1000 A MI HAZÁNK

" Míg más parlamentáris országokban a jobboldal általában a józan és megfontolt konzervativizmust, a tradíciókhoz való ragaszkodást tekinti hivatásának – nálunk a magát jobboldalinak nevező kormányzati rendszer ezekkel ellenkező törekvéseket mutat. Alkotmányjogi téren a parlamentarizmus elsorvasztása és látszatparlamentarizmussá süllyesztése ennek az állítólag jobboldali kormánypolitikának egyik fő célja. A vezérkedés, az egy akarat érvényesülésére felépített és minden bírálat elnémításával kialakított nemzeti egység, másrészt gazdasági téren az individualista gazdálkodást mindinkább elfojtó, egy újfajta kollektivizmus felé elhajló, sokszor már a magántulajdonba is belenyúló törekvések: nehézzé teszik egy konzervatív politikus számára, hogy ezzel a jobboldallal azonosítsa magát.” (Gr. Apponyi György, 1935)

Facebook oldaldoboz

Friss topikok

Polgári konzervatív blog

2016.07.01. 09:03 HaFr

Eurázsiai Unió vs NATO

Az egész kicsit orwelli bukéja nem véletlen, csak még azt nem tudjuk, hol van Óceánia.

Azt viszont régóta lehet tudni, hogy Oroszország versenyképtelen gazdaság, és a belepumpált nyugati működő tőke hatását könnyedén felülírja a korrupt államigazgatás, a putyini autokrácia és a népesség korlátozott kulturális lehetőségei a versengő piacgazdaságba való beilleszkedésre. Putyin nyilván régóta küzd azzal a dilemmával, hogy még jobban integrálja-e államát egy nyugati logika és dominancia alapján működő világgazdaságba, amelyben országának a belátható száz évben kiszolgáló és összeszerelő szerep jut, és ez esetben egyre nehezebb eladni befelé az orosz nagyság álmát, vagy kitör az említett logikából, és afféle lator államként, hibrid katonai-titkosszolgálati-propaganda képességei birtokában -- a gazdaságival szemben -- egy átfogó politikai-hatalmi logikát próbál meghonosítani a nyugati-orosz viszonyban.

Legalább két-három éve, a hagyományos energiahordozók árának és stratégiai jelentőségének hirtelen esése óta világos, hogy az utóbbi mellett döntött, és idáig nagyon sikeresen teszi, amit tesz. Megszerezve a hasonló célokkal rendelkező magyar kormány támogatását, amelynek vezetője 2002-ben letett az ország polgárosításáról, és a maga módján ugyancsak lator államként viselkedik az EU-n belül; támogatva a szélsőséges, az EU föderalizációját ellenző nyugati pártokat; ösztönözve, majd a szövetségeseivel együtt manipulálva a migránshullámot és annak értelmezését; végül -- illetve ezekkel párhuzamosan -- meleg háborúkkal tesztelve a nyugati inkompetenciát Putyin sikeresen verekedte magát abba a helyzetbe, hogy mostanra komoly veszély legyen az EU felbomlása, illetve a mára egyre jobban kiéleződő belső megosztottságának hála újra legitim kérdéssé váljon a régebben bedobott közös gazdasági tér és politikai enyhülés az EU és Oroszország között. 

Putyin célja az atlantizmussal szembeni eurázisiai unió, amely újabb lökést kaphat azzal, ha Trumpot elnökké választják novemberben. Addig is világos, hogy a moszkvai propaganda igyekszik tovább élezni az EU-n belüli, és immár különösen az EU és a NATO közötti viszonyt, amelyhez jó partnerre lelt német kormányszinten is. Amerika nemzetközi kapcsolatainak fokozatos áthelyeződésével a csendes-óceáni térségbe opcióként merül fel az észak-csendes óceáni és az eurázsiai szövetségi rendszer versenye, Kínával mint különálló entitással, ami ez utóbbinak is hagyományos (egyébként ésszerű és jól menedzselt) célja.

Rövidesen eldől, hogy a Brexit után a EU-magországok az észak-atlanti térséget vagy Oroszországot választják-e. Ha az előbbit, akkor az EU tovább fog bomlani, és a keleti perifériája orosz befolyás alá kerül, és Eurázsia politikai határai a Lajtánál húzódnak majd, kvázi visszaáll a "jaltai" állapot, néhány problematikus zárvánnyal, mint Románia, esetleg Lengyelország. Semmiképpen sem nézünk problémamentes időszak elé, az ugyanakkor világos, hogy Oroszország már nem engedi ki kezéből a kelet-EU régiót, mert nem engedheti meg magának, hogy egy vele szemben szankciókkal élő, domináns gazdasági logika újra stabilizálódni tudjon Európában. Egy biztos, az oroszoknak innen már csak nyerni lehet, a kérdés az, hogy mekkorát. Illetve még egy biztos: Magyarország az EU-kívül szegényebb és még szomorúbb ország lesz, mert vezetői hatalmi játszmákban jeleskednek, de kormányozni nem tudnak, és ez csak fokozódni fog, ahogy nő a távolság köztünk és az EU átlaga között.

176 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hafr.blog.hu/api/trackback/id/tr58858054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.07.02. 13:59:02

@belekotty: sajnos már nincs rá szükség, beteljesítette a feldatatát, immár megy minden a maga útján, lásd poszt

HaFr · http://hafr.blog.hu 2016.07.02. 14:00:09

@Reszelő Aladár: ja, mert nem is lopnak el párt- és állami vezetőink évi százmilliárdokat ccc...

pitcairn2 2016.07.02. 14:18:07

@Gery87:

az USA nem "demokratikus kollektivizmussal", hanem individualista hozzáállással lett világhatalom...

