Tékozló Homár

Vajon egy felszólító SMS-ben mi a fene kerül 2.000 Ft-ba?

2018.04.23. 10:49 | Homár Hilda | 52 komment

free-question-mark-background-vector.jpg

Múlt héten váltott nevet az FHB, immár TKB vagyis Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. néven fut. Reménykedjünk, hogy ez a szolgáltatásokban is változást hoz. Talán. Esetleg. Ha lehetne.

Tisztelt Homár!

2002 óta folyamatosan elmaradás és probléma nélkül fizetem lakáshitelemet, mellyel probléma eddig sosem volt! Idén sajnos a Magyar Posta jóvoltából nem kaptam meg egy értesítő levelet, amiben a Bank értesített, hogy változik a törlesztőrészletem, így én nyugalommal a beállított értéknek megfelelő összeget utaltam minden hónapban.

2 hónap (kb. 10.000 Ft) hiány után a Bank felszólított, hogy pótoljam a hiányt, amit később a Bank által már valóban elküldött és általam megkapott levél alapján én meg is tettem, azonban a bank felszólítási díjként kb. 2.000 Ft összeget szeretne tőlem behajtani  a kialakult helyzet okán.

A probléma az, hogy a bank igazolni nem tudja, hogy valóban kiküldte a levelet, elmondása szerint nem az ő felelőssége ha nem kaptam meg, viszont a 2.000 Ft-os összeget elengedni nem hajlandó. Én meg elvből sem vagyok hajlandó más cég trehánysága végett kifizetni ezt az összeget.

Már kb. 10 panaszt nyújtottam be az FHB Bankhoz, aminek a postázási költsége kb. duplája az általuk követelt tartozásnak, azonban nincs érdemben kivel beszélnem erről az ügyről. Ha ezt így csináljuk még kb. vagy 2 évg, akkor már a költségül eléri a 20-30 eFt-ot, egy 2.000 Ft-os követeléshez képest.

 

  • Hol van itt a felelős gazdálkodás?
  • Miért vagyok felelős egy ki nem küldött levélért?
  • Ha ki küldték, akkor miért vagyok felelős egy meg nem kapott levélért?
  • Egy felszólító SMS-ben mi a fene kerül 2.000 Ft-ba?
  • Miért nem lehet a Banknál beszélni a kialakult helyzetről valakivel?
Zoltán

Ha a kedves levélíró szükségesnek érzi, akár jogi útra is terelheti az ügyet, előtte azonban érdemes megpróbálkoznia a Pénzügyi Békéltető Testülettel, amit pont az ilyen vitás esetek eldöntésére hoztak létre. A Testület honlapja: https://www.mnb.hu/ bekeltetes

Bármilyen komolyabb panaszunk van a bankunkkal, érdemes a levél másolatát elküldeni az ugyfelszolgalat@mnb.hu címre is úgy, hogy ezt a bank is lássa, hogy megtettük. A banknak 30 napja van érdemben reagálni a panaszra. Sokat tud javulni a bank hozzáállása, ha tudja, hogy az MNB is tud a konkrét esetről.

Vegyük sorra a kérdéseket is:

  • Ha nem ajánlva adta fel a bank a levelet, valószínűleg nem fogja tudni bizonyítani a levél kiküldésének tényét.
  • A felszólításnak egyrészt nem csak annyi a költsége, hogy küldenek egy SMS-t vagy egy ajánlott levelet, hiszen azt az osztályok között át kell adni, embereknek kell vele foglalkoznia, meg kell írni, ki kell nyomtatni, postázni és iktatni kell és sok hasonló dolgot kell megtennie a banknak. A jelenlegi munkabérek mellett valószínűleg nem is fedezi a kétezer forint a bank valódi költségét. Másrészt ez egy olyan büntetés is, hogy az ügyfél figyeljen oda, hogy a bank ne kényszerüljön ilyenre pazarolni a humán erőforrásait. Ha semmi anyagi következménye nem lenne, az ügyfelek sokkal trehányabbak lennének, hiszen miért ne, nem kerül pénzbe a késedelem.
  • Ha egy banknak finoman szólva is nem kiforrott az ügyfélpanasz-kezelése, az nem vet jó fényt rá, de csak reménykedni lehet benne, hogy a nyilvánosság ereje rákényszeríti, hogy ezen változtasson a saját pénzügyi érdekében.

