Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hogy volt?

Szárban Sztár 3X09 - (semmit el nem) DÖNTŐ - bónusz seggekkel

2015. november 24. 09:00 - Ketzifintshy

Hajdihó dalolók, már csak négyen vagytok, és ennek a remek kis négyes számnak - amit régen még a pí értékeként törvénybe iktattak egy rövid időre, amíg az első konstrukciók össze nem dőltek miatta – a geometria oltárán mutat be áldozatot a nyitány, énekeseink egy kockában playbackelnek, milyen szerencse, hogy nem 3,14-en maradtak a döntőben, mert akkor legurulnának a színpadról. Szóval bejön a matek, a kockánál minden él egyenlő hosszú, gondolom ez a döntőbe került emberek egyenlőségét hivatott kommunikálni. Az élhosszúság olyan 2,25m, tehát egy 11,4 m3 légköbméteres, oldalak nélküli kocka adja a stilisztikai gömböt, WTF, amiből ki-be lépkedhetnek. Ha a hasáb élhosszait az eddigi teljesítmény alapján torzítanánk, akkor Lacit egy 4,2 méteres léccel, Gabit egy 4 méteres léccel, Petert egy 3,3 méteres léccel és Adélt egy 2,6 méteres léccel szimbolizálhatnánk, de mindenki szemének kényelmesebb a kocka. Vannak kisebb kockák is, azokra ülnek, és tologatják őket, életem első találkozása ez a kubista kerekesszékkel. Művészet versus matek versus esélyegyenlőség – annyira erősen kifejező, hogy szerintem a döntőben vagyunk. Ja, még az ingek is kockásak. Dehogyis. Négyzethálósak.

szbsz3x09_00.jpg

A dal Demi Lovato Really don’t care című sláge szerzeménye, ami egy szakításról szól, a refrént megmagyarítottam az Önök részére: Ha a hold és a csillagok egymásba is szaladnak // Téged soha vissza nem akarlak // Kiadom útját minden igaz, hazug szavadnak // Óh-Óh-Óh, csumára leszarlak. Az utolsó sor egy sima I really don’t care volt, de szerintem így jobban átjön. All in all, még a kocka című, hétfőtől induló műsort is sikerült beharangozni, lehet, hogy csak ezért volt minden így, és az egész agymenésem kuka?

szbsz3x09_01.jpg

Tilla lumberszexuális-széchenyis szakállal ereszkedik alá, és elárulja, hogy ez valóban a kocka című műsor beharangozója. Azért mi sikeresen feltöltöttük filozófiai tartalommal a megnyitót. A zsűri mától nem pontoz, a nézők kezében összpontosul minden hatalom, de mivel esett már ki valaki az zsűritábla első helyéről, ez eddig is így volt. Szóval a négyes egyetlen fegyvere hivatalosan is csak a befolyásolás marad. Két kör lesz, sajnos az egyik duett, de legalább nem egymással versengenek egymás ellen, hanem a korábbi évadból érkeznek hozzájuk társak. A nézők befolyásolása egyébként nem a zsűri kinyilatkoztatásain keresztül érhető leginkább tetten, hanem a dalokban, amiket kapnak. Önök szerint Adél és Laci közül ki kapta Oszvald Marikát és ki Demjén Ferencet? Ugye érzik a különbséget? Ez aztán az igazságosság netovábbja. A kiadott feladatok nézőtorzítási egységállandója alapján a műsor szerkesztői a következő sorrendet várhatják a végére: Laci, Gabi, Peter, Adél. Till megint névadó ünnepséget csinál a zsűri bemutatásából, legyen meg az ő akarata. Azédes, Acuki, Kicsitsemhumormentes Claudia, Csípős de Titokbanaranyos Majoros, Olvadozó Marnitudó Bereczki, és az eddig árgus szemekkel, szinte félve várakozó Henrik is megkapja azonosítóját, fellélegezhet, Havas Kicsitsemfagyos Henriket is kedves becenévvel illeti. Két esetben negálással előállított jelzőnk van, amit érdemes lenne széttúrni. Figyelemre méltó viszont, hogy egy kivétellel mindenki ellenértelmű duplajelzőt kapott (havas de nem fagyos, olvadozó de maró, csípős de aranyos), így talán a nemes lelkű és a kárörvendő nézők is azonosulni tudnak majd a szereplőkkel.

szbsz3x09_02.jpg

A zsűrivel való beszélgetés központi eleme Tilla arcszőrzete, vajon miből van, persze kihagyhatatlan ziccer az alpáriság, Tilla szerint a hátszőr lehet a legrosszabb, de a zsűri reakciójából mindenkinek lejön, hogy lehet annál rosszabb is, ezért arra kényszerülünk, hogy fejben hónalji és genitális bozótot képzeljünk a műsorvezető arcára, estleg a paksi mogyorós mosoly bevillanása miatt tesszük félre a popcornt három percre, érzékenyebbek ötre.

