1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2018.04.21. 06:36 HaFr

Lesz áldozat

Képtalálat a következőre: „áldozathozatal”

Amikor a liberális demokrácia hivatalosan is lekerült a napirendről (nem hivatalosan már régen lekerült, pontosabban sosem volt ott, mert 1989 óta csak darabjaiban létezik, sosem volt értelem és erős vágy az elitekben, hogy dolgozzanak a mély elültetésén), egyszersmind kinyílt a történelem is és a szó tényleges értelmében demokráciává váltunk. Nem akadályoznak a politikai intézmények és erkölcsök abban, hogy mit fogunk tenni magunkkal: győz a többség, pontosabban győz az erő, a gyengék pedig eltiportatnak. Ezt gondolja Orbán Viktor és ezt gondolhatja mindenki, aki elég bátor szembenézni a helyzettel legkésőbb április 9-e óta.

Mivel a harc megnyílt, újra megnyílt a történelem is: helyreállt az a klasszikus szituáció, amelyben az életünket és a történetünket visszavesszük a formális intézményektől, és ahogy ellenfeleink, úgy mi is rákényszerülünk arra, hogy jelentést és jelentőséget tulajdonítsunk a közéletnek, konkrétan a közéleti cselekvésnek, mert egyre világosabban ezen múlik a személyes sorsunk is. Magyarország népe nem kerülheti el, hogy évtizedek alibizése után belépjen a saját sorsának alakításába, és végre kiszenvedje magából, amit valójában akar. 1956 levert forradalma és 1989 elmaradt forradalma szembejön velünk az úton, és válaszolni kell a megválaszolatlanul maradt a kérdéseikre. Milyen országot akarunk? Milyen életet akarunk magunknak? És a kettő ezekben a hetekben kapcsolódik össze egymással. Most kezd tapinthatóvá válni, hogy egyre több ember elkezdte felfogni a személyes felelősségét a közösség sorsának alakulásában.

És mivel a harc megnyílt, bármi történhet. A bármi áldozatokat is jelenthet. Eddig is lehettek áldozatok -- voltak, akik anyagi veszteséggel adóztak, voltak, akik a családi életükben szenvedtek veszteséget, lehettek, akiknek egyenesen az életét követelte ez a rezsim vagy az előzőek, de ezek sosem jelentek meg a közösség előtt a közösségért hozott áldozatként. Mostantól így fognak. Az, hogy a sorsunk kinyílt, azt is jelenti, hogy fel kell készülnünk az ember megmutatkozására a maga teljességében: ideértve a brutalitását és a kegyetlenségét is. Nem ismeretlen ez a magyar történelemben sem, de elszoktunk tőle. Lesznek áldozatok, mert a rezsim (értve ez alatt a parlamenti ellenzékét is) nem fog konszolidálódni, ahogy az ellenfelei sem. Lesznek áldozatok, mert a helyzet áldozatokat követel praktikus, drámai és mitológiai értelemben egyaránt. Ahogy a hatalomért folyó harc egyre több ember szemében egybeesik a sorsokért -- ezek szemében a személyes sorsukért -- folytatott küzdelemmel, úgy kopik le az erkölcsi döntésekről az egoizmus és úgy válnak az életek közéleti jelentőségűvé, aminek a vállalása egyre kevesebb embernek fog nehézséget okozni.

Elviselni a meghurcoltatást, szenvedést, börtönt és adott esetben a halált az egyre látványosabban igaz ügy -- közvetlenül a rezsim elleni harc, de végső soron önmagunk megváltása és konszolidálása -- érdekében egyre kevésbé tűnik elkerülhető áldozatnak. Az értelmét az egyre inkább parancsolóan erkölcsivé váló választás adja, hogy miként fogjuk fel az élet értelmét. Értelmes és választható-e egy megalkuvásban és szégyenben eltöltött élet? És amikor ezt a kérdést elkezdik tömegek feltenni magukban, azt hívják forradalmi helyzetnek. Akarjuk-e egyáltalán elkerülni ezt merőben konzervatív alapon, vagy ha nem most, akkor a jövőben úgyis szembejön velünk? És persze az utolsó kérdés: mi jön majd utána? Könnyen lehet, hogy Magyarország nem fog már liberális demokráciaként konszolidálódni -- más idők más megoldásokat követelnek. A lényeg, hogy ezekhez a most még széttartó stratégiák és a kinyíló küzdelem nyomán közösségi belátással jussunk el, legyen valamiféle katarzis, megtisztulás, és a majdani politikai és erkölcsi stabilizációt az ebben gyökerező konszenzus övezze.

362 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr4213852460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FrVili 2018.04.25. 01:02:30

Szerintem hibás az a szabadság elképzelés, hogy van egy “képességek” nevű halmaz és egy “lehetőségek” nevű halmaz és kettőjük közös metszete ^ maga a “szabadság”=”képesség^”lehetőség”. Ha a közös metszetük tartalmazza a “képességek” halmaz minden elemét, azaz a képességek adta minden lehetőség megvalósulhat, akkor a “szabadság” halmaz maximális méretű kell legyen -->ez a totális szabadság. De állításod szerint nem az, mert a képesség nem tartalmazza annak a szabadságát, hogy ne legyen a szabadság halmaz totális. Akkor mondhatjuk (| a két halmaz különbsége), hogy a totális szabadság= képesség | lehetőség =0 (azonosság), de közben vezessük be, hogy a totális szabadságnál nagyobb szabadság, ha a képesség | lehetőség <> 0 (nem azonos), mert a képességével önrendelkező személy szabadsága mindenkor korlátozni a képességeinek és a lehetőségeinek közös részét, különben megfosztom ezen korlátozás lehetőségének szabadságától. Akkor a szabadság halmaznak (ami ugye két halmaz közös halmaza^) már tartalmaznia kell önmagát, vagyis azt a korlátozást, ami azt jelenti, hogy a képesség ^ lehetőség halmaz egyik eleme önmaga a képesség^lehetőség halmaz, mert csak így teljesülhet az “olyan rendszer, ami megtiltja az erről való lemondást kevésbé szabad, mint egy olyan rendszer, ami megengedi ezt is” állítás. Ahogy @neoteny is említette ez a Russell paradoxon.
@neoteny Béluskás példája mutatja, hogy a szabadságot nem az korlátozza, hogy Béluska nem tudja megakadályozni, hogy a rendszer biztosítsa számára lehetőségeinek és képességeinek minél nagyobb mértékű "azonosságát", hanem a rendszer korlátja az, hogy végesek a lehetőségei, mert mindenkinek nem tudja biztosítani, ezt az azonosságot, és ez a Béluskák ellentétéhez vezet.
Itt kezdődik a politika-ideológiai gyakorlat: a szabadság maximalizálás és a gazdasági valóság véges lehetőségeinek kiegyezésében és nem a szabadsághoz (nyilván nem korlátlan) való egyetemes jog megkérdőjelezésében, hozzáteszem egy liberálisan gondolkodó ember számára.
De ez megkérdőjelezhető és cáfolható is, ahogy ez az eddigi kommentekben részben meg is történt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 02:28:57

@444:

"a "liberálisok" azt mondják, hogy legyen az az államvallás"

Korábban még mást mondtál:

"az egyik tábor azt mondja, hogy ne legyen államvallás. a másik azt, hogy legyen."

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 03:17:56

@444:

"az élet a szabad piaci önzésnek van alávetve"

Sanyi önzésből veszi meg 100-ért a használtcikket és aki eladja neki azt, az is önzésből adja el. Sanyi önzésből adja el 200-ért a használtcikket, és aki megveszi azt, az is önzésből veszi meg. És mindhárman gazdagodtak: az első hozzájutott a 100-hoz ami többet ért számára, mint a használtcikk; Sanyi hozzájutott a használtcikkhez, ami többet ért számára, mint a 100; a harmadik hozzájutott a használtcikkhez, ami többet ért számára, mint a 200 és Sanyi hozzájutott a 200-hoz, ami többet ért számára mint a használtcikk.

"a klasszikus liberalizmus azt mondja, hogy ez teremt gazdagságot."

Ez teremt gazdagságot, mint ahogy az előbbi példából is látható.

2018.04.25. 08:17:42

@neoteny:
a liberálisok azt mondják, hogy legyen az az államvallás, hogy nincs államegyház. mert hogy ezeket helyettesíti a piac. de nem. a gazdaságot lehet a piacnak alávetni. de az élet nem kizárólag üzleti természetű még akkor sem ha egyesek ebben hisznek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 08:34:13

@444:

"a liberálisok azt mondják, hogy legyen az az államvallás"

Korábban még mást mondtál:

"az egyik tábor azt mondja, hogy ne legyen államvallás. a másik azt, hogy legyen."

2018.04.25. 08:35:45

@screpes:
a nyugatosság és a keletiesség a nemzeti kereszténységben egyesült. a filoszemita történetírás mondja azt, hogy szent istván a nyugat felé elkötelezte magát. és az értelmiségi csoport próbálja a magyarokat folyamatosan alárendelt szerepbe hozni. és ezt szabadságként beállítani. és azért van orbán és az illiberális demokrácia, hogy ezt a társaságot politikailag szétverje. tehát kibassza az összes közintézményből. mert hogy ez egy vallásháború. és csak az egyik maradhat mainstream. és a másik az underground. amit kulturális liberalizmusnak neveznek az az underground. amit gazdaság liberalizmusnak neveznek az a gyarmatosítás. amit társadalmi liberalizmusnak neveznek az amerikanizmus. és ebből hoznának létre egy totalitárius egyközpontú világrendet úgy, hogy abban már nincsenek se államok, se nemzetek. se semmi. de ez csak virtualizáltan hozható létre. persze a világhálón nincsenek ilyen korlátok. de a valóságban kerítések vannak. a szabadságnak legalább kétféle értelme van.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 08:46:08

@444:

"a gazdaságot lehet a piacnak alávetni."

Mint ahogy például Sanyi is teszi amikor használtcikkekkel kereskedik.

"de az élet nem kizárólag üzleti természetű"

De az élet minden aspektusa elemezhető gazdasági szempontokból: egy egysejtű élőlénynek is van anyag- és energiagazdálkodása.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 09:25:14

@444:

"és csak az egyik maradhat mainstream."

Korábban mást írtál:

"a magyar kultúra azért sajátos, mert két mainstream van."

2018.04.25. 09:40:51

@neoteny:
jelenleg nincs olyan valós (fizikai) elmélet, amelyik a világot akár csak közelítőleg is leírná kis méretekben, nagy sebességeknél és a hétköznapokban. az, hogy a legkülönfélébb elméleteket a SZABAD PIAC egyesítené az egy hatalmas blődség. ami ezekben közös az nem a piac, hanem a matek. filozófia ezzel szemben dekonstruált. persze lehet mondani konstruktív módon gondolkodni, de az politikai jellegűek. és rendre partikuláris megoldást eredményeznek.

szerintem az államnak a legegyszerűbb racionálist kellene követnie. mondok egy példát. ez itt debrecen tömegközlekedési hálózatának sematikus térképe.
www.dkv.hu/content/images/pic_109.jpg
és a közlekedési vállalat évente 1 milliárd forint körüli üzemi veszteséget termel. erre a politikus azt mondja a városüzemeltetési osztálynak, hogy ezt csökkentsétek le. de ahhoz kihasználatlan járatokat kellene ritkítani, vagy megszüntetni. igen ám, de akiket sérelem ér azok nem szavaznak az adott politikusra. mi az a vonalhálózat, amit érdemes közösségi kézben tartani? és erre az ortodox liberális válasz az, hogy semmit. lehet ebben hinni? miért ne lehetne. de abban is, hogy az állam kövesse a legegyszerűbb racionalialitást. a városi alkotmányosság keretében szabjunk valamilyen feltételt. mondjuk a város két pontja között legfeljebb 1 városi mérföld gyaloglással és közösségi közlekedési eszközzel lehessen eljutni 2-3 átszállással. és ebből adódik egy minimális feszítő fa. az legyen közösségi. de ez elemi matek. viszont ez egy partikuláris megoldás. miért kellene ennek feltétlen így lennie. lehet így is. úgy is lehet, hogy a jelenlegi hálózatot üzemeltesse a város. évi 1 milliárd forint üzemi veszteséggel. amit majd kifizet az állam. mert az összes városi, vidéki közlekedési vállalat veszteséges. erre szavaznak a legtöbben. lehetne úgy is, hogy mindent eladnak. ahogyan az ortodox liberális elképzelik. úgy is lehetne, hogy a közlekedés 65 év felett legyen állampolgári jogon ingyenes a társadalombiztosítás keretében. és egyébként a máv indítson járatokat határon túlra a csíksomlyói búcsúra azért, hogy a nemzeti érzület erősödjön. és ezek politikai értelemben mind méltányolható igények. az ortodox liberális reformdüh, hogy ezeket mind felszámolni. a legegyszerűbb racionalitást kövesse. debrecen és szeged között nincs közvetlen vasúti összeköttetés. és ez például nem zavarja a választókat olyan mértékben, hogy akármelyik párt felvesse. túl sokba kerülne. mert hogy a románok által megszállt vasútvonalat kellene használni. román diplomácia úgy érvelt, hogy a partiumi vasúthálózat kerüljön az antant kezébe, mert az alkalmas lehet egy orosz ellenes mozgósításra. de ha az a terület félig magyar, akkor a vasúti hálózat legyen osztott. de ezt megint nem támogatják a "liberálisok". a magyaroknak minél rosszabb legyen. és ebből lesz egy irracionális vallásvita.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 09:48:24

@444:

"az, hogy a legkülönfélébb elméleteket a SZABAD PIAC egyesítené az egy hatalmas blődség."

Sőt egy brutális idiótaság: ilyeneket te meg a kocsma népfőiskolás népe tol.

"filozófia ezzel szemben dekonstruált."

Ez a te filozófiád tétele.

"a gazdaságot lehet a piacnak alávetni."

Mint ahogy például Sanyi is teszi amikor használtcikkekkel kereskedik.

"de az élet nem kizárólag üzleti természetű"

De az élet minden aspektusa elemezhető gazdasági szempontokból: egy egysejtű élőlénynek is van anyag- és energiagazdálkodása.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 10:02:12

@444:

"úgy is lehet, hogy a jelenlegi hálózatot üzemeltesse a város. évi 1 milliárd forint üzemi veszteséggel. amit majd kifizet az állam. [...] és ezek politikai értelemben mind méltányolható igények."

Helyesen: ezek a nettó adófogyasztók igényei, amelyeket a politika azzal a nem méltányos módszerrel elégíti ki, hogy államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) eltulajdonítja a nettó adófizetők magántulajdonában lévő javakat.

2018.04.25. 10:08:48

@neoteny:
nincs ellentmondás. mert a két mainstream a városias/nyugatos/duna és a vidékies/keleties/tisza culture. az "új ellenzék" egyiket sem képviseli. ők leginkább céltalanok, semmilyenek. ellenkultúra az illiberálisokkal szemben. de nem liberális abban az értelemben, hogy nem kínál valós alternatívát.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 10:10:07

@444:

"a két mainstream a városias/nyugatos/duna és a vidékies/keleties/tisza culture."

"és csak az egyik maradhat mainstream."

2018.04.25. 10:27:18

@neoteny:
jelenleg van N számú közlekedési társaság. nem tudom pontosan mennyi. ebből az egyik a dkv (debreceni közlekedési vállalat) és a hajdú volán. ezek veszteségesek. de az összes többi közösségi közlekedési vállalat is veszteséges. semmi probléma. mert az állam pótolja a hiányt. és erre szavaz a nép.

mert hogy erre a filoszemiták azt mondják, hogy egy megoldás létezik. a teljes körű privatizáció. és ez esetben majd a szabad piaci verseny megoldja a problémát. hiszen az mindenre megoldást jelent. és ebből következik egy totális kapitalizmus. na de ugyanúgy az állam is lehet mindenre megoldás. abból következne a totális kommunizmus. nem a kapitalizmus az univerzális, vagy a kommunizmus. hanem legfeljebb a matek. a pesti zsidókkal nem az a probléma, hogy zsidók. hanem az, hogy számukra a nagy előd nem neumann jános, hanem lukács györgy népbiztos. a közakarat az, hogy pesti "liberális" "demokrata" zsidóságot a magyar közéletben félreállítsák. ezért kapott kétharmadot a stop soros. nemcsak a fidesz, hanem a jobbikos szavazók többsége is. nem a szíriai migránsokról van szó. tetszik érteni? legitim-e a merkeli kényszerbetelepítés. mert ha nem, akkor mária terézia döntése sem volt legitim. ez egy vallási-faji konfliktus. amit ki se lehet mondani. mert hogy az antiszemitizmus. esetleg a magyarok oldalára kellene állni. és úgy nem lenne ez a konfliktus. és erre a válasz az, hogy a francokat fogunk odaállni. "we shall fight". marad a vallásháború legalább is pesten. és lehet vonulgatni. és ha ez békésen zajlik, akkor különösebben nem is problémás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 10:38:28

@444:

"ezek veszteségesek. de az összes többi közösségi közlekedési vállalat is veszteséges. semmi probléma. mert az állam pótolja a hiányt. és erre szavaz a nép."

Attól, hogy "a nép" egy olyan kormányzatra szavaz, amelyik "pótolja" a veszteségeből származó hiányt, a veszteségek nem válnak meg nem történtté. Ugyanis ezt a "pótlást" a kormányzat úgy végzi, hogy államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) eltulajdonítja a nettó adófizetők magántulajdonában lévő javakat: vagyis másokra lőcsöli a veszteségeket.

"az állam is lehet mindenre megoldás"

Az állam semmire sem megoldás, mint ahogy az látható az előző bekezdésben.

2018.04.25. 10:46:54

@neoteny:
de nem nem a hagyomány kettősségéből, hanem a jelenlegi két politikai irányzatból maradhat az egyik mainstream. és a másik az underground. és amit most liberálisnak mondanak az az underground.
www.youtube.com/watch?v=EslWCdDMOu8
amiben van társadalomkritika: "ipari forradalom, feltalálták a villanypásztort, tanulj szakmát juhász megszűnt az állásod" énekelnek a szabadkőművesekről. de ha meg vannak a páholyiratok, akkor nem a belga zenekar fog eligazítani ez ügyben. és még csak nem is az index újságírói. vagy a honfoglaló szittya ősök vonatkozásában. van archeogenetika. és egyébként nyilvánvaló, hogy egy magyarellenes társaság hazudta el az amúgy nehezen értelmezhető ősiséget. mert valószínűleg nem glatz ferenc az első történelemhamisító. hanem az egyik. és a politika kerekít ki ebből egy történetet. és most úgy tűnik, hogy ez a nem-nemzeti "liberálisokkal" szembe fordul. nincs mód kiegyezésre. pesten még össze kell csapni politikai értelemben. aztán lehet, hogy a fidesz/jobbik szétesik. mert hogy ez kulturálisan egyetlen 3.5-4 milliós szavazótábor. és lehet, hogy az "új ellenzék" 1 millió kisnyugdíjas nélkül nyerni fog. a lmp, a momentum, a kétfarkú kutyapárt, az együtt összesen nagyjából 0.5 millió embert próbál megszólítani. most már nagyon modernek leszünk. na de az micsoda.

