Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

[ledöbbensz] Képzeld 1 forint az iPhone és nagyon megéri

2016. augusztus 23. - Szarvas Norbert

fbecf9b23586f502a85d943842edf2ef_large.jpeg

Az Apple iPhone a legsikeresebb telefonok egyike, személyes kedvencem. Viszont brutálisan drága a konkurensekhez képest. Azt direkt nem írom, hogy túl van árazva, mert az Apple esetében nem csak a készüléket vásárolod meg, hanem a történelem legjobb operácios rendszerét, ami nem fagy, nem ismeri a vírust, iránymutatóan könnyű kezelni...stbstbstb.

iPhone 1 forintért?

 

Hát a hülyének is megéri! De tényleg megéri vagy bekaptad a horgot és ráfizetsz? Nézzük meg, hogy mi rejtőzik a 1 forintos iPhone mögött:

ip.png

A képen azt látod, hogy az iPhone 6 16 gb(alap) készüléket elviheted 1 forintért. Tehát megvásárlásakor nem kell érte fizetned és a későbbiekben sem kell részleteket fizetned. Tehát valójában "ingyen" kaptad meg a készüléket! Cserébe nem kellett mást tenned, mint 2 évre aláírni egy szerződést (amiből nem fogsz tudni jól kilépni), és bevállalni a Red Basic EU díjcsomagot, ami alapvetően egy baromi jó csomag, korlátlan beszélgetéssel és korlátlan sms-sel az egész EU-ban.

Az iPhone 1 forint, de a csomagod havi 19.990 forintba kerül két évig garantáltan!

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

Ha a Red Basic EU csomagot telefon nélkül szeretnéd megszerezni a maga korlátlanságával az általam kiválasztott szolgáltatónál, akkor 2 éves hűséggel havi 9.990 forintot kellene fizetned! Hoppá! Tehát akkor mégsincs ingyen a telefon, csak legújabban már nem tételezik a tarifacsomagban a készülék törlesztőrészletét.

Kereken 10.000 forintba kerül tehát az iPhone 6 (16gb) 24 hónapon keresztül= 240.000 forintot fogsz kifizetni csak a készülékért!

ipp.jpg

Lusta vagyok, ezért az arukereso.hu-ra írom be a paramétereket és kijön, hogy a telefont megtudnád kártyafüggetlenül szerezni 155.820 forintért.De még az Apple online boltjában is 208.990 forintért árulják a készüléket. Tehát minimum 31.000 forintot, de akár 84.000 forintot is ráfizethetsz az 1 forintos készülékre.

A 19.900 az 19.900

 

Akárhogyan bűvöljük a számokat, a családi költségvetést havi 20.000 forinttal terheli ez a tétel. Kezdem belátni, hogy a legtöbb embernek nincsen szüksége korlátlan telefoncsomagra (pláne ha fizeti a vezetékest is), ugyanis havi telefonszámlája éppenhogy eléri a 4-5.000 forintot. Az 1 forintos iPhone bűvöletében viszont elképzelhető, hogy könnyebben elhajlik az ember és rászámolja a 4-5.000 forintot, hogy megkapja a RED BASIC csomagot, ami minimum feltétele ennek a soha vissza nem térő akciónak.

Játsszunk el a gondolattal, hogy Átlagos Pityu eddig havi 5.000 forintot költött telefonszámlára, és mostantól két évig 20.000 forintot fog. Szerinted azért fog többet telefonálni, mert szüksége van rá, vagy mert megteheti? A különbség esetében 24x 15.000 forintot, azaz 360.000 forintot jelent, amit csak az iPhone miatt vállalt be!!!!!!

A marketing így hívja az upsell folyamatot, ahol egy terméket akarsz, de többel távozol. Mint a Burger King-ben: "Most a hamburgered mellé kérhetsz egy fagyit is..."

Persze elég komoly "áthallásról" beszélünk, de szerintem Cola-val elmegy a példa, miszerint Átlagos Béla az 1 forintos iPhone bűvöletében képes belemászni egy olyan szerződésbe, ami számára 360.000 forint többletköltséggel jár. Ha nem kellett volna iPhone, akkor nem kötött volna Red Basic csomagot sem. Érted a logikát?

Akkor végső soron és lehámozva a szolgáltató (amúgy hihetetlenül jó) szolgáltatásait, kijelenthetjük, hogy az iPhone 6 (16gb alap) 360.000 forintjába kerül Átlagos Bélá-nak. Magyarul több, mint kétszer annyiért veszi meg, mintha bement volna bármelyik kereskedőhöz és megvette volna kártyafüggetlenül a telefont.

Ennél még az is jobb, ha megveszi külön a RED Basic csomagot havi 10.000 forintért és felvesz 22%-os kamatozású személyi kölcsönt 150.00 forint értékben két évre. Ebben az esetben a törlesztés valahol 7.500 forint környékén alakul... Még ezzel a rémes személyi kölcsönnel is spóroltunk 20.000-17.500= 2.500x24= 60.000 forintot + mivel kártyafüggetlen telefont szereztél be, azt legalább 20%-kal drágábban tudod majd eladni később....

►►►►

Ha segítséget szeretnél a pénzügyeidhez vagy kérdésed van, nekem is megírhatod:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

Itt találsz meg minket:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr8011579482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inebhedj - szerintem 2016.08.24. 06:01:28

@Josagos:

TROLL:
Az összes flottás ismerősöm arról ismerszik meg, hogy csak megcsörget, de nekem kell visszahívni, mert neki ugyan csak 4500 körül van a számlája, míg nekem 10 E fölött, de én korlátlanul hívhatok, ő viszont gyorsan utolérne s elhagyna, ha ő fizetné a révészt.

Szóval valahol szerencse, hogy vagyunk mi, idióták, így legalább a flottások is tudnak telefonálni.
:TROLL

@poszt:

IPhone tulajként jó lenne osztozni a felsorolt sok pozitív jelző eredményezte elégedettségben - de a tapasztalataim ellenkeznek.

2016.08.24. 06:01:49

@Eltévelyedés: baromira nem így van, jó pár évvel ezelőtt még jelentősen olcsóbb
volt egy ilyen konstrukció, kifejezetten megérte szolgáltatónal venni a telefont

Rónarider 2016.08.24. 06:09:49

tavaly vettem 100kHUF alatt zenfone2-t.
kézhezvételt követő harmadik percben rootoltam, rá egy napra már CM futkorászott rajta. azóta sem fagy, 4GB Ram telefonnál mindenre elég, otg-támogatás van, 0-80% töltés 25-30 perc. megy rajta akár a win is, mert x86 procija van (linux biztosan megy, próbáltam, egy ideig dual boot volt, de cm mellett fölösleges).

Tehát durván az egyforintos iphone árának harmadáért-negyedéért jobb készüléket vásároltam (oké, nekem jobb, nem vagyunk egyformák). Ha azt nézem, akkor egy 1 Ft-os és árukeresős iphone végső ára különbözetének durván feléért. ;)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.08.24. 06:11:48

Én bementem a boltba, és vettem egy független iphone-t.

bréniek 2016.08.24. 06:29:20

@Rónarider:
1. eltévesztetted. itt nem kíváncsi senki arra milyen keményf.szú androidhuszár vagy, aki a szar telefonját 2 perc múlva már rootolja.
2. az előző pont tévesztése azért adódik, mert alacsony az értelmi képességed.
3. az előző két pontból egyenesen következik, hogy nem esett le: nem az a lényeg milyen telefon, hanem a jelenség.

nyelv-ész 2016.08.24. 06:34:24

Ha megtudnád, hogy mi a jelentése annak, hogy "megtudnád", akkor a cikket is meg tudnád helyesen írni . Meg tudnád?

koprofágia 2016.08.24. 06:35:04

@Eltévelyedés:
Iphonet nem tudnak a sufnik fuggetleniteni.
Eladasnal nem is a fuggoeseg a para,hanem az,hogy a szolgltatoktol lehetetlen hiteles nullas igazolast kerni, ezert epeszu ember nem vesz meg olyan telefont,ami fuggo,es egy evnel fiatalabb.
Sokan ugy oldjak meg,hogy az adas-vetelibe beleirjak, hogy garanciat vallalnak/kapnak a letitlasra.
Ezzel csupan annyi a gond,hogy azzal a papirral kitorolheted a seggedet.
Soha az eletben nem latod a penzedet,ha az elado nem akar fizetni.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.08.24. 06:37:26

Öcsém, Átlag Béla is kb ötezres előfizetéssel bír (bár azt nem tudom, mennyi lesz végül a számlája ténylegesen havonta), de ha hív, fel nem vehetem a telefont, vissza kell hívni. Amit persze megértek és elfogadok az ő esetében, mivel elég szar anyagi helyzetben van, korlátlanról váltott lefele.
Csak azért ne tekintsük már ezt az átlagbélázást általános etalonnak. Nekem mindig 10K körül, de inkább fölött volt a telefonszámlám, amíg nem váltottam korlátlan csomagra, azóta pedig sokkal többet beszélek. Egyáltalán nem olyan hülyeség ez, ugyan nincs "ingyen", de nem tartom irreálisnak sem az árat cserébe egy olyan nyugalomért, hogy a beszélgetési idő hossza maximum az akkumulátor töltöttségével korrelál, nem az érkező telefonszámlával.
Az egyébként ettől függetlenül valóban felháborító, hogy telefon vásárlása esetén milyen extra sarcokat dobnak az előfizetésekre. De ha egyszer így is veszik, miért ne tehetné a szolgáltató?

koprofágia 2016.08.24. 06:54:38

@Before:
Van 1-2 szofasos idiota.
Nekem a viber es a messenger mellett valahogy sose sikerult a havi lebeszelheto keretet atlepnem a 2500 forintos flottas csomagomban.

Rónarider 2016.08.24. 07:07:25

@bréniek: 1. eltévesztetted, én csak főnök vagyok a saját készülékemen, nem az apple nyírásra váró birkája.
2. azért téveszted össze, mert annyira sem látsz rá a dologra, hogy az 1-est belásd.
3. a jelenség pont nem arra jellemző, aki nem dob feleslegesen negyedmilliókat egy eszközért, amelynek előállítási költsége 30000 Ft körül lehet. (nem érdekel a duma a marketingről meg a k+f költségeiről, egyrészt jelentősen túlbecsülik, másrészt nagyjából minden eszköz árában benne van, de melyik gyártónak fog legvastagabban a ceruzája? nettó átvágás)

Szvsz az ostoba itt most te vagy :)

dik_ 2016.08.24. 07:09:57

@Josagos:
publikus díjcsomagban 5,5e Ft-ért korlátlanul telefonálhatok 30-as hálón belül, hálón kívül pedig 160 percnyi lebeszélhetőségem van. Kicsit jobb, mint a nettó 6,5ezres lehetőséged. ;)
Lehet, hogy régen nagy buli volt a flotta, de ma már baromira nem az. Ügyintézés problémásabb, telefonvásárlás úgyszintén (és 0% THM úgyszintén).

Espada Rodelero 2016.08.24. 07:10:53

Én a vodánál dolgozom, csak érdekességképp mondom :)
Soha az életben nem fizettem iphone-ért 20e-nél többet.
Ilyen Redes szarságokat pedig végképp nem vennék. No nem a szolgáltatás minőségével van a gond, hanem az árakkal.
Persze lehet mondani, hogy nem én vagyok a célközönség, hanem a nők, akik éjjel-nappal pofáznak, fel nem tekintenének az imádott telefonjaikról és akiknek 8-10gb is pillanatokig elég csak.
És itt válik ketté a dolog. Átlagosnál is átlagosabb Pityu vagyok, aki egy nagyságrenddel kevesebbet költ havidíjra. Én csak mosolygok ezen az egészen, de Nagydumás Evelin viszont alapból kifizethet 15-18 rugót havonta, mert neki ez a világ. Az ő számára szinte ingyen van a legtutibb, legújabb, legmenőbb eszköz, amivel továbbra is felszínen maradhat a szociális óceánon...

2016.08.24. 07:45:11

hát ez a poszt miért került ki index címlapra... elég igénytelen hülyeség :) a világ legjobb os-e, nyugati középosztály árakkal igaz de azért mégis vedd meg. :)

Atika!!! 2016.08.24. 07:50:13

Nem védeném a vodafonet, de azt vedd figyelembe (azaz ne hagy ki a leírásból), hogy a 240000Ft-ért kapsz biztosítást is, ami véd "véletlenszerű" meghibásodás és rongálódás ellen (azaz ha leejted, gombokért kicserélik).
Én mondjuk nem vennék ennyiért telefont, meg a Redet se használnám ki.

koprofágia 2016.08.24. 07:57:34

@Atika!!!:
Azt azert ne feledjuk el, hogy 10 bol 9 karesemeny a biztositasi koron kivul esik.
Nagyon fontos, hogy akarmi tortenik a teloval,az igazsagot tilos elmondani!
Ki kell nyomozni,hogy melyik hazugsag az,amire tenyleg fizetnek is.

Atika!!! 2016.08.24. 08:00:42

@koprofágia: Random boltban ennyi sincs. Azaz ott legfeljebb azt lehet kamuzni, hogy teljesen magától tört szilánkosrra a kijelző, sőt még fel is robbant a készülék, azért füstös.
Szerencsére nincs tapasztalatom készülékbiztosítással. És valószinűleg nem is lesz.

halaloszto 2016.08.24. 08:07:04

a vondafone szolgáltatására a hihetetlenül jó szót használni mérhetetlen tájékozatlanság.

rnz 2016.08.24. 08:18:18

2 évre amúgy sem szabad szifont venni, hiszen évente illik lecserélni, hogy trendi maradj. :)
Nekem a net (120/10) + kábeltv (120 csatorna, kb 30 hd) + vezetékes telefon (ami be sincs kötve) + 2(!) mobil előfizetés (500 perc, 500 sms, korlátlan hálózaton belül, korlátlan 2/1 mobilnet) 20833 forintba kerül havonta. Érdemes megkukkantani a upc árait, pláne hogy korlátlan (igaz nem túl gyors) net jár minden csomaghoz. Imádom a 4G/LTE csomagokat, ahol hiába marha gyors a mobilnet (már ahol van lefedettség ugye), mert percek alatt el tudod fogyasztani a kereted.

Tisztességes Természettudomány 2016.08.24. 08:32:18

Nem olyan rossz ajánlat egy EU-ban utazgató közép- vagy felsővezetőnek.
Telcsifüggő hülyegyerek ne vegye meg, minimálbéren tengődő család pedig ne is gondoljon rá. Tippeljetek, kik veszik meg? Így van. A hülyegyerek és a szegénycsalád

rnz 2016.08.24. 08:34:54

@Tisztességes Természettudomány: Az utazgató közép vagy felső vezetőknek céges előfizetése van. ;)

DocBulywood 2016.08.24. 08:37:40

@Josagos:

"Nem látom át, mit tud egy 150-es telefon az én lenovomhoz képest, de biztos nagyon fontos dolgokat :) "

Mit tud?

