Kizárhatják-e Magyarországot az Európai Unióból?
2017. szeptember 19. írta: Ex machina

Kizárhatják-e Magyarországot az Európai Unióból?

A rövid válasz: nem. A hosszabb kiderül a cikkből.

Mit tehet az Európai Unió Magyarországgal? Ezt a kérdést tette fel a Die Zeit című német liberális hetilap online felületén Stefan Lorenzmeier és Steffen Dobbert. Írásuk alapja természetesen az Európai Bíróság ítélete, amely kimondta, Magyarország és Szlovákia panasza a kötelező menekültkvótákat illetően jogilag nem támasztható alá, a két országnak így köteles befogadnia (pontosabban elbírálnia) a rájuk kirótt számú menekültet. A magyar válasz ismert: a bíróság döntését politikai indokok motiválták, a kormány pedig nem változtat menekültpolitikáján.

european-parliament-bldg.jpg

A cikk szerzői szerint a kormány reakciója olyan sértés egy uniós intézménnyel szemben, amire korábban nem volt példa, ebből pedig új problémák adódnak az EU számára. De miként tud eljárni az EU egy olyan tagországgal szemben, amely nem tartja be az uniós jogot? – teszik föl a kérdést. Jogilag nézve Magyarország betartja az ítéletet, és egyáltalán nem kívánja otthagyni az EU-t. A szerzők szerint itt kezd a probléma bonyolultabbá válni. Magyarország révén ugyanis az Unió rendszerét belülről éri fenyegetés, a lehetséges uniós válaszok erre nézve pedig korlátozottak, vitatottak és nehezen keresztülvihetőek.

Eddig még soha nem próbáltak ki olyan szankciós lehetőségeket, melyek akkor léptek volna életbe, ha egy tagállam szembeszegül az Unió értékeivel. Az alapító atyák ugyanis abból indultak ki, hogy egy már felvett ország be fogja tartani ezeket az értékeket. Új szankciós lehetőségeket pedig most már nem lehet hozni, mert abba Magyarország és más országok sem egyeznének bele. Mit lehet tenni? Jogilag két eset lehetséges: kötelezettségszegési eljárást indítani, illetve a hetes cikkely értelmében felfüggesztési eljárást kezdeményezni.

Előbbit az Európai Bizottság azonnal indíthat, és maximum pénzbüntetéssel végződhet. De mi van akkor, ha Magyarország nem hajlandó fizetni? Ilyen még sohasem fordult elő, és – tesszük hozzá – aligha hihető, hogy bármikor is előfordulna. Ha mégis, az Európai Bizottság kényszervégrehajtást foganatosíthat, vagyis például lefoglalhatja Magyarország külső vagyonát, illetve az Unió, de nem Magyarország területén található telkeket és épületeket sajátíthat ki és adhat el.

orban.jpg

A másik lehetőség felfüggesztési eljárás indítása a hetes cikkely értelmében. Ezt a tagállamok egyharmada kezdeményezheti, amire volt is már példa 2000-ben, amikor Ausztriában a szélsőjobboldali Jörg Haider és a Szabadságpárt bekerült a Néppárt által vezetett kormányba. A hetes cikkely szerinti eljárás eredménye a tagállami jogok elvesztése lehet, így hát elvileg ez a legerősebb jogi eljárás egy országgal szemben. Csakhogy a végső döntéshez a tagállamok teljes egyetértése szükséges, ami szinte lehetetlennek tűnik, miután a magyar és a lengyel kormány kölcsönösen biztosította egymást, hogy nem szavazná meg a másik jogainak felfüggesztését. Az pedig, hogy egyszerre két ország ellen is indulhatna-e eljárás, az uniós jog alapján nem világos. De akárhogy is, az Európai Unióból való kizárásról nem rendelkezik az uniós jog. A renitens tagállamok addig maradhatnak, amíg ők maguk ki nem szeretnének lépni.

Hogy az Orbán-kormány kiléptetné-e az országot az Unióból, az már egy másik kérdés.

Az Imperator blog a Facebook-on is elérhető. Katt ide!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://imperator.blog.hu/api/trackback/id/tr5912876932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiszteltetem Brüsszelet 2017.09.20. 01:42:43

az arabokat kell kiléptetni meg a niggereket

VaradiJanos 2017.09.20. 05:54:04

Szerintem be kéne tiltani a magyarországot amig nem elég toleranciás

torró 2017.09.20. 06:24:55

Amíg Merkel egy fekete répával a kezében integet, kurvára nem tetszik nekem az EU! Mi a lószart jelent ez a fajta megnyilvánulás? Szerintem ez a banya nem normális! És ezek akarják Orbánt fegyelmezni? Először magukat kéne.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 06:43:28

Az Únió szétesés előtt van. Nem fog senkit se fegyelmezni.

Mo. kizárását pedig sose fogja megengedni a nyugati nagytőke.

VaradiJanos 2017.09.20. 07:18:18

@torró: csak bemutatta a tévében hofy hátha valamelyik szegény hajótörött hagyta el

Exploiter 2017.09.20. 07:35:00

Az unió ugyanolyan politikai-gazdasági társulás, mint bármely más felmagasztosított szövetség. Nincsenek értékei (ha lennének, nem állapodott volna meg pl egy diktátorral), csak érdekei.
A mondat helyesen: az eu nem gondolta volna, hogy egy tagállam élesen szembe megy a centrum érdekeivel.

torró 2017.09.20. 07:54:59

@VaradiJanos:
Dugja fel magának az öreglány, ne mutogassa. DDDD ha már annyira odavan értük!

HaD 2017.09.20. 08:00:38

@Exploiter: Mert hogy nem is megy szembe...orbán/és elödei/ azt csinálja amiért kapja a zsoldot,akarom modnani támogatást/melynek egy jelentös részét vissza is adja azon országok cégeinek akik bettó befizetök/....a feladat rém egyszerü. Bármi áron rendet tartani és a lehetö legalacsonyabbra nyomni a jövedelmeket,hogy minnél jobban röghöz köthesse a magyart. Ahogy anno mondta a mester: nem az számít amit mond hanem amit tesz....a népnemzeti duma kiválló a magyarság lenyugtatásához,az ellenségkép keresés pedig mindenhol müködik és müködött a figyelemelterelésben és a megosztásban.

Jakab.gipsz 2017.09.20. 08:33:15

Tetszik nem tetszik, az uniónak kell megváltozni, nem pedig nekünk magyaroknak!

röf 2017.09.20. 08:41:08

" Mit tehet az Európai Unió Magyarországgal? "
Rossz a kérdés.
Fordítva ültök a lovon.

Conchobar 2017.09.20. 08:44:56

"egy tagállam szembeszegül az Unió értékeivel. Az alapító atyák ugyanis abból indultak ki, hogy egy már felvett ország be fogja tartani ezeket az értékeket" - Uniós érték az európai életformával, együttélési szabályokkal és törvényekkel szembehelyezkedő, illegálisan betóduló arab és néger tömegek elhelyezése és ellátása? Uniós érték a balekság? Lassan már az is világos, hogy még az USA-ban sem jött be a multikulti, a különböző rasszok együttélése

ogli dzsí 2017.09.20. 08:57:36

jelenleg nem szabad kimondani a teljesen nyilvánvalót, miszerint

az emberek nem egyformák ezért egyenlő jogok sem járnak nekik

a nyugati jólét pedig a kirekesztésre épült

szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy a nyugati jólét biza nem az egyenlőségre és az elfogadásra és a toleranciára épült

Moin Moin 2017.09.20. 08:57:49

"Az pedig, hogy egyszerre két ország ellen is indulhatna-e eljárás, az uniós jog alapján nem világos." - De, az: ha két vagy több ország azonos ügyben sérti az uniós jogot és/vagy alapszerződést, akkor minden további nélkül lehetséges közös eljárás megindítása a 7. cikkely alkalmazása céljából. A jogban alapelv a "mindent lehet, ami nem tilos", márpedig az uniós joganyag nem tiltja meg az együttes, két vagy több ország elleni alkalmazást.

Így, mivel az érintett szabályszegő országok természetesen nem szavazhatnak az ellenük induló eljárásról, nem is képesek egymást "bevédeni" ennek során. Ráadásul, ha a többi tagállam egységesen úgy találja, hogy az Unió érdeke ezen közös eljárás megindítása, akkor a maradék két vagy több ország kezében az uniós jog alapján nincs eszköz arra hogy ezt megakadályozhassa. természetesen fordulhatnak a bírósághoz - ám ott azzal kell számolniuk, hogy a bíróság az eu-s jog alapján el fogja utasítani a keresetüket: mivel, ahogy már írtam, egy ilyen összevont eljárás tilalma nem szerepel abban és természetesen a bíróság is tartja magát a említett mindent lehet, ami nem tilos-elvhez.

Egyébként az Unió legerősebb kényszerítőeszköze nem is a 7. cikkely, hanem a 2019-ben záruló, a 2020-2027 közötti pénzügyi ciklusra vonatkozó eu-s támogatásokról szóló tárgyalások: Merkel világosan kijelentette, hogy nem kap pénzt, aki nem tartja be sem a jogot, sem az annak alapját képező közös (liberális demokrata) értékeket. Ebben az esetben pedig megrendül egy olyan rezsim, amely egyértelműen az eu-s támogatásokra alapozza a létét (és, többek között, éppen e támogatások "közpénz-jellegének elvétele" e rezsim célja...). Tudomásul kell venni, hogy a jelen magyar "gazdaságpolitika" és a hiányos jogbiztonság okán a magyar gazdaság növekedését és a munkahelyek fenntartását egyértelműen az uniós támogatások fűtik: ezek nélkül negatív növekedés lenne és sok munkahely is megszűnne, beruházások híján (elsősorban az építőiparban és csatolt területein), mivel a hazai beruházások túlnyomó többségét éppen az uniós támogatások finanszírozzák, jelentős külföldi tőkebefektetés az utóbbi években (a gazdaságpolitikai és a jogbizonytalanság miatt is) nemigen volt és nem is várható. Ez tény, ezzel nincs mit vitatkozni - akkor sem, ha a sok fideszes nagyon nem szeretné ezt tudomásul venni... Mindebből pedig az következik, hogy ha tartósan csökkenő pályára kényszeríti az országot a támogatáshiány, akkor a Fidesz-rezsim sem maradhat fenn hosszabban.

És itt jön a másik szál, a másik lehetőség az EU, ill. Németország esetében, amellyel változtathat a magyar viszonyokon: miközben a támogatás-megvonással sorvasztja és destabilizálja a Fidesz-rezsimet, aközben segítheti egy kompetens és népszerű ellenzéki formáció megerősödését - hogy a bukás pillanatában legyen kinek átvennie és a helyes irányba átállítania azt az országot...

