FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Jól jön a szigszalag a nulla lábterű Wizz-gépen

2017.04.29. 23:57 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

A minap volt szerencsénk a Wizz egyik legócskább belső kinézetű gépéhez. A HA-LWA műszakilag bizonyára kifogástalan állapotban van, de már meglehetősen ütött-kopott, toldozott-foltozott. Utóbbi szó szerint. 

Ez a gép abból a szériából való, amelyiknél a Wizz tesztelte a Ryanair fantasztikus, és a jelek szerint megmaradó pratkikusságát, vagyis azt, hogy nincs ülészseb. Így a bunkó utas nem szórja tele mindenféle hulladékkal a zsebeket, és a gép felkészítése egy-egy fordulónál sokkal gyorsabb. Igen, kár, hogy az üveg vizet, újságot, akármit nem lehet lerakni sehova, fogdoshatuk egész úton. No, ezt a remek megoldást alkalmazta a Wizz is azzal a különbséggel, hogy egy lyuk maradt a fedélzeti magazinnak. De nem is ez a gond.

Hanem, kis szörnyünkre visszatérve, az ülések ormótlanul vastagok, ami azért gáz, mert az olyan hatalmas termetű férfiak lábai, mint Guszti - aki talán egy hiányos díszőrségbe még beférne, de Körmend kezdőcsapatába tutira nem - már nem férnek el. Kétméteres emberek pedig ne is próbálkozzanak, mert felesleges, ők üljenek a folyosói oldalon és lógassák ki a lábukat - majd úgyis leviszik a sztyuvik a mozgóbüfével - vagy vegyenek nagy lábterű helyet.

dsc_4045.JPG

A hosszúlábú utas (asszony és férfi), aki bekényszerül a székbe, folyamatosan löködi az előtte lévő ülés támláját. Ettől az anyag egyre több helyen elfárad, így az ülés hátulján repedés, nyílás keletkezik. Ezt a nyílást talán azért, hogy tovább már ne szakadjon, ügyes karbantartó kezek, ahogyan az látszik is, legszigetelőszalagozták. Rendkívül vonzó képet kölcsönözve az enteriőrnek. A ragasztás persze csak ideig-óráig védi a repedést, a folyamat megállíthatatlan.

dsc_4049.JPG

Ez a gép hét éves, de az elrontott ülésfelépítés miatt jóval többnek néz ki a koránál. Tiszta szerencse, hogy ebből a szériából nem jött sok, az újabbak (az A320-asok is, nem csak a 21.esek) már sokkal kényelmesebbek, nagyobb a lábhely és visszatért az ülészseb is. Lutri, hogy épp milyen gépet fogunk ki.  

 A szigetelőszalag bevetése nem különlegesség a légitársaságoknál: nagyot ment pár éve a neten, hogy az easyJet még hajtóművet is ragasztott vele, mi is találtunk már betekert karfát, meg, szintén a Wizznél, egy ilyet is:

asztalka.jpg

 UPDATE:

Tényleg nagyon drága lehet az a speckó ragasztószalag, mert egy másik gépre már nem jutott. Ahogy kommentelőnk is írta, a HA-LPU jelzésű gépen még durvább állapotok uralkodtak, Guszti előtt az asztalka az előtte ülő lány minden mozdulatára lecsapódott, az egész hátrész nyelkett-nyaklott. Lehet, hogy ezeket a típusokat  ha csak lehet, már nem járatják Budapestről, de ez akkor is gáz.dsc_4213.JPG

dsc_4215.JPG

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr4512468173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blende79 2017.04.30. 09:42:38

Amit az easyJet esetén kívül láttál nem "szigetelő szalag" hanem Speed tape (Air tape). A repülőgép iparban üzem szerűen használatos anyag. Egészen eltérő tulajdonságokkal..

wrstjnethn 2017.04.30. 14:03:46

Most mi a baj? Ennyi pénzért az is csoda, hogy nem a földön kell ülni és a biztonsági övvel a padlón lévő karikákba csatolni az utasoknak magukat, mint a raklapokat szokták.

