oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. január 18. 06:47,  Teljes elszakadás 307 komment

2017. január 18. 06:47 Határátkelő

Teljes elszakadás

Hosszú hónapok találgatásának vetett véget a brit miniszterelnök kedden, amikor végre kiállt, és elmondta, milyennek látja az Egyesült Királyság jövőjét a következő években, miként kívánja kormánya levezényelni a távozást az Európai Unióból. És persze ami minket a leginkább érdekel és érint: mi lesz a már a szigetországban élő és dolgozó, valamint az oda vágyó európaiak, így magyarok sorsa.

theresa_may_6.jpg

Kíváncsian figyeltem Theresa May beszédét (amiből pár dolog már előzetesen kiszivárgott ugyan, de azért az nem ugyanaz), amit figyelembe véve, hogy hét hónapja volt a népszavazás, nehezen lehetne elkapkodottnak nevezni. 

Egyébként ezt emelte ki közleményében a német kormány részéről Frank-Walter Steinmeier külügyminiszter is: „üdvözöljük, hogy a brit miniszterelnök vázolta kormánya elképzeléseit a kilépésről, és végre némi világosságot teremtett a brit tervekkel kapcsolatban”. 

Teljes lesz a távozás 

„Kilépünk az Európai Unióból, de nem hagyjuk el Európát. Ezért szeretnénk egy új, egyenlő partnerséget – egy független, önmagát irányító, Globális Britannia, és uniós barátaink, és szövetségeseink között” – mondta Theresa May. 

A brit kormányfő egyértelművé tette, hogy az elszakadás teljes lesz, azaz nem lehet szó részleges, vagy társult tagságról, vagy bármiről, amivel „kint is vagyunk, bent is vagyunk”. 

Azaz Theresa May kizárta a svájci, vagy a norvég modell alkalmazását, és azt is, hogy a tagság egyes elemeit megpróbálják megtartani. „Az Egyesült Királyság kilép az Európai Unióból, az én dolgom pedig az, hogy letárgyaljam ennek a Nagy-Britannia számára legjobb módját” – hangsúlyozta beszédében, amit egyébként például itt lehet teljes egészében elolvasni, ha valakinek olyanja lenne. 

A bevándorlás 

Nekünk a legfontosabb nyilván az, hogy mi lesz azokkal a magyarokkal, akik már az Egyesült Királyságban élnek, illetve azokkal, akik esetleg most tervezgetik, hogy oda költöznek. 

Az előbbieknek nem kell olyan nagyon izgulni szerintem, mert erősen úgy tűnik, hogy a már ott lévők maradhatnak. 

„A jövőben is szeretnénk idevonzani a legtehetségesebbeket és a legjobbakat tanulni és dolgozni – a nemzetközi tehetségek iránti nyitottság az ország megkülönböztető jegye kell, hogy maradjon -, de ezt a folyamatot rendesen kell levezényelni, hogy a bevándorlási rendszerünk a nemzet érdekét szolgálja” – tette hozzá Theresa May. 

„Ezért ellenőriznünk kell az Európai Unióból Nagy-Britanniában érkezők számát. Ugyanis míg az ellenőrzött bevándorlás komoly előnyökkel járhat – üres álláshelyek betöltése, közszolgáltatások teljesítése, a gyakran ma is világelső brit vállalkozások segítése -, addig a túlzott mértékű migrációval nem tud megbirkózni az ellátórendszer” – hangsúlyozta a brit miniszterelnök. 

„Az elmúlt bő egy évtizedben a nagy-britanniai nettó migráció rekordméreteket öltött, és ez komoly nyomást gyakorolt a közszolgáltatásokra, mint az iskolák, a végletekig feszítette az infrastruktúránk igénybevételét, különös tekintettel a lakhatásra, és nyomást helyezett különösen a munkásosztály béreire” – indokolt Theresa May. 

Miután hat évig magam is belügyminiszter voltam, tisztában vagyok azzal, hogy az emberek szabad mozgása esetén képtelenség a bevándorlást kontrollálni” – mondta a kormányfő, gyorsan hozzátéve, hogy Nagy-Britannia nyitott és toleráns ország. 

„Mindig szükségünk lesz a bevándorlásra, különösen a jól képzett munkaerőére, mindig szükségünk lesz az Európából érkezőkre, és az egyes bevándorlókat mindig barátként fogadjuk majd. Ám a referendumot megelőző és a kampányidőszakban az emberektől érkező üzenet világos volt: a Brexit nyomán muszáj ellenőrizni, kik jönnek Nagy-Britanniába Európából. És így is teszünk” – szögezte le Theresa May. 

Úgy tűnik tehát, hogy a Brexitet követően tehát nem lesz könnyű munkát vállalni és letelepedni a szigetországban, a nagy kérdés most az, mi lesz azokkal, akik már most is ott élnek. 

„Minél hamarabb szeretnénk biztosítani a már most Nagy-Britanniában élő uniós állampolgárok jogait, ugyanúgy, ahogyan a más tagállamokban élő britek jogait is. Közöltem a többi uniós vezetővel, hogy a lehető leghamarabb megadhatjuk kölcsönösen ezt a biztonságot egymásnak” – mondta a brit miniszterelnök. 

„Az uniós vezetők közül sokan támogatnak egy ilyen megállapodást – és akad egy-kettő, aki nem -, de szeretném, ha mindenki tisztában lenne vele: Nagy-Britannia számára fontos prioritás ennek a kihívásnak a lehető leggyorsabb megoldása, mert az a helyes és tisztességes dolog” – hangsúlyozta Theresa May. 

Kilépnek az egységes belső piacból 

A Lancaster House-ban, a brit kormány londoni rendezvényközpontjában tartott háromnegyed órás beszédében a miniszterelnök azt mondta, a brit tagság megőrzése az egységes belső piacon azért nem lehetséges, mert ez a jelenlegi uniós álláspont alapján az EU-szabályok, köztük a szabad munkaerőmozgás alapelveinek elfogadását jelentené. 

Márpedig a brit kormánynak a Brexit után nem lenne szavazati joga ezekben a kérdésekben, ráadásul el kellene fogadnia az EU bíróságának további közvetlen jogi fennhatóságát is, azaz az Egyesült Királyság tulajdonképpen „egyáltalán nem is lépne ki” az unióból. 

London tehát arra törekszik majd inkább, hogy „a lehető legnagyobb mértékű hozzáférése" legyen az uniós piachoz, ezért „új, átfogó, nagyratörő” szabadkereskedelmi megállapodást kíván kötni az EU-val. 

Az egyéb gazdasági fejtegetésekbe nem mennék bele, az mondjuk érdekes volt, amikor a 65 milliós Nagy-Britannia vezetője „szerencsétlen önkárosításnak” nevezte azt, ha a 440 milliós Európai Unió büntetni próbálná országát a kilépés miatt, hiszen az uniós exportőrök ebben az esetben új vámkorlátokkal találnák szembe magukat, amikor „a világ egyik legnagyobb gazdaságának” szeretnék eladni termékeiket. 

