Érdekes adatok vizualizálva

Gyönyörű Adat

Gyönyörű Adat

Hogyan kerüld el a középső ülést a Ryanairnél?

2018. április 21. - adatvizual

A Ryanair sokak szerint nem random módon, hanem a lehető legnagyobb kényelmetlenséget okozva osztja szét az a helyeket az ülések lefoglalásáért pluszt pénzt nem fizető utasok között. Pl. szétültetik a családokat, vagy a középső ülést adják az utasnak, amit a legtöbben nem igazán kedvelnek. A cég persze cáfolja mindezt, annak ellenére, hogy az oxfordi egyetem egy kutatója statisztikailag nagyon valószínűtlennek találta, hogy a cég által alkalmazott rendszer valójában teljesen véletlenszerű lenne.

Egy ír doktorandusz, Nathan Cunningham szerint ez a rendszer kijátszható, és elkerülhetőek pl. a középső székek. Cikkében matematikai számításokkal próbálja igazolni elméletét, amelynek lényege: ha maximum 30 olyan utas van, aki fizetett a foglalt ülésért és már 75-en becsekkoltak előtted, akkor nagy a valószínűsége, hogy már nem kapsz középső ülést, mert azokat már mind kiosztották a korábban becsekkoltak között. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyonyoruadat.blog.hu/api/trackback/id/tr2513853902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buszrajongó 2018.04.21. 23:56:11

"Hogyan kerüld el a középső ülést a Ryanairnél?"

Mi sem egyszerűbb ennél. Ugyanúgy, ahogy a szélső ülést. Nem utazom ezzel a gusztustalan társasággal. Ennyi.

VT Man 2018.04.22. 00:01:02

Logikus, az utolsó pillanatig fenn akarják tartani a jobb helyeket azoknak, akik fizetnenek a helyert. Viszont amikor mar elfogytak a szar helyek, lehet, hogy mar csak a jobbak maradnak.

hidegsegg 2018.04.22. 00:18:02

Nem tök mindegy? Másfél-két órás utakon mire eléritek a repülési magasságot, már kezdik is az ereszkedést. Észre sem veszed és ott vagy. Úgyis nyomor van, az ilyen cégek egy 320-as méretű gépbe 30-40 üléssel többet szorítanak be mint normál légitársaságok. Az ablak mellett hűvösebb van, a folyosó mellett lökdösnek, ki kell engedned vécére mert nem bír ki ennyi időt, a reptéren meg már majd nem ér rá elmenni, mert ott már siet. Azért mész fapadossal, mert gyorsabb és olcsóbb mint kocsival és költséghatékonyabb, mint normál társasággal. Ilyen rövid repüléseket a szárnyba kapaszkodva is kibírsz.

2018.04.22. 08:22:52

Igazi fa padokat a fapados légijáratokra!

VT Man 2018.04.22. 09:45:49

@hidegsegg:
Az igaz, hogy ha a folyoso melletti szek ala kell betedd a hatizsakod, ott sokkal kisebb a hely, mint a masik ket ulesnel.

VT Man 2018.04.22. 09:46:51

Engem jobban zavar, hogy a kave minosege fos, nem gond a plusz 2-3 euro, de akkor legyen jo a kave.

Kulics 2018.04.22. 10:56:03

tényleg ennyire egyszerű a sztori, hogy a legvégén kell becsekkolni, mert addigra efogynak a szar helyek. Azok kiosztásával kezdik.
De ha család utazik kisgyerekkel, akkor muszáj megvenni a helyeket egymás mellé. Szóval ez genyóság a rájanertől

PunciLLover 2018.04.22. 11:33:39

Majdnem, de nem. Van még egy lényeges faktor, a Weight and Balance. Standard 70kg vel számolva úgy kell ültetni az utasokat, hogy a repülőgép egyensúlya ideális legyen, pl. nem lehet mindenkit betoszni a hátsó részzre. Ugyanígy, ha sok ülés van pl. ablak mellé vásárolva, azt a másik oldalon ki kell egyenlíteni. Én valami ilyesmi programét írnék a RYR-nek:

loop Fuck Passenger Does not want to pay extra
Give bad seat middle
Check W/B
If W/B = false then give bad seat other (rear, next to loo, etc)
end loop

if no bad seat allocated
give the best to maintain W/B

2018.04.22. 13:03:06

@hidegsegg: ezért nem utazom sehova repülővel. Nem bírom ki a szárnyba kapaszkodva. XDXDXD

2018.04.22. 13:04:53

@Kulics: nem csak ez, nem csak ettől a cégtől.

Szaktanár 2018.04.22. 13:28:25

"A Ryanair sokak szerint nem random módon, hanem a lehető legnagyobb kényelmetlenséget okozva osztja szét az a helyeket az ülések lefoglalásáért pluszt pénzt nem fizető utasok között."

micsoda megfejtés. én meg már azt hittem, teljesen random kaphat bárki jó helyet, akár fizetett érte pluszban, akár nem.

zsenik vagytok, na.

Szaktanár 2018.04.22. 13:33:15

@hidegsegg: sztem alapvetően hibás az a hozzáállás, amit képviselsz, mert tök jó, h te mondjuk fiatalabb vagy, de vannak ám idősebbek is, akiknek egy kétórás úton is ki kell menniük a vécére, esetleg fel kell állniuk, h megmozgassák a trombózisos lábukat. ha ezt most még nem érted, akkor az valszeg a korodnak köszönhető, ha pedig idősebb vagy, akkor a szerencsés genetikádnak, de nem mindenki egyforma, ne feledd. amúgy a "320-as méretű gép" inkább "737-es méretű gép", mivel a ryanair boeingekkel repül.

Sir Galahad 2018.04.22. 13:52:45

@Szaktanár: Mondjuk aki közben klozetre akar menni meg trombózisos lábat mozgatni, az ne utazzon fapadossal, nem?

Szaktanár 2018.04.22. 14:03:07

@Sir Galahad: sztem tökmindegy mivel utazol, nem csak a fapadosok repülnek 1-2 órás utakat, hanem rengeteg legacy társaság is. amúgy meg miért ne utazhatna fapadossal az, aki vécére szeretne menni egy rövid úton? mert te így gondolod?

Sir Galahad 2018.04.22. 14:07:29

@Szaktanár: Tőlem utazhat, te írtad, hogy nekik kényelmetlen végigülni azt az időt.

Szaktanár 2018.04.22. 14:15:08

@Sir Galahad: tökmindegy, h klm vagy ryanair, akinek fel kell állnia, annak fel kell állnia.

retkeslaci 2018.04.22. 17:37:04

Egy rendes (nem fapados) légitársaság esetén is á kell gyalogolni két emberen a WC-re menet, ha az ablak mellett ülsz. Ez nem fapados sajátosság.
Főleg akkor jó ez, ha két öreg vagy kövér ember ül melletted vagy épp alszik az illető. Olyankor zavarás nélkül rendes légitársaság gépén se tudsz kiosonni a budira. Vagy ha a kajás/italos kocsit toszogatják a folyosón a sztyuvik, azok mellett se tudsz elsuhanni.
Fapad engem nem zavar annyira, simán kibírok 2 órát egy középső ülésben is.
Tudomásul kell venni, hogy azért olcsó, mert szardíniásdobozként tömik meg a gépet.

2018.04.22. 21:46:53

Hogyan kerüld el a középső ülést a Ryanairnél?
Úgy, hogy nem utazol gagyi társasággal. Ugyanis az a légitársaság, aki mindenfélét kitalál az utasok ELLEN, és nem fordít kellő figyelmet az utasok kényelmére (pl. férj-feleség-gyerek egymás mellett, stb), az egyben a biztonságot is kockáztatja, mert az úgy olcsóbb. És amelyik társaság a biztonságot kockáztatja, azzal épeszű ember nem repül (ha mégis, akkor meg ne sipákoljon a kényelmetlen-rossz helyen levő ülések miatt).

Exploiter 2018.04.22. 23:50:08

Az ilyen dolgok ellen a legjobb megoldás, ha nem repülsz velük. Nehéz és drága dolog a repülőtársaságok vezetése, egy csökkenő utasszám nagyon hamar térdre tud kényszeríteni egy céget.
Aztán majd a segged is kinyalja, ha kell. Egy kis tartás, emberek.

Pista Bácsi 2018.04.23. 08:46:54

@Exploiter: Hihetetlen, hogy egyes légitársaságok pusztán a saját utasaikkal való kibaszás céljából szándékosan hajtanak végre ilyen szétültetési folyamatokat :-( Eléggé fura, hogy az utasok "jó ülés szerző" algoritmusokat kutatnak, ahelyett, hogy hagynák a fenébe ezeket a társaságokat.

Igazad van, hanyagolni kell ezeket a fillérbaszó légitársaságokat a fillérbaszó utasaikkal együtt. Ezért jó az, ha az ember már nem annyira fiatal, nem számít, hogy egy repülőjegy 20, vagy 200 euróba kerül. Az út teljes költsége amúgy sem csak a repülőjegyből áll, kicsit többet fizet az ember, és máris normális időpontban induló, normális szolgáltatásokat nyújtó légitársasággal repülhet.

Gazsi bácsi lótetű 2018.04.23. 10:22:20

Nos, én utazom Ryanair-rel, és most foglaltam ismét. Az ülések száma a maximális - amit a típus enged. De leszámítva néhány prémium légitársaságot - semmivel nem rosszabb a többinél. A hagyományos légitársaságok használnak business osztályt, és több konyha is van a gépeiken, így ezek miatt kisebb az ülések száma. De az üléstávolság az nagyjából hasonló.
Biztonság:
a fapadosok sokat használják a gépeiket, és fontos a menetrend pontos tartása. Ráadásul sok olyan másodlagos reptérre üzemelnek, ahol nincs megfelelő karbantartás - így fontos, hogy gépeik állapota tökéletes legyen. Ezért aztán fiatal és jól karbantartott flottával üzemelnek.
Gyerekek szétültetése szüleiktől:
ez ugye konkrétan nem igaz. A gyerekek a szüleik mellett kell üljenek. az lehet, hogy a másik szülő kell fizessen párszáz Ft-ot, hogy a család mellett üljön, de egy szülő kötelezően a gyerek mellett fog ülni - ingyen. Mi a két gyerkőcnél a gyerkőcöket egymás mögötti sorban ablak mellé ültetve ingyen ülhettünk a középső ülésre a gyerekek mellé. Így aztán sokat tettünk azért, hogy másnak ne középső ülés jusson. :-)
süti beállítások módosítása