Darth Revan 2017.04.30. 14:13:38

Eletem legkellemetlenebb elmenye a Ryanairhez fuzodik. Sokat utazom veluk, igazabol nem sok panaszom volt rajuk az evek soran.
Az ominozus alkalommal Londonba repultem. Valahogy az egesz uton nem ereztem jol magam, a gep mar majdnem leszallt, kb fel percnyire voltunk a futopalyatol, amikor ereztem, hogy nagy gond van, ketsegbeesve probaltam kikotni az ovet, de elkestem: elhanytam magam. Szerencsemre nem ult mellettem senki, igy legalabb utastarsat nem hanytam le, de en remenytelnul neztem ki. Az utaskisero megkert, hogy maradjak a helyemen es majd csak akkor hoztak par papirtorlot, amikor mar mindenki mas leszallt.

Fuj, annyira gusztustalan volt. Szerencsetlen takaritok, akiknek ezt fel kellett takartitani...

Mindezt megsporolhattuk volna, ha van egy kis zseb az ulesen es benne egy kibaszott zacsi...

PannonBoy 2017.04.30. 14:17:02

Igencsak siralmas a helyzet, főleg, hogy néha a fapados drágább, mint a hagyományos légitársaság.

StanLee · https://newsroll.net 2017.04.30. 14:32:45

@Darth Revan: Tapasztalt utazokent mindig van nalam egy zacsko hanyasnak. Baratnom kinevetett erte, de amikor egyszer a vonaton behanyt, de nekem meg ott volt a zacsko keznel, na onnantol kezdve alap felszereltseg a zacsko nala is.

A korabbi munkahelyemen heti rendszeresseggel repultem, sajnos sokszor nem volt mar ott a hanyos zacsko az uleszsebben, ott is jol jott a zacsi. Persze mindenki rohog rajtam, igazabol azert tartom magamnal, hogy ha masik utasnak kell, akkor ne engem teritsen be :-)

Darth Revan 2017.04.30. 15:03:29

@StanLee: azóta nálam is mindig van zacskó, de szerencsére sosem volt rá szükségem :)

cardiobascuralis 3 2017.04.30. 15:18:33

@PannonBoy:
Viszont nem kötelező velük utazni.

M. Péter 2017.04.30. 15:40:14

Ha jól emlékszem, COPA-n volt az, hogy az ülések fölötti csomagtartók közül néhányat szigetelőszalaggal leragasztottak. Gondolom, hogy a zárral volt gond.

Tke 2017.04.30. 16:25:20

Túlzó a cikk. Nem néz ki jól, de azért 1szer nem szimpla szigszalagról van szó, másrészt a fapad lényege a hatékony takarékosság, 3adrészt a vidéki Magyarországon a lowcost kultúra maga a luxus, bármilyen ellentmondásos is a megállapítás.

ilozv · http://barazdazaj.blog.hu 2017.04.30. 17:39:57

Mozog, de nem kellene -> Ducktape
Nem mozog, de kellene ->WD40.

Egyébként most utaztam velük (HA-LXQ) és patent volt a vas (igen, tudom, az csak pár hetes.)

Ligu 2017.04.30. 18:10:02

@cardiobascuralis 3:
Az a baj, hogy nem mindig lehet választani.
Málta erre nagyon jó példa. A 2016-os szezonig repülte a Wicc és az Air Malta (ami legacy). Utóbbi alacsonyabb áron jobb szolgáltatást nyújtott (feladott csomag, normális méretű férőhely, ingyen ülőhelyválasztás, Pesten nem a karámból indulás, ingyen étel-ital a fedélzeten, Miles&More pontok stb.), ezért mindig vele utaztam. Egy retúrjegy 100-120 EUR között kóstált.
Aztán tavaly sajnos bejött a Ryan az útvonalra, ezért az Air Malta bedobta a törölközőt. Azóta csak a két fapados közül lehet választani, a csupasz retúr jegyár kis kézicsomaggal (ha szerencsés vagy), jön ki 100-120 EUR-ból. Tahát ugyanazért az árért fapados szolgáltatás. Ha hozzáadom a feladott csomagot meg a nem törpéknek való ülőhelyet, símán 200 EUR fölött vagyunk.
Ősztől tavaszig még rosszabb a helyzet, csak a Wicc repül, időnként wicces árakon. Nyilván kihasználja a helyzetet. Tavalyelőtt karácsonykor Turkish-sel mentem haza Istanbulon keresztül, mivel az 240EUR volt, a wicc meg 450 lett volna. Megjegyzem nem ettem még olyan jókat repülőn, mint amit a Turkish felszolgált, pedig már sok társasággal sokfelé jártam.
Előtte karácsonykor pedig Lufthansával Frankfurton át, szintén 250EUR vs 400EUR alapon.

Szóval "a nem kötelező velük utazni" sajnos nem mindig megoldható.
És gyanítom, hogy nem Málta az egyetlen desztináció, ahol a fapados kiszorította a legacy-t, majd pedig változatlan áron szarabb szolgáltatást kínálva kaszál, az utasok meg szívnak.

David Bowman 2017.04.30. 19:32:44

Nem akarok hülyeséget mondani, de úgy tudom, abból a "szigszalagból" többszáz $ egy tekercs.

cardiobascuralis 3 2017.04.30. 20:34:16

@Ligu:
Továbbra sem kötelező. Mehetsz vonattal + hajóval.
Vagy mehetsz Bécsből.

Vagy maradsz a seggeden, mert utazni sem kötelező.

Pepibubó 2017.04.30. 20:58:22

Se kutyám, se macskám a diszkont legtársaság, de a hülyeséget ne terjesszük már a meglévőn túl, ebben a szerencsétlen országban!
A kommunista állam monopol légitársaságai pont 10 szeres áron szállítottak. Igaz, volt bor, sör, és 10 dkg csirkemell.
Számold ki, megérte-e eltartani a rendszer léhűtőit a cégek felső vezetésében!

Pepibubó 2017.04.30. 21:01:14

@Pepibubó:
Ja, és mielőtt valaki orbánpártinak hiszi, amit írtam, gondolja végig, ki rombolja le a szabad piacot hazánkban! A lehető legkommunistább módon.

cardiobascuralis 3 2017.04.30. 22:03:36

@Pepibubó:
Minden ország normál (nem fapados) légitársaságai hasonló árakon dolgoztak akkoriban (a mocskos kapitalistákéi is), a kiszolgálás pedig a Malév járatain a legjobbak közé tartozott Európában, nem kevés díjat nyertek a cateringre.

rfz 2017.04.30. 22:10:41

Ahogy az előttem szóló írta! Inkább megyek Bécsből, vagy Kuala-Lumpurból, vagy akárhonnan de Wizzail sehova.
Emlékszem a sok okos mit sírt a Malév ellen. Natessék, most itt a szép új világ Nektek, szar slotokkal (idősáv), külvárosi repterekkel, zsebben hordott sonkás szendviccsel, annyi extra költséggel, amihez a lexikon is kevés.
Sok sikert.
Aki ma is szeretne még normálisan repülni, az úgyis lufthansával, vagy Britishel megy.

PS : a centi legyen veletek, vagy marad a kéziszütyő :-)))

Sandor Akarki 2017.04.30. 23:18:02

@cardiobascuralis 3: MALÉV nagyon jó volt. Főleg, amikor még a jó öreg Ferihegy üzemelt, az volt az ideális kombó. Amit ma retró stílusnak neveznek (faberakás, drága, jó minőségű anyagok) az volt akkor repülésben a szokásos. Minden silányodik, hiába, no. Zeppelinheimben a múzeumban meg lehet nézni milyen volt a repülés régen: ezüst evőeszközök, fotelek, stb. 90-es években is jó volt még. Azóta meg kb. mint a marhavagon. És ha hozzáadod mennyi idő, pl. kijutni a repülőtérre, végigállni az ellenőrzéseket (ahol jól megröntgeneznek téged is meg táskádat is minden alkalommal) aztán "Világvége II." reptérről bejutni az aktuális városba. Na, ezért próbálok nem menni sehova manapság. Illetve inkább vonattal, a vasútállomások általában legalább központban vannak, pisálhatok amikor akarok és elférek.
Bp-München pl.
- Vonattal Keletiből hét óra. Városból városba.
- Repülővel ki Vecsésnek Ferihegyre 1 óra, megjelenés előzetesen: 2 óra, repülés 1.5 óra, csomagbegyűjtés, kivánszorgás: legalább fél óra, szívás be a városba: 1 óra. Összesen hat óra.
Teletömött hátizsák, kézipoggyász, 15" laptop kényelmesen elfére, táj megtekintése és idegenek emberekkel közös karfához simulás elkerülése, akár egész nap lehet programozni mintha bent ülnék az irodában: priceless.

