak vagy a klímapanel mellett. Szóval nekünk, többieknek esélyünk nincs. 

Ennyi lett volna, az irodai rémálomról kicsit komolyabb kontextusban itt írtam korábban.

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://intro-vertigo.blog.hu/api/trackback/id/tr9212994258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Waszabi 2017.10.20. 08:23:12

Hát, apám, mindjárt jobban érzem magam. Elég rossz heted lehetett. De: péntek van :)

megvagyhadnagy 2017.10.20. 08:23:41

Mi a kibebaszott faszomnak kellett végigkáromkodi az egész posztot? Születtek ebben a témában már sokkal jobb írások. Vagy humorosra veszi az ember, vagy ironikusra. Ez csak egy izzadságszagú betűhalmaz. Ja. Ha nem szeretsz a kibebaszott munkahelyeden dolgozni, akkor húzz onnan a picsába. Ennyire kurvára egyszerű.
Bocs.

Kivlov 2017.10.20. 08:28:54

jogos észrevételek.
Aki az egylégteres irodát kitalálta, azt meg csépelni kéne, mint a lovat...

VaradiJanos 2017.10.20. 08:30:36

Nem lenne baj az írással, de teljesen fekeslegesen káromkodod végig.

Attila Racz 2017.10.20. 08:37:25

@Kivlov: Azt nyilvanosan kivegezni.
Az ilyen helyeken en azt nem ertem, h legalabb valaszfal miert nincs.

bratya 2017.10.20. 08:37:56

Teljesen egyetértek veled. Nem szeretnék ilyen helyen dolgozni. Jó nekem ez a vidéki elmaradott közszféra még pár évig, azután pedig elmegyek trógernak egy TSZ-be, ahol a céges bulit a gépműhelyben elfogyasztott körömpöri sörrel kísérve jelenti. A meeting, pedig az amikor a műszakvezető odakiált a borjászoknak, hogy egy újabb steinmann ketrecet készítsenek elő a szaporulatnak.

Kopasz Szuzukis 2017.10.20. 08:46:55

+3 amikor tanító diplomás háeresek "interjúztatják" a szakmunkásokat.
- milyen elkötelezettséget érez a cég iránt?
- mi motiválta, amikor hozzánk jelentkezett?
- úgy érzi, képes lenne egy fiatal, agilis csapatba beilleszkedni?
És hasonló baromságok.

Tinman 2017.10.20. 08:49:28

"a kutya szent és sérthetetlen élőlény lett, valahol felúton a csecsemők és Isten között. Az ebeknek bármit elnéznek, ha meg csúnyán merészelsz nézni rájuk, miután már félórája a székedet vagy a lábadat basztatják, ne adj isten ügyörű-bügyörü decukivagy + simizés helyett rájuk is szólsz, egy szar ember vagy. A kutyusok imádni valóak de kezelhető mennyiségben, és ha nem akadályoznak a munkában. Vagy a puszta létezésben"

Ezeket a sorokat rágogassák, ízlelgessék azok a kutyatulajdonosok, akikre ez illik. Rohadt sok ilyen van.
Ja és közterületen kössétek meg az ebet, mert nem állok jót magamért. 2 kutyaharapás után (mert sportolni merészeltem közterületen) elfogyott a türelmem.

Irbisz 2017.10.20. 08:50:17

@Attila Racz: A valaszfal jo ötlet, de az open office-nak tulajdonitott elönyök jelentös resze netto hazugsag, munkapszichologusok es tanacsado cegek elemzese utan egyertelmü, szamokkal alatamasztot, de sajna enm köztudott es elhallgatott, hogy komoly teljesitmenycvsökkenest is okoz több tenyezö miatt is (utana lehet olvasni).
Par spec. munkahely/munkakör kivetelevel veszteseget jelent a cegnek (a munka hatekonysaga merhetöen kisebb), es kellemetlenseget a benne dolgozoknak, DE a kivitelezes olcsobbsaga es a könnyebb ellenörizhetöseg fontosabb szempont.
Persze nem ezt kommunikaljak, hanem mindenfele hangzatos bullshitet

Attila Racz 2017.10.20. 08:54:18

@Irbisz: Teljesen igazat adok, komoly teljesitmeny csokkenest okoz, mivel sokszor az emberek egymassal beszelgetnek melo kozben. Nekem pl van egy kollegam aki rendszeresen szereti nezegetni a monitorom, h epp mit csinalok. Nekem orankent kell par perc, h szunetet tartsak es felmenjek valamelyik gamer oldalra olvasni vmit, ami nem a munkahoz kapcsolodik, es ez a kollega sztem ezt akarja kiszurni, mert o meg olyan mint a gep, allandoan melozik (vagy csak en nem nezem az o monitorat).

Dehat ugye az irodaban mi egy csalad vagyunk, tehat nincs maganszfera :(

Alexease 2017.10.20. 08:56:02

Menj el dolgozni egy atlag munkahelyre, atlag fizetesert (pl. bolti elado, busz sofor, mezogazdasag, epitoipar stb.), aztan gyorsaj rajosz, luxus helyen dolgozol, nyugiban, kenyelemben:)

Mas peldaval: ulsz a premium autodban a dugoban es habzo szajjal szidsz mindenkit: gyalogost, biciklist, BKV-t, gagyi autost. Ilyenkor kepzeld magad a BKV-s helyebe: napi 2-3 ora utazas, telen 50 perc gyaloglas a latyakban, 2-3x atszallas, tomegnyomor es tarsai. Azonnal jobban fogod magad erezni;)

Persze az ember a jot gyorsan megszokja es abbol akar megjobbat kihozni. De ne legyen mar akkora egyelotlenseg, a budog kurva eletbe:DDD

Viktor Fulop 2017.10.20. 09:01:31

Volt egy kollegam aki szerint telen futeni kell nyaron meg huteni. Ennek megfeleloen telen 27 fokban trikoban izzadtunk mint a lo nyaron meg 17 fokban pulcsiban vacogtunk.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.20. 09:11:34

@Kopasz Szuzukis:

Ezekre a kérdésekre megvannak évek óta a bevett kamuválaszok, mi a bajod?

Manka88 (törölt) 2017.10.20. 09:15:48

van olyan az életben amit szeretsz? mert itt úgy tűnik, téged minden és mindenki kibaszottul irritál. szar életed lehet...

Norbert Végh 2017.10.20. 09:15:50

Nem szeretnék veled dolgozni, meg általában frusztrált szomorú emberekkel.

totti1987 2017.10.20. 09:25:11

A villanyt felkapcsolók a legidegesítőbbek. Süt be a nap az ablakon, fényes monitor előtt ül mindenki, erre felkapcsolja az egész irodában a villanyt, mert zavarja a sötétség. Nem kislámpát kapcsol, mert az nem jó neki. Ettől persze fel kell venni a monitor fényerejét is, hogy lássál valamit, aztán 1-2 hét és már a szemed is algásodik a sok fény miatt.

báró Csekonics 2017.10.20. 09:25:51

Egyszerű a megoldás egylégterű iroda ellen: nem kell ott dolgozni.
Tescoban szinte állandóan keresnek kocsitolókat...
Ja, inkább a kibebaszott felugrálós Facebook ablakot oldjátok meg hogy ne kelljen 15x kattintanom, mert akkor sem követem a blogot ott.

funtom 2017.10.20. 09:26:58

Én például fóbiásan undorodom a méztől. És ha bemegyek a konyhába, és látom, hogy valaki épp a mézesüveget nyitogatja, vagy a mézes kanalat nyalogatja, inkább kifordulok, mielőtt a gyomortartalma fordulna ki. Na és akkor ez rosszul esik mindenkinek. Miért? Épp alkalmazkodom hozzátok!

rsty 2017.10.20. 09:37:06

Tényleg szar életed lehet.. Viszont az látszik, hogy bizonyos dolgokról fingod sincsen, az 1-es pont annyi sebből vérzik, hogy doktorit lehetne írni róla. Lehet, hogy volt 1-2 szar interjúd, szar interjúztatóval, de az attól még nem felesleges, a szakmájában jó HR-es tudja, hogy kell interjút vezetni úgy, hogy a jelölt ne ábránduljon ki az életből.
Mielőtt leírsz akkora faszságot, mint a próbamunka, kicsit talán nézz utána, ugyanis Magyarországon illegális. Próbaidőnek hívják azt, ami jogszabály szerint próbamunka, de azt azért te sem gondolod komolyan, hogy egy telefonos előszűrés alapján választ ki magának munkaerőt egy komoly cég, ugye?

A cikknek semmiféle hozzáadott értéke nincsen, egyszerűen összeszedtél pár népszerű irodai topicot, kitöltötted káromkodással és kész, mehet. Katasztrófa, remélem egyszer interjúztatni foglak.

szemétpasi 2017.10.20. 09:39:49

@rsty: Igazi kis bosszúálló, személyeskedő, tudálékos majom lehetsz. Csak nem multinál vagy HR-es?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.10.20. 09:41:22

@megvagyhadnagy: Köszi. Akkor nekem már nem kell leírnom ugyanezt.