PS.: az alapító atyák többsége nem hitt a demokratikus értékekben...

pl. lásd az alábbi elmés idézetet Benjamin Franklin-től...

"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote."

Benjamin Franklin

en.wikiquote.org/wiki/Benjamin_Franklin

Gery87 2016.07.02. 14:26:46

@unionista᠋:

Cáfoltam, csak nem bírod felfogni.

@pitcairn2:

A jelenkor társadalmáról beszélek, nem XVIII.sz-i atyák magánvéleményéről.
De már az akkor amerikai hatalmi, társadalmi berendezkedés is jócskán különbözött az akkori oroszétól...

"Az USA lakossága polgárosultabb, demokratikusabb társadalomban él, annak ellenére hogy 300 millióan vannak, kontinensnyi területen."

Ez meg egy tény.

pitcairn2 2016.07.02. 14:32:36

@Gery87:

az un. demokratikus kollektivizmus az USÁ-ban is gazdasági-társadalmi összeomlással fog végződni...

2016.07.02. 14:34:29

@Gery87:
az usa próbál lenyomni egy szabad kereskedelmi megállapodást. az sem tűnik túl demokratikusnak. tehát mintha lenne egy területi korlát, aminél nagyobbat egy érdekcsoport csak a nyilvánosság kizárásával képes uralni. legfeljebb az igaz, hogy ezek a csoportok a háborút elkerülendő képesek a világban kiegyezni. néha nem képesek. az a gebasz. ennek az állításnak empirikus alapja van és nem nagyon van cáfolata.

persze mondhatod, hogy a másik idióta. egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást.

HowAreYouOneAVet;ésün? 2016.07.02. 14:41:53

@Gery87: Találkoznak valamivel, és a nemzeti karakterükön múlik mennyire tudják adaptálni.

belekotty 2016.07.02. 14:46:11

@HaFr: Hajaj! bircát elbocsájtják? Akkor egy újabb megahülye fog elhalkulni wmiki után?

pitcairn2 2016.07.02. 14:53:13

@HowAreYouOneAVet;ésün?:

kb. annyira tudták adaptálni, hogy a 30-as években több ezer - eszméletlenül jól megfizetett - nyugati szakembert kellett a SZU-ba csábítani, hogy üzembe állítsák a nyugati cégek által megtervezett és kivitelezett ipari üzemeket...

pitcairn2 2016.07.02. 14:53:58

@belekotty:

nem hinném, most éppen a mandiner.blog.hu-n kommentál:)

exterminador 2016.07.02. 15:03:39

@belekotty: Lehet, hogy végleg megőrült, és most egy szófiai zártosztályon nyáladzik vigyorogva, kényszerzubbonyban. Az biztos, hogy már régen megérett rá.

exterminador 2016.07.02. 15:19:53

@Buchhalter: a szíriai hadisikerekbe remélem azt is beleszámítod, mikor a kormányerők rakkai offenzíjávát az iszlám állam nagyjából egyetlen nap alatt verte szilánkokra. en.wikipedia.org/wiki/Ithriyah-Raqqah_offensive_(June_2016) Ez nagyon csúnya vereség volt, csodálom is, hogy senki sem beszél róla. Másfelől milyen hadisikerek vannak Szíriában? Hogy megállították Asszad területeinek a fogyatkozását, és visszavettek egy-két várost? Tavaly október óta? Hát ezt nem nevezném átütőnek.

pitcairn2 2016.07.02. 15:24:04

@exterminador:

ma nagyon sűrű napja van egy bizonyos felvonulás okán:)

pitcairn2 2016.07.02. 15:27:22

@exterminador:

legalább a NATO tag Törökországból folyó pénzáramnak véget vetettek:)

Caught On Tape: Chaotic Aftermath Of A Russian Strike On ISIS Oil Tankers
www.zerohedge.com/news/2015-12-16/caught-tape-chaotic-aftermath-russian-strike-isis-oil-tankers

Deal With the Devil: Turkey Props Up ISIS by Buying Its Stolen Oil
observer.com/2016/02/deal-with-the-devil-turkey-props-up-isis-by-buying-its-stolen-oil/

Willkommenskultur 2016.07.02. 15:36:17

Magyarország a külker 5%-át sem bonyolítja az oroszokkal, míg a csehek majdnem 8%ot.

Szóval sem végleg, sem másképp nem vagyunk messze orosz zóna. NATO tagként erről beszélni is blődség. A megújult EU-nak viszont ki kell egyeznie Putyinnal, em hagyhatja ezt amerikára, mert az is csak a maga érdekét nézi.

exterminador 2016.07.02. 15:37:38

@pitcairn2: én ebben sem vagyok teljesen biztos. Sajnos, még mindig van ISIS-Törökország közös határszakasz.

Willkommenskultur 2016.07.02. 15:39:26

A keleti kivitelünk növelése egyenesen üdvös lenne, nem káros. A magyar KKVk sokkal kisebb marketingktggel tudják kielégíteni az orosz fogyasztót, mint az igényesebb németet, ahol óriási a verseny.