Sandor Akarki 2017.04.30. 23:25:30

@cardiobascuralis 3: Egy dolgot tudok mondani ami a MALÉV gépeken feltűnt régen. Az összes többi gépen fiatal, kedves stewie-ek voltak. A magyarokon a mosoly nyoma sem látszott, viszont ránc volt bőven. Ettől függetlenül, a szolgáltatás nagyon jó volt.
Ezen a meglepő tényen úgy lendültem túl, hogy elkeveredtem Teneriffére (úgy mondtuk akkor: teneröff) és ott csak férfiak dolgoztak a gépen. Én meg kíváncsi ember vagyok (annak idején Antal Imrét is megkérdeztem, hogy ő-e vagy csak nagyon hasonlít rá; azt mesélte Svájcba megy előadni és ez pontosan az 500. repülőútja) és kérdeztem tőlük, hogy miért. Erre azt mondta a steward, hogy ez egy muszlim légitársaság és a nők itt nem dolgoznak hanem otthon vannak és gyereket nevelnek. Biztos nem lepődött meg a kérdésen, mert a szeme se rebbent. Azóta nem tudom létezik-e még, a légitársaság nevére sem emlékszem.

ergerberger 2017.04.30. 23:50:40

Az volt már, hogy a repülőgép kicsit meg volt HA-LWA?

ergerberger 2017.04.30. 23:52:21

@Sandor Akarki: "pisálhatok amikor akarok"
A repülőn ülve is akkor pisálsz, amikor akarsz.
Sőt, a villamoson a minap egy hajlékony jól össze is szarta magát.

Hórukk 2017.05.01. 02:04:37

Idióta hatóságok mindent tudnak szabályozni amit akarnak: ki és mikor vizelhet a repülőn, ki mit kössön be a saját autójában, hány miligram nitroakármit bocsájthat ki egy közlekedési eszköz stb. A minimális lábtérre miért nincs szabvány?

cardiobascuralis 3 2017.05.01. 04:22:37

@Sandor Akarki:
Nem tudom, ki mondta a Tenerifét teneröffnek, de az nagyon hülye volt.

Ferihegy egyébként ma is üzemel. 1985-től meg minden Malév-gép a 2-es terminálról ment, és oda is érkezett.

Budapestről Svájcba biztosan nem mentél muszlim légitársasággal.
Hagyjuk a kamuzást.

@ergerberger:
"Fosszagot áraszt egy hontalan,
Elhányom magam,
De lehet, hogy ő hány le"
Tegnap voltam Tereskova-koncerten. :-)

@Hórukk:
Olyan szó nincs, hogy bocsájt, már bocsájcsál meg.
Olyan van, hogy bocsát.
Meg hogy milligram.
Amúgy a szabványok 99,999%-a nem hülyeség ám.
A hozzád hasonló agyatlanokat védik saját maguk ellen.

sanyi_a_hegyrol 2017.05.01. 07:43:31

Erdekes latni, ahogy nem tudjuk mi az a szigeteloszalag, de vigan haborgunk rajta.
Hogy az aluminium speed tape-es szemforgatast ne is emlitsuk.

ilozv · http://barazdazaj.blog.hu 2017.05.01. 07:44:26

@sanyi_a_hegyrol: Nem mondod...
A kacsához sincs semmi köze?

Péter 2 2017.05.01. 11:19:11

Nem szigetelőszalag. Duct tape, ha nagyon ki akarod írni, akkor szöveterősítéses ragasztószalag, de ki akarná annyira kiírni, persze. Ragasztószalag, mondjuk.

@ilozv: semmi. Csak a későbbi időkben kezdték ducknak hívni, mert egy cég reklámokokból ezt a nevet választotta, egyébként mindig is duct tape volt a neve. De akkor sem kacsa, a duck egy másik jelentéséről van szó (erős szövet).

@David Bowman: De, hülyeséget mondtál, bármelyik barkácsboltban vagy jobb ábécében kapsz. Olcsó. Felhasználási céltól és erősségtől függően 1-2000 forint.

odamondó 2017.05.01. 12:00:19

@Péter 2: A probléma ott van, hogy ha nem értesz valamihez minek kommentelsz? Ez rohadtul nem duct tape hanem HST (high speed tape). Ez egy aluminium szalag amivel a repiparban megelőznek problémák tovább terjedését (repedés, festék leválás, nem megszáradt szilikon leragasztása stbstb)

zoleyka 2017.05.01. 12:44:22

Jellemző a mai világra, hogy ami régen jó minőségű és ritka volt ( kaja, mosópor, tv, bármi), az most drága, és nem feltétlenül jó. Van ennél is drágább, az talán jó. De régen csak az volt. Meg van az olcsó, ami általában rossz is. Annak idején az osztrákok megvették a Tomi mosóporgyárat, és azt hitték, hogy az ő mosóporuk jobb. Hát nem volt jobb, a Tomit szépen le is silányították.
A sz..r osztrák minőséget ránk sózták, mi meg vettük, mert osztrák, az csak jó lehet. Frau Braun meg megkapta a jó magyar minőséget.

