Végre lemérték, mennyi idő lenne, ha mindig elolvasnánk az általános szerződési feltételeket. Nagyon sok.
A Norvég Fogyasztói Tanács készített egy kutatást, mert rájöttek, hogy annak semmi értelme, amikor egy program készítője leír rengeteg információt az Általános szerződési feltételek/Terms & Conditions részbe, a felhasználók pedig ezt elolvasás nélkül kipipálják.
És hogy ez évek óta így megy (és a South Park is már öt éve kifigurázta).
Szóval megkértek egy csapat norvégot, hogy olvassák végig 33 mobilapp szerződési feltételeit, amik közt olyan népszer alkalmazások voltak, mint a Netflix, YouTube, Facebook, Skype, Instagram és az Angry Birds. És hogy miért pont 33? Mert a tanács szerint ennyi applikáció van egy átlagos norvég okostelefonján.
Szóval elkezdtek olvasni, megvárták, hogy mindenki végezzen, és kijött az eredmény, hogy
A Fogyasztói Tanács most igyekszik rávenni az ipari szereplőket, hogy a hosszú, összetett és befogadhatatlan szövegek helyett próbálják meg röviden és befogadhatóan megírni a szerződéseket, hátha valaki tényleg elolvasná őket. (Forrás: BBC)