KUHULIN 2017.10.20. 09:42:25

Nem lehet az olyan "prémium" munkahely, ahol vicces zeneszámmal ünneplik minden hónapban a fizetést...

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2017.10.20. 09:42:33

hú barátom, nehéz lehet neked. Menj el birkapásztornak, ott nem lesznek ilyen gondjaid, nem kell írkálnod a 10-12 pontjaidat. Ha tényleg komolyan gondolod amit írtál, akkor pont te vagy az, akivel nem szeretnék egy légtérben dolgozni... De azért nincs harag ? :)

KUHULIN 2017.10.20. 09:43:55

@szemétpasi: Hirtelen meg sem tudom mondani, hogy a HR-s az mi alatt van. Ki megy ilyennek, de tényleg?

IamMenyus 2017.10.20. 09:43:59

Nem kis baj van ott fejben ahol valaki ennyire szenved - van amikor váltani kell.

A kutyás, kajás, tömegesen hangoskodós, ablakos-klímás téma egy open-office -ban addig probléma, amíg valaki eldönti hogy az adott közösségben ez megbeszéléssel vagy szabályokkal rakható rendbe. Ezt ki lehet provokálni bárhol, de el is lehet menni, a mártírokat sosem életükben szokták méltatni, ne erre gyúrjon a T. posztoló.....

IamMenyus 2017.10.20. 09:46:12

@KUHULIN: én vérprofi és mégis imádni való HR-est is ismerek, de találkoztam a másik véglettel is, inkább az itt a kérdés hogy Őket ki válogatja be egyes cégekhez :D

balage28 2017.10.20. 09:48:52

@Kivlov: Nem biztos, hogy az egylégteres nyomasztóbb, mint egy 2x2-es bezárt, ablaktalan, levegőtlen lyuk.

soberdelme 2017.10.20. 09:57:13

1) Szerintem szar helyen dolgozol. Mondj fel!
2) Kezeltesd az antiszociális viselkedésedet, ezzel mindenhol szarul fogod érezni magadat, míg nem egy hangszigetelt, a Hortobágy közepén lévő dobozban viszed az egszemélyes, ügyfelek nélküli cégedet.

Orszag 2017.10.20. 10:08:42

@rsty: "Jó HR-es" - na, itt bukott meg az egész.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2017.10.20. 10:14:51

Az elválasztó rekeszek nélküli egy légterű office a legolcsóbban létesíthető, fenntartható és az alkalmazottakat is ott legkönnyebb ellenőrizni, megfigyelni. Aki beül egy ilyen helyre dolgozni, az utána ne panaszkodjon, hogy a munkaadója fillérb@szó, ráadásul folyamatosan figyelik. A kollégák hülyesége már csak hab a tortán.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2017.10.20. 10:16:06

próbanapnál rosszabb nincs. inkább 100 meeting

alalala 2017.10.20. 10:22:18

Eloszor azt hittem, hogy ez is egy vicc blog, mint a modoros (vagy a hircsarda?), ahol probalnak kifigurazni egyes dolgokat, de a kommentek alapjan nem ugy tunik. Legalabbis eddig mindenki komolyan vette :D

Viszont ha komoly, akkor vagy epp egy nehez idoszakon mesz keresztul, vagy valami bajod van. Ha szakemberhez nem is akarsz fordulni, akkor legalabb menj el nehany hetre nyaralni valahova jo messzire, telefon es laptop nelkul. Aztan meg mondj fel es legalabb par honapig olyan helyen dolgozz, amit tenyleg szeretsz. Megha nem is a szakmadba vag.

A felvetett pontokon igy vitatkozni sem sok ertelme van. Talan csak az elson, mert nemileg idevag. Az allasinterju arra mindenkepp jo, hogy megismerjetek egymast es mindket fel lassa, hogy passzoltok e egymashoz.
Ugyan tenyleg ott a probaido, de te sem azert akarsz felmondani az aktualis munkahelyeden, hogy aztan az uj allasodbol par het utan, meg a probaido alatt repulj, mert kiderult, hogy egy "hisztis pcsa" vagy es senki sem tud meglenni melletted (vagy a tobbiek hisztis pcsak es te nem tudsz meglenni mellettuk). Igy tulajdonkepp nem egymas idejet raboljatok, hanem eselyt kapsz, hogy megmenekulj a "ket szek kozul a pad ala esestol".