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2017.05.01. 14:06:40

Havonta 1x megyek meglátogatni valamelyik unokámat,a jegy 20-30 ojró, tehát pont leszarom hogy hogy néz ki a gép. Tuti hogy van olyan műszaki állapotban mint a legtöbb utaztató buszos. Ennyi belefér.

cardiobascuralis 3 2017.05.01. 15:23:09

@Gábor6303:
A nyestet felhozni elég röhejes, a szerzői helyesen írni sem tudnak, és időnként egetverő baromságokat hordanak össze.

Esetleg próbáld meg a bocsájt igét felszólító módban ragozni.
Gondolom, olyanokat is gyakran mondasz akkor, hogy bocsájtsál, bocsájtson stb. Merthogy a -jt végű igéknél a j nem esik ki, míg a magánhangzó + -t végű igéknél a t s-re változik felszólító módban.

Szóval fuss neki még egyszer, hátha akkor majd sikerül.

@odamondó:
A képen duct tape van, szöveterősítésű ragasztószalag.
Elég jól látszanak benne a szövetszálak.
Másrészt HST-t hülyeség is lenne beltérben használni, nem is szoktak.

odamondó 2017.05.01. 16:02:04

@cardiobascuralis 3: ok mobilon voltam kb lószart se látni na most megnéztem laptopról. Igen az első 2 képen duct tape van azonban az utolsó az asztal körberagasztás az HST.

Darth Revan 2017.05.01. 22:45:33

@cardiobascuralis 3:
"Olyan szó nincs, hogy bocsájt,"

Dehogy nincs. hiszen te magad is hasznaltad.

Sandor Akarki 2017.05.01. 22:54:30

@cardiobascuralis 3: Pontosan a mondat melyik részét nem értetted? Honnan jött, hogy muszlim légitársaság repült Svájcba (Swissair volt, egyébként a legjobb amíg létezett, asszem fokker 50-es, de ez nem biztos). Olvasd már el még egyszer; értem én, hogy a "fapados" légitársaságok fizetnek, hogy reklámozd őket, de azért legalább egy alapszintű szövegértést nyomhatnál.
Egyébként pedig rosszul tudod, 1985-től a MALÉV az 1-esről repült, a többi pedig a 2-esről, egészen addig amíg az egész 1-es terminált be nem zárták és kizárólag teher terminálként üzemelt.
Gondolom még a 30-on is innen vagy, nem emlékszel.

Sandor Akarki 2017.05.01. 22:57:51

@ergerberger: Big Bang Theory azon része jutott eszembe amikor ülnek és várnak a reggeli nyitásra, Howard arról panaszkodik, hogy a benzinkút 21-es csapdaként működik, mert minden pisiléshez vesz egy üdítőt. Wolowitz pedig úgy oldotta meg, hogy a vádlijára erősített egy pisizacskót és kifejti, hogy nagy előnye az is, hogy a lábát melegen tartja. LOL. Végülis igazad van.

Hórukk 2017.05.02. 00:43:06

@cardiobascuralis 3: Attól, hogy te nem ismered egy magyar szónak egy sokak által használt alakját, az még létezik: www.szabadfold.hu/kultura/elbocsajt_vagy_elbocsat
Ha pedig egy elírást kritizálsz - mentségedre szóljon, hogy sok nyelvtannáci teszi ugyanezt - legalább helyesen tedd, magyarul: milligramm és nem milligram.
Remélem a latin jobban megy mint a magyar, bár a nicknevedet elnézve ezt is kétlem. Hülye vagy, viszont szorgalmas. Mondták már ezt neked?

cardiobascuralis 3 2017.05.02. 13:05:22

@Darth Revan:
Azt hiszem, neked súlyos gondjaid vannak gondolkodás terén.
Szerinted ha leírom egyszer, hogy aÁSdlfján, az onnantól egy szó?
Ha ennyire hülye vagy hozzá, lehet, hogy nem kéne beleugatnod...

cardiobascuralis 3 2017.05.02. 13:10:59

@Sandor Akarki:
Mivel akkoriban elég sokat repültem, nem, koma, a Malév repült az új 2-es terminálról, a többi meg az 1-esről.
De remek, hogy nagy mellénnyel és magabiztosan irkálsz faszságokat.

