HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 3x05: A Philos-sztori

2017.03.26. 23:12 Stöki

Mindig kíváncsian követem egy-egy podcastadásunk utóéletét, de ezúttal kicsit tartok is tőle - ugyanis a Philosról lesz szó, ami érzékeny pont a magyar játékfejlesztésben. Beszéltünk már a Checkpointban volt novotrade-esekkel, Digital Reality-alkalmazottakkal, magányos C64-hősökkel, éppen szerveződik egy adás a Mithis volt vezetőjével, de a Philos eddig kimaradt, és így a harmadik évad felé ez kezdett ciki lenni. Szóval meghívtuk a Philos volt vezetőjét/befektetőjét, Zámbó Viktort, mert valahol el kell kezdenünk a Philos-sztori felgöngyölítését, ő pedig egy megkerülhetetlen kulcsfigura volt. Arról nem is beszélve, hogy ott volt a novotrade-es játékfejlesztés kezdeteinél, vagyis vezetett csapatot a C64-es és a pc-s korszakban is, és ez önmagában is érdekes.

podcast40.png

Ugyanakkor Viktor a Philos csúnya végénél is ott volt döntéshozóként, ezért érdekes hangulatú beszélgetés lett; a szokásos nosztalgiázásba konfrontatív kérdések vegyültek a szóviccek helyett (pedig végig a fejemben mocorgott, hogy "Philoska és a farkas"), és még a végére is összejött egy játékfilozófiai vita. Hazabeszélek, de szerintem így tök érdekes adás lett, remélem, nektek is tetszeni fog - és az biztos, hogy a Philosról lesz még szó később is, nem is kell rá sokat várnotok. És hogy miért tartok a felvétel utóéletétől? Azért, mert láttam már nem egy, a Philosszal foglalkozó cikk alatt kommentháborúkat elszabadulni, szóval ezen a ponton kérnék meg mindenkit, hogy kulturáltan szóljon hozzá a poszthoz. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb két hét múlva jövünk újabb vendéggel, jövő héten pedig Checkpoint Mini következik, egy fps-ről. Ha tehetitek értékeljetek bennünket iTunes-on, illetve egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból pedig a teljes második évad.

A vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

A harmadik évad korábbi Checkpoint adásai:

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán.

54 komment

Címkék: retro közösség podcast philos checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr2812372729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambula 2017.03.27. 10:18:25

Érdekes adás volt, de a Philoska és a farkassal jobb lett volna :)

Macskond 2017.03.27. 13:38:21

Nem lehetne az adásokból szöveges átirat (is) ?

Hawk85 2017.03.27. 13:46:54

Köszi az adást! Mindig is kíváncsi voltam (és vagyok) a magyar játékfejlesztés furcsán alakult történelmének történeteire.

Egyébként nem lesz egy adás a sokszor hanyagolt (legalábbis én így látom) Clever's Games-ről? Kíváncsi vagyok hogy az akkor eléggé meggyőző FPS tech demóból miért nem lett kész játék. Illetve a Screamer 4x4 korát megelőzően jó fizikájú játék elő és utótörténetére.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2017.03.27. 14:04:16

@Macskond: Én is díjaznám, életemben nem hallgattam még podcastot, nappal nem tudok (olvasni tudnék), este nem jut eszembe... :(

brumm.a.tejbe 2017.03.27. 15:06:19

A szöveges átiratot én is támogatom.

Norman Nailer 2017.03.27. 15:24:54

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Pro tipp: házimunka mellé figyelemelterelésnek kiváló.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2017.03.27. 15:25:09

elég naivság a kiadókat nem hibásnak beállítani a játékpiac stagnálásáért.
elvégre stabil pénz a huszadik kiadás, tíz év múlva a mass effect xiii kasszasiker lesz.