AKÁR 2 napot is kibír töltés nélkül sztenbáj módban...

XD

Tisztességes Természettudomány 2016.08.24. 08:39:49

@rnz: Hát ez az. Akkor a célközönség mégis az, akit le lehet húzni a mohósága miatt

Nazareus 2016.08.24. 08:56:21

iPhone nem veszek olyan rossz az ár-érték aránya. Most a CAT-S60-on gondolkodom, valószinüleg meg is veszem, bár eddig Nexus párti voltam: store.catphones.com/uk/p_cat_store_category.aspx?f=4097

Josagos 2016.08.24. 08:59:06

@inebhedj - szerintem:

Nekem a munkám hatékonysága miatt - inkább telefonálok az ügyfelekkel, mint odamegyek hozzájuk, viszonylag sokat kell telefonálnom. A kimenő 5 Ft/perces díjakkal nem érzem azt, hogy ez fontos költség lenne, így nem félek beszélni.

Nyilván nem hívatom vissza magam senkivel. Bunkóságnak tartom a visszahívást/visszahívatást.

Szarvas Norbert 2016.08.24. 08:59:10

@Atika!!!: a biztositas, ami kotelezo a red-ben, az ezen felul kell fizetni, csak kimaradt a cikkbol

Josagos 2016.08.24. 09:09:00

@dik_:

dik_ válaszolt neked:

@Josagos:
publikus díjcsomagban 5,5e Ft-ért korlátlanul telefonálhatok 30-as hálón belül, hálón kívül pedig 160 percnyi lebeszélhetőségem van. Kicsit jobb, mint a nettó 6,5ezres lehetőséged. ;)
Lehet, hogy régen nagy buli volt a flotta, de ma már baromira nem az. Ügyintézés problémásabb, telefonvásárlás úgyszintén (és 0% THM úgyszintén).

Engem zavarna, hogy figyelnem kell, mennyi a hálózaton kívüli forgalmam. A 6,5 az teljesen korlátlan, de nincs rá szükségem, mert az 5 Ft/perces díjammal nem értem még el ezt a szintet sosem. 2-en használnak ilyet a cégnél, de szerintem nekik sem feltétlenül kellene.
Nagy ügyintézésünk nincs. Néha egy-egy email a flottagazdának, amit órákon belül megvásárolnak. Készüléket nem a flottán keresztül veszünk. Kapunk árlistákat, de kb. annyi egy készülék, mint az árukeresőn, gondolom a percdíjaink miatt. Ha egy telefon meghal nálunk, veszünk újat ott, ahol elhisszük a boltnak hogy lesz esetleg garancia, és a legolcsóbb. Utalással vagy pénzért. Szegénységi bizonyítvány lenne egy telefon mögé, ami 2 évig üzemel, finanszírozást keresni. Ahogy számítógépet és nyomtatót is így veszünk....

tnsnames.ora 2016.08.24. 09:15:59

What the fuck is Iphone? ;)

Az én világommal teljesen 100%-ban diszjunkt volt mindig is az Apple meg az ő Iphone-jának világa. Steve Jobs nélkül még az egyedül számbavehető kreativitási/konstruktivitási érv ("feeling") is eliminálódott. Mi maradt? A marketing és a kínai gyárak. NB: legyen kinek-kinek gusztusa szerint. ;)
PS: az Androidtól is hányok, csak más miatt: a maradék kevésről lehetne beszélgetni pro és kontra. Perdöntően inkább csak kontra.

Innentől fogva hiába jó a cikk "maradék" levezetése, mivel az alapfeltevés hibás, nehéz továbbgondolni.

Josagos 2016.08.24. 09:25:29

@DocBulywood:

Most pusztult el a nexus 4-em, ami 3 éven át szolgált. A végén már töltőről-töltőre mentem, szinte nem is volt mobil :)
Egy hónapja vettem egy lenovo-t, aminél a fő szempontok egyike az üzemidő volt. Ment már 4,5 napot is, de általában 3 nap az üzemideje. Nagy a kontraszt a régivel összemérve. Valami 45 nettó volt, de mivel nem sikerült eddig igazolni, hogy egy mobiltelefonnak presztízsértéke lenne, ezt vettem.
Akkor lenne presztízsértéke egy telefonnak, ha pl drágábban tudnánk munkákat szerezni magunknak miatta, vagy lenne bárki, aki azért bíz meg mást a melóval, mert iphone-ja van :)

commentes nikk 2016.08.24. 09:30:06

Van egy nagyjábóli összeghatár, ami fölött már nem a telefonkészülék tudását, hanem a presztízsét fizeted meg, ez szerintem olyan 80-90 ezer forint. A 200 rongyos iPhone a gyakorlatban nem tud érdemlegesen többet, mint az én 56ezres telefonom (sőt, az enyémben 5000 mah-es akksi van, háromnapos működéssel, kabbe ájfón :), viszont menőbb, trendibb, fancybb, ezt kell megfizetni benne. Vagyis kb ékszer kategória, ahol nem a praktikumért fizetsz, hanem a megjelenésért, presztízsért Innen nagyjából érthető a dolog, ugyanúgy,ahogy sokaknak pálya félmilliós gyűrűt, aranynyakláncot hordani, úgy must have az iphone is, elsősorban mint divatos kiegészítő. Persze az arany meg a gyémánt 100 év múlva is érték lesz (szinte biztosan) addig az iphone két év alatt elavul és cikivé válik az újabb modellek mellett (biztosan). Ez a különbség, és ezért hülyeség negyedmillákért telefonokat venni.

koprofágia 2016.08.24. 09:39:24

@Josagos:
Azt en is.
Mar az is felhaborito,hogy "bocsi,most nem tudok beszelni,hivj vissza kb. 1 ora mulva"
A megoldas "bocsanat,rosszkor hivtal, korulbelul egy ora mulva visszahivlak"

koprofágia 2016.08.24. 09:43:45

@commentes nikk:
A Samsung S7-ben csak a kijelzo 80K.
Tudom,par ezer forint legyartani,es a kifejlesztesere forditotttobb millio dollart pedig a madarak hordtak ossze.

Lenovot en szemely szerint az ismert markak legaljanak tartom mobilban.
Nincs kiemelet markam,mindig azt nezem,hogy az adott modell megfelel-e az igenyeimnek,ezert volt mar a samungtol az appleon az éjcstisziig minden,de lenovot ingyen se.

Josagos 2016.08.24. 09:46:21

@koprofágia:

"Mar az is felhaborito,hogy "bocsi,most nem tudok beszelni,hivj vissza kb. 1 ora mulva"
A megoldas "bocsanat,rosszkor hivtal, korulbelul egy ora mulva visszahivlak""

Szerintem itt nincs igazad. Aki felhív engem, az akar valamit tőlem. Mivel nem én hívtam, így esélyes hogy nem én akarok valamit tőle. Így az aktivitást a párbeszédben attól várom, aki eredetileg hívott. Ez akkor is így van, ha én keresek valaki, és nem jó neki az időpont, amikor kerestem. Akkor megkérdezem tőle, hogy mikor lenne jó neki, hogy keressem.
De természetesen itt is van erős rugalmasság, mivel ahogy látom a környezetemnek nem a hívás költsége a gond, így ha van valami közös ügyünk, ezt a protokolt simán átlépjük időnként.
De ha valami ismeretlen hívó rosszkor keres, akkor azt arra kérem, keressen máskor.

Irbisz 2016.08.24. 09:50:29

A nem tul tehetös gipszjakabok, akiknek leginkabb erne meg nem ilyen pazarlo, brutalis rafizeteses ajanlatba beleugrani, egyreszt nem is olvassak az ilyen blogokat, masreszt jo reszüknek magas, az lenne a reakciojuk, ez meg miröl hablatyol itt?- azaz a poszt hatasa jo esetben is csak marginalisnak mondhato, de legalabb gyülik itt a hozzaszolas es kattintasszam :)
egyet hatralepve eleve az Iphone egy tenyleg jo, viszont messze tulhypolt termek, ahol a brandet es az eleterzest f (hogy hu de menö vagyok, nekem Iphonom van!) fizeted meg, nem a valos tudaskülönbseget mas jo keszülekekhez viszonyitva.
Na de amig ez es a presztizs fontos, az Apple teljesen erthetö hogy tularazza a termeket, nem ök hülyek, es nem azok akiknek telik ra es ezert megveszik, hanem azok akik akkor is kicsengetik ra a penzt, ha nem tehetnek meg :)

Josagos 2016.08.24. 09:54:01

@commentes nikk:

Ez a presztízs dolog engem - telefonon kívül is - foglalkoztat.
Azt látom, hogy akik ismernek, tudják mire vagyok jó, a magánéletben és az üzletiben is, nem foglalkoznak azzal, hogy milyen márkás ruha van rajtam, vagy milyen a telefonom, autóm.
Akik meg nem ismernek, és nem fontosak nekem, azok azt gondolhatnak, amit akarnak, nem érdekel. Ugyanúgy udvarias leszek és értelmes, így nagyon negatív véleményt nem tudnak formálni, ha szükséges lesz, majd pozitívba fordítom.
Aki nem ismer de valamiért fontos, hogy megismerjen, pl munka miatt, oda úgyis valaki visz, hogy velünk érdemes dolgozni. De nem ismerek olyan embert, aki valamilyen szempont alapján fontos lenne nekem, és érdekelné, hogy milyen telefonom van. Engem sem érdekel, hogy milyen telefonom van, csak az, hogy a havi amortizációja alacsony legyen, és megbízhatóan működjön.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.08.24. 09:55:16

látom idefújta a szél az androidos hülyegyerekeket önigazolni :D

commentes nikk 2016.08.24. 09:55:43

@koprofágia: én a gyakorlati hasznáról beszéltem. Egy Ferrari kasztni is annyiba kerül, mint 15 normál kompakt komplett autó, mégsem nagyobb egy Ferrari gyakorlati értéke, mint egy új Golfé, sőt, a Golffal hazavihetem a lapraszerelt kiságyat, a Ferrrival nem. Viszont utóbbi nagy presztízsű luxustermék. Az S7 kijelzője lehet, hogy magában 80 rongy, de a napi használatban nem nyújt annyival többet, mint az én telefonomé, hogy négyszer-ötször annyit kifizessek érte. Nyilván ez egyéni preferencia kérdése is, de az emberek többségének egy átlagos, összegszerűel 60-90 ezer forintos telefon bőven mgfelelő, én azt állítom, hogy efölött már másról szól a dolog, például arról, hogy elmondhasd, hogy az S7-nek csak a kijelzője 80 rongy.

cenzurázdcsak (törölt) 2016.08.24. 09:56:02

Azért veszel iphone-t, amiért mondjuk egy mercedest. Ennyi.
Megteheted, mert sok pénzed van, legalábbis ezt szeretnéd sugallni, igaz a mercire már nem telik :)
A plázapicsáknál csak akkor vagy versenyben, ha ájfonod (is) van, és látszik hogy irodában rohodasz egész nap:)
Egyébként: vodafonnál havi 5 ezer a legolcsóbb fos előfizetés, és amint lejár AZONNAL váltok feltöltőkártyásra. Nem használom ki, színtiszta lehúzás.
Család havi 25 öt fizet azért hogy havi 3x felhívják egymást, egyébként otthon tudnak beszélni egymással. Pénz.Ki.Dobás.

FlybyWire 2016.08.24. 09:56:17

Iphone-t csak hülyék, sznobok, és hülyesznobok vesznek eleve :)

FlybyWire 2016.08.24. 09:58:41

@cenzurázdcsak: ja, mercit sem vennék.
Elég nekem egy fullos passzát/mondenó kategória is újonnan. Ja, hogy 11 misi?
Oké, akkor veszek 8-ért egy ugyannanyit (bocs, többet...) tudó, ugyanakkora, és még szebb Kia Optimát.

Így jár, aki rongyrázás helyett gondolkodik is picit.

És megnézném azt a plázasunát, aki nem szívesen ül egy új Optimába (az egy dolog, hogy nem ismeri, de elég ránézni arra a kocsira... :))

commentes nikk 2016.08.24. 10:00:43

@Josagos: a presztízsholmik mögött mindig önértékelési problémák vannak, akinek az önkifejezésében főszerepet játszanak drága tárgyak, annak mindig van valamilyen belső zavara. Kollegám csúnya, kopaszodó, 30-as fickó, most jogra jár levelezőn, bunkó, ellenszenves figura, és valamiért azt hiszi, attól lesz nője illetve barátja, ha nagyon menő lesz, ezért 40 rongyos gatyákat, 90 rongyos kabátot, legújabb ájfónt és társait vásárolja össze (mellesleg úgy, hogy anyut és nagyit pumpolja, mert alig keres nettó 100at, és otthon lakik...), de valahogy se nője, se barátja, viszont mindig hangoztatja, hogy milyen drága holmijai vannak. Lelkibeteg.

Leslie Fisher 2016.08.24. 10:01:31

@sztrugackij: mutass már olyan áruhitelt amit bankban igényelsz :)

FlybyWire 2016.08.24. 10:04:30

@koprofágia: lol, nekem is 3000 alatt marad mindig az 5000 ft keretes cégesem.
Asszonynak mondjuk RED van, de legalább normális telefonnal (Lumia, mert az Androidot is utáljuk mint a sz**t, almás cuccokat meg 20 méteres bottal sem, soha), max 11k-t kellett fizetnünk, de ez nagyon megéri mert nincs az a tarifacsomag amivel 10 alatt maradt volna az ő telefonálási szokásaival :D

koprofágia 2016.08.24. 10:06:03

@Josagos:
Nem ilyen egyszeru.
Ha azt mondja "angoloran vagyok 4ig,utana hivj ,kerlek" akkor hivom 4 utan.
Ha nem tudja mikor vegez,akkor en biztosan nem fogok barkobazni vele,es 1-2 orankent erdeklodni,hogy kegyeskedik-e mar ramerni ?

koprofágia 2016.08.24. 10:08:17

@FlybyWire:
Volt windowsom.
igaz,csak wp8,nem 10,de nalam a multitasking hianya miatt az teljesen kizart.
Minden egyes messenger,viber ertesites loading screen utan valt olvashatova,pedig 1 giga ram volt a keszulekben.
Komolyan ,annal a tragyadombnal meg a symbian is jobb OS.

