A sikeres emberek így kezelik, ha nem kedvelnek valakit - A legtöbben épp az ellenkezőjét teszik

Vannak olyan apróságok, amikre figyelni kell, és trükkök, amiket érdemes bevetni az ellenszenves személyek esetében.

Ellenszenves emberek kezelése
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Természetes, hogy mindenkinek van olyan személy, akit kevésbé, illetve egyáltalán nem kedvel, hiszen lehetetlen a környezetünkben élő összes emberrel remekül kijönni. Előfordul, hogy konkrét oka van az ellenszenvnek, de olyan is megesik, hogy csak úgy nem szimpatizálnak egymással a felek.

Az biztos, hogy nem könnyű kezelni, ha valaki a közvetlen környezetében, a baráti társaságában, vagy, ami talán még rosszabb, a munkahelyén nem jön ki jól egy vagy több emberrel. Sokan ilyenkor igyekeznek kerülni az illetőt, míg mások szurkálódnak, konfrontálódnak, és érzékeltetik a véleményüket. Azonban a szakértők szerint ez egyáltalán nem helyes megoldás. Teljesen más lenne a lehető legokosabb viselkedés.

Nem mindenki kedvelheti egymást

Susan Krauss pszichológus a Psychology Today oldalán mondta el, hogy először is fontos elfogadni, ha valaki nem kedvel valakit, vagy esetleg vele nem szimpatizálnak egyesek. Megesik az ilyen, sőt, teljesen hétköznapi, ezért nem szabad rajta rágódni, nem szabad túl sok energiát és időt fektetni egy ilyen kapcsolatba, csupán túl kell lendülni a dolgon. De ügyelni kell közben a viselkedésre.

ellenszenves ember

Az emberek hajlamosak arra, hogy az antipatikusnak tartott személyeket bizalmatlanul kezeljék, azonban nem szabad belelátni minden szavukba a rosszat, vagy azt, hogy más ellen áskálódnak. Igyekezni kell semlegesnek maradni a mondandójukkal szemben, főleg akkor, ha egy kollégáról van szó. Nem szabad sértésnek venni a kritikát, és tudatosítani kell, hogy egyáltalán nem biztos, hogy rosszat akar.

Figyelni kell az érzelmekre

Deep Patel, vállalkozó, író és marketingszakember - aki a világ legsikeresebb embereivel dolgozik együtt már évek óta - egy blogposztjában hangsúlyozta az érzelmek kontrollálásának fontosságát. Mert, bár az ellenszenves emberek viselkedése sokakat őrületbe tud kergetni, ezt semmilyen formában nem szabad kimutatni. Ugyanolyan tisztelettel és higgadtsággal kell kezelni őket, mint másokat, mert hátrány származhat abból, ha valaki érzékelteti, mit is gondol róluk. Sőt, akár igen negatívan befolyásolhatja az illetőt, főleg a munkahelyén.

Jó megoldás ilyenkor, mondjuk egy szakmai beszélgetés során, a rövid szünetet választani: kérni kell egy kis időt, lehiggadni egy picit, és nyugodt állapotban folytatni tovább az ügy megtárgyalását. Szintén beválhat, ha ilyen esetekben inkább e-mailben, telefonon folyik a kommunikáció, amennyiben lehetséges.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Amikor egy viselkedés idegesítő

Előfordul, hogy egy személynek csak egy-egy viselkedése, szokása zavaró. Ha így van, és elkerülhetetlen vele a gyakori találkozás, szólni is lehet érte - persze óvatosan és kedvesen. Természetesen egy ügyfél esetében ez nem megoldás, de egy kolléga vagy egy családtag esetében jó döntés lehet a szakértők véleménye alapján. Deep Patel szerint a „Ne csináld ezt, kérlek” vagy a „Ne haragudj, ez kicsit zavaró, tudnád esetleg ezt csinálni helyette?” kezdetű, valamint az ezekhez hasonló mondatok egyszerűnek tűnnek, de nagyon is hatásosak. Enyhék, és csak igen ritkán okoznak sértődést, mégis megoldhatják a problémákat.

Elengedés és harmadik fél

Ha azért alakult ki az ellenszenv, mert a másik folyamatosan bántó vagy sértő megjegyzéseket tesz, vagy lekezelően viselkedik, a legrosszabb viselkedés a hirtelen harag és a visszatámadás lehet. Ezzel csak még nagyobb löketet kap az illető, és nagyobb hatalmat adunk a kezébe. Semlegesen kell reagálni inkább, elengedni és figyelmen kívül hagyni a gonoszkodást.

kollega konfliktus

Előfordul azonban, hogy muszáj valamilyen módon konfrontálódni ezzel a személlyel, vagy megvitatni az eltérő nézeteket, ötleteket. Ilyenkor a legjobb felkérni egy harmadik személyt, hogy csatlakozzon a beszélgetéshez. Ő reálisabban, az érzelmeitől és a véleményétől eltávolítva láthatja a helyzetet, és segíthet dűlőre jutni komolyabb vita vagy nézeteltérés nélkül.

Mindezeken kívül lényeges, hogy igyekezni kell figyelmen kívül hagyni a viselkedésüket, de nem szabad direkt kerülni őket. Koncentrálni kell a tudatos önfegyelemre a jelenlétükben, és gyorsan másra terelni a gondolatokat, ha valami zavaró, bosszantó dolgot tennének.

Ezt is szeretjük