Kettő helyett csak egy Hyundaijal áll rajthoz a hollandiai Assenben a M1RA, Michelisz Norbert csapata a TCR Európa-kupában – a Hungaroringen futamgyőztes portugál Francisco Moráról derült ki az utolsó pillanatban, hogy nem tud részt venni a versenyen, így nem tudtak beugró pilótát sem szerezni a helyére.
Mora kiesése dupla gond a M1RA-nak, hiszen egy autóval hátrányba kerülnek a csapatversenyben, főleg, hogy az előttük 52 ponttal vezető Target Competition három Hyundaijal versenyez most is. A másik probléma, hogy sem a csapat, sem Nagy nem versenyzett még Assenben, és így csak egy autóval tudnak majd adatot gyűjteni, illetve kísérletezni a beállításokkal.
Ezek ellenére is bizakodott valamennyire a versenyhétvége előtt Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője, aki úgy érzi, fekszik majd a kocsijuknak az asseni pálya vonalvezetése. Nagy Dániel a jó eredmény mellett egy hibátlan időmérőt szeretne összehozni.
Ebben talán az is segítségére lesz, hogy a TCR Európa-kupán belül érvényes büntetősúlyok kiadása után picit módosítottak a TCR-kategóriákban használatos BoP-n, és 0 kilóval növelték a Peugeot-k minimális versenysúlyát, ezzel a francia márka is utolérte a Cupra, Hyundai kettőst, és így a mezőny öt legjobb kocsiját csak 10 kg választja el.
Pénteken egy privát teszt, majd két szabadedzés (12.10 és 14.40) vár a mezőnyre, majd szombaton egy időmérő (8.59), egy futam (14.51), vasárnap pedig egy futam (11.00) a program.
A hétközi változtatás után így néz ki a büntetőrendszer Assenben:
Autó | Hasmagasság | TCR Európa-kupa-súly | BoP-súly | Motorerő | Összsúly |
Cupra León TCR | 70 mm | 60 kg | -20 kg | 100 % | 1 305 kg |
Hyundai i30 N TCR | 90 mm | 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 305 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 60 kg | -20 kg | 102,5 % | 1 305 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 40 kg | -10 kg | 100 % | 1 295 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 30 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 295 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Audi RS3 LMS DSG | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 220 kg |
Cupra León TCR DSG | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 210 kg |