FlybyWire 2016.08.24. 10:11:03

@commentes nikk: tökéletes karakterjellemzés! :)
Aztán vannak még az egyébként kőgazdag, tuti igénytelennek kinézni akaró hipsztermajmok, akik azért az ájfónból nem engednek. Persze még ahhoz is hülyék, de blogolni tudnak vele.

FlybyWire 2016.08.24. 10:12:43

@koprofágia: ez érdekes, nálunk mindkét Lumián tökéletesen megy a multitasking.
Mondjuk az MS hatása látható, a saját céges 735-ös hibátlan, az asszony 640-ese már jóval gyengébb, szinte mindenben. Előbbin még Nokia, másikon már Microfos felirat... nomen est omen :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2016.08.24. 10:25:31

Oneplus a jó választás. Én a One modelljüket másfél éve hajtom, stabil, gyors, mindene van, ami kell, egyedül az akkuidő rövid, de minden ebben kategóriában játszónak az.
Az új 3-as modelljük meg ár/érték arányban szintén dobogós helyezett.

Josagos 2016.08.24. 10:26:06

@commentes nikk:
Gyanúsak voltak nekem mindig is a presztízst fontosnak tartó emberek... Ezért gondolom, hogy a tízéves autóm, filléres telefonom nem kell hogy beleszóljanak az elnyert pártízmilliós megbízásainkba....

Josagos 2016.08.24. 10:28:32

@koprofágia:

Nekem inkább a "meetingen vagyok" jellegű eldobások jutnak, de ilyenkor jellemzően hozzáteszi a hívott, hogy visszahív majd. És van, hogy ilyenkor fél napon át üldözzük egymást.

sztrugackij 2016.08.24. 10:48:15

@csunyatap:
De.
Ráadásul Iphone forgalmazó és hitelközvetítő.Küldjek ajánlatot?

Bobby Newmark 2016.08.24. 11:05:10

@koprofágia: Na ezért nem veszek SOHA teljesen új elektronikai eszközt. Megengedem a türelmetlen hülyéknek, hogy kifizessék a fejlesztési költségeket, majd megveszem negyed áron, mikor már csak a gyártást kell kifizetni.

Bobby Newmark 2016.08.24. 11:08:03

@Irbisz: Túlárazott terméket vásárolni mindig ostobaság, akármennyire is megengedheted magadnak. A különbség csak annyi, hogy zsíros vagy csóró hülye vagy-e. Az meg nem lényegi, ha egyszer hülye vagy, azon a pénz nem segít.

zsoci 2016.08.24. 11:10:21

Ez egy szempont, de mionden esetben igaz. Én már a sokadik telefont hozom el, hasonló konstrukcióban, és nekem megéri. Kezdjük ott, hogy a RED bevezetése nekm jelentősen csökkentette a havi telefonköltségemet, úgy 20-25.000-el. Tehát magát a csomagot úgyis megvenném. A készülékdíj alóban vicces megnevezése, de még mindig jobban megéri részletekben fizetni, mint kamatra vásárolni. Ezen felül ez tartalamz további szolgáltatásokat, mint pl. a készülékbiztosítása, amire én pont most hoztam egy egy új, garis telefont, az összetört helyett. Akkor már megérte?

sztrugackij 2016.08.24. 11:13:51

@Leslie Fisher:
Teljesen mindegy.Ott kuksolsz az Auchan sarkában, kezedben a munkáltatóival meg a gázszámláddal.A telós szolgáltatónál meg egyszerűbb és gyorsabb.Meg drágább.Ennyi.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.24. 11:28:40

Sony z5 duálom van március óta. ( 184 EFT Sony márkaboltban) Még sosem fagyott le. 2-szer frissítették a softwart, mindkét esetben a teló jobb lett, pedig már az MM 5.1.1-gyel is nagyon penge volt. Úgy hogy el lehet felejteni ezt a stabilitás dumát...by the way..az iphone két frissítés után úgy belassul hogy gyakorlatilag használhatatlan lesz. Ezt nem állítom, hanem a körülöttem levő büszke iphone tulajdonosok.

P.S. Az iphone a Sarka Katák, meg mindenféle kigyúrt, kifuxolt homoerotikus niggerek telefonja.

Atika!!! 2016.08.24. 11:50:01

@Szarvas Norbert: A vodafone oldaláról vettem az információt, ott azt írja, hogy egy alap készülékbiztosítást tartalmaz a 10000Ft-os "készülékdíj". Bocs, hogy elolvastam, nyilván hülye vagyok.

Szarvas Norbert 2016.08.24. 12:19:09

@Atika!!!: nem akarok vitatkozni, en a sajat szamlambol indultam ki, a kezdetektol ket red csomagot fizetek keszulekkel (cegkent) es nem a basic-et, ott kulon fizetek vmi havi 1-1500 forint koruli osszeget keszulekenkent

Irbisz 2016.08.24. 12:45:22

@Bobby Newmark:
En eleg tudatos vasarlo vagyok, de ezzel nem ertek egyet, mert ez elvileg is csak többe-kevesbe igaz, gyakorlatilag meg teljesen szituaciofüggö.
Ha a minösegileg legjobb termek ar-ertek aranyban akar joval rosszabb mint a masodik, harmadik, x-edik (azaz tularazott), lehetnek olyan tulajdonsagai, hogy a vasarlok egy körenek az a legalkalmasabb valamely objektiv tulajdonsaga miatt. Aztan vannak olyan tulajdonsagok, amelyek nem, vagy csak nehezen szamszerüsithetök, mert szubjektivek, igy meresük komoly nehezsegekbe ütközik- ilyen esetben hogy allapitod meg valami tularazott-e vagy sem? A mobilokon tullepve, mert nem ertek hozzajuk ( az IPhone-t is csak onnan ismerem hogy a melohely adott par honapja a ceges Blackberry helyett egy S5 v. 6-ost.), jo pelda hogy a napokban vettem egy orat.
Eleve kezdjük ott, megvenni sem volt szükseges, azaz ha innen nezzük akkor minden ra kiadot eurocent pazarlas :). De sokat vagyok öltönyben, az ora valamilyen szinten resze az öltözködesnek, nem akar az ember lefele kilogni a sorbol … A te logikadat követve (tularazas elkerülese) vettem volna egy 10-15 euro+ postaköltseg noname kinai valamit, mert teljesen jol kinezöek vannak köztük (es mivel nem idömeresi az elsödleges cel, megbizhatatlansaguk kb. mindegy lett volna:)).
Ha azert igenyesebb akarok lenni, es ismert markat akarok venni, akkor is mar 100 euroert lehet teljesen vallalhatot kapni. Hosszas nezelödes, valogatas utan maradtam egy 275 euros peldanynal, pedig mar 200-ert talaltam jot s szepet, de mivel ezt hosszu idöre vettem, a kinezet fontos volt, ez annyira megtetszett (szubjektiv szempont, ezt hogy szamszerüsiti barki?), hogy ez volt az amire azt mondtam, ez KELL nekem. A te logikadat követve tularazott vackot vevö hülye vagyok, szerintem meg ha a tiedet követi az ember, akkor jar igenytelen vackokba, mert azok a legkedvezöbbek ar/ertek aranyban.