Hosszú távon is a németek maradnak a fő partnerek, de ezt elsősorban az idetelepült német cégek okozzák, nem a magyar tulajdonú cégecskék.

exterminador 2016.07.02. 15:42:06

Egyébként én nagyon sajnálom az oroszokat, mert sokkal jobb vezetést érdemelnének, mint amit 1917 óta kapnak. II. Miklós persze szintén iszonyat tehetségtelen volt, de legalább nem viselkedett a külpolitikában gengszterként, és volt némi progresszió a rendszerében.

Willkommenskultur 2016.07.02. 15:59:56

@pitcairn2: 'II Miklós alatt hihetetlen ütemben fejlődött Oroszország...'

Putyin alatt is hihetetlen mértékben fejlődött Oroszország és a szimpla oroszok életszínvonala is a Jelcini időhöz viszonyítva reálértéken több mint a duplája az átlagkereset. Ez a legfontosabb oka annak amiért az oroszoknak nem kell a liberális demokrácia, mert az erre való kísérlet nyugati gyarmattá tette az országot.

Mo-n messze nem fejlődött ennyit a reálbér a 90es évek óta, persze az oroszoké nagyon alacsonyról indult.

pitcairn2 2016.07.02. 16:03:00

@exterminador:

"nem viselkedett a külpolitikában gengszterként"

mindössze egy világháború kirobbantásában vállalt központ szerepet:)

archive.org/details/genesisofworldwa00harr

igaz brit ösztönzésre tette:)

www.youtube.com/watch?v=QUHIZQLMo-0

pitcairn2 2016.07.02. 16:04:22

@exterminador:

és persze a végén a brit cimborák jól átcseszték a fejét:)

www.youtube.com/watch?v=t2NQ2yPzJAo

exterminador 2016.07.02. 16:04:38

@Willkommenskultur: persze, hogy hihetetlen mértékben fejlődött, mert magasan állt az olajár. Így könnyű. Putyin egyik főbűne, hogy nem használta ki a konjunktúrát, és erre alapozta az egész gazdaságot. Amióta az olajár megzuhant, azóta fejlődés sincs. Recesszió annál inkább. Persze, ezt a propagandisták soha el nem ismernék.

exterminador 2016.07.02. 16:05:27

@pitcairn2: az összeurópai balf*szkodás eredménye volt. Mindenki bűnös volt benne.

pitcairn2 2016.07.02. 16:10:36

@exterminador:

a triple entente című konspirációt összegründoló Foreign Office azonban kétségkívül átlag felett volt bűnös:

egy kissé lehidaltam attól, hogy pl. a brit parlamenti képviselők mindössze 1914 augusztusában szembesültek a Foreign Office és az uralkodó titkos kötelezettség vállalásaival...

How Diplomats Make War
mises.org/library/how-diplomats-make-war

Willkommenskultur 2016.07.02. 16:19:54

@exterminador: Erről szó sincs, amit mondasz, ez nagyrészt nyugati propaganda. Pontosan az ellenkezője történt oroszországban Putyin idején, tudatos középosztály építés, kisvállalkozók támogatása, munkahelyteremtés.

Minden ami Jelcin és a liberáldemó alatt nem. Akkor a nyugati leánycégek minden olajdollárt kiszivattyúztak és az oroszok sokkal rosszabbul éltek. Nem véletlen hogy Putyin nagyon népszerü a kisebberek körében, az oligarchák felét viszont ki kellett üznie Oroszországból, vagy kinyíratnia, vagy háttérbe szorítania.

Ma is az olaj és a nyersanyag a legfontosabb kiviteli cikk, de már nem olyan arányban mint Putyin előtt, a recesszió mértéke sem drámai, és a brexittel nőtt az esély az EU-orosz kiegyezésre.

exterminador 2016.07.02. 16:33:13

Nézd, én akkor sem tudok tisztelni egy olyan vezetőt, aki nyíltan a Szovjetunió után nosztalgiázik, egyik fő célja az EU kinyírása mindenféle szélsőséges idióta pénzelésével, folyamatosan fenyegetőzik (index.hu/kulfold/2016/07/01/putyin_megfenyegette_a_finneket/), és mindenkit kicsinál, aki csak a legkisebb veszélyt jelent a hatalmára. A mostani parlamenti orosz ellenzék csak a látszat kedvéért van. Semmit nem tesz a korrupció ellen, ami fekete-afrikai szinten van. Tehát nem hiszem, hogy amit írtam, az csak nyugati propaganda lenne. De majd kiderül, összeomlik-e a gazdaság, vagy kitör-e a forradalom.

exterminador 2016.07.02. 16:33:54

@pitcairn2: hát igen, az olajbevételek erre is jók voltak.

pitcairn2 2016.07.02. 16:39:59

@exterminador:

azért fenntartással fogadnám az efféle cikkeket

elvégre a nagykutyák mindig is remekül kijöttek egymással...

en.wikipedia.org/wiki/Western_betrayal

mint köztudott a nagyhalak megeszik a kishalakat...

pitcairn2 2016.07.02. 16:43:49

@exterminador:

és ha jól tudom a "fenyegetés" az esetleges NATO csatlakozásra vonatkozott...

Willkommenskultur 2016.07.02. 16:48:03

@exterminador: Nem kell tisztelned, mert nem a te törzsfőnököd, hanem az oroszoké. És nem a mi érdekeinket nézi ahogy Obama sem.

A Szovjetúnió utáni nosztalgia orosz szemmel teljesen érthető, az oroszok világpolitikai szava sosem volt erősebb mint 1945-80ban. Persze az utódállamok többsége megútálta az oroszokat velünk együtt, nem is ok nélkül.
Szerintem Putyinnak az az érdeke hogy az EU kevésbé legyen amerikai befolyás alatt, ami egyben az ő diplomáciai mozgásterüket is megnövelné Európában.