...Kb. ennyi!:-) Várjátok csak meg, szép fiaim, az Most következő Bundestag-választást!:-)))

ogli dzsí 2017.09.20. 09:03:38

@Moin Moin: 'Így, mivel az érintett szabályszegő országok természetesen nem szavazhatnak az ellenük induló eljárásról, nem is képesek egymást "bevédeni" ennek során.'

- a saját ügyükben nem szavazhatnak, így simán bevédhetik egymást.

Ejj, lippsi nem segít ojrópa!

Sexual Harassment Panda 2017.09.20. 09:13:06

@Moin Moin: És kit fognak a Fidesz helyére tenni?
A jobbikot, amelyik még inkább európaellenesebb mint a Fidesz?
Vagy egy liberális törpepártot, akiket a lakosság kb 1%-a támogat?

ogli dzsí 2017.09.20. 09:19:06

ha a lipsik meg se szólalnának a kampány végéig, sokat tehetnének az újabb 2/3 elkerüléséért

de hát nem bírják ki, újra rátámadnak a saját nemzetükre és ugyanazokkal a faszságokkal etetik fogyatkozó híveiket, mint 2014ben: orbán kivezeti/orbánt kidobják

így jő el az újabb 2/3, a hülye lippppsik miatt

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 09:19:36

@Moin Moin:

Nincs mersze a nyugatnak egyszerre fellépni az összes renitens ellen, ez ugyanis széles antibrüsszelita frontot eredményezne,

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 09:20:58

@Sexual Harassment Panda:

Jelenleg a liberálissá zületett Jobbik a nyugat fő fegyvere. 2022-re fel lesz építve a Jobbik nagyon komolyan, Soros és Brüsszel pénzéből.

Sexual Harassment Panda 2017.09.20. 09:24:17

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Várj egy kicsit.
Azt akarod mondani, hogy 2022-re a jobbik egy Eu-párti, liberális párt lesz??!!
Ezt én nem tudom elképzelni.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.20. 09:24:47

CSeppet szembetűnő, hogy az Unió akkor rinyál csak és kizárólag ha Sorosnak és sleppjének nyíltan ellentmondó kormány kerül hatalomra valahol.

Így volt Heider idején az osztrákoknál, nálunk és a lengyeleknél is.

A többieknél egyenlőre Soros seggét nyaló kormányok ülnek.
Ezért nem történik semmi előrelépés migráns ügyben sem pl.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.20. 09:25:55

@Sexual Harassment Panda:

Akkor csak figyelj. 2022-ben MSZP, DK és Jobbik koalícó lesz.

Sexual Harassment Panda 2017.09.20. 09:27:24

@Ballib cenzúrázók réme 25: Kizártnak tartom hogy a jobbikból Eu-kompatibilis párt lesz

ogli dzsí 2017.09.20. 09:38:38

@Sexual Harassment Panda: Én simán el tudom képzelni. Más kérdés hogy sokan otthagyják majd - sokan már ott is hagyták a jobbikot.

Teljesen logikus hogy a jobbik legyen a ballib ellenerő idővel. Ha a régi ballib 2018ban ismét megbukik, márpedig meg fog, akkor tulajdonképpen kimúlik, 2022re már legfeljebb apró pártmaradékokká olvadnak. De az orbánellenes szavazók maradnak, pártra lesz szükségük.

2017.09.20. 09:48:08

@Moin Moin: "legyen kinek átvennie és a helyes irányba átállítania azt az országot..."

Én tisztára azt hittem eddig, hogy az ójrópai liberális értékrend egyik alappilléra, hogy az adott ország állampolgárai határozhatják meg a belpolitikájukat, illetve saját maguk választhatják a kormányukat, képviselőiket..

postumus mumus 2017.09.20. 09:49:51

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Az eu szétesik. Ez úgy fog megvalósulni, hogy leszakad róla Magyarország, majd később Lengyelország. Három darabra fog hullani: Egy magyar, egy lengyel és egy 25 tagállamú darabra.

Sexual Harassment Panda 2017.09.20. 09:51:00

@Dorottya Veres RLDD: Ez így is van!
Az adott ország állampolgárai határozhatják meg a belpolitikájukat, illetve saját maguk választhatják a kormányukat, képviselőiket... amíg azok a liberálisok.
Azon felül az diktatúra.

postumus mumus 2017.09.20. 09:52:46

De lehet két darabra hullik. Egy magyar- lengyel monarchiára és egy eu ra.

ogli dzsí 2017.09.20. 09:53:52

@Sexual Harassment Panda: elvileg igen, de tartósan semmi sem maradt meg a Jobbikon kívül, és ahogy a fidesz elfoglalta nemzeti térfelet és a ballib jelentéktelenné vált, a jobbik is gyengülni kezdett.

Ezért kezdtek behúzni középre, aztán jött Simicska, akinek valszeg mind1 hogy bal v. jobb, csak vissza akar vágni Orbánnak.

A többi új -baloldali- párt mind fővárosi volt, így komoly erő nem tudott belőlük kialakulni. Szerintem 4 év nem elég országos párt szervezésére, ez Orbánnak sem sikerült, és Vonának se.

Ha nem a Jobbik lesz a fő ellenzéki párt arra egyetlen esélyt látok - hogy a Fidesz hasad ketté, de ennek sem látszanak a jelei, és ha választást nyernek akkor senkinek nem áll majd érdekében.

Brix 2017.09.20. 09:54:57

@Moin Moin: Kizártnak tartom az EU támogatások teljes megvonását 2020-tól, mivel az nem a magyar kormány , hanem a magyar nép elleni támadás lenne, így az emberek méginkább a jelenlegi, és jövőbeli kormányt támogatnák az EU-val szemben. Arra persze lehet számítani, hogy 2020-tól már egy teljesen átalakított támogatási rendszer jön, sokkal kevesebb forrással... A migránsválság éves szinten 100 milliárd eurós összegbe kerül a magállamoknak , így a migránsok miatt veszek majd el tőlünk a sturktúrális alapokból. De az jó indok lesz nekik, hogy nem fogadunk migránsokat a kvóták alapján...
Egy biztos: soha, senki, semmilyen eszközzel nem fogja tudni rákényszeríteni Magyarországra a migráns-kvótók elfogadását! Azzal mindenki tisztában van, hogy Nyugat-Európa örökre elveszett... Az is lehet , hogy még évszázadok múlva is a beintegrálhatatlan , élősdi afrikai/ázsia migránsok millióival fognak küszködni, de lehet , hogy addigra rabszolgák lesznek a saját országukban...Néhény évtited , és a nyugat-európai populáció fiataljainak többsége afrikai/ázsiai származású lesz... A tömeges illegális migráció a globalizáció lehető legveszélyesebb jelensége. Amíg az önsorsrontó európai liberális elit vezeti Európa megállamait, addig nem lesz semmi radikális változás... DE, mi addig is harcolni fogunk, hogy megőrizzük a homogén magyar nemzetállamot , a külső betolakodóktól!

Sexual Harassment Panda 2017.09.20. 09:55:41

@ogli dzsí: Ok, először legyünk túl a 2018-as választásokon.
Az sem lefutott még.

postumus mumus 2017.09.20. 09:56:22

Később kiszakadhat még egy pár illiberális törpeállam, de az eu- nak ezek olyanok lesznek mint a szarban a légypiszok. Ezek az elmaradott csökevényállamok aztán létrehozhatják az új KGST-t.

ogli dzsí 2017.09.20. 09:58:00

@Brix: Az osztrákok sem fogadnak több menekültet, a dánok se, az észtek se, szóval nem csak a v4ek rendetlenkednek.

Sexual Harassment Panda 2017.09.20. 09:58:42

@Brix: Vitatkoznék..
Azzal egyetértek, hogy szerintem nem fogják +vonni a támogatásokat, mégpedig azért, mert ezen támogatások jelentős része csak átfolyik az országon, vissza a feladónak.
Így ezeknek az országoknak nem érdeke levágni az aranytojást tojó tyúkot.
Szerintem a migránskvótákat keresztül fogják vinni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 10:02:00

@Sexual Harassment Panda:

Lásd a szerb példát!

Ott mára a helyi Jobbikból lett a nyugat kedvenc pártja, miután az összes klasszikus nyugatnyaló liberó csúnyán elbukott.

Természetesen megmaradt bennük sok minden eredeti mivoltukból: ellenzik Koszovó függetlenségét, igyekeznek kiemelt kapcsolatokat fenntartani Moszkvával, támogatják az Egyházat, ellenzik a homoklobbit, minden sarokra kiakasztanak 4 szerb zászlót, hazafias az oktatási programjuk, stb., azaz sok mindenben antiliberálisok, de a gazdaságpolitikában ma már kőkeményen liberálisok.

Moin Moin 2017.09.20. 10:04:27

@Dorottya Veres RLDD: Pontosan! Ám ehhez az is hozzátartozik és szükséges, hogy egy elnyomó, hatalmat és médiát monopolizáló kormány ne korlátozhassa formális és informális eszközök tömkelegével őket ebben...

Márpedig a jelenlegi magyar rezsim éppen ezt teszi, így az ő eltávolítása éppen az európai értékek restaurációját jelenti!

ogli dzsí 2017.09.20. 10:05:15

@Sexual Harassment Panda: az első adag kikvótázott elhelyezésének a htárideje 7 nap múlva lejár, és az 1/3át helyezték el

sok ország elvileg belement a kvótába, de azzal hogy minden migránst leinformál - aztán senkit nem engedtek be. Ez volt a cseheknél. Az észteknél el is indult a betelepítés, de a migrik elszöktek. Az osztrákok kijelentették tegnap hogy nem mehet oda több migri, és nemrég a dánok is.
Ráadásul ez még csak az első kvóta-adag, úgyhogy szerintem nem tudják majd ezt végrehajtani. Most megy a keménykedés mert tart a német kampány, de ha Merkel komolyan keménykedni akart volna eddig is megtehette volna.

Moin Moin 2017.09.20. 10:08:57

@ogli dzsí: Látom, nem figyeltél és/vagy szövegértelmezési gondokkal küszködsz. Az együttes eljárás lényege éppen az, hogy ugyanabban az őket (is) érintő eljárásban nem illeti meg őket a szavazati jog. Nem arról van szó, hogy külön-külön indul eljárás Magyar- és Lengyelország ellen ( a példa kedvéért), hanem arról, hogy egy eljárás indul két érintett ország ellen - így ezen egy eljárás megindításáról, mivel azáltal érintett mindkét állam, így egyik állam sem szavazhat magáról az eljárásról.