Vagy azt sem tudod, melyik az 1-es meg a 2-es terminál?

Az meg külön ciki, ha a saját magad által leírtakat sem tudod értelmezni.

@Hórukk:
Neked is csak azt mondom: akkor próbáld elragozni felszólító módban.
Talán utána majd nem ragaszkodsz a hülyeségedhez.

Anyád kurva, de legalább büdös, mondták már neked?

MindentGátlóSam 2017.05.02. 14:10:25

Az viszont pozitívum, hogy a wizz mintha igyekezne a budapesti bázist fiatalon tartani, a régebbi gépeket meg szórják ki a többi bázisukra. A cikkben szereplő gép is Lengyelországból repked, budapesti indulás esetén azért nem látni ilyeneket.
Bár lehet hogy ennek valami praktikus oka is van, amiről nem tudok.

mestska · http://cities.blog.hu 2017.05.02. 14:44:41

@MindentGátlóSam:

A HA-LPU-n, Budapestről, tegnap, ugyanezzel a szar üléselrendezéssel, több ülésnél 3-6 centiméter széles (ennyire állt el a műanyag egyik fele a másiktól) törés volt egyes ülésháttámlákon, ragasztva nem volt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.05.02. 14:49:29

@mestska: haha, mi is mentünk épp tegnap pont ugyanezzel a madárral, Turbulencia dokumentálta is ezeket a rohadó üléseket, frissíti majd a posztot.

MindentGátlóSam 2017.05.02. 14:55:20

@mestska: HA-LPU is kolozsvári bázisról repked, 2 napja hozták át Budapestre gondolom valami karbantartás miatt, majd megy vissza. A stabilan nálunk állomásozó gépek fiatalabbak, szóval elvileg Budapestről repkedve kisebb eséllyel botlik bele az ember ilyenekbe, te pont kifogtad.
Ettől függetlenül egy 6 éves gép esetén ez gáz. Gondolom a legócóbb csomagot kérték a székezésnél.

11110000 2017.05.02. 16:13:00

@MindentGátlóSam:
Ahelyett, hogy örülnétek, hogy ennyi pénzért nemcsak állóhely van, mint a BKV-buszokon.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.05.02. 18:12:29

@MindentGátlóSam: mindegy, hol állomásozik, akkor is gáz. amúgy korábban folyamatosan rotálódtak a gépek a bázisok között, nem lehet, hogy csak azért vannak most iss jobb gépek, mert az első néhány 321-es ide jött és ezeket nem lehet csereberélni a kisebbekkel, meg pestről nyilván nem viszik el szívesen az olimpiás festésűeket?

@11110000: amúgy tökre örülünk, csak rácsodálkozunk, amikor laikus utasok szemével nézve is jól látható hülyeségeket csinál egy légitársaság - pl. ez a széria ezzel az elcseszett székezéssel.

MindentGátlóSam 2017.05.03. 09:12:02

@Fillér B. Gusztáv: Én csak laikusként figyelem egy ideje, de A321-esekből a 4 legújabb Budapesten állomásozik, az ötödik az olimpiai festésű, de az is fél éves.
A "régebbi" A321-esek amik most 1-1,5 évesek már lengyel, román, bolgár bázison vannak. Szóval az új gép automatikusan itt kezd, és helyette a legrégebbit viszik át máshova. A320-asoknál nem tudom hogy megy.
Nekem pl ez is nyom valamennyit a latba foglalásnál, ha tudom hogy a wizz a321-essel repüli az útvonalat akkor szinte tutira néhány hónapos géppel repülök. Ryan azért 10 év körüli gépekkel is gyakran megfordul nálunk.

Darth Revan 2017.05.03. 17:10:51

@cardiobascuralis 3:

edes debil baratom, ha egy szot hasznalnak az emberek, es megertik a hasznalojat, akkor az a szo letezik. a bocsajt raadasul annyira kozkeletu szo, hogy meg az ertelmezo szotarban is benne van.

mindennap tanulsz valamit, orulok, hogy segithettem.
süti beállítások módosítása