GiaMarie 2017.10.20. 10:48:52

@bunkó: A munkatársak ebben az esetben egyenesen következnek a helyzetből. Egy ilyen környezetet hosszú távon csak az agyhalottak képesek elviselni, így a "rangidős tiszt a fedélzeten" garantáltan valami idióta. Aki nem zakkan meg egy év alatt egy ilyen helyen, annak komoly problémái vannak. Kimaradt a felsorolásból még a csapatépítő tréning, ami egy külön fejezetet érdemelne! Legjobb, ami mostanság jött divatba, hogy két ágyas szobába két embert szállásolnak be. És amikor közöltem, hogy semelyik munkatársammal nem kívánok egy ágyban aludni - hiszen ezek a szobák rendszeresen francia ágyasak - de még egy légtérben sem, akkor én voltam az UFO a csapatban. Hát nem tudom. Mindenesetre ott is hagytam a multinacionális környezetet egy életre :D

commentes nikk 2017.10.20. 11:03:09

Szerencsére nem multikörnyezetben dolgozom, így a nagyja nálam nincs meg, de át tudom érezni a helyzetet :) Boldog vagyok, hogy nálunk például nincs csapatépítő tréning, meg kötelező közös buli, ez egy melóhely, dolgozol, aztán hazamész, az a pár kollega, akit meg bírsz, azzal úgyis beülsz sörözni önként, nálunk ez van. A végén a +2 viszont megvolt, mondjuk ki, itt a kövérekről meg a klimaxoló matrónákról van szó, akik az ablak mellett ülve télvíz idején is sarkig tárják a nyílászárót, mert dől róluk a víz, ilyenem már volt szobatársként (a kövér) :)

commentes nikk 2017.10.20. 11:06:24

@rsty: "a szakmájában jó HR-es " - na itt léptünk át a fantasy világába :))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.20. 11:27:29

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Hej, Birkabá, engem érdekelnének ezek a válaszok, de tényleg...

Demi78 2017.10.20. 11:56:44

....es vannak azok, akiknek egy ilyen hely aldas lenne, mert vagy egy banyaban rohadnak naphosszat vagy szar-es hugyfoltot mosnak fel a korhazban vagy ket kilo halat cipelnek az oserdon keresztul naponta, hogy a csaladnak legyen rizs.
Mi volt ez, luxusfelesegek rovat???

Tengeri csiga 2017.10.20. 12:05:12

Szintén introvertált, a szívemből szóltál, bár szerintem az össze-vissza szaladgáló kutya csak javít a helyzeten, nem pedig ront. Bár ha dolgozni szeretnék, akkor én sem szeretem, ha láb alatt van. Csak hát open office-ban az amúgy se nagyon megy. Igazából az open office a probléma, ha mindenkinek saját irodája lenne (2*2 méteres sötét, levegőtlen lyukért nagyon-nagyon hálás lennék, nagyságrendekkel alkalmasabb munkavégzésre, mint az open office), nem lenne gond.

A meetingelés / csapatépítés /HR-es felvételiztetés csak a nagy cégeknél probléma, érdekes módon semmi szükségét nem látja ezeknek senki a kis cégeknél, mert a folyóson megbeszéled az illetékessel (!)/ amúgy is együtt dolgoztok és egy célért (nem osztályonként más-más goal)/ a főnök kb. egy pillantásra eldönti, hogy alkalmas vagy-e, mivel érti (!) a feladatot és az embereket (legfeljebb nem szereti őket ;) ).

élhetetlen 2017.10.20. 12:05:51

@totti1987: „Nem kislámpát kapcsol, mert az nem jó neki.”. Volt egy kolléganőm, ő szerette a kislámpát, felkapcsolta, megbillentette úgy, hogy az ő szemébe ne világítson, az enyémbe, ott szemben. Az meg nekem nem volt jó. És ezt minden alkalommal meg kellett beszélnünk.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.20. 12:24:27

@geegee:

Megírom az A választ, amit akkor kell mondani, ha már van állásod, amit csak akkor akarsz ott hagyni, ha sokkal többet fizetnek az új helyen, s a B választ, amit akkor kell mondani, ha munkanélküöli vagy vagy nem, de nagyon váltani akarsz, azaz nagyon akarod az
állást!

A C válasz a valódi, őszinte válasz, ezt ne mondd!

"milyen elkötelezettséget érez a cég iránt?"

A: A piac kiváló szereplőjének tartom a cégét: mindig csodáltam az Önök professzionalizmusát és céltudatosságát, Magam is ilyen embernek tartom magamat, így számomra természetes, hogy szeretnék Önöknél dolgozni.

