Nézzék, így debütált a máig legismertebb Ikarus 1967-ben
1967. június 6. Az Autó-Motor címlapján ezen a napon jelent meg először a busz, ami majd több évtizeden keresztül, lényegében egészen a szűken vett közelmúltig meghatározta a magyar városképet. A Finta László tervezte kétszázas buszcsalád első darabjainak egyikét, egy 250-es Ikarust mutattak be a Budapesti Nemzetközi Vásáron, ami ekkor még a Városligetben volt. És milyen színben pompázott a busz, na milyen színben? Hát persze, hogy vörös-fehérben.
Érdekesség, hogy ekkor még nagyban gyártották a 180-as csuklóst, ami csak egy évvel korábbi modell, sőt, még farmotorost is gyártottak 1973-ig. A letisztult vonalvezetésű, a kor népszerű szögletes formátumában készült, nagy panorámaablakokkal felszerelt busz díjat nyert a nizzai és a monacói buszkiállításon is.
A kétszázas buszcsaládból 208 853 darabot gyártott az Ikarus. Hogy ezekből mennyi futhat még a világ útjain Észak-Koreától Egyiptomig, Lengyelországtól Albániáig, azt megsaccolni se tudom.
A magyar buszgyártás fénykoráról itt olvashatja egy korábbi cikkünket>>>