Brix 2017.09.20. 10:11:06

@Sexual Harassment Panda: "Szerintem a migránskvótákat keresztül fogják vinni." Hogyan? Úgy tűnik Orbán Viktornak krédója a migráns-ellenesség, és azért a lakosság többsége is fel van tüzelve.. Hallottam már olyanokat , akik "saját kézzel " ígérik a probléma megoldását , ha idehoznak migránsokat... Szerintem nem fognak idejönni migránsok, kvóták alapján , ebben 100%-ig biztos vagyok... A kvóta egyébként sem megoldás, hiszen megerőszakolja a migránsokat , és a kényszerbefogadókat is...

ogli dzsí 2017.09.20. 10:12:28

@Moin Moin: nem létezik olyan hogy együttes eljárás

lippsi lipppsi reménykedsz de minek

haha

ogli dzsí 2017.09.20. 10:16:46

@Moin Moin: 'ha két vagy több ország azonos ügyben sérti az uniós jogot és/vagy alapszerződést, akkor minden további nélkül lehetséges közös eljárás megindítása a 7. cikkely alkalmazása céljából. '

- vagyis mind2 ország ellen külön-külön eljárást lehet indítani, mint a kötelességszegési eljárásokban

'A jogban alapelv a "mindent lehet, ami nem tilos"A jogban alapelv a "mindent lehet, ami nem tilos"' - az eljárásjogban sosem volt ilyen alapelv, és a közjogban sem. Még be is baszna ha az állam akkor találná ki az eljárás szabályait amikor akarja.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 10:18:54

@postumus mumus:

Nem. A magállamok népe és annak vezetése képtelen azonos álláspontra jutni. Közben a magállami tőke küzd a keleti tagállamokért, mert onnan hatalmas pénzeket szivattyűz ki.

Még a régi tagállamok se maradhatnak egyben.

A legagresszívabb liberális körök háborúra szomjaznak, de rettegnek az orosz békeatomtól.

Az eredmény a lassú rohadás.

2030-ra nem lesz EU a szó mai értelmében.

postumus mumus 2017.09.20. 10:22:15

@Sexual Harassment Panda: Vitatkoznék... Az eu támogatások nem folynak vissza. Esetleg úgy lehetséges, ha a hortobágyi 5 méter magas pusztán éktelenkedő kilátóhoz használt cementet bajorországból, a fát hozzá pedig a dunán leúsztatott fekete erdei fából faragták genovai mesterek. A csuti vasútat pedig a francia államvasut készíti, ruhr vidéken bányászott vasércből.

postumus mumus 2017.09.20. 10:27:53

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A magállamok népe már közös állásponton van. Ettől csak egy- két lázadozó faszfej tyúkfasznyi törpeállam próbál eltérni erotikus belpolitikai hatalomvágytól és kapzsi, csóringer pénzsóvárgástól vezérelve. Ki lesznek baszva, és a problama meg lesz oldva.

Brix 2017.09.20. 10:33:17

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A németek nem olyan hülyék, és nem is olyan erősek , hogy bedarálják a kelet-közép-európai régiót. Valójában itt van a német ipar motorja, itt képződik a profit, itt van olcsón, jó minőségű "német szellemű" munkaerő, és itt vannak a legközelebbi, hagyományos piacok... Nem véletlenül támadja Merkel csak visszafogottan Magyarországot... Csehország, Magyarország, Lengyelország, Szlovákia , az "Németország 2 " A többi nagy magállam csak örök konkurencia marad a német tőkének, Dél_Európa meg használhatatlan , mint ipari bázis...

postumus mumus 2017.09.20. 10:33:32

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nem szivattyúz innen ki semmit. A német gazdasághoz képest a magyar egy koszos cigánytanya. Próbálod naggyá tenni ezt a lepratelepet, de egy kisebb német város gazdasági teljesítménye kenterbe veri az orrbanisztáni korrupt fertőt. Innen nincs mit kivinni. Aztán ha a csuti geci sokat ugat azt a pár autógyárat is pár hónap alatt áttelepítik belgrádba, szófiába meg tiranába.

Brix 2017.09.20. 10:36:31

@postumus mumus: "A magállamok népe már közös állásponton van " Valóban. A közös álláspont az, hogy meg kell védeni a határokat és meg kell akadályozni az illegális migrációt. A közakarattal szemben a liberó-posztmarxista politikai elit legális betelepítési utakon és állandó elosztási mechanizmuson gondolkodik....

postumus mumus 2017.09.20. 10:38:27

Amint a bérek emelkednek a multicégek már csomagolnak is. A nokia pár hét alatt bezárt.

Brix 2017.09.20. 10:39:14

@postumus mumus: Ne hazudozz itt össze-vissza! A profitot Közép-Európában termelik a német multik nem otthon... Hozzá lehetne tenni, Budapest vagy Prága sokkal jobb hely, mint a lepukkant keletnémet részek: Lipcse, Cottbus meg társai...

konrada 2017.09.20. 10:39:43

@Moin Moin:
"másik lehetőség az EU, ill. Németország esetében, amellyel változtathat a magyar viszonyokon: miközben a támogatás-megvonással sorvasztja és destabilizálja a Fidesz-rezsimet, aközben segítheti egy kompetens és népszerű ellenzéki formáció megerősödését - hogy a bukás pillanatában legyen kinek átvennie és a helyes irányba átállítania azt az országot..."