B: Sokat hallottam az Önök cégéről. Mindig csodáltam a cégük sikereit, s sajnáltam, hogy nem lehet magam is e hatalmas siker részese, mert úgy érzem, hogy tudásommal és tapasztalatommal magam is részese tudnék lenne hatékony módon annak a mellbevágó dinamizmusnak, amit az Önök cégéről tapasztalok.

C: Sose hallottam magukról, csak ma reggel néztem meg a honlapjukat, ide jövet a telefonomon. Semmit nem érzek maguk iránt, de ha többet adnak, mint a mostani munkahelyem, melyet már úgyis unok, akkor elkötelezetten be fogok járni magukhoz dolgozni munkaidőben.

"mi motiválta, amikor hozzánk jelentkezett?"

A: Ismerem a cégét, egyetértek hozzáállásával, így nem haboztam a jelentkezéssel, amikor megláttam a hirdetésüket. Azt hiszem, szakmai fejlődésemben magasabb szintre tudnék lépni, ha pozitív elbírálást nyer az Önökhöz való jelentkezésem.

B: Amikor megláttam a hirdetést, éreztem, ez életem nagy lehetősége. A hirdetés minden feltételének megfelelek ugyanis, így biztos vagyok benne, hogy magam is szerény plusz lennék a cég életében. Külön motivációt jelent számomra, hogy az Önök cége nemcsak maximálisan professzionálisan sikeres vállalkozás, hanem szociálisan elkötelezett is, nemcsak dolgozói és ügyfelei, hanem a társadalom felé is.

C: Az motivált, hátha magasabb fizetést ajánlanak, mint a jelenlegi munkahelyem. Minden mást leszarok.

"úgy érzi, képes lenne egy fiatal, agilis csapatba beilleszkedni?"

A: Sokszor dolgoztam már együtt nálam fiatalabb kollégákkal, mindig sikeresen tudtam velük együttműködni, egyenrangú csapattársá válni.

B: Bár már nem vagyok fiatalnak mondható, magamat asszertív, flexibilis, agilis, produktív szakembernek tartom, aki tapasztalatával képes lesz kompenzálni, hogy idősebb, továbbá minden időmet önmagam menedzselésére fordítom, így számomra nem is igazi kihívás beilleszkedni egy fiatalabb életkorú csapatba.

C: Ha vannak fiatal szép csajok, az csak plusz jó, lesz kit megbámulni az irodában. Ha meg fiúk, akkor tök mindegy.

Laszlo K 2017.10.20. 12:28:46

Tipikusan felsorolta azokat a dolgokat amiert a budos eletbe nem mennek el multi kornyezetbe. Enis introvertalt vagyok es kurvara zavar masok ostobasaga. De en nem birnam elnyomni ennyi ideig magamban, mint az iro. Dominans programozokent beszolnek minden elmebetegnek, hogy miert nem tudok dolgozni es a kva anyjat :)

élhetetlen 2017.10.20. 12:33:35

Egy légtér. E-mail-ben kaptam munkát, nem volt tiszta, felhívtam a küldőt. Két helyről hallom a hangot, a kagylóból is, és élőben is, távolról. Körülnézek, ott a pasas, állva telefonál. Akkora légtérben ültünk, hogy fogalmam sem volt, ki dolgozik a terem másik végében. De van előnye is! Költöztünk, csak mi még ott voltunk, mikor bezsúfolták az újakat. IT-s kollégával szemben leültettek egy pénzügyes nőt az átmeneti időre. Már van két gyerekük. Véletlenül soha nem találkoztak volna.
„Klímaszabotőr”. Én még nem dolgoztam olyan klimatizált irodában, ahol még délután ötkor is lett volna oxigén. Panasz, jöttek, mértek, és minden maradt a régiben. Úgy egy hónapja olvastam, hogy valakik új irodaházat építenek, és büszkén írták, hogy feltalálták a spanyolviaszt, nyitható ablakok lesznek!

erkölcsi hulla 2017.10.20. 12:34:24

Milyen, mikor hagymás babot eszel, fingasz mint egy ló, és mindezt openoffice kiadásban?

Kivlov 2017.10.20. 12:37:50

@balage28:
ki mondta, h az ablaktalan, bezárt az jobb?
Senki.
Olyat elvileg nem is szabad "építeni", kialakítani.

parajos tank 2017.10.20. 13:02:22

Abszolút introvertáltként, meg tudom érteni a nyígások egy részét, de ha az ember introvertált, ugyebár tanuljon már meg "védekezni", ahelyett, hogy másokat basztatna :D Nem az ő hibájuk.

