Sokan törik a fejüket a szakmában, hogy hogyan tudnák megtartani a munkavállalóikat. Az idősebbekkel nincs túl sok gond: szeretnek egy helyen dolgozni, szeretik a megszokásokat, ismerik a szakmát, nagy gyakorlatuk is van benne, nem igazán szeretnek váltani. Ha néha-néha jó szót kapnak, elismerik a munkájukat, megveregetik a vállukat és ember számba veszik őket, akkor ők zömmel nem ugrálnak egyik virágról a másikra: megbecsülik a munkájukat, ha érdemes rá, akkor a vezetőjüket is, s ha meg tudnak tisztesen élni a fizetésből: maradnak. Csupa-csupa emberi dolog.
Másképp van ez az Y generációnál. Konferenciák, könyvek, cikkek ezrei jelennek meg, tippek százait olvashattuk, hogy vajon hogyan tudnánk maradásra bírni az ifjoncokat. Szerintem ti már mind tudjátok: sokkal nehezebb feladat, mint azt előre gondolnánk. Mindig kell valami újdonság, kell valami, ami felkelti az érdeklődésüket, multitask üzemmódban dolgoznak, próbálgatják a szárnyaikat, ha el is mennek valahová alkalmazásban dolgozni, a leghosszabb idő, amire terveznek, az 2-3 év, de ritka, ha addig ténylegesen is maradnak a cégnél. Sokkal jellemzőbb, hogy rövidebb ideig vannak, aztán beleunva a munkába valami új után néznek. Ha nem tudjuk lekötni a figyelmüket, s hagyni saját zónájukban mozogni őket, akkor bizony veszett fejsze nyele az ügy.
Egy ügyes próbálkozásnak voltunk tanúi nem is olyan régen. A Marriott Hoteltől kaptunk egy felkérést, hogy tegyük kicsit különlegesebbé, élvezetesebbé a Dolgozói hetet. Mivel széles korosztályt ölel fel a dolgozói réteg, ezért mi is törtük a fejünket, hogyan tudnánk megfelelni annak a színvonalnak, s a magas elvárásoknak, így úgy döntöttünk: valami különlegességgel készülünk, hogy végre az Y generáció is igazán jól érezze magát!
A különleges AVS relaxációs programunk felkeltette a dolgozók érdeklődését, egymásnak adták a kilincset, hogy kipróbálhassák, s mindenki szívesen ült be egy kicsit relaxálni. Próbálgatták a különböző programokat (különösen az ifjak), de igazán nagy keletje a jobb agyféltekés rajztanfolyamnak volt, ahol szabadon választhattak a fiatalok (természetesen nemcsak ők, de zömmel inkább ők jelentkeztek), hogy mit, vagy kit szeretnének lerajzolni. Bevallom, nagyobb sikere volt, mint azt gondoltuk volna. Kíváncsiak voltak, s nem semmi teljesítményt nyújtottak: igazán szép kis munkák születtek a végére. Így elkezdtünk az után kutatni, vajon milyen programok azok, amelyek időnként át-átlökik őket az unalmi - váltsunk valami másra zónán, s maradásra bírják.
Nos: a J-art erre nagyon jónak bizonyult - kiegészítve egy kis AVS-sel. Már maga a tény, hogy valami egyedi kis kütyü, felkeltette az érdeklődést, de hogy még össze is hangolja a két agyféltekét, az már nagyon hasított a körükben.
Ezen felbuzdulva egy különleges, kreatív festő-rajzoló csapatépítő tréninget is kidolgoztunk Orosz Emese festőművésszel, de ez majd a későbbiekben lesz terítéken.
Úgyhogy ennek kapcsán jött az ötlet, kezdjük a generációkkal a HR-Time -ot. Témáink természetesen ismertek:
Mi van az Y-nal? És a Z-vel? Hogyan motiváljuk őket? Milyen programokat érdemes szerveznünk, amiket még ők is különlegesnek tartanak? Mit tehetünk, hogy ott tartsuk őket cégünknél?
Ennek kapcsán kértük fel Kiss Zsuzsanna HR igazgatót, hogy mutassa be nekünk: hogyan boldogul a Marriott az új generációkkal.
Holnap dől el az is, hogy milyen témákat érintsünk az elkövetkezendőkben.
Úgyhogy nagyon izgulok:) Remélem, ti mind, akik ott lesztek, élvezni fogjátok:)
Majd beszámolok arról, hogy milyen volt...
Folyt. köv.
D.M.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mészárolós Lőrinc 2018.02.27. 12:34:56
Eddigi tapasztalataim alapján még nem láttam olyat, hogy ne a munkamorált rombolta volna (lásd: "vállalati kultúra" néven bevezetet ostoba, demoralizáló szabályok,"csapatépítő tréning" névvel illetett, de legalább kötelező időrablás), vagy ne erős kontraszelekcióval nehezítette volna az alkalmas munkaerő felvételét egy céghez.
Visceroid 2018.02.27. 12:34:59
Magdolna Darmó 2018.02.27. 12:36:51
hr-tippek-profiknak.blog.hu/2018/02/24/ne_vegyunk_mindent_es_mindenkit_egy_kalap_ala