...azért régen mennyivel egyszerűbb volt az élet. Ha nem tetszett a többségi akarat, elég volt az elődöknek az SZU tankokat behívni, most meg várni kell, hátha az EU valahogy elintézi az utódoknak nem tetsző többséget.
...de kár, hogy az EU-nak nincsenek tankjai, mennyivel egyszerübb lenne ma is...

Brix 2017.09.20. 10:41:38

@postumus mumus: A trendek folyamatos béremelkedést mutatnak, egy év alatt 13-14%- al nőttek a privát szektorban. 2010-17 között annyit nőtt a reálbér mint az azt megelőző 20 éveben... A német tőke nem megy sehova, mert itt van a legjobb telephely neki... A béreknek még van tere emelkedni...

postumus mumus 2017.09.20. 10:44:55

@Brix: ÍGy van. Jól írod. Eddig sem mondott senki mást. A háborús menekülteknek menedéket kell adni a háború végéig, a 2015- ben a csuti geci által buszoztatott és ellenőrzetlenül beengedett meneküleket pedig kvóta szerint szét kell osztani. Az eu déli határát pedig meg kell védeni. Nem a szerb magyart, mert az csak egy lik az eu közepén, hanem a külső déli határt. No ennek teljesen az ellenkezőjét csinálja a geci.

konrada 2017.09.20. 10:51:19

@Brix:
...azért azt tudomásul kell venni, hogy míg nincsenek versenyképes magyar cégek, addig a bérek csak bizonyos szintig tudnak emelkedni, s ez a szint mélyen az anyaországi bérszint alatt lesz.

...szóval szükség van még bőven a magyar tulajdoni hányad emelésére az iparban, szolgáltatásban, hogy ez a küszöb átléphető legyen. (S ehhez még sok olyan protekcinizmus;) kell, mely az érzékeny gyomrokat meg fogja ülni...

konrada 2017.09.20. 10:54:23

@postumus mumus:
Vazze! Te pápább vagy a pápánál is - azaz az EU bizottságnál-bíróságnál is, mert te még a már németeknél, svédeknél dekkoló menekülteket is osztanád, azok meg csak az olaszoknál-görögöknél bentragadtakat....

ogli dzsí 2017.09.20. 10:58:28

@konrada: azért az árszint sincs nyugati szinten

én prágában élek ami már abszolút alterntíva a görög és az olasz vendégmelósoknak, van itt jópár /persze még több ukrán, szlovák, vietnmi/

olaszországban és görögországban magasabbak a bérek mint a cseheknél mégis idejönnek dolgozni mert egyrészt itt van munka, másrészt olcsóbb a megélhetés

egyébként igaz amit mondasz, de azért még bőven van tér a béremelésekre - ez ágazatfüggő is, az olyan cégek ahol a bérktg csak töredéke az összes ktgnek tovább fogják emelni a béreket ha továbbra is munkaerőhiány lesz

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 10:58:45

@postumus mumus:

Az a pár magállam önmagában életképtelen. Ha elvesztik hinterlandjukat, tönkre mennek.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 11:01:22

@Brix:

Így igaz. Ha pedig a nagytőke legagresszívabb körei nyernek Németországban - mint 1933-ban -, s háborút provokálnak ki, azt el fogják veszteni. S ezúttal nem lesz bocsánat: Németországot apró államokra osztjuk, területének nagy rászét pedig felosztjuk szomszédai között, pl. München Ausztriához fog tartozni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 11:02:38

@postumus mumus:

Dehogy nem. Nemcsak Mo-ról, hanem az egész régiónkból. A német tőke csak ez van, a gyarmataikat elvették tőlük 100 éve.

konrada 2017.09.20. 11:08:47

@ogli dzsí:
Valóban.
...de a bérszint összefügg az árszinttel.
Ha nemzetközi szinten eladható terméket termelők bére emelkedik, akkor emelkedni fog a magyar piacra termelők bére is, és ez magával húzza a szolgáltatásban dolgozók bérét is, és ezzel emelkedni fog (ahogyan már emelkedik is) a szolgáltatások (s ebbe beleszámolhatjuk az építőipart is, mint egyébként szinte csak hazai piacon működő, s inkább építőipari szolgáltatást eladót) ára is, mely leginkább meghatározza az árszinvonal-béli különbséget...

ogli dzsí 2017.09.20. 11:21:13

@konrada: most más a béremelések oka, mint korábban

a 90es és a 2000es években is emelkedtek a bérek, de az infláció is magas volt. Most, egyelőre az infláció alacsony, bár emelkedik, de jelentős a reálbér emelkedés is.

Szerintem ez elsősorban a munkaerőhiány miatt van, nem csak nálunk van munkaerőhiány hanem ugyanúgy Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában is. Ilyen helyzet még nem volt a rendszerváltás óta.

Peetee 2017.09.20. 11:29:44

@postumus mumus: A Nokia az egész világon bezárt, nem a hazai környezet miatt került lakat a komáromi gyárra. Ez marhaság.

konrada 2017.09.20. 11:44:44

@ogli dzsí:
Erről írtam.
...s ennek az oka a bérverseny, mely a szabad munkavállalással jött be.
Még mindig olcsóbb a multinak, ha itt fizet több bért a magyar ágazati átlagnál, mint a hazai gyárában a szakszervezet által kiharcoltat...