Az interjó akkor vér gáz, ha dilettáns az interjúztató.-..ilyenkor fel is szoktam állni általában, mert ez jól tükrözi a cég működését. De amúgy meg tök hasznos elbeszélgetni arról, hogy mit várunk egymástól és mit tudunk adni cserébe.

Open office? Leszarom, füles fel és a kutya nem fog hozzám szólni, csak ha tényleg akar valamit. És ez nem azért van, mert nem szeretek kommunikálni, hanem mert utálom, ha zavarnak a munkámban. Legutóbbi open office-os melóhelyemen nagyjából mindenki ezt a hozzáállást követte és a mellettem ülővel is skype-on, írásban kommunikáltunk :D

Meeting? Tény, hogy többnyire teljesen felesleges, sőt gyakran olyankor is jelen kell lenni, ha semmi közöm a témához. De ha ragaszkodnak hozzá, mit tehetnék? Általában kiélem a rajzolási hajlamaimat.
Megjegyzem, bejárnom is teljesen felesleges, mert mindent el tudnék végezni otthonról, sőt többször beigazolódott, hogy otthon hatékonyabban dolgozom, de mégis a legtöbb helyen úgy látszik szeretik látni a pofámat, hogy érezzék a kontrollt...vagy mit tudom én. De nem érdekel...belőlük élek.

Céges bulik? Ha van haver a cégnél, elmegyek, ha nincs, nem megyek... kötelezővé nem tehetik, leszarom az ingyen kaja/pia érveket is, nem fogok egész este feszengeni. Aki inkább kínozza magát, az meg is érdemli...nem a cég hibája. A kutya nem szolt még, ha nem mentem, és nem is néztek csúnyán.

A légkondis ember én vagyok, de azért igyekszem megtalálni a közös nevezőt a többiekkel. Mit tehetnék, ha baj van a hőháztartásommal? Ha 20 felett van a hőmérséklet és nincs légmozgás, izzadok, mint egy ló. Az meg senkinek nem jó :D

ceatos 2017.10.20. 13:31:45

Abszolút. Én is egy légterű irodában dolgozom. A kutyákról írottak tökéletesek. A másik keservesen hasonló tapasztalatom a klímaszabotőr. Harminc fok fölött következetesen sarkig tárja az ablakot. Dől be a forró levegő, izzadság csörgedezik a hátamon. De ha be merészelem csukni az ablakot, olyat kapok, hogy az egyik fal adja a másikat. Ha mégis be tudom csukni, kinyitják, míg wc-re megyek..

theus 2017.10.20. 13:33:17

Mi ez az introvertált duma? Pár hónapja jön ez mindenhol, hogy introvertált-extrovertált emberek.
De baromság, van a normális viselkedés és kész. Nem zabálsz hagymásszart az asztalnál, de ropi az mehet. Ha telefonálsz félre vonulsz, mert rajtad kívül senkit nem érdekel, hogy mit mond az asszony, milyen gombásodás elleni krémet vegyél.
Az open office baromság, aki dolgozott már olyanban az tudja, hogy sokkal rosszabb hatás fokkal dolgozik ilyen helyen, mindenki. Ha az ember háta mögött mászkálnak úgy nem lehet dolgozni, lehet mondani, hogy meg kell szokni, meg lehet szokni, akármennyire is úgy hiszi valaki, hogy őt nem zavarja, biztos, hogy rosszabbul dolgozik, mint nyugodt környezetben.
Ha valakinek figyelni kell a monitorját, hogy mit csinál akkor nem az illetvővel van gond, hanem a munkaszervezéssel.
Ha 5-6 fős termekben lennének az emberek, szigorúan a fallal a hátuk mögött, nem open officeban egy csomó dolog megoldódna.
A klíma a hangerő az ablaknyitás a hagymás szar evés, ha meg nem akkor az az ember átkerül egy másik irodába, ahol a hagymás szar evők ülnek.
Ezért baromság azon spórolni, hogy legyenek-e falak. Nincs az a munka amihez szükség lenne arra, hogy 5-6 embernél több bármikor oda tudjon szólni a másiknak, attól, hogy egy légtérbe vannak még nem fog megnőni az együtt dolgozók hatékonysága.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.10.20. 13:37:49

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Hahaha, q jók, köszönöm.
:D
Én magamtól kábé a C válaszokat mondanám, csak persze finomabban. Ha van még ilyen, jöhet! :-)

FeroxX 2017.10.20. 13:39:19

Ezért nem kell szutyok multikban dolgozni... de hát a pénz az pénz..... aki krvnak áll ne csodálkozzon ha.........

parajos tank 2017.10.20. 13:58:01

@theus: Nem baromság ez, csak egyesek elkezdték arra használni, hogy megmagyarázzák, miért nem képesek normálisan viselkedni és ez miért nem a saját, hanem a környezetük hibája :D

alalala 2017.10.20. 14:13:09

@theus: "Nem zabálsz hagymásszart az asztalnál, de ropi az mehet"

Persze csak akkor, ha elotte vizbe martogatja, hogy ne ropogjon :D
En szemely szerint utalok barmilyen eves hangot, de mivel nem vagyok meg annyira antiszocialis (introvertalt?), ezert csendben elfogadom, ha valaki NEHA az irodaban eszik. Ha zavar, akkor felrakom a fulest es hallgatok addig valami zenet. Ha egesz nap ropogtatnanak valamit, akkor lehet azert en is kikelnek magambol.
A szagok ellen nem tudom mit csinalnek, Szerencsere a munkatarsaim vannak annyira "kozossegi lenyek", hogy maguktol is tudjak, hogy az irodaban nem illik fott kajat enni.

gregaba 2017.10.20. 15:37:50

Ez egy introvertált arcokról/arcoknak szóló blog, és aki ezt nem érti, mert magas neki a téma, az minek olvassa és minek kommentel?

Mint szinte minden a modernkori (munka)környezetben, az interjú intézménye és az open office is extrovertált lelkeknek lett kitalálva, és csak nekik kóser. A szerző elég pontosan leírja a szitut. Ismétlem: introvertált szemszögből. Akinek ez nem mond semmit, az szerintem húzzon a blogról.

alalala 2017.10.20. 16:28:28

@gregaba: "Mint szinte minden a modernkori (munka)környezetben, az interjú intézménye és az open office is extrovertált lelkeknek lett kitalálva, és csak nekik kóser."

Az open office nem a munkasok oromere lett kitalalva. Az egyszeru dolgozo ember beallitottsagtol fuggetlenul utalja. Legalabbis az en nem reprezentativ kornyezetemben.

De hogy az interju az extrovertalt lelkeknek lenne kitalalva? Epp csak annyira, amennyire az adott munka is. ;)
Ha csapatban/csapattal kell dolgozni, akkor introvertaltkent neked is jo, hogy kiszornak az interjun, mert ugyis szarul erezned magad munka kozben, tenyleg nem lenne neked valo. De ha olyan munkakort talalsz, ahol introvertaltkent kiralyul erzed magad, akkor valoszinuleg az interju sem lesz gaz. Legalabbis nehezen tudom elkepzelni, hogy pl. egy egesz nap gombokat nyomkodo gepkezelot szituacios feladatokkal kezdenenek el szivatni az interjun. Az meg, hogy a feltett kerdesekre egyszavas valaszokat ad vagy szonokolni kezd, nem igazan fogja befolyasolni az eredmenyt, elvegre munka kozben ki sem kell nyitnia a szajat.

"A szerző elég pontosan leírja a szitut. Ismétlem: introvertált szemszögből."

Pontosan leirja, de azert tegyuk hozza, hogy az "introvertaltsagnak" nem feltetele, hogy meg legyen keseredve az ember es utaljon mindent es mindenkit, amit minel tobb karomkodassal probaljon nyomatekositani.
Ez a szoveg igy egy az egyben megallna a helyet egy burnout blogon is.

Superuser 2017.10.20. 17:03:28

@erkölcsi hulla: a profik a liftben, vagy a zsilipszerű lépcsőházajtók között eresztik el a szaftos materiált :D

CoolKoon 2017.10.20. 17:50:51

@Alexease: "Mas peldaval: ulsz a premium autodban a dugoban es habzo szajjal szidsz mindenkit: gyalogost, biciklist, BKV-t, gagyi autost. Ilyenkor kepzeld magad a BKV-s helyebe: napi 2-3 ora utazas, telen 50 perc gyaloglas a latyakban, 2-3x atszallas, tomegnyomor es tarsai. Azonnal jobban fogod magad erezni;)" - Nos, én inkább ülök a BKV-n napi másfél-két órát, nyugiban, végállomáson felszállva, minthogy autóban szenvedjem végig ugyanazt az utat minden áldott munkanapon. De persze, biztos én vagyok a hülye...

2017.10.20. 17:57:07

Azt én sem értem hogy egyesek miért gondolják hogy az ő kedvencüket másnak is kötelező szeretni? És már bántódás ne essék ez leginkább a kutyásokra igaz. De ez szoros rokonságra is jellemző, hogy eszébe sem jut hogy én nem szeretném beengedni a blökit a lakásba. Mert nem mindenkinél természetes.

2017.10.20. 18:07:30

@CoolKoon: Azért van a bkv-n napi izgalom. Hetente 1X tuti megszívtam a ma éppen hol nem jár az 1-es villamos vagy a fonodó rosszullét/baleset miatt. Akkor inkább hallgatom a dugóban a metált és cigizek.

CoolKoon 2017.10.20. 18:10:52

@darvinisdead Valld be, hogy amikor nem blogolsz éppen, akkor Sörömpőőr álnéven kommentelgetsz :D

CoolKoon 2017.10.20. 18:12:49

@Sztavrosz7: Jó, hát van ilyen, át kell szállni a buszra. Viszont a metál nem segít a körülöttem lévő idióta autósok elviselésében (sőt, másmilyen zene se), és cigizni se szoktam.

vergyula 2017.10.21. 08:32:51

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Hazugság, mivel nem mond igazat, de szerintem ebben az esetben ez megbocsátható. Ugyanolyan bullshit, mint az önéletrajzban szinte kötelező jelleggel elvárt "dinamikus", "flexibilis", "csapatjátékos" stb. szavak.
Ne is értem az olyan HR-est, aki ilyen kérdéseket tesz fel. Ha nem teljesen hülye, akkor tudnia kell, hogy az elvárt sablonválaszt fogja kapni. Akkor meg mi értelme? Persze lehet, hogy ezek is csak a beszélgetés részei, s közben a HR-es inkább az alany viselkedéséből próbálja felmérni az illető személyiségét. De azért nem álmodozzunk, az átlag HR-s nem pszichiáter.

Egyik "kedvenc" részem az interjún a "mondjon 3 jó/rossz tulajdonságot magáról" :)
("HR-esek vérében szeretek fürödni, de nem tudom, ez jó vagy rossz tulajdonság" :D)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.21. 08:53:12

@vergyula:

Nem hazugság, mert az igazi hazugságnak kötelező eleme az előnyszerzés, itt pedig ilyesmi nincs.

Szaktanár 2017.10.21. 09:40:18

@Alexease: így van, teljesen egyetértek veled. tényleg elég igazságtalan dolog, h vki buszsofőrnek születik, másnak meg jó munkája lesz egy irodában. vmit tenni kéne, h ez ne a születésen múljon.

Szaktanár 2017.10.21. 09:51:41

@élhetetlen: "IT-s kollégával szemben leültettek egy pénzügyes nőt az átmeneti időre. Már van két gyerekük. Véletlenül soha nem találkoztak volna."

jó nagy lehet az a közös helyiség, ha nem vettétek észre, h összehozták őket.

élhetetlen 2017.10.21. 18:08:57

@Szaktanár: „jó nagy lehet az a közös helyiség, ha nem vettétek észre, h összehozták őket.”. Poénnak jó, de ismétlem, ha elkészült volna a hely, ahova költöznünk kellett volna, akkor nem találkoznak. A másik, hogy költői szófordulat volt részemről a „szemben leültettek”, volt köztük még vagy három asztal. Csak azt akartam mondani, hogy ennél több előnyt nem tudok felhozni a hodályok mellett. Aztán költöztünk, kis létszámú szobák, ahol összejött az, hogy olyan emberekkel mentünk el egymás mellett az udvaron, akikkel naponta ötször beszéltünk telefonon, vagy váltottunk levelet. Ez odáig fajult, hogy írtam az informatikai igazgatónak, hogy mindenkinek a belépőkártyára feltett fényképe rendelkezésre áll, applikálják már be ezeket a vállalati telefonkönyvbe. Persze, a napi üzemvitel fontosabb, de pár év alatt összejött. Csak ennyi, bárkinek akármivel lehet baja.

alalala 2017.10.23. 09:38:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "Nem hazugság, mert az igazi hazugságnak kötelező eleme az előnyszerzés, itt pedig ilyesmi nincs."

Hogy hivjak akkor a nem igazi hazugsagot? Fullentes? Valotlant allitas? Viccelodes? Vagy egyszeruen csak "nem mondott igazat"-nak? :)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.23. 09:45:14

@alalala:

Kegyes hazugság. A lényeg: amiből nincs hasznod, azaz nincs aljas indíték.
süti beállítások módosítása