oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. december 10. 06:44,  Egy nap külföldről hazatért nyugdíjasként 85 komment

2016. december 10. 06:44 Határátkelő

Egy nap külföldről hazatért nyugdíjasként

Bizonyos szempontból az Egy napom… sorozat (eddigi darabjait itt olvashatod) különkiadása következik ma, amiben Csodabogár írja le egy napját. Azért különkiadás, mert Svédország, Németország és Svájc után Magyarországon él, tehát egy hazatért határátkelő egy napjáról lesz benne szó (korábbi posztját itt találjátok, érdemes elolvasni!). Egyben azt is bizonyítja, hogy Magyarországon is lehet kellemes nyugdíjas éveket tölteni, ha megvannak hozzá a feltételek. Érdemes összehasonlítani P. Elliot írásával is.

Örülnék, ha te is megírnád, hogyan telik egy napod. Lehet, hogy neked csak egy átlagos nap, de másnak nagyon érdekes lehet! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

cim_kodaly_korond_romos_haz.JPGA Kodály körönd egy romos házzal

„Reggel 8 körül ébredek, még nem kelek fel, hanem elgondolkozom, hogy mit is fogok kezdeni a nappal. Ebéd van, főzni ma nem kell. Aztán felhívom az Embert, megbeszéljük ki hogy aludt és, hogy kb. mi lesz a napi teendő. 

Ezután kimászom az ágyból, konyha, megnyomom a kávéfőző gombját és kifacsarok egy narancsot. Kávéval és néhány keksszel bevonulok a szobába, ahová közben már gyönyörűen besüt a nap. Végig mustrálom az orchideákat, majd leülök a kávém mellé újságot olvasni.

orchideak.JPG

Tíz óra után, összeszedegetem magam és elindulok a városba, a Köröndnél van dolgom. Budáról indulok. Szeretek buszozni, lehet nézegetni útközben, most látom, hogy a közelemben egy házon valami emléktáblát avatnak, különben a Lánchídig nemigen van látni való.

De sebaj, az előttem ülő 60-as hölgy lelkesen és nagy hangon telefonál. Miközben haladunk, sok mindent megtudok a tágabb családja problémáiról, igen szórakoztató.

Az Alagútnál várni kell, rendőrök zárják el az utat, valami delegáció miatt. Telefonáló már kb. a harmadik embernek mondja el majdnem ugyanazt, kezdem unni.

Szabad az út, alagúton át kitárul előttem a megunhatatlan látvány, Lánchíd. Örömmel látom, hogy a hideg idő ellenére is sorba állnak a sikló előtt, a turisták. Áthaladunk a hídon, vetek egy pillantást a napfényben ragyogó Gresham palotára.

buszmegallo.JPG

Nemsokára az Andrássy útra érünk, ami kétségtelen városunk legszebb útja. Legeltetem a szemem az egyre több szépen rendbe hozott palotán és a luxusüzleteken.

Leszállok a Köröndnél, elintézem, amit akartam és indulok vissza, először gyalog. Örömmel szoktam sétálni visszafele mindig, ha arra van dolgom. Így közelebbről is szemügyre vehetem a kirakatokat, tisztelettel odabólinthatok a Régi Zeneakadémia felé, ahol ma is megvan Liszt egykori lakosztálya, elábrándozhatok, hogy milyen lehetett, amikor még konflisok és hintók jártak az autók helyett az úton és elegáns dámák és urak sétálgattak itt.

kodaly_korond_felujitott_haz.JPGA Kodály köröndön van felújított ház is 

Közben már elérem az Oktogont, utána jönnek az igazán elegáns kirakatok. Gucci, Max Mara, Burbery, Omega és a többi. A Bajcsynál felpattanok a buszra és jövök haza. Majdnem egyszerre érünk ide az Emberrel, aki hozza a német és angol újságot. 

Ebéd előtt leülünk és megisszuk az egy pohár pezsgőnket. Ezen hagyományt 10 éve kezdtük, amikor is megismerkedésünk első évfordulóját ünnepeltük. Az ünneplést azóta se hagytuk abba, mert nekünk már minden nap ünnep. Egy óra múlva megebédelünk, majd ki-ki elmerül a saját újságjába. Aztán ő ülve, én eldőlve alszunk egy félórát. 

Ma délután és este nincs semmi program. Én elintézek egy telefont, ami eltart vagy másfél órát. A mi korunkban már senkinek sincs kedve látogatóba járni, telefonon remekül meg tudjuk beszélni a világ dolgait. Sajnos ritkulnak a sorok körülöttem. 

Közben Emberrel megbeszéljük a világ eseményeit, ki mit olvasott az újságban. Aztán bóklászom a computerben, majd este 8-kor leülök a tv-hez, mert kezdődnek a német hírek. Utána rendszerint van valami film. 

Mindeközben edzem az agyam, mert Ember csak angolul tud, tehát nagyjából fordítom neki a német műsort magyarra, ha érdekli, de a híreket mindenképpen. 11 körül még körülnézek a neten, megírok néhány e-mailt, majd éjfél körül lefekszem. Még olvasok egy félórát vagy többet, aztán alszom. Ilyen boldog gondtalanságban telnek a nyugdíjas napok.”

Határátkelő találkozó! 

Tavaly azt írtam, hogy ha nem vigyázunk, lassan hagyomány lesz az év végi budapesti Határátkelő-találkozóból. Nos, nem vigyáztatok, az lett… A szervező idén is Digger, a lehetséges időpontok pedig: december 27., 28. Aki szeretne jelen lenni, az vegye fel vele a kapcsolatot emailben (janoshorvath65KUKACyahoo.com). Akár mind a két napot meg lehet jelölni, amelyik napra a legtöbb visszajelzés érkezik, azon lesz a találkozó délután 5-kor a Menzában, a Liszt Ferenc téren. Jelentkezési határidő dec. 20. 

HÍRMONDÓ

Döbbenetes látlelet Magyarországról

A nyolcéves Alex arról írt levelet a Jézuskának, hogy azt szeretné, ha karácsonyra meleget, kenyeret és vajat hozna neki. Magyarország, 2016 végén.

Az igazi Hősök

"Vajon kik vagyunk? Különleges emberek, vagy egyszerű gazdasági menekültek? Elhagytuk Magyarországot és akarva akaratlan megváltoztunk. Sokak szemében hősökké emelkedtünk, másokéban bohócokká alacsonyodtunk." A teljes poszt itt található.

Magyar faluból az amerikai hadsereg különleges egységéig

Egy nem akármilyen történet, melynek főhőse, egy magyar lány egy kis faluból indulva Londonon keresztül jutott el az amerikai hadsereg különleges egységéig. Ne hagyd ki!

