Index Vakbarát Hírportál

Végre nem Micheliszék a legnehezebbek

2018. június 21., csütörtök 16:06

A legutóbbi három WTCR-versenyhétvége eredményeit figyelembe vevő, a túraautó-világkupán belül érvényes büntetősúly-rendszernek köszönhetően már nem a Hyundaiok, vagyis Michelisz Norberték autója lesz a legnehezebb a vk-mezőnyben.

A Nürgburgring-Norschleifén már közel volt hozzájuk időben a többi csapat, de Zandvoortra még így is drasztikus nehezítést kaptak a Hyundaiok a BoP-n belül (Balance of Performance), aminek meg is lett az eredménye: az az egy hétvége elég volt ahhoz, hogy a Honda átvegye az etalonszerepet a WTCR-ben, mostanra ugyanis a japán gyártó autói futották a legutóbbi három hétvége legjobb átlagidejeit.

A WTCR portugáliai hétvégéjének programja

június 23., szombat

június 24., vasárnap

A Hondák így a WTCR-rendszeren belül 60, a Hyundaiok 50, az Audik 40, a Volkswagenek pedig 30 kilót kapnak majd, ehhez jön hozzá a TCR-sorozatokra érvényes BoP rendszere még – ebben Hollandia óta 10 mm-rel lejjebb tették a Hyundaiok hasmagasságát, de még mindig a dél-koreai kocsi a legmagasabb a mezőnyben.

Az erőviszonyok kapcsán Michelisz Norbert azt jósolta, hogy várható újabb BoP-módosítás nélkül, a WTCR-súlyokkal esélyük lehet a Vila Real-i pályán a többiekkel szemben. Persze, ha esetleg hozzányúlnának a BoP-hez, az külön öröm lenne.

Összességében a Hyundaiok vesztettek 10 kilót, a Hondák és az Audik kaptak 40-et, a Volkswagenek pedig 30-at, tehát a Hollandiában menő kocsikhoz képest nettó 50-40 kilót nyertek Micheliszék, ez elég lehet, hogy újra versenyképesek legyenek velük szemben, de beszállhat a versenybe az alapsúlyon maradó Cupra, és a többiekhez képest nagyon könnyű, Hollandiában mégis futamot nyerő Peugeot.

A módosított WTCR-súlyok és a BoP eredménye után így fest a mezőny Vila Realban:

A WTCR-büntetőrendszer és a BoP Portugáliában
Autó   Hasmagasság   WTCR-büntetősúly   BoP-büntetősúly   Motorerő   Összsúly  
Honda Civic Type R FK8 TCR   80 mm   60 kg   0 kg   97,5 %   1 325 kg  
Hyundai i30 N TCR   90 mm   50 kg   0 kg   97,5 %   1 315 kg  
Audi RS3 LMS   70 mm    40 kg   -10 kg   100 %   1 295 kg  
Volkswagen Golf GTI TCR   70 mm   30 kg   -20 kg   100 %   1 285 kg  
Cupra León TCR   70 mm   0 kg   -20 kg   100 %   1 245 kg  
Alfa Romeo Giulietta TCR   70 mm   0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  
Peugeot 308 TCR   70 mm   0 kg   -40 kg   102,5 %   1 225 kg  

Rovatok