A gyakorlati oldalnal maradva, bizonyos jövedelmi szint felett (esszerü összegig persze, nem allami ingyenpenzen hizott meszaroslörinceket veve alapul) nem oszt vagy szoroz, valami tularazott-e. Pl. a szervezetvezetönk bar nem keres 10x annyit mint en, neki egy 2750 euros ora kisebb kiadas lenne, mint nekem ez a 275 euros, pedig ha ez lenne a hobbim, havonta vehetnek ilyet, telik ra. De a varos luxus bevasarloutcajara visszaemlekezve a premium oragyartok több tizezer euros oraira mar ö is ugy tekint, hogy ez maar sok (noha megvehetne) . Az utcan a kavezokba, barokba üldögelö gazdagok meg a 27500+ euros orakkal vannak ugy mint en a 275 eurossal, ha jol megy az öltönyhöz, es tetszik, akkor megveszik … es nem hülyek ennek ellenere.

Ramil Safarov 2016.08.24. 13:26:56

Ezert a szarert, meg 1 forint is tul sok.

Golyós 2016.08.24. 13:28:56

@_Neville: Büntesd csak magad, megérdemled. 2 hónap után visszadtam a fönöknek, hogy ezzel szivasd csak magadat én inkább veszek valami használható telefont.Butatelefonnak kiváló, másra még említést sem érdemel.

commentes nikk 2016.08.24. 13:31:27

@Irbisz: Az órás példád nem jó, mert az órádnak (a leírásod alapján) nem az a praktikus funkciója, hogy mutassa az időt, hanem hogy illendő kiegészítője legyen az öltözékednek. Vagyis az órád - ami egyébként nem is egetverően drága - ár/érték arányban teljesen rendben van, hiszen nem időmérő eszköz, hanem szükséges kiegészítő. Ha 6 ezer euróért veszel órát, akkor már kérdéses lenne, hogy megvan-e a gyakorlati haszna, vagy már csak presztízsértékkel rendelkezik, de 300 euro alatt ez nem kérdés, főleg, hogy ennyi pénzért még csak nem is a legjobb óraszerkezetet kapod, tehát időmérő eszközként is bőven az értelmes határérték alatt van.

Borzasztó Károly 2016.08.24. 13:36:40

Azt nem tudnád esetleg kiszámolni, hogy provident hitellel (a heti törlesztésű) jobb venni, vagy az 1 forintos akcióban?

commentes nikk 2016.08.24. 13:43:10

@Borzasztó Károly: Az egyforintosnál a havi húszban benne van a készülék törlesztője, meg a szolgáltatás díja is, így nemigen lehet megmondani, hogy melyik mennyi. Minél többet beszélsz, annál jobban jössz ki, akár végül meg is érheti. Van olyan ismerősöm, aki a cége miatt rengeteget telefonál, míg nem jöttek ezek a 20ért korlátlan RED féle csomagok, havi 50-70 ezres telefonszámlája volt. Neki például megéri, konkrétan ingyen kap egy telefont, és még spórol is. Én flottásan havi 3-4 ezret beszélek el, nekem nettó ráfizetés lenne.

eßemfaßom meg áll 2016.08.24. 14:04:43

"hanem a történelem legjobb operácios rendszerét, ami nem fagy, nem ismeri a vírust, iránymutatóan könnyű kezelni...stbstbstb."

[fetrengveröhög az agymosott barmán]

eßemfaßom meg áll 2016.08.24. 14:10:18

[ledöbbentem]

a cim szerint nagyon megérti

a poszt következtetése az hogy nagyon nem éri meg

hát ez így hogy?

eßemfaßom meg áll 2016.08.24. 14:29:41

@Irbisz: "A te logikadat követve tularazott vackot vevö hülye vagyok, szerintem meg ha a tiedet követi az ember, akkor jar igenytelen vackokba, mert azok a legkedvezöbbek ar/ertek aranyban."

Összefoglalva: A túlárazott vackot vevő hülye szerint akkor jó egy termék ha az túlárazott, ha annyiért adják amennyit ér akkor az igénytelen vacak :)

Tökéletes :)

Szarvas Norbert 2016.08.24. 14:39:29

@eßemfaßom meg áll: a vegso kovetkeztetest az olvasora bizom...nem torvenyszeru h a vasarlonak eri meg nagyon..,,

_Neville 2016.08.24. 14:47:43

@Golyós: Nekem az androiddal voltak negatív tapasztalataim. Persze elhiszem, hogyha valaki megveszi 200k+-ért mindig a legszuperebb modellt, azon az is hasít, de olcsóbb árkategóriában csak szenvedtem vele, néhány hónap után már lagollt, lefagyott, minden baja volt. Pedig nem vagyok egy minden szart begyűjtő appfanatikus. A mostani Lumiám viszont tökéletesen üzemel egy éve, talán egyszer kellett fagyás miatt restartolni, és appok tekintetében is megvan rajta minden, ami nekem kell. A Pokémon go, meg a többi hülyeség hidegen hagy. Amíg ilyen árkategóriában Androidosból csak fost kapni, én inkább "büntetem magam" továbbra is.

kalbász 2016.08.24. 15:24:08

"a történelem legjobb operácios rendszerét, ami nem fagy, nem ismeri a vírust, iránymutatóan könnyű kezelni"

Az informatikához is annyit érthetsz mint a pénzügyekhez.

Bobby Newmark 2016.08.24. 15:30:28

@Irbisz: De, hülyék vagytok, csak megmagyarázzátok magatoknak.

Egyébként ettől az öltönyös pávatánctól konkrétan hányingerem van, inkább hagyjuk.

FlybyWire 2016.08.24. 15:42:02

@Irbisz: "az ora valamilyen szinten resze az öltözködesnek," -Ez az őskövület tévhit még él? :)

Én meg azt hallottam, hogy az ékezetek használata valamilyen szinten része a kulturált írott kommunikációnak ;)

FlybyWire 2016.08.24. 15:45:59

@Négyzetrács: Az ájfóne státusszimbólum...
A "hülyevagyok a témához, de az Ignácéknak/Evelyyynnek is van, nekem is kell mert mit szól a falu/műkörmös csapat/hipszterblogger klán" csapatába tartozásának szimbóluma.

Mert ők Mind Egyéniségek.

FlybyWire 2016.08.24. 15:47:25

@_Neville: +1 hát sajnos igaz. A legfosabb Androidos szarok pedig a Samsungok.

FlybyWire 2016.08.24. 15:52:44

@Bobby Newmark: Engem is a hideg ráz a zubbonyos metroszexuálisoktól.... főleg a bank/biztosítós/tanácsadós/account manageres vonaltól. Ugyanolyan vergődés amit bemutatnak, mint Kalányos Ronáldó sosemtörlesztett ájfónja... fújják magukat külsőleg felfelé, a 3 részessel meg a fukszokkal, miközben full bazári az egész.

Mellette meg a nála 5-10-szer többet kereső SAP és egyéb fejlesztő galléros póló+farmerben, a vállalati közép-felsővezető max 1 ingben és normális nadrágban üldögél ugyanabban a plázás menő kajáldában :)

_Neville 2016.08.24. 16:02:54

@FlybyWire: A legszánandóbb fajtája ennek a házalós biztosítási ügynök, aki ilyen cuccban aszalódik 40 fokban a buszon. Jó, egyetemen vizsgára néha én is jártam így, de az bőven elég volt, semmi pénzért nem ismételném meg naponta.

FlybyWire 2016.08.24. 16:17:05

@_Neville: őket konkrétan sajnálom, az a metrólejárónál szórólapozókkal és a cold callos telefonos értékesítőkkel egy szintű meló :(

Mr. Rocketfinger 2016.08.24. 17:01:24

az hagyján, hogy hitelre telefont, de SZOLGÁLTATÓTÓL? ne beszéljünk / csináljunk már zőccségeket.

Irbisz 2016.08.24. 17:13:01

@Bobby Newmark:
Ha a konszernözpontba öltöny a munkaruha, akkor ebbe jar az ember, a te hanyingeredtöl teljesen függetlenül. Lehet forradalmarkodni es lazadni mint Che Guevera, de jol fizetnek, es mellesleg nem is kenyelmetlen (mivel nyakkendö nem kell), akkor ertelmes ember nem lazadozik a dress code ellen, nem kötelezö itt dolgozni senkinek:).
Tölem jarhatsz szakadt farmerba es kinyütt foltos kockas ingbe, ha neked az tetszik, csak rajta, hord igenytelen de legalabb olcso szerelest
Amikor videkre megyek ahol mas a stilus, akkor oda annak megfelelöen öltözöm, ez ilyen egyszerü, ezen hanyingerkedni, kicsit frusztralt viselkedesnek tünik ...

Irbisz 2016.08.24. 17:20:53

@FlybyWire:
Bizony el, de nem otthon a nagy posvanyos orbanisztanban, hanem valamivel kulturaltabb reszein a vilagnak.
Nem fogom allandoan a billentyüzet es nyelvi beallitasokat allandoan allitgatni, majd vissza, valahanyszor irni tamad kedvem ide.
Ezt manapsag, amikor sokan külföldröl, mobilrol irnak, egyebkent is ritka nagy trollkodas szamonkerni...

erdomester2 2016.08.24. 17:25:27

Egyebkent meg egyetertek a szerzovel, a helyzet nagyon hasonlo a "vegyel fel szemelyi kolcsont es vidd el a bahamakra a csaladot" helyzethez. All in all, ha valamire nincs penzed, ne vedd meg es legfokebb ne probalj ugy tenni mintha megtehetned. Tegyel erte h legyen ra penzed.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.24. 18:20:59

Az USAban havi 30 dollárt perkálsz minden évben megkapod a legújabb iPhone-t, nem 2 évre egy lefutott modellt. Sőt még az iOS okos szolgáltatásai is müködnek, amik itthon nem, vagy alig. Ahol normális Apple szervizhálózat van ami itt megint nincs. Ahol mindekinek Macje van, nem kell az iTunes for Windows nevü szarral szevedni.

Na és még ez is olcsóbb sokkal mint a fenti ÁKCIJÓ, bár aszondom aki hülye, haljon meg.

Szarvas Norbert 2016.08.24. 18:27:49

@kalbász: engem nem erdekel az informatika...a felhasznalhatosag es a rendszer stabilitasa erdekel...nem akarok a telefonon programozni

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.24. 18:35:09

@_Neville: Az Apple(Care) ügyfélszolgálaton dolgoztam, hozzánk nyilván az került be aki szopott az Ájfonnal, Mekkel, Ájtúnsszal, satöbbivel. Akkor is Adroidom volt amikor odamentem, meg azután is az van. Nem mondom h az Ájfón szar v a Mac szar vagy az iOS szar, hisz majdem annyit tudnak ezek a telefonok mint egy jó Android teló még mindig az ájfón árának a feléért, ugyanúgy fémházban, dizájnosan. /stabilitás - most 9 hónapos a H márkájú kínai Android (4.4) telefonom, tegnap restartoltam először (sima restart), mert 20%kal már több RAMot használt ugyanarra amire újkorában. Probléma megoldva. Töltenem se kell minden nap mint az Ájfónt/

Az USAban talán meg is venném mert ott mondjuk müxik sok iOS szolgáltatás ami itt nem, nem kellene szopnom a Windowsos ökoszisztéma miatt ami Mo-n kb. mindenhol elterjedt, meg az Apple 3. világnak szóló katasztrofáls szervizszolgáltatása miatt amit belülről ismerek.

Bobby Newmark 2016.08.24. 18:52:20

@Irbisz: Értem én hogy munkaruha, de többek közt ezért lettem mérnök, hogy soha a büdös életben ne kelljen öltönyt hordanom munkába. És ez is jól fizet, de legalább nem vagyok rá kötelezve, hogy ennek a jó fizetésnek egy viszonylag jelentős részét tökfölösleges páváskodásra költsem, csak azért, mert a többi öltönyös buzi ezt elvárja tőlem.

A hányingert meg nem az öltönytől kapom, hanem az olyan gyökerektől, mint te vagy, és pontosan azért, amit itt most előadsz. Ez a ruhán rugózás meg annak nézegetése, hogy kin hány ezer eurós óra van, ez valami kibaszottul visszataszító, felszínes és ostoba dolog.
Na meg azért is szophatsz lovat, hogy szerinted ez bináris, hogy vagy öltönyös buzi vagy, vagy igénytelen, szakadt, foltos, kinyűtt.

Én egyébként pont leszarom, ha valaki igénytelen, szakadt, stb, ha a munka amit elvégez, megfelelő, vagy nem munkakapcsolatban, ha érdekes ember. Te meg a fess öltönyödben meg a 275 eurós óráddal is egy gyökér vagy, akivel nem szeretnék egy légtérben tartózkodni vagy együtt dolgozni soha.

Én javasoltam, hogy hagyjuk a témát...

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.24. 19:12:42

@Bobby Newmark: Maradjunk abban h te örülsz h nem kell öltönyt hordanod, van aki meg örül hogy kell. Mondjuk a társadalom elitje öltönyt hord még a kínaiaknál meg az araboknál is, mint munkaruhát. Ahogy az is öltönyt hord aki a céged főnöke, meg az is aki a cégedet adja veszi a tőzsdén, meg az is aki az erre, meg az életed egyéb területeire vonatkozó szabályokat kitalálja.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.24. 20:04:41

Egyébként én eltöltöttem pár évet almás berkekben, az ügyfelek szerették még az Phone4/4s és 5/5s telókat, de a tepsifonok már nem jöttek be annyira. A 6s újdonságai a sima 6oshoz képest nagyrészt a parasztvakítás kategóriába esnek, vissza is estek az eladások a 6tól kezdve.
Ezért dobták ki az SE-t, ami jó 5let volt és jól is fogy. Csak azok sírnak, akik az 5s-t cserélték SE-re, mert ugye emez olcsó (150ezer) Ájfón így kólásüvegből fröccsötötték, nem álumíniumból.

De a konkurencia is szenved ugyanúgy, már fingjuk nincs mit pakoljanak bele a telefonokba. Az Samsung 'edge' ugyanakkora parasztvakítás mint az Applenél a force touch, a teló hatékonyságához zérót tesz hozzá, a sérülékenység viszont megnő. 4K videófelvétel, 16 giga tárhelyü bővíthetetlen telóra. Nagy 5let, az Apple megcsnálta, 10 másodperc azt tele a teló. Zseniális.

Okos ember egy korrekt középkategórás telót használ a csúcsfonokat meghagyja a plázagyuriknak, 2 telógenerácóval későbbre a becsődölt funkcikat majd csak kihagyják.

Ha Apple telót akarnék munkára ahogy nem akarok 5s-t vennék, pár raktárban van még belőle a pult alatt.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.24. 21:35:09

@koprofágia: Ja és abban h az iPhone-t valóban csak a szolgáltatók tudják függetleníteni, neked mint júzernek az a jó hogy fizetsz érte 15 ezredest.

Tudtad-e viszont, hogy a hasonszőrü tudású egyéb fonoknál (a jó dizájnt és hasonló anyaghasználatot is beleértve) óriási jóndulattal is 2x drágább iPhone-nak...

1)CSAK BUDAPESTEN van hivatalos szervize, de annak sincs az Apple-hoz semmi köze (iStyle, iCenter, Almárium), olyan is
2)Az Apple nemigen kiabálja világgá, de SOHA nem új telefonra cseréli ki a beszart Ájfónt, hanem használtra (és a garancia sem indul újra)
3)Szerviz ügyintézés vidékről postán felküldve a telót cca. 3 hét, cseretelefon nincs (prémium érzés), postaktget az ügyfél fizeti garanciális javításkor is
4)Garancia ájfonra 1 (egy) év, persze akksira nem vonatkozik (második év tves szavatosság feldughatod magadnak az Apple elhajt az eladóhoz az meg vissza az Applehoz)
5)Ha ugyanazon a telefonon 3x elbaszódik UGYANAZ az alkatrész (pl. kijelző), akkor, és csakis akkor az Apple nagy kegyesen ad egy vadiúj Ájfont. De csakis ugyanazt a modellt, amitől az ügyfél már sugárban hány, még rá is fizetne de neeeem, péz vissza szintén nem opció. Persze ilyet is csak a kitartó üf. kap aki órákig telefonál az AppleCare-rel.

Na ez a prémium szervize a prémium telefonnak.

UI.: Azokon a piacokon ahol vannak Apple Retail Store-ok (vagyis legközelebb Németországban), teljesen normáls gyors okos szerviz van, úgyhogy Ájfónt majd veszek ha itt is lesz hozzá szolgáltatás meg infrastruktúra.

Irbisz 2016.08.25. 08:46:55

@Bobby Newmark:
Na most jol pofaraestel hülyegyerek, nemcsak mernök vagyok, de posztgradualisan euromernöki diplomam is van :)
Söt majdnem a müszaki PhD-t is megszereztem, de inkabb elmentem melozni, szoval erös ketsegeim vannak, hogy meg a mernöki ismeretek teren is melyikünk van elörebb :)

Ja, es ha ez szerinted az hogy valakinek van mernöki diplomaja, az kizarja az öltönyviselest, akkor akkora korlatolt szakbarbar lehecc, amilyet het hatarban is ritkan lelni.

Ha neked az oras peldabol az jött le ami, akkor a felfogokepesseged, szövegertesed es/vagy logikad eleg alacsony szinten van, itteni nagyarcuskodas helyett javaslom eziranyu kepessegeid fejleszteset, egyreszt mert kurvara nem azt mondtam amit kihoztal belöle, masreszt mind hivatali, mind maganeletedben javadra valik ha az ertö olvasas teren fejlödsz …

A többi hülyeseged meg szot sem erdemel, legfeljebb annyit hogy ilyen korlatolt, doktrinalt gondolkodasu csölatasu valakivel en sem szivesen tarsalgok, halat adok az egnek hogy sikerült az ilyen közegböl kiszabadulnom.

FlybyWire 2016.08.25. 09:22:41

@Irbisz: Pöffeszkedés meg pávázás megy, de még ahhoz is hülye vagy posztgrad barátom, hogy egy magyar nyelvű karakterkészletet feltegyél a telefonodra.

A kompenzálási készséged viszont irígylésre méltó, még egyedül a fizetésed, az autómárkád és a szerszámod méreteit nem tudjuk, gondolom most ez jön :)

FlybyWire 2016.08.25. 09:26:04

@Irbisz: Ja bocs, belenéztem a blogodba is, még a laptop/desktopodra sem voltál képes ezt megtenni, szóval olyan fokú igénytelenség játszik nálad, ami kb. egy mosatlan kopott farmer viselése - csak más platformon.
Gyönyörű példány, hibátlan :)

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2016.08.25. 09:28:03

@Tiszteltetem Brüsszelet: Tetszik a gondolatmeneted, de kár erőlködni. Abban az országban, ahol az emberek versenyeznek, hogy ki tud ízléstelenebbül felöltözni és még büszkék is rá, reménytelen. A gumicsizmások gumicsizmában érzik jól magukat.

P.S. Férfiember nem megy utcára papucsban....sem szandálban. :) :)

FlybyWire 2016.08.25. 09:31:16

@Fuxos (ex bömis): Mondjuk erre az országra inkább az a jellemző, hogy a hozzád hasonló pontagyú idióták csak a végletekben tudnak gondolkodni.
Fideszes-DK/MSZP-s, Ballibsi-náci és öltönyös-gumicsizmás.

A volt cégemnél (a világ egy legnagyobb cége, német) a német nagyfőnök (logisztikai üzletágigazgató, egyébként mérnök, 50+ éves) egy sima ingben, farmerben és sportcipőben (egyébként stílusosan) járt dolgozni, illetve amikor a mi gyárunkba utazott, akkor is.
Valszeg többet keres, mint ti pojácák összesen valaha is fogtok.
Ha már kompenzálni kell ;)

Bobby Newmark 2016.08.25. 10:03:32

@Tiszteltetem Brüsszelet: Maradjunk abban, hogy nem a ruha teszi az embert, aki gyökér az öltönyben is gyökér.

Továbbá nem az öltözködésed fog az eltibe juttatni, hanem a pénzed, az meg úgy is oda juttat, ha pólóban jársz mint Zuckerberg vagy pulóverben mint Jobs. Csak hogy két ismert példát említsek.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.25. 10:51:57

@Fuxos (ex bömis): Ezzel nem értek egyet. Ukban Németországban semmivel sem öltözködnek ízlésesebben 10x annyi pénzből, és az USAban sem. A flüchtlngekkel meg divatba jött a ho-si-minh szandál is, hudival..:)

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.25. 10:54:18

@Bobby Newmark: Ok, valóban, a techcég-guruk nem öltöyöznek, és nyilván nem maga az öltöny a lényeg. Sorosgyuriról meg Buffetról még a csokornyakkendőt se lehet lerobbantani.

FlybyWire 2016.08.25. 11:45:28

Az ízléstelen öltözködésrél amúgy csak halovány segédfogalmatok lehet addig, amíg el nem menteket egy angol vagy ír péntek esti bulizós helyre... ATYAVILÁG, azok hogy néznek ki :D
Nem is igazán tudnám leírni. Lóversenyes derbikről érdemes esetleg fotókat nézegetni, na kb. ugyanaz, csak még 3 szinttel igénytelebb verzióban :)

Rónarider 2016.10.23. 02:25:14

@commentes nikk: tömegtermékkel jaszkarizni alapvetően marhaság :)

Rónarider 2016.10.23. 02:41:14

@Irbisz: "Nem fogom allandoan a billentyüzet es nyelvi beallitasokat allandoan allitgatni, majd vissza, valahanyszor irni tamad kedvem ide."

HÁHÁÁÁÁÁÁ
A space billentyűn nekem most hu/en van.
bármikor lehet en/hu.
Szokott lenni hu/de, hu/es, hu/ru, hasonlóan fordítható rendszerben.
És mindenkinek a saját betűivel írok finoman szépen, ahogy a Nap megy az égen, ráadásul minden nyelven van egy alapfokú helyesírás-ellenőrzés.
Egyfajta lustaság/hülyeség/igénytelenség süt abból a felfogásból, amit csinálsz. A szóismétlésből szintén. Nem olvasod el mit fogsz küldeni? lol

"halat adok az egnek hogy sikerült az ilyen közegböl kiszabadulnom. "

Na azért mi is "halat" adunk bezmag! :D
süti beállítások módosítása