Az Y-generáció 69 százaléka lefotózza az ételt, mielőtt enni kezd. „Ha nem posztolod az Instán, meg sem történt?” Lehet, hogy nézegetni és posztolgatni az ételképeket ma már kulcseleme az éttermi étkezésnek, de az is valószínű, hogy úgy teszi tönkre a szórakozásunkat, ahogyan nem is gondolnánk.
Nem csak azért, mert szétvakuzzuk mások vacsoráját a telefonunkkal, hanem azért is, mert a fotók terjedése nem várt módon befolyásolja az ételt, amit elénk tálalnak és az éttermi környezetet, ahol elfogyaszthatjuk.
A múlt hónapban egy híres amerikai szakács jelentette ki, hogy többet nem csinál Instaképes kinézetű ételeket, mert azoknak az íze rosszabb. „Az étel, amit most csinálok, jó ízű” - mondta Alvin Cailan, aki anti-Instagram fánkokat kezdett el sütni.
Ami Instagram-képes, az vagy nagyon gyönyörűségesen néz ki, vagy egyenesen bizarr. A vírusosan terjedő, szép ételes képek miatt készülnek túlcukrozott, egészségtelen fogások, italok az éttermekben. Senki nem akar lemaradni.
Az étterem, amely lépést akar tartani a trenddel, a belső dizájnját is Instagram-képessé kell tegye. Csakhogy az Insta szűrőivel sokkal szebbnek látszanak a terek, mint a valóságban, pontosan azért, mert az app filtereihez igazítják őket. Ezek a terek tetszetősek egy filterrel, de a valóságban az éles fények és a vibráló, szeszélyes tapéták az étkezés élményét ronthatják.
Az éttermek imádják marketingcélra használni az ilyen nyilvánosságot – fogalmazott Zanna van Dijk instagrammer.
A Sketch étterem személyzete nem bátorítja a vendégeket fotózásra, de tudják, hogy az éttermi vacsorák dokumentálása bizony része kultúránknak. „Megkérjük a vendégeinket, hogy legyenek tekintettel más vendégekre, és aktívan közbelépünk, ha valaki felállva kezdene fotózni” – húzták meg a határokat.
(Fotó: instagram.com/londonbrunchguide)