Csernok Miklós
Kiszamolo.hu

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sluck Ödön 2018.04.23. 11:09:40

Poszter te egy igazi Kolhász Mihály vagy. Hajrá!
Ez meg igazi gyöngyszem:
"de csak reménykedni lehet benne, hogy a nyilvánosság ereje rákényszeríti, hogy ezen változtasson a saját pénzügyi érdekében."
Egy haveri tulajdonban levő bank? Még az elvileg versenyző keresekedelmi bankok is gyakorta szemétkednek az ügyfeleikkel, majd pont egy olyat fog érdekelni a nyilvánosság akinek nem kell versenyeznie, és az üzleti veszteséget kipótolja a kormányzat?

Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak! 2018.04.23. 11:31:07

A poszter most akkor sms-t kapott, vagy levelet?

Darth Revan 2018.04.23. 11:54:49

@Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!:
szerintem:
levelben ertesitettek a torlesztoreszlet valtozasrol (amit nem kapott meg)
smsben ertesiettek a tartozasrol (amit megkapott)

Dezsike 2018.04.23. 13:03:58

Ha a bank megteheti, hogy (a poszt alapján cirka 5 rugóval) megemeli a törlesztőt a piaci helyzetre hivatkozva, én miért nem tehetem meg, hogy önként csökkentem az anyagi helyzetemre hivatkozva? Ezért nem veszek fel semmilyen hitelt, a pénzem pedig borítékban tartom.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.23. 13:07:39

@Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!: ezt én se értem, hogy a 2000 Ft SMS költség hogy jön képbe, előtte szó nem volt SMS-ről.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.23. 13:11:32

Egyébként ilyenkor nem áll a kézbesítései vélelem? Gondolom a bank az ilyet ajánlottan küldi ki, amit Zoltán vagy megkapott vagy nem, ez utóbbi esetben pedig kézbesítettnek tekintik.

juhaszvik 2018.04.23. 13:18:49

na most kicsit conteos leszek, de csak visszafogottan:
1. "klingon altatódal cumisüveggel a háttérben" valamelyik lehúzott cég marketingese, akinek egy egy cikk miatt 15%-ot vontak a karácsonyi bónuszából
2. "klingon altatódal cumisüveggel a háttérben" valójában szerelmes Hildába, látja is a buszon, de nem meri megszólítani
3. "klingon altatódal cumisüveggel a háttérben" maga Hilda, és bevezettek egy trollkodási limitet, amit ha elérnek, akkor betiltják a kommentszekciót
4. "klingon altatódal cumisüveggel a háttérben" a csaj, aki leesik a Cliffhanger című film elején, de hogy miért, arra még nem jöttem rá

a témához: kezelési költség miatt reklamálni elég értelmetlen, kivéve ha az nem vagy nem úgy szerepel az adott vállalkozás szabályzatában. na most kérdés, annak utána nézett-e valaki. a törvényesség számonkérése során érdemes tisztában lenni a hatályos szabályozással.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.23. 13:23:50

@.Manyecska: nem kell aláírni, elég ha eltelik 5 nap, nem megy érte senki, akkor visszaküldik, hogy nem kereste.

A Telekom küld SMS-t, hogy ha változik az ÁSZF, igaz ingyen, szóval a bank is küldhet.

dafke csakazértis tizen4edik crazy one 2018.04.23. 13:30:38

akkor én már ősrégi lehetek, ha klingonról rögtön leesett, hogy kinek a fia.
el a kezekkel!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.23. 13:33:15

@.Manyecska: hát az sms-t nem értem én sem a sztoriban, csak arra írtam a telekom-ost, hogy nem példa nélküli.

juhaszvik 2018.04.23. 14:05:27

dafke csakazértis tizen4edik crazy one: a conteóknak semmi köze a valósághoz

Nick-son 2018.04.23. 14:11:06

Mondjuk kiszámolóval nem értek egyet, mert én kizártnak tartom, hogy manuálisan egyesével foglalkozzanak egy ekkora banknál pár ezer forintos késedelemmel. Nem hinném, hogy külön poszternek egy ember fogalmazta volna meg a felszólító sms -ét, meg azt sem, hogy most aktát nyitottak amivel emberek rohangálnak egyik osztályról a másikra, véleményeztetik, meg aláíratják, bélyegeztetik, aztán Gizikét elengedik kettőkor, hogy feladja a levelet. Vagy elküldje az sms -t. Másnap meg referálnak a szőnyeg szélén.

Mindez olyan körülmények között, amikor komoly cégek napokra bezárnak ember hiány miatt. Az fhb -nál meg rohangálnak az osztályok között a papírokkal meg mappákkal, na persze.

Ha ez mégis így van akkor ez a bank meg is érett a pusztulásra.

Szerintem ez inkább egy olyan tétel amit ki tudnak terhelni és maximálisan kihasználják. Viszont a marketing anyagokban ilyenek nem szerepelnek, az ügyfél döntését nem befolyásolja bank választáskor.

Ettől még jogos lehet.

Terézágyú 2018.04.23. 14:17:31

@Nick-son:
"Mondjuk kiszámolóval nem értek egyet, mert én kizártnak tartom, hogy manuálisan egyesével foglalkozzanak egy ekkora banknál pár ezer forintos késedelemmel."

Igen, nyilván nem kell szószerint értenünk azokat a dolgokat, amikből kijön a 2000 forint...

Viszont ha nem fogadjuk el, hogy "manuálisan egyesével" foglalkoztak a levelekkel, akkor bizonyosra vehetjük, hogy a bank bizony kiküldte a pószternek is azt az automatikus szabványlevelet, amelyben közölték, hogy változott a törlesztőrészlete...

Nick-son 2018.04.23. 14:26:21

@Terézágyú: miért, ha valami automatikus akkor az tévedhetetlen és garantált?

Egyébként szerintem épp ez az, hogy nem jön ki 2000 Ft, ezt csak kiszámlázzák, de tényleg fölösleges fillérezni.

Terézágyú 2018.04.23. 14:35:23

@Nick-son:
"miért, ha valami automatikus akkor az tévedhetetlen és garantált?"

Hát, a számítógép ritkábban téved az ilyen dolgokban, nem?

eleszoltan 2018.04.23. 15:02:45

A bank nem tudja igazolni, hogy kiküldte volna a levelet! :) nem küldi ajánlva őket :)

Nick-son 2018.04.23. 15:10:41

@Terézágyú: nem tudom, én még nem voltam számítógép, de 2000 -ért megcsinálnám kézi meghajtással is annak a pár ezer ügyfélnek koponyánként akik vétkeznek a törlesztéssel.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.23. 15:12:46

@eleszoltan: hát végül is meg lehet próbálni a pereskedést 2000 forint miatt...kérdés, hogy van-e értelme ezzel baszakodni. Még ha igaza is van és tényleg nem küldték ki, az idő nem ér ennyit, amíg az ügyfélszolgálatot hívogatta.

eleszoltan 2018.04.23. 15:17:18

@onlajnok: minden panaszra válaszoltak ajánlottan, eddig kb 4eFt-ot költöttek el :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.23. 15:18:43

@eleszoltan: hát ettől rögtön jobban érzem magam :D. Ha meg annyira fontosak az elvek, akkor pereljen, ne itt rinyáljon.

eleszoltan 2018.04.23. 15:23:41

@onlajnok: minek, nekem így is jó :) Nekik kellemetlen :)

FDToth 2018.04.23. 15:49:02

A bank csak ugy kikuldi tehat nem kuldi ;)
Anno lakasbiztositasnal votl az alabbi eset: aegontol nem erkezett dojertesito, ajanlat, igy fordulokor masnal kotottem meg. Na de ok koveteltek h fizessek, mert nem mondtam fel. Mondtam h ne: kaptam dijertesitot, higyan is tudnam mennyi es mikor kell fizetni? Postan kukdtek, ez volt a valasz. Kertem ennek a bizonyitasat, erre lezartak a szetzodest, nem kellett fizetni semmit.
Telekom kuldi a fizetei felszolitasokat (jogtalanul, kb 2 eve), de egyiket sem ajanlva, igy nem is kuldik...