...de ez meg húzza a szolgáltató béreket is, mert nem lesz, aki 100 nettóért pelenkáz éjszakai szolgálatban, ha például a közeli butorboltban dupláért még éjszakázni ,meg túlórázni sem kell. (konkrét példa.), vagy takarít, miközben a szalagon jóval többet keres...

...s ha emiatt többet kell fizetni nekik, úgy az árszint átlaga nőni fog....

postumus mumus 2017.09.20. 11:56:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Úgy tönkre mennek, mint 90 előtt mi? Ne sztárold már annyira ezt a pöcegödröt. A németek nélkülünk is simán elvannak. Max. Mennek délre tovább, ha extreprofitra van szükségük. Orr bán törvénykezése, kapkodása, dúlása, törvényszarkavarása sokkal nagyobb kockázat.

ogli dzsí 2017.09.20. 11:57:35

@Peetee: Egy ideig gondot okozott a Nokia vszonylag hirtelen bezárása mert a legjobb időszakában dolgoztak ott vagy 3000en plusz beszállítók, úgyhogy szlovákiából kellett hozni a melósok nagy részét.

De már helyreállt Komárom, mert most valami bazinagy akksigyártó lett ott a fő foglalkoztató. Az egyik legnagyobb átlagkeresetü megye - talán a 3. pest megye és gyms után

postumus mumus 2017.09.20. 11:58:50

@Peetee: Az már nem nokia volt, amikor megszüntették az orrbanisztáni gyártást, hanem a világ legnagyobb cége, a microsoft. Még jelenleg is létező cég.

ogli dzsí 2017.09.20. 11:59:03

@postumus mumus: egyáltalán nincsenek meg a németek a V4 nélkül, délen nincs semmi

a balkánon öregek meg gyerekek vannak munkaerő nincs, infrastruktúra nincs, és messze is van.

ogli dzsí 2017.09.20. 12:00:12

@postumus mumus: elég köztudott hogy a microsoft bebukta a telefon üzletágat

nagyon bénán kínlódsz

postumus mumus 2017.09.20. 12:00:31

@ogli dzsí: Nincs ott semmi. Kong az ipari parkjuk.

postumus mumus 2017.09.20. 12:02:04

@ogli dzsí: Attól még gyárthatott volna mást. A gyár még mindig eladó. A kutyát nem érdekli.

ogli dzsí 2017.09.20. 12:03:32

@postumus mumus: 1 db szabad munkaerő nincs a környéken, persze hogy senki nem megy oda

így is szlovákokkal van tele a komáromi ipari park

postumus mumus 2017.09.20. 12:03:54

@ogli dzsí: Korábban is megvoltak, ezután is meglesznek. Max ingolstattba visszamennek. A németek örülni fognak neki.

ogli dzsí 2017.09.20. 12:07:32

@postumus mumus: az agyad kong

www.komarom.hu/ip.php

ott van az ország legnagyobb buszgyára - BYD kínai elektromos buszok

plusz a FoxConn ami a Nokia legnagyobb beszállítója volt /meg az Apple-é/

ogli dzsí 2017.09.20. 12:10:18

@postumus mumus: Németországban sincs szabad munkaerő, meg minek fizetne az Audi 4x annyit otthon? Nem azért jött ide.

El tudnának menni másik V4 országba, de ott se nagyon van melós, meg ott se fogadnak migriket.

postumus mumus 2017.09.20. 12:32:12

@Brix: Ja, persze, azért megy oda mindenki dolgozni, mert ott semmilyen termelés nem folyik Elárulom neked kisöcsém, hogy az audi győri gyára egy lepkefing a konszernen belül. Itt a futottak még kategóriájú korcs a3 limuzint tódják fódják, meg szutyok motrokat, a németek meg a tényleges audikat( összes többi a4, a5, a6, a8, q5, q7, rs, stb.) csinálják.

postumus mumus 2017.09.20. 12:35:06

@Brix: Egy orbán elleni fegyveres felkelésig bizonyára. A végtelenségig ugyanis nem lehet székkel szemben hugyozni.

ogli dzsí 2017.09.20. 12:36:12

@postumus mumus: megint hülyeséget beszélsz

a világ összes audijába itt Győrben szerelik össze a motort, nem éppen lepkefing

a komplett autó összeszerelés nem jelentős, az igaz

Peetee 2017.09.20. 13:00:53

@ogli dzsí: Volt olyan is, hogy a Szlovákok ide jártak dolgozni, mert itt 20-35%-al magasabb bérek voltak, mint odaát; aztán pár évvel később fordult a kocka, és ma már a magyark járnak át dolgozni SK-ba, mert ott 30%-al magasabb a minimálbér, és 40-60%-al többet keresnek a szakképzettek, mint itthon. De ez csak mellékzönge, nem a témához kapcsolódik.

ogli dzsí 2017.09.20. 13:13:16

@Peetee: Amit magyarázol az baromság.

Szlovákia 2017 mojplat.sk/hlavna-stranka/platy-na-slovensku/minimalna-mzda 435 euró = 435*30=134000

Magyarország 2017 127500

Ma is sokkal több 'szlovák' jár Mo-ra dolgozni mint fordítva, azon egyszerü okból mert ők magyarok. A magyarok nem járnak át, mert nem tudnak szlovákul. A számuk nőtt, az igaz, de ma is sokkal kevesebb mint a Magyarországon dolgozó szlovákiaiaké.

Csak tudom, komáromi vagyok, a komáromi ipari park melósainak több mint a fele szlovákiai /ugyanez van a Suzukiban is/.
különbség 5%

postumus mumus 2017.09.20. 13:16:44

@ogli dzsí: Én a szememnek hiszek, nem az orrbanisztáni híreknek.havonta elmegyek előtte, és az egész park kong az ürességtől. A buszgyárban nemhogy buszokat de még dolgozókat sem látni. Annyi, hogy az egész park egy kukoricaföld közepén áll, a semmi tetején. Mintha csernobilban bolyonganék. A park közepén a microsoft kihalt holdbéli tája, az ajtón eladó felirattal. Dolgozók autóinak se híre se hamva, semelyik gyárban.

postumus mumus 2017.09.20. 13:18:46

@ogli dzsí: Akkor azért esnek szét. Értem. Egyébként tudom, hogy motorgyár, abba már bele se gondolj, hogy mi lesz velük, ha átállnak villanyra. Szerintem megy az egész a levesbe, orrbanisztánnal együtt.

postumus mumus 2017.09.20. 13:21:50

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Dehogynem. Nem vagytok ti olyan fontosak. Mindenki hozzájuk megy dolgozni, hamarosan kártyavárként omlik össze a virtuális orrbanisztáni mutyisztán. Mint kádár lázálma a kommunizmus, ugyanúgy fog a pöcegödör mélyére süllyedni a illiberalista, autokrata, nemzetiszocialista kárpát pöcegödör.

ogli dzsí 2017.09.20. 13:24:03

@postumus mumus: Mi lenne? komáromban villamos buszokat gyártanak, kecskeméten meg villamos repülőket.

JAj mi lesz ha átállnak villanyra?

postumus mumus 2017.09.20. 13:28:09

@Peetee: A magyarok nyugatra járnak dolgozni, nem szlovákiába. A "szárnyaló"orrbanisztáni gazdaság munkaerőhiány és a korrupció miatt hamarosan összeomlik.

ogli dzsí 2017.09.20. 13:31:20

@postumus mumus: Hát azt én is szeretném ha legalább annyira összeomlana a fidesz hogy ne legyen 2/3-a.

De az ellenzéki ostobaság prímán kiszolgálja sajnos Orbán 2/3-os terveit.

konrada 2017.09.20. 13:31:49

@ogli dzsí:
Azért ez nem egészen igaz.
Az Audik csak egy részébe szerelik a győri motorokat.
...viszont az is igaz, hogy több motort bocsátott ki a gyár, mint amennyi Audit legyártottak az egész világon.
Ugyanis a VW konszern más termékeibe is bőven került azokból.

...s ha már lepkefing: az összes TT-t Győrben állították elő...

postumus mumus 2017.09.20. 13:33:28

@ogli dzsí: És annak mi köze az audihoz? Amúgy hülegyerek, felfogtad, hogy ott nincs semmi? A byd feliratú gyárnak nevezett valami egy pár négyzetméteres alumínium lemezcsarnok, üres parkolókkal. Én szememmel látom ahogy pusztul le az egész. Te a kormánymédiát hallgatod, én meg nyitott szemmel járok.

konrada 2017.09.20. 13:37:38

@postumus mumus:
"A jövőben tovább bővül a motorgyártás palettája: 2018-ban indul az elektromotorok sorozatgyártása Győrben. Az E-motorok gyártásához szükséges kompetenciaközpont már felépült, a sorozatgyártás előkészületei folyamatban vannak."
"A belsőégésű motorok többségéhez hasonlóan az Audi a villanymotorjait is Győrben gyártja majd."

ogli dzsí 2017.09.20. 13:39:43

@postumus mumus: Komárom az egyik legalacsonyabb munkanélküliséggel rendelkező és legmagasabb átlagkeresetü megye.

A villanygyártásnak az a köze az Audihoz, hogy helyben megvan a villanyautók gyártásához szükséges munkaerő. A Mercedes se 3 évre tervezett amikor Mo. mellett döntöttek.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 13:56:28

@postumus mumus:

Nem éppen. A német tőke nem tud sokat profitálni a Németországban dolgozóktól.

Behajtó70 2017.09.20. 15:20:15

Az EU egyetlen stabil pontja ma Magyarország!

2017.09.21. 09:53:31

@postumus mumus: "Mindenki hozzájuk megy dolgozni, hamarosan kártyavárként omlik össze a virtuális orrbanisztáni mutyisztán. Mint kádár lázálma a kommunizmus, ugyanúgy fog a pöcegödör mélyére süllyedni a illiberalista, autokrata, nemzetiszocialista kárpát pöcegödör."

Hűűű... jövő keddig még kihúzzuk, vagy most már hétfőn államcsőd ?(és gondolom holnap bukik meg Orbán!)

2017.09.21. 09:56:47

@konrada: Ezzel kapcsolatban azért óvatosan fogalmaznék... vagy értsük úgy, hogy majd valamikor 2018.-ban? Mert egyelőre nincs túl nagy lelkesedés (se lendület) ezzel kapcsolatban odabenn..
Ettől függetlenül Győr(Gy-M-S) jövője egyelőre biztonságban van. A keleti végeken meg már nem nagyon él munkavállaló...

2017.09.21. 10:06:45

@postumus mumus: Az öreganyád kínja, az... szutyok motorok, persze..
No, olvass, gyarapítsd az ismereteid, hadd szélesedjen a látóköröd.
audi.hu/hu/profil/motorgyartas/
süti beállítások módosítása