Sajátos lázadás vagy túlhajszoltság a munkaerőhiány miatt

Hirtelen megugrott az elmúlt időszakban a betegszabadságot, illetve táppénzt igénybe vevő magyar munkavállalók aránya. Csak az az egy biztos, hogy a jelenség mögött a munkaerőhiányt kell keresni.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat egy napom Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2712033801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.12.10. 07:13:09

Jó poszt. Senki sem vonta kétségbe hogy Magyarország jó hely HA van pénzed.

Galaxhopen [Swe] 2016.12.10. 07:35:35

Kellemes, nyugis hangulatú, már-már békebeli írás. Az orchideák csodásak!!! A hatalmas, kertre(?) néző ablakokkal együtt pláne érthető, hogy jól indul minden nap.

Ha látogatóba nem is akarnak az emberek "a mi korunkban" járni (ami ugye az életkorra és nem a 21. századra vonatkozott), egy-egy cukrászdában barátokkal, kedves ismerősökkel elköltött süti vagy kávé - legalábbis nekem majd, remélem - azért néha beleférhet. Pláne ha ilyen remek erőben van az ember hogy bejárja a belvárost minden gond nélkül. Lehet, hogy (ebben) régimódi vagyok, de nem igazán hiszek abban, hogy a telefon vagy a net pótolni tudja a személyes találkozásokat.

De ez nem kritika lett volna, csak szubjektív gondolat.

"Szeretek buszozni, lehet nézegetni útközben, most látom, hogy a közelemben egy házon valami emléktáblát avatnak"

Hmmm, véletlenül nem pont ezt?...
renyinovella.blog.hu/2016/11/26/a_vertanu_978

tanato 2016.12.10. 09:53:33

@diggerdriver: Kicsit vitatkozok veled.Mo.-on egy nyugdíjasnak akkor is jobb mint egy aKTÍV DOLGOZÓNAK,ha relatíve keveés a nyugdíja./nA nem az éhezési szintű alacsony nyugdíjakra gondolok,azok hátterében általában majdnem nulla év munkaviszony van./
Szóval a napi munkábajárós idegörlő stresz-es időszakon túl vannak,és túlvannak a gyermekek jövője miatti aggódás időszakán is,mert általában ekkorra már ők is révbe érnek.
Munkám során sok nemrégen nyugdíjba vonult emberrel beszélek,mind azt mondják órási megkönnyebbülés volt hogy nem kell mindennap korán kelni, zsúfoltan tömegközlekedni csúcsban,elviselni a kollégák rossza hangulatából adódó szekálásokat frusztrációkat.Legtöbbször ilyenkor már unokák is vannak legtöbbször a fő program a velük való foglalkozás/már ha a közelben laknak persze/Szóval egész más a hangulatuk,kedvük.Itt van pl. a testvérbátyám,tavaly ment nyugdíjba egy rendkivül stresszes mentőirányítói rádiós állásból./Ahol mindennaposak voltak a súlyos fenyegetések primitív személyek részéről:Hol van már az a mentő ,te buzi köcsög,ha meghal a mama kiirtalak családostul,te szarházi.Ilyen szinten./
Egy éve már teljesen kisimult az arca,tud rendesen aludni,biciklizik naponta vagy 30 km.-et nyugodtan él.rendszeresen vigyáz az unokáira,tud enni normálisan hányinger,gyomorfájás nélkül stb.
Áldja az eszét hogy nem vállalta be a továbbszolgálást dupla pénzért.Leadott egy kissé persze a aszínvonalból nem mennek olyan sokszor nyaralni meg nem olyan hosszú időre ,csak egy két napra,túrázni a hegyekbe a párjával aki szintén nyugdíjas már.
Úgy általában egy nyugdíjas sokat tud spórolni a ruházkodáson és az étkezésen.Már nem is tudnak annyit enni mennyiségileg sem.Meg egy idősebb asszony messze nem költ annyit ruhára sem,anyukám pl. az utolsó 15 évben gyakorlatilag nem vett ruhát hanem azt az 5-6 garnitúrát használta felváltva ami volt neki.Ugyanígy távol drága utazásokat sem tudják már bevállalni döntő többségben.

puhacica 2016.12.10. 10:09:13

nem elsz egyutt az emberrel? ezen most meglepodtem.

----

a hosos cikk: ez egy baromsag. nem attol lesz valaki hos, hogy hol huzza az igat. birom az ilyen csak az alja maradt otthon, az ertelmesek mar mind elhuztak illetve a kitartoak es batrak maradtak mar csak otthon szintu kijelenteseket. kar, hogy semmi ertelmuk.

Dikusz 2016.12.10. 10:11:06

@tanato: igazad van, ezt magam is tapasztalom. Tényleg nem kell már annyit utazni, költeni ruházkodásra stb-re, mintha dolgoznál. De ilyen alapon a világon bárhol jobb a nyugdíjasnak, mint a dolgozónak. Viszont abban igaza van @diggerdriver: -nek, hogy akkor könnyebb, ha van pénze, de ez szintúgy igaz a világ többi részére is.
Mi viszont itthon megkapjuk azt, hogy ne pampogjunk, mert eltartanak minket, ingyenélők vagyunk.
A túrázás meg szép dolog pláne itthon, sokan csináljuk így az idősebb korosztályból. Nem feltétlen kell a világ másik végére menni, ha szép élményeket akarunk megélni, csodaszép tájaink vannak ebben a kicsi országban.
A sok szép útibeszámoló után, amit itt olvastam, már nem is merek az itthoni barangolásainkról (Kék-túra, országjárás, vagy a legutóbbi őrségi túránk) írni, mert "csak" itthoniak:)

Mrs. Clayton 2016.12.10. 10:24:57

Tudom, hogy megfogtam a lenyeget, de mi lesz a maradek 3-4 pohar pezsgovel? Az meg visszadugozva sem olyan finom mint frissen bontva.

Pernilla 2016.12.10. 11:06:42

@Mrs. Clayton: azt hiszem, kiderült, mitől olyan szépek az orchideák :))

Herr Géza 2016.12.10. 11:06:45

@Mrs. Clayton: :)) Ugyanez ugrott be....Ha már pezsgő, vagy az egész üveggel, vagy inkább semennyit.... :))))

Csodabogár 2016.12.10. 11:10:41

@tanato: Teljes egyetértés részemről. Én már attól boldog lettem, hogy nem kell minden nap korán kelnem. Ettől szenvedtem a 40 év munkás életem alatt. Sajnos mindig azt dolgoztam, amiért a legtöbbet fizették, igy számomra a munka igazi favágás volt. Mindebből kikerülni és a saját kedvemre élni már önmagában nagyszerű volt. Nem tagadom, hogy a kinti nyugdíj jobb mint a hazai, bár ismerek én hazaiakat is, akik mellett elbujhatok.
Sajnos a ruha márnám nem csökkent, bár kétségkivül sokkal kevesebb holmit veszek, mióta nem kell minden nap "megjelennem".

Csodabogár 2016.12.10. 11:13:52

@puhacica: Ember a közelben lakik, program függvénye, hogy mikor hol alszik. Esti program, szinház, hangverseny, akkor itt, ha reggel akar valahova korán menni, akkor otthon. Remekül elvagyunk.

Csodabogár 2016.12.10. 11:15:17

@Mrs. Clayton: Remek speciál dugonk van, semmi baja nem lesz a maradéknak.:-)

tanato 2016.12.10. 11:22:12

@Dikusz: Ne felejstd,el azért hogy a világ legnagyobb részén nincs nyugdíj,pl. Kína India stb.
TÚrázás,ez nem egy ilyen blog,de van olyan is sok ,szoktam nézegetni őket.Nyilván egy határátkelő nem fog szabadsága alatt hazajönni kék túrázni,inkább Krétától a Bahamákig bezárólag megy,hisz kintről azért az is megoldható jobban mint egy magyar nyugdíjból.INgyenélés:Össze kell ugrasztani mindig a társadalmi rétegeket,oszd meg és uralkodj elve alapján.A lényeg az a túrázásban egy idős számára hogy nem hagyja el magát mint sok más idős aki beül órákra a forróvizes medencébe,az neki akikapcsolódás.Természetesen a túrázós él majd tovább egészségesebben.

tanato 2016.12.10. 11:23:27

@Csodabogár: Így van anyukám is azután nem vett igazán új ruhát amikor abbahagyta a munkát/irodában dolgozott egy Konzervgyárban/

Mrs. Clayton 2016.12.10. 11:36:50

@Csodabogár: a ferjem is ezt mondta, hogy vissza lehet de en nem hiszek ebben, igy inkabb eroszakot veszek magamon es megiszom, aztan elgondolkodtam, hogy 70 fele lehet vennem kell egy visszadugozo eszkozt? De a ferjem azt mondja ekkorat nem fogok valtozni, ne aggodjak @Herr Géza: en ilyen napi fogyasztasra a cavat javaslom, amit csak azert nem hivnak champagnenak mert ugye spanyol, de ettol a szolo es az eljaras ugyanaz, igy az iz is, viszont sokkal olcsobb @Pernilla: gondolod?

puhacica 2016.12.10. 12:04:19

@Csodabogár: eszembe nem jutott ketsegbe vonni, hogy jol elvagytok. en nem tudnam elkepzelni igy, de ez az en bajom. :)

P.Elliot 2016.12.10. 12:49:26

@puhacica: Ugy tudom a posztolo 2 ferjet is eltemetett, harmadiknal nem valoszinu hogy vegig akarna ugyanezt elni, mar csak a baratsagot keresi egy masik hasonlo mentalitasu emberrel es szerintem igy a helyes.
A napjaik igy is egyutt telnek, egyik sincs vegulis egyedul. Jo poszt, jo belekukkantani masok eletbe.
Tobb ilyen poszt kellene, leirni hogy ki hogy tolt el egy napot.

P.Elliot 2016.12.10. 12:54:25

@Pernilla: Azt hiszem mi humorban egy hullamhosszon lehetunk mert hiszed vagy nem, nekem is az jutott eszembe, meg el is nevetem magamat rajta hogy pezsgoznek az orchideak...
Felbontott pezsgot en nem iszok meg masnap mert nem olyan mar az ize de valoszinu hogy azert mert nincs specialis dugom meg pezsgot csak karacsonykor-ujevkor iszom es egyedul a csaladban, illetve partikon mert ott tobb pezsgoivo van, elfogy.

fhdgy 2016.12.10. 12:59:39

@tanato: Mi az éhezés szintű alacsony nyugdíj? Meg mi az, hogy majdnem nulla év munkaviszony?

Én is nyugdíjas vagyok már, valahogy magamon is érez(het)ném a problémát, de nem magamról akarok beszélni. Szerencsére nem rettenetesen alacsony a nyugdíjam, de nem is rettenetesen magas. Sajnos, nagyon sok ember ( félek, hogy a többség ) még nettó fizetésnek is megirigyelné a nyugdíjamat. Ennyi bevezetés után:

Aki ledolgozott 40+ évet, de az átlag alig többért mint minimál bér, annak a nyugdija a majdnem nullához közelítő 40+ év munkaviszony után is kevesebb, mint a minimálbér.

Lehet, hogy túlzott elvárásaim vannak ( nem magamért, mert a nyugdíjam kb. egyharmada a teljes jövedelmemnek ), de én már azt a teljes minimál bért sem tekintem annak, amiből emberként lehet élni.

Abban igazad van, hogyha a pénz tulajdonképpen éhbér, akkor már tényleg jobb, ha nem kell érte még dolgozni is. Persze, ez gyönge vígasz azoknak, akik akár munkabérként, akár nyugdíjként olyan pénzt kapnak, hogy én elképzelni sem tudom, hogy abból, hogyan lehet megélni.

P.Elliot 2016.12.10. 13:01:24

@Dikusz: Ugy utalom amikor elojonnek ezzel a nyugdijasok az ingyelelok szoveggel. A nyugdijas vegigdolgozta az eletet, jar neki, igy lepett munkaba meg az hogy nyugdijat utalnak neki, azt jelenti hogy jogos. A kritizalo hogy gondolja, o nem lesz majd nyugdijas? Nem? Akkor mibol fog elni? Mit fog szolni ha ingyenelonek titulaljak.
Ami az otthoni kirandulasokat, vakaciokat illeti en meg azt hianyolom hogy miert nincs orszagjaras beszamolo is? Pontosan ugyanolyan erdekes mint a kulfoldi, sot meg erdekesebb is mert olyan helyre vezerelhet ahol meg nem is jartunk, jo lenne ha irnal ilyet....hogy mentetek oda, mit lattatok utkozben meg ott, mirol hires a hely, jol megtuzdelve fotokkal...

Shaktee 2016.12.10. 13:04:01

@Csodabogár: Köszönöm a sétát, érzem is a Duna illatot :)

P.Elliot 2016.12.10. 13:09:12

@tanato: Errol a forrovizes medencerol hogy van nyugdias aki ebben tolti a napjait, igen, peldaul a legalabb 10 eve nyugdijba ment postasunk is aki az egesz eletet gyalogolva toltotte, vege fele mar kicsit kilengett az egyik laba, latszott rajta hogy raferne a nyugdij, amikor elkoszont az emberektol akkor azt mondta hogy o mar legyalogolt annyit eleteben hogy elerne innen Hawaiit ha osszeszamolna a kilometereket holott autos postas, sok helyen csak beall az utcai levelesladahoz de azert gyalogolnia is kellett.
Na, o beszelt a forrovizes medencerol hogy ott fogja tolteni a napjait...Az a nyugdijas aktiv foleg fizikailag aki nem dolgozta magat halalra.

P.Elliot 2016.12.10. 13:25:50

@tanato: En azert veszek minden szezonban uj ruhat, annyit nem mint regen de veszek mert megtehetem es tetszenek az uj holmik. De ha a nem tehetnem meg azert ugyanolyan boldog lennek, nem abban keresnem a nyugdijaskori nyugalmat.
Ha otthon elnek es otthoni nagyon kozepes szinten akkor is megtalalnam a magam nyugalmat es vidamsagat mert az a tipus vagyok aki azonnal tud alkalmazkodni a megvaltozott korulmenyekhez sirankozas nelkul, utazas helyett csavargas a kornyeken, kis olcso kirandulasok, jol megtervezett, piac megkutato elelmiszer beszerzesek, / meg szorakoztatna is hogy mit tudok a helyzetbol kihozni/, gondos teve vagy csak radio musor kivalogatasok, konyvtarban uldogelek es kutatasok a jo konyvek utan, sok emberrel valo kapcsolat, nalam nem divat a bezarkozas holott remekul erzem magamat egyedul is de rengeteg embert ismerek es sok baratnom van.
Otthon meg fiatal es gyerekkoromban igy eltunk, apam holott diplomas, nagytudasu ember volt, politikailag nem felelt meg kovetelmenyeknek, ki is rugtak a munkahelyerol mert nem volt hajlando valtoztatni az elvein, csak most csodalkozok felnott fejjel hogy je, nem ultettek le, megtehettek volna amekkora szaja volt a rendszer ellen, igaz hogy amugy szelid ember, a legynek sem artott, az biztos nem akasztott volna kommunistat ha fordul a rendszer, megvedett volna mindenkit, sokat tanultam tole. Szoval nagyon szerenyen eltunk, nagyon beosztva, minden koltes merlegelve de boldogan. Nem a penzben volt merve a nyugalom es a boldogsag, minden apro dolognak tudtunk orulni es ezt nem lehetne kiverni belolem ma sem, nem a penz hatarozza meg hogy hogy erzem magamat. En hatarozom meg hogy hogy eljek.
Elhetnenk jobban is mint most de minek?

fhdgy 2016.12.10. 13:32:45

@P.Elliot: Szerintem még a levélhordó postás sem gyalogol eleget. Ime a bizonyíték:

Az egyszeri ember elmegy az orvoshoz és panaszkodik, hogy itt fáj, ott fáj, meg amott fáj. Az orvos megvizsgálja és hümmög, majd azt mondja:

Többet kellene mozognia, sétáljon napont fél órát.

Jó, rendben, mondja a beteg, de mikor doktor úr? Levél kihordás előtt vagy levélkihorrdás után?

tanato 2016.12.10. 14:04:00

@P.Elliot: Na ott a baj,ha a postás nyugdíjban abbahagyja az aktív mozgást,abból semmi jó nem sül ki neki később.Persze valamennyi meleg vizes medence még a fiatalnak is kell,csak legyen ez is az is.

tanato 2016.12.10. 14:06:45

@fhdgy: Az már annyira alacsony hogy családi segítség nélkül tényleg nem tudna enni mit.És sok ilyen van sajnos,itthon.de az is igaz ők nem nagyon tudnak felmutatni túl sok munkaviszonyt,mezőgazdaSÁGBAN DOLGOztak,bejelentés nélkül,esetleg htb.

tanato 2016.12.10. 14:11:36

Anyukám is tudott volna persze venni új ruhát,de egyrészt nem volt már meg a napi kényszer a munkábajárás miatt erre,másrészt inkább másra költötte azt a pénzt,kirándulgatott nem túl messzire persze,meg sokat unokázott vásárolt nekik ezt azt,meg a régi családi ház renoválása is sokba volt.

P.Elliot 2016.12.10. 14:11:42

@fhdgy: Egyebkent hogy valamit meseljek a mai postassagrol mielott megyek a dolgomra, ez egy edes is emberke volt, mindig vidam, mosolygos, ttole kaptam eletem masodik legszebb karacsonyi lapjat, egy kisfiu megy a hoesesben, bojtos sapkaban, kabat nelkul, magahoz szoritva egy nagy csomagot, valoszinu az ajandekat, leirni nem lehet csak latni hogy milyen szivenuto, vonzo lap pedig nem csicsas, egyszeru, ma is megvan.
A regebbi idokban, 10 evvel ezelott amikor nyugdijba ment meg ugy volt hogy ha vegzett a korletevel akkor mellenk a kis parkba/ mar a park is emlek lesz a jovo tavaszra/, allt be, szunyokalt egy oracskat, varta hogy fel 5 legyen amikor bemegy a postahivatalba letenni a munkat, kerdeztem hogy miert nem most hiszen elvegezte a napi dolgat, azt mondta hogy azert nem mert rogton adnanak neki extra utcakat a jovoben.
Igaza volt mert amikor elment utana mar a kovetkezo postasnak mint meseltek tobb utca lett, leallni nem lehetett, az elsok ugyan megprobaltak az oreg mintajara de jott sokszor ellenorzes, utana mar az a keptelen dolog is elofordult hogy jott vele valaki aki oraval merte hogy melyik haz mennyi idot vesz el, fel voltunk haborodva, en mondtam a kiseronek mert eppen kinnt voltam hogy dolgoznak ezek itt eppen eleget, ne hajtsak oket, azt mondta hogy tudja de neki ezt mondtak, ez a munkaja, felmerni hogy mennyit tud elvegezni. . A regi allando postassag is megszunt, 2-3 honaponkent cserelik oket, mar igazan azt sem tudom ki az allando postasunk, ilyen talan mar nincs is, most pillanatnyilag egy fekete fiatal srac aki vegtelenul szimpatikus, remelem o fogja atvenni a karacsonyi penzt tartalmazo koszonto lapomat amit minden evben kiteszek a postasnak a ladaba es nem valaki mas, egyszeruen erthetetlen ez a postascsere.
Az egyik postasno meselte meg tavaly tavasszal amikor pont kinnt voltam a kertben hogy nem tud beszelgetni mert nincs ra ideje, valahogy a kozpont tudja hogy leallt mert a UPS csomaghordo emberevel is csak ugy tud egy keves idot beszegetni hogy az korbejar korulotte amig beszelget mert annak meg a mozgasat erzekelik auton kivul hogy leallt, nem mozog tehat lopja az idot. Elszornyedtem rajta akkor hogy mit hozott a technika az emberek eletben....Na megyek mert dolgom van, mindig elfog a meselhetnek....

P.Elliot 2016.12.10. 14:13:47

@tanato: Van benne valami amit mondasz, nem tudom mi lehet az oreggel, voltak valami elkepzelesei Floridarol is hogy lekoltoznenek, nem tudom mi lett belole. Sosem talalkoztam vele tobbet sehol.

fhdgy 2016.12.10. 14:16:43

@tanato: Jó, természetesen értem, ha kevés a munkaviszony, akkor még a viszonylag magas fizetés után is csak kevés nyugdíj jár.

Én a problémát inkább arra hegyezném ki, hogy sok év munkaviszony után is kevés a nyugdíj.

Néhány foglalkozást leszámítva, egy falusi embernek, még mezőgazdaságon kívül sem, adódik nagyon lehetősége arra. hogy a minimálbérnél érezhetően nagyobb legyen a fizetése.

Nyáron, például Szatmárban beszélgettem 50 körüli szakmunkás emberrel. ÁLLAMI cégnél dolgozik TELJES munkaidőben minimál bérért. Más nincs, eszi nem eszi, nem kap mást.

Margit, normáááááááálllllliiiiiiiiissssssssss?

Szerintem, nem!

fhdgy 2016.12.10. 14:19:45

@P.Elliot: Szép új világ, csak a kutyának sem jó!

Buchhalter 2016.12.10. 14:28:59

@tanato: pontosítsunk : Kínában és Indiában is van nyugdíja az állami alkalmazottaknak ,sőt a multicégek alkalmazottainak is.

puhacica 2016.12.10. 15:29:21

@P.Elliot: ha en elveszitem egy szerettemet, azon az se fog segiteni, hogy 3 utcaval arrebb lakik. tovabbra is mondom, megertem, elfogadom, hogy ok igy jol erzik magukat, en viszont nem ereznem igy jol magam. nincs ebben semmi itelkezes, csak nekem maskepp jo.

Anna King 2016.12.10. 16:05:45

nekem ez az 'ember'-ezes nagyon modoros, eroltetett... en is svajcban élek es nyugdijas kiromra szeretnék majd hazamenni, de valszeg nem a nemet hireket fogom nezni... mar ha nezek egyaltalan hireket, nem inkabb valami megnyugtatot...

**mimi** 2016.12.10. 17:27:01

@puhacica: haaaat.... erről majd megkerdezlek újra 20 év múlva :))))

élhetetlen 2016.12.10. 17:35:53

@Csodabogár: Jaj. Igen, egy életen keresztül vekkerre kelni. Volt olyan munkahelyem, ahol a késésért levontak x %-ot az év végi prémiumból. Nálam kevesebbet csak egy ember kapott. Ilyenekkel volt tupírozva az eset, hogy az akkori Moszkva tér, ugyanabban a megállóban az 56-s és piros ötvenhatos. Futás, mert indul. Ajtó becsuk, megint megyek kirándulni Hűvösvölgybe. Nem a fekete volt. Ehhez még hozzájött, hogy zavart az óra ketyegése éjszaka. A digitális szóba sem jöhetett, nem szeretem, ha „manók” néznek éjszaka. És csak nyugdíjas koromban jöttem rá, hogy van motoros vekker is, ami nem ketyeg. Szívás. A fél életemet muszájból, a felét tudatlanságból szenvedtem át. Mikor elmentem nyugdíjba, kérdezték, mit fogok csinálni. Mondtam, aludni fogok. Alszom is napi 9-11 órát. És élvezem.

élhetetlen 2016.12.10. 17:36:18

@P.Elliot: Ez egy kicsit nagyképűre sikeredett. „Ha otthon elnek es otthoni nagyon kozepes szinten akkor is megtalalnam a magam nyugalmat es vidamsagat mert az a tipus vagyok”. Azért befizetnék arra, hogy kapsz, mondjuk negyven ezret, és falun is kell fizetni az áramot, vizet, csatornát, és még kellenek a gyógyszereid, És ha hozzáveszed a TV előfizetést, amiből te gondosan válogatnál, és nem maradna egy fillér sem, neked nem a pénz határozná meg, hogy hogyan érezd magad. Ja. Ugyanis nem azok a nyugdíjasok panaszkodnak, akiknek minderre telik, hanem azok, akiknek nem. Ha nincs elég pénzed a létfenntartásra, akkor fújhatod a pozitív életszemléletedet.

élhetetlen 2016.12.10. 17:36:32

@P.Elliot: Bocs, félre ne érts, nem rád szálltam, csak olvasom a kommenteket, és megint te jöttél sorra. „erthetetlen ez a postascsere”. Nem tudom, hol élsz. Magyarországon érthető. Ha nem kaptad meg a küldeményt, csak az értesítőt, a Posta kiküldi újra (ez pár éve ötszáz forint volt, most nem tudom), a postás meg finoman megemlítette, hogy feleennyiért kihozza újra. Azóta jól vagyunk, és, ha postáscsere van, ők sem hülyék, megbeszélik, hogy hova vigyed fel, és hova elég bedobni az értesítőt. Nálatok lehet, hogy más az oka.

Csodabogár 2016.12.10. 17:40:18

@puhacica: Egyszerüen nekem egy egyszemélyes lakásom van. Ember elférne ugyan bőven itt, de a holmija nem. Ő vidéken élt és megismerkedésünk után kerestünk neki a közelemben egy lakást. Az övé is egy személyes. Viszont van mindkettőnknek így "menekülési utvonala". Pl. Nála a házban gázszivárgás volt és elzárták a gázt, végül egy hétig nem lehetett ott fűteni. Természetesen itt volt nálam. Nálunk viszont a közelmultban vizcsövet cseréltek az utcán, reggel 8-kor elzárták a vizet délutánig. Akkor én voltam nála. Nagyon jól ki van ez találva nekünk.
Különben is egész életemben saját szobámban aludtam egyedül. Családi állapottól függetlenül.

tanato 2016.12.10. 18:17:07

@Buchhalter: A lakosság nagy többségének nincs,a gyermekei tartják el őket,hogy éhen ne haljanak.

gabors 2016.12.10. 18:21:53

@élhetetlen: " a postás meg finoman megemlítette, hogy feleennyiért kihozza újra"

ez itt/ott federal felony lenne mindket reszrol ... postas max karacsonykor talan elfogad egy uveg bort vagy sutemenyt de mast nem ... az hogy kenopenzt adjal fel sem merul. nem hiszem hogy lenne olyan postas amelyik megkockaztatna a nyugdjas (nem is rossz) allasat akar $100-ert is ...

ez egy teljesen mas vilag amit Mo-rol nehez elkepzelni.

Amikor uj postas van valoban tobb a hiba egy darabig evente 1x 2x elofordul hogy a szomszed levelet hozzank teszik be 1x az elmult 10-evben olyan is volt hogy egy masik utca ugyanazon hazszamat dobtak be de elsetaltam egy par sarokkal a kutyaval arra es bedobtam en nekik (bar nem ismerem oket)...

De meg nem volt olyan hogy barmi elveszett volna pedig minden szamlat tovabbra is papiron kerek .... ez havi kb 15-20-at jelent meg a hurrikan utan is minden megjott (par nappal kesobb)

Golf2 2016.12.10. 19:57:00

Havi 200 fixxel az ember könnyen viccel

élhetetlen 2016.12.10. 20:11:41

@gabors: Igazad van, elkövetem a törvénysértést. Nem tudok elmenni a postára, és, ha a cégnek befizetem az újra kihozást, akkor lehet, hogy megint egy értesítőt kapok, akkor sem tudok elmenni, és nem tudom bizonyítani, hogy egyedül otthon voltam, mikor jött a postás a nyolcadikra, és csak azért dobta be az értesítőt a földszinti postaládámba, mert a nyolcadikon nem nyitottam ajtót. Te legyél elvhű, elkötelezett törvénytisztelő, de ebben a szituban tőlem ezt ne várd el.

christophe 2016.12.10. 20:11:45

Magyarorszàg hely csak ne kapj infarktus,agyvèrzèst,mert akkor kampec,ha van pénzed,ha nincs...

na4 2016.12.10. 20:23:07

Szörnyű. Sosem leszek nyugger.

P.Elliot 2016.12.10. 21:34:30

@puhacica: Tudod nem vagy benne a szituacioban, majd meglatod ha oreg leszel, minden maskeppen van, maskeppen eled meg mint most gondolod. Adja isten hogy egyutt oregedjetek meg, szeretetben, megertesben csak nem mindenkinel sikerul ez, te sem mondhatod hogy mi lesz a jovo mert nem tudod. Eshetsz te vagy a parod olyan szerelembe massal hogy felrugtok mindent, nem erdekel hogy mi volt, nap mint nap latni ilyet.
Olyan is szerepelhet meg a jovoben hogy oregen, testi-lelki faradtsagban mar csak teher a masik mert az ugy viselkedik de ha nem viselkedik ugy akkor is valamelyik belefarad, piszkalodo lesz mergezi a masik eletet sokszor fel sem fogja. Hulye am az oregkor csak meg nem tudod. Akkor meg vedd azt is hogy beteg lesz a parod, gyogyithatatlan, osszeroskadsz az apolas alatt, meghal, kovetkezo hazastars, ugyanigy, harmadszor uja kezded valakivel? Megjosolom, nem fogod. Nincs mar erod ra, kivannak ebben az idegeid, mar nem akarsz osszekoltozni senkivel, hagyjanak beken. Na, ilyen szituacioban jo a nem egymassal lako affele baratsag....

P.Elliot 2016.12.10. 21:41:21

@élhetetlen: Lehet hogy nagykepunek talalod pedig nem az, ez az igazsag. Gyerekkorban mar megtanultam hogy orulni kell mindennek amit el tudok erni, alkalmazkodni a korulmenyekhez, nem sirankozni, megoldani a problemakat amennyire lehet.
Most nem akarok belemaszni reszletesen a nyugdijasok es nem nyugdijasok eletebe, elemezgetni mert masra sincs idom nemhogy erre raadasul ha barmilyen tanacsot adnek, nem is tanacsot csak jobban hozzaszolnek a temahoz mar le lennek hurrogva mert en nem tudom. Nem tudhatom, ne szoljak bele.
Egyebkent nem, nem erzem ramszallasnak, egyszeruen csak beszelgetunk, nem?

P.Elliot 2016.12.10. 21:48:20

@gabors: Itt New Jerseyben, illetve a kornyekunkon penzt szoktak adni karacsonyra a postasnak egy udvozlo lapban, 25-50 dollar kozott, ennyit illik, van aki persze nem ad, foleg uj bevandorlo, vagy nem ismeri a szokast vagy nem akarja ismerni. A szemetesnek is illik 25-30 korul adni, ketten vannak, mert amiota szemetest valtoztattunk azota nem a gep emeli be a kukat hanem ket ember tehat 2x ennyit, a sofornak nem szoktam adni, az csak ul a seggen es vezet.
Megvesztegetni menten isten akarkit vagy penzt kinalni azert ami nincs benne a szolgaltatasban de meg tudna csinalni.

lutria 2016.12.10. 21:50:44

Azért jó lett volna összehasonlításként valahogy jelezni hogy mekkora külföldi nyugdíjból lehet itt gondtalanul élni.

gabors 2016.12.10. 22:21:27

@P.Elliot: ez erdekes mert kozeli ismerosom aki postas o maga mondta amit korabban irtam ... meg ajandekkent sem fogadhatnak el semmit (foleg nem penzt) ... O mondta hogy egy uveg borig tart amit elfogadhat (az kb 25 dollar, rendben ha nem olcso californai vagy argentin szart akarnek adni) nem kevered az ujsag kihordoval mert azok meg kerik is (mar nem mert lemondtam a NYTimes)

amugy ez a mi cegunknel is igy van SEMMIT nem fogadhatunk el "client"/ugyfeltol-tol en ugyan nem vagyok olyan pozicioban hogy kozvetlen kapcsolatom lenne barmilyen ugyfellel .. de ettol fuggetlenul vegig uljuk ezeket az eligazitasokat ...

gabors 2016.12.10. 22:24:28

@élhetetlen: semmit nem varok el toled sot senki mastol .. bocs ha igy ertetted ... Te ugy teszel ahogy akarsz ...

montroyal ( CAN qc) 2016.12.10. 22:29:08

@P.Elliot:@tanato: ugyan ez Mo-on postas 40 év utan 52ezer FT nyugdij .. ugye ez mar az ehezes szintje

P.Elliot 2016.12.10. 22:46:23

@gabors: Miert kevernem az ujsagkihordoval amikor nem is jaratunk ujsagot, illetve amit igen az magazinok kulonbozo targykorben es postan jon.
En magam irom meg a postasnak a lapot amibe a penzt teszem es mindenki a kornyeken. Van aki maga adja at neki, en nem lesem hogy mikor jon, en beteszem a ladaba rairva hogy neki szol. Valaszt is szoktam ra kapni, egy lapot amiben megkoszoni es kellemes unnepeket kivan.
Mondok valamit, rettento nyari meleg napokon neha a postalada ala jol lathatoan egy jegbe rakott doboz kolat is szoktam tenni hogy neki, felfrissulni. Szokott neki orulni. Az ev elejen egy kis borzasztoan baratsagos kinai postas volt, terveztem hogy adok neki a bio kertembol egy kosarka zokldseget is de mire beerett, lecsereltek a postast masikra.
Miert ne adhatnek valamit ha akarok, megvesztegesrol szo sincs, ugyan mt vesztegetnek, a leveleket igyis, ugyis kihozza, semmi elonyom nincs a kis aprosagokbol es meg senki nem mondta hogy tiltott.
Na majd megkerdezem az amerikai baratoktol hogy hogy van ez bar minden szomszedom amerikai es ok is szoktak adni penzt a postasnak.
Ferjem amikor meg dolgozott sokfele dolgot hozott haza karacsony elott mert az irodanak/ mernoki iroda/ rengetegen kuldtek mindenfele akandekot mas irodak, megrendelo cegek akikkel kapcsolatban allt, a tulajdonos fonok egyszeruen szetosztotta kozottuk, semmi faxni egyebkent az iroda is kuldott ide-oda ajandek diszcsomagokat, most hallom eloszor toled hogy ebbe bele lehet esetleg kotni.
Az iskolaba is kuldtunk valaha a tanarnoknek ajandekot unnepre, kis aprosagokat, el lehetett fogadni, megengedtek.

P.Elliot 2016.12.10. 22:47:53

@montroyal ( CAN qc): Most nagyon csunyat akartam irni illetve lazitot de kitoroltem...

montroyal ( CAN qc) 2016.12.10. 23:04:04

@P.Elliot: nem ismerem minden postas nyugdijat de ez a postas a keresztanyam ..

Csodabogár 2016.12.10. 23:19:23

40 évig postás volt?

tanato 2016.12.10. 23:27:07

@montroyal ( CAN qc): Az már majdnem az.Család nélkül kampó.

puhacica 2016.12.10. 23:46:50

@**mimi**: @P.Elliot: nem vagyok benne, nem vagyok 20 ev mulva. MOST nem tudom elkepzelni, hogy igy eljek. es szeretnem, ha ez sose valtozna, bar nem tudom, mit hoz a jovo.

@Csodabogár: na ez peldaul a masik dolog, a hideg futkos a hatamon a gondolattol, hogy kulon szobaban aludjunk. en borzasztoan rosszul alszom, minden apro neszre felebredek, az uram pedig almaban beszelos fajta. megis, egy pillanatra nem fordulna meg a fejemben kulon aludni. (most nem is tudnank, mert csak egy szobank van. :))
neked meg total maskepp volt egesz eletedben. ez van, nem vagyunk egyformak.

azert lepodtem csak meg, mert amikor irtal eddig kettotokrol, abban mindig harmoniat ereztem es eszembe se jutott, hogy nem egyutt eltek.

ember100 2016.12.11. 00:13:34

@gabors:
Helló !

Te most arról az amerikáról beszélsz ahol a pincérek , utazási irodák , pizzafutárok ... stb. a borravalóból élnek ami után NEM fizetnek adót.
És akkor te a postásokat ekézed ????

élhetetlen 2016.12.11. 00:13:50

@P.Elliot: Persze, hogy csak beszélgetünk, de bennem ott van a tüske, akkor is, ha nem engem szúr elvileg, hogy adott sok százezret kereső kormányzati ember képes azt mondani, hogy negyvenhét ezerből meg lehet élni, biztosan meg lehet élni. Félre ne érts, én nem nyomorgok, de a közös költség 21 eft, aztán a távfűtés, víz, csatorna, villany, tv, telefonok, úgy 80 körül van a rezsim, úgy hogy gyakorlatilag semmi luxus. De én tudom, hogy 47 eft-ből nem lehet megélni, akkor sem ha van lakásod, ha az sincs, akkor végképp nem. Csak azt mondtam, hogy ilyen szituban nem elég a pozitív gondolkodás a gondtalan boldogsághoz.

P.Elliot 2016.12.11. 00:22:38

@puhacica: Ne is kepzeld el azt amit felvazoltunk, eljetek nyugalomban es boldogsagban, meglesz, miert ne, nem kell rosszra gondolni. Szeretitek egymast, nyugalomban eltek, vegig az lesz szerintem.....Utana lesz majd rohadt rossz erzes annak aki tuleli a masikat sajnos...
A kulon szobaban alvast en sem tudtam elkepzelni fiatalnak de igazan most sem, olyan jo volt osszebujni, erezni egymas meleget, egyutt elaludni, egyutt ebredni hosszu eveken at. Egyszer azonban nagyon beteg lettem heteken at, es emiatt atkoltoztem a lanyom valahai gyerekszobajaba hogy ne zavarjam a ferjemet es o sem engem es hiszed vagy nem, egeszen jo volt, hehehe...
Teveztem, olvastam, az agyban ettem, morzsaztam, egettem a lampat amikor akartam ejjel, nem zavartam senkit, olyan fiatalkori erzes volt amikor egyedul laktam a szobamban odahaza. Olyan szabad erzes, nevetgelve mondtam is a ferjemnek aki nagyon megsertodott rajta hogy nem hianyolom a kozelseget, aztan meggyogyultam, visszakoltoztem, az is nagyon jo volt ujra ott lenni az agyunkban de mondom, nem volt rossz erzes egy csoppet sem, persze, mas amikor tudod hogy a szomszed szobaban ott a parod, nem eltunt.

P.Elliot 2016.12.11. 00:31:35

@élhetetlen: Csak azt ne hidd hogy helyeslem a kormany intezkedeseit de ezt a harcot a tomegeknek kell megvivni odahaza mert ha nem teszik akkor ez allandosul vagy meg lejjebb megy.

P.Elliot 2016.12.11. 00:33:13

@ember100: Miota elnek az utazasi irodak borravalobol? Most hallom eloszor...

P.Elliot 2016.12.11. 00:34:43

@montroyal ( CAN qc): Szegeny keresztanyad......borzaszto.

gabors 2016.12.11. 00:44:49

@ember100: "e most arról az amerikáról beszélsz ahol a pincérek , utazási irodák , pizzafutárok ... stb. a borravalóból élnek ami után NEM fizetnek adót.
És akkor te a postásokat ekézed ???? "

szo nincs errol !! A postasok itt szovetsegi allami dolgozok ... azt hogy pl PE... ad valami "borravalot" illetve szemelyes ajandekot nem szolom le vagy barmi ilyesmi ... MERT nem ebbol elnek a postasok eleg jol megvannak fizetve az adofizetok penzebol a sima "munkasoknal" SOKKAL jobb nyugdijuk es minden massal is meg vannak kinalva ... (nem is konnyu bekerulni) ...

De emiatt (is) komoly etikai szabalyok vannak (elvileg) amit PE mesel azert siman elbocsajtas jar ...

Ez nem magan szfera ... ott barmi elmegy ..

En sem a "magan" cegnel vagyok ezert is vannak ezek a "hulye" szabalyok amikre pont ilyenkor (minden evben) kulon felhivjak a figyelmet mert .... ki tudja mi lehet belole ... meg nezhetnem de valahoz $50 dollar korul van az amin felul mindent be kell jelenteni es atadni a "ceg"-nek ...

Amit irsz a pincerekrol/pizzafutar stb az kb igaz a jovedelmuk tobbsege a "borravalobol" jon ossze de legalisan azt is be kellene jelenteni ... de mindenki felre kaccsint !!! mert sajat maga vagy a fia/lanya/unokaja/barki masa pont csinalta ezt is ..

montroyal ( CAN qc) 2016.12.11. 01:19:29

@tanato: ahogy mondjak, megélni nem elég , éhen halni sok ...

montroyal ( CAN qc) 2016.12.11. 01:30:20

csak az itteni postasokrol- az egy kivaltsagos allami nyugdijas allas , korkedvezmennyel es super nyugdijjal ... es nem akarki kerulhet be ilyen allasba ..egyre kevesebbet akarnak dolgozni es az allam kozponti helyekre kihelyezett postaladakba akarja tenni a kuldemenyeket ,mint mar videken az van, es oda kell mindenkinek menni a leveleiert .... nagy a tiltakozas ez ellen, most nem tudom hogy all ez a mecs de meg jonnek hazhoz a levelek ...

élhetetlen 2016.12.11. 06:43:32

@P.Elliot: „Megvesztegetni menten isten akarkit vagy penzt kinalni azert ami nincs benne a szolgaltatasban de meg tudna csinalni.”. Na, ezt meg nem értem. Azért nem fizetek pluszban, amit meg kell csinálnia, mert benne van a szolgáltatásban. Azért fizetek pluszban, ami lehetne úgy is, hogy bedob egy értesítőt, amit jogosan megtehet, (akkor is, ha nem jött fel előtte a nyolcadikra, mert minek, amig dolgoztam, úgysem voltam itthon), de most felhozza. Azért fizetek, hogy, ha mégsem vagyok itthon, akkor felhív, hogy mikor leszek itthon. Ez nekem kényelmi szolgáltatás, ezért miért ne fizetnék egy keveset. És, ha egy pincérnek adok borravalót , őt sem kérem számon, hogy majd adózik-e a kétszáz forint után. Ez van.

ccvv 2016.12.11. 09:17:43

@Mrs. Clayton: nagy pohár kell... amolyan 3.75 decis :D

gabors 2016.12.11. 09:42:40

@élhetetlen: "Azért fizetek, hogy, ha mégsem vagyok itthon, akkor felhív, hogy mikor leszek itthon. Ez nekem kényelmi szolgáltatás, ezért miért ne fizetnék egy keveset. És, ha egy pincérnek adok borravalót , őt sem kérem számon, hogy majd adózik-e a kétszáz forint után. Ez van. "

Ez a balkan !!!

sZulamith 2016.12.11. 10:28:00

@tanato: "A nem az éhezési szintű alacsony nyugdíjakra gondolok,azok hátterében általában majdnem nulla év munkaviszony van."

Nem kell bedőlni az alacsony nyugdíjakat magyarázó okosoknak. Köztudott, hogy az öregségi nyugdíjba részesülők több mint a felének 100 ezer alatti a nyugdija. Gondolod, hogy nulla évük volt?

Érdekes lenne, és tényleg irja meg egy napját a vidéken élő nyugdijas. Például mostanság a bevásárlás, majd tömött szatyorral buszozni, miközben a Volán búszós úgy néz rá mint a véres késre, mert lassú.

puhacica 2016.12.11. 10:29:01

@P.Elliot: en mar mondtam neki, hogy ha egyutt maradunk eletunk vegeig, en csak azt kerem, hogy en menjek el elobb.

nemreg olvastam egy idos hazasparrol, 77 evet eltek le egyutt, aztan egy reggel elment az asszony, delutan meg a ferje.

DieNanny CH 2016.12.11. 11:30:07

@varisztor:

82 évesen én is ilyen "üres" életre fogok vágyni...

torró 2016.12.11. 12:53:54

Fura dolgok ezek a nyugdíj utáni időszakok. Én 45 év munkaviszony után 10 évvel ezelőtt mentem nyugdíjba. De! A hivatalos munkahelyem, ami egy üzemirányítói állás , számítógép vezérlésű üzem volt, és állandó műszakos ( 12- 24, 12-48) volt. Mellette volt időm saját vállalkozást vinni kettőt is. Nekem csak annyi változás lett, hogy megszűnt a vállalati kötelezvény, de a vállalkozás ment tovább most már kevesebb gonddal. Lassan leépítettem kettőt, de indítottam egy nyugisabbat, hogy ne itthon üldögéljek, mert nem szoktam hozzá. A fiatalabb ismerőseim, mindig mondják, horgászat közben, mert arra most már szakítok időt, hogy öreg, ha mi megérjük a 70 évet biztos nem csinálunk semmit. De én csak nevetek rajtuk, mert ismerem őket, ők sem fognak tétlenkedni. Nem azt mondom, hogy sokat vállalok, de elegendőt, hogy a hobbimat bőven fedezni tudja. Nem szabad eltunyulni, mert az unatkozó embernél nincs rosszabb!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.12.11. 15:34:09

@Csodabogár: Bróhaha, nekem erről az emberezésről szegény megboldogult öreganyám jut eszembe.Ő is így mondta, mikor kis féleszű voltam és mutogatta a madarakat a kertben, hogy rigóember, rigóasszony...És mikor kérdeztem, hogy hát az asszony az nem ember?Aszonta mindig, hogy nem, az asszony az asszony, az ember meg ember...Nem tudtam ezen eleget röhögni, persze ő is nevetett...
:-))))))))

Asszem, Erdélyből jön ez a felfogás, miszerint
A sör nem ital,
A tészta nem étel
Az asszony nem ember
A medve nem játék.

:-)))))))

montroyal ( CAN qc) 2016.12.11. 18:14:25

@puhacica: egyutt maradunk eletunk vegeig, en csak azt kerem, hogy en menjek el elobb.

ezt én is elfogadnam az nejemtol:-)
csak az a kerdes mennyivel elobb ? mondjuk 20 évvel? :-))

tanato 2016.12.11. 20:09:14

@sZulamith: Más az alacsony nyugdíj meg az éhezési szintű,a második gyakorlatilag segély, mert tényleg minimális bejelentett időszaka volt./persze dolgozott sokat ,de főleg a ház körül,meg a földeken járulékfizetés nélkül./Az alacsonnyal még talán elvegetál valahogy egyedül is,de a másikkal kizárólag családi segítséggel,hozza az unoka az ebédet ,a gyerek meg befizeti a gázszámlát meg a villanyt.

tanato 2016.12.11. 20:10:10

@montroyal ( CAN qc): Így van, leszármazottak segítsége nélkül nem megy a szekér.

takarék-láng 2016.12.11. 22:37:36

@diggerdriver: "Senki sem vonta kétségbe hogy Magyarország jó hely HA van pénzed."
- ez minden nyugati orszagra igaz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása