Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Büszke vagyok a lányomra!

2018. május 23. - A Polgi

mecset.jpg

 

A lányom egy vidéki szakképző iskolába jár, amelyik egyébként egyházi fenntartású. Van olyan, mikor szívesen megy, van mikor nem. Elvan. Tegnap beszélgettünk. Persze a tanulásra terelődött a szó. Nem szeretnék az a stupid szülő lenni, aki végig kérdezi a tárgyakból kapott jegyeket és megjegyzéseket fűz azokhoz, inkább a szabad dumálgatást kedvelem. Szó-szót követett, mikor az egyik tanárról kezdett mesélni. Nem szeretném elmondani melyik órán volt, mert féltem a kiscsajt a retorziótól. Az oktató egy az egyben felmondta a M1 TV hírműsorát. Elmondta, hogy muszlim országban a nőknek az utcán csak csadorban lehet járni. Nem nézhetnek férfira, mert azt a muszlim férfi rögtön felhívásnak gondolja és berángatja a csalfa nőt a kapualjba, ahol mindjárt jól megerőszakolja. Este turistának egyáltalán nem tanácsos kimenni az utcára, mert kirabolják és megerőszakolják. A férfiakat is!

A lányom felállt és elmondta, hogy a múlt évben Szarajevóban töltött egy hetet. Bosznia muszlim ország. A bosnyák lányok esténként miniszoknyában jártak az utcán és mindenhol szólt a zene.  Az emberek kedvesek és segítőkészek voltak. Ha kérdezett valamit szívesen segítettek. Ha nem tudta a megszólított a választ, akkor megállított egy másik járókelőt és attól kért segítséget. Csadoros nőt szökőévben egyet látott. Kendőt csak a dzsámi megnézéshez kellett felvenni. Egyébként, ha valaki bemegy egy görögkeleti templomba, akkor ott is illik felvenni a kendőt.

Idén Albániába megyünk. Albánia is iszlám ország. Egy szemernyi félelem sincs bennünk. Biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan jó lesz, mint tavaly. Egyébként iszlám ország Törökország, Marokkó, Algéria, Koszovó is, ahová naponta magyar turisták ezrei indulnak nyaralni.

Azt mondják, hogy az ember, amit nem ismer attól fél. Félni nem jó. Ezért gyűlöli azt, amitől félni kell.  

Sokak szerint a megoldás kulcsa az oktatásban van. A pedagógusok dolga megismertetni a diákkal a világot. Mert, ha a gyerek tudja azt, hogyan működik a világ, akkor már nem fog félni egy más vallású, vagy más bőrszínű embertől. Akkor már kiröhögi a propagandát. Mert tudja, hogy az ember alapvetően jó.

De mit kell tenni akkor, ha a pedagógusnak fogalma sincs a világról?

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr4413995124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teéjesenmindegy 2018.05.23. 21:57:20

@ludwigvan: Igen. Azt kéne tanítgatni, hogy tök jó a békés együttélés, működik, hiszen nézzetek végig az osztályban, Lakatos Ármándó és Kalányos Rozalinda a jó példák, épp most kapták meg a magyar köztársaság jó tanulója elismerést, és első helyen nyertek felvételt az eltére.

morph on deer 2018.05.23. 21:57:33

@A Polgi:
“...a legfontosabb mondatot senki nem mondta vissza. Ez így hangzik. Az ember alapvetően jó.”

De csak azért nem, mert “Magyarország jobban teljesít,” ezért aztán mi már ‘jobbak’, sőt, ‘szélsőjobbak’ vagyunk!

Szóval ez a jelenlegi alapvetés, és mint tudjuk: ki mint vet...

teéjesenmindegy 2018.05.23. 22:01:10

@morph on deer: "Ráadásul én még egy olyan előadást is hallottam egy iraki kurd történesztől, hogy egyes iráni kutatók szerint a magyarok az “elveszett” avagy “elkóborolt” árja törzs. "
Én olyat hallottam hogy anyád egy bablevesért szopik. Akkor ez is igaz?

Te ostoba hülye véglény! Marhára senkit nem érdekel a kitalált rokonságod akármilyen perzsákkal, kurdokkal, kisfaszomtudjakikkel. Bazd meg, itt vagyunk 1150 éve, van egy kultúránk, van egy életünk. Kurvára jó ez így nekünk, pont nem akarjuk ezeket ide. Mi a bús édesanyádat nem lehet ezen megérteni? Nem kell a duma, hogy pont ugyanolyanok, hogy statisztikailag mit hozol ki. NEM AKARJUK. Érted?

A Polgi 2018.05.23. 22:03:47

Mi van ember? Elgurult a gyógyszer? Hpl láttad leírva, hogy be akarja telepíteni őket valaki a lakásodba? Az ostobaságról szól a poszt. Menj inkább a kocsmába és kérj ki még egy felest. A vendégem vagy.

Josagos 2018.05.23. 22:05:59

Éveket laktam Dubaiban, félévet Ománban, de előfordultam Katarban, Egyiptomban is. Sehol nem voltak olyan idióta szabályok, amiket a fidesztévében mondanak. Az arabok barátságosak és kíváncsiak voltak.

Élhető ország volt mind. Piát kicsit nehezebb volt venni, de meg lehetett oldani, meg annyira nem is fontos nekem.

teéjesenmindegy 2018.05.23. 22:10:02

@A Polgi:
" Az ember alapvetően jó. Az imohamedánok között is vannak gazemberek és a nyugati kultúrában is vannak."
És? Ezzel mi a faszt akarsz mondani?
A hithű arab teljesen jó ember, csak nem engedi, hogy a felesége miniszoknyában járjon. Vagy hogy vezessen. Attól még alapvetően jó ember valaki mert mondjuk megerőszakolja a lányod. Akik halálra kövezik a ribancokat azok is alapvetően jók, sőt, talán jobbak is mint te, hiszen a hitük alapján cselekszenek, ezért dicséretet érdemelnek.
Mégis mi a lófaszt kellett volna mondania a tanárnak? Hogy a muszlim országokban, mint Szaud-Arábia lehet miniszoknyában járkálni, meg piálni?
Ha esetleg földrajzból a hegységekről tanulnak, akkor is elkezd okoskodni a lányod, hogy magyaráznak hülyeségeket neki a Himalájáról, ő már volt fent a Gellérthegyen?

teéjesenmindegy 2018.05.23. 22:14:10

@Josagos:
andyinoman.files.wordpress.com/2008/02/coolpix950.jpg
Szeretném látni a te ománi fotóidat, ahol bikinis lányok röplabdáznak.

Omani nők:
i0.wp.com/www.y-oman.com/wp-content/uploads/2015/10/Untitled-34.jpg?zoom=1.75&resize=600%2C400&ssl=1
valahogy ezek sem miniszoknyában vannak.

Ekrü 2018.05.23. 22:15:47

@ludwigvan: " Pont azért kisértek katonák, pont azért kutattak át az Eiffel toronynál, hogy az idióta terroristák ne bánthassanak."-Nézd meg már légy szíves,mielőtt írsz,hogy kinek és mire válaszoltam.Tudod ha katonáknak kell kísérni ,vagy átkutatnak az Eiffel toronynál az bizony nem annak a jele,hogy abban az országban minden rendben van ,biztonságos,hanem épp az ellenkezőjét.Én nem szeretnék egy olyan országban élni ahol a Hősök terét körbevennék palánkkal és csak többszörös árvizsgálások után lehetne bejutni.
"Ennek mi a fene köze van ahhoz, hogy a tanár szerint nem szabad szemkontaktust kezdeményezni nőként egy muszlim faszival? "-Ez,hogy jön ide?Megnézted Te ,hogy én kinek és mire válaszoltam?
"baszod, ne is adj, mert ők se fognak megtanítani a normális ragozásra, rövidítésre. "-Na ,ez már a személyeskedés kategória.De ha már helyesírás a kísérték bizony hosszú í.

A Polgi 2018.05.23. 22:21:13

Azt, hogy a világ nem fekete és fehér. És ez így jó. Azt, hogy vannak olyanok, mint te és vannak olyanok, mint én. És megférünk egymás mellett. Te felveszed a pénzed a pénztárban. Minnél több a trágár szó, annál nagyobb az összeg. Hajrá.

Belzebubo 2018.05.23. 22:28:10

@teéjesenmindegy: tudod, mert az úgy volt, hogy a gonosz cia, fbi, nsa csak úgy odament, hogy ti békés, nyugodt, jó létben élő sziriaiak, ugyan kezdjetek már el tüntizni, fevonulgatni, meg lázadozni a ti derék, családbarát, tisztakezű elnökötök ellen, aki a demokrácia mintaképe. Erre azok a homlokukra csaptak, hogy jééé, milllen igaz, hát mennyivel jobb, ha tankokkal lövetnek, meg ideggázokkal hajigálnak bennünket - az az igazi buli ... szerinted

morph on deer 2018.05.23. 22:28:34

@Androsz:
“ Kifogásolni tetszik az általánosítást? Akkor tessék nem elkövetni ugyanezt a hibát.”

Azért van egy alapvető különbség: a pedagógus gyerekeket oktat, ez a hivatása (munkája?) és nem egy szabadon véleményezhető blogon mond véleményt!

És ez a probléma is ebben az esetben, nevezetesen, hogy az oktató pontatlan információt közöl valósként, miközben a hallgatósága nincs igazán abban a helyzetben, hogy érdemben cáfolja, vagy vitatkozzon vele ha úgy adódik.
A fenti példa a fehér holló, ahogy látom.

teéjesenmindegy 2018.05.23. 22:28:39

@A Polgi: Ez gondolom nekem jött, csak nem sikerült :D
Szánalmas ez a baromság, hogy bárki fizetne. Kettőnk közül te élsz az államból, nem én. Maradjunk ennyiben. És olyan baszott okos vagy, amikor arról beszélsz, hogy vannak különbségek, de aki nem azt fújja amit te, azt nyilván fizetik érte. Mert ugye önállóan nem lehet más véleménye senkinek mint neked.

Ja, nem fekete-fehér a világ. Mesélj, ha az állítólagos tanár mondjuk arról beszélt volna, hogy Dél-Amerika veszélyes, akkor is felállt volna a lányod, hogy ez hülyeség, hiszen egyszer már voltatok zumbaórán, és ne kamuzzon itt a tanár a riói bandaháborúkról?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.23. 22:32:42

@Ekrü: "És manapság a gyerekek többsége is sokat utazik.Az enyém pld.idén Párizson akadt ki,a körbepalánkozott Eiffel-tornyon..."

A terroristák célja a terror. Azaz az állandó félelem kialakítása az emberekben. Harminc éve én este tehettem egy felejthetetlenül kellemes sétát a Chaillot palotától egészen az Eiffel-torony alá, aztán még bámészkodtunk ott, megszemléltem a lábazat szerkezetét, aztán nézegettük a sétahajókat, szórakozásból alkudoztunk a néger árusokkal, figyeltük a görkorizókat és így tovább. Tavaly a feleségem ott járt, és nem tudott a torony közelébe menni, mert őrült hosszú sor állt a biztonsági kapuknál. Franciaország, és az egész világ elég jelentékeny része fél a nyugatellenes szélsőségesek akcióitól. Ez a terror. Most már tényleg nem nagyon érdemes Franciaországba menni.

Érdekes, hogy Rómába viszont igen. Mindenhol állnak katonai dzsipek, géppisztolyos őrök, de ez inkább elővigyázatosságnak látszik, mint folyamatos aggodalomnak. Ők, úgy látszik, kicsit lazábban veszik a dolgot, mégiscsak olaszok. Igaz, hogy az illegális bevándorlók tömege árad be hozzájuk, de még nem alakult ki a füstös és feteke emberek olyan óvatos méregetése, mint ameddig Párizs már eljutott, köszönhetően az észak-afrikai bevándorlás több évtizedes folyamatának. Párizs nem is annyira kívül levő részén szabályos gettó van, Róma ebben még le van maradva.

teéjesenmindegy 2018.05.23. 22:32:47

@morph on deer: Tehát akkor a tanárnak azt kellett volna mondania, hogy egy mohamedán országban direkt az a túlélés kulcsa, ha a nó levetkőzik, és mondjuk szemez a szembejövő pasikkal. Ezt csipázzák a helyiek, ugye? Erre kell tanítani a gyereket, hátha kipróbálja mondjuk Rijadban...

teéjesenmindegy 2018.05.23. 22:35:23

@Androsz: Mert olaszban kevesebb az arab. Még. A néger meg csak kicsit lustább és kicsit koszosabb a délolasznál, szóval olyan nagy ujdonságot nem okoz.

morph on deer 2018.05.23. 22:42:16

@teéjesenmindegy:
“van egy kultúránk, van egy életünk”

Ez lenne az a kultura?
Hát nem sikerült valami fényesen, az már igaz, ha te reprezentálhatod...

Amúgy nem bableves volt, rosszul emlékszel.

Egyébként felfogtad, hogy miről volt szó?
Nem hiszem.
Ugyanis pont azt magyaráztam, hogy az iráni NEM arab, és az ősmagyar Nimród legendának (tudod, Hunor, Magor, csodaszar vas) van egy párhuzamos változata.
Az gondolom fel sem tűnt, hogy akkoriban nem muszlimokról volt szó, és akkor még nem éltünk itt 1150 éve, sőt egyáltalán a környéken sem!

De nyugodta óbégass tovább, te kulturemberek gyöngye, legalább mindenki fogja tudni, milyen is az, ha 1150 éves...

élhetetlen 2018.05.23. 22:43:40

@Ekrü: Tény, nem tudom, mi van most Egyiptomban, de vallás váltás nem volt, csak kormányváltás. Talán nyolc éve voltam utoljára, aztán a lábam megadta magát a sorsnak, nem utazom. A konvoj, nem konvoj volt, csak egy autó, akik kikísértek Kairóból Hurghada felé, aztán átadtak egy másik autónak, és jól elszórakoztak, egymást előzgetve. Foglalkoztatás. (És annyi biztosítás, hogy valami hülye ne menjen ki a sivatagba brahiból, mert akkor ott hal meg.). Akkor még az volt, hogy a helyi idegenvezető nevetve mondta, hogy náluk mindenkinek van munkája, még az útlevél pecsételés is úgy megy, hogy egy ember tartja az útlevelet, egy meg pecsétel. Nemhogy az ottani bazárba, de a 15 km-re levő régi falu bazárjába is kimentem úgy, hogy nem a 10 LE-es “csak engem visz” mikrobuszt fizettem, hanem felszálltam a helyi járatra a melósok közé, egyedül. 1/2 LE-fizettek ők, én mint külföldi, nagyvonalúan 1 egész LE-t fizettem. Nagrágban is. Soha, senki nem inzultált. Az a HP (nem a nyomtató), aki ott, ahol ez nem illik, kimegy seggig érő szoknyában, és köldökig kivágott blúzban, azt meg inkább ne minősítsük. Miért is létszükséglet miniszoknyában, mellet kirakva mászkálni? Mindig egyedül voltam Egyiptomban, és sokszor, mert annak is megvan a varázsa, hogy a Vörös tengerben karácsonykor is lehetett fürödni. Aztán voltam bazárban Tunéziában, Marokkóban több városban, persze Isztambulban, de te biztosan jobban tudod, hogy ezek mennyire veszélyes helyek.

Ekrü 2018.05.23. 22:50:59

@Androsz: Akkor hasonló a tapasztalatunk Párizzsal és Rómával kapcsolatban. :)) Bár én félek tőle ,hogy előbb-utóbb Róma is Párizs sorsára jut.Rómába legelőször kb. 18 évvel ezelőtt voltam,legutóbb pedig tavaly decemberben,és bizony ott is nagyon sok a változás.Ahogy Londonban is.Igazából azt nem értem ,miért kell mindezt úgy beállítani ,mintha természetes dolog lenne a sok biztonsági óvintézkedés a palánkokkal,a beléptetőrendszerekkel,az átvizsgálásokkal,a géppisztolyos katonákkal.És miért kell azt hazudni,hogy "nem félünk",hisz a vak is látja,hogy félnek,különben nem lennének a palánkok stb.

morph on deer 2018.05.23. 22:59:17

@teéjesenmindegy:
“Tehát akkor a tanárnak azt kellett volna mondania”

Azon túl, hogy egyáltalán minek, talán azt kellett volna mondania, amiről van fogalma.
Mert például azt is lehetett volna mondania, hogy ha muszlim vallású országba megy valaki, akkor ajánlatos figyelembe venni a helyi vallásból eredő szokásokat, mert nemkívánt következményekkel járhat, ha valaki nem teszi ezt.
Például a fedetlen fej nőknél a mecsetben, vagy hasonló helyeken - ahogy pl Rómában az újjatlan női ruha sem jó választás a templomban.

Az ugyancsak alapvető, hogy a szemkontaktusra érdemes figyelni, ahogy pl lehet, hogy téged is arcon csap egy vérmesebb olasz, ha a nejét/csaját bámulod. A tartós és nyílt szemkontaktust valóban ki- sőt felhívásnak veszik némely helyen, az utcalányok sajátos jelzéseként értelmezik, ez van.

Mindezt a végletes hülyeségek nélkülbugyancsak el lehetne magyarázni, de akkor ugye nem lenne politikailag korrekt - a fidesz normák szerint.

És ez az alapvető gond ezzel az egésszel, hogy már az iskolában is ez zajlik.

Ekrü 2018.05.23. 23:04:58

@élhetetlen: Mikor mi mentünk akkor bizony az úgy nézett ki,hogy elöl ment 3-4 páncélozott katonai jármű,utána a szállodák buszai ,majd végül megint 3-4 páncélozott jármű.Az ,hogy a helyi vezető nevetett ,meg elbagatellizálta az azért volt,mert valószínű nem akarta a turistákat megrémíteni,de azért lássuk be ,egy biztonságos országban foglalkoztatás ide vagy oda, nem kell katonai kíséret ahhoz ,hogy eljuss egyik helyről a másikra.
"Az a HP (nem a nyomtató), aki ott, ahol ez nem illik, kimegy seggig érő szoknyában, és köldökig kivágott blúzban, azt meg inkább ne minősítsük. "-Semmilyen seggig érő szoknya nem jogosít fel senkit arra,hogy erőszakoskodjon egy nővel.Épp ez a probléma a muszlim vallásúakkal,hogy szerintük aki így öltözködik azzal bármit lehet tenni.Ezzel a megjegyzéseddel gyakorlatilag ezt Te is megerősíted.

élhetetlen 2018.05.23. 23:25:52

@Ekrü: Kezdjük újra. Harminc évvel ezelőtt nem volt jelentős terrorizmus Egyiptomban (sőt, semmilyen), és akkor is minden pénzváltó előtt ott volt egy páncél mellvéd, és egy fegyveres katona. Soha nem láttam, hogy valamelyik is lőtt volna. Ott nem közmunkásokat foglalkoztattak az árok szélén, hanem fegyveres őröket, mert ettől a turisták úgy érezhették, hogy vigyáznak rájuk. Nem kell ezt felfújni. Azt nem tudom, hogy téged mikor kísért egy páncélozott hadosztály. Más. Pesten, egy koncert a Zsinagógában, ugyanúgy biztonsági kapu, és belenéznek a táskádba. Micsoda élhetetlen, terrorveszélyes hely Budapest, ugye? “Vagy a párizsi metróban uralkodó szeméthalmoktól.A véleménye az volt,hogy ez már nem Párizs,és soha többet nem akar oda menni.” Nem tudom, hány éves a gyereked, honnét tudja, hogy ez a Párizs már nem Párizs, milyen régi összehasonlítási alapja van. Én 25 éve voltam három hónapot Párizsban, akkor is ugyanez volt, reggelre kitakarították a metrót, aztán adott vonalakon, főleg a nagy áruházak mentén du. ötre térdig ért, nem a kosz, csak a csomagolóanyag, aztán reggelre megint eltakarították. De ne menjen többet a gyereked, semmi gond, Párizs nem veszít ezzel semmit.

zokogjatok 2018.05.23. 23:29:41

@A Polgi: Lol arányokról hallottál már ember? Mennyi fehér és mennyi arab él európában, ehhez képest a terror hogyan viszonyul?

Abszolút értékekkel könnyű csalni, pl. a tehenek sokkal több embert ölnek meg mint a cápák, tehát akkor sokkal veszélyesebbek is? Vagy esetleg csak gyakrabban találkozunk velük? :D

zokogjatok 2018.05.23. 23:33:49

@Belzebubo: Hiába ironizálsz, az USA rendszeresen indít polgárháborúkat és puccsoltat kormányokat. Miért ne tenné, ha meg tudja tenni és az az érdeke.

Nesze egy baráti 444 link:
444.hu/2017/01/17/amerika-szaz-eve-hekkel-szet-valasztasokat-vilagszerte

Vagy pl. Chile:
www.nytimes.com/2017/10/14/world/americas/chile-coup-cia-museum.html

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.23. 23:45:14

@élhetetlen: A metróaluljárókban uralkodó szutykot évek óta nem takarították, az ott uralkodó tömény húgyszag sem reggeltől termelődik újra.

"Nem tudom, hány éves a gyereked, honnét tudja, hogy ez a Párizs már nem Párizs, milyen régi összehasonlítási alapja van."

Talán onnan, hogy látott a régebbi Párizsban játszódó játékfilmeket, dokumentumfilmeket, hallott másoktól lelkes útibeszámolókat. Érdekes módon Párizsról mindezek alapján tényleg képes egy elég hiteles kép kialakulni, mert tényleg olyan volt. Most is eléggé olyan, csak valahogy elkoszolódott, elrendetlenedett, elveszett a régi színe. (És valamiért eltűntek a metrókból a mozgólépcsők. Talán mert költeni kellett a karbantartásukra. Nem csak "Orbánisztánban" hanyatlanak dolgok.)

élhetetlen 2018.05.23. 23:59:39

@Ekrü: “úgy nézett ki,hogy elöl ment 3-4 páncélozott katonai jármű,utána a szállodák buszai ,majd végül megint 3-4 páncélozott jármű.”. Nem írtad meg, hogy mikor, lehet, hogy már így van, mondtam hogy ezt nem tudom. “Semmilyen seggig érő szoknya nem jogosít fel senkit arra,hogy erőszakoskodjon egy nővel.Épp ez a probléma a muszlim vallásúakkal,hogy szerintük aki így öltözködik azzal bármit lehet tenni.”. Nem érted a lényeget, nem, nem lehet “mindent” megtenni, de próbálj meg bemenni egy ortodox, vagy akár katolikus vallású templomba, nem fognak megerőszakolni, ahogy a muszlimok sem erőszakolnak meg mindenkit, ez hülyeség, de úgy kihajtanak, mint annak a rendje. Az meg mindenhol úgy van, hogy aki nem képes betartani a társadalmi elvárásokat, azt a társadalmon kívülinek tekintik, és ennek akármilyen következménye lehet. De ez nem az adott társadalom hibája. Mondd már meg, milyen késztetés kell ahhoz, hogy én akkor is bemegyek egy mecsetbe, vagy zsinagógába nő létemre fedetlen fejjel, ha ezt nem illik tenni? És nézz már szembe a tényekkel. Aki egy muszlim országba úgy öltözve megy ki az utcára, mint egy amszterdami kurva, az ne vegye zokon, ha annak nézik. Ja, nem lesz ideje előre kérni a taksát? Viselkedni tudni kell, és akkor általában elkerül a baj.
Már csak szórakoztatás. Jordánia, befizettünk egy buszos körútra. Főváros, du. négy körül. Valaki kiszúrja, hogy minden kocsiban egy fejkendős nő ül, sehol egy férfi. Mi van, itt csak a nők vezetnek? Nem ez volt az az időpont, amikor az anyák mentek a gyerekekért a suliba. Nem egyformák a muszlim országok sem. Ehhez még annyit, hogy tiltsuk be a fejkendőt. Képzelj el egy palóc nénit, akit arra akarsz kényszeríteni, hogy fejkendő nélkül menjen el a vasárnapi misére. Na, pláne, miniben, mert most az a divat. Szóval ne legyünk merevek, hülyék.

teéjesenmindegy 2018.05.23. 23:59:43

@morph on deer: Nem nagyon megy a szövegértés mi?
Mi a kultúránk? Hát az bazmeg, hogy azt mondhatom neked, hogy az anyád egy kurva, és erre te nem ölöd meg a lányomat revansként.
Vagy az, hogy lemehetek az utcára részegen kolbászt enni. Vagy az, hogy elmehetek a strandra a bikinis csajommal. Az, hogy a sixtusi kápolnát nem meszelik fehérre, és nem átkozzák ki Michelangeót, mert lefestette istent.
Hogy keresztet vethetek, ha úgy érzem. Hogy ha valami nem tetszik, akkor nem kapásból felszedem az utcaköveket és dobálózok.

Marhára leszarom, hogy az irániak nem arabok, hanem perzsák. Ugyanolyan elbaszott idióták, és marhára nem akarok velük élni. Mellesleg az irániak nem nagyon jönnek errefele.

A párhozamos legendádat meg dugd fel a valagadba. Se a nyelvünk, se a rovásírás, se a vallásunk, se semmink még csak távolról sem hasonlít se az arabra se a perzsára. Szóval a szíriusz baromság is közelebb van az igazsághoz. De egyébként akkor mi a fasz van, ha rokonok? Ezer éve más az irány, baszod. Ez nem zavar?

teéjesenmindegy 2018.05.24. 00:02:26

@élhetetlen: Helyes, ne legyél hülye.
"Aki egy muszlim országba úgy öltözve megy ki az utcára, mint egy amszterdami kurva, az ne vegye zokon, ha annak nézik. "
Teljesen jogos. Be kell tartani az ottani előírásokat. OTT.
De attól ITT még elmondhatja a tanár, hogy ez van? És akarhatjuk azt, hogy ITT ne legyen az mint ott?

teéjesenmindegy 2018.05.24. 00:06:29

@morph on deer:
" hogy egyáltalán minek," - Egyszer azért sírtok hogy a tanárok nem az életre nevelnek, egyszer az a baj, ha elmondja, hogy mi van
" talán azt kellett volna mondania, amiről van fogalma. " Van fogalma. Több mint neked.

"Mert például azt is lehetett volna mondania, hogy ha muszlim vallású országba megy valaki, akkor ajánlatos figyelembe venni a helyi vallásból eredő szokásokat, mert nemkívánt következményekkel járhat, ha valaki nem teszi ezt. " Ezt mondta. Nem szabad vetkőzni, nem szabad szemezni, nem szabad egyedül mászkálni. Ezt mondta el.

dr. mesterséges színezék 2018.05.24. 00:18:11

Direkt kerülve a migráncsalapú adok-kapokot azt mondanám, hogy éppen a tanár érzékeny témában böfögött vissza agitpropot, amely agitprop az ismeretein és személyes tapasztalatain tátongó lyukat foltozta be (legalábbis ebben a hitben élt). Ez a téma így-úgy, de megjelenik a királyi médiában.
Viszont bármelyik, mindegyik tárgy témakörében naponta elhangzik baromság bakiként vagy tudatlanságként - előbbi olyan tanár részéről, aki tudja, de figyelmetlen, és kész korrigálni; utóbbit dilettáns tanár produkálja, és a tévedését véletlenül sem korrigálja, ha véletlenül felismeri, és ha a gyerek/szülő hívja fel rá a figyelmét (rossz esetben a saját tudásában elbizonytalanítva), akkor arroganciával támogatja meg a baromságot.
Most az állami tévében az agitprop mellett nincs Mindenki Iskolája, ahol a dilettáns pedagógus szembesülhetne azzal, hogy valamit elmulasztott a katedra másik oldalán, és bepótolhatná - most CSAK agitprop van, és példamutató arrogancia. A manifeszt jobban teljesítés.

birka menet 2018.05.24. 00:46:17

@midnightcoder2: @Ekrü: @röf: @teéjesenmindegy: @jajdehülyevagyok: @Androsz:

Megjöttetek zokni agyú, nullás észre lehülyitett NER birkák? Igen, aholl muszlimok vannak ott minden nőt megerőszakolnak, mindenkit felrobbantanak. Vagy csak a felét. Hát ezért is van túlszaporodás az araboknál, illetve deghogy is, hiszen midnenkit felrobbantanak úgyhogy a végén mégis csak népesség fogyás van.
Jól megfigyelhetjük ezt Nyugat-Európában, ahova a muszlimok már 50 éve bejöttek, látjuk, hogy a nyugati társadalmakban a népesség fogyás előrehaladott a miúszlim invázió következtében.

Orbán Viktor szögesdrót kerítése és aknazára ettől menti meg a magyarokat. Ez a nemzet virágzik, szaporodik és senki nőt nem erőszakolnak meg és semmi emberölés nem történik.

Ugye ti ostoba falusi fidióták?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.24. 01:53:39

@birka menet: " Igen, aholl muszlimok vannak ott minden nőt megerőszakolnak, mindenkit felrobbantanak."

Vagy hülyeségből, vagy az ellenlábasaitok hülyének nézéséből, de még mindig rendszeresen felbukkan ez az "érv". Senki nem állította, hogy minden muszlim terrorista, sem hogy minden nőt megerőszakolnak, se más "minden"-t. De van néhány muszlim, akiből terrorista lett – bár közülük nem egy már európai országban nevelkedett –, és történik néha olyan, hogy nőket megerőszakolnak. Ezt nem az M1 híradójából tudjuk, hanem minden híradó el szokta mondani. Ezekkel az esetekkel az a baj, hogy bár nem minden muszlim robbant, egyikünk sem tudhatja, hogy közülük ki az, aki legközelebb robbantani fog. Ott van közöttük, de nem tudjuk, melyikük. Azt sem tudhatjuk, hogy a nagy ritkán bekövetkező merényletek következő esete nem pont ott és akkor lesz, ahová én megyek. De úgy szokott történni, hogy valami arabus faszi besétál, aztán egy csomó ember meghal.

Az ember általában félti az életét, és mivel minden európai média elmeséli, hogy már megint muszlimok csináltak valami nagyon durvát, az utcán járkálók aggódnak, hogy nem az az arabnak látszó fazon készül-e a következő merényletre. Lehet, hogy benned semmiféle ehhez hasonló érzés nincs, és számodra fel sem tűnik, hogy ki látszik valami arabusnak, és ki svédnek, de nem ez az általános.

röf 2018.05.24. 06:25:28

@morph on deer:
Az utolsó tagmondatoddal egyetértek.

2018.05.24. 06:25:50

@élhetetlen: "az meg mindenhol úgy van, hogy aki nem képes betartani a társadalmi elvárásokat, azt a társadalmon kívülinek tekintik, és ennek akármilyen következménye lehet."

Hár Európában például ez sajnos nem mindig van így. Adódnak esetek, mikor bizonyos csoporthoz tartozó emberek nem tudnak viselkedni, és mikor rájuk pirítanának, akkor még nekik áll feljebb. Esetenként még jogvédők is segítik őket ebben.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2018.05.24. 06:44:41

Anyád egy birka volt a lányod meg egy lotyó.
Se Tunézia se Egyiptom nem biztonságos, max szerencséd van.
A jelenlegi terror fenyegetettség nem másnak köszönhető mint az elbaszott nyugati szélsőségesen liberális politikának. A mindenbe mindenhol bele akarunk pofázni történetnek következményei vannak, voltak is lesznek is. Amíg csak terrorizmus van addig jó, mert addig feszegetik az amerikaiak es az agyhalott angolok a pofonládát amíg ki nem nyílik..

HARP3R 2018.05.24. 06:46:41

Tény, hogy a kormánypropaganda a migránsoktól és muszlimoktól való rettegés előidézésére van beállítva. A hű, nemzetu vérmagyarnak napi 1 óra rettegés a minimun követelmény. Én ezt ma reggel teljesitettem már. Egyébként azt azért a poszthoz hozzátenném, hogy Boszniánál és Albániánál vannak keményebb muszlim országok is. Ha például Jemenbe, Szaud-Arábiába, esetleg Afganisztánba vagy Szudánb, Szomáliába vetődnének el ... ott nem biztos, hogy megúsznák a miniszoknyás kisérletet.

midnightcoder2 2018.05.24. 06:46:46

@ludwigvan: "Srácok! Nem kell egyből letámadni a bloggert!"
Bántottam én őt egy szóval is ? Én csak kellemes szabadidős tevékenységet ajánlottam neki kellemes, biztonságos, és mostanában meglehetősen olcsó turistacélpontoknál.

midnightcoder2 2018.05.24. 06:49:22

@HARP3R: Általában a legtöbb ország ahonnan a migrik jönnek olyan hely, ahol a miniszoknyás kísérlet szerintem nem feltétlenül jó ötlet, de a blogger nyilván mint nem nemzethű vérmagyar sokkal okosabb nálam, így ő bátran kipróbálhatja ezt és megcáfolhat.

Értetlen... 2018.05.24. 07:05:03

"De mit kell tenni akkor, ha a pedagógusnak fogalma sincs a világról?"

Ez a mondat ami nagyon ki tud akasztani pedagógusként..... Havi 150 ezerből vajon mennyit lehet félretenni nyaralásra? De ne nevezzük nyaralásnak... A világ megismerésére?!! Pont ezért kellene megfizetni a pedagógusokat, hogy jobban ráláthassanak a világra! Oly' szívesen eljutnék végre egy színházba.. Vagy uram bocsá' egy Balatoni nyaralásra! De strandra sem jutok ki mert a 90 ezres albérlet után örülök ha ételre jut.... Kedves blogger! Szívesen eljuttatom a bankszámlaszámom, hogy hozzájárulhasson a világnézetem bővítéséhez!

Ekrü 2018.05.24. 07:30:01

@élhetetlen: . "Harminc évvel ezelőtt nem volt jelentős terrorizmus Egyiptomban "-30 éve nem igen mehetett senki Magyarországról Egyiptomba.Amúgy utoljára kb. 7-8 éve voltam,azóta nem megyek,megpróbálok inkább biztonságos helyekre utazni.
"Aki egy muszlim országba úgy öltözve megy ki az utcára, mint egy amszterdami kurva, az ne vegye zokon, ha annak nézik. "-Tehát a fent említett tanárnak teljesen igaza volt amikor leírta ,hogy milyen a nők helyzete egy muszlim országban,és a blogíró gyermeke volt a tájékozatlan.Valószínű csak azt szajkózta amit otthon a szülei beleneveltek.
"Nem tudom, hány éves a gyereked, honnét tudja, hogy ez a Párizs már nem Párizs, milyen régi összehasonlítási alapja van. "-16 éves.Többször volt Párizsban,elsőként 6 éves korában,legutóbb most.Hidd el van összehasonlítási alapja.Ahogy Rómáról és Londonról is.Manapság a gyerekek is rengeteget utaznak és bizony sok mindent látnak.Amit látnak azt pedig bizony elmesélik egymásnak.

metal · http://electric.blog.hu 2018.05.24. 07:31:51

A kormány nyomja a saját propagandáját? IGEN, valóban. De ti meg nyomjátok a sajátotokat. Mennyiből jobb ez? Semmivel, és amíg erre nem jöttök rá, addig nem is lesz eredményetek. Amíg csak a neten nyomjátok a féligazságokat, addig marad a langyos vízben üldögélés (bár elég sok ellenzéki főembernek láthatóan csak ez a célja).

apro_marosan_petergabor 2018.05.24. 07:53:05

Stílusodból látom, "modern" krapek vagy (qz nem lenne baj, de elég felszínes is), akkor mi a fenének egyházi fenntartású iskolába járatod lányodat? Ha mégis, miért gondolod, ott felkészületlenek, világtól elszigeteltek a tanárok? szerencsére Mo idejében lépett és talán elkerülhető újra a 150 éves iszlám elnyomás, sok európai ország már nem ebben a helyzetben van, s boldog lenne, ha visszafordíthatná az idő kerekét... Indiából az iszlám sok európai országnyi területet szakított ki 700 éves elnyomás után... Muszlim lakónak kiváltságai ellen (erőteljes nőelnyomás - 4 feleség, elképesztő válási jog) az indiai nők, hinduk férfiak kemény küzdelmet folytatnak
Foglalkozz egy kicsit a történelemmel, forgasd a fejed, legyél nyitottabb több forrásra, nézz körül a világban, s hagyd a tanárait nevelni lányodat, nem fog vele rosszul járni.

apro_marosan_petergabor 2018.05.24. 07:54:51

@Értetlen...: Kedves pedagógus, hadd tanítsalak, ma már nincs albérlet - bérlet, lakásbérlet van. Vagy ki a főbérlőd? Esetleg a lakás tulajdonos?

midnightcoder2 2018.05.24. 08:28:06

@apro_marosan_petergabor: A nyelv változik. Ma már valóban nincs a cuculizmusból ismert albérlet, de a köznyelvben a lakásbérlést már vagy 30 éve albérletnek hívjuk.

freemanowe 2018.05.24. 08:30:53

Mégis miből lehetne egy mai pedagógus felvilágosult és világlátott? Abból a 140e nettóból? Jó ha egy évben egyszer összejön belőle egy fapadosra... Inkább örüljenek, hogy van még tanár a pályán és nem ment el még az aldi-ba kasszásnak.

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.24. 09:03:33

Remélem a lányod egyszer majd eljut mondjuk Szaúd-Arábiába, egyedül, miniszoknyában, azt majd utána posztolsz az eredményekről...

A Polgi 2018.05.24. 09:41:51

Remélem én is, hogy egyszer eljut Szaud-Arábiába is. De addig kihasználjuk a kormányunk adta lehetőségeket, hiszen a keletiu nyitás politikájával új fapados járatok nyíltak meg. A pályázatot a wizzair nyerte meg, így el lehet jutni olyan muszlim országokba bagóért, mint Albánia, Koszovó, Azerbjdzsán, Kazahsztán. Ugye senki nem gondolja azt, hogy ezzel az volt a szándéka kormányunknak, hogy az olcsó repjegyekkel megszédített miniszoknyás lányokat megerőszakolják a vadkeleti muszlimok?

A Polgi 2018.05.24. 09:55:50

Bölcs kormányunk azt szerette volna elérni, ha kinyílik a világ a magyarok részére és megismerünk más kultúrákat is. Sajnálatos tény, hogy a fizett kommentelőiket elfelejtették erről értesíteni:)

Homo fideszbirkusz 2018.05.24. 09:57:24

@Androsz: "Senki nem állította, hogy minden muszlim terrorista, sem hogy minden nőt megerőszakolnak, se más "minden"-t. De van néhány muszlim, akiből terrorista lett, és történik néha olyan, hogy nőket megerőszakolnak. Ezekkel az esetekkel az a baj, hogy bár nem minden muszlim robbant, egyikünk sem tudhatja, hogy közülük ki az, aki legközelebb robbantani fog. Ott van közöttük, de nem tudjuk, melyikük. Azt sem tudhatjuk, hogy a nagy ritkán bekövetkező merényletek következő esete nem pont ott és akkor lesz, ahová én megyek. "

Figylej Homo Agymosott Fideszbirkusz, ezt a magyarokra is pontosan uganígy elmondhatod:

Senki nem állította, hogy minden MAGYAR gyilkos, sem hogy minden nőt megerőszakol, se más "minden"-t. De van néhány MAGYAR, akiből gyilkos lett, és történik néha olyan, hogy nőket megerőszakolnak. Ezekkel az esetekkel az a baj, hogy bár nem minden MAYGAR öl, egyikünk sem tudhatja, hogy közülük ki az, aki legközelebb ölni fog. Ott van közöttünk, de nem tudjuk, melyikük. Azt sem tudhatjuk, hogy a NEM ritkán bekövetkező gyilkolások következő esete nem pont ott és akkor lesz, ahová én megyek.

Tehát: óvakodjunk a magyaroktól és ne engedjük be őket Magyarországra!

sas70 2018.05.24. 10:06:31

@midnightcoder2: @teéjesenmindegy: Az ugye megvan, hogy Velencébe a Szent Márk Bazilikába nem mehetsz be rövidnadrágba, a nők olyan szoknyába ami térd fölé ér és nem lehet fedetlen válluk sem? Csak azért szólok, hogy ha véletlenül kimozdulsz a munkahely, lakás, sarki kocsma háromszögből!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.05.24. 10:13:10

@A Polgi:

Az ember alapvetően rossz. Aki létott már sok gyereket egy helyten, az jól tudja ezt.

szepipiktor 2018.05.24. 10:13:27

Remek gondolatokat vártam a cím alapján, hogy az oktatásról, a tanulűsról, a tanításról lesz benne szó, de csak egy kis apró migránsozás vs. neoliberális világkép gurult elő.
Most miért vagy büszke? Mert normálisan felállt és elmondta a saját tapasztalatát?
Forradalmárt, feminista aktivistát akarsz a gyerekből vagy tisztességes felnőttet?

A Polgi 2018.05.24. 10:32:18

Miért? A kettő kizárja egymást?

febiha 2018.05.24. 10:39:02

Az a szegény tanár nyilván kicsit túlnyomta a kurzust, feltehetően nem a legtájékozottabb és a megfelelési kényszer is erős lehet benne. Úgy negyven éve is voltak túlteljesítők, mindig rátettek még pár lapáttal az akkori vonalas szövegekre.

A propaganda - mármint a jó, azaz hatásos - olyan ellenséget keres, amelyik könnyen átélhetően gyűlölhető, létező negatív/fenyegető tulajdonságok miatt. Elnagyolt megközelítésben a muszlim bevándorló eléggé alkalmas erre, főleg hogy párszázezren 3 éve csak áttrekkoltak az országon. Ezért kicsit szőrszálhasogató azon elmélkedni, hogy milyen az albán/bosnyák/egyiptomi/szaudi iszlám világ. Nyilván mindengyik nagyon más, de ez lényegtelen. Kell egy olyan ellenség, amelynek léte hitelesíti azt a narratívát, hogy "ellenséges, fenyegetésektől hemzsegő világ, a bevándorlók (és persze az őket rángató Soros) a vesztünket akarják, de semmi pánik, megvéd tőlük az Orbán..." Az ordas hazugság nem annyira az, hogy ez csakugyan fenyegetés, hanem az, hogy csak ez a fenyegetés. Valójában ugyanilyen fenyegetés a kormányzati tehetetlenség a hazai humántőke romlásával kapcsolatban, a vidéki reménytelenség, a házi oligarchák rendszerének versenytorzító hatása, az államrezon lényegévé váló pazarlás és tolvajlás, a magyar gazdaságnak a nemzetközi értékláncban történő megrekedése, nem függetlenül persze az előzőektől.

Ha én habonyárpi lennék, jót röhögnék azon, hogy többségében értelmesnek tűnő hozzászólók százai buzgón kommentelnek Tunézia meg Róma terrorfenyegetettségéről - mintha ez lenne a legfontosabb.

Ekrü 2018.05.24. 10:59:18

@sas70: "Az ugye megvan, hogy Velencébe a Szent Márk Bazilikába nem mehetsz be rövidnadrágba, a nők olyan szoknyába ami térd fölé ér és nem lehet fedetlen válluk sem?"-Azért van különbség aközött hogy egy adott helyre vagy egy adott országba nem mehetsz miniszoknyába ,rövidnadrágba stb.Senki se találna kivetnivalót benne ha a mecsetekben is hasonló megkötés lenne.Attól ,hogy a Szent Márk Bazilikába nem mehetsz be úgy ,még a Szent Márk téren,Velencében vagy akár az egész országban olyan ruhában sétálsz amilyenben akarsz.De legyen neked igazad ,nem illik arab országban rövidnadrágban sétafikálni,mert magadra vess ha bajod esik.(áldozathibáztatás)Akkor viszont miben is volt tájékozatlan a tanár?Hisz ezek szerint csak elmondta az igazat a muszlim országok szokásairól.

konrada 2018.05.24. 10:59:42

A tanár valóban túllihegte és a gyereknek is igaza volt.

...de én mégsem gondolom bajnak, hogy a tanár elmondta a saját változatát, mert soha semmi sem teljesen fekete és fehér.

Ezért nem baj, ha megismer az ember (gyereke) olyan véleményt is, mely az övétől eltérő, hiszen így mi az, amit ellenezni kell abból, és mi az amin érdemes elgondolkodni.

...mert ha esetleg azt mondta volna a tanár: a kigyók veszélyesek, jobb kerülni velük a testi kontaktust...
...akkor is akadt volna egy okoska, hogy ő a közeli állatsimogatóban a kedvence a kigyó, meg hát a szomszéd Pistikének is van olyanja, azt is dögönyözni szokták.
...és ezzel aztán le is rendezte volna a nála is okosabb szüleivel, hogy a tanár hülye.
...amiben annyiban igazuk is van, hogy valóban, a tanár általánosságban beszélt, és az hiba volt.

...de az okos szülének azért nem a tanárt kellett volna szétszednie, hanem elmagyarázni a saját eszére teremtett gyermeknek: az általánosítás a hülyeség, de mindig érdemes átgondolni-nézni a másik igazát is:
Nehogy a mégokosabb gyermeke elkeveredve az első dzsungelben neki álljon futkosni minden random kigyó után simogatni, mutatva tolleránságát, mert annak nem jó vége lesz...

FlybyWire 2018.05.24. 11:09:50

Hú mennyi agymosott fasz.... nem semmi.

FlybyWire 2018.05.24. 11:11:10

@Androsz: "Az nem mindegy a turistának, hogy pontosan ki is robbantja fel őt Tunéziában? "

Baromarc akkor ne menj Párizsba, Manchesterbe, Madridba... tudod mint, inkább sehova se menj.
Autentikusan rettegni otthon a spájzban az igazi.

axolotl77 2018.05.24. 11:11:46

Megértem én a nemes célt, ami miatt eme írás született, de Bosznia PONT rossz példa. Nyilván az oktatónak nevezett pártkatona ázsiai és afrikai országokra gondolt. Egyébként meg ne politizáljon, mert nem ez a dolga!

FlybyWire 2018.05.24. 11:14:42

@Ekrü: az amcsikat, oroszokat, meg a háttérhatalmakat kérdezd, mit is akartak pontosan ezzel az "arab tavasz" mizériával.
Azt azért nehezen hiszem, hogy pont ezt, ami lehett, azaz elqrták, de nem kicsit.

Ez nem változtat a tényen, hogy 20 éve Szíriában, 40 éve pedig még Iránban is pontosan olyan világi életet éltek az emberek (miniszoknya, cigi, bulikák) mint itthon mi is tettük/tesszük.

Figyelem, a tájékozottság szigorőan káros hatással van az agymosottságra, szóval csak óvatosan :)

FlybyWire 2018.05.24. 11:17:28

@axolotl77: akkor fejtse ki pontosan az "oktató", hogy konkrétan melyik országra gondol, mert 1000 féle iszlám vallást (is) bíró ország 1001 féleképpen él.
Tök más Dubai, mint Indonézia stb.
És nem az arabok vannak a legtöbben, pláne nem a szélsőséges fajták, akikről az "oktató" beszélt.
Nem kell messzire menni, a törökök is muszlimok, tessék kimenni és megnézni hányan viselnek nikábot meg hasonlót. Végülis csak 80 millióan vannak, biztos nem reprezentatív....

axolotl77 2018.05.24. 11:18:36

@Josagos: Pedig szarul is járhattál volna. Ilyen autokratikus országokban nem sokba veszik az emberi jogokat és életet. A külföldiekét sem. Ha nem hiszel nekem, csak tanulmányozd a közismerten "náci" The Economist legfrissebb demokrácia-indexét:
en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

FlybyWire 2018.05.24. 11:20:08

@A Polgi: Anders Breivik volt az a norvég.

FlybyWire 2018.05.24. 11:22:40

@teéjesenmindegy: te mélysötét fasz, mekkorát röhögnék ha valaki elvégezné rajtad a DNS tesztet, és (már amennyiben nem pávián jön ki), kimutatná, hogy az őseid 12%-a afrikából, 26%-a távol-keletről származik, van benned 2% maori, 6!% mongol, a maradék nagy része meg zsidó :D

axolotl77 2018.05.24. 11:23:34

@FlybyWire: Hadd javasoljak csak egy filmet napjaink Törökországáról:
port.hu/adatlap/film/tv/mustang-mustang/movie-169772
Lehet hogy lazábban szövi át mindennapjaikat az iszlám, mint tőlük délebbre, de azért így is elég szépen megnyomorítja a lelket.

FlybyWire 2018.05.24. 11:26:17

@Androsz: komolyan azt hiszed, hogy a terror alapja a vallás?
Mert akkor lenne egy jó, kihagyhatatlan befektetési ajánlatom. Nagyon tuti, teljesen titkos és le van védve, biztosítva.
Ha írsz privit, küldök kupont a következő előadásunkra, szombat délben lesz a bálványoshegyesi művelődési házban.
Nyugdíjas igazolvánnyal a limonádé féláron!

FlybyWire 2018.05.24. 11:27:43

@axolotl77: köszi, volt török barátnőm, ráadásul az ország déli vidékéről. Kicsit több belátásom van általa, mint amit valaki egy mások által ilyen-olyan céllal létrehozott dokufilmből szerezhet ;)

FlybyWire 2018.05.24. 11:28:51

Ja, ráadásul nem is doku, hanem fikció..... nem mondta még senki, hogy a való világról ne drámai filmekből tájékozódj? :)

FlybyWire 2018.05.24. 11:34:15

@Értetlen...: pedagógus létedre nem tudtad értelmezni, elképzelni, hogy a tájékozottságot meg tudod szerezni mondjuk olvasással is? Nem kell mindenáron kimenni oda, amiről többet akarsz megtudni.

sas70 2018.05.24. 11:34:40

@Ekrü: Tehát akkor abban egyet értünk, hogy vannak a mieinktől eltérő szokások, szabályok és még nem is kell, hozzá valami egzotikus országba menni. De egy üzleti konferenciára sem állít be általában senki, rövid gatya, strandpapucs kombóban sem és szerintem az operából is kiküldenének, ha rövid nadrágban akarnál bemenni.
A tanár vagy tudatlan volt, vagy szándékosan hülyeséget beszélt és mindkettő rossz.
Ha pedig valahol vendég vagy, akkor illik betartani az adott ország alapvető szokásait, mert jobbik esetben csak simán bunkónak tartanak.
De mondjuk Londonban sem ajánlatos, jobb oldalon közlekedni, mert simán megbüntet a rendőr és mesélhetsz neki arról, hogy európai polgárként neked jogod van hozzá és így szoktad otthon is, nehogy már neked kelljen egy ilyen hülyeséghez alkalmazkodni.

FlybyWire 2018.05.24. 11:36:44

@maxval balcán bircaman: sok faszságot összehordtál itt az évek során, de ez dobogós.

Remélem, neked sose lesz saját.
Mondjuk ahhoz legalább egyszer fel kellene, hogy álljon végre.

FlybyWire 2018.05.24. 12:37:25

@maxval balcán bircaman: ezek szerint ert nem tartod jó iszlám szokás szerint elég rövid pórázon az asszonyt.
Na, de legalább akkor lesz a géneknek is némi esélye, hátha nem lesznek elmeroggyantak.

Lehetnék én is 2018.05.24. 13:05:17

@konrada: jól mondod, különösen a szülőre vonatkozó következtetést.
Nem az ilyen história miatt kell a lányunkra büszkének lennünk.

axolotl77 2018.05.24. 13:06:00

@FlybyWire: Kérlek, ne haragudj meg nagyon, de most nagy tudatlanságról tettél tanúbizonyságot!
Először is, ez nem dokumentumfilm. Viszont egy igen nagy hatású, díjakkal erősen megszórt dráma. A rendezőnőnek (igen, nő) talán több köze van az itt megtörténtekhez, mint az neked leesett a török barátnőd által.
www.filmtett.ro/cikk/4067/deniz-gamze-erguven-mustang
Ajánlom a megtekintését. Sosem késő tanulni.

blah 2018.05.24. 13:30:13

a vicc az, hogy a keményvonalas muszlim országokat pont az a bigottság jellemzi mint a fidesz hívőit.

midnightcoder2 2018.05.24. 13:40:17

@Ekrü: Az megvan, hogy a Szent Péter bazilikában nem korbácsolnak meg, ha mégis megpróbálod ?

midnightcoder2 2018.05.24. 13:41:32

@blah: A vicc az, hogy mindenkiben, aki nem akarja a fenti kultúrát Európában meghonosítani, egyesek FIDESZ hívöt látnak.

blah 2018.05.24. 13:47:35

@midnightcoder2: aha, persze, az meg persze nem tűnt fel eddig, hogy senki nem akarja meghonosítani... de a nyomi fajtád mindenkire migránssimogatót kiállt aki nem egy bigott fasz.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.24. 14:13:44

@Homo fideszbirkusz: Nem rossz, amit mondasz. Ha elmész a világ egy olyan vidékére, ahol a magyar ember szemre is eléggé kitűnik a tömegből, és ott híre megy annak, hogy a magyarok között közveszélyes gyilkosok vannak, akkor valóban, elég valószínű, hogy a magyaroktól óvakodni kezdenek.

Ha úgy értetted a dolgot, hogy mi, magyarok féljünk a magyaroktól, mert gyilkosok vannak közöttünk, arról azt lehet mondani, hogy valószínűleg te is látsz különbségeket magyar és magyar között. És valószínűleg megpróbálod kerülni azoknak a magyaroknak a közelségét, akik egy olyan csoportba tartoznak, amelyről hosszú idő alatt sok rossz eset híre gyűlt össze az emlékezetedben. Persze nem minden magyaron látszik, hogy gyilkos típus, mégis óvakodsz a magyarok egy részétől.

Csak, tudod, van egy fontos hiányosság a példázatodban, amit, úgy látszik, nem vagy képes felfogni. A magyarok között mindeddig nem vált gyakorlattá, hogy egyszerre tíz-húsz ember halálát okozó akciókat hajtanak végre.

@FlybyWire: "Baromarc akkor ne menj Párizsba, Manchesterbe, Madridba... tudod mint, inkább sehova se menj. Autentikusan rettegni otthon a spájzban az igazi."

Valóban, ez a terroristák célja. A félelem fenntartása az emberekben. Ha ezt te nem érted, akkor érdemes lenne utánaolvasgatnod, hogy milyen visszaesést okoz egy-egy kiemelkedő turistacélpont látogatottságában, ha ott történik egy terrorista akció vagy túszejtés. Az utazási irodák nagyon megérzik a 20-30%-os forgalomcsökkenést, a már lefoglalt utak visszamondását stb. Sőt, ott van egy még indokolatlanabb, mégis létező eset: amikor a PanAm egyik gépét felrobbantották Skócia felett – ez akkor még az első ilyen esetek közé tartozott –, akkor a PanAm utasforgalma szintén lecsökkent. Az emberek már ilyenek. Az addig nagyon menő PanAm ekkor roppant meg, és pár évvel később csődbe is mentek.

"komolyan azt hiszed, hogy a terror alapja a vallás?"

Ebben az esetben bizony igen. Tudjuk, hogy az Iszlám Állam nevű szervezet az Iszlám nevében öli a saját fajtáját, és az utóbbi évek terrorista akcióinak zöméről is kiderült, hogy a nyugati világ ellen ideológiai okból harcot, hadjáratot – dzsihádot – hirdetett muszlim csoportok képezték ki vagy biztatták fel az elkövetőket. Nem minden muszlim terrorista, ezt a baromságot azok is abbahagyhatnák végre, akik általam nem ismert okból dühödten küzdenek az ellen, hogy az emberekben kellemetlen előítéletek gyűljenek az itt számos szempontból idegennek tekinthető, jellemzően muszlim vallású jövevények, sőt, egész közel-keleti és észak-afrikai népek ellen. De mivel a tetteikkel a bűntettek közül kiemelkedő elkövetők között a lakossághoz mért aránynál nagyságrenddel több azoknak az aránya, akik között könnyen észrevehető közös tulajdonság az Iszlám iránti erős hit, senki sem róható meg azért, ha benne az Iszlámot követők iránti bizalom meggyengül. Ha ezt tagadod, ha közdesz ez ellen a jelenség ellen, akkor csak annyit kérdezek, hogy miért.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.24. 14:14:43

@blah: "a vicc az, hogy a keményvonalas muszlim országokat pont az a bigottság jellemzi mint a fidesz hívőit. "

Vagy a DK hívőit, például.

blah 2018.05.24. 14:21:39

@Androsz: azt pont leszarom mert van belőlük kb 10...

LebensraumamOsten 2018.05.24. 14:31:57

@Androsz: Orbán Viktor egy tolvaj! Orbán Viktor a fidesz tagja!
Tehát a fidesz tagjai biztosan lopnak! (amúgy ez igaz is) Tehát távol kell tartani őket országunktól.
Tehát több százezer fidesz-tag és kétmilliónál több hazai és pár százezer határokon túli tolvaj illegitim módon tartózkodik, vagy jár-kel országunkban! Sőt ezek a tagok veszélyeztetik az európai polgárok anyagi biztonságát is, tehát ki kell utasítani őket Európából és kerítéssel védekezni a visszatérésük ellen. Ha már sajnos itt voltak velünk eddig.
Kristálytiszta vaslogikával felépített kikezdhetetlen gondolatmenet.

élhetetlen 2018.05.24. 14:57:04

@Ekrü: “30 éve nem igen mehetett senki Magyarországról Egyiptomba”. Igazad van. Most felálltam, és megnéztem a video címkéjét, húsz éve voltam először, de a húsz éve is régen volt, a harminc is régen lett volna. Ettől eltekintve amit leírtam, azt úgy volt. Én is 7-8 éve voltam utoljára, és akkor is kimentem abba régi bazárba, egyedül, a munkásjáraton. Kétszer is, mert a hülyegyerek becsomagolta a 10 handy bide mellé a számológépét is, és visszavittem neki. Senki nem zaklatott.
“hogy milyen a nők helyzete egy muszlim országban”. Nógrádban még vannak falvak, ahol a nők tartják a népviseletet. A szoknyák, minimum fél lábszárig érnek, és a kendő általános viselet, anélkül nem mennek az utcára sem. Milyen a nők helyzete Magyarországon? Miért nem lehet akár a burkára, akár a csadorra úgy tekinteni, mint népviseletre? Csak az arc takarásának lehet biztonsági vonzata.
“16 éves.Többször volt Párizsban,elsőként 6 éves korában,legutóbb most.”. Ugye nem mondod komolyan, hogy a 6 éves lányod komolyan felmérte az akkori párizsi helyzetet, és most 16 évesen látja, hogy mennyit romlott ahhoz képest?
London. Az unokahúgom 10 éve Angliában él. Ösztöndíjjal került ki Etonba, ott pár év, aztán Londonban pár év, és most pár éve Manchesterben él (ott végezte a mester kurzust, és ott ragadt). Ott is robbantottak, Budapesten is robbantottak már. Ettől függetlenül, köszöni, jól van, ahogy én is itt.

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.24. 15:27:55

@élhetetlen:
Amúgy sok mai muszlim országnak van/volt tényleges népviselete, de az nem a burka és fajtái...

ÉS amúgy sem kell 24/7 kukának öltöznie a nőnek, csak akkor kell, ha kimegy otthonról. Ez nem népviselet, hanem egyfajta védőruha. A gazdája (miután az iszlámban tulajdonnak számít az asszony) becsomagolja ebbe, hogy megőrizze a szavatosságát....

élhetetlen 2018.05.24. 16:12:43

@Berelhetoreklamfelulet: Nem azt írtam, hogy a burka népviselet. Ezt írtam: “Miért nem lehet akár a burkára, akár a csadorra úgy tekinteni, mint népviseletre?”, azaz, aki azt szokta meg, az hordhassa nyugodtan. Mi az a hülyeség, hogy valaki megáll a növésben, ha meglát egy fejkendős nőt?
Van egy elképzelésed, mellé tennék pár gondolatot. “ÉS amúgy sem kell 24/7 kukának öltöznie a nőnek, csak akkor kell, ha kimegy otthonról”. A kukának öltözés. Nézz meg itthon egy nőt, aki felvesz egy gumis derekú, fél lábszárig érő húzott szoknyát, hozzá egy kívül hordott aljú blúzt, és egy táska van a vállán. A szoknya egyik oldalon, a blúz a másik oldalon lóg tíz centivel lejjebb, de ez sokkal jobban néz ki, mint egy jól szabott burka. Persze.
“egyfajta védőruha”. Így van. véd a nap ellen, véd a por ellen, nem szorít, nem vág be, és negyven fokban valószínű, hogy kényelmesebb, mint egy bőrhöz tapadó farmer. Kb., mint egy slafrok otthon. A burkinit sem az arabok találták fel, hanem az ausztrálok, a tengerparti égető napsugarak ellen, az arabok csak átvették, mint praktikus darabot, de Európában betiltogatjuk, pedig itt is erős az UV sugárzás.
“A gazdája (miután az iszlámban tulajdonnak számít az asszony) becsomagolja ebbe, hogy megőrizze a szavatosságát....”. Igen, és ezek a szegény tárgyak meg becsomagolják a férfiakat szintén földig érő, kendővel kiegészített ruhákba. Vagy ez nem tűnt fel? Nem akarok erről vitatkozni, vagy végig gondolod, vagy nem, nekem mindegy.

sakkosfx 2018.05.24. 16:38:05

Az ne zavarjon titeket liberók, hogy egyiptomban fényes nappal egy tüntetésen akarták meg hágni a buzulmánok a riporter nőt! Épp hogy csak kitudta menekiteni a kollégája és a felfogadott vezetőjük! Enyit a nem igaz mert a buzulmánok békések!

agarik 2018.05.24. 16:45:27

Én azt gyűlölöm ha levagdossák a fejem.
Ezért kerülök minden vallást.

apro_marosan_petergabor 2018.05.24. 20:51:37

@midnightcoder2: Ha a nyelv változik - te mondtad - kövesse a való életet, és felejtse el az albérletet(ne reklámozza a bukott kommunizmust). Másrészt a szegény bérlőket miért kell lefokozni "albérlőkké"? - mikor nem azok. Az ingatlanosok egy részének ez már sikerült, lakásbérletről beszélnek, az újságíróknak nemigen megy (legkevésbé fejlődőképesek), de az értelmes közember (aki a köznyelvet beszéli) példát mutathat... lakásbérlet/bérlakás stb., nem túl bonyolult.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.24. 22:47:31

@élhetetlen: "A burkinit sem az arabok találták fel, hanem az ausztrálok, a tengerparti égető napsugarak ellen, az arabok csak átvették, mint praktikus darabot, de Európában betiltogatjuk, pedig itt is erős az UV sugárzás."

"juk"? A franciák tiltották be, azok, akik az arc eltakarását is betiltották, egyébként pedig az európai alapértékek betartását követelők egyik élharcosa.

élhetetlen 2018.05.24. 23:22:42

@Androsz: Igen igazad van, nem néztem utána, hogy hány országban, hány tengerparti strandon tiltották be. A “juk” csak általánosítás volt a megesett esetre/esetekre. Mi tényleg nem, nincs is tengerpartunk. Ez csak olyan, mint a “A franciák”… “az európai alapértékek betartását követelők egyik élharcosa”. Nekem úgy sikerült, neked így. Egyébként elég öreg vagyok, és a bőröm már nem bírja a kiképzést, és nyakam alulról, felülről kapja a napot, ha a vízben vagyok. Mikor először olvastam a burkiniről, akkor gondoltam, rendelek az internetről, jól takar. Aztán az őcsényi eset után letettem róla, nehogy valami lelkes hazafi migránsnak nézzem és belefojtson a fél méteres vízbe a Balatonon. Egyébként ezek az európai alapértékek. Már unom ismételni, hol európai alapérték az, hogy egy ruha nem érhet a földig, (volt maxi korszak), vagy hogy nem lehet kendőt viselni, vagy egy sálat a fejedre tekerni? Na, erről ennyit.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.25. 01:59:12

@élhetetlen: Az EU Alapjogi Chartája, III. cím, 22. cikk: "Az Unió tiszteletben tartja a kulturális, vallási és nyelvi sokféleséget." Mondjuk, eléggé furcsállom, hogy az egyik legtöbbet hivatkozott tétel talán az egész iromány legrövidebbje. Magyarul ez egy gumiszabály. Amikor mi nem tartjuk be, akkor büntetés, amikor a franciák – mint ország –, akkor az tulajdonképpen nem is úgy van. Az, hogy valaki eltakarja az utcán az arcát, mert a saját népének egyik szilárd viselkedési szabálya így írja elő, az szerintem eléggé része az illető kultúrájának. Amit tisztelnek, kivéve ha nem.

Egyébként a dologhoz hozzátartozik, hogy szerintem a franciáknak igaza volt, amikor ezt kitalálták. És én úgy gondolom, hogy addig tartom tiszteletben az ide érkező idegen szokásait, amíg az engem nem kezd túlságosan zavarni. Mert az a sokat istenített szabadság az én szabadságomat is jelenti, nem csak mindenki másét. Ez olyan dolog, mint hogy valahogy mindig a fehér ember rasszista, bárhol és bárkik között éljen is, kisebbségben vagy többségben. Az a rohadt szabadság mégse menjen már a többi ember életminőségének vagy biztonságának rovására, túl az elvárható kompromisszumon.

A muszlimok robbantgatnak? Akkor a rossz muszlimok rossz hírbe hozták a többi muszlimot. Kínos. Időbe telik majd, amíg a jó muszlimok elfeledtetik ezt a többi emberrel. De addig is senki nem hívta ide a mostanában érkező muszlimokat, és ha az én tőlük való tartózkodásom olyan piszkosul zavarja őket, akkor menjenek máshova. Itt most még én vagyok itthon, ő pedig a vendég, vagy bekéredzkedő kódis, akitől nem szeretem, ha diktálni kezd.

élhetetlen 2018.05.25. 02:39:17

@Androsz: Sajnálom, azt hiszem, már nem ugyanarról beszélünk. “Amikor mi nem tartjuk be, akkor büntetés, amikor a franciák – mint ország –, akkor az tulajdonképpen nem is úgy van.”. Nálunk egy panziós kocsijának kerekeit szurkálták ki, és akarták meglincselni, és a miniszterelnökünk helyeselt. Nem büntettek bennünket, csak volt egy csomó seggfej egy faluban, és van egy seggfej miniszterelnök.. Hogy jön ez ahhoz, hogy betiltják a burkinit? Az arc eltakarásnak vannak biztonsági kockázatai, ez írtam. A burkini viselésének nincs. “amíg az engem nem kezd túlságosan zavarni”. Mi a túró zavar téged egy talpig takart, vagy egy fejkendős nőben? Miért érzed úgy, hogy romlik az életminőséged, ha látsz egy nőt, aki a fejére, és a nyakára tekert egy kendőt? Hol sérti ez a te szabadságodat? Megrekedsz a fejlődésben egy ilyen látványtól, vagy mi van?
A robbangatás más dolog, és semmi köze nincs az öltözködéshez. Magyarországon is robbantgattak már, hetente több gyilkosság történik, a világban is vannak tömeggyilkosságok is, amihez semmi köze a frissen bevándorolt muszlimoknak. Ez meg már végképp értelmezhetetlen. “ő pedig a vendég, vagy bekéredzkedő kódis, akitől nem szeretem, ha diktálni kezd.”. Mondta már neked valamelyik Magyarországon élő muszlim, hogy vedd fel a szokásait, vagy kényszerített rá, vagy miről beszélsz? Mit diktált neked bárki? Na, felejts el!

Berelhetoreklamfelulet 2018.05.25. 09:09:10

@élhetetlen:
Azért, mert - a tények alapján - nem az.

Ettől függetlenül tőlem abba vannak amiben akarnak, számomra teljesen irreleváns, így tőlem akár pucéran is rohangálhatnak...

curio 2018.05.25. 15:05:21

@Ekrü:
Lehet, hogy valódi Egyiptom tudor vagy.
Én a magam részéről rendezsresen járok Egyiptomba (munka okán) és nekem semmilyen rossz élményem nincs, holott senki sem kisér, de az emberek kedvesek.
Nagyon is élhető helyek, talán egy kicsit zsufoltan vannak.
Persze mindeki azt von le amit akar abból, hogy kísérnek, de hidd el, mivel Egyiptom egyik legfőbb bevétele a turizmus, ki akarnak szolgálni, hogy ne félj meg vagy védve.
Egyépként a Sinai-tól eltekintve mindenhol igen biztonságos, bár természtesen bolondok mindenhol vannak.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.05.25. 21:11:42

@élhetetlen: "és a miniszterelnökünk helyeselt."

Nem helyeselt. Rongálás volt, egy szabálysértés nagyságrendű, helytelen cselekedet. Politikai jelentőségűvé tehető helyi nézeteltérés.

Azt, hogy “amíg az engem nem kezd túlságosan zavarni”, magyarázatként írtam, általános elvként. A burkini nem zavar, ezért a betiltását teljesen fölösleges kötekedésnek tartom. Itthon is és Franciaországban is. A mindössze a szemet (néha nem is teljesen) fedetlenül hagyó öltözet viszont lehetőséget ad akár fegyveres férfiaknak is, akár merényletre készülő terroristának is arra, hogy az ártalmatlannak hitt nők közé vegyüljön. Nálunk ez még életszerűtlen, Franciaországban már nem. Ha ők idegesek ettől, azt végül is meg lehet érteni. Nálunk tilos bukósisakban bemenni a bankba, nyilván mindenki által érthető okból.

Azt viszont nem szokás megérteni, hogy amikor valaki azt mondja, hogy nálunk mikor láttam olyat, hogy..., akkor erre az a helyes válasz, hogy hálistennek eddig még nemigen. Épp azért, mert többek között Orbánnak köszönhetően itt még nem tudtak tanyát verni azok az arabok és egyéb, a nyugati világban igazából sehol sem igazán szeretett idegenek. Azért nem láthatunk olyan dolgokat, amelyek a külföldi emberek egy részét már eléggé zavarják, mert ide mi még nem engedjük őket. Ha nem lenne a politikai ellenállás, akkor már itt is ott lennének egy csomó helyen. Láttuk már, hogy ez mit jelenthetne, és én nem szeretném azt, már Isten bocsássa meg. Vannak, akik ezt meglepő vehemenciával és cselekkel elérni próbálják.

Én azt nem tudom felfogni, hogy aki ebben velem nem ért egyet, az miért akarja, hogy az arabok ide jöjjenek. Hogy az neki miért lenne jó. (Kivéve persze azt, ha erre felbiztatják.) Neked miért lenne olyan jó? Ha segítesz te és az eszmei társaid ezt megérteni, magamévá tehetem a nézeteiteket.

élhetetlen 2018.05.25. 23:12:27

@Androsz: Ez reménytelen. A miniszterelnökünk helyeselt, láttam a riportot. Azt meg már én is írtam, hogy “Az arc eltakarásnak vannak biztonsági kockázatai”. Most miről beszélsz, hogy te csak.... “mert többek között Orbánnak köszönhetően itt még nem tudtak tanyát verni azok az arabok és egyéb, a nyugati világban igazából sehol sem igazán szeretett idegenek.”, akik nem is akartak itt tanyát verni, ez egy dolog. A másik dolog, hogy Orbánnak, és a propagandájának köszönhetően volt az őcsényi eset, és, hogy kijön a magyar nő a fodrásztól, és mivel szemerkél az eső, a fejére tekeri a sálat, és rendőrt hívnak rá, mert biztosan arab, azért van a fején a sál, hogy rendőrt hívnak a temetőbe, mert idegenek (másik faluból) átjöttek a halottaik sírjához halottak napján, vagy egy vidéki városban rendőrt hívnak Fekete Pákóra. Az itt élő arabok és egyebek nem zavarnak, de ezek az esetek már igen. Van egy gyönyörű széles, hosszú, szürke kasmír sálam, Isztambulban vettem, már nem merem a fejemre tekerni, mint tíz éve, mert nagyon muszlim kinézetű.
Senki nem akarja, hogy az arabok idejöjjenek, legfeljebb azt, hogy aki idetévedt, azt kezeljék emberként. Vizsgálják ki, hogy jogos-e az ittléte, vagy toloncolják ki. Nincsenek akkora tömegben illegálisan itt lévők, hogy ezt ne lehetne kezelni. De a magyar kormány arra költött milliárdokat, hogy beplakátolja az országot , hogy mit nem tehetnek a migránsok, és ezeket a plakátokat a migránsok nem is látták, vagy, ha igen, akkor nem értették. Ez csak arra volt jó, hogy a nógrádi néni rettegjen tőlük, és Orbánt tekintse megmentőnek, mint te is. Ez meg nevetséges: “Ha nem lenne a politikai ellenállás, akkor már itt is ott lennének egy csomó helyen”. Itt vannak egy csomó helyen. Pharaon az Orbán házával szemben levő villát vette meg, meg még valamit Fejér megyében, A Párizsi udvar szintén arabé, és úgy a fél belváros is. Az nem merül fel benned, hogy a merényleteket a gazdagok pénzelik, a csórókat legfeljebb zsarolással, vagy pénzzel veszik rá a végrehajtásra? Ez a szöveg, “Kivéve persze azt, ha erre felbiztatják” meg már Maxval Birca szintje, aki szerint a homoszexualitás bűn, mert megrontja az ifjúságot. Mert az ugye úgy működik, hogy ha egy tini srác meglát két férfit kézen fogva, akkor otthagyja a barátnőjét, és rohan fiú barátot keresni. Hozzád meg odamegy valaki az utcán, és jól felbiztat, hogy ezentúl szeresd az arabokat, és követeld, hogy jöjjenek, és ezután te tüntetni fogsz az arabokért. Ilyen értelemben nincsenek “eszmei társaim”, csak egy gondokodó ember vagyok. Ha te nem vagy képes gondolkodni, akkor nem lehet veled semmit megértetni, sajnos.

élhetetlen 2018.05.26. 02:38:07

@axolotl77: “Lehet hogy lazábban szövi át mindennapjaikat az iszlám, mint tőlük délebbre, de azért így is elég szépen megnyomorítja a lelket.”. Csak ez nem hit.és vallás kérdése, hanem politika. Ki került hatalomra, és mit nyomat, mi az elvárás. Te komolyan hiszed, hogy most Isztambulban sokkal több vallásos ember van, mint 15 éve? 15 éve a sarki kiadós büfében vehettél skót whiskyt fillérekért. Az emberek, vagy az eladók változtak meg? Nem, csak a kormányzat. Az, hogy melyik vezetés él vissza az iszlámmal, melyik a kereszténységgel, melyik az ezeréves múlt emlegetésével, ez nem vallási kérdés. (Bocs, az ezeréves múlt csak annyi, mikor valamelyik önkormányzati vezető csináltatott rovásírásos falunévtáblát, mert az most nagyon kell, aztán kettőt csináltak viccből, és fogalma sem volt, hogy melyik a faluja neve).

axolotl77 2018.05.28. 07:42:47

@élhetetlen: Ebben igazad van.
De az általam említett filmben szerintem a vidéki bigott rokonok kormányzattól függetlenül olyanok amilyenek. Lehetne akármilyen liberális kormányzata Törökországnak (mint amennyire nincsen), de mire a fejekbe átszivárogna egy ekkora változás évtizedeknek kellene eltelnie. És igen. Mint ahogy Isztambulban sem lett lett 15 év alatt több iszlamista, úgy vidéken sem lett több demokrata.
süti beállítások módosítása