2018.04.25. 10:51:14

@neoteny:
magyarországon a közlekedési vállalatok emberemlékezet óta veszteségesek. és mégis működnek. az adófizetők megszavazzák a veszteségek pótlását egészen addig amíg kettőből az egyik politikai erő azt mondja, hogy privatizáljanak mindent.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 10:57:35

@444:

"de nem nem a hagyomány kettősségéből, hanem a jelenlegi két politikai irányzatból maradhat az egyik mainstream."

Mondtál te már mindent meg annak az ellenkezőjét is: húzogathatsz akármilyen mezt magadra, a brutális idiótaságaid nem válnak bölcsességgé.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 11:01:14

@444:

"magyarországon a közlekedési vállalatok emberemlékezet óta veszteségesek."

Nem igaz: számos kisbuszokkal működő közlekedési vállalkozás működik hasznot hajtóan amelyek Nyugat-Európába (is) szállítanak ingázókat.

"az adófizetők megszavazzák a veszteségek pótlását"

A veszteségek úgy kerülnek "pótlásra", hogy veszteségek keletkeznek másutt.

2018.04.25. 11:37:11

@neoteny:
állami közlekedési vállalatok. de előállhat bármelyik utazási iroda azzal, hogy a jelenlegi jegy és bérletárak mellett, a jelenlegi menetrendet fenntartva átvennék a közlekedési társaságokat. és a veszteség megszűnne. nyilván nem lehet. ráadásul a többség a közlekedésben a szociális kedvezményrendszert fenn kívánja tartani. olcsón lehessen iskolába, munkahelyre utazni. és a tömegközlekedést a nyugdíjasok is olcsón igénybe vehessék. gondoljunk a kismamákra, vagy a mozgáskorlátozottakra.

melyik utazási iroda nyújtja a szolgáltatásait a diákoknak féláron vagy 65 év felett ingyenesen? melyik utazási iroda támogatna az olcsó munkába járást?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 11:46:28

@444:

"állami közlekedési vállalatok."

Bingo: _ezért_ veszteségesek "emberemlékezet óta".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 12:28:32

@444:

"olcsón lehessen iskolába, munkahelyre utazni."

De hát nem olcsó: veszteséggel működik, ki kell "pótolni" _mások_ javaiból.

2018.04.25. 12:50:58

@neoteny:
de a lakosság döntő többsége mégis megszavazza. inkább ezt, mint hogy privatizálják az egészet.

2018.04.25. 13:27:20

@neoteny:
azért veszteségesek, mert hogy az állam nem teheti meg, hogy a veszteséget okozó embertömeget kiebrudalja a buszokról. az utazási irodák viszont megtehetik. tehát az összehasonlítás nem fair. ettől "liberális": unfair.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 14:36:08

@444:

"azért veszteségesek, mert hogy az állam nem teheti meg, hogy a veszteséget okozó embertömeget kiebrudalja a buszokról."

Azért veszteségesek, mert több a költségük mint a szolgáltatásaikból származó bevételeik. Veszteségesre van _tervezve_ a működésük.

"tehát az összehasonlítás nem fair."

Ami nem fair az, ahogyan "kipótolják" a veszteségeiket: a nettó adófizetőktől államhatalmi erőszakkal (értsd [adó]törvényekkel) eltulajdonított javakból teszik azt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 14:42:04

@444:

"de a lakosság döntő többsége mégis megszavazza."

Még ha így is lenne (ami egy vitatható kérdés), ettől még nem igaz, hogy olcsó: veszteséggel működik, ki kell "pótolni" _mások_ javaiból.

Ahogy Thomas Sargent is megmondta:

11. Most people want other people to pay for public goods and government transfers (especially transfers to themselves).

www.businessinsider.com/thomas-sargent-shortest-graduation-speech-2014-4

2018.04.25. 14:46:58

@neoteny:
vagy itt egy példa. nem megfelelő az iskolai menza.
index.hu/belfold/2018/04/25/menzabotrany_radnoti/
egy hónapra 8000 forint az ebéd menü. ami azt jelenti, hogy napi 400 forintért szeretnének az eltés gyerekek, valamint az i. kerületiek. bárki megkaphatja a közétkeztetési normatívát. csak ezek után minden gyereknek, fele részben alapítványi jelleggel nem tudnak, vagy nem akarnak főzni még belső kerületekben sem. mert az étel jó eséllyel nem tetszik valamelyik szülőnek, vagy gyereknek. és ezt megírja az index, a blikk, a lokál, vagy a riposzt. attól függően, hogy milyen párt hovartozású szülő sérelmezi az ellenpártba tartozó vendéglátóhelyet. egy jól működő étteremnek ilyenformán kockázatos beszállni. a bánki képviselő úr egy ügyes üzletember. felvásárolta a közétkezetési cégeket hitelből. és ezek a befektetések megtérülnek. 400 forintért kapnak egy tányér híg levest és valami tésztát édes öntettel. és egy pohár vízzel. na de túrricsén ez már a progresszió. csak ugye nem ehhez szoktak az eltések. de majd megszokják, vagy meg megszöknek. nyilván erre játszanak.

na jó, mi az alternatíva. végül is bánki képviselőnek jogában állt felvásárolni ezeket a cégeket. pareto hatékonyság javítást hajtott végre. és a növekvő üzemméret mellett a nébih minőségbiztosítási rendszerében kiválóan vizsgáznak. az ellenzékiek csak fanyalognak.

2018.04.25. 15:01:54

@neoteny:
nem arról van szó, hogy ezt a vonalhálózatot ebben a formában olcsóbban lehetne fenntartani. a szabad piaci üzemeltetés is nagyjából ennyibe kerülne. csak így a költségek egy részét közvetve fizetik meg az utazók. és ugye aki nem utazik tömegközlekedési eszközzel az kénytelen szolidáris lenni. és fizetni a veszteség egy részét. és ezt a rendszert a többségnek megéri fenntartani. aztán lehet prolizni, cigányozni, parasztozni. és még lehet mondani, hogy a multik, a zsidók elvennének mindent a szegény magyaroktól.

2018.04.25. 15:04:26

@neoteny:
ha az állami vállalat buszsofőrje lerugdoshatná azt az utast, aki nem fizet eleget, akkor az is nyereséges lenne, mint az utazási iroda. amelyik ugye megteheti, hogy csak azt enged fel a buszra, aki elég sokat fizet. aligha lesz olyan rendszer, amelyik egyszerre lesz szolidáris és szabad. a szoclib tábor ezt ígéri.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 15:15:27

@444:

"vagy itt egy példa."

Igen, ez egy kiváló példa arra, hogy amikor nem a jószágok fogyasztói döntik el önként azt, hogy milyen jószágokat akarnak megvásárolni milyen árakon, akkor a fogyasztók legalább egy része úgy fogja megítélni, hogy az adásvétel számára előnytelen volt: hogy az szegényebbé tette őt, mint gazdagabbá.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 15:17:01

@444:

"nem arról van szó, hogy ezt a vonalhálózatot ebben a formában olcsóbban lehetne fenntartani. a szabad piaci üzemeltetés is nagyjából ennyibe kerülne."

Ez csak féktelen fantáziálgatás.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 15:28:26

@444:

"aligha lesz olyan rendszer, amelyik egyszerre lesz szolidáris és szabad."

Így van; erről is beszélt Thomas Sargent:

5. There are tradeoffs between equality and efficiency.

A szolidáris közlekedés-szolgáltatás szükségszerűen kevésbé hatékony, mint a szabadpiaci alapokon nyújtott. Szó sincs arról, hogy a szolidáris közlekedés-szolgáltatás olcsó lenne: drágább, mint ha szabadpiaci alapokon kerülne nyújtásra a közlekedés-szolgáltatás.

2018.04.25. 15:31:27

@neoteny:
na de oldják meg az elte kiválóságai, közgazasági zsenijei, a ceu főprofesszorai az élen chikán attilával, vagy mellár tamással a főokossal, hogy napi 400 forintból jusson 2-3 fogásos ebéd minden iskolásnak de úgy, hogy se a szülők, se a gyerekek ne panaszkodjanak. mert hogy ezt bánki képviselő cége nem oldja meg. de nem azért, mert az bánki képviselő azt rosszul menedzseli. hanem ebből a pénzből ennyit lehet főzni. itt vannak jamie oliver budapesti gyermek menüi. 2480 forint. a desszert 800 forint
www.jamieoliver.com/italian/hungary/menu/kids/
tehát mondjuk 2 fogás 3280 forint. egy normál főfogás a tanár nénikek és bácsiknak 6-8 ezer forint lenne. ehhez még jönne a leves, a desszert. az kijönne úgy 10 ezer forintból. ezt nyújtja a szabad piac. és majdnem biztos van olyan szülő, vagy gyerek, aki nem találná megfelelőnek. és mehetne az index újságírójához, hogy ez így nem jó.
találjon az elte 400 forintért jobbat. mert hogy ugye az elte a nagyon szolidáris. annál szolidárisabb csak ceu. hol van a sokkal hatékonyabb piac. hol?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 15:37:54

@444:

"na de oldják meg az elte kiválóságai, közgazasági zsenijei, a ceu főprofesszorai az élen chikán attilával, vagy mellár tamással a főokossal, hogy napi 400 forintból jusson 2-3 fogásos ebéd minden iskolásnak de úgy, hogy se a szülők, se a gyerekek ne panaszkodjanak."

Az csak a te meg a kocsma népfőiskolás népének brutálisan idióta fantáziálgatása, hogy létezik olyan megoldás amelyik kielégíti az összes követelt peremfeltételt.

"ezt nyújtja a szabad piac."

Helyesen: ez Jamie Oliver szabadpiaci ajánlata. Ami épp' attól szabadpiaci, hogy el lehet fogadni vagy vissza lehet utasítani.

2018.04.25. 15:55:19

@neoteny:
ezt várja el az index újságírója. szerinte az a probléma, hogy bánki országgyűlési képviselő felvásárolta a közétkeztetési cégeket. és ők ezt rosszul menedzselik. szálljon be jamie oliver, vagy akárki. és csinálja jobban. az elte választotta ki, hogy ezzel a céggel szerződik. az igazgató bácsi döntött így, mert hogy ez a legolcsóbb. de a legolcsóbb menü nem lesz jó minden gyereknek.

mindenki kapjon egy párszázas utalványt és költse el ott, ahol szeretné. elvben ez lenne a legjobb. de ugye a szegény gyerekek nem laknának jól. őket támogassa magánalapítvány. jogában áll bárkinek támogatni az eltét. minden iskolának van ilyen alapítványa.

tehát az alapprobléma az, hogy amit az alkalmazottak piacon munkabérből megkeresnek, a magyar vállalkozók tőkeként felhalmoznak az összességében nem elegendő ahhoz a fogyasztási szinthez, amit a lakosság elvár. úgy, hogy ebből fenntartható legyen az iskola, a kórház, a hivatal. kapjanak többet a nagycsaládosok, a kisnyugdíjasok. támogassák a kis- és középvállalkozókat. és egyébként legyen még igazgatásrendészet. meg még újítsák fel gyorsan a lánchidat. plusz még államadósság kiadásai. nem azt mondják a politikusok, hogy ez így nem megy.

hanem a magyarok nem alkalmasak semmire, a parasztok, a cigányok, a zsidók vagy a buzik az okai. vagy trianon, holokauszt, gulág, stb.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 15:57:08

@444:

"hol van a sokkal hatékonyabb piac. hol?"

Ott, amikor anyád Prágában vette meg a kozmetikumot, mert olcsóbbnak és/vagy jobbnak találta mint azt, amit Debrecenben tudott volna megvenni.

Rá is szólt a vámos, hogy önző módon nem szolidáris a magyar kozmetikum-termelőkkel (gyártóktól a kereskedőkig).

GyMasa 2018.04.25. 16:01:37

@Ad Dio:
..Ameddig nem vagyunk angol állampolgárok, véleményünk lehet a dologról, de beleszólni nem nagyon illik. Ő dóguk...
Nana, azert csak tessek fulelni abba az iranyba.
Mert ha ott sikerrel jarnak progresszivek, es elharapodzik a "kultúrmarxista posztmodern autoriter baloldal" (THX, Nevetoharmadik!)
Akkor majd a mi problemank is lesz igen hamar a dolog.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 16:03:30

@444:

"ezt várja el az index újságírója."

Nah, az Index újságírója megírta, hogy boldogtalanok a szülők (gyerekei) a menzai étellel.

"az igazgató bácsi döntött így"

Hát ez az: nem a szolgáltatás fogyasztói döntöttek így.

"tehát az alapprobléma az, hogy amit az alkalmazottak piacon munkabérből megkeresnek, a magyar vállalkozók tőkeként felhalmoznak az összességében nem elegendő ahhoz a fogyasztási szinthez, amit a lakosság elvár."

A lakosság elvárásai praktikusan végtelenek: az összes általuk megkívánt jószághoz szeretnének hozzájutni a legalacsonyabb árakon -- és a legalacsonyabb annak az ára, ami ingyen van.

Így hát az "alapproblémád" egy brutális idiótaság.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 16:12:04

@444:

"tehát az alapprobléma az, hogy amit az alkalmazottak piacon munkabérből megkeresnek, a magyar vállalkozók tőkeként felhalmoznak az összességében nem elegendő ahhoz a fogyasztási szinthez, amit a lakosság elvár."

Elfogyasztani csak azt lehet, ami megtermelésre kerül: bármiféle fogyasztási "szint" csak akkora lehet, mint a termelési "szint".

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 16:29:53

@444:

"nem azt mondják a politikusok, hogy ez így nem megy."

Persze, hogy nem azt mondják: a politikusok célja az államhatalom megszerzése és megtartása. Amihez egy demokráciában szavazatok kellenek: a szavazatok megszerzésének módja pedig nem az, hogy a szavazók orrába dörgölik a nyers gazdaságtani valóságot, hanem az, hogy megígérnek mindent meg még plusz egy havi nyugdíjat.

2018.04.25. 16:37:04

@neoteny:
magyarországon magániskola megkaphatja a közoktatási normatívát. csakhogy legalább még havi 100 ezer forint extrát kérnek. plusz még önkéntes hozzájárulást. és még így se lesz jobb magániskola. mint amit a politika kierőszakol.

magyarországon nem jött létre az a nyugati típusú elit, ahhoz ugyanis külső gyarmatbirodalmak kellenek. és ez magyarországon a vidék lenne. csakhogy a vidék fellázadt. erre az egészre az össztársadalmi válasz egyre inkább, hogy ez a nagyjából 500 ezer ember, aki a helyzeti előnyét próbálja megtartani vándoroljon ki. és ha nem, akkor kirakják őket a közintézményekből. lehet, hogy egyszer még oda kell nekik adni a fővárost. azért, hogy ők vigyék csődbe. jöjjön chikán professzor. vegye át a marsallbotot. vagy karácsony gergely. vagy márky zay péter. az új "churchill" vagy "kennedy". aki vállalja. vagy ha a fidesz megszerzi a főpolgármesteri pozíciót, akkor megint ugye tovább folytatódik ez a kiszorítósdi.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 16:41:14

@444:

"és még így se lesz jobb magániskola."

A magániskolába járó gyerekek szülei szerint igen: ha nem így gondolnák, nem járatnák magániskolába a csemetéiket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 16:50:15

@444:

"erre az egészre az össztársadalmi válasz"

Az egészre?

"ez a nagyjából 500 ezer ember, aki a helyzeti előnyét próbálja megtartani"

Mindenki próbálja megtartani a helyzeti előnyét: Sanyi sem adományozza a debreceni hajléktalanoknak a használtcikk-kereskedelemből származó hasznát, hanem fürdőszobacsempét vesz belőle. Irmuska néni és kebelbarátnője, Böszörményiné sem Andikának adományozták ipari varrógépre az életük megtakarítását jelentő egy-egy millát, hanem Quaestor-részvényeket vettek belőlük a kamathozam reményében.

2018.04.25. 17:04:38

@neoteny:
csak a magániskolákról egy nemzedéknyi idő alatt nem került ki az az elit, amelyik meggyőzné az állami iskolába járó gyerekek szüleit, hogy az a másik rendszer mennyivel jobb.

2018.04.25. 17:09:24

@neoteny:
a helyzeti előny abból fakad, hogy hol él. budapest belső kerületeiben élők szinte csak a helyzeti előnyük megtartására törekednek. csakhogy ez veszélyezteve van. ugyanis háromszor egymás után vesztettek választást. és egy új elit egyszerűen kiszorítja őket.

GyMasa 2018.04.25. 18:12:18

@444:
...csak a magániskolákról egy nemzedéknyi idő alatt nem került ki az az elit, amelyik meggyőzné az állami iskolába járó gyerekek szüleit, hogy az a másik rendszer mennyivel jobb...
Es ezen kivul mindig lesznek olyanok, akik:
- kevesebbet keresnek, mint az a 100kHUF, amit a maganiskolara kellene kolteniuk, es inkabb megprobaljak a gyereket etetni.
- Megtehetnek ugyan, hogy oda jaratjak a gyerekeiket, de inkabb nem fizetnek ezert, mert egyeb celokra felretenni a penzt jobb otletnek tartjak (vagy akar cigit venni/elpokerezni stb.).
- Megtehetnek ugyan, hogy odajaratjak a gyereket, de egy svajci maganiskola meg ennel is jobb, igy oda fogjak.
- Megtehetnek ugyan, hogy oda jaratjak a gyerekuket, de latjak, hogy mekkora sznobokat kepeznek ott, es ezert inkabb ugyanazt a penzt magantanarra koltik, es ugyanolyan okosak lesznek a gyerekeik, ellenben meg lesz tapasztalatuk a valodi vilaggal is, es nem egy, a valosagra teljesen meroleges, rozsaszin takonybubokrekban nonek fel, ahol minden szupcsi, mindenki szep, gazdag es egeszseges es a legnagyobb problemajuk az lesz, hogy "ide most helyettesits be valami teljesen lenyegtelen first world problem-et talalomra.", hogy aztan aktivistak legyenek valamilyen progressziv ideologiai mozgalomban.

2018.04.25. 18:51:01

@GyMasa:
egy személyes történet. át lehet ugrani.

a kádár rendszerben elvben mindenki egyenlő volt. nagyanyám azt mondta, hogy a nyugdíjából az unokáinak fizetne magántanárt nyelvtanulásra. mondtam neki, hogy nem kell fizetnie. hiszen van lehetőség nyelvet tanulni. az úttörőházban vannak tanfolyamok. megkérdeztem a portán, hogy csókolom mikor indul kezdő angol nyelvtanfolyam? a bácsi el kezdett lapozgatni egy könyvet. és azt mondta: na öcsi szerencséd van. jövő héten indul. akarsz-e feliratkozni. persze, hogy akartam. el is telt a hét. jött a tanár és üdvözölt mindenkit a tit angol nyelvtanfolyam. és most tanulunk egy verset tojás tóbiásról:
humpty dumpty sat on a wall,
humpty dumpty had a great fall.
all the king's horses and all the king's men
couldn't put humpty together again.
ezt kiejtést utánozva elskandáltuk. utána tanár elmondott egy nyelvi szerkezetet. to sit. ülni. és az múlt időben sat. megint skandáltuk. on the wall az a falon. skandálás. és így tovább. ez volt egy foglalkozás. nem olyan rossz módszer ez egyébként.

jött a következő hét. üdvözöltek mindenkit a tit angol nyelvtanfolyamán. és azt mondta a tanár, hogy egy verset tanulunk tojás tóbiásról. na gondoltam, az előző foglalkozásra nem jött el mindenki, vagy biztos ismétlés. aztán eltelt egy hét. jött a tit angol nyelvtanfolyama. és verset tanultunk. tojás tóbiásról.

az állami nyelviskola úgy gondolta, hogy a legegyszerűbben úgy lehet lekoptatni a kis úttörőket, hogy egy leckét adnak ingyen.

na most angol tanulni úgy lehetett a kádár rendszerben debrecenben, hogy az egyetem gyakorló (elit) iskolájának nyelvtanárai magánórákat adtak. és ezek után különbözeti vizsgát lehetett tenni. mert hogy aki külföldre járt iskolába az tipikusan ilyet tett a megyei pedagógiai intézet által kijelölt központi intézményben. de nem tiltotta semmiféle szabály, hogy a magánúton tanulók is különbözeti vizsgát tehessenek. ha kérdezik, akkor mondjuk el. de ha nem, akkor ne reklámozzuk csak a diákok körében.

a kertvárosi általános iskolában meglátták, hogy be van írva az, hogy angol nyelv ötös. külön sorban felül van bélyegezve a bizonyítvány a gyakorló (elit) általános pecsétjével. azt gondolták, hogy ennek a gyereknek a családban valami nagy pártvezető állhat. mert hogy ezt elintézte. de nem kérdezték meg, hogy ez micsoda. aztán volt egy másik gyerek. annak is be volt írva. biztos összebeszéltek. amikor a harmadiknak is, akkor gyanút fogtak.

egy tisztán állami rendszer sem jó. és abban is privilegizált helyzetbe kerülnek egyesek. és az egyetem központi gyakorló általános iskolájának igazgatója zsebre vágta a felügyeletként megbízott megyei pedagógiai intézetet. a kertvárosi iskolában hirtelen nem is értettek, hogy működik a rendszer.

véleményem szerint vegyes rendszert kellene kialakítani. de azzal az a probléma, hogy az igazán sose egyértelmű. mert ha minden állami, akkor az van és kész. most erre törekszik a "jobboldal". és ez kap sokkal nagyobb többséget annál, hogy legyen minden magánosítva. amire azt mondják, hogy "liberális" "baloldal". nyilvánvaló, hogy egy ilyen felosztásban a fidesz nyeri a választást és arra vidéken legfeljebb a jobbik jelent veszélyt. de budapesten a többség ezt még mindig fordítva képzeli. az iskolában a közösség helyett a magánérdek domináljon. joguk van úgy képzelni. a kérdés az, hogy ezek között hogyan lehet új egyensúlyt teremteni. mert hogy most az államosítással megint a ló másik oldalára átesés lesz. de azt borítékolni lehet, hogy a többség erre szavaz. aztán kérdés a hogyan tovább.

GyMasa 2018.04.25. 19:23:56

@444:
...mert hogy most az államosítással megint a ló másik oldalára átesés lesz. de azt borítékolni lehet, hogy a többség erre szavaz. aztán kérdés a hogyan tovább...
Igen, ezt mondogatom már egy jó ideje, hogy végre, a változatosság kedvéért fel is lehetne már ülni a lóra...
Mondjuk, nem hiszem, hogy a fidesz államosítani akarná a magániskolákat.
Amúgy, nem tudom a történeted mikori, mert én a '80-as évek végén már volt az általános iskolámban angol szakos osztály, és én abba jártam.
Ezért azóta is hálás vagyok a szüleimnek, hogy küzdöttek érte durván, hogy bekerülhessek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 20:04:23

@444:

A szabadpiac előnyeiről nem bármiféle elit győzi meg az embereket: az emberek magukat győzik meg.

A gyerekeiket magániskolákba járató szülőket nem bármiféle elit győzte meg, hanem ők találták (és találják) úgy, hogy a magániskolák szolgáltatásainak fogyasztása gazdagabbá teszik őket (a gyerekeiket), mint az állami iskolák szolgáltatásainak fogyasztása.

Mindazok az emberek akik a magánvállalkozások által működtetett kisbuszokat veszik igénybe a Nyugat-Európába (is) történő ingázásra nem bármiféle elit áltak kerültek meggyőzésre arról, hogy ez gazdagabbá teszi őket mint ha állami tulajdonú közlekedési vállalattal utaznának, hanem saját maguk ítélik meg úgy.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 20:08:15

@444:

"a helyzeti előny abból fakad, hogy hol él."

Apád is elhagyta a jobbágyfalubeli nehéz, de értékes életet és beköltözött Debrecen bűnös városába. Aztán ragaszkodott a helyzeti előnyéhez. És te is ragaszkodsz a helyzeti előnyödhöz. Meg Sanyi és Edit és Öcsike. Meg Zolika. Meg Andika. Meg Irmuska néni és kebelbarátnője, Böszörményiné.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 20:35:27

@444:

"közösség helyett a magánérdek dominál"

A kocsmában is a magánérdek dominál a közösség helyett. Ha a kocsma népfőiskolás népnemzetiszocialista népe ezt találja megfelelőnek, akkor hogyan lehetne elvárni a kevésbé öntudatosoktól azt, hogy ők másként tegyenek?

2018.04.25. 20:57:18

@neoteny:
debrecen is központosít. de a tanítóképzés, az agrárképzés visszaad szakembereket a vidéknek. és az orvosképzésben meg van az a szokás, hogy a klinikán ahhoz az orvoshoz mennek, aki a környékről elszármazott. tehát a vidéki orvosi általában egy egy távoli rokonát gyógyítja. és ebből fakad egy térségi illetve tartományi összetartás. ez az, ami nem intézményesült. mert akkor úgy nem lehetne budapest egy nagy központ és világváros. és ugye ebben a területi hiearchiában minden a főváros érdekeinek, elképzeléseinek van alárendelve.

nem azt állítom, hogy a fővárosban valami rossz, vagy gonosz dolgot akarnak. nyilván nem. hanem azt, hogy ez a valós árutermelő tevékenység nélküli globális szolgáltató koncepció besült. na de ugye erre van felépítve a rendszerváltás óta eltelt közel 30 év. fél év alatt nem jön rá ceglédi zoltán politikai elemző. hogy tényleg a valós áru leginkább csak befelé jön, kifelé nem megy. és ez a probléma. megfejtik, hogy nem mentek oda a paraszt bácsihoz. és ha odamennek, akkor mit mondanak neki. ezek lopnak. de miért legyen az a másik a főhatalomba. azért, hogy végre már ők lophassanak.

persze a másik oldalról értelmetlen megfejteni, hogy mi történik a fővárosban. innen úgy tűnik, hogy a filoszemitákkal szemben folyik egy kultúrharc. de ez ugye tabusítva van. értelmetlen párbeszédek ezek.

Janossz 2018.04.25. 21:00:00

@444: " értelmetlen párbeszédek ezek. "
Talán be is lehetne fejezni ezért.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 21:03:15

@444:

"debrecen is központosít."

Bizony; és a Debrecenben élők is a helyzeti előnyüket próbálják megtartani.

"ez a valós árutermelő tevékenység nélküli globális szolgáltató koncepció"

A MEGAKOM Tanácsadó Iroda milyen valós árutermelő tevékenységet folytat?

A FORENSYS Kommunikációs Tanácsadó Kft milyen valós árutermelő tevékenységet folytat?

2018.04.25. 22:16:10

@neoteny:
semmilyet. ezeknek a cégeknek nyilván közszolgálatban lenne a helyük. ebben válik el egyértelműen, hogy mi a piaci tevékenység, és mi nem az. a szellemi szabadfoglalkozás nem nincs valós árutermelésre vonatkozik. hanem a hatalom megszerzésének, megtartásának módozataira.

2018.04.25. 22:38:35

@neoteny:
ha valaki megtervez egy kormányművet, akkor az ugye valós áru teremtésére irányul. annak eredményeként ott van a kormány fizikai valóságban. ha valaki a politikai kormányzást elvont módon konstruálja meg, akkor az nem piaci tevékenység, hanem közszolgálat.

az egy másik kérdés, hogy a multinacionális vállalatok kiválasztják chikán attilákat, meg a nagyorrút, akinek nem tudom a nevét. főokosokat. ők piaci alapon művelik a politikai közgazdaságtant. mi a vásárfia? mert ha ír egy könyvet, akkor az. de azt ugye el kell adni. ezt csinálják a népfőiskola előadói. az akadémikusok által mindenhonnan kirúgott bölcsészek írnak könyveteket. magánkiadásban megjelentetik. körbe járják az országot a trianoni határon belül és kívül. és az a fizetségük, hogy a könyveiket eladhatják. ők a piac.

az ellenzékieknek nem jut eszébe az, hogy esetleg a soros alapítvány hibázott. például ezt senki se mondja, hogy ebben a hatalmi játszmában soros györgy elhibázott valamit. valaki azt mondaná: gyuri bácsi, elkúrtad. nem kicsit. nem adna neki több pénzt nyilván. na und. chickán professzor a pénzt váltaná hatalomra. a geci orbán a hatalmat pénzre.

persze értem, hogy nem kellene zsidózni, cigányozni, buzizni. pontosan értem. chikán attilát miért kellene személyesen bántani. a jelenség az érdekes. nem valós elképzelésekről folyik a vita.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 22:42:45

@444:

"semmilyet. ezeknek a cégeknek nyilván közszolgálatban lenne a helyük."

Vagyis a "közszolgálat" nem termel semmilyen valós értékeket.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 22:43:41

@444:

"ha valaki a politikai kormányzást elvont módon konstruálja meg, akkor az nem piaci tevékenység, hanem közszolgálat."

Vagyis a "közszolgálat" nem termel semmilyen valós értékeket.

FrVili 2018.04.25. 23:29:16

@Janossz: pedig @444 életszerű példákat hoz fel, még ha a narratívája kissé sántít is, de legalább provokál megkeresni a sajátunkat...

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.25. 23:46:17

@FrVili:

"még ha a narratívája kissé sántít is"

Legyen a = b
akkor a^2 = ab
a^2 + a^2 = a^2 + ab
2*a^2 = a^2 + ab
2*a^2 - 2ab = a^2 + ab - 2ab
2*a^2 - 2ab = a^2 - ab
2(a^2 - ab) = 1(a^2 - ab)
egyszerűsítve az a^2 - ab kifejezéssel
2 = 1

FrVili 2018.04.26. 00:03:13

@444: mert a hatalomról való értekezés csak praktikus lehet és mint olyan a mindenkori regnáló hatalom alá kell rendelni?
Mert közügyekről, közérdekről kár is beszélnie, ideologizálni olyannak, aki nem gyakorolja közvetlenül? Mert a hatalmat birtokló arról ismerszenek, hogy a kritikát, aminek ő a tárgya, azt befogadja és ápolja, hogy virágozzék? Miért ne írna és árulna bárki bármit? Ami értékesíthető az áruvá válik(nem értékké), még a halandzsa is.A hatalom közpénzből megrendelheti a századvégtől titkosított tanulmányok ezreit, mert az közérdek, a hatalom működését és gyakorlati működését segíti, de minden ami vertikálisan terjeszkedik, mert nem a hatalom alá vagy felé ideologizál az önmagának csinál piacot visszaélve "orrával"kapcsolati tőkéjével?
A lényeget csak súroltad a valós árúval, a kormányművel (pl Thyssen Krupp), ami lényeg, még ha nem is látszik csak GDP-ben.Budapesten és környékén nagyon is van árútermelés és vannak a műszaki értelmiséget 100%-ig foglalkoztatni képes cutting edge fejlesztő központok. Ez egyik épp ma tartotta az európai sajtótájékoztatóját a tavalyi eredményeiről. A bevétele kb. megegyezett Mo. éves nemzeti jövedelmével. Az igazi játszmákat ők irányítják, ezt Viki is csak a lelátóról nézi és keresi a kegyeiket, nehogy lekapocsolják az országot a lélegeztetőgépről, lásd stratégiai megállapodások a multikkal. Bár a GE-vel most ez nem jött be.

FrVili 2018.04.26. 00:04:45

@neoteny: megfejtettem: a=németek b=filoszemiták:)

2018.04.26. 13:01:17

@neoteny:
az utolsó lépésben az osztó nulla. az valós (véges) számokon nincs értelmezve.

2018.04.26. 13:45:54

@neoteny:
a földhivatal nem termel valós értéket. hanem bejegyzi egy erre hivatott személy, hogy a földterületet jóska birtokolja. és jóska krumplit kapál és a terményt zsákokba csomagolja. és eladja a vásárcsarnokban. ez ugye termelés és piac. ebben nincs vita. és az piaci tevékenység, hogy jóskától a krumplit nagy tételben megveszi pista. és gyárt csipszet. azt eladják a nagyvilágba. ez is piaci tevékenység. még az is, hogy karcsi kitalálja, hogy egy macit rajzolnak a csomagolásra, akkor a gyerekek jobban veszik. azt mondják a szüleiknek, hogy a pombär macisat vegyék. azt látták a tévében. és ugye szerződéseket kell kötni. könyvelni kell.

és a felosztás az, hogy a mezővárosban mezőgazdászkodnak. az iparvárosban feldolgozzák a terményt. és a fővárosban összpontosulnak a kereskedelmi szolgáltatások. tehát ott találják ki, hogy milyen macit rajzolnak a csomagolásra. és hogy a piros melyik árnyalatát használják háttérnek és hogy a sárga melyik árnyalatával fessék ki a maci bundáját. mert hogy az emberiség arra jutott, hogy így lehet eladni a csipszet. erre egy márketinges kitalálja, hogy legyen nagyobb családi csomagolás. és hogy a piros paprikás chips legyen piros csomagolás. legyen zöld a zöld fűszeres. ezt a központban kiokoskodják. ez sokkal jobb, mint krumplit kapálni. krumpli bogarak elrágják a szárát. krumplit hámozni. az ellátási lánc végén lenni. az a legjobb. ennél már csak egy jobb van. ha jogodban áll pénzt, pénzpiaci terméket előállítani. nem kell kínlódni a krumplival, krumplibogarakkal. a macival.

ezzel egy probléma van, hogy aki magas szellemi hozzáadott értéket adják (piros paprikás csipsz csomagolása legyen piros, a zöld fűszeres legyen zöld és a maci mosolyogjon, ezeket így kitalálják) ezeknek politikai értelemben időnként meg kell küzdeni a szolganéppel. és erre mondják azt a filoszemiták, hogy nem kell. mert majd győz a szabad piac. de nem győz. hanem most azt kell mondani, hogy soros györgy és az ensz betelepítené a migránsokat. és ezeket megállítjuk. és aki ebben győz annak az első vonala rajzolhatja a pénzt. és a másodvonala a macit. és ők a központból versenyeztetik jóskát és pistát.

a nacionalizmus számukra azért tűnik előrelépésnek, mert hogy egyrészt támogatáshoz juthatnak, másrészt ők választják meg és esetlegesen ők váltják le az uralkodó elitet (aki rajzolja a pénzt és a macit). és erre a németek azt mondják, hogy ők nem zsidóznak, hanem akkor adjanak támogatásokat a munkahely teremtésért az iparban. és a munkások reálbére is növekedhet a termelékenység növekedével. ahhoz német gyártósorok kellenek. mert hogy ehhez a németek értenek legjobban. köztudomású. nem kell kínlódni a kínai kacattal. oroszoknál sötét diktatúra van. amire trump azt mondja, hogy america first. és ez mind a szabad piac. kivéve a nekünk magyarország az első. mert az nem. itt tartunk.

2018.04.26. 14:40:19

@neoteny:
és ebben a veszélyes az, hogy kistérségben egy "agromónus" kitalálja, hogy vessék be ezt a nagy táblát krumplival. ők majd feldolgozzák a termést. becsomagolják. és eladják. rajzolnak rá macit. így nem kell nekik a főváros. csak ehhez kellene nekik mezőbank. na olyan ne legyen. ezért azt a kunos csődbe viszi. na de esetleg van postahivatal. abban postabank. azt vigye csődbe a princz. de esetleg takarékszövetkezet. azon meg majd összekülönbözik spéder és demján (rip). de spéder összekülönbözik orbánnal. így lehetne a csipszgyártás (is) mészáros lőrincé. csak kell hozzá soros terv.

az index szerint van egy iskolaigazgató, aki üti vágja a gyerekeket.
index.hu/belfold/2018/04/26/putnoki/
összeveri az egyik fiút az igazgatói irodában. 45 percen át felemelt kézzel gugoltat egy kislányt csak azért, mert roma. és még háromszor fejbe verte. 1994 óta mszp-s az országgyűlési képviselő, a polgármester. ezek a 13. kerületi iskolák.
13.kerulet.ittlakunk.hu/holmi/altalanos-iskola
miért nem mennek másik iskolába. és miért nem tesz semmit a polgármester, az önkormányzati képviselő. a fővárosi közélet kezd teljesen irracionálissá válni. a zsidózás már egyre kevéssé releváns. a szegény cigányokra támadó fővárosi iskolaigazgatók. van roma kisebbségi önkormányzat. de ettől még lehet így. nehéz megítélni.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 15:33:49

@444:

"mert hogy az emberiség arra jutott, hogy így lehet eladni a csipszet."

Ahogy a magyar szólás is tartja: jó bornak is kell a cégér.

screpes 2018.04.26. 16:12:28

@neoteny:
úgy tudom, eredetileg úgy szólt, hogy
"Jó bornak nem kell cégér"
Persze, tévedtek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 16:15:23

@screpes:

Igazad van, eredetileg úgy szólt.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 17:47:17

@444:

"miért nem mennek másik iskolába."

Azért, mert a testi sértés nem szabadpiaci tranzakció. Ha nem tanítják őket számukra kielégítő módon, akkor arra a helyes válasz az, hogy másik iskolába mennek. Ha fizikailag bántalmazzák őket, akkor arra a helyes válasz a testi integritáshoz fűződő jogaik érvényesítése.

2018.04.26. 18:15:36

@neoteny:
lehet, hogy az iskolaigazgató évek óta veri a gyerekeket. ezt nem tudom. de az mszp vezette angyalföldön nincs elég jogvédő iroda? a kerület közintézményeit felügyeli az mszp-s polgármester, és országgyűlési képviselő is mszp-s. ilyenkor hol van soros györgy?

2018.04.26. 18:24:23

@neoteny:
vagy itt van ez. nem az a lényeg, hogy a városliget is legyen privatizálva. a városliget zrt. és a valton érvényesíti a tulajdon szentségéhez fűződő jogait.
www.youtube.com/watch?v=CTqJ1w6p7Lo
budapest népe arra szavazott, hogy egyes piaci szereplők a tőkepiaci segédlettel a városligeten pareto hatékonyság javítást hajtsanak végre. a ligetvédők törődjenek bele, hogy magántulajdon hatékonyabb, mint bármiféle kollektivizálás. majd lesz szép fizetős park. és lehet fizetni. építhetnek másik parkot. úgy lesz verseny. és az majd megoldja.

2018.04.26. 18:59:04

@neoteny:
itt van az ellenkultúra.
www.youtube.com/watch?v=yfR4dzjGKJs
hiszen jogukban áll magániskolába járni. és megkaphatják hozzá az állami normatívát. a legjobb helyzetben levő belvárosi gyerekek nem azért vicsorítanak bele a kamarába, mert az iskola valami szörnyűséges dolog, hanem mert hogy a fidesz ilyennek neveli a következő generációt.
www.youtube.com/watch?v=EGQVwJuYkRs
és ők nem akarnak ilyen nagy-magyarországosdit. boldogasszony anyánk.
www.youtube.com/watch?v=IOZTYWgBe1k
tehát nem csak ez az amerikanizált afroamerikai kultúra van, amit ők a többségi magyarok ellen próbálnak fordítani. miközben persze az oktatás valóban nem elég szabad. de ugye lehet magániskolát csinálni. nincs betiltva.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 21:04:37

@444:

"lehet, hogy az iskolaigazgató évek óta veri a gyerekeket. ezt nem tudom."

Akkor meg mire vered a nyáladat?

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 21:06:31

@444:

"budapest népe arra szavazott, hogy egyes piaci szereplők a tőkepiaci segédlettel a városligeten pareto hatékonyság javítást hajtsanak végre."

Akkor nem esik nehezedre megmutatni, hogy mikor történt erről a szavazás és mi volt az eredménye (mellette/ellene mennyien szavaztak).

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 21:12:39

@444:

"tehát nem csak ez az amerikanizált afroamerikai kultúra van, amit ők a többségi magyarok ellen próbálnak fordítani."

Sanyi is a filoszemita kultúrát próbálta a többségi magyarok ellen fordítani amikor az általános iskolában meztelen nős kártyanaptárakkal seftelt.

ijontichy 2018.04.26. 21:41:53

@444: Te szegény :-( Ez már Aczél elvtinek se jött össze, pedig neki műszaki zárja is volt a határon :-) Pont leszartuk, mert volt Radio Luxemburg, meg Cseke Laci bácsi, Yugoton import (nekik több eszük volt). De volt pölö Kodály-módszerünk a suliban, jobbára pedagógusok oktattak (horrible dictu, néha nyakon is vágtak)... szóval ragadt ránk más is a koszon kívül. A fityisz oktatásban szolgaképzés folyik. De úgyse tart örökké, vitya is megmurdel egyszer, a komcsyk eltűnnek, aztán Mo. majd csak utat talál.
Az első linked mutatja a kreativitás némi nyomát (na ez neked magas, mint nutriának a csembaló), a többi meg szimpla hagyományőrzés, semmi novum. Ez rendben is van, mindenütt van ilyen. Ami érték, az fennmarad, egy része meg persze nem. Ez akkor is így lesz, ha a segged földhöz vered, mert így van ez mindenütt. Azt hiszed Németországban nincsenek hisztis hangok? Dehogynem. De a magyar színvonalú kreténség (vagy álszent, hazug gazemberség), na az igazi Hungarikum :-(.

2018.04.26. 22:16:23

@ijontichy:
aczél elvtársnak nem jött össze. de orbán számára mégis csak ez szállítja a kétharmadot. a harmadikat.

2018.04.26. 22:28:08

@neoteny:
az felteszem a vicc kategóiájába esik, amikor külvárosi feketék elnyomatásáról szól kultúrát átveszik a legnagyobb jólétben élő belvárosiak. csak a főhatalom környékére nem tudnak kerülni, mert hogy ahhoz szavazatokat kellene szerezni országos méretekben. az önkormányzatiság keretében csak várost tudnának üzemeltetni. csak ahhoz nem elég felkészültek.

2018.04.26. 22:29:30

@neoteny:
a "liberálisok" ezt hirdetik. és budapesten tudtommal liberális többség van a mai napig. ne akarják már kollektivizálni a városligetet. privatizálják egyesek, ahogyan az országot. és a verseny megoldja.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 22:32:08

@444:

"az felteszem a vicc kategóiájába esik, amikor külvárosi feketék elnyomatásáról szól kultúrát átveszik a legnagyobb jólétben élő belvárosiak."

Eminem nettó vagyona valami $190 millió, ami nem a vicc kategória.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.26. 22:33:54

@444:

"a "liberálisok" ezt hirdetik."

Ezt te hirdeted: "budapest népe arra szavazott, hogy egyes piaci szereplők a tőkepiaci segédlettel a városligeten pareto hatékonyság javítást hajtsanak végre". Sorold fel azokat, akik erre szavaztak -- név szerint. Terítsd ki a kártyákat.

ijontichy 2018.04.27. 04:07:50

@444: Ez természetes. Van mögötte egy sajátos államkapitalista gazdaság, tehát több zsetonja van langyosvízre a ~2.5 millának. De ez nem tart örökké. Ahogy az egész szekértábor kifogyott a zsetonból, a NER is ki fog. Gazdasága hosszú távon fenntarthatatlan, pontosabban egy ilyen gazdaság nem tud annyi zsetont szállítani pocakos hadfinak, hogy fenn tudja tartani a NER-t. És akkor mit tesz majd? Illiberális demó után nyílt diktatúra?

2018.04.27. 08:24:40

@neoteny:
az szdsz hirdette. erre alapozva verték szét a vidéket. most a városligetet a soros.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 08:27:05

@444:

"az szdsz hirdette."

Ezt te hirdeted: "budapest népe arra szavazott, hogy egyes piaci szereplők a tőkepiaci segédlettel a városligeten pareto hatékonyság javítást hajtsanak végre". Sorold fel azokat, akik erre szavaztak -- név szerint. Terítsd ki a kártyákat.

screpes 2018.04.27. 08:42:45

Ijontichy

igazad lehet, hogy elfogy a NER-zsetonja, és logikus a kérdés is, mi lesz azután: illib demo után nyílt diktatúra?
De miért kérdés ez számodra? A gyakorlatban egyetlen személy fog dönteni erről. Az ő hajlama látható az ilyesféle megoldásokra, ennél alaposabb indoklás azonban az elmélet, a szüksésgletek maslowi piramisa: Az első alsó szint a vegetációról szól, az alapvető szükségletekről, az élettani ellátás hiány értelemszerűen vezethette utcára a tömegeket, még szervezettségük sem volt kérdéses..Irány a magtárak! a csőcselék a boltokat kezdi először fosztogatni, nem a jogaikról szóló könytárakat. De enni egy spagettit ma már mindig lehet (?), Europában, más viszont a helyzet a piramis második szintjénél, az elemi biztonsáég igénynél. Ezért ugyanis nEM mehetnek utcára tüntetni, mert azonnal önellentmondásba bonyolódnak az aktorok: veszélyztetik életüket-biztonságukat, még egy gyenge hatalommal szemeben is: elvesztik azt, amiért kimennének.
Tüntetni a biztonságos létért úgy, hogy kockáztatod azt - önelletmondás.
Összegezve: a társadlami csoportok lázadása a z evolúció valamely fokán már nem ölthet testet zajongó felvonulgatásban. mert azzal nem a hatalmat fenyegeted valamely élelelmeért, hanem a biztonságos létért a biztonságod teszed kockára.
Ennél is magasabb szellemi-közösségi igényeidért se óbégathatsz majd azoknak, akik képtelennek mutatkoznak a szocializáció ilyen magasabb fokára, szellemi igényeidet nem ők elégíthetik ki.. Hanem csak az, ha először nyakonvágtad őket, a péklapáttal. De akkor sem a riadalmuk vezet majd célhoz, hanem távozásuk.
nem mehetsz utcára azért, ami nem az utcán intéződik el.
--------

2018.04.27. 08:59:23

@ijontichy:
amit orbán nem egy új rendszert épített, hanem egy illiberális átmenetben rombolt. kibaszta a külügyből az atlanti, transzatlanti elkötelezettségű diplomatákat. és helyébe beültette az angolul tudó barátait, ismerőseit a dunakeszi futsal csapatból és annak környékéről. és azt mondták, hogy petyának belelóg a keze a bilibe. de nem tudták leváltani a new york times és a washington post véleménycikkeivel. amit ha magyarországon elolvasott az egyik irányba se elkötelezett polgár, akkor azt látta, hogy ezek amerikai szennylapok hazudnak, mint a vízfolyás.

persze, van néhány család, akiket kiraknak a főhatalomból. mert hogy a lakosság többség (fidesz/jobbik) erre a váltásra szavazott. 1 millió kisnyugdíjast és 0.5 millió "liberálist" leszámítva a határ mentén és a határon túl élőkkel 3.5-4 millió választó. és ezzel szemben áll 0.5 millió "libsi". erre azt mondták 10-ben, hogy ez csak a válság következménye. és 14-ben létrejön a "demokratikus" összefogás szemben a "nemzetiekkel". és úgy is nyert a fidesz. és a fidesz/jobbik megtartotta a szavazótáborát. erre 18-ban azt mondták, hogy az együttműködésbe bevonják a néppártosodó jobbikot. és úgy is nyert a fidesz. és a fidesz/jobbik megtartotta szavazótáborát. az atv 1 millió szoci kisnyugdíjasa nélkül ennek a tábornak 0.5 millió szavazója van. és ennek a csoportosulásnak a fele kivándorolt. a másik fele menjen. találja meg a számítását nyugat-európában, észak-amerikában. másképp nem lesz normális közélet.

az elmúlt 7 éveben elég sok opciót végig zongoráztam, "libsi" és "náci" oldalról is elég sok baromságot összeírtam (szinte amit csak hallottam) hogyan lehet kiegyezést teremteni ezen két tábor között. sehogy. de nemcsak nekem nem sikerült. az nem jelentene túl sokat. hanem úgy tűnik, hogy senkinek sem. az "a" betűben nincs egyezség. nincs is miről. a liberálisok egy utópiát kérnek számon a többieken.

itt vannak ezek a noár facebook csoportos fiatalok az amnesty international támogatásával. magyarországon nem kötelező állami iskolába járni. a közoktatási normatívát megkaphatja akármelyik magániskola. cserébe ezért a nemzeti alaptantervet kötelesek végig tanítani. erre lehet mondani, hogy a tananyag túl sok. a pénz túl kevés. így működnek az állami iskolák errefelé. ha nem tetszik, akkor meg lehet szerezni az államhatalmat. vagy lehet választani egy másikat. a földkerekségen nem kötelező magyarországon élni. az ensz 193 tagállamából lehet választani.

a rendszerváltás utáni állapothoz képest nincs új rendszer. 2010 után egy illiberális átmenet indult el. és most úgy tűnik, hogy a nyilvánvaló visszaélések ellenére erre szavaz a nép.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 09:15:33

@444:

"a liberálisok egy utópiát kérnek számon a többieken."

Ebben a kocsma népfőiskolás népe sem marad le:

"sanyi iskolázatlan és a "folyamatosan újratermelődő, reflexív növekedési pálya" helyett azt mondja. találják ki az okosok, hogy ne kelljen túl sokat dolgozni és dőljön a pénz."

2018.04.27. 09:37:54

@neoteny:
sanyi azt mondja, hogy ezt a fenntarthatónak vélt növekedési pályát "számítsák ki az okosok". és ő ezért ő a szavazatát adná.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 09:53:01

@444:

Ez nem ugyanaz, mint az, hogy találják ki az okosok, hogy ne kelljen túl sokat dolgozni és dőljön a pénz.

Sanyi nem lesz elégedett veled, ha nem érted meg azt amit mond.

2018.04.27. 10:08:47

@neoteny:
az államkapitalizmusban az van, hogy számítsák ki az okosok. de legyenek önzőek. az üzleti tervvel menjenek be a bankba és államhatalmi segédlettel szinte korlátlan összegű hitelhez juthatnak, amin a bank is pénzt kereshet. az üzleti tervnek el kell nyernie az államhatalom tetszését. akiket a köznép választ. tehát sanyi is örülhet, mert a piac olyan dolgokat épít, ami az ő tetszését (szavazatát) elnyeri. és olyan terméket, szolgáltatásokat vásárol, amit csak akar illetve ami a jövedelméből telik.

és erre mondja azt leegyszerűsítve soros társaik, hogy ebből a rendszerből az államok vonuljanak ki. és sanyi jogait a kormányok és az önkormányzatok helyett az ngo-k képviselik. mert hogy már nem lesznek államok, se nemzetek. hanem a multinacionális vállalatok és tőkepiaci központok egymással versenyezve uralkodnak a földkerekségen. és hogy tulajdonképpen csak azért van szükség a választásokra, hogy ezt az állapotot az emberiség elérje és azzal meghaladja korábbi önmagát. ez egy liberális fordulat. és sorosék szerint ez egy szociális fordulat. mert hogy a filantrópok nyilván hatékonyabban jótékonykodnak.

erre a fidesz válasz az, hogy az álljon már meg a menet. akkor akarjátok felszámolni az államkapitalizmust, amikor nálunk a kassza kulcsa. még előbb jusson lőrincnek, ráchelnek, tóninak és a többieknek. ebből kiépítik a nemezti nagytőkések osztályát. ehhez szükséges az állam. maradjon az államkapitalizmus. amire a hvg azt mondja, hogy csalás. de orbán ugyanazokkal az eszközökkel él vissza, amelyekkel sorosék is visszaéltek. csak mellette még több szavazatot szerez, mint a soros alapítványhoz kötődő pártok, civilnek mondott politikai aktivisták hálózata. egy hatalmi demokratikus kereteket között játszmában orbán legyőzte sorost. legalábbis magyarországon. amerikában nyilván nem. de magyarország nem amerika.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 10:12:29

@444:

Itt bohóckodhatsz, de a Fácánban Sanyi takarékra teszi a füledet ha nem figyelsz a mondókájára: találják ki az okosok, hogy ne kelljen túl sokat dolgozni és dőljön a pénz.

2018.04.27. 10:28:17

@neoteny:
sanyi mércéjével a sok pénz annyi, hogy fent tudja tartani a családját. nagyjából az 50-es amerikájának szintje. a nagyon sok a 80-as évek németországa. ahogyan mondja: "régi nszk". és erre az a válasz, hogy az a rendszer nem jöhet vissza. amerikában és németországban lehet, hogy nem. de miért ne lehetne ezeket magyarországra adaptálni ezt a kis-világot. és erre a válasz: azért, mert ez a mert ez a multik uralma előtti állapot. és ahhoz a multiknak nem érdekük visszatérni. ez az érdekkonfliktus a helyi társadalmakkal és a feltörekvő államok polgárságával és a keleties oligarchákkal.

soros azt mondja, hogy ő majd leváltja orbánt. ha demokrácia minimumfeltételei érvényesülnek, akkor ahhoz nem kell soros. arra ott van a nép. orbán ahhoz kell, hogy magyarországról kiszorítsa sorost és társait. az oligarchák ha túl nagy vadászkastélyt építenek, akkor könnyen el lehet velük bánni. ezt demonstrálták a hódmezővásárhelyen marika néni és jóska bácsi. lázár emberét leváltották. de hat hét múlva lázárt országgyűlési képviselőnek megválasztották. orbán politikája nem cél, hanem eszköz. ez nem egy új rendszer. hanem egy illiberális átmenet. amiben a cél az, hogy a pénzügyi-kereskedelmi-szolgáltató szektor helytartó elitjét kiszorítsák.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 10:32:07

@444:

"sanyi mércéjével a sok pénz annyi, hogy fent tudja tartani a családját."

A MEGAKOM Tanácsadó Iroda meg a FORENSYS Kommunikációs Tanácsadó Kft. tulajdonosainak szintjén. Legalább.

2018.04.27. 10:45:24

@neoteny:
sanyi "számítsák ki az okosok" világában a megakom, a forensys tanácsadói versenyeznek az önkormányzati hatalomért. az államfő hivatala a felügyeletet látja le, a kormányfő feladata elsődlegesen a külpolitika szervezése. klasszikus minarchia.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 10:49:19

@444:

"sanyi "számítsák ki az okosok" világában a megakom, a forensys tanácsadói versenyeznek az önkormányzati hatalomért."

Sanyi leszarja azt, hogy ki versenyzik kivel, csak találják ki az okosok, hogy ne kelljen túl sokat dolgozni és dőljön a pénz.

2018.04.27. 13:50:19

@neoteny:
sanyi arra szavaz aki egy jobb világ esélyét kínálja hitelesen kínálja. annak ad hatalmat. aztán ha rosszabb lesz, aki azokat elzavarja. sanyi is elzavarja orbánt ha rosszabb lesz. de egyelőre nem lett az.

azzal, hogy a média kétirányúvá vált megváltoztak a "demokratikus" viszonyok. mert most majdnem mindegy, hogy mit mond az ensz főtitkár. egy évtizede elképzelhetetlen volt, hogy a magyar politikus azt mondja, hogy az ensz diplomatái a feladatukra alkalmatlanok. egy évtizede még baló györgy és mészáros antónia mondta meg, hogy mi a szólás szabadsága. aztán meg fridi. mára ezeket az embereket részben elzavarták, ezek a médiumokat megvette andy vajna és mészáros lőrinc. de nem az számít elsődlegesen, hogy mit mond az echo tévében bayer és bencsik. ebben a hatalmi játszmában az idealizált szubjektív értékvilágok, a törzsi tudatok csapnak össze. és ebből formálódik egy új államvallás. ami régi-új persze. mert hogy ez a kultúra olyan sokban nem tér attól, ami a korábbi évszázadokban kialakult. és ettől a fidesz is nagyban eltér. de még mindig az hasonlít a legjobban. és akinek ez nem tetszik az mehet bosztonba.

2018.04.27. 14:50:22

@neoteny:
errefelé a megyében 200 ezer jobboldali szavazó van (140 ezer fideszes, 60 ezer jobbikos). ezzel szemben 40 ezer baloldali áll (30 ezer mszp és 10 ezer dk). a különutas pártok 20 ezer főt számlálnak (az lmp 15 ezer, a momentum 5 ezer szavazóval rendelkezik). az aktív korúak körében a jobboldal fölénye még inkább számottevő.

budapesten a helyzet ettől lényegesen eltér. ott 500 ezer jobboldali (fideszes vagy jobbikos) szavazó van. nagyjából 250 ezer baloldali (mszp-dk). és 250 ezer különutas (lmp, momentum, mkkp, együtt, stb). tehát ha létrejön a teljes ellenzéki összefogás (közös jelölt a néppártosodó jobbikkal), akkor a baloldal-jobbik koalíció legyőzheti a fideszt. ezzel csak egy probléma van. a vidéki jobbikosok még inkább elpártolnak a párt elnökségétől. ha az ostoba zsidózás és fasisztázás alább hagy, akkor vidéken a szoci szavazók átmehetnek a jobbikhoz. az erősebbhez való húzással vidéken a jobbik lehet az ellenzéki gyűjtőpárt. jelen állás szerint.

budapest kérdőjeles. ha a fővárosi jobbik kényszerűségből összeáll gyurcsánnyal és karácsony gergellyel, akkor ebből mennyi szavazót visz el a fidesz. és mennyien fordulnak ellene. jön egy új kihívó. budapesten egy patthelyzet kialakulhat. az majd kiderül jövő ősszel. úgy, hogy nyáron ep választás lesz.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 15:41:06

@444:

"sanyi arra szavaz aki egy jobb világ esélyét kínálja hitelesen kínálja."

Korábban mást mondtál:

"sanyi iskolázatlan és a "folyamatosan újratermelődő, reflexív növekedési pálya" helyett azt mondja. találják ki az okosok, hogy ne kelljen túl sokat dolgozni és dőljön a pénz."

2018.04.27. 16:02:10

@neoteny:
ezek az ideális és reális esetek.

neoteny · http://word.blog.hu 2018.04.27. 16:06:39

@444:

Szóval amikor Sanyi azt mondja, hogy találják ki az okosok, hogy ne kelljen túl sokat dolgozni és dőljön a pénz, akkor idealista fantáziálgatást folytat.

Ezzel szemben amikor Sanyi arra szavaz aki egy jobb világ esélyét hitelesen kínálja, akkor realista fantáziálgatást folytat.
süti beállítások módosítása