Orbán és a migráns(t)error

2015. november 25. 15:14 - hajdunorablogja2016

Orbán nem kizárólag Magyarország problémája. Ideológiája szövetségeseket szerzett Kelet-Európában, és van rá igény az európai radikálisok között is.

Minden terrorista migráns, csak az a kérdés, hogy mikor érkezett az unióba.

Ez nem a Nemzeti Front valamely franciaországi tüntetésén hangzott el és nem is a Jobbik elnökétől való. Ezt a kijelentést a magyar miniszterelnök engedte meg magának, amikor a minap a tekintélyes Politico hírportálnak adott interjút.

Tekintsünk most el attól a ténytől, hogy a kormányfő szavai nyomán a hosszú évtizedek óta a többségi lakossággal békésen együttélő egykori bevándorlók valójában alvó terrorista sejteket jelentenek-e? És azzal se foglalkozzunk, hogy a magyar történelem ezeregyszáz éve mit tanított nekünk a történelmileg folyamatos bevándorlásról és a sokszínű, sokgyökerű társadalmak erejéről. Mindössze annyit kérdeznék a miniszterelnöktől: hogyan magyarázza például az őslakos norvég Breivik baloldali diákok elleni utoyai mészárlását vagy a baszk terrorszervezet, az ETA terrorakcióit?

A kormányfő a napokban igazán formában érezte magát, mert a Kossuth Rádióban sugárzott interjújában annak a vélekedésének is hangott adott, hogy valójában az unió menekültpolitikája felelős a kontinensen a terror terjedéséért. De nem állt meg ezen a ponton: szerinte eljött az idő az uniós alapkérdések és a schengeni szerződés újratárgyalására is. A Fidesz vezetőjet emlékezteti kell arra nincs társadalmi felhatalmazása arra, hogy megkérdőjelezze akár az uniós alapértékeket, akár a schengeni szerződést. Magyarország hosszú történelmi utat járt be annak érdekében, hogy az európai államok közösségének teljes jogú tagja legyen, senki nem fordíthatja vissza erről az útról az országunkat!

A miniszterelnök szerint – aki magát a svájci Weltwoche című hetilapnak adott interjúban liberálisnak (!) nevezte - a liberalizmus Európában már nem a szabadságra koncentrál, hanem mindössze a "PC beszédmódra". Mondja ezt az a magyar politikus, aki kormányfői működése során egyrészt teljesen kiüresítette a szabadság fogalmát, másrészt viszont európai vezető társain a szabad vita lehetőségét kéri számon. Mikor is folytatott ő utoljára szabad vitát magyar politikustársaival, vagy akár csak nem a lakáj média képviselőivel?

Az interjú során végül beismerte azt is, hogy helyesen tekintik őt Európa számos pontján populistának. Sőt, szerinte a populizmus valódi jelentése az "emberek szolgálata". E tényben valóban egyetértünk, a kormányzás valódi értelme az ország szolgálata lenne. Mindezzel teljesen ellentétes azonban a Fidesz 2010 óta tartó országlása: semi mást nem látunk, mint tartós jövőfelélést, valamint az ország kivezetését a nyugati értékközösségből.

Orbán Viktor tőről metszett populistává vált, zavaros elmélkedései az unió jövőjéről és feladatairól mindössze egyvalamit mutatnak meg: milyen politika és politikusi hozzáállás jutatta Magyarországot mostani helyzetébe.

Rossz hírem van: Orbán már nem kizárólag Magyarország problémája. Ideológiája szövetségeseket szerzett Kelet-Európában, és van rá igény az európai radikálisok között is. A sors fintora lesz, ha az a magyar politikus kísérli meg országunk kivezetését az unióból, aki a rendszerváltás után a parlamentben még az európai uniós kérdésekben illetékes bizottságot elnökölte.    

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hajdunora.blog.hu/api/trackback/id/tr298108134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2015.11.26. 08:54:23

"Orbán nem kizárólag Magyarország problémája."

2010-ben Mo lakosságának döntő többsége, megszavazott egy problémát. Majd 2014-ben újból és úgy néz ki, 2018-ban is. Nekik inkább ti voltatok a probléma.

"Mondja ezt az a magyar politikus, aki kormányfői működése során egyrészt teljesen kiüresítette a szabadság fogalmát,..."

Miért is? Leesett azonosítójú rendőrökkel verték a népet az utcán, majd folytatták elromlott kamerák mellett a rendőrségeken és a börtönökban? Miközben minden második szava a demokrácia és az EU volt? Betiltotta az indexet, ezt a blogot valójában azon a kurucon olvasom, aminek betiltásáért évek óta harcolnak a liberálisok?

Ha bármelyikőtöket megkérdezik, mondjatok már konkrétumokat erről, vagy olyanokat mondtok, amelyet az MSZP-SZDSZ talált ki és alkalmazott elsőként (szavazókörzetek átalakítása), vagy jön a rizsa az európai értékekről.

A populizmus vádját pedig ugye ti sem gondoljátok komolyan Gyurcsány, Kuncze és az SZDSZ után. 10% adó, 23 millió román bevándorló veszi el a munkádat és cukrászdát nyithatsz az EU-ban után???

Proud Mary 2015.11.26. 09:00:08

Nóra a szabadság fogalmát (meg a demokraták fogalmát is) ti üresítettétek ki. mellesleg cáfolni kéne ovi kijelentését. másod-harmad generációs? és azokat a tündér tojta ide?

Proud Mary 2015.11.26. 09:05:17

jaj ez egy együttes blog, így már mindent értek

Andy73 2015.11.26. 10:00:18

"E tényben valóban egyetértünk, a kormányzás valódi értelme az ország szolgálata lenne."

Így van, és ennek az egyik első lépése a határok védelme. Amit Európában jelenleg csak Orbán teljesít, de idővel remélhetően mások is..

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.11.26. 10:30:56

Jó lenne cáfolni a kijelentést, mielőtt nekimész a blogbejegyzésben, mert így csak egyszerű hangulatkeltés. Amúgy Orbán mondata úgy lenne pontos, hogy szunnita muzulmán bevándorlók utódai követték el, tehát nem az '56-ban odakerült magyarok, vagy mások tették.

monddazigazatmar 2015.11.26. 10:31:07

Jaj, hülye idióta libsik.
Orbán ebben az ügyben azt mondja, amit a nép 90%. Sőt, Európa nagyobbik része ugyanígy gondolja. Ez volna a dolga a politikusnak, hogy a választók akaratának megfelelően cselekedjen.
Az a ti balfasz elképzelésetek, hogy egy ideológiát követve rá kell erőszakolni a ti faszságotokat a népre.

"Orbán már nem kizárólag Magyarország problémája. Ideológiája szövetségeseket szerzett Kelet-Európában, és van rá igény az európai radikálisok között is. " - Ez nem MO problémája. Kifejezetten a ti problémátok, hogy van itt a környéken kb. 40 millió ember, aki kurvára nem ért veletek egyet :D:D

Varga Bertalan 2015.11.26. 10:35:37

Hajdu Nóra!

Ha hallgatott volna, bölcs maradt volna. Sajnos azonban Ön megszólalat! Ha hiszi hanem, a csend az Ön legjobb barátja.

2015.11.26. 10:47:07

"A sors fintora lesz, ha az a magyar politikus kísérli meg országunk kivezetését az unióból, aki a rendszerváltás után a parlamentben még az európai uniós kérdésekben illetékes bizottságot elnökölte."

tudtommal nincs olyan merheto tamogatottsaggal rendelkezo magyar politikai part, ami az orszag jovojet az union kivul kepzelne el
neha a ballibek frocsognek olyat, hogy ezeket a fasiszta magyarokat kizarhatna mar az EU, felfuggeszthetne a szavazati jogot stb.

"a liberalizmus Európában már nem a szabadságra koncentrál, hanem mindössze a "PC beszédmódra"

ez pontos diagnozis, a liberalis az ma egyet jelent a ballibbel, a pride-on vonaglo, emberek, hazikedvencek es novenyek hazasodasi jogaiert kuzdo LGBTQ aktivistaval, a szelsoseges veganizmust hirdeto sotetzold allatvedovel, migranssimogato hordozokendos veranyaval, a menstruacios verrel festett punciszorbol sapkat horgolo feminista kepzomuvesszel, a schengeni kulso hatart vedo keritest kivulrol razo Gyurcsany Fletoval

a mai ballibek a cenzurat tekintik egyik fo celjuknak, hogy bizonyos szavakat ki se lehessen mondani, mert: FASIZMUS!

a liberalizmust sajnos pont a Strabag Demokrata Part es leagazasai uresitettek ki
nem Orban, o egyszeruen jobboldali iranyba fordult es paternalista, etatista politikat folytat

en liberalisnak tartom magam
Jefferson, Franklin stb. na oket tekintem en liberalisnak, nem a tullszoknyaban masirozo polkorrekt migranssimogatokat

a ballibek tultoltak, mar nem szabadsagjogokert kuzdenek, hanem a jozan esz ellen

Orban nem szent, nem zseni, nem egy jo allamferfi, folytatta ott, ahol az elodei elkezdtek, belemarkolnak a Fideszesek is a husosfazekba, marakodnak a koncon, leosztjak a zsiros falatokat, einstandolnak mindent
sajnos ez egy ilyen orszag, a Gyurcsany-kormany is joreszt ebbe bukott bele, hogy a kisebb kormanypart pofatlanul lopott, a nagyobb kormanypart meg butan es nyilvanvaloan
sokan azt hittek, hogy a Fidesz majd nem lop, hat nem igy lett
lop ez mind
Orban szamtalan bune es hibaja ellenere egyetlen dolgot jol csinalt: a migranskerdest a jozan paraszti esz alapjan kezelte
most a nyugatiak kommentjei (The Guardian-tol a Daily Mail-ig vagy akar emlithetnek nemet oldalakat is) dicserik es azt kivanjak, hogy barcsak nekik is ilyen vezetoik lennenek
nyugati ismeroseimnek azert ilyenkor meg szoktam jegyezni, hogy Orban egy simlis focimanias csibesz, csak eppen egy nyugatiak szamara is egeto kerdesben a jozan esz politikajat kepviselte
ahogy a rossz faliora is naponta ketszer a pontos idot mutatja, ugy Orban is rahibazott az egyetlen vallalhato megoldasra
a nyugatiak nem kapcsoltak idoben, most fohet a fejuk a terror meg a millionyi agysebesz miatt
persze ertem en, hogy nehez lenne mar visszakozni, nem engedhetik meg maguknak az arcvesztest, hogy beismerjek, hogy egy lenezett, megvetett kis kelet-europai nep vezetojenek volt igaza, akit ok folyamatosan megalaztak, a sarokba allitottak
amit Orban mondott a kepmutato nyugatiak moralis imperializmusarol, az teljesen igaz
ez a moralis imperializmus vezetett oda, hogy lerohantak a Kozel-Keletet, hiszen ki tudhatna jobban, mi kell az araboknak, mint a nyugat!? liberalis demokraciat akartak ott terjeszteni, ahol az iszlam nevu totalitarius politikai ideologia szervezi a tarsadalmat mar 1400 eve
megpuccsoltak Gaddhafit, meg akartak puccsolni a vereskezu Assadot is
nem kellett volna
nem jok ezek a diktatorok, de a szaudi diktatura se jo, meg a torok fel-diktatura se

erkolcsi ketszinuseg, erkolcsi imperializmus: csak a nyugatnak lehet igaza erkolcsi kerdesekben

a francia, olasz, nemet politikai elit szerint ki kell dobni a magyarokat az uniobol, ha nem fogadjak el a nyugatiak erkolcsi diktatumait, mert a kozos europai ertekek tekinteteben csakis az impotens Hollande es a hazajat kiarusito Merkel lehet az orakulum
ki hatalmazta fel oket arra, hogy ok hatarozzak meg az europai alapertekeket? egyaltalan milyen EU-s poziciobol beszelnek ok? semmi EU-s tisztseguk nincs.
lathato, hogy meg a Jobbik se beszel az Uniobol valo kilepesrol, a schengeni hatar kulso szakaszat akarja megvedeni a magyar kormany is, pont abban nem erdekelt, hogy a belso hatarok visszaalljanak, ezert kellett volna hatekony kulso hatarvedelem, amit Magyarorszagon es Spanyolorszagon kivul senki se teljesitett
pont az olaszok es franciak tettek meg egy csomo unios jogot serto intezkedest mar a bolgar es roman allampolgarok deportalasa kapcsan, ellentetesen az unios joggal, csupan faji, etnikai alapon deportalta legalisan a teruletuko tartozkodo roman es bolgar allampolgarokat, mert ciganynak szulettek
kozben az unio kulso hatarat nem vedtek, aki vedte volna, azt lefasisztaztak

nincs olyan politikai ero, ami az uniobol valo kilepest partolna
pont nyugaton vetik fel a belso hatarok visszaallitasat az altaluk, nyugatiak altal eloidezett migransvalsagra valaszul
Magyarorszag pont azert vedi az Unio kulso hatarait, hogy a belso hatarokat ne kelljen visszaallitani es az unios szabadsagokat tovabbra is elvezhessek az unios polgarok

2015.11.26. 10:55:37

@monddazigazatmar: "Orbán ebben az ügyben azt mondja, amit a nép 90%. Sőt, Európa nagyobbik része ugyanígy gondolja."

erre a valasz egyszeru: a nep populista :)

"Az a ti balfasz elképzelésetek, hogy egy ideológiát követve rá kell erőszakolni a ti faszságotokat a népre."

"Ez volna a dolga a politikusnak, hogy a választók akaratának megfelelően cselekedjen."

csak a populista demokrata politikus igy tesz, hogy a nep akaratanak megfeleloen cselekszik
a felvilagosult forradalmar nem szarakodik azzal, hogy a buta nepet megkerdezze, o cselekszik, toretlenul megy elore, fejjel a falnak, ha a nepnek nem tetszik, akkor kozejuk lovet
ezt a kis aldozatot el lehet fogadni a tarsadalmi haladas oltaran! egyebkent is, aki nincs vele, az mind fasiszta

a nepet sose kerdeztek meg a forradalmarok, hogy mit akarnak, ugyanis a nep ostoba, korlatolt es nem tudja mi a jo neki, ezert felulrol raeroszakoltak a nepre az elmeleteiket
Marx is raeroltette az ideologiajat a munkassagra, a munkasmozgalomra, kozben munkast nem nagyon sokat eleteben

mit tudja a nep, hogy mi kell neki!?

Kalmár 2015.11.26. 11:40:57

Kedves Nóra!
Orbán nem kizárólag Magyarország reménye!
Európáé is!

Ezzel az apró változtatással, egész jó a felvetése! :)
Ne idegeskedjen a sok gyalázkodó komment miatt, csak jót akarnak önnek! Felhívják a figyelmét, hogy teljesen háttal állnak a világnak és a faltól egy centire üvöltöznek, hogy önök állnak jó irányba, kövesse mindenki a példájukat....

Kampfer 2015.11.26. 12:28:48

Te, Nóra!

Te ki vagy...? Mert belenézve a blogodba, csak elképzelésem van. És az nagyon abba az irányba mutat, hogy valami elvarázsolt 'demokratikus' ellenzéki (sic) lehetsz, aki valami quantumtükrön épp átesett ebbe a világba valami alternatív univerzumból, ahol Teal'c nem csak egy filmsztár és ahol a pápa épp az ortodox pópával egyeztet a kalifa vendégeként a homoszexualitás egyetemes tolerálásáról és a bőrszín fogalmának eltörléséről. Jó reggelt, itt most ez ám a való világ! Tudod, ahol a migránsok csak jönnek és ahol finn és német kislányokat kúrogatnak csapatostól és ahol eldobálják a sonkás szenyát! Vagyis lehet, hogy körülötted mindenki tökhülye és csak te vagy a helikopter, de tudod a többiek elég nagy százaléka számára te vagy ám, aki szembemegy a forgalommal! Gondoltam barátilag szólok, hátha meglepődsz...!

"Tekintsünk most el attól a ténytől, hogy a kormányfő szavai nyomán a hosszú évtizedek óta a többségi lakossággal békésen együttélő egykori bevándorlók valójában alvó terrorista sejteket jelentenek-e?"

Figyelj! Csak szólok, hogy nem azt mondta, hogy minden migráns terrorista, hanem azt, hogy a terroristák migránsok...! Persze ez is pontatlan a részéről, de te szerintem szövegértési problémával küzdesz e mondat tekintetében! Tudod, a bogár és a rovar vagy a négyzet és a téglalap esete...! ;-) Még a kisiskolából...

"Mindössze annyit kérdeznék a miniszterelnöktől: hogyan magyarázza például az őslakos norvég Breivik baloldali diákok elleni utoyai mészárlását..."

Mindössze annyit kérdeznék, hogy a Breivik mely norvég politikai erő rendezvényét látogatta meg és milyen veszélyre próbálta meg felhívni ezzel a figyelmet (ettől persze még egy bűnöző, nem kétséges)? Milyen folyamatokról írt már korábban is Európával és Norvégiával kapcsolatban?

"A kormányfő a napokban igazán formában érezte magát, mert a Kossuth Rádióban sugárzott interjújában annak a vélekedésének is hangott adott, hogy valójában az unió menekültpolitikája felelős a kontinensen a terror terjedéséért."

És ebben tévedett...? A nyolc párizsi merénylőből mennyi volt migráns? És mennyi volt migránsok leszármazottja (integrálhatatlan mohamedánok párhuzamos társadalmának tagja)? Várok erre tőled egy választ!

"De nem állt meg ezen a ponton: szerinte eljött az idő az uniós alapkérdések és a schengeni szerződés újratárgyalására is."

És ebben mi a hiba? Az élet réges régen torkon szarta ennek az egyezménynek a gyakorlati alkalmazását, illetve a létrehozásakor fennálló politikai és bevándorlási körülményeket. Esetleg újból körül kéne pillantani a való világban!

"A Fidesz vezetőjet emlékezteti kell arra nincs társadalmi felhatalmazása arra, hogy megkérdőjelezze akár az uniós alapértékeket, akár a schengeni szerződést."

Felvetni egy ilyen kérdést mindenképp joga van, mivel a szerződés hatálya az általa vezetett országra is kiterjed! Ostoba vagy, ha azt hiszed, hogy ezeket a szerződéseket szükség esetén ne lehetne újratárgyalni vagy felfüggeszteni!
Mellesleg: a junckert és a merkelt ki hatalmazta föl arra az ostobaságra és európa-ellenes politizálásra, amit épp véghezvisznek...? Ha már felhatalmazás...

"A miniszterelnök szerint – aki magát a svájci Weltwoche című hetilapnak adott interjúban liberálisnak (!) nevezte - a liberalizmus Európában már nem a szabadságra koncentrál, hanem mindössze a 'PC beszédmódra'."

Ebben pedig teljesen igaza van! Abban nem, hogy ő liberális volna, de a saját magát illető definícióit nem vitatom... Azt az élet vagy cáfolja, vagy nem. De amit a liberalizmusról mondott, minden szava igaz! Sőt, inkább visszafogottnak nevezném!

"Rossz hírem van: Orbán már nem kizárólag Magyarország problémája. Ideológiája szövetségeseket szerzett Kelet-Európában, és van rá igény az európai radikálisok között is."

Nekem is rossz hírem van, kedves Nóra! Úgy tűnik, hogy Orbán politikája a migránskérdést illetően jelenleg Kelet-Európában a legelfogadottabb politikának tűnik, a politikai folyamatok és a választási eredmények is ezt tükrözik. De van jó hírem is! Az ellenzői (itthon: a dk, együtt, pm, libbantak, maszop és a hasonló szánalmas képződmények) szerencsére ezzel arányos támogatottsággal bírnak! ;-) Előre a két százalékért ezeknek! Mindösszesen! És migránsmentes szebb Európát!
Kamp.

satie · http://321.hu/sas 2015.11.26. 14:06:51

Kelet-Európa talán csak a putyinizmus szempontjából érdekes, a komolyabb gond a cirill betűs ortodoxián innen van, Lengyelországtól a Langres-fennsíkig és tovább

Kampfer 2015.11.26. 16:34:54

Jah, hogy 'együtt'...! Akkor már mindent értek! ;-) Tényleg, ha már homár...! A gordonka hová tűnt??? Elkötelezett egy politiker, az hétszentség. Omg...!
Kamp.
süti beállítások módosítása