Noha lassan (eléggé el nem ítélhető módon, tesszük gyorsan hozzá) véget ér a nyár és mindenki visszatér a nyaralásból, azért talán még nem késő pár olyan hibára felhívni a figyelmet, amit akkor követhetünk el, ha repülővel utazunk. Reméljük, tudunk segíteni például azoknak, akik most indulnak majd útnak, esetleg jönnek hazafelé.
1. Nem töltjük le a repülőtársaság vagy a repülőtér appját
Manapság már minden valamirevaló repülőtársaságnak és repülőtérnek van saját applikációja, amit nem divatból készíttetnek el, hanem azért, mert ezen keresztül a legegyszerűbb kommunikálni az utasokkal.
Letölteni persze nem muszáj, de a saját életünket könnyítjük meg, ha megtesszük, mert így időben értesülünk minden fontos hírről, legyen az járatkésés, -törlés, vagy bármi lényegi információ. Ezek az appok néha még a reptéren látható képernyőknél is gyorsabbak.
2. Kihagyjuk az online becsekkolást
Elképesztően kényelmes, és a repülőtéren nem kell vacakolni vele – az online becsekkolás igazi főnyeremény, hiszen eggyel kevesebb gond, rövidebb sorban állás (pláne, ha nem kell bőröndöt feladni), arról már nem is beszélve, hogy egyes társaságoknál csak a bejelentkezéskor lehet ülőhelyet választani, és ezt minél később tesszük meg, annál kisebb a választási lehetőségünk. (Nem tudunk például a kedvenc helyünkre, a folyosó mellé ülni… brrrr!)
3. Nem viszünk magunkkal ennivalót
Jó, a gépre nem lehet felvinni, és a biztonsági ellenőrzésen sem megy át, de vártunk mi már nagyon sokat arra, hogy egyáltalán eljussunk odáig, hogy ellenőrizzenek. Márpedig ilyenkor jól jön, ha nem a repülőtéren kell aranyáron vásárolni.
4. Rosszul választjuk meg az öltözékünk
Egy kényelmetlen, rossz öltözet az egész utazást tönkre teheti. Rögtön kezdődik a már emlegetett biztonsági ellenőrzéssel, ahol neki kell állni vetkőzni – öv, cipő, fémtárgyak, stb. Ilyenkor minél kevesebb dolgot kell levenni, annál gyorsabbak vagyunk, ráadásul kinek van kedve a cipőfűzővel vacakolni, vagy az ékszereket le-fel venni…
És akkor még nem beszéltünk magáról az útról (és ez az erősebb érv szerintünk), hiszen egy hosszabb út még nyáron is igencsak kényelmetlen és hideg lehet. Nemrégiben utaztunk a tengerentúlra, szerencsére a nyár ellenére hosszú nadrág, hosszú póló, plusz pulóver került ránk és a kézipoggyászba, és szükség is volt rá, mert a gépen olyan hideg volt, hogy az egyébként a társaság által adott takaró nem lett volna elég. Hosszú órákat pedig senki sem szeret fagyoskodni, vagy esetleg egy jó kis megfázással indítani a nyaralást.
5. Türelmetlenek és udvariatlanok vagyunk
Ne felejtsük el: mi utazunk, de a személyzet dolgozik, és egyébként is az ember inkább mosolyogjon és legyen kedves (mert miért ne?), arról nem is beszélve, hogy könnyen lehet, segítségre szorulunk majd, akkor pedig a türelem és a mosoly is kifizetődik. Az udvariasság csodákra képes (az utastársakkal is)!
6. Személyes adatot használunk ingyen wifin
Csodás dolog, hogy a legtöbb repülőtér már rájött, az ingyenes wifi egyszerűen kell az utasoknak. És szuper, hogy van. Ugyanakkor ami ingyenes, az nem feltétlenül biztonságos is (hogy nagyon visszafogottan fogalmazzunk), tehát csak óvatosan! Ne írjunk be jelszót, ne a reptéren intézzünk a banki átutalásunk, mert könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy feltörték a személyes fiókjainkat. (Ha már itt tartunk, ugyanez érvényes természetesen éttermekben és egyéb nyilvános helyeken is.)
7. Nem jelöljük meg külön a bőröndünket
Képzeljük el, hogy megérkezünk egy hosszú, fárasztó út végén, várjuk a (kék vagy fekete…) bőröndünket, alig várjuk, hogy elhúzzunk a repülőtérről, amikor egyszer csak megindul a bőröndök áradata – 90 százalékban kék és/vagy fekete darabokból. Na, ezért érdemes valamilyen megkülönböztető jelet (például egy rikító színű címkét) rátenni, hogy ne kelljen megvakulni a bőröndáradatban – arról már nem is beszélve, hogy ugye a nevünket se felejtsük el ráírni.