A brit gazdaság döntő fontosságú és nyereséget termelő piaca az európai autóiparnak, az energiaszektornak, az élelmiszeriparnak, a vegyiparnak, a gyógyszeriparnak és a mezőgazdaságnak. 

„Nem hinném, hogy az EU vezetői komolyan azt mondhatnák a német exportőröknek, a francia gazdáknak, a spanyol halászoknak, az euróövezet fiatal állástalanjainak, hogy szegényebbé akarják őket tenni, csak azért, hogy Nagy-Britanniát politikai okokból megbüntessék” - fogalmazott Theresa May. 

Érdekesebb reakciók belföldön… 

Ami a belföldi reakciókat illeti, az ellenzéki Munkáspártot vezető Jeremy Corbyn szerint fontos lenne olyan megállapodást kötni, ami hozzáférést biztosít az uniós piachoz, mert brit munkahelyek függnek ettől. 

„Mindez hatalmas veszélyeket rejt magában, ám Theresa May a jövőbeni kereskedelmi megállapodásokról beszélve csupán annyit mondott, hogy Donald Trump szerint elsők leszünk a sorban. Nem tudom, pontosan ez mit is jelent, és mire gondolt a miniszterelnök” – hangsúlyozta az ellenzéki politikus

A liberális demokraták vezetője, Tim Farron arról beszélt, hogy a kemény Brexit nem szerepelt a népszavazási papíron: „Azt nem ajánlották a briteknek, hogy kitépnek minket az egységes piacból. Ez a demokrácia ellopása”.

A kilépés mellett legrégebben kampányoló UKIP első embere, Paul Nuttall elsősorban a tárgyalások gyorsaságát tartaná fontosnak: „Gyorsan túl kellene lennünk rajta. Világos elszakadást szeretnénk az Európai Uniótól, szabadkereskedelmi megállapodást, és hogy független, szabad nemzetként élhessünk tovább”. 

…és külföldön 

A külföldiek közül a német reagálásról már írtam feljebb, ennél azért egy fokkal izgalmasabb, hogy mit gondolnak a beszédről a skótok. Nicola Sturgeon első miniszter (gyakorlatilag miniszterelnök) például rögtön a beszéd után azt mondta, hogy Theresa May beszéde „valószínűbbé tett” egy skót függetlenségi népszavazást (bár ezt a szót nem használta), mert a skótok többször is határozottan jelezték, hogy az egységes belső piac tagjai szeretnének maradni. 

Nicola Sturgeon szerint Theresa May csak a tory párton belüli keményvonalasoknak akart kedvezni, márpedig „teljesen világossá kell tenni, hogy a brit kormány nem cselekedhet Skócia akarata és érdekei ellenében, és nem utasíthatja el az összes kompromisszumos próbálkozást”. 

A lengyel külügyminiszter-helyettes is reagált, szerinte pontos megegyezésre kell jutni a brit szigeteken élő lengyeleket illetően, ezért ez lesz az egyik kulcstémája lesz a napokban esedékes lengyel-brit kormányfői tárgyalásoknak. 

„Meggyőződésünk szerint az Európai Uniónak az Egyesült Királyságban élő lakosait egyenlő bánásmódban kell részesíteni, meg kell őrizniük munkavállalói jogaikat, valamint hozzáférésüket a közszolgáltatásokhoz, a társadalombiztosításhoz" - mondta Konrad Szymanski. 

A politikus szerint fontos, hogy „nagyon pontos és jogilag érvényes megegyezésre jussunk, amely minden elképzelhető helyzetben maximálisan átlátható lesz állampolgáraink számára”. Bár pontos számok nem ismertek, becslések szerint mintegy 900 ezer lengyel él az Egyesült Királyságban. 

„Szomorú folyamat szürrealisztikus időkben, de legalább a Brexit valószerűbb bejelentése” – ezt már Donald Tusk, az Európai Tanács elnöke írta Twitter-üzenetében. 

Amikor ezeket a sorokat írom, a magyar kormánytól még semmilyen reakció nem érkezett.

Összefoglalva 

Noha a magam részéről még ennél is több konkrétumot vártam Theresa Maytől, az már biztosnak tűnik, hogy a brit kormány a „hard Brexit” mellett tette le a voksot, ami gyakorlatilag teljes elszakadást jelent.

A már a szigetországban élő magyarok (a többi uniós polgárral egyetemben) maradhatnak majd (más kérdés, hogy milyen lesz a közhangulat), ám friss érkezőként munkát vállalni sokkal nehezebb lesz, kivéve persze, ha az ember jól képzett munkaerő, mert akkor azért szükség lesz rá.

Én a magam részéről nagyon nem látom, hogyan zajlik majd le ez az egész folyamat, azon viszont érdemes kicsit elgondolkodni, hogy mi mindent hozhat magával az a kijelentés, mely szerint a Parlament szavaz majd a Brexitről, viszont bármi is lesz az eredmény, a kilépés eldöntött tény.

HÍRMONDÓ 

"Igazából szerencsét próbálni mentem" 

A Konyhafőnök győztese határátkelésről, külföldi munkáról és arról, miért tért vissza Magyarországra.

Az ukránokat, szerbeket nem érdekli Magyarország

Most már jó lenne, ha jönnének, de a jelek szerint ők annyira nem lelkesek.

Milyenek a hollandok? 

"Drogok, prostituáltak, tulipánok, mindenki magas és szőke, kerékpárral közlekedik" - na jó, de mi igaz mindebből?

A téli Finnország csodás képeken 

A skandináv országok természeti adottságairól köteteket töltöttek már meg, de még így is lehet szépet és újat mutatni. Nem is ragoznám tovább, nézzétek meg!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7312133753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.18. 21:28:48

@rebel rebel: nem eleget
az ensz fontos szervezet, oda is az USA kolti a legtobbet
remelem Trumppal tobbet foglalkoznak mar velunk, feher amerikai kereszteny allampolgarokkal
kiderul

M. Péter 2017.01.18. 21:38:32

@hagyma: Ha nincs verseny, akkkor nem változott volna semmi.

Shaktee 2017.01.18. 21:40:30

@hagyma: Az ensz majd kiáll a fehér, keresztény onyonokért Tivike.

2017.01.18. 21:44:42

@hagyma: Lófaszt vagy te amerikai... Igen, felvetted az állampolgárságot, erre bárki képes, ha letölti a szükséges időt az adott országban. Ez nem teljesítmény, ez egy nagy nulla. Amúgy vicces, hogy neked állandóan azt kell bizonygatnod vadidegen embereknek, hogy te amerikai vagy, más meg vendégmunkás. Mintha megvetett leprások lennének azok az emberek.

gabors 2017.01.18. 21:45:59

@diggerdriver: hiaba mondjuk tobben is hogy eddig is volt vam meg reagen idejen is volt ... es nem hogy tobb hanem kevesebb automunkas lett az eredmenye

a Trump nem azt mondta es kesz :-)

Herr Géza 2017.01.18. 21:46:09

@diggerdriver: Tegnap Trump beszólt a német autógyáraknak, hogy 35%-os védővámot fog kivetni a Mexikóban gyártott autóikra, mert ott, kihasználva az olcsó munkaerőt, fillérekért termelnek, majd az autóikat drágán adják el az USA-ban.
1. Pont otthon adnak munkát a mexikóiaknak ugye.... :)
2. Egyedül a BMW volt olyan tökös, hogy elegánsan visszavágott: oké, akkor ők leépítik Spartanburgot, ahol majd 9.000 dél-karolinai (:D) gyártja a világ összes piacára az X-sorozat összes modelljét. Nem mellesleg az a gyár a világ legnagyobb BMW-gyára (a német gyárakat is beleértve). Évi 450e autó gurul le jelenleg a szalagról, a tendencia növekvő....
Vajon ki fog többet bukni ezen az egyenleten?
Ennyit az okosságokról.