2017.03.27. 16:02:12

@manson karcsi: a mostani már nem lesz akkora siker, kritikán aluli sok helyen a minősége. Majd humble tescos akcióban veszik meg sokan max. Kb úgy jár, mint a Maffia 3, azért is kár volt.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.03.27. 16:04:05

@Macskond: @A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: A Miniket mindig cikkesítem (posztosítom) is, mert az csak kb. plusz egy óra meló. Egy másfél órás beszélgetést viszont lepötyögni és rendesen megszerkeszteni annyi munka lenne, amennyi szabadidőm már sajnos nincs. Majd talán egyszer valami könyvfélét hegesztek belőlük (pláne ha feltalálnak egy olyan programot, ami mp3-ból magyar nyelvű Word-doksit gyárt :)).

2017.03.27. 16:04:19

Végighallgattam, ez a BSA-s "játék" nagy divat volt akkortájt, minden kirugott, megsértődött alkalmazott egyből küldte is ki őket a volt munkahelyére.

Macskond 2017.03.27. 18:56:13

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Na én is emiatt vagyok ezzel így, hogy itt melóban egy cikket még átfutnék, de on-line hallgatásra mindenféle firewall-policy miatt nincs lehetőségem.

@Stöki:Köszönöm a megtisztelő választ. Sejtettem hogy valami ilyesmi lehet a háttérben. Angolra létezik ilyen átíró Sw már egy ideje. A régi Recognitás fejlesztőket (RecoSoft) rá kéne szabadítani a magyar szöveg gépelő szoftverre...
A másfél óra beszélgetésből szerintem elég lenne egy rövidített kivonat is.... :-) Tudom nem egyenértékű de már "valami" lenne.
Én értékelném.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.03.27. 20:49:25

@Stöki: Egy Checkpoint-könyv a magyar játékfejlesztés hőskorától napjainkig bizony kibebaszott jó lenne!
Írom mindezt megveszekedett podcast-rajongóként!

Etniez 2017.03.27. 21:23:15

@Stöki: Érdekes, hogy a szöveg helyett lett a podcast és most elkezdenéd visszakonvertálni :D
Az olyan, mint ha a HD tv adást visszonyomnád katódcsövesre, nem?

Komojtalan 2017.03.27. 21:35:02

@Norman Nailer: Nem mindenkinek megoldás, egyszer meghallgattam egy podcastet játék közben és 5 percre rá nem tudtam mi volt benne. Szóval ezek nekem is kimaradnak.

rognork 2017.03.27. 22:04:45

@Stöki: baszki a főnököm esküszik, hogy van digitalizáló mp3 felvevő (aka diktafon), ami szöveges leiratot készít. Mindig mondja, hogy rendeljük meg. Te még nem hallottál róla?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.03.27. 22:07:07

@rognork: Nem hallottam olyanról, ami magyar nyelven tudná ezt.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.03.27. 22:28:49

@Wild Colonial Boy: Igen, ezt megtaláltam egyszer én is, de nekem olyan kellene, ami egy combos mp3-ból kitol egy kb. 10 oldalas doksit.

tamareaf 2017.03.27. 22:38:49

@manson karcsi: Nincs olyan hogy stagnálás, csak az emberek kiöregednek a piacból. Rengeteg kisebb cím jelenik meg évről évre, csak épp a panaszkodókat nem érdekli, mert ők réteg játékot várnak milliárdos büdzséből. Szvsz AAA piac is kegyetlenül fejlődik, Red Dead -> AC Black Flag -> GTA V -> Mad Max például simán volt akkora élmény mint ugrani Wizardryról Bard's Tale-re majd Might and Magicre. És ez az, hogy régen is csak egyre jobb 'klónok' voltak. Még a Last Ninja is egy elrontott irányítású, de kétség kivül szép Castle Wolfenstein volt szvsz.
Persze nagy ugrások voltak, vannak, minden téren, réteg játékok területén is. Sose volt ilyen jó például wargamernek vagy repszimesnek lenni, az utóbbi 10 évben annyira felélénkült a piac, akkor ott vannak a japánok, akik újra kezdenek magukra találni, és még sorolhatnám.

vmi 2017.03.27. 23:37:08

Érdekes látni a sztorit Viktor szemszögéből is. A Digital Realityvel én tárgyaltam annak idején, azért nem emlékszik. De nekem nagyon is megvan, amikor ott ültem az irodájukba a 7 tulajukkal, mert elmentem hozzájuk és elmeséltem nekik minden tervünket, kényszerünket, ötletünket, hogyan lehetne akár együtt akár külön csinálni az IG3-at. És azt is jeleztem, mindenre nyitottak vagyunk, bármilyen együttműködésre velük kapcsolatban. Ez még bármilyen ezzel kapcsolatos sajtómegjelenés előtt volt. A CDV-vel történt szerződéskötés után első utam hozzájuk vezetett. Sajnos mindenfajta együttműködéstől elzárkózott a Digital Reality. Mi meg tudomásul vettük és csináltuk a dolgunkat, volt elég probléma a Philoson belül, azokkal foglalkoztunk.

Az Alcatraz RTS-t ha jól emlékszem designerünk Kurdi Péter találta ki, de semmiképpen nem a CDV. A CDV viszont kérte, ne RTS legyen belőle, hanem csináljunk valami mást, ahol nem is kell a börtönigazgató szerepébe lenni, de nem is bűnözőkkel kell játszani. Így lett egy alternatív világban politikai foglyokról szóló taktikai játék. Aztán az okok miatt amit Viktor is elmesélt olyan feszkók lettek a cégben, hogy összedőlt a mutatvány és nem sikerült jóra befejezni az akkor már Rebels Prison Escape névű játékot. :(

vmi 2017.03.27. 23:59:53

A CDV ötlete, elvárása volt, hogy szerezzük meg a játékhoz az Imperium Galactica licenszt. ECTS-en mondta nekem Martin Löhlein a CDV fejlesztési igazgatója, hogy a CDV tulaja szeretne kiadni egy IG3 játékot, az az álma. A befektetői elvárások miatt nekünk nagyon kellett a szerződés egy új játékra, ez látszott a leggyorsabban megköthetőnek.

A CDV-nek az Infogrames/Atari nem adta el a jogokat, mert a Master of Orions brandet tolták. Betették a fiókba a IG brandet.
Viktor francia kapcsolata dumálta ki az Infogramesből a licenszt, 100 ezer dollár volt a felhasználási jog, ebből 50k-t kellett előre fizetni, a maradékot megjelenéskor - azaz végül soha.
Ezt a Philos fizette ki, nem a CDV, de ahogy Viktor mondta be volt építve a budgetbe a CDV felé.
Azt ajánlottam a Digital Realitynek, hogy csinálják meg ők az IG3 játékot, vonjanak be minket és a szakembereiket amennyire akarják és beszéljük le a kommunikációt kifelé, hogy nekik is, nekünk is kedvező legyen. Nem tetszett nekik semelyik ötletem. Talán meg voltak sértődve a szitun, ezt nem tudom, de nekem azt mondták, hogy nem érnek rá ezzel foglalkozni, más terveik, projectjeik vannak. Tudomásul vettük, mentünk tovább.
Aztán ez a Martin Löhlein szőtte titkos konspirációit a Philoson belül a CDV tudta nélkül. Az volt a terve, hogy kikanalazza a Philosból egy kis saját stúdiónak az IG3 csapatát. Elkezdődött az erjedés a cégben.. a többit majd Mithis Robi elmeséli valamelyik következő adásban :)
Martin vagy fél évig intézte úgy, hogy ne jusson el tőlünk infó a CDV tulajához. Eleinte nem is sejtettünk semmit. De mikor mindenre fény derült, végre eljutottunk a CDV tulajához és neki is összállt a kép, akkor lefokozta Martint igazgatóból designernek. Nem tudta kirugni, mert túl sok másik project is függött már tőle, de durva volt látni ahogy Martin kiköltözött a tágas irodájából a designerek közé megalázva. De ez rajtunk már nem segített, akkora sebet kapott a Philos, hogy lassan elvérzett, hiába locsolta rá tovább a sok tízmilliót Viktor.

natS 2017.03.28. 07:38:15

Az az érdekes a történetben, hogy ha a Philos nem magyar fejlesztő lenne, akkor egyrészt túl sokat nem tudnánk róla, másrészt nem is lenne nagyon érdekes számunkra, egyszeri játékosok számára az egész sztori. Ugyanis úgy alakult, hogy végtére a cég egy korrekt játékot készített el, egy oktatóprogramot, meg egy rossz játékot, és megszerzett egy licencet, amivel végül sajnos nem tudott élni. Ha egy amerikai vállalatról hallom ezt, ásítok két nagyot, de így, hogy a mi kutyánk kölyke, engem is érdekel a történet.