Korrupció volt lesz Oroszországban, de a kisembert ez nem érdekli hiszen sokkal jobban él mint a Szovjetúnió összeomlása óta bármikor.

Az orosz nacionalizmus magyar szemmel furcsa. Sok orosszal dolgozom Prágában, mint nagy nép világhatalomra vágynak, és csak ők a világ megváltói és megjobbítói, népek megmentői (az amcsik ugyanezt hiszik magukról), közben nem adják a Mercedesnél és az iPhonnál alább, ez nem zavarja meg a hazafiságukat.

Megnyugtatlak nem akarok orosz befolyási övezetben (sem) élni, de vicces a hazai liberó hiszti miközben a kivitelünk 4-5%-a megy az oroszokhoz mindössze, ami az EU-ban és a KGST régióban is csak a sokadik.

Keresni kell az üzleti együttmüködési lehetőséget velük is, a pénzük pont olyan jó mint a másoké.

pitcairn2 2016.07.02. 16:57:38

@Willkommenskultur:

a relatív gazdasági súlyok pedig sohasem volt nagyobb mint 1913-ban...

Elszabtuk 2016.07.02. 16:58:28

@Varjú: Mar megbocsa Varju elvtars, de ezt nem hagyhatom ki " Továbbra sem láttam semmiféle bizonyítékot arra, hogy a Nyugat valamirevaló támogatásban részesítené az orosz ellenzéket." Akkor nagyon is el vagy maradva az informatiokkal. Ugyanis sok Magyar allampolgarnak halvany fingja nincsen arrol, hogy miert is tört ki a haboru Ukrainaban. A Nemetorszagi Konrad Adenauer Stiftungtol kapott a Klitschko testverek 10.000.000 Eurot ahhoz, hogy Streikba uszitsa az Ukrainai nepet az orosz kisebbseg ellen. A 10 Mio. az csak a tüntetesekre es lazadasokra ment el, de miutan bejött ez az uszitas az USA fullajtarjaitol tovabbi penzeket es fegyvereket küldtek Ukrainaba es uszitva a szerencsetlen, tudatlan Ukrainaikat amennyiben kiüzik a Russkikat egy szebb vilag fog rajuk varni, mert a nyugat es az USA a legmesszebb menökig fogja öket anyagilag tamogatni. A celja tulajdonkeppen az volt a haboru kirobbantasahoz, hogy az Ami hadseregnek legyen egy ürügye bevonulni es meg közelebbröl az orosz allamot provokalni. Tessek olvasni nemet Internet oldalakat, törtenelmi, gazdasagi es politikai ujsagokat es könyveket. Ajanlom a " Kopp Verlagot."

agent007 2016.07.02. 17:17:41

@Varjú: Egyetertek, hosszutavu folyamat a tarsadalmi fejlodes, turelem kell hozza. Tulajdonkeppen el se lehet varni bizonyos generacioktol hogy masok legyenek, el kell fogadni, meg kell turni oket, mert nyilvanvalo hogy megkovesedtek bizonyos ertekrendekben, es eroszakkal nem lehet oket "atnevelni". A fokusz a jovo generaciokon kell hogy legyen, es oktatas minosege lenne az alap, valamint nyitottsag a progressziv nyugati demokraciak fele (pl. hogy ottani egyetemeken tanulnak).

@nu pagagyí: Szerintem senkinek az erdekeit nem kepviselik, hanem ide-oda csapodnak, ahonnan valami leesik nekik. Az EU-tol zsozso, az oroszoktol erzelmi tamogatas (melldongetes). Mar eleve kettos retorikat alkalmaznak - egyet az EU fele, egyet a szavazok fele. Tisztan hatalom megtartasra vannak berendezkedve, nincsenek kulonosebb elvek, ertekek, amit kepviselnek. Inkabb azt nezik hogy hol vannak a szavazatok es a tobbsegnek dobalnak igereteket (populizmus). Orban valszeg BoJo-val jart egyutt a koponyegforgato szakra valahol. :D Nezd meg a legutobbit, kozlemeny hogy de sajnalnak hogyha a britek brexitelnek, aztan egy het mulva meg "lehetseges Hunxit". Az egyik kifele, a masik befele szolt.

agent007 2016.07.02. 17:23:43

@Diorella Queen: :DD

@Gery87: Mas kulturkorbol van ott a tobbseg, angolszasz, nem szlav.

2016.07.02. 17:35:05

Kit érdekel már az EU?
Több, mint egy év alatt nem voltak képesek arra, hogy kontroll alá vegyék a határokat. Komolytalan gittegylet...

mojszipupi 2016.07.02. 17:59:59

Amíg a MET en keresztül gennyesre keresi magát Orbán az orosz gázon a strómanjain keresztül, addig mindent meg fog tenni, hogy Putyin kedvére tegyen. Ez az alku már megköttetett. Orbánnak és családjának teljesen mindegy milyen világ jön, multi milliárdosként bárhova tovább állnak majd ha itthon a teljes pusztulat évei következnek. Az egész orosz pálfordulás azzal indult hogy Putyin az offshore gáz buliba bevette Orbánt

nu pagagyí 2016.07.02. 18:10:55

@agent007: Az a gyanúm, hogy csak látszólag populista a Fidesz. A párt mögé bújt nem tudom kik, pontos terv szerint szállják meg az országot. Minden és mindenki csak eszköz a kezükben. A cél nem világos, de lassan minden hatalom egy kézbe került. Szerintem Orbán is csak egy végrehajtó, bár lehet ő sem tudja. Eddig annyi történt, hogy a nép összes jogát megvonták, felkészítették a szolgaságra. Szerintem az oroszok mozgatják a szálakat. Kellünk nekik.

neoteny · http://word.blog.hu 2016.07.02. 18:19:16

@mojszipupi:

Igen, ezek az érdekes szempontok.

nu pagagyí 2016.07.02. 18:22:31

@Varjú: Azért fenyegették meg az oroszok Finnországot arra az esetre, ha mégis belépnének a NATO-ba, mert gyengének érzik magukat?

Nem hiszek az idézeteidnek, Ukrajna megszállása tény. Az oroszok pont olyan veszélyesek és őrültek, mint az "Iszlám Állam". Mindegy, hogy blöff, vagy nem, de aki kezdeményez, egy darabig nyerhet. Az oroszok nem foglalkoznak a következményekkel, örülnek, ha kárt okozhatnak. A kész tények politikáját viszik, akárcsak legjobb tanítványuk Orbán. Simán kinézem belőlük, hogy lerohanják a balti államokat, nekik ugyanis nincsenek emberi jogi aggályaik, lásd a Szíriában bevetett kazettás bombáikat.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.07.02. 18:52:09

Ez a fideszes betanított cseléd banda még mindig nyomatja a Putyin seggnyalását, mert a felcsúti parasztvezérjük 2010-ben ezt parancsolta nekik? Ezek még most se ébredtek fel, hogy hülyét csinált belőlük a gazdájuk?

Ezek a debilek egyébként 2010 előtt meg azon nemzethaláloztak nyolc évig, hogy a büdös oroszok 200 ezer vérmagyart öltek le a Don-kanyarban meg 10 ezrével erőszakolták meg a mi vérmagyar lányainkat meg anyáinkat, hogy rohadjon meg mindenki, aki az oroszokhoz hozzászól!

Ezeknél a fideszkomcsiknál kreténebb lényeket tényleg nem hordott még a hátán a világ, amíg ezekből milliók vannak a határon innen, addig ne is álmodjon senki arról, hogy ebből a posvadt félázsiai ugarból valaha is Európai államot lehet csinálni.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.07.02. 19:04:03

@Willkommenskultur:

okostojás, nem is az orosz kereskedelem miatt hányik minden értelmes maqyar a felcsúti ámokfutótól, erre a tényre nem jöttél még rá?

Hanem attól, amit a lengyel kollega találóan csak úgy fejezett ki, hogy "Orbán tövig leszopta Putyint", meg ugye Orbán Putyinnak a legnagyobb EU bomlasztó bérence, meg ugye Orbán 10 milliárd euróban adósítja el Magyarországot az oroszok fele úgy, hogy mindent államtitkosít, mindent eltitkol a nép előtt, meg ugye köztudott, hogy Orbán 2018 után ki akarja vezetni az országot az EU-ból, különben ki se fogm látszani az EU pénzek ellopásának a büntetői ügyeiből.

Világos most már hogy nem a liberók hisztiznek, hanem a normális emberek emelik fel a hangjukat világrekord nemzet pusztítás ellen, miközben a segghülye félázsiai birkamagyarjai a jól ismert agyhalott színvonalukon támogatják a felcsúti diktátort, hogy következő generációnak az élete a filléres zsellérsors legyen.

Wildhunt 2016.07.02. 19:34:21

@HowAreYouOneAVet;ésün?: Kár volt. Legalább a paramétereiket elolvashattad volna.

Wildhunt 2016.07.02. 19:44:17

@nu pagagyí: Basszus, annyira egyetértek veled, de ne tedd már bele mindenbe orbánt.

Khonsu 2016.07.02. 20:31:10

@A demokrácia leszakadó függönye: Döntsétek már el, hogy nemzetállamok Európáját vagy föderációt akartok? Ha előbbit, akkor nem az EU dolga a határok zárása, ha utóbbit, akkor jön a parancs, és zárás. Komoly paradoxont érzek a gondolkodásmódotokban.

Willkommenskultur 2016.07.02. 20:43:38

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!: Más országból sem jött semmilyen nyilvános ajánlat atomerőmüre, és mo-n sem meg sehol máshol sem nyilvános egyetlen hasonló állami projekt sem.

A lengyelek dolga, hogy kit izélnek le, nem a mienk.

exterminador 2016.07.02. 20:49:58

@Wildhunt: nem, a stílus és a helyesírás alapján ez elmeprobléma.

2016.07.02. 21:43:24

na de hol van birka?

fran7 2016.07.02. 21:55:43

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!:
1. Az Eu gazdasági károkat okoz Magyarországnak, mikor tiltják az oroszokkal való kereskedelmet. Noha értelmes indok nincs rá. Miközben a leginkább az azt kitaláló USA profitál mindebből. Viktorék tartják magukat az embargóhoz. Ha nem tennék lenne haddelhadd.
2. Lengyel miniszter, akit lehallgattak, kiderült, hogy olyat is mondott, hogy ne higgyétek, hogy az USA meg fog védeni bennünket, bármennyire is áruljuk ki neki az országunkat. 56 óta mi is tudjuk.
Lengyelek is tudják, hogy nagyhatalmak sosem fogják megvédeni őket.
3. Hogy ki adósítja el Magyarországot, abban Viktorék csak harmadikok lesznek ezzel a paksi szerződéssel. De gondolom ezt te is tudod, csak nagyokat kell mondani. S már most is zsellérmódba toljuk. Esetleg cselédként Londonban vagy Berlinben. Ebben semmilyen iskoláztatás nem segít.
4. Érdemes lenne olvasgatnod az EU történelméről, hogy milyen következményei van a korrupciónak. Ajánlott kereső szó: EU bizottság leváltása. Nem lesz itt semmilyen számonkérés. Áfacsalás határokon át, EU elnök offshore ország.

lol7 2016.07.02. 22:08:50

Mindig a migránssimogatással basszák el a libsik. A többi mind igaz a hazaáruló cigánykomcsi maffiáról (Orsós Viktor és bűntársai), nade ahol arról írnak hogy a kis terrorista migránsgecik faszát kéne szopkodnunk, na ott szakad el a cérna. Maffiaállam helyett terroristaparadicsomot? Ez lenne a Felszabadulás 2.0? Mint anno a náci helyett ruszki megszállók?

lol7 2016.07.02. 22:10:50

Az EU kilépés azért a fideSS érdeke (az országé nem!), mert már összelopkodtak mindent amit lehetett, mostmár csak a bűntetőeljárásoktól félnek, amitől az EU-n kívül nem kéne tartaniuk. A nép meg felőlük éhen is dögölhet, hol érdekli ezeket a mi jövőnk?

pitcairn2 2016.07.02. 22:10:57

@je suis chauve:

szerintem most a felvonulás kapcsán koncentrálja az energiáit:)

pitcairn2 2016.07.02. 22:11:50

@lol7:

a Fidesz sohasem vog kilépni az EU-ból

a Fidesz EU konform, EU párt erő

a Fidesz nagyon jól érzi magát az unióban:)

lol7 2016.07.02. 22:12:10

@fran7: Mennyit fizet neked Putyin hogy eláruld 56 örökségét?

pitcairn2 2016.07.02. 22:12:29

@pitcairn2:

jav.:

a Fidesz sohasem fog kilépni az EU-ból

a Fidesz EU konform, EU párti erő

lol7 2016.07.02. 22:13:10

@pitcairn2: EU konform? MUHAHA! Eddig melyik továris nem böfögte még el magát a sajtóban hogy szívesen kilépne az EU-ból, kezdve Lézerjanóval?

lol7 2016.07.02. 22:13:59

@pitcairn2: Ja és ugye mindig köcsögbrüsszel meg faszt az IMF-be, zsidósorosgyörgyözés van, ezekből melyik EU konform?

pitcairn2 2016.07.02. 22:14:49

@lol7:

és mennyit fizetett az USA a szovjeteknek, hogy idejöjjenek anno? :)

en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease#US_deliveries_to_the_USSR

segítek:

durván két komplett Marshall segélyt nyomott beléjük...

egy háborús agresszor államba, amely a náci Németországgal együtt robbantotta ki a világháborút...

pitcairn2 2016.07.02. 22:16:11

@lol7:

aktuálpolitika = súlytalan show-műsor

a Fidesz nagyon jól érzi magát az unióban, esze ágában sincsen onnan kilépni...

a Fidesz 100%-ban EU-kompatibilis

lol7 2016.07.02. 22:16:26

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!: Ráférne az elvtársakra egy új 56, ahol ezek a lámpavason lógnak, a "magán"vagyonukat pedig visszarakják a közösbe, ahonnan lopták. A teljese pereputtyét is. Aki ezekre szavazott, azokét is.

pitcairn2 2016.07.02. 22:17:57

@lol7:

mindkettő:)

jó tanács:

próbálj meg felülemelkedni a nagyérdeműnek szóló __irreleváns__ shit-show-n (ez kb. az un. aktuálpolitika lenne...) és koncentrálj inkább arra, hogy valójában mit csinálnak:)

lol7 2016.07.02. 22:18:10

@pitcairn2: Mióta vagyunk Németország? Segítek: soha!

A 2. Vh-t a francik robbantották ki 1920-ban, nem a németek!

lol7 2016.07.02. 22:19:24

@lol7: Arra koncentrálok: LOPNAK.És még bele is röhögnek a pofánkba a hazaárulók.

pitcairn2 2016.07.02. 22:21:07

@lol7:

magyar fordítás:

lol7-nek nagyon tetszik a jelenlegi rendszer, szerinte csak azokat a fránya embereket kéne lecserélni akik jelenleg hatalomban vannak:)

pitcairn2 2016.07.02. 22:22:37

@lol7:

én inkább az anglo-amerikai vonalat domborítanám ki mindkét háború kapcsán:)

lol7 2016.07.02. 22:26:27

@pitcairn2: Igen, a tolvaj hataárulókat kell bíróság elé állítani. Persze nem a poltpetya féle elvtársi bohóc"bíróság" elé, a nürnbergihez hasonló valódi elé.

És igen: a kapitalizmus jobb mint a rákosista-orbánista szocializmus.

fran7 2016.07.02. 22:33:07

@lol7: 56 valós öröksége, hogy ne bízz a nyugatiakban, semmit nem fognak tenni érted. Még akkor se ha erre nemzetközi egyezmények kötelezik őket. Ki engedte meg, hogy az oroszok visszajöjjenek miután haza indultak? Nem Kádár. Ez a lényege a kádári alkunak, kiegyezésnek. Ukránok most tanulgatják ezt. Lengyelek, baltiak tudják ugyanezt, csak őket létükben fenyegetik az oroszok. Minket nem.

pitcairn2 2016.07.02. 22:44:22

@lol7:

mert még sohasem gondoltál bele:)

pedig milyen röhejes az amikor egy "izolacionista" államból "véletlenül" lesz globális hatalom...

pitcairn2 2016.07.02. 22:47:04

@lol7:

nyugaton is szocializmus van

az EU is tőröl metszett szocialista rendszer...

Neo07 2016.07.02. 22:48:47

Ilyen ostoba és szervilis írást régen olvastam.

Ukrajna esetében nem olyan egyszerű a kép, ugyanis a történteknek egy másik olvasata is lehetséges. Nem Oroszország érdeke volt Ukrajna destabilizálása, tehát nem kéne elhamarkodottan ítélni...

A nagypolitika nagyon sok lapját nem ismerhetjük, a nagyágyúk cselszövései, ármánykodásai ma sem szűntek meg, és a jövőben sem fognak...

Azonkívül: teljesen természetes, hogy minden országnak, nagyhatalomnak vannak tervei, célja. Természetes, hogy Oroszország eurázsai uniót próbál létrehozni; az lenne a baj, ha nem így lenne. Ha talál hozzá partnert, ne ne tehetnének ilyet?

Az utolsó mondattal sem lehet egyetérteni. Talán 2004-2009 között igaz lehetett, hiszen lebukott az illető, hogy nem tudja, mi lesz a következő lépés -- de a mai kormányzatra ez nem mondható el. Lehet nem egyetérteni velük, de megkérdőjelezni mind a napi ügyekre való rálátásukat, mind a stratégiai elgondolásukat, több mint butaság.

Az EU igenis veszélyes lehet Magyarország jövőjére nézve, ezt be kell látni. Az, hogy 200 millió bevándorlót akarnak szétosztani az UE területén, nagyon veszélyes, ás kontrollálhatatlan folyamatokat indíthat el...

Ilyen őrültséget: hitelt felvenni ahhoz, hogy befogadhassuk a bevándorlókat... Itt kőkeményen a pénzről szól minden, és nem a nemzetek szuverenitásáról.

Neo07 2016.07.02. 22:52:01

folytatom az előző mondatot: ... meg nem az emberi jogokról. Itt a "menekültek" emberi jogai is le vannak tojva, itt a haszonról (lesz) szó.

pitcairn2 2016.07.02. 22:56:03

@Neo07:

az efféle ilyen-olyan "uniók" lesznek az új világrend építőkockái:)

lol7 2016.07.02. 23:16:30

@fran7: 56 valós öröksége hogy: RUSZKIK HAZA! És nem a mi hazánkba! PErsze egy komcsi cigánynak és rolexes bűnbandájának ez nem a hazája, könnyen hívja a nyakunkra megint ezeket mint Kádár faterja.

lol7 2016.07.02. 23:17:09

@pitcairn2: Faszságokba nem is szoktam.

lol7 2016.07.02. 23:17:40

@pitcairn2: "nyugaton is szocializmus van" - hülyébb már nem leszel, úgy látom.

lol7 2016.07.02. 23:22:13

@Neo07:

"Ukrajna esetében nem olyan egyszerű a kép, ugyanis a történteknek egy másik olvasata is lehetséges."
...a KGB propagandaosztályán.

"Nem Oroszország érdeke volt Ukrajna destabilizálása"
Pedig de.

"teljesen természetes, hogy minden országnak, nagyhatalomnak vannak tervei, célja."
...ami nem azonos a miénkkel. Mi a NATO tagjai vagyunk, nem a kolhozparaszt elvtársaké.

"Az EU igenis veszélyes lehet Magyarország jövőjére nézve, ezt be kell látni."
Á, szóval te is egy mutyista elvtárs vagy, aki a közvagyonlopás utn már csak a felelősségrevonstól fosik. van egy rossz hírem: a rendszerváltás után mindent visszaveszünk!

fran7 2016.07.02. 23:25:36

@lol7: A ruszkik már hazamentek, nem ők veszélyeztetik az országom szuverenitását.

pitcairn2 2016.07.02. 23:25:55

@lol7:

vagy pont azokba szoktál:)

pitcairn2 2016.07.02. 23:26:53

@lol7:

látom fáj az igazság:)

Neo07 2016.07.02. 23:27:54

@lol7: Újdonság neked, hogy Nyugaton is vannak elvtársak? Persze, nem úgy nevezik magukat, de lényegében erős baloldali és szélsőlib politikájuk révén hasonlatosak pl. a régi sztálini rendszerhez: az az igaz, amit ők mondanak, aki mást állít, az "populista" és így EU-ellenes.

pitcairn2 2016.07.02. 23:30:49

@lol7:

a tanulsága meg az, hogy a Roosevelt-Churchill duo Jaltában odaajándékozott minket a moszkvai pártközpontnak:)

Neo07 2016.07.02. 23:38:15

@lol7:
-És miből gondolod, hogy a CIA dezinformációja a helyes?

-Mesélj erről valamit, mi lehet ebben érdek, hogy a széthullás felé taszajtsunk egy szomszédos országot?

-Tévedsz, én is haragszom rájuk egy csomó húzásuk miatt. De azt be kell látni, hogy normálisan ők látják az EU veszélyeit.

A szélsőlib oldal annyira nyálcsorgatóan szervilis, hogy rossz olvasni, hallani a gazdájuk szeretetében ömlengő kritikátlan megnyilvánulásaikat.

Undorító olvasni, hogy állandóan az "európai értékekről" beszélnek, miközben nem veszik észre, hogy milyen naivak.

lol7 2016.07.03. 00:27:25

@fran7: A tiédet lehet hogy nem, de az enyémet (Magyarország) igen.

lol7 2016.07.03. 00:29:01

@Neo07:

újdonság hogy valaki ennyire hülye legyen. Sztálinizmus = Pityinizmus = Orbánizmus. Egyik se nyugati.

lol7 2016.07.03. 00:30:21

@pitcairn2:

és te azóta is ragaszkodsz az ajándék elvtársaidhoz. Miért nem költözöl ki Moszkvába, ha már ennyire szereted a továrisaidat? nekünk meg itt marad Magyarország.

lol7 2016.07.03. 00:37:31

@Neo07:

Abból hogy a KGB dezinformációja helytelen.

Mesélek neked, az az érdek hogy szétlopják. Ahogy Orbán a magyarok közpénzeit, úgy Putyin az ukránok Krím félszigetét, Donyeck medencéjét.

"De azt be kell látni, hogy normálisan ők látják az EU veszélyeit."
Ja, a briteknek is jól bejött a putyinista propaganda, ott sírnak a sarokban hogy nem tudják már visszakönyörögni magukat. Nálunk mit lopnának el az elvtársaitok ha nem lenne EU-s pénz se? Kénytelenek lennének a haveroknak átjátszott közvagyont adóztatni.

"A szélsőlib oldal annyira nyálcsorgatóan szervilis, hogy rossz olvasni"
Valóban, a szélsőkomcsi fideSSesek annyira csicskák hogy tapsikolnak a MaGYARország szétlopásához, az ország Putyinnak eladósításához, a nép ellen, az elvtársaik magánérdekeiért. Ezek egyszerű hazaárulók, de majd a rendszerváltás után kistafírungozhatják a szétlopott közkasszát, mint bűntársak.

De, észreveszik hogy milyen naívak a putyinszopók.

Gery87 2016.07.03. 01:34:08

@pitcairn2:

Ez nem cáfolja azt, amit eddig reagáltam a felvetéseidre!

@HowAreYouOneAVet;ésün?:

A 'nemzeti karakter' nincs kőbe vésve.
Bár hosszú távon nehéz rajta változtatni.
Az oroszok nem eredendően rendpártiak, nem így születnek, csak más történelmi hatások érték őket, amire adott módon reagált az elit, aminek múltja lett és ebből merítenek.

pitcairn2 2016.07.03. 11:41:20

@lol7:

a burzsoák, nagytőkések és arisztokraták által összedobott marxista hablaty nyugatról indult:)

hafr.blog.hu/2016/06/25/sulyos_tevhitek_a_kapitalizmusrol/full_commentlist/1#c30700720

pitcairn2 2016.07.03. 11:42:45

@Gery87:

a felvetésed semmit sem kezdett azzal, hogy az USA gazdasági sikere mögött nem az un. demokratikus hagyományok álltak

Gery87 2016.07.03. 14:15:51

@pitcairn2:

Az USA sikere mögött a polgári demokratikus meritokratikus kapitalista berendezkedés, a földrajzi pozíció és a nyersanyagok megléte áll.
Oroszország ebből max a nyersanyagokat tudja felmutatni amiből önmagában még gazdag, fejlett társadalom nem lesz, ahogy az öböl államoknál sem lett.

Ignazi 2016.07.03. 15:25:50

@Wildhunt: ejjo! az emberiseg ami valos arra azt mondja , hogy hazugsag, mert kurva kenyelmes lett hogy barmi igazsagot is elhigyjen vagy akar a gonoszsag ellen lepjen!Itt nem hazugsag hiszen a nemet sajtoban lehet rola olvasni. Vasaroljal Compact havi lapot es utana lapozhatsz, hogy most vajon miert is van haboru Ukrainaban.

Ignazi 2016.07.03. 15:31:21

@Gery87: ekkora baromsagot! USA siker? Demokratia? Nyersanyagok meglete? Röhej. Miert is provokaljak a haborukat ugy az arab mint az afrikai allamokban? A nyersanyagok veget ,mert amerikaban NIENTE nyersanyag!Az USA a beka segge alatt van! A FED-nek, Rotschildnak, Rockefeller csaladnak tartozik az USA allam ma: $ 19 613 699 167 794-al.Mennyi is ez kimondva draga Gery1987-es? USA az egy Show allam semmi több.

Ignazi 2016.07.03. 15:42:07

@lol7: Te csak nezel, de nem latsz! Az EU szetlopta magat es hatalmaba keritett 26 független allamot. Sajat törvenyei az orszagoknak nincsen, mert az EU törvenyei´ervenyesek es nem a Suveren orszagoke. Csicskasa vagy vazeg a Bilderberger csaladnak, eladositjak az orszagokat es amikor kapkodsz, hogy vissza is kellene fizetni es nem tudod, akkor jönnek a FED a Rotschild, Rockefeller a Bilderberger csalad es ahogy Görög orszagban teszik, minden allami tulajdont bekebelnek.Te csak egy csicskasa vagy a zsido bankarosoknak, semmi több. Politizaljal, okoskodjal, bele szarnak, mert te az ö tulajdonuk vagy. Az USA 240 eves es ez a 240 ev alatt pontosan 222 evet haboruztak!! Akkor most miröl is beszelünk?
süti beállítások módosítása