Index Vakbarát Hírportál

Falnak csapódott, kigyulladt az egyik Sauber a francia szabadedzésen

2018. június 22., péntek 13:58

Tíz év után tért vissza a Forma-1 Franciaországba és 27 év szünet után rendezik újra a Paul Ricard versenypályán a Francia Nagydíjat. A visszatérés a kék és piros magas tapadású lassítózónák miatt elég látványos pályán egy ijesztő jelenettel indult, Marcus Ericsson ugyanis nagy balesetet szenvedett az első szabadedzés legvégén:

a Sauber előbb falnak csapódott, majd ki is gyulladt, de a svéd pilótának sikerült időben kiugrania, és a kocsit is elég gyorsan eloltották.

Az autót elnézve a Saubernél komoly munka kell majd, hogy újjáépítsék délután négyig a svéd kocsiját, de ha a tűz nem okozott nagy károkat, akár ott is lehet a második szabadedzésen.

Még fontosabb kérdés, hogy mitől gyulladt ki a gép, ütközés miatt tüzet rég nem láttunk az F1-ben.

Ami az időeredményeket illeti, a csak ultralágy gumikat bevető két Mercedes zárt az élen Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben azok után, hogy Bottas csütörtökön még úgy értékelt, a Kanadai Nagydíj tapasztalatