Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A Quaestor a kormány politikai győzelme! Te meg fizetni fogod!

2015. április 11. - Szarvas Norbert

kepernyofoto_2015-04-11_11_32_50.pngGyorsba lelövöm a poént. A Buda-Cash (továbbiakban BC) károsult nem annyira keményen dolgozó megmentésre váró kisember, mint a Questor (továbbiakban: Q) károsultja. Legalábbis a kormány törekvései, politikai nyomása ezt sugallja. Másként nem értelmezhető a tétel, miszerint ugyanaz a BEVA a BC károsultakat 6 millióig fogja majd valamikor kártalanítani (rádaásul a BC BEVA tag volt), míg a Q ügyfeleit szintén ez a BEVA 30 millió forintig (miközben a Q nem BEVA tag, nem tartozik biztosítása alá). Most ha eltekintünk a Fidesz mágusaitól, akkor hogyan lehetséges ez? Ráadásul a Q ügyfeleit már tegnap elkezdik lassan kártalanítani, miközben a BC ügyfeleinél egyre inkább évekről beszélnek bizonyos berkekben... Summa summarum te fogod kifizetni a Fidesz politikai győzelmét. Ráadásul te fogod kifizetni a Fidesz saját Panamáját, megmenekülését...

Itt a javaslat! Amikor Rogán megszólal, az nekem baromi sok pénzembe kerül, de legalább nem tapsikolok.

Gondolkoztam, hogy írjak egy áldokumentarista, objektivitásban elrejtett szubjektív cikket tényekkel és véleményekkel Rogán úr és a Fidesz egyik legkomolyabb csínytevéséről? El is kezdtem a cikket, aztán rájöttem, hogy kuka az egész. Az eszem azt mondja, hogy így írjam meg, de a szívem azt, hogy egy nyílt levéllel forduljak hozzátok, hozzájuk!

Tisztelt Politikai Nagyhatalom!

Nagyon tisztelem a ti politikai kommunikációban elért világszíntű sikereiteket, amivel egy országot igáztatok le és mostátok ki emberek százezreinek az agyát. Tulajdonképpen még meg is értem társadalmi evolúciónk legújabb mélypontját, amikor a józan észt már nem ír felül semmi. Mivel a józan ész már régen nem létezik! Tudom, de elfogadni nem akarom, hogy jelenlegi politikai rendszerünk alaptézise a monopoly társasjátékből eredeztethető. Ezen a táblán a piros bábúbal halad az MSZP, narancsal a Fidesz, és még van néhány másik szín. Mindenki ugyanazzal a céllal, de más stratégiával vág neki a bulinak. Nyílvánvaló, hogy amíg saját magatokat termelitek újra, addig csak a közértekből ismert újracsomagolás, átnevezés fog végbemenni, de érdemi változás sosem.

De!

Van az igazi gyökérség, az életet legsötétebb bugyraiban megnyugvó és leledző suttyóság, amit egyszerűen diktatórikus hatalommal felvértezve nem illik elővenni. Legalábbis úriemberek egymás között nem tennék. Mára nyílvánvalóvá vált számomra, hogy nem úriemberekkel állok, állunk szembe. Időnként a Pál utcai Fiúk csibészei jutnak eszembe rólatok, akik különféle ideológia háttér és jövőbelátási képesség nélkül ösztönylényként élik mindennapjaikat és próbálják saját gittegyletüknek a lehető legtöbb és legkomolyabb hatalmat, területet, labdát, vagyont kiharcolni. Ők csak játszani akarnak. Ti csak játszani akartok. Se őket, se titeket nem érdekel, hogy közben kinek a jövőjét helyezitek egy mozdulattal a kukába. Persze ezek a fiúk nem negatív szereplőként jelennek meg, mint ahogy ti sem. Ti (ők) kétlábon járó társadalmi szatírák vagytok. Tükörképek, amire bárki csak a vállát vonhatja. 

Noha a magyar hírkultúra egy sunyi kúrva, ami még akkor sem mondja ki a nyílvánvalót, amikor már jogerős ítélet született, én nem fogok finomkodni és a lényegi elemeket ügyesen kikerülgetni. Lenne értelme úriemberek között? Hát még közöttünk...

Számtalan nyílvánvaló esemény bizonyította az elmúlt hetekben, hogy pofátlanul és letagadhatatlanul sok szálon futott össze a Q és a politikai nagyhatalom (na meg a kishatalom is). A rendszerváltás óta eltelt negyed évszázad legkomolyabb piramisjátékát sikerült összehozni állami segítséggel és egyetértéssel. Hogyan várható el egy keményen dolgozó kisembertől a high-class szintű pénzügyi tudás, amikor az iskolában a hangsúly a kémiai kötésekre helyeződik? Ha egy Q szintű kötvényvásárlási keretszerződésben elhelyezett FATCA (befektetői alkalmassági teszt) tesztben kötvények helyett a savak kötéseiről kérdeznének, akkor valósabb képet lehetne kapni az egyén alkalmasságáról. Na de ha ez nem valósul meg, ellenben a hülyéjét bíztatja a felügyelő hatóság, hogy minden rendben van, akkor miért ne hinne nekik? Mire való az állami apparátus, ha a legalapvetőbb szinten sem lehet bennük megbízni? Elhiszem, hogy a hatóság és a politika háta mögött bocsájtottak ki 10x,100x több kötvényt. De azt már nem hiszem el nektek, hogy senki nem vette észre! Ugyanis ezek a kibocsájtások nem egy nap alatt mentek végbe, hanem egy évek óta működő nagyüzem volt. Tényleg senkinek nem tűnt fel?

Vagy senkinek nem akaródzott feltűnni? 

Ha ehhez hozzápakoljuk az egyértelmű kormánypárti kapcsolatokat a Q és Tarsoly részéről, amiken keresztül a legmagasabb állami szintekig emelték ezt a remek embert, akkor már tényleg nehezen magyarázható az ellenőrzés nélküli seggnyalás. Nem tudtátok pontosan, hogy kit engedtek be a parlamentbe, kinek engeditek, hogy képviseljen titeket Oroszorzágban, Törökországban? Tényleg ilyen könnyű bejutni hozzátok, mert ennyire telibe szarjátok a tényeket? De ha így van, akkor mi az igazi mérvadó? Mi az, amiért cserébe elfordítjátok a fejeteket?

És a társadalmi igazságtalanság?

Már az iskolában megtanultam, hogy vannak egyenlők és egyenlőbbek. Dehogy tanultam meg, erővel megtanították! Milyen oka van bárkinek is arra, hogy a Q ügyfeleit a BC ügyfelek elé helyezze, hamarabb harcolja ki a kártérítést és minden erkölcsi szabályt felrúgva politikai nyomásra 5 x több pénzt fizettessenek ki a pénzpiaccal? Ugyanis most ez történik. Magyar okoskodás, átnvezegetés, Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja felállítása és máris készen van a jogilag kikezdhetetlen suttyóság. Biztosan jó oka van minden érintettnek erre a demoralizáló lépésre! Ezzel akarjátok befogni az emberek száját? A károsult nagyon veszélyes állampolgár, viszont a kifizetett károsult már csendben morgolódik és örül a pénzének. Így van? Erről van szó? 

Ennyire mélyen benne van bizonyos emberek keze a biliben, hogy ilyen dúrvát kellett lépni? Az emberek pénzéből kifizettetni a saját kárukat? És ha már lúd, akkor miért nem lehet dagadt disznó? Mit számít már hogy 200 vagy 300 milliárd forint? Kit érdekel a mai világban? Akkor miért nem számoltok el mindenkivel, BC, Q, Hungária, vagy lottó károsulttal? Akkor tuti mindenki befogná a száját. 

Mert senkit nem érdekel, hogy a tisztességes intézményekl ügyfelei és az adófizetők állják a ti bulitokat.

Drágábbak lesznek a banki és befektetői költségek? Kit érdekel! Úgyis köcsög a bank, az ő hibája. Több lesz az adó? Kit érdekel? Úgyis mindig emelik. Kevesebb lesz az adó? Tök jó! Végre jó kormányunk van! Emiatt kevesebb pénz jut oktatásra és egészségügyre? Kit érdekel? Ez egy demagóg faszság!

Magyarország jobban teljesít. Magyarország üzenete, hogy az egyenlők között is vannak egyenlőbbek.  Magyarország most megmutatta, hogyan kell politikai bukás nélkül az emberekkel kifizettetni a saját kárukat. Magyarország megmutatta, hogy ez itt a nincstelenek és a bűnözők mekkája. 

Magyarországon úgy lehet állami szinten lopni, csalni, hazudni, hogy még egy balekot sem kell kinevezni, aki viszi a bulit. 0 azaz NULLA fejhullással át lehet vészelni Magyarország Panamáját! Itt senki nem felelős, csak a Tarsoly és a BC vezetői. Se te, se ők, se én , se a hatóságok, se senki nem tehet semmiről. A dolgok folynak a saját medrükben és a nyugalom mellett meg kell őriznünk a jelenlegi politikai-társadalmi struktúrát! Ez a legfontosabb! Nincsen okunk a változásra, mivel minden szép, minden jó. 

Üdvözlettel:

Már nem aggódó állampolgár

u.i.:

Tisztelt változásban reménykedők!

Most hagyjátok abba a tevékenységeteket és ne reménykedjetek tovább! Semmi nem tud történni, ami miatt akár csak a legminimálisabb szinten is meginogna az, ami rossz. A jót azt folyamatosan destabilizáljuk, fejlesztgetjük, változgatjuk. De ami rossz, az szent és sérthetetlen. 

Magyarországon minden jó, ami rossz és minden rossz, ami jó. Ez pártfüggetlen, ez náció független, ez intelligencia független.

 

Cikk a Q javaslatról

 

Tetszik a performance? Ez like:

 

Ha szeretnéd támogatni a blogot és az igazságot! Bőven elég ha 499 forinttal támogatod évente a blogot! 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr427357870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Uni1002 2015.04.11. 13:17:01

Ha csak egy pici empátia lenne a bloggerben, és bele érezne azok nyomorába, akik egy élet munkáját, vagy a lakásra félretett örökségüket, vagy a nyugdíj kiegészítésre eltett pénzüket vesztik el, amit még egyszer ebben a büdös életben nem tud megszerezni, mert egy 25 éve létező, kormányok által is használt befektető cégbe tették a biztonságban hitt pénzüket. De arról itt nincs szó.
Támogassam a blogot 499 forinttal? Mert az igazságról szól? A frászt!
Csak annak a pici részéről, mert az igazság mindenkinek más, az élethelyzetétől függően.
"Ráadásul a Q ügyfeleit már tegnap elkezdik lassan kártalanítani, miközben a BC ügyfeleinél egyre inkább évekről beszélnek bizonyos berkekben..."
Itt ráadásul tárgyi tévedés is van, mert a Questor ügyfeleit csak májustól kártalanítják, a BC ügyfeleivel már lassan végeznek.
Nem a berkekből tudom, hanem a sajtóból...

Szarvas Norbert 2015.04.11. 13:35:14

@Uni1002: azt hallottal bele a cikk amit akartal... es az raadasul nem a lenyeg...

az empatianak semmi koze ahhoz h a Bc ugyfeleket 6 a Q ugyfeleket megemelt 30-ra kartalanitjak! es mindezt kizarolag a politikai erdekeltseg miatt

beked hol van az empatiad azzal a bc ugyfellel szemben akinek egy elete munkaja volt ott es csak 6 M kap vissza 20 helyett??? vagy ok le vannak szarva?

neked hol van az empatiad azzal az emberrel szemben akinek semmi koze nem volt semmihez megis neki kell majd kozvetetten kifozetnie a bulit?( ado, koltsegek emelese)

es harmadreszt szted hol voltak a cikkben bantva a Q ugyfelek? pont hogy ennek ellenkezoje volt van leirva! nem is ertem h lehet azt a kommentetkihozni a cikkbol mint amit irtal...

Szarvas Norbert 2015.04.11. 13:38:40

@Uni1002: irod hogy a kormanyok is ide tettek- ezzel kapcsolatban irtam hogy ebbel nagyobb bizonyossaga nem lehet az atlag embernek...

masreszrol miert nem teszed fel azt a kerdest hogy a kormany miert a Quaestoron keresztul fektet be allampapirba (cegein keresztul) jutalekert cserebe ahelyett h a kincstarnal tenne ugyanezt?????

a nagy hohoohooo 2015.04.11. 18:27:05

@Uni1002: No most húzz el a f....-ba
A Törvényalkotási Bizottság hétfő este befogadott egy javaslatot az összegző módosító javaslatba, amivel együtt fogadták el a törvényt. A módosítás szerint:

“nem minősül szervezetnek a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013 . évi CCXXXVII. törvény szerinti hitelintézet és a hitelintézettel szoros kapcsolatban álló vállalkozása, amennyiben a pénzintézet tulajdoni aránya a szoros kapcsolatban álló vállalkozásban eléri az 50 %-ot.”

Gyakorlatilag tehát kihúzták a törvény hatálya alól azokat a brókercégeket, amelyek banki tulajdonban vannak. A törvényt ugyanis úgy is lehet most értelmezni, hogy a Quaestor Bankra magára nem vonatkozik a törvény, ezért ha a csoporton belül sikerült oda átcsoportosítani vagyont, akkor azt nem lehet zárolni a becsúsztatott kivétel miatt.
http://444.hu/…/es-az-megvolt-hogy-a-quaestor-egy-reszet-s…/

Olyan gusztustalan vagy mint egy telefosott búvárnadrág, tanyasi házipornó is erotikusabb mint a "munkásságod"

István Tamasi 2015.04.11. 19:26:11

@Uni1002:
Támogassam a quaestor károsultjait /mert a BEVA tagok triviálisan szétterítik mindenkire, köztük rám is/ x forinttal mert magasabb hozamra vágyva egy kockázatos cégnél helyezték el a pénzüket? A frászt!
Egy befektetőtől elvárható, hogy tájékozódjon és krültekintő módon helyezze el a pnzét! Például ne vigye egy 10milliós alaptőkéjű céghez amelyik 150 milliárd értékben bocsát ki kötvényeket /ha már az MNB nyilvánvaló politikai-narancsmaffiás összefonódásbólengedélyezte/!

negyedikedwárd 2015.04.12. 03:35:43

Én végeztem a Fidesszel. Elegem van abból, hogy mindenkinek a kárát én fizessem ki. A devizahitelesek után, most a 6,5% kamatra vágyókét is, akik aláírták, hogy nincsenek biztosítva sem az OBA sem a BEVA alapján (benne volt a szerződésben), úgy vásároltak kötvényt. Most mégis úgy kapnak, mintha egy sima bankbetétbe tettek volna pénzt. Ráadásul harmincmilliót kap tőlem olyan ember, aki kb ötször gazdagabb mint én, aki nem spekulált nagyobb haszonra. Mire?

Uni1002 2015.04.12. 06:10:13

@a nagy hohoohooo:
Érteni nem érted, mocskolódni viszont tudsz.
Menj te a jó édes tópartodra, és áztasd a gilisztádat.

Uni1002 2015.04.12. 06:16:17

@negyedikedwárd:
"Ráadásul harmincmilliót kap tőlem olyan ember, aki kb ötször gazdagabb mint én, aki nem spekulált nagyobb haszonra. Mire?"
Tőled? Szerintem a bevától, és a saját pénzét kapja vissza, amit a tolvajok lenyúltak. A beva is visszakapja, amint összeszedték a csalók vagyonát.
Ja és a szerződésben benne volt, hogy a kötvénykibocsátás az MNB engedélyével történt. Azért nekik is van saruk benne jócskán.

Uni1002 2015.04.12. 06:28:56

@István Tamasi: A befektető nem egy tíz milliós cégtől, hanem egy 300milliárd vagyonú cégtől vette a kötvényt, amely 25 éve a piacon van.
Honnan a francból kellett volna tudnia, hogy csalók állnak a háttérben?
Erre volna az állami felügyelet, hogy folyamatosan ellenőrizze. Nem lett volna nehéz. Egy ismerősöm szerint napi jelentést kellett leadni minden záráskor. A számítógépek pedig bárhová továbbítják.
Csakhogy Matolcsyék magukba olvasztották az illetékes hivatalokat, és elfelejtettek dolgozni. Inkább kastély és műkereskedéssel foglalkoztak.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 07:16:07

@Uni1002: ."Mindenkinek állampolgári joga hülyének lenni" - mondta cinikusan Simicska Lajos a Kaya Ibrahim-ügy idején, valós magyarázat helyett.
Bod Péter Ákos, volt jegybankelnök: ... "Ha a felügyelet azt látja, hogy egy adott cég kétszer akkora hozamot kínál mint a versenytársai, ki kell menni, meg kell nézni, mit csinálnak forrás-oldalon... Van erre egy szuper-felügyeletünk nagyon sok, nagyon kemény jogosítvánnyal..." "Úgy tűnik túlságosan sok költségvetési pénz van kint..."
Arra a kérdésre, hogy kinek kellene vizsgálni a brókerbotrány történéseit "...most nincs a fejemben névsor, de össze lehet szedni az országban öt embert, akik a pénzügyi, büntetőjogi, államháztartási részét is ismerik.... Nekem most csak egy elhunyt ember, egy professzor van a fejemben...."
Szalay-Berzeviczy Attila, korábbi tőzsdeelnök: Giró-Szász felvetésére, hogy a szakma szűrje ki a simliseket: "Nem mi döntjük el ki jöjjön közénk. Mi nem mehetünk be a konkurenshez ellenőrizni... erre az adófizetők pénzén tartunk egy szuper-felügyeletet, a Magyar Nemzeti Bankot". "Hogyan lehetséges az, hogy a pénzpiacon egy 300 milliárdos lyukat éveken át nem vesznek észre?" "A svájci frank januári esete után azonnal lépni kellett volna a felügyeletnek. Ez sok pénzintézetet megrendített, külföldön is. A külügy lépéseinél sokkal fontosabb kérdés: vizsgálták ennek hatását a magyar piacon?" (ATV)
Bod Péter Ákos tőlem "plagizált"!
Én már a Baumag piacra kerülésekor azt mondtam,
hogy ha ők - mármint a Baumag - törvényesen, szabályosan tudnak nagyságrendileg nagyobb hozamot biztosítani, akkor az összes többi pénzintézetnek - ahogy anno mondtam - szíveskedjen haladéktalanul szakértelem és hanyag gazdálkodás miatt bezárni!

Bárki bármit mond, én kedvelem Simicska Lajost, szívem együtt dobban az övével,ő mindig... kitartott elvei mellett („mindenkinek jogában áll hülyének lenni”).

Uni1002 2015.04.12. 08:57:21

@a nagy hohoohooo: Nocsak. Tudsz Te értelmesen is beszélni.
A Questor 6,5-6,9% hozammal árulta a kötvényeit. Ez azért nem nagyságrendel nagyobb a szokásosnál. A hiteleket most is 15-25% THM mellett osztogatják. Most akkor ki a hülye? Aki ennyiért felveszi, vagy annyiért beteszi? Tart az állam egy szuper felügyeletet, amelyik inkább kastély, irodaház és festmény vásárlással töltötte drága idejét.
Most sem ők buktatták le a QE-t, hanem azok jelentettek öncsődöt, DE még azt is hamisan.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 09:12:54

@Uni1002: Jesszus és neked van választójogod ,de a sárga ház gumiszobájában lakóknak nincs.
Méghogy a Questor jelentett öncsődöt,de mikor már?....amikor tele lett gatya,beszartak.
Néhány apró kérdés Quaestor-ügyben.
A konkrét esetben nem azzal van ám a fő probléma, hogy a magyar pénzügyi szektor nincs eléggé szigorúan szabályozva. Hanem azzal, hogy a szabályok fabatkát sem érnek, ha az azokat betartatni hivatott intézményrendszert egy szűk kör irányítja, és ez a kör jelentős átfedésben ill. közeli kapcsolatban van a brókerbotrányért felelősök körével.
A magyar pénzügyi szabályozás valószínűleg épp elég lehetőséget biztosítana arra, hogy a felelősöket falhoz állítsák.
Ha a főügyészt nem Polt Péternek hívnák.
Ha a belügyminisztert nem Pintér Sándornak hívnák.
Ha az OBH elnökét nem Handó Tündének hívnák.
Ha az alkotmánybíróságban nem pártdelegáltak ülnének faltól falig.
(És csak zárójelben: ha az igazságszolgáltatás és a végrehajtó hatalom intézményei ne lennének tömve kreténekkel, akik egy villanykörtét nem tudnak egyedül kicserélni. Tisztelet a kivételnek.
Van olyan érzésem, hogy a “nagy svájci frank elszállás” január 15-én nem csak 10 milliárd forintos veszteséget okozott a Buda-Cash Brókerháznál. Mintha az egész fideszes brancs kitalicskázta volna a pénzt a határidős piacra, hogy megforgassa azt “tuti tipp” mellett. A forintosítás miatt a bankoknak be kellett spájzolni a svájci frankot, így svájci frank kereslet mellett forint kínálat alakult ki. Ez erősítette a frankot, és a svájci jegybank egy szintnél intervenciózott. Aztán megunták. A svájci frank elszabadult, amivel brutális veszteségeket szenvedtek a magukat zseninek képzelő spekulánsok.
A Buda-Cash benne volt. Benne lett volna a Questor is? A Hungária Zrt. is? Mi is van a fótiak pénzével? Visszakapják azt az egymilliárdot?
Találgassak? Nem pár tíz milliárdos bukás volt januárban, hanem 200-300 milliárd forintot buktak a fideszes fiúk. Nagyon bűzlik a felügyelet magyarázata, hogy már évekkel ezelőtt hiány volt a brókerháznál, és ezt nem vették észre a bankalapításkor sem. A svájci frank január 15-én szállt el, és a másik fix dátum a jan.30-febr.2 közötti időszak, amikor Karácsony Miklós számlájára 62 milliárd forint értékben került diszkont kincstárjegy. Vagyis két héttel később. Megpróbálták eltüntetni a nyomokat? Betömni a réseket? Ugyanezt eljátszották a Questornál? Aztán jött a “fizessen be pénzt még a rokon is, mert elúszott a vagyon”? Feljelentés… pánikroham… a fideszes fiúk elkezdték kimenteni a pénzt, pedig ők játszották el azt. Március 4-én az egyik fideszes megsúgta, hogy a Buda-Cash után jön majd a Hungária Zrt. és a Questor csődje is….

Hmmm…
Szóval a fideszes politikusok nyakig benne vannak. Még Orbán Viktor is. És úgy próbálnak kimászni, hogy mások pénzét elveszik, hogy a lyukakat betömjék. Például a BEVA-val akarják kifizettetni a “nem valós” Questor kötvényeket. De vajon tényleg voltak ilyen kötvények? Vagy valami fiktív pénzmozgás miatt volt rájuk szükség?
Amíg a nyakig sáros érintettek vizsgálódnak az ügyben, addig nem remélhetünk valós válaszokat.
Minden esetre tudok néhány országot, ahol Szíjjártót már bilincsben vezetnék el, és a miniszterelnök is lemondana ilyen előzmények után… Már ha meg merné tenni persze, amit G. Viktor.

István Tamasi 2015.04.12. 09:13:05

@Uni1002:
Téved. A quaestor alaptőkéje mindössze 10 milla. Ez az amit -hacsak nem megy mínuszba mint a Q., mert akkor gyakorlatilag nulla - a cégtől baj esetén reálisan követelni lehet! Ez az adat nyilvános, bárki számára hozzáférhető.
A pénzügy felügyelet felelőssége egyértelmű és errre utaltam is az első hsz-ben.
Számomra semmi sem bizonyítja jobban, hogy csaló szélhámos volt a Q. vetzetősége az hogy össze volt fonódva a narancsmaffiával és a mutyiqrmánnyal.

Netuddki. 2015.04.12. 10:03:31

@Uni1002: "bele érezne azok nyomorába, akik egy élet munkáját, vagy a lakásra félretett örökségüket, vagy a nyugdíj kiegészítésre eltett pénzüket vesztik el"

Anyád picsáját fideszcsicska!
Nekem nem volt se devizahitelem, se nem tartottam a pénzem ilyen brokiknál. Akkor a balfasz kormányod nekem is kifizet némi pízecskét "kártalanításul"?

Mellesleg qrva egyszerű a képlet.
Azért mentik a Qva brókereket mert a fideszesek is ott tartották a pénzüket. Nem politikai kampányfogás ez. 10ezer embert megmentettek a 4 millió kárára? Ugyanmár! Megint csak a saját zsebüket mentik. Ennyi.

Netuddki. 2015.04.12. 10:06:39

@István Tamasi: Együtt vágta a szalagot a csabika a szíjgyártóval vazzeg! A szíjgyártónak lett belőle egy luxusvillája, a tarsojnak meg milliárdjai külföldi bankszámlán. Leüli a maga kis 4-5 évét (ha leüli) aztán él majd mint Marci hevesen.
Bazmeg, a hagyó is szabadlábon van, még tán kártérítést is kap. Ilyet Európa nem baszott!

Netuddki. 2015.04.12. 10:09:35

@Uni1002: "Tőled? Szerintem a bevától, és a saját pénzét kapja vissza, amit a tolvajok lenyúltak."

Fideszcsicska! A beva se nyomtatja a pénzt bazmeg, te orbán segglyuka te! Amit most kifizetnek azt majd tőlünk szedik be bazmeg!
Nem neked mondtam, mert te olyan sötétvagy, hogy úgysem értenéd, hanem a többieknek. Ők meg amúgy is tudják...

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 10:24:16

Jól jelzi a bróker-botránnyal kapcsolatos kormány állásfoglalás a kormány és képviselők kiknek az érdekeit képviselik.
A gazdagokét. Mindenki oda húz ahová anyagi szempontok szerint tartozik.
Akinek van 30 millió forintja, amit nélkülözni tud, de a nagyobb profit érdekében a bizonytalant is vállalja a befektetéskor annak a kárát a kormány megtéríti.
Lószart mama,helyett ,lószart Tonyó,lószart FideSS!

"Itt a javaslat - Te fogod fizetni a Quaestor-kötvényesek kártalanítását!
2015. április 10. 21:20

30 millió forintig minden Quaestor-kötvényest kártalanítani fognak, az erre vonatkozó igény május 6-e és június 5-e között lesz benyújtható - olvasható abban a törvényjavaslatban, amelyet Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője nyújtott be az Országgyűlésnek pénteken este. Amit a Beva nem biztosít (6 millió fölötti összeg, illetve nem fiktív kötvényhez kapcsolódik), annak a kifizetésére feláll a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja. Bár nem tudni, mekkora lesz az alap kártalanítási kötelezettsége, az összeg előteremtéséhez akár 10 éves kötvényt bocsáthat ki, és tartozásának törlesztéséhez előleg formájában gyűjthet pénzt a bankoktól, brókercégektől, alapkezelőktől, méghozzá jegyzett tőkéjük (!) arányában. Mivel a Beva-tagdíjhoz hasonló összeget szedhet be az alap, úgy tudjuk, a pénzügyi szereplők teljes befizetése elérheti az évi 12 milliárd forintot. Ezt végső soron a tisztességes intézmények ügyfelei, sőt részben az adófizetők fogják állni."

www.portfolio.hu/befektetes/itt_a_javaslat_te_fogod_fizetni_a_quaestor-kotvenyesek_kartalanitasat.212534.html

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.12. 10:25:40

Azt mondja már meg valaki, hogy mi a lófaxért hívják a Kvesztort brókercégenek?

A bróker felvesz egy megbízást tőzsdei ügylet lebonyolítására (mivel csak ő teheti meg, nem a magánember) és lebonyolítja az adás-vételi ügyeltet.

A Kvesztor viszont tőkét gyüjtött, hogy abból mindenféle cégszerü fejlesztésket, befektetéseket finaszítrozzon. Ezt meg Private Equitynek, avagy Kockázati Tőketársaságnak hívják.

A sok majon felügyeleti szerv miért nem ragaszkodott hozzá, hogy ez besorolás megjelenjen a Kvesztor neve mellett a szerződéseken, illetve hogy a faxba rakhatja be az állam a közösségi pénzeket Kockázati Tőketársaságokba?

Sir Galahad 2015.04.12. 10:52:09

Én is hülyeségnek tartom a kártalanítást. Aki a szokásosnál nagyobb haszon reményében kockázatos helyre fektetett be, az viselje is a kockázatot. Mellesleg, még a 6 milliós értékhatárig elhiszem, hogy átlagembereket, kisbefektetőket kártalanítanak, na de a 30 milla?

Brix 2015.04.12. 11:02:32

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: A Questor csak álbróker cég volt. Gyakorlatilag csak a magyar piacon lehetett náluk kötni, se a német , se az amerikai tőzsdén nem voltak jelen. A dán Saxo bankkal szerződtek, hogy legyen mégis valami alternatíva, mint a magyíar piac. A cég fő profilja a betétgyújtés volt, nem a a tőzsdei ügyletek.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.04.12. 11:15:06

A lét határozza meg a tudatot.. A Quaestor károsultak meg fogják magyarázni, hogy miért igazságos tulajdonképpen az, ami történt...
Arra egyébként senki nem gondol, hogy Tapolca után jön a fekete leves ebben a témában, és csak ezután bontódik ki a valóság minden részlete a kártalanítás kapcsán? (Vagyis nem Moszkvában, hanem Péterváron, és nem osztogatnak hanem fosztogatnak stb..)

nemszólokmégegyszer 2015.04.12. 11:41:59

A sem csoda, hogy munkanélküli parlamenti belépővel jár be a cifrapalota tulajdonosához, juttatást nem kap /nem a frászt/, az évek óta nulla bevételt hozó bt.-jéből él, diplomata útlevele van, nemzetbiztonsági TEK-es autóval jár, aminek nemzetbiztonsági okból cserélgetik a rendszámát, luxus körülmények között él, luxus fogadásokra jár, luxus, mit luxus, extraluxus módon öltözik, és a NAV még nem ugrott rá. A "keményen dolgozó kisember" a Vaterán időnként elad ezt-azt, az adóhivatal meg árgus szemmel figyeli és fülöncsípi, megbünteti úgy, hogy belezöldül? A parlamentifőcigány /nem vagyok romaellenes, úgy általában, de a szart utálom/ meg évek óta százmilliókat tüntet el, és most kezdik el kapirgálni, amikor a többi roma szervezet már bilit borít, tanúkat szerez, hamisított okmányokat szerez meg. Megint a takarítónőt rúgják ki? Mit csinál a király, a KEHI, az ÁSZ, az emberminiszter?, És ez még csak a jéghegy csúcsa a Q üggyel együtt. Hány piramisjáték van még a visszaosztásos alapon? A Tocsik-ügy ezekhez képest vihar volt a biliben. Az népfelháborodást váltott ki /a 12 évvel ez előtti Kulcsár ügy őta nincs jogerős ítélet, stb./, most megnőtt az emberek ingerküszöbe, vagy már a f@szt sem érdekli. Mindennapjaink részévé vált. Sajnos. Mint ahogyan egy diliflepnis polgármester is.

profilo 2015.04.12. 12:12:14

@A megvalósult amerikai ólom..:

Nagyon is remélem,hogy a "tapolcai vész" után lehiggadnak a kedélyek és lófaszt sem kap az összes "broki bróker" károsult. A piac "farkastörvényei" uralkodjanak.

2015.04.12. 14:13:56

@Uni1002:
Én rengeteg időt töltök azzal, hogy megfelelően fektessem be a megtakarításaimat, kerülöm a gyanús, kétes cégeket, így kerültem a Questort is, emellett sosem teszek mindent egy lapra, megfelelően diverzifikálok.

De most azzal, hogy a bevára politikai nyomást gyakorolva megmentik közvetve az én pénzemből azokat is, akik erre nem vették a fáradságot, számomra az üzenet az, hogy ebben az országban az öngondoskodás nem létezik, a döntéseink után nem kell vállalnunk a felelősséget, csak bízzunk állam bácsiban, ha elég sokan csináltuk ugyanazt a hülyeséget, akkor úgyis megment, mások pénzéből, azoknak a balekokéból, akik időt, energiát szántak rá, hogy tanuljanak, tájékozódjanak. Ezek után tényleg nem kell utánajárni semminek, csak azt kell nézni, hogy olyanba fektess, amibe sokan mások is fektetnek, mert akkor kelleni fog a te szavazatod is. Vagy el kell húzni az országból a tefélék miatt, akik tapsikolnak annak, hogy az állam nem kezeli felnőtt állampolgárként az választópolgárait.

2015.04.12. 14:15:13

@Uni1002:
"A befektető nem egy tíz milliós cégtől, hanem egy 300milliárd vagyonú cégtől vette a kötvényt, amely 25 éve a piacon van."

Nem, a befektető egy tíz milliós cégtől vette a kötvényt, ezt írta alá.

2015.04.12. 14:18:52

@Uni1002:
"A Questor 6,5-6,9% hozammal árulta a kötvényeit"

Amikor a bankbetétek 2% körül voltak már, mert mikor a bankbetétek voltak 6-7%-on, akkor 9-10%-ot fizetett a Questor.

Ha vállalati kötvényt veszek, alap, hogy megnézem mi van mögötte, a Questor mögött pedig döglődő beruházások voltak, és emellett kínált kiemelkedő hozamokat. Persze lehet bízni abban, hogy ha már kitermelni nem tudja a hozamokat, akkor majd más balek befizetéseiből kifizetnek, csak ezt piramisjátéknak hívják, és előbb-utóbb összeomlik.

Nézd meg pl., ha OTP kötvényt veszel, az mennyit fizet...

2015.04.12. 14:20:26

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül:
A Questor Értékpapír Zrt. az konkrétan brókercégként működik, csak a vállalati kötvényeket nem is ez a cég bocsátotta ki.

kvadrillio 2015.04.12. 14:24:32

uaestor azt mutatta meg, hogy a kormány is szeret szerencsejátékozni, álbrókerezni, piramis-pilótajátékozni és átgázolni a magyar társadalmon...ÉS AZT IS MEGMUTATTA, HOGY CSAKIS A SAJÁT ZSEBÜKKEL TÖRŐDNEK !

zobod 2015.04.12. 14:54:29

A Q felszámolása után, a vagyon terhére a befektetési vállalkozások visszakapják a plusz befizetéseiket. Inkább arról szól ez, hogy a Q kárvallottak gyorsan kapjanak kárpótlást, mert a Q felszámolása évekig tarthat, ezt kell kvázi megelőlegezni, erre szolgál az alap. Igazából a kérdés az, hogy eddig miért nem így volt.

Egyébként, ha ez a Tarsoly meg a bűntársai nem kapnak fejenkét vagy tíz évet, az tényleg botrány lesz.

Szelid sunmalac 2015.04.12. 15:14:11

Na es? A kormany meg mindig a helyen, azt csinalnak, amit akarnak. Senki nincs az utcakon, mindenki otthon puffog magaban. De ha valaki el meri boffenteni magat, hogy birka nep, akkor az hazaarulo mocskos bolsevik.
Pedig teny, a magyar ember ezt akarta, ezt erdemli. Regota gondolkodom rajta, es minden nap megerositest nyer ez a gondolat, hogy Magyarorszag nemhogy az EU-ba, de egyaltalan europaba nem valo. Valahol Kozepafrika tajekan lenne a helye.
Mindig mas a hibas, a segitseget kivulrol varjuk, de azert utaljuk aki ad, mert csak kizsakmalnyolni akar minket, mikozben egy kecskeert levagnank a masik kezet. Szegyellek magyarnak lenni.

Szarvas Norbert 2015.04.12. 15:19:10

@zobod: Tarsoly es tarsai 10 ev borton... Ezt irtad

Az a baj h a tarsai a Szijjarto meg az Orban es a tobbiek... Ok hol fognak barmit kapni? Maximum pacsir

zobod 2015.04.12. 15:57:34

@Szarvas Norbert: én jogi értelemben vett (bűn)társra gondolok. Ha van a szavazók szerint politikai következménye az ügynek, akkor azt fideszék viselni fogják, nem tehetnek mást... legfeljebb enyhíthetik a kárt. Nem örülök neki, hogy egyes milliárdosok, vagy ha tetszik oligarchák a fideszbe is bedolgozták magukat, hiszen az mszp-ben az egyik legcikibb pont az volt, ahogy az ilyen Kapolyi, Leisztinger, Gyurcsány, Veres féle figurák zsebre tették a pártot. Bizakodásra ad okot, hogy a szoci időkkel szemben, ha kell, akkor percek alatt ejtik a saját holdudvaruk arcait is a fidesznél, de természetesen azt majd a választók fogják eldönteni a szavazófülkében, hogy politikai felelősségük mennyi...

Viszont erről a harmincmillás történetről azt hallottam, hogy ez menni fog, ennyi simán benne van a quaestorban, nem olyan szar a helyzet mint a BC kapcsán. Csak éppen időre lesz szükség, még felszámolás nem is indult szemben a BC-vel, ideje és türelme pedig a Keményen Dolgozó Kisembernek nincsen... ezért lényegében megelőlegeztetik, de ha jól tudom az MNB ad hozzá kölcsönt, nem is egyben kell megfizetni, és a Q vagyonból ez a plusz befizetés vissza fog járni, ez a harminc M körüli összeg pedig vállalható. Ezért is ment ilyen könnyen.

2015.04.12. 16:06:25

@zobod:
Azt felejted el, hogy a vagyon likviditási értéke bőven lehet kisebb, mint a bekerülési értéke. Az olyan bukott projekteknél, mint pl. az ETO park, ez nagy eséllyel így is lesz.

a nagy hohoohooo 2015.04.12. 16:23:08

@zobod: Ki volt a kockázatos közpénzbefektetések szervezője? Csak nem Szijjártó? Ha ő, mert valahogy olyasmi látszik, miért van még szabadon? Akik az ellenőrzést hanyagul végezték, miért vannak még a beosztásukban? Ezekre a kérdésekre Orbánnak kellene felelnie, és ha most nem felel, később majd felelnie kell!
Nem is értem, hogy mi nem tiszta ebben az ügyben? A számlamozgások követhetők,a nevek szintén,de még ha offshore cégekbe is utalták, annak is nyoma kell legyen.Az ellenőrző szervek felelősei fehéren feketén kimutathatóak. Akkor? Szerintem azért verik ennyire el maguktól a felelősséget, hogy mennél később terelődjön a gyanú a kereskedőházakra, ahol szintén iszonyú mennyiségű pénzeket mozgatnak, csak az a kérdés hogy hová?Megy a parasztvakítás 1000-el,és mindenki néz mint a moziban.
Ha csak a fele igaz a tényeknek, a jelenlegi kormánynak, egy az egyben fel kellene állni , és távozni a munkahelyéről , nem végkielégítéssel , hanem bilinccsel a kezükön . Itt azonban a legmagasabb beosztású kormánytagunk az akinek eddig még sikerült egyben tartani a rozzant házat , remélem a romok alatt végzi minden bűnös ! A mindenki ellen vívott szabadságharc kezdi meghozni gyümölcseit, amit a nagy szabadságharcos citrommá változott narancsként fog megtapasztalni . Ennyi mocskosságot a magyar nép ellen saját kormánya talán még nem is követett el . A kaméleonok ideje lejárt , a festékanyag túllépte a szavatossági idejét , már nem biztosítja az elvárt álcázást !

moien 2015.04.12. 16:29:10

Alig varom az ujabb ajanlatot valami quaestor-szeru cegtol, lehetoleg jo nagy kamattal, mindegy hogy bukik vagy nem, megvan az ujabb kockazatmentes befektetes definicioja. Talan csak a zsiros kamatot bukom. Ha evekig lehet majd csinalni, a vegen belefer a bukta is.

kvadrillio 2015.04.12. 16:31:29

kíváncsi lennék az előző években mennyi kamatot, hozamot vettek ki a kormánytagok a quaestor és hasonló pilótajátékos "cégecskék"-ből.....

kvadrillio 2015.04.12. 16:36:15

@a nagy hohoohooo: az a baj, hogy nagyon sok simicska ténykedik ma Magyarországon, akik rafináltan csalnak adót, áfát és benne vannak mindenféle pénzcsinálási stikliben.....NU, EZÉRT NEM TUD A MAGYAR TÁRSADALOM 1-RŐL 2-RE LÉPNI.....

zobod 2015.04.12. 16:36:22

@nagybalfasz: Aligha a könyv szerinti értéket veszik alapul. Hogy amire számítanak, az mennyi lesz, mennyit fed be abból amivel terveznek, az más kérdés, de a pluszbefizetések kapcsán azt senki nem tartja irreálisnak elképzelésnek, hogy azt a Q vagyon felszámolásával vissza lehessen kapni.

2015.04.12. 16:36:36

@moien:
Így van, pontosan ezt üzente kormányunk, hogy lehetsz bármennyire felelőtlen, ha elég sokan mennek be valamibe, akkor úgyis megmenti őket a többiek pénzéből. Nehogy véletlenül felelős döntéseket hozzanak az emberek. Kommunista tempó ez, de ház ezt már megszoktuk a kormánytól.

kvadrillio 2015.04.12. 16:41:52

Az APEH elnökeként

A Fidesz megnyerte az 1998-as választást, Simicskát pedig az APEH elnökévé nevezték ki. (A kinevezése előtti parlamenti bizottsági meghallgatáson készült róla az a fotósorozat, amely után 14 éven át nem került ki a médiába újabb fénykép.) 1998-hoz köthető a Kaya Ibrahim-Josip Tot-ügy, amikor két külföldi vendégmunkás nevére került át tucatnyi Fidesz-közelinek mondott cég, így nem lehetett behajtani a vállalatok ellenzéki évek alatt összegyűjtött veszteségét sem[10]. Arról később komolyabb vita folyt, hogy ők tényleg megvásárolták-e a cégeket, vagy csak az aláírásukat használta fel valaki, ám annyi biztos, hogy a cégektől a korábbi tulajdonosok megszabadultak fizetési kötelezettség nélkül. Simicska érintettsége nem bizonyított azóta sem, ahogy 1998 másik nagy port kavaró ügyében, a hosszú bájtok éjszakája kapcsán sem mutatta ki soha hivatalos szerv a szabálytalanságokat, amelyekről a pletykák szóltak.

A soha nem igazolt, ám nem is cáfolt híresztelések szerint vagy 1998 augusztusában, a Simicska elnökké kinevezését követő hétvégén, vagy halottak napján (vagyis eltérnek a pletykák arról is, mikor történt, annyiban egyeznek meg, hogy olyankor, amikor másnap nem járt senki ott) valaki vagy valakik behatoltak az APEH informatikai rendszerébe és ott több Fidesz-közeli cég adatait törölték vagy módosították[11]. A későbbi vizsgálatok a megszellőztetett, ám meg nem erősített információk annyit megállapítottak, hogy külön informatikai szakember foglalkozott azzal, hogy lekérje az adatokat, amelyeket Simicska igényelt, ám hogy ezeket felhasználták vagy módosították-e, soha nem derült ki. Az is biztos a vizsgálatok szerint, hogy legalább tíz szakember összehangolt munkájára lett volna szükség a sikeres akcióhoz[11]. Ám az is kiderült, hogy a Defend nevű őrző-védő céghez több olyan adat is kiszivárgott, amelyhez szabályosan nem juthattak hozzá. Egy informatikus ellen indult végül eljárás[12].

kvadrillio 2015.04.12. 16:45:47

egybként az, a rendszerváltozás óta tudott, hogy a magyar társadalmat brókercégeken keresztül pilótajátékokkal fosztják ki.Az mlm...és hasonlók 26 éve zajlanak különféle szervezők, résztvevők tevékenykedésével.....
NEM CSODA, HA TÖBB MINT A FÉL ORSZÁG NYOMORBA SÜLLYEDT...

kvadrillio 2015.04.12. 16:47:21

AZ RTLKLUB ÉS A TV2 PEDIG AZ ASZTRO-TV-N KERESZTÜL CSALJA EL A NYOMORULTAK PÉNZÉT KAMUJÓSLÁSOKKAL...ÉS A KORMÁNY TUDJA EZT IS !!!

2015.04.12. 16:59:23

@zobod:
A fiktív kötvényekkel bekerült vagyon nem is biztos, hogy benne van a cégcsoportban. Mert ha benne van, akkor annak bizony ki kellett volna derülnie, hogy fiktív kötvényekről van szó, ez esetben az MNB-nél (korábban PSZÁF) is benne kellett, hogy legyenek a buliban.

zobod 2015.04.12. 17:00:38

@a nagy hohoohooo: az mszp kormány is tartott pénzt a Q-nál, meg emberek tízezrei, meg cégek stb. De mindegy is, melyik kormány, a szabad forrásaikat a Q-nál tartó hivatalok az áldozati körhöz tartoznak, nem az elkövetőihez.

Reszelő Aladár 2015.04.12. 17:15:14

Lassan kiderül, hogy nem a tolvaj a bűnös, hanem az aki hagyta lenyúlni a lét.
A liberalizmus egyik fő hittétele az befektetés. Ennek temploma a piac, és ott ülnek a befektetők. Hülye a magyar, mert nem pénzpiacra fektet be, hanem látra szólón tartja, vagy otthon a cashben a befőttes üvegben.
Erre meg kiderül, hogy 25 év meséje a befektetések jóságáról kamu, mert mindig lesznek páran akik bebuknak. Jelenleg három olyan cég, akiről persze pár bennfentes már anno tudta, hogy gázos, de a tömegek számára ezek megbízhatónak tűntek. Hordták is oda a pénzüket dögivel. Aztán ezek bedőltek, ki tudja miért.

Jelenleg a kormány és az MNB teszi a legtöbbet azért, hogy egyátalán legyen még aki be mer fektetni bárhova is. A jók nyilván már rég külföldre vitték a pénzüket, persze a magyar államtól való félelmükben...

Pár kérdés maradt
- ha az offshore is bedől (tudom, sose fog, ahogy a Lehman tesóks se), akkor ott is van BEVA?
- ha majdan egy MANYUP dőlt volna meg évtizedek gyüjtögetése után, akkor mi lett volna? A liberális elvek alapján egy sorry, és állambácsi talán segít.

Összefoglalva:
ha nem fektetem be, akkor hülye vagyok, ha befektetem akkor eltűnik. De persze a államban nem lehet bízni...

zobod 2015.04.12. 17:17:39

@nagybalfasz: lehet, hogy voltak/vannak belső emberek, de az is lehet, hogy egyszerűen inkompetencia, talán az ellenőrzési rendszer ilyen ügyek észlelésére nem is alkalmas. Másfél évtizedes, kormányokon átívelő ügyekről van szó, márpedig az ilyen helyeken mint pszáf van forgás kormányváltáskor, de még akkor is, ha adott táboron belül változik a széljárás, nehéz hinni hogy valaki ilyen hosszan tudott nekik falazni, és többnek is. Inkább intézményi szintű hibák lesznek ezek, az ellenőrzési és felügyeleti funkció elégtelen, bár nem zárom ki, hogy voltak/vannak, akik belekeveredtek. De azért azt se felejtsed, hogy a magyarnál sokkal nagyobb hatalommal bíró, és dörzsöltebb káderekkel rendelkező amerikai szerveket is hosszú időn át vezette orránál fogva Madoff, és végül nem ők buktatták le. Ezek nem nyomozó hatóságok, ellenőriznek bizonyos törvényi kritériumokat, persze azt jelzik ha kilóg a lóláb, de egy felkészült csaló palira tudja őket venni.

2015.04.12. 19:52:00

@Reszelő Aladár:
A Questortól korábban is sokan óva intettek. Másrészt nevetséges, hogy a vállalati kötvényeket egybemosod a pénzpiaccal, és úgy adod be, mint ha az emberek bankbetétbe fektettek volna, és most megszívták. Nem, vállalati kötvénybe fektettek be egy 25 éve működő, de kimondottan biztonságosnak soha nem mondott vállalatnál. Az, hogy valaki olyan termékbe fektet, amit nem ért, a saját hülyesége, és ezek után megmenteni ezeket az embereket, úgy hogy törvény szerint nem vonatkozott rá a beva védelme, és a beva most mások pénzéből fogja kifizetni, az egyenesen vérlázító, és mutatja, hogy ebben az országban a pénzügyi kultúra még sok évtizedig a béka segge alatt lesz, mert az emberek nem lesznek érdekeltek abban továbbra sem, hogy tanuljanak.

2015.04.12. 20:22:26

@zobod:
Azért anno a Globex ügynél felmerült a gyanúja, hogy a soproni önkormányzattól sokan benne voltak, és tudták, hogy a Globex csődbe fog menni. De ha a jóhiszeműséget feltételezzük, szakmailag akkor is felelősségre vonhatóak azok, akik a vállalati kötvények vásárlásáról döntöttek.

Egyébként ha a fiktív kötvények is szerepeltek a mérlegben, miközben ugye az MNB csak kevesebb kötvényről tudott, akkor vagy a rendszer nagyon rossz, vagy az MNB-nél velejéig korruptak. Ellenben ha nem szerepeltek a mérlegben, akkor biztos lehetsz benne, hogy azok a pénzek már soha nem fognak előkerülni.

2015.04.12. 20:25:30

@nagybalfasz:
Hozzáteszem, a Globex és a Questor ügyben van még egy közös, hozzáértők mindkét esetben óva intettek már egy ideje mindenkit, csak hangosan, médiában nem lehetett ezt nyíltan kimondani, mert nyilván annak jogi következményei lehettek volna. Tehát aki azt mondja, hogy X éve megbízható cégek, az nagyon nem nézett utána. Innentől kezdve tényleg felmerül, hogy ha még jóhiszeműen is jártak el a hivatalok alkalmazottai, valójában alkalmatlanok a pozíciójukra.

2015.04.12. 20:27:31

Egyébként a pártállam vezetői ügyesen csinálták, mert először ugye amiatt érte őket támadás, hogy előtte nap kivettek X összeget, így aztán ügyesen le tudták kommunikálni, hogy másik hivatalnál meg ragadtak be állami pénzek. Pedig nyilván utóbbi miatt normális esetben fejek kellene hulljanak, viszont ezzel a kommunikációval ez nem minden választópolgárnak triviális.
süti beállítások módosítása