Essünk neki a daloknak. Hajmási Péter, Hajmási Pállal kezdünk. Adél átváltozása formailag igen jó, de amikor elkezd énekelni, meglepődöm. Hangok a helyén, stílus a helyén, Adél elbújik a szerep mögött. Csak a mosolya buktatja le. Valószínűleg a könnyűzenei karrier előtt klasszikus operett hangképzést kaphatott. A színházias hangformálás miatt a versszakok megkapják a kissé mesélős gellert, de minden hang a helyén marad, jóval az eddig megszokott teljesítménye fölött énekel Adél. Kiváló munka, kiváló előadás. Egyértelműen az eddigi legjobbja, érdekes, hogy ebben a stílusban kompromisszummentes a teljesítménye. Oszvald Marika élőben is a stúdióban van, feltűnően nem tér ki az ének dicséretére,  ahogy a zsűri sem. Ez előtt értetlenül állok.

szbsz3x09_03_1.jpg

Következik Szandi és Gabi duettje, merész anyaggal jönnek, a bemutatkozó beharangozó alatt és után az átkapcsolások száma biztos, hogy a nullát közelítette. És az előadás közben sem hiszem, hogy sokan rányomtak a távirányítóra, maximum néhány féltékeny barátnő és feleség tehette ezt. Egyrészes tangabodyt kaptak mindketten, és bár a dal elején még egy áttetsző ruhában vonaglottak, a felénél szépen megszabadultak a textiltől, és maradt, ami maradt. Hogy az ízlésesség határán belül maradtak-e, az ízlés kérdése, nálam nagyon. Mindketten törekedtek az eredeti énekhang megidézésére, több-kevesebb sikerrel, de az intonációs problémák száma bántóan sok volt, elsősorban Szandinál, de ma Gabi sem fukarkodott velük. Viszont a hangszínben sokoldalúan játszott és idézte az eredetit, a rekesztések, a feltörések, még a kis raggás beütés is ott volt, ahol kell. Ugyan ez egy sima popszám, a felütéses gitár mégis ad neki egy reggaes alapízt. De az például, hogy Adélnak kevesebb hamis hangja legyen egy előadásban, mint Gabinak, soha nem gondoltam volna. Ettől függetlenül a műsort elvitte a szexualitás. A full- és szemikontakt megmozdulások aránya barátságosan moderált volt a két lány között, de a gömbölyded formák kontrasztjai a ruhabevágásokkal, feszülő neccrombuszokkal, tetoválásokkal és pucsításokkal egyértelművé tették, hogy ez itt most nem a hangjegyekről szól. Shakira és Rihanna eredetijénél sem volt ez másképp. A kamerabeállításokon azért látszott, hogy a jó ízlést a diszkréten kiválasztott nézőpontokkal oldották meg. Biztos a lányok is adtak instrukciókat, Gabi például nem akarta teljes hátsóval megörvendeztetni a nézőket, emiatt sírnom kell, de persze megértem.  Azért mivel rábeszélik őket, hogy adjanak Henriknek két oldalról puszit, mégsem maradunk popóvizuál nélkül, még ha ráérős távoli is a beállítás. Henrik nagyon viccesen megjegyzi, hogy neki gázsi helyett gyógyszer kellet volna ehhez a számhoz.

szbsz3x09_04.jpg

Demjén Rózsi a következő megidézésre váró magyar poptörténeti kísértet, Lacié a megtisztelő kísérlet. A bevezető képsorokban nagyon be van drasva az előadástól, és neki ez a korábbi mintázatok alapján erős pozitív motiváció. A felkészülés közben bemutatott hangok között van néhány nem túl jól sikerült, de már ki lehet hallani, hogy megfogta a karaktert. Én már nem félek. A demjénes csillogó nyávogás minden felharmonikusát betöltötte a hangszálaiba, a szavak formázása tökéletes, a dallam szintén. Két hajszálvékony eltérés a tökéletes frekvenciától, elő-előtüremkedő, de gyorsan visszafogott lacis vibrátó írható a hibák listájára, de nagyon pici betűkkel, nagyon halványan, és csak ha nagyon muszáj. De például – a sok száz egyéb érdekes apróság halmában – ott van a refrén végén elhangzó „nem kell sosééém”, amit Rózsi van, hogy tíz százalékosan é-nek ejt e helyett, és Laci ugyanoda artikulálja. A rengeteg további apró finommechanikai hangszálmunka mellett a dal tele van érzéssel. Becsukott szemmel elsőre Rózsi, de azért gyülekeznek a Laci-féle szignók, például a belégzés utáni első énekhangjai rá jellemzően kicsit túltoltak, ahogy rátámaszkodik a friss levegőre, aztán a sorok utolsó szavai enyhén cifrázottak, mintha épp betörtének egy freestyle hajlítgatásba, szerencsére ez persze nem történik meg. Az „s” és „sz” hangok közötti szabad átjárása is árulkodó. De ennyit Laci torkában turkálásról, és térjünk vissza a big picturehöz, csodálatos volt, amit csinált.

szbsz3x09_05.jpg

Pál Dénes érkezik, Srámek Péter társa lesz a Zenevonat című LGT dalban. Peter Presser Picit kapja, kissé félve várom az első sorokat. Presser homályosra dürüszölt kásás dörmögését Peter a vártnál ügyesebben hozza, viszont a dal mélysége miatt a dallam szinte teljesen eltűnik a leutánzott hangképzés mögött. Presser sem Pavarotti, de ennél neki is kifejezőbb a kottakövetése. A szavak eltűnnek Peter szájában, dörmögve elnyammogja a rá eső részeket, nem tudom, hogy a szöveghez köze van-e annak, ami a szájából kijön. Igazuk van, Presser nem hamis, de az ő éneklését messzemenően a hang karaktere viszi el, nem pedig a hangjegyek feltétlen tisztasága. Engem ez most nem vett meg, az eredeti dal hangszerelése miatt van annak egy erős lüktetése, az itt elhangzott karaoke verzióból ez is hiányzott. Nem elsősorban Peter számlájára írom az előadás semmilyenségét, sokkal inkább a dalválasztásra. Pál Dénes ugyan nem játékos, az ő hangja egy kicsivel jobb volt, de ő sem húzta ki a produkciót a középszerűségből.

szbsz3x09_07.jpg

Az első kör után betekintést nyújtanak az igen-nem százalékos arányba, és Gabi nagyon le van szakadva a többiektől. Hogy ez azért van, mert sokaknak ízléstelen volt az előadás, vagy a féltékenység tört elő sok nézőben, szimpla prüdéria, esetleg a hangra figyeltek, és nem tetszett nekik, azt sajnos nem fogjuk megtudni. De tippelni tippelhetünk.

Tóth Gabi második előadása jön, Sub Bass Monster kilencvenkilences slágerét kell elhadarnia, jön a Gyulafirátót. Ez a dal, ami hitet adott akkor a kistérségi kistelepülések kisembereinek, hiszen ha Gyulafirátóttól hangos lehetett Magyarország, akkor Létavértes és Szentkirályszabadja is sorra kerülhet bármikor. Ide viszont nem annyira való, Gabinak pláne nem, mert a szöveg bemagolásán és metronómhelyes vakeráláson kívül sok mindent tenni vele nem lehet. Kicsit préselve a hangon Gabi közelebb juthatott volna legalább szimbolikus szinten Sub Bass Monsterhez, de erre nem figyelt oda, mert megfelelő levegőmennyiséggel, időre kellett kimondania nagyon sok szót per perc. A refrén nyomokban tartalmazza ezt az említett, betegesen tömörített, kissé pökhendi hangot. A szöveg timeja nem hibás, de az a hangmérnök, aki a rapre énekhez való effektet pakol, hát, legközelebb ne tegyen így. Hangulatos volt, aranyos, de Gabi jobb számot érdemelne a döntőben. 

szbsz3x09_08.jpg

Adél második fordulójában duettbe kényszerül Pásztor Annával. Orsi korszakos slágerét, a Ha lemegy a nap című, generációs jelentőségű korongját bohóckodják el. Adél visszatalált a saját hangjához, ami néhol jó, néhol nem annyira. Anna azt a négy sort megtanulhatta volna, a szöveget is, a ritmus lüktetését is, na jó, borzalmas nem volt, de mivel az eredeti szám benne lehet a tíz legtöbbet hallott magyar dalban, azért az ember jobban leveszi füllel az offbeat csúszkálást és az elnagyolt sötétítéseket. Amikor a refrén alá került, kicsit moderálhatta volna a túljátszást. Zolee szavak szintjén kifejezően lüktet, de egészében nézve egyenes vonalú egyenletes mozgást végez a vakerja, a beleszarok attitűdnek megfelelve. Ez Annánál nem így volt. Térjünk vissza Adélhoz, ez az ő játszmája, aranyos volt, hiteles, jól mozog, énekelni meg énekelt, ahogy szokott. Oszvald Marikája két kategóriával jobban sikerült. Viszont Anna szerepben marad a dal után is, és sziporkázik de keményen.

szbsz3x09_09.jpg

Peter Srámek második előadásában Lou Begát csinálja meg. Durván. Szegény srác, hogy pont a döntőre kap egy karaktert, akit semennyire sem tud lehozni, tartományban máshol van otthon, hangszín gyenge, ez már a kissé ránézni is rossz kategória. Nem otrombán cinkes, de kínmosolyos. Sötétíti a hangját, de cingár marad, szerencsére a lábában a bugi, a szemén nem látszik, hogy rosszul érezné magát, és ez sokat segít az egészen. A tapsoltató szakember folyamatosan tapsoltat, hogy műhangulatból szőtt vastag takaróval terítse be a vékonyka teljesítményt. A múltkor Bori, most meg ez, Peter mégsem mindenható. Sokoldalú, de amihez nem ért, ahhoz nagyon nem. Tilla lazán alázgatja az előadást, és a zsűri is elég degradáló volt, esetünkben joggal. Ilyen teljesítménnyel illett volna kiesni az első három adás alatt.

szbsz3x09_10.jpg

Alfahímünk zárja az első döntő utolsó játszmáját, partnere Kökény Attila. Lacit megint nővé transzponálják, Olivia Newton John lesz, aki most hatvanhét éves, Travolta amúgy meg hatvanegy. Zárásnak rossz nem lehet, akármi is lesz belőle, de paródiát tenni a műsor utolsó számának szerintem nem túl nívós ötlet, azaz inkább bátortalan. Lacin már megszoktuk a szűk női ruhát, kezd nem viccessé válni, szerencsére az éneket nem veszik félvállról, és meglehetősen jól eléneklik. Viszont együtt úgy néznek ki, mint a pókok, a hím jóval kisebb, és nem csak a magasságra gondolok. Ennek megfelelve ún. slusszpoénként Laci ölbe kapja Attilát a végén, mekkora fordulat. Majka szerint Laci az évszázad legnagyobb tevepatájával rendelkezik, itt felsikítottam. Henrik a heteroszexualitástól eltérő irányokat kissé lenézően szövi a mondandójába, ismerek egy-két safe place-t, ahol ezért megcsapkodnák, hiába, a biztonság sem alanyi jog.

szbsz3x09_11b.jpg

Óriási a tarhálás a szavazatokért, a két alfát szemérmetlenül tolják, szegény Adél nem kapott egy jó szót sem, a többi három versenyzőt azért méltatták, Srámek is kap egy (két) szeletet a pozitív visszajelzések tortájából, a maradékot meg elfelezik az alfák között.

szbsz3x09_12.jpg

Tilla mindenkit megnyugtat, a mai eredmény még nem jó semmire, akárki megnyerheti még a játék egészét, de én már nem akarok hinni neki. Valahogy kondicionálva érzem magam egy Gáspár Laci első helyezésre. Vasárnap kiderül.

komment

Facebook kommentek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mézescsók 2015.11.24. 09:44:09

Én semmilyen szinten nem csípem Tóth Gabit, de ez legyen az én bajom. Ám az a tejeskanna!!!!
Nagyanyáméknak volt egy , abban hordták a csarnokba a tejet. Azóta sem láttam ilyet!
És ahogy egész este cipelte! Még a végére megszeretem ezt a lányt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.11.24. 10:01:07

Az a sok kocka inkább keresztpromó volt az új vetélkedőhöz...

Ketzifintshy 2015.11.24. 10:03:51

@Fedor: Igen, erre menet közben sikeresen én is rájöttem.

Marcellusca 2015.11.24. 15:01:13

A T.G. - Szandi duett borzalmas volt. Egyébként meg kinézetre nem is Shakira - Rihanna, hanem inkább Madonna - Dead or Alive duót láttam. Tóth Gabi a másikban is sz@r volt (nem először!).
Adél abszolút pozitív meglepetés. Sramek nem nagy durranás. Annál inkább Gáspár Laci! Nagyokat alakít/énekel (bár az O. N-J. egyáltalán nem a formája :D ).

eyr750 2015.11.24. 15:29:16

Szandi.Pelyva közé kerültél, megettek a disznók. Kár, hogy nem maradtál meg kivételnek a tv-csatornák/kanálisok mocskában.

szebeee 2015.11.24. 19:03:45

Mondjuk Szentkirályszabadja pont híresebb, mint egy átlag magyar falu. (ha direkt vót, akkor 'szküzimoá)

Ha nem a Gáspár nyeri, nincs igazság. Legalább akkora király, mint a Kökény.

schanc 2015.11.24. 21:49:11

Adélt én is sajnáltam, de valahol azért lehetett rá számítani, hogy ha kell, a tv2 keményebben fogja tolni a saját felfedezettjeit, mint az RTL-eseket. És az a helyzet, hogy Sramek és Gabi betlije miatt Adél egyáltalán nem lógott ki ebből az adásból.
süti beállítások módosítása