Terézágyú 2018.04.23. 16:10:24

@FDToth:
"Telekom kuldi a fizetei felszolitasokat (jogtalanul, kb 2 eve), de egyiket sem ajanlva, igy nem is kuldik... "

Magyarul, ha kérdezik, akkor te szemrebbenés nélkül letagadod...
Nagyon derék.

FDToth 2018.04.23. 16:19:38

@Terézágyú: meg ne kerdeztek, de ha arrol lenne szo, igen. A telekommal 2 eve szerzodessel, irasban megallapodtam ceges dijakban, de magasabb dijjal szamlaznak. Ha nem kertem negyszer, akkro egyszer sem, nem is valaszolnak (minden irasos bizonyitekom megvan). EZutan nem erdekel, nem veletlen h csak kuldik, kuldik de pl nem kapcsoljak le...

naty77 2018.04.23. 20:24:09

@.Manyecska: Nekünk is FHB-nél van a hitelünk sima levélként szokott jönni az éves értesítés, hogy a köv hónaptól mennyire változik. De tudjuk is kb mikor kell megérkezzen, ha nem jönne tuti mennék a bankba érdeklődni...

MrZed001 2018.04.23. 20:24:21

FHB ... hát az az alja kb a bankszakmának.
Amit azok műveltek az elmúlt 10 évben, az tuti hogy a közelükbe nem megyek többet.
A fiókban ülő hitel ügyintéző = írógép. Leírja mit akarsz, és ennyi. Érdemi infóval nem rendelkezik.
Megkérdezni sem tud senkit érdemi infóról. Felveszi amit akarsz, aztán megy be a rendszerbe, és bentről majd felhívnak téged mi van (aha, soha napján kiskedden).
A központban ülőket elérni L.E.H.E.T.E.T.L.E.N. (PONT). Márpedig érdemben csak velük lehet beszélni. Telefonos rendszer kb a lerázás kategória (direkt vonal nincs, csak call center). Majd visszahívnak.
Aha, amikor már 3 hét után NAPONTA hívtam őket, és már feljelentéssel fenyegetőztem, akkor végre volt kegyes valaki átszólni, és egy benti munkatársuk visszahívni.
Hát, ERSTE sem volt egy élmény, de az FHB(éééna), na az kb minden biztosítékot kivert.

KaTe 2018.04.23. 22:08:11

@onlajnok: Akkor egyszerű a megoldás. Nem kell befizetni és akkor a 2000 forintból sokkal több is lehet. Ha pedig majd a behajtó hívogat és már 6 számjegyű összeget követelnek, akkor lehet menni pereskedni, úgy már csak megéri foglalkozni az üggyel. Már ha a posztoló 100% biztos az igazában.

eleszoltan 2018.04.23. 22:12:38

@KaTe: Most komolyan, ha felvetünk egy problémát, akkor miért kell mindig a posztolót szapulni? Egyértelmű, hogy a Bank hibázott, ráadásul megpróbál visszaélni az erőfölényével, mindezt úgy, hogy a panaszkezelésük gyakorlatilag a 0-hoz tart. A válaszlevelekre elkölti a panasz tárgyának a többszörösét és a posztoló a hülye? A bíróság azzal fogja kezdeni, hogy hol van a tértivevény, amit az ügyfél átvett, ezt pedig a Bank is elismeri, hogy nincs :D Akkor? Ráadásul a mai kamatokkal mikor lesz Ön szerint 6 számjegyú összeg? Kb 50 év?

KaTe 2018.04.23. 22:21:59

@eleszoltan: Ön szerint én most a posztolót szapultam? Mert akkor inkább nem is olvasom tovább a bejegyzését.

Mondjuk azt azért megjegyezném, hogy elsősorban nem a kamatok miatt lesz magas a behajtási díj.

Galaxiscsirke 2018.04.23. 23:20:46

Jó, hogy szinte mindenki elsiklik a lényeg fölött. Lényeg: a bank küldött valamit, aminek lényeges következménye volt. Erre hivatkozva követel. Nem tudja hivatalosan igazolni a kiküldés tényét. Innentől nincs miről beszélni tovább. Hivatalos levelezést kizárólag igazolható módon bonyolítunk. Ahogy egy kollega is megjegyezte, ha perre menne a dolog, akkor a bíróságon unott fapofával elkérnék a banktól a tértivevényt, ami igazolná, hogy a user át is vette a kérdéses levelet. Ennek hiányában még unottabb fapofával közölnék a bankkal, hogy ebben az esetben sajnos nem tudnak tovább foglalkozni az üggyel.
Amúgy a felszólítási díj vicc. Érdekes módon egy T-betűs telefonos társaság apámon akart 600 forintos felszólítási díjat követelni, mert ő valamiért elcsúszott az egyik számla befizetésével. Erre rájuk borította az asztalt azzal, hogy igen, tudja, hogy csúszott, be fogja fizetni a számlát, ezért nem kell, hogy külön "felszólítsák", és ha nem törlik azonnal a "felszólítási díjat", másnap már vált is szolgáltatót. Minő meglepetés: a következő számlán kérdés nélkül jóvá volt írva a 600 pénz... (itt nyilván nem a 600 pénz volt a lényeg, hanem az elv).

ptspts 2018.04.24. 00:49:13

A bank lehetne ügyfélbarát például így: kiküldhetné minden postai levél másolatát e-mailben, PDF-et csatolva az ügyfélnek, továbbá egy SMS-értesítőt, hogy elküldte az e-mailt és a postai levelet is, és az SMS-ben is lehetne egy link, amit követve letölthető lenne a PDF.

Ha ezért a szolgáltatásért a bank kiszámlázna hitelenként összesen 2000 Ft-ot, akkor én valószínűleg igénybe venném.

Bombaló 2018.04.24. 06:49:55

15 év alatt nem szokta meg, hogy szinte évente változik a törlesztő. Beállított érték alapján utal vagyis gyanítom a csoportos beszedésre forint fillér pontosságú limitet állított be. A bank későbbi levelét megkapta, elfogadta. A szerződésében biztos megvan a díj a felszólító levélre. De. A felszólítás a hátralék rendezésére szól 2000 forintért, nem a díjértesítő levelet keressük. Talán nem kéne mindent kicentizni.

Terézágyú 2018.04.24. 07:45:25

@Galaxiscsirke:
"Erre rájuk borította az asztalt azzal, hogy igen, tudja, hogy csúszott, be fogja fizetni a számlát, ezért nem kell, hogy külön "felszólítsák", és ha nem törlik azonnal a "felszólítási díjat", "

Ezzel csak az a baj, hogy egy csomó olyan ügyfél van, aki viszont ELVÁRJA, hogy ilyenkor szóljanak, és éppen azért HŐZÖNG, mert nem kapott értesítést arról, hogy csúszásban van...

És akkor még nem beszéltünk azokról az ügyfelekről, akik pofátlanul hazudnak arról, hogy nem kapták meg a levelet - lásd fentebb.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.24. 08:45:11

@ptspts: de nem küldheti, mert az nem biztonságos. És ez nem vicc, tényleg nem lehet. Ezért nem kapod meg a bevallás tervezeted sem e-mailben, be kell lépni egy külön felületen és ott azonosítod magad, ráadásul az e-mailnél nincs kézbesítési vélelem is, így letagadható. Most azon ne vitatkozzunk, hogy a levél mennyivel biztonságosabb....

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.24. 08:47:49

@Bombaló: miért változott volna minden évben?

uns97 2018.04.24. 09:09:30

@Nick-son: valami hasonót akartam én is írni...

"...A jelenlegi munkabérek mellett valószínűleg nem is fedezi a kétezer forint a bank valódi költségét..."

A JELENLEGI munkabérek. :) Valaki le tudná írni, hány kézen megy keresztül ilyenkor egy felszólítás, valamint MENNYI munkaórát tölt el ezzel a bank az indulástól a postázásig ? Komolyan érdekel, mennyi időt szán a bank egy-egy ilyen esetre... (elképzeléseim szerint kb 10 perc lehetne MAX, "papírkeresgetéssel, nyomtatóval való pöcsöléssel" együtt... persze ha itt is úgy megy, hogy az asztal egyik oldaláról a másikra fél nap alatt vánszorog át a dokumentum, s ezt mind "munkaidőnek" óhajtják elszámolni, akkor ELHISZEM, hogy kevés 2000 Ft egy felszólításra. Amúgy, épésszel belegondolva erősen kétségbevonható, hogy ennek a számnak bármi köze is lenne a dolgozók munkabéréhezhoz. Ahogy a jegybanki alapkamathoz se.

2018.04.24. 09:44:03

@onlajnok:
Ehhez képest simán kiküldik a számlakivonatot a bankok és a bróker cégek, ha így kéred. Állami fostalicskától persze ezt nem várhatjuk el...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.24. 09:45:40

@diszkriminans: szerintem számlakivonatot se küldenek. Az is vagy levélben jön, vagy a netbankban megnézheted. Én mondjuk csak 2 bankkal vagyok kapcsolatban, de e-mailben egyik se küld soha semmit.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.24. 09:46:51

@uns97: szerintem egyetlen kéz itt a postázói dolgozóé. Ez teljesen automatikus, senki nem ér hozzá kézzel, max a borítékoló, de el tudom képzelni, hogy azt is gép csinálja.

Nick-son 2018.04.24. 10:43:34

@onlajnok: maximálisan egyetértek.

CCnick 2018.04.24. 12:52:04

"Egy felszólító SMS-ben mi a fene kerül 2.000 Ft-ba?"

majd ha te küldesz felszólito sms-t akkor te határozod meg, hogy ezért mekkora összeget számolsz fel.

CCnick 2018.04.24. 13:01:04

@eleszoltan: "Egyértelmű, hogy a Bank hibázott"

egyáltalán nem egyértelmű

vernon 2018.04.24. 13:02:11

Nagyon romlik a szinvonal. Csernok Miklós képes volt leírni az, hogy "Másrészt ez egy olyan büntetés is, hogy az ügyfél figyeljen oda". Miklós, azt azért remélem tudod a sok éves banki tapasztalatoddal, hogy a bank NEM HATÓSÁG (bármennyire is úgy viselkednek sokszor), ezért neki nincs joga "büntetést" kiszabni.

CCnick 2018.04.24. 13:33:18

@eleszoltan: Bővebben: Egyáltalán nem egyértelmű, hogy a Bank hibázott.

encir 2018.04.24. 16:16:10

@vernon: ahogy magad is írod: "büntetés" - idézőjelben. Bizonyára benne van az ÁSZF-ében a felszólító díjszabása.

vernon 2018.04.24. 17:42:47

@encir: azért nem ennyire egyszerű. Nagyon röviden: abba sem lehet mindent beleírni. A szerződési feltételek elve nem közösen lettek kialkudva, és léteznek fogyasztóvédelmi alapelvek is. A megjelölt összeg indokolatlan és túlzó, emiatt is tisztességtelen.

Xezs7 2018.04.25. 09:33:38

Utalgatok, ráérek, elcseszem az időmet, a csoportos beszedési megbízás meg biztos valami rakétaalkatrész.

Xezs7 2018.04.25. 09:36:58

@vernon: Te meg remélem tudod, hogy a te szavad kb. nulla a Miklóséhoz képest pénzügyi témában.

CCnick 2018.04.25. 16:10:59

@vernon: "A megjelölt összeg indokolatlan és túlzó, emiatt is tisztességtelen. "

Ezt mivel tudod alátámasztani?

Tony Almeida 2018.05.02. 09:59:40

Jajj, de bírom azokat, akik "én nem veszek fel hitelt", meg "miért kellett felvenni", meg hogy "mindenki hülye, aki felveszi" és társai. Emberek, nem mindenki plázmátéjvére vesz ám fel, a posztoló is lakást vett magának belőle. 1. nem mindenkinek van ennyi kp-ja 2. ha nincs annyi kp-ja és haladni akar előre, mert fontosabb a saját önálló élete, mint anyuci rántott husija.
süti beállítások módosítása