Amúgy sosem játszottam a Theocracyvel, de mindig is szimpatikus kis stratégiának tűnt a számomra, a Rebels viszont mindig is rémes designúnak.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2017.03.28. 22:00:39

@Macskond: Letöltöd mp3-ban, talán akad egy közepesen okos telefon a közeledben amin meghallgathatod, ha esetleg az audio kimenet is tiltva van policy-ben ... jobb oldalt a Share gomb mellett ... nem egy atomfizika.

Flankerr 2017.03.28. 23:39:58

Pontosan, minden podcast meghallgattam, és egyet se a neten, mp3 letölt, telefon/gép és hajrá
nagyon jó és tanulságos adás volt, kell ilyen is

.DnP. 2017.03.29. 19:12:26

@Hawk85: Egyszer jártam bent a cleversnél a ferenciek környékén. Nagyon durva volt az az autós techdemó. Füstöltették a gumit, majd a valós 3D füstön nagyn hihetően sütött át a nap, vetültek az árnyékok, lightrays meg minden. Agyam eldobtam tőle :) Vártam, hogy egyszer lesz belőle valami, de sajna semmi. Kár érte.

copass 2017.03.30. 09:46:51

@.DnP.: screamer 4x4 elég jó lett!:D

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2017.03.30. 15:33:48

Kicsit nehéz téma volt, de azért még bőven hallgatható, bár a végén elment kicsit fingfűrészelésbe a beszélgetés :P
Azért a kontroller téren volt fejlődés, úgy kezdődik a sor imho, hogy EGÉR, ami azért elég nagyot dobott. Aztán a touch kijelzők. Mindkettő sikeres előrelépés volt, tehát szerintem az nem igaz, hogy nem halad a beviteli rész is. De kicsit extrémebb téren pl. a repszimesek körében a fejmozgás követése is elég népszerű. És hiába bukott a kinect, azért az a technológia ami benne van elég durva.
Az IOT a jövő meg ... kár, hogy nem linkeltétek Viktor cégét, érdekelne ő miket csinál, mert én a parasztvakító eszközökön kívül nem sok olyant tudtam kitalálni, ami valóban értelmes IOT. Persze kérdés mit tekintünk IOT-nek :) Ami nekem az, a telefonról vezérelhető ajtó, redőny, konnektor stb az én szememben értelmetlen. Ha az ip kamerát is IOT-nek vesszük, akkor van némi hasznos cucc a körben. Engem mint kihívás érdekelt, de amikor leültem, hogy na akkor mi legyen a project ... semmi olyan nem jutott eszembe, amire valóban igényem van. Így az én szememben az IOT pont akkora bukta mint a 3D TV.
De meggyőzhető vagyok :)

TH 2017.03.30. 20:09:49

@Stöki: iphone? egész jól ért magyarul diktálásnál. :)

Attila Grőb 2017.03.31. 15:04:13

A Philosban kezdtem a pályám! Azóta szép ívet futottam be, és ma saját stúdióm van, amiben oktatok és saját VR játékomat fejlesztem. Belűlről láttam ezt amiről Viktor ír. Kezdő 3D grafikus voltam a cégnél. Rengeteget tanultam nálluk, és elég sok pénzem maradt bent a végén. Dolgoztam az Alkatrazon és az Imperium Galacticán is. (Nexus) Nem gondoltam volna a Philos szétesése után, hogy egyszer ezt fogom mondani de : Kösz Viktor!

Szép Napot mindenkinek!
Phelan

Attila Grőb 2017.03.31. 15:06:13

@vmi: Karesz rajzai fenomenálisak voltak! Kár érte!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.03.31. 15:42:25

@Macskond: Letöltöd a hangot és ott hallgatod meg, ahol nem szégyelled...

.DnP. 2017.04.01. 15:55:32

@TH: Próbáltam lejátszani neki, de egy szót sem ismer fel :) Ha én ugyanezt elmondom élőben, simán érti... fura.

DeFranco 2017.04.01. 16:05:51

@Stöki: konstruktív szándékkal, de megjegyzem, hogy ehhez nem ártana normális minőségű hangproduktumot az AI alá tenni (majd). a tartalom csillagos ötös, mint mindig, de általában egy órát másfél óra alatt hallgatok meg mert - mitmond? mitmond? - mindig vissza kell pörgetnem egyes részeket, annak ellenére, hogy maximális hangerőn hallgatom. igaz tömegközlekedés közben, de feltételezem még ezzel a hendikeppel is I-bb vagyok egy fejlett A-nál szövegértésből.

DeFranco 2017.04.01. 16:07:34

szerk: tudom hogy a technikai lehetőségek adottak, és sokat dolgozol ezen a problémán minden egyes adásnál, ez tiszta sor.

TH 2017.04.01. 17:42:34

@.DnP.: igen, úgy tűnik, hogy csak élő beszédet ismer fel, különben kiszűri háttérzajként...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.04.01. 21:35:04

@DeFranco: Igen, tökre igazad van. Sajnos egyrészt nem vagyok hangmérnök (= sokat bénázok), másrészt kb. egy éve a profi, de drága stúdióból átmentünk egy kevésbé profi de ingyenesbe, ahol érezhetően nem olyan jók a technikai körülmények. Ezúttal sajnos a vendég sem beszélt eléggé a mikrofonba, és ilyenkor mindenféle utómunkának vannak kellemetlen mellékhatásai (pl. ha kiegyenlítem a hangot, a vendég hangosabb lesz, de mi lehalkulunk, ha az egészet felhangosítom, hangosodnak a háttérzajok is plusz torzul a hang, stb.)

Igyekszem idén valami középutas megoldást találni.

GépBalta 2017.04.02. 00:34:17

@DeFranco: Szerintem nem a hangminőséggel van probléma, hanem azzal, hogy ősöreg buszok elhanyagolt kátyús utakon pattognak. Felénk is olyan utak vannak, hogy itt-ott abba kell hagyni a beszélgetést, mert fél méterről nem értjük egymás szavát. Otthon nyugodt környezetben hallgatva nekem egyáltalán nem tűnik nehezen érthetőnek az adás.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2017.04.02. 17:10:35

@Stöki: amúgy nem lenne egyszerűbb mikrofononként külön hangsávokat felvenni, és utólag molyolni a gain-en?

gerithegreat88 2017.04.02. 19:59:29

Számomra ez az epizód simán benne van az all-time top3ban.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.04.03. 16:49:20

@gerithegreat88: még úgy is, hogy az alany sajnos egyaltalán nem olyan jó arc, mint a Novotrade-es Nagy Öregek vagy Rátkai? :-/

gerithegreat88 2017.04.03. 21:33:44

@-Szűcs Gyula-: Igen, még úgy is. Nagyon érdekes nézőpont az övé, ill. nem sokszor hallottam olyan interjút, ahol arról beszélt valaki, hogy 200 milla ment a levesbe.

DeFranco 2017.04.07. 06:46:48

@GépBalta: a 2-es metró amivel utazom ilyen szempontból kifejezetten csendes jószág, a többi közlekedési eszköz is új, csendes jármű. Nyilván ez is generál valamennyi környezeti hangot, de jó fülessel, maximumra tekert hangerővel is sokszor problémás a megértés, pedig szerintem így már jónak kellene lennie. Ezért jeleztem, tényleg jó szándékú visszajelzésként.

Mr. kisPocok 2017.04.08. 11:48:56

Theocracy linuxon? :O ez nekem kimaradt! Ellenben sehol sem találom hol lehetne megvenni/leszedni. Tudja esetleg vki?

Cart · http://www.retrogeek.hu 2017.04.08. 20:10:55

Theocracy... Oh, ez kimaradt, vagyis kevés volt hozzá a gépem :\ Ideje lenne ezt is pótolnom. Még mai szemmel nézve is egész pofás.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2017.04.09. 13:47:58

@DeFranco: na akkor ezek szerint nemcsak nekem okoz néha gondot a metrón Checkpointot hallgatni... Van hogy a gyorsításkor szinte a dobhartyamig be kell nyomni a fülest, vagy leállitani az adást a következö megalloig, mert pl. Grath-et már egyszeruen nem hallom a zajtól :-/

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.04.09. 13:50:02

@-Szűcs Gyula-: Mondjuk a CP-től függetlenül, sok múlik a fülesen is. Amikor a gyári szutykot lecseréltem egy Soundmagicre, hirtelen minden sokkal hangosabb lett, pedig az csak egy tízezer forintos kínai cucc.

Flankerr 2017.04.09. 15:51:14

@Stöki: Én 6-8 podcastot hallgatok (csak letöltve mp3-ből telefonon, legtöbbször kihangosítva), a CP (Mini) a legjobbak közé tartozik mind hangerő szintben, mind minőségben.

DeFranco 2017.04.10. 10:30:25

@Stöki: Mielőtt nagyon elharapózna ez a thread (nem fog, mindenki a quake-s adáson zsizseg most már, jogosan, még csak a felét hallgattam meg de már folytatnám ha tehetném) szeretném jelezni, hogy egyébként az "adás" hallgatható így is, igaz egy óra minimum másfél, de kettőt is megérne a tartalom miatt, tényleg csak for the record jegyeztem meg a fentieket.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2017.04.10. 10:35:35

@DeFranco: De nincs is semmi gond, tök igaz, amit fentebb írtál.

Exploiter 2017.04.13. 23:21:05

Ezt én is kérni szerettem volna, kocsiban hallgatom telóról kihangosítóval, azt se bánom, ha zajos, de hangosítani nem tudom jobban.
Ja meg persze, hogy nyomjátok sűrűbben, max másfél pesti dugót húz ki egy adás.
Más óhaj nincs.

Bobby Newmark 2017.04.27. 13:33:36

@bunny.hu: Az érintőképernyő mint UI nettó visszalépés az egérhez képest. Eleve hülye ötlet, hogy azt tapicskold, amit nézel, kitakarva meg összemaszatolva a képernyődet, de hogy ezen felül az egész egy, vagy maximum másfél gombnak számít, mikor ma már egy valamire való egéren öt gomb van meg egy görgő...
Iszonyat szenvedés is bármit játszani érintőképernyőn, amit nem kifejezetten arra dizájnoltak, és még az arra dizájnoltak fele is nyögvenyelős.
Az ilyen "kössél össze hármat és eltűnik" primitívségekre megfelel, de pl már a Fallout Shelter irányítása is szenvedés, kb 25%os hibával tudom irányítani.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.16. 16:28:27

Alapvetően tetszett a beszélgetés, de a végét nem értettem. Számomra a videójátékoknál nem az input jelentené a generációs ugrást, hanem ha sokkal magasabb technikai szintet igénylő játékmenettel állna elő végre valaki. Ez persze kombinálhat irányítással is.

A VR úgy tűnik, hogy réteg dolog marad szóval kicsit limitáltak egyelőre a kinekten túli dolgok.

Egy repszimes maga alá csinálna, ha DCS World 3rd party modul szintű kabin futna riccenésmentesen és VR kesztűyben kapcsolgatna, de erre az igény autós játékokat mindent összevetve olyan minimális, hogy erre valódi tömegigény nincs.

Számomra az lenen végre nagy szám, ha a voxel vagy bármilyen megoldással eljutnánk oda, hogy a környezet alakítható és paraméterezhető lenne. Nem csak FPS lövöldéhez (amit úgy sem játszok), hanem bármihez. Mert ez az, ami kb. 30 éve ugyanaz. Nincs olyan, hogy globálisan pusztítanád és alakítanád a környezetet.

Ezzel a motorral számtalan narratív dolog is behozható lenne.

Furcsa, hogy ehhez képest Viktor mennyire leragadt az input résznél. Nálam ez a lista legvégén van, ahol nem látok innovációt. Mert nem is nagyon kell. Az adott, hogy az embernek - egészséges esetben - két keze, 10 ujja és két lába van...
süti beállítások módosítása