Shaktee 2017.01.18. 21:49:25

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík:

Dolgozni és boldogulni is kell ám kedves Gyík, nem olyan egyszerű az, hisz tudod s próbáltad magad is :P

Shaktee 2017.01.18. 21:53:42

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík:

"erre bárki képes, ha letölti a szükséges időt az adott országban"

Nu.

gabors 2017.01.18. 21:56:19

@hagyma: " haboruk, afganisztan irak" most tervezik Trumpnak a Sziria bevatkozas reszleteit meg nem tudjak kb hany brigaddal kell menni 3-4 vagy tobb (az egyenkent 4000 fo)

nem kell aggodnod hagyma, vege van azoknak az idoknek (8 ev) hogy egy elnok nem kezd legalabb ket uj megnyerhetetlen haborut ...

amugy csak kerdezem tudod-e mennyi "fucken" ado penzedet koltik az ensz-re ?? mert megsugom peanuts !!

puhacica 2017.01.18. 22:02:03

@hagyma: nem zavar. probaltam ravilagitani egy aprocska ellentmondasra, de latom, nem ment at. :D
hogy en mi vagyok, azt nem tudom, de biztosan nem 5 masik lakotarssal elunk egyutt es penzt se kuldozgetunk haza. :) viszont kepzeld, nekem is van szerelmem! orulet!
mi erdekes van a nevemben? :D

Herr Géza 2017.01.18. 22:02:08

@hagyma: "kulfoldon dolgozo embereket a Magyar nyelv vendegmunkasnak hiv
te hogy nevezed magad?"
Mondjuk külföldön élő magyarnak. Hahaha... És én speciel akkor sem nevezném magam németnek, ha lenne német állampolgárságom is. Lehetne, de (egyelőre) nem érdekel. Pedig többet éltem Németországban, mint te. És saját jogon lehetne állampolgárságom, csak meg kéne kérvényeznem. De minek, pláne úgy, hogy a magyart is megtartanám.
Szóval te maximum egy amerikában élő kettős állampolgár vagy.
Aztán persze úgy nevezed magad, ahogy akarod. Csak ne akarjál mindenki mást ezzel a "te csak vendégmunkás vagy" dumával a földbe taposni. Mert igazából semmi különbség nincs az itt kommentelők java és te közötted. Pláne úgy, hogy az állampolgárságod a házasság miatt neked az öledbe hullott. Anélkül pedig, mint írtam korábban is már, valószínűleg előkelő helyen szerepelnél Trump barátod feketelistáján.

gabors 2017.01.18. 22:03:21

@hagyma: " fizessenek, vagy mondjak azt, mennyenek haza"

Japan most evi 2 billio dollart fizet az usa-nak eppen Hillary Clinton targyalta le az emelest Obama elso negy eveben ... ezert kb 50,000 katona van ott.

Kar hogy nem kerdeztek meg Trumptol a vitaban ... :-)

Herr Géza 2017.01.18. 22:03:41

@Herr Géza: Mármint: ....többet éltem Németországban, mint te az USA-ban.

macamuca [IHUN] 2017.01.18. 22:06:30

@hagyma: 25-30 éve???
Haverkodj wiki-vel:
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%BAr%C3%B3_Rudi

Ha már tényeket emlegetsz....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.18. 22:07:25

@M. Péter: verseny volt
de utana egyenlotlen let
haggyuk mar ezt a verseny dumat
a hazai cegeknek elonyt biztositok, nem a japanoknak...
mert mi elunk itt, ok meg japanban
@rebel rebel: az ensz fontos szervezet, altalaban mindenkiert kiall
legkevesbe a feher kerszetny emberekert
mi huzzuk az igat
de OK ehezo afrikaiaknak kuldenek az a dombol penzt, legyen
meg fogsz lepodni adakozni is szoktunk, nem keveset
de annak nem adok aki kovetelozik
etelosztasnal kilometers sort mutattak, mikor homunkast kerestek, nem lattam senkit
ott kellett volna kilometers sornak lenni
a siras viszont meg hogy jajj meg mindig havas az ut
fel kellene ebredni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.18. 22:07:48

@Philosoraptor aka Impotens és Buzi Hülyegyík: lofaszt kell bizonyitgatnom
en amerikai vagyok
es ebbe sokan belaehalnak:)
itt elek itt dolgozom, amerikai a felesegem
tartsam magma magyarnak?
tarthatom az a szulohazam

de hogy jossz te ahhoz, hogy kijelrntsd en me vagyok amerokai
ismersz?
de OK akkor cask az indianok amerikaaiak, ha ettol megnyugszol
@Herr Géza: leepithetik
amugy nem sok nemet auto fut itt
japan es korea nagyobb problema

nem kell nekunk BMW ha van fordunk
es ha a fordot vesszuk, akkor less sok autogyar megint
a japanok meg szopnak, egyek a szusiukat
errol beszelek

Shaktee 2017.01.18. 22:14:30

@hagyma: Nõsülés elõtt kaptál zöld kártyát?

gabors 2017.01.18. 22:17:40

@Herr Géza: a tenyek eddig sem zavartak sem Trumpot sem a tamogatoit :-)

Herr Géza 2017.01.18. 22:25:40

@takarék-láng: Bármilyen gyárat semmi perc alatt le lehet szerelni és a világ másik pontján felépíteni. Mint ahogy volt is már rá párszáz eset a világtörténelemben.
Egyet közelről éltem meg magam is. Méghozzá az extrém fajtából. Többtízmillió dolláros amerikai high-tech gyárat még a próbaüzem közben leállítottak, mert a konszern máshogy döntött. Majd nekiálltak, elbontották a technológiát (jó részét szó szerint szemétbe, mert ez még vámszabadterületen épült, és a cucc kihozafalakor meg kellett volna fizetni a vámot), majd az üzem felépült a világ túlsó végén.
Magyarország, 90-es évek eleje.
Szinte bármely termelőüzemmel meg lehet csinálni, csak némi pénz, logisztika és idő kell hozzá.

gabors 2017.01.18. 22:27:08

@rebel rebel: olvasd el a blogot ;-) vagy majd a konyvet a valasz (nem)

puhacica 2017.01.18. 22:28:28

@hagyma: te ismersz minket? hogy jossz ahhoz, hogy tenykent allitasz rolunk kitalaciokat? mar megint ez a rohadek ellentmondas... :D

kepzeld, meg valami eszembe jutott! a macskank amerikai. viszont angliaban elunk es dolgozunk. akkor mi most minek nevezzuk magunkat? teljesen tanacstalan vagyok. :(

Shaktee 2017.01.18. 22:31:29

@gabors: :) azért biztos vagyok benne hogy a mérin kívül is letett valamit az asztalra az orbitális tivadarunk.

Herr Géza 2017.01.18. 22:31:48

@hagyma: Tessenek talán jobb, olcsóbb, szebb, akármi autókat csinálni, mint a japánok és koreaiak, németek, stb. Mégis miért veszik azokat a hazafias amerikaiak.
Ja, hogy az nem megy? Hát így jártatok.

Shaktee 2017.01.18. 22:34:20

@Herr Géza: sváb õsök hova valósiak? Már csak a saját jogod miatt érdeklõdöm ha lehet

gabors 2017.01.18. 22:35:35

@Herr Géza: GE (Tungsram) a vaci fenycsogyarat helyezte at az utolso csavarig. Kinaba szinten a 90-es evek elejen. Mivel mast abban a gyarban nem igen csinaltak a gyar is bezart ... tobb szaz (4-5) dolgozonak meg annyi. Amugy uzleti dontes volt mert pont kezdett mar amugy is kifutni a hagyomanyos fenycso es inkabb a gyarat vittek mint hogy szallitsanak vegtermeket oda ahol erre meg volt kereslet (kina) az izzokal es kb ez tortent de azokat nem abban a gyarban csinaltak.

az egyik akkori felso vezetotol tudom (rokon) jart az USA-ba majdnem havonta es Kinaba is amig mindez lezajlott 6-8 honap volt az egesz.

Shaktee 2017.01.18. 22:39:04

@Herr Géza: kinek is a tulajdona a Daimler?
:)

gabors 2017.01.18. 22:41:10

@rebel rebel: valami bunteteseket emlitett nem tudom ado vagy barmi mas miatt de a hazassag eseten tenyleg semmi mas nem kell.

Bar erdemes lepapirozni mert ismerek egy part (felesegem dolgozott egyutt egy darabig a holggyel) akik szemet szurtak az immigracionak es 2 evig tarto huzavona lett. Pedig mi ismertuk oket szemelyesen es bar nem mindennapos par voltak de valodi volt a kapcsolat es a hazassag is csak "gyanus" ....

Shaktee 2017.01.18. 22:45:16

@gabors: Olvastam a blogot anno, s úgy emlékszem hogy annyit szívott s gürizett hogy az már maga megért egy esélyt..

Herr Géza 2017.01.18. 22:50:17

@rebel rebel: A saját jogot nem úgy értettem. Min. 8 év legális itt tartózkodás (munka), "tiszta mellény", német nyelvből vizsga, vagy elismerése más nyelvvizsgának, ill. itteni iskolában szerzett végzettségnek, állampolgársági ismeretek vizsga. Az első kettő megvan, az utolsó kettő alól "fel vagyok mentve". Eccerű....:))))

Shaktee 2017.01.18. 22:52:37

@Herr Géza: Ach so.

Rokonokat keresek hájdelbergbõl :) sose tunni :)

2017.01.18. 23:01:07

@hagyma: "verseny volt
de utana egyenlotlen let"

Udvozollek a kapitalizmusban. Te hany eves vagy, kiralylany? :D

Herr Géza 2017.01.18. 23:02:45

@rebel rebel: Mire gondolsz? Mert ha a Chryslerre, akkor nagyon el vagy tévedve...:)))) 2007. óta nincs DaimlerChrysler és soha nem is volt az övék a Daimler. Fifty-fifty fúzió volt. (A Mercedes fekete korszaka....:D).

Herr Géza 2017.01.18. 23:04:59

@rebel rebel: Nem, nincs német felmenőm. Ill. családi viszonyainkat ismerve úgy fogalmaznék, hogy nem tudok róla...:)

Herr Géza 2017.01.18. 23:20:16

@gabors: Teljesen normális jelenség...
Az általam leírt esetnél (IBM Veszprém) az volt vidám, hogy én még elindultam szerdán Németországból az átadási-átvételi protokollhoz a kvalifikációs méréseket megcsinálni, pénteken reggel nekiálltam volna mérni, mire jött a helyi manager, hogy ki se csomagoljak, nem lesz átadás, a cuccunkat hétfőn kezdik elbontani, mert mégsem lesz gyártás. Én "kiakadtam", hogy nem igaz, hogy ezt szerdán nem tudták, erre elmesélte, hogy szerda éjjel telefonkonferenciáztak a cégközponttal, és vele is akkor közölték az új "stratégiai döntést", addig ennek állítólag jele sem volt. Welcome to the pleasuredome...:))))

gabors 2017.01.18. 23:30:36

@rebel rebel: "annyit szívott s gürizett hogy az már maga megért egy esélyt.. " ez szep toled DE

Az usa mai bevandorlasi szabalyai alapjan az illegalis tartozkodasbol gyakorlatilag nincs mas "kiut" mint a hazassag, minden mas eseten muszaly elhagyni az orszagot hosszabb (ha bunti) vagy rovidebb idore (amig valamilyen mas vizumot szerez). Ezen felul a bevandorlas elegge korlatozott magasan kepzetteken kivul keves lehetoseg van. Csalad egyesitesre alapoztak az egesz rendszert, plusz kvotak vannak amit a korabban bevandorlok szama alapjan szamolnak ujra idonkent ...(eredetileg azert hogy meg tudjak tartani az europai kereszteny alapokat)... csak az utobbi 20-30 evben a fagyi visszanyalt ... igy az elmult par evben a legnagyobb szamu leglis bevandorlo eppen Bangladesh-bol jott ott jo nagy csaladok vannak..(arra nem gondoltak 40-50 eve hogy a feher keresztenyek nem olyan szaporak mint az azsiaiak)

Amugy valszeg nem szamitanak egyelore ezzel a nemetek sem pedig amint legalissa valik majd abdullah behozza harom feleseget meg 9 gyereket is

gabors 2017.01.18. 23:37:49

@Herr Géza: Na ez azert durvabb mint amit nekem meseltek a GE-rol ...

de IBM nek lett mashol valami uzeme ha igaz (lehet kesobb) pl a mar emlitett Vacon ha igaz hard-drivokat epitenek vagy epitettek ott ...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.18. 23:38:47

@Herr Géza: errol beszeltem
elcsesztek
mert meg nem voltam itt
de nem cask az autogyarak
a politka is

Hari Seldon 2 2017.01.18. 23:49:42

@rebel rebel:
"s mennyivel kevesebb pénz lesz kutatásokra..alzheimer kutatásokra szintén
Szomorú..."
Nézd a jó oldalát: ha ott csökken a pénz, a kutatók visszajönnek Európába.
Tudod a tudomány is úgy működik, és tudósok is úgy működnek mint a "közlekedő edény". - Ha valahonnan eltűnik a tudás (tudósok) valahol máshol megjelenik a rendszerben. - Jobb híjján Európába jön vissza sok kutató. - Ez csak jó Európának.

Shaktee 2017.01.18. 23:51:23

@gabors: de de de :) én csak arra gondolok hogy valahogy el kellett jutnia a bagamériig ;)

Nákatok is ilyen jojó az idő? Hó, olvadás, latyak, megint -20..ma 0 körül..

Shaktee 2017.01.18. 23:54:55

@Hari Seldon 2: S megy a pénz is a kutatókkal?

Shaktee 2017.01.19. 00:05:56

@Hari Seldon 2: vannak azért hagymáink nekünk is, jövök löncsről, hallom hogy a francia, nagyon keresztény kollégám olt egy fiatal srácot, hogy örül Obama utolsó napjának.

Cukros ..már bököd is, próbálom elmagyarázni neki hogy hány embert fognak amputálni OC nélkül, nem veszi az adást..merthogy nekik Jeruzsálem kell...na nem a zsidóknak, de rajtuk keresztül..majd a Trump tesz róla.

Mindezt pianóban, mert politika szigorúan tiltott a munkában..

Jóccak mindenki.

macamuca [IHUN] 2017.01.19. 00:11:08

@Határátkelő:
Ráadásul a vám összege jelentkezni fog a termékek árában is = áremelkedés lesz. És élelmiszerből (tudtommal) finoman szólva is nem onellato UK..., márpedig enni az álmodozóknak is muszáj..., node mennyibe fog ez eztan kerülni?...

macamuca [IHUN] 2017.01.19. 00:42:14

@takarék-láng:
Tavaly nyáron volt szerencsém eltölteni egy napot egy "kulipintyóban", Balmoral mellett. Nézz utána, hogy mennyiért vesztegetik arrafelé a hétvégi (!!) házakat (4 szoba, 2 fürdőszoba, 2 konyha, nagy nappali /kb 6x6 meter, zongorával -miegymással /, 2 szintes: a tulajok fogalmai szerint egy kisebbfajta hétvégi ház..., és nem ez az egyetlen kiruccanós kecójuk..., de muszáj volt megvenni, mert évente több hónapot töltenek itt, hát olyan hosszan elég kényelmetlen hotelben lakni, ezt könnyen beláthatom.., ja, beláttam...).
Mitisakartam?, ja, megvan: szóval a tulajek milliomosékhoz tartoznak. Fontban számolva.
És hát szeretnék én egy ilyen ""lecsökkent"" életszínvonalon élni...

Nem árt, ha személyes tapasztalat alapján ír/mond véleményt valaki, és nem a propaganda-szövegek alapján....

Herr Géza 2017.01.19. 00:50:27

@gabors: Így van, akkor már működött a székesfehérvári gyáruk, később lett tudtommal a váci. Veszprémben, abban az üzemcsarnokban is ott maradt még utána az IBM, majd a Videoton gyártott ott merevlemez író/olvasó fejeket az IBM-nek 2002.-ig. Az az üzem, ami nem indult el, "wafer"-eket (mikrocsipek lapkái még a felvágás előtt egy
nagy kerek lapként) gyártott volna. Ez akkor nagyon high-tech üzem volt/lett volna. Aztán ment a gyártás a távol-keletre...

gabors 2017.01.19. 02:29:11

@hagyma: "nem kell nekunk BMW ha van fordunk
es ha a fordot vesszuk, akkor less sok autogyar megint
a japanok meg szopnak, egyek a szusiukat
errol beszelek "

es ezert vettel uj Mitsubishit ?nem is olyan regen ?

azota vilagosodott meg hogy mi a jo amerikanak vagy akkor meg nem tudtad hogy Trump mit fog mondani ??

gabors 2017.01.19. 02:34:25

@rebel rebel: "Nákatok is ilyen jojó az idő? Hó, olvadás, latyak, megint -20..ma 0 körül.. " a heten nem evszakhoz kepest enyhe ...

egyenlore ez a tel nem veszes....

ket hete volt igen hideg -10C korul es -5 max (itteni viszonyok nem qc !!!) Voltam en Montrealban februarban na olyan itt nincs.

Eddig egyszer volt komolyabb ho (1015 cm) ket hete Szombaton de az is elolvadt kb keddre ..

pappito · http://pappito.com 2017.01.19. 04:35:14

www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=11781925

OFF
a felugráló FB ajánló valami kibaszott idegesítő. Azt muszáj?
ON

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.19. 05:34:43

@hagyma: Hát ez egy ilyen dolog, úgy hívják, hogy PIAC.És mint olyan, rohadtul kegyetlen tud lenni, dönt és szelektál (szele között erektál).Az érzelmi autóvásárlókra (értsd: autóbuzikra) nem lehet gazdaságot építeni.Azt kell gyártani, amit a tömeg megvesz. És aki nem tudja felvenni a versenyt, az beledöglik, ennyi.Detroitnak az utóbbi jutott. Egy kicsit én is sajnálom, szerettem volna még ebben az életben egy olyan nagy dög istenverte V8-as benzinpusztítót vezetni, de ez van.
Most volt egy cikk itt nemrég, hogy állítólag már ott nálatok Usákiában is egyre inkább kiesnek az utcaképből ezek a dromedárok...Elhiszem, simán.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.19. 05:51:29

@pappito: "OFF
a felugráló FB ajánló valami kibaszott idegesítő. Azt muszáj?
ON"

Részemről is, de erősen.Az a baj, hogy más blogoknál is előjön.Alighanem blog.hu-s "fejlesztés"...

Hari Seldon 2 2017.01.19. 06:56:26

@rebel rebel:
Nálunk azért hiába "kereszténykedik" a kollégád, 1789 óta de még inkább 1905 óta nem tényező ez a dolog. Itt odakerült ahova való, aholrendben is van, a népi florklorba.

Hari Seldon 2 2017.01.19. 07:05:43

@rebel rebel:
Azért itt is vannak nagy viágcégek és kutatóintézetek. Franciaországban meg ha úgy alakul hogy volna erre igény (majd meglátjuk) biztos hogy központilag elkülonítenének erre. - de szerintem a finanszírozót amúgy sem érdekli a kutatás helye (a GM kutatásának java része Németországban van ugyanígy a Pfizernek is mindegy hogy Bostonban vagy Lyonban végzik el ezt) A cégek (ha céges kutatás) ott kutatnak ahol megfelelő "kutatónépesség" és szabályozó környezet van. Ezen felül bizonyos témák az államoknak is fontosak lehetnek.

pappito · http://pappito.com 2017.01.19. 07:53:08

@geegee: az nem mentség, max megy a blog.hu is az adblocker blacklistre ahogy van. így is egyre furább a blog, de ez a felpattogó szar ez az igazi dealbreaker

Főgebra 2017.01.19. 09:10:33

@pappito:
Ha Firefoxot használsz, az AdBlocker helyett használd a uBlock Origint.
Hatékonyabb és nem kell oktatni, mindent maga intéz!

Taxomükke (UK) 2017.01.19. 12:16:23

@geegee: Hat itt Floridaban (csak nyaralunk, nem koltoztunk ide) boven talalni hatalmas monstrumokat - full size SUV, pickup stb. Kurva jo hangjuk van. :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.19. 12:30:16

@Főgebra: Jaja, én is azt használom, króm alatt is jó...

Shaktee 2017.01.19. 12:31:56

@Hari Seldon 2: Pár dolgot azèrt betehetnének naftalinba nálatok is. Quebeci francia a kolléga btw.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.19. 12:31:57

@Taxomükke (UK): Taxi bá, megint amerikáztok? :D Írjál majd élménybeszámolót, ha lehet.

A V8 így mondja, ugye: glö-glö-glö-glö..., mármint alapjáraton...?
:D
Nagyon kipróbálnék egy olyat, mondjuk pár napra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.19. 12:33:47

@Taxomükke (UK): De amúgy én a régi nagy, tepsi kombikra gondoltam.Azokból van állítólag egyre kevesebb.A suv meg a pickup az divatautó (meg esetleg melóskocsi...) manapság , abból mindenhol van.

takarék-láng 2017.01.19. 13:05:32

@Herr Géza: az autoipar nem informatika. Eppen ezert nem is olyan egyszeru elkoltoztetni, mint az ibmet vagy egy nokiat. Ooo de mennyire hogy nem.

Nem is fogjak. Csak megy a hozonges.

takarék-láng 2017.01.19. 13:05:50

@macamuca [IHUN]: "Nem árt, ha személyes tapasztalat alapján ír/mond véleményt valaki, és nem a propaganda-szövegek alapján...."
- eles ellentetben veled, en a szemelyes tapasztalatok alapjan irok.
Az a hely ahol voltal vendegsegben, szerinted mennyire atlagos? Itt mindenkinek tobb nyaraloja van szerinted?
Dragabb es ujabb autok is csak varosokban vannak, ott is csak azert, mert konnyebben ad a bank hitelt.

Van olyan orszag nyugat europaban ahol az.autok atlageletkora 16 ev. Danianak hivjak. Magyarorszagon 11.

P.Elliot 2017.01.19. 13:08:17

@Taxomükke (UK): Nyaralgattok Floridaban? Merre? Milyen most ott az ido? Korutat csinaltok vagy megragadtatok egy helyen?
Ha korut akkor ajanlom kedvenc varosomat/ St. Augustine/, fog tetszeni,...
Mar en is elgondolkodtam azon hogy utra kellene kelni most oda de biztosan akkor lenne hovihar errefele amikor jonnenk vissza.Volt elmenyunk a tokorsima uton csuszkalni Virginia korul marciusban amikor elkapott a tel hazafele jovet.

adg 2017.01.19. 13:08:35

@geegee: itt egy meloskocsi. Ezzel vidamabban megy az ember munkaba.

kepkezelo.com/images/zkpwqhc0qkya1lpxucw5.png

Taxomükke (UK) 2017.01.19. 13:20:20

@geegee: Ja, mondjuk olyan regimodi tepsit tenyleg keveset latunk, de az ujabbak kozott is vannak szepek...
Nem irok beszamolot, mert csak az ilyen kommersz dolgokrol tudnek, mint a Universal Studios, az alligatorok, a jo kaják, az oceanpart meg a kellemesen meleg ido...

Taxomükke (UK) 2017.01.19. 13:24:13

@P.Elliot: Davenportban (Orlandotol delre) vagyunk es innen kirandulgatunk. St Augustine-t mas is ajanlotta, az ide jo eros 2 ora autokazas. Tervben volt tegnapra, de leragadtunk mashol.

P.Elliot 2017.01.19. 13:27:52

@Taxomükke (UK): Davenportban eletemben nem jartam.
St. Augustine meger 2 napot vagy tobbet. 2 hetig is el tudnek ott nezelodni, gondolom most nincs ott olyan embertelen meleg es turista sem annyi mint nyaron.
Milyen az ido? Hany fog van most?

Taxomükke (UK) 2017.01.19. 13:30:14

@P.Elliot: Most 15, de napkozben 26-28. :))

P.Elliot 2017.01.19. 13:50:46

@Taxomükke (UK): Az szep, tehat akkor is lebarnulsz ha nem akarod.
Meg egyszer, St.Augustin meses, erdemes odamenni, 2 ora autout az semmi.
Jo szorakozast Amerikaban.

gabors 2017.01.19. 14:08:19

@geegee: V8 manapsag mar utca kocsikban nem igen luxus verdak esetleg meg truck-ok nal

Lőtéri Kutya 2017.01.19. 14:32:51

@adg: Jó kis bányába járó autó lehet a Maloo. :)
www.youtube.com/watch?v=zmGfLFF6O9M

adg 2017.01.19. 14:48:12

@Lőtéri Kutya: eleg jol mennek, ket kollegamnak is van. A 6,2-es v8 viszi szepen. Az ujak akar 430 kw-ot is tudnak, eleg durva pupos moszkvics. :)

takarék-láng 2017.01.19. 15:15:47

@geegee: ha a ventillator fuj, az meg jobb.

labirintus1 2017.01.19. 16:30:02

@M. Péter: Annak, hogy ki telepedhet le az a kulcsa, hogy jelent-e terhet a szociális rendszereknek.

Az EU-n belül 90 napig bárki maradhat, de aki tovább maradt annak bizonyítania kell, hogy el tudja látni magát. Pl. Belgiumban 4 státusz van: dolgozó, diák, valakinek a hozzátartozója, álláskereső. Aki dolgozik, az sima ügy. Aki diák, annak be kell mutatnia egy papírt, hogy hol tanul és valamilyen egészségbiztosítást kötni. Aki hozzátartozó, annak azt kell igazolni, hogy el fogják tartani és hogy van egészségbiztosítása. Aki állástkeres, annak kb. 3 hónapja van rá, hogy találjon és folyamatosan be kell mutatni, hogy keres. Pl. kapcsolatban kell lenni a munkaügyi központtal, állásinterjúkra kell járni, stb.

Azt nem hiszem, hogy egy átlag nyugdíjas be tudna költözni Belgiumba, mert az átlag magyar nyugdíjból nem tudna itt megélni, de elég valószínűtlen is, hogy valaki mindenféle kötődés és nyelvtudás nélkül pont ide akarna jönni nyugdíjas éveire.

Szerintem, erősen függ a pénz nagyságától, hogy tudna-e számlát nyitni valaki a megtakarításainak. 10 milló eurókkal biztos nem küldenék el, de alapból nem nyithat számlát olyan, aki nem felel meg a fenti feltételeknek. Egyébként Magyarországon sem olyan könnyű számlát nyitni, ha nincs magyaroroszági lakcímed.

De nem csak a Belgák küldik különösebb szívfájdalom nélkül haza azokat, akik terhelik a rendszert. Talán a topikban is téma volt annak a szellemi fogyatékos lánynak az esete, akit hazaküldtek Svédországból, pedig vállalta a rokona.

index.hu/belfold/2015/03/03/svedorszag_nem_vallalja_a_magyar_fogyatekos_lanyt/

A britek is lehettek volna ennyire kemények, csak ehhez rendes nyilvántartások, meg politikai szándék kellett volna,

komolytalan samu 2017.01.19. 17:05:15

Magasról indítja a tárgyalási pozíciót, hogy legyen miből engedni, ez várható volt, sőt természetes.

Az, hogy mi érhető el belőle, annyi érdektől függ, hogy lehetetlen megjósolni, de ennek a kívánságlistának a közelében sem lesz persze. Előfordulhat, hogy a city bankjai akkora arányban kezdenek elhúzni, hogy rákényszerül a támogatások fenntartására (átcímkézésére).

Ráadásul hiába a kontinentális exportfölény, a brit cégek exportja is megzuhanhat, nálunk már fél éve rajzanak az európai versenytársak, hogy kiváltsák a brit cégeket. Friss áruban nem tudják kiváltani az európai termékeket, prémiumban is nehezen. Egy csomó iparágban, mezőgazdaságban szintén. Kurvára nem ugyanaz 3-6 hétig hajóztatni, készletkalkulálni, mint egy-két nap alatt kamionnal leszállítani a kontinensről ami éppen kell. Szóval, ha nincs jó megállapodás, akkor infláció lesz, ami makroban nem gond, de a britek érezni fogják. Meg lesz versenyhátrány: vámügyintézés, a kilépés után folyamatosan változó minőségi tanúsítványok, szabályok egyeztetéséből, elfogadásából fakadó káosz. Ezt mindenki tudja, May is.

Nem kizárt, hogy a tohonya EU helyett hosszútávon, úgy 20 év múlva versenyképes, pörgős brit gazdaságot tudnak csinálni, ha jól csinálják, de addig simán megfeküdnek a toryk, és ha a fullbalos corbyn, vagy valami hasonszőrű marxista kerül hatalomra , akkor ennek az álomnak is inthetnek.

NBarbieReloaded 2017.01.19. 17:21:18

"Ám a referendumot megelőző és a kampányidőszakban az emberektől érkező üzenet világos volt: a Brexit nyomán muszáj ellenőrizni, kik jönnek Nagy-Britanniába Európából"

Akkor ugy latszik annyira megsem volt vilagos. A kilepesre szavazok nem csak az EU-bol erkezo bevandorlokra mondtak nemet, sot szerintem elsosorban nem is rajuk, hanem az EU-n kivulrol erkezokre is. Ja, hogy errol meg mindig nem szabad beszelni a polkorrekteskedes jegyeben, ertem.
Az angliai bevandorlok tobb, mint ketharmada nem az EU-bol jon. Es biztos vagyok benne, hogy a kilepesre szavazo, inkabb mondjuk a fekete hordak miatt szavazott ugy ahogy, nem azert mert mondjuk lengyelul beszelt a kavezoban az egyebkent ott dolgozo es adot fizeto akarki.
Igy tehat, ha meg mindig csak annyi jott le a fejeseknek, hogy csak az EU-bol erkezok szamaval kell valamit csinalni, akkor egyaltalan nem ertettek meg az uzenetet.

Mikkamak 2017.01.19. 17:48:24

@hagyma: Épp mai hír, hogy a GM 2000 dolgozót küld el abból a gyárból ahol csak Chevy Cruze-okat gyártanak, mert nincs rá kereslet mióta olcsóbb a benzin.

Egyébként ez az egész olyan, mint nálunk a nosztalgia a Kádár korszak iránt, ők is a 70-es, 80-as évekbe vágynak vissza, amikor mindenkinek volt jó állása a gyárakban. A probléma az, hogy a világ azóta nagyot változott, azok a munkahelyek már sehol nincsenek meg és nem is jönnek vissza.

A védővámok bevezetése pedig - legalábbis szerintem - már rövid távon is jelentős áremelkedéshez és a kínálat csökkenéséhez vezet, ami nagyon nem fog tetszeni az olcsó árat és nagy választékot imádó amerikaiaknak.

Munkahely pedig lenne (minden évben tízezer számra importálják - magas keresettel - az indiai és egyéb délkelet ázsiai vendégmunkást, csak éppen magasabb szinten kéne matekot/programozást tanulni/tudni és nem csak a minimális Algebra 2-ig eljutni.

Brix 2017.01.19. 18:14:01

A Brexit egy teljesen értelmetlen , betarthatatlan folyamat lesz, hiszen olyan mértékben össze van fonódva Nagy-Britannia és az EU, hogy nem lehet csak óriási veszteségek árán szétválasztani.. Hogy az EU-s migrációt tudják csökkenteni, azt kétlem, hiszen aki akar , úgyis odamegy és vállalkozóként vagy feketén úgyis dolgozni fog..Nem beszélve az óriási brit közösségről, akik már az EU-ban élnek és nem szeretnék ha viszonos retorziók érnék őket.. A "világelső brit vállalatok" na az egy mese.. Valójában szinte semmit tudnak gyártani, ami eladható, talán a gyógyszeripar, ami egyedül versenyképes...Ami az ország erejét adta addig, az az EU migráció volt, ha ezt elvágják mesterségesen , az további gazdasági visszaesést fog hozni...Egy néhány évet kellett volna már csak kibírniuk és az EU migráció is csökkenésbe váltott volna, hiszen egyre jobb a közép-európai régió gazdasági helyzete... Persze, azt látni kell, a kilépéspártiak akkor lettek többen, amikor Merkel beengedte a közel 2 millió illegális migránst Európába... Ez volt az utolsó csepp a pohárban.... A Brexit egy nagy balsors Európára és magára az UK-ra is, hiszen ez egy folyamatot indíthat el, ami az EU teljes széteséséhez vezethet, amivel a magyarok is nagyon rosszul fognak járni...Szerintem az európai munkaerő mozgását azért nem fogják teljesen megtiltani, hanem országkvóták lesznek a jövőben

Hari Seldon 2 2017.01.19. 18:55:02

@rebel rebel:
Quebec mindig elég valásos volt, ezért maradt meg anyelvük is a hétéves háború veresége után. - De azért lassan a Révolution tranquille után ott is változnak a dolgok.
Nálunk? Miután kétfordulós rendszer van, nem nyer a Le Pen. megy levesbe 20-25%-al. - Persze mint minden demagóg, szeret "arcoskodni", de ennyit tud elérni, max.

Hari Seldon 2 2017.01.19. 18:57:46

@Hari Seldon 2:
A fene miket írok!
Jav:
valásos = vallásos
anyelvük = a nyelvük
(volt más helyesírási hiba?)

Hari Seldon 2 2017.01.19. 19:14:20

@NBarbieReloaded:
Szerintem félreérted. Ők TÉNYLEG a kelet európaiak ellen szavaztak. Legalábbis a fehér angol alsó középosztálybeli rétegek tömegét ez motiválta.
Szerintem az ok egyszerű: miután a lengyelt / magyart / Litvánt nem tudja "lenézni" (akár tudat alatt, akár nem a saját nyomaora miatt) addig az indiai programozót simán le tudja nézni (persze csak saját magában, nem mondja ki).
A lengyel "fehérebb" mint ő sose volt angol gyarmat.
Az indiaiait meg magában tudja úgy kezelni, mint egy "gyarmati népet", mint valami kulit. Az csak "gyarmati szolga nép" - Holott a programozó lehet, hogy 10-szer többet keres nála.

LittleG (uk) 2017.01.19. 19:19:53

@hagyma: Akkor is ilyen lelkesen kampanyoltal az ajtok bezarasa mellett, amikor meg magyar voltal?

tanato 2017.01.19. 19:36:04

@LittleG (uk): Ebben nem Hagyma az egyedüli kint már régóta letelepedett,és a kinti léte miatt jósorsát megalapozó személy /itt a blogon is./
Ilyen az emberi természet,mint a kabaréban anno:Teli szájjal ordít a villamosra a gyalogos,Álljon meg vegyen fel,a villamoson utazni mindenkinek joga van!Azonnal engedjen fel!.
Fent van az ürge, további gyalogosok is szeretnének felszállni,erre azt mondja nekik.:A villamos már tele van,tessék az ajtót elengedni nem bírja már el magát.Jó magánok ott lent gyalog is tessék kutyagolni,gyalog is van élet.

Dikusz 2017.01.19. 19:36:04

@Hari Seldon 2: igazából nincs, csak szerintem itt: "a Le Pen" nem kell a névelő. :)))

cso zsi 2017.01.19. 22:03:59

@hagyma: "nem beengedni a japan kocsikat million szamra"
Az a baj, hogy ott gyártanak japán autót, vagy az, hogy átcímkézett japán kocsik vannak ismert amerikai márkaként eladva?

Herr Géza 2017.01.19. 22:29:24

@takarék-láng: Nagyon tévedsz. A beszállítói kör rátelepülése miatt valóban bonyolultabb egy kicsit, mint egy IBM vagy Nokia esetében, de magukat a gépsorokat kb. ugyanolyan gyorsan szerelik le és telepítik át bárhova. Az Angliában működö autógyáraknak pedig elég sok beszállítója eleve a kontinensen (azon belül is sok Kelet-Európában) van, hát most majd a gyár megy hozzájuk közelebb.
És különösen a japánok nagymesterei a "nincs lehetetlen" mentalitásnak. De majd meglátod, ha úgy alakul.

Bicepsz Elek77 2017.01.20. 00:14:30

@NBarbieReloaded:
El vagy tevedve!! Videkre csak eus bevandorlo megu. A videk szavazott az EUellen meg pont a nem europaiak!!
Minden nem europaibol 10000+ fontos hasznuk van Nekik sokkla oedvesebbek ok, mint egy kelet vagy del-europai!!!

M. Péter 2017.01.20. 02:29:20

@labirintus1: Nem csak magyar nyugdíjas van, egy luxemburgi nyugdíjasnak valószínűleg van elég pénze ahhoz, hogy letelepedjen Belgiumban,

Amúgy pedig a brit kormány is keményített a segélyeken, több ügy bíróságra is ment, volt amit megnyertek, volt amit elvesztettek, de az eredménytől függetlenül emiatt gyakran a hírekben volt.

tanato 2017.01.20. 07:59:15

@LittleG (uk): Sajnos ilyen az emberi természet,nálam is a rendelőben sokan verik az ajtót hogy nekik nagyon sürgős had jöjjön be,azután meg feltart sokáig hülyeségekkel és egyáltalán nem érdekli hogy még mennyien várnak kint.Egoizmus.
A kabaré viszont tényleg jó volt Sas Józsi adta elő,már vagy 15 éve.

NBarbieReloaded 2017.01.20. 10:58:25

@Bicepsz Elek77: Aham, akkor azt mondod, hogy videken nem latok fekat, barnat stb.? Na ne vicceljunk mar.
Marmint ha videk alatt a nem Londont, tehat kisebb nagyobb mas varosokat ertunk. Mert a kis falvakban nyilvan nincs szines, de ott kelet EU-I sem.
Ez a minden nem europaibol 10k+ haszon ez honnan jott?
Amugy imadom ,mikor sokan ugy mondjak meg a frankot arrol, hogy kit is szeret az angol meg kit nem vagy kit jobban es kevesbe, hogy nemcsak, hogy nem el angliaban, de meg angollal se beszelt eleteben...
En beszeltem mar sokkal errol (is). Amelyik nem szereti az EU bevandorlot, az a szinest se, amelyiknek meg nincs gondja a szinessel, annak az europaival sincs. Ez ilyen egyszeru.

LittleG (uk) 2017.01.20. 14:41:00

@tanato: Sast én is néztem gyerekként :)

hát igen, sok szentnek is ugye maga felé hajlik a keze..

Taxomükke (UK) 2017.01.22. 19:40:27

@P.Elliot: Vegul is elmentunk St. Augustine-ba, mit mondjak megerte. :) Valoban nagyon hangulatos varoska.

P.Elliot 2017.01.22. 23:48:15

@Taxomükke (UK): Csak egy napra? Mit lattatok?
Hova mentek meg es mikor haza?
Lattatok narancsultetvenyeket? Bar a szezonnak vege, nagyjabol le van szedve csak a folytontermokbol van meg a fakon.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2017.01.29. 15:14:28

„Mindig szükségünk lesz a bevándorlásra, különösen a jól képzett munkaerőére, mindig szükségünk lesz az Európából érkezőkre"

No de mi van, ha kilépnek és az EU közli, erre(!) a munkaerőre neki is szüksége van. Mert csak.
Ha felmondja az EU mondjuk a kettős adóztatást egy nem EU országgal, akkor ki megy majd angliába?
Ha mindkét országban fizetnie kell a jövedelemadót.
Vagy azonnal állampolgárságot kell adniuk, az első munkanaptól.

Mekkora nyereség :)

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2017.01.29. 15:48:31

@Hari Seldon 2: ...és nem szoktam olvasni róla, de nem is az EU cégek angliából távozása lehet a legveszélyesebb számukra.

Szerintem a GB-ből az EU-ba menő export nagyon nagy része az USA előretolt, az EU-ba (eddig GB-be) tolt hídja.
Ha valóban vámok és határ ellenőrzések lesznek, akkor az USA cégek erősen meggondolják, hogy pl. a londoni kereskedelmi irodájukat áthelyezzék-e a kontinensre vagy írországba.

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2017.01.29. 19:58:34

@hagyma: "magasabb vam, elkezdeni kisebb autok gyartasat es nem lennenek rozsdaallamok"

Tudod ez kicsit bonyolultabb... ugyanis akkor a windowsra vagy az iPhonera viszontvámot vetnek ki...

Na ugye, hogy ugye?

Azért a világmegváltás megkezdése előtt nem árt egy kicsit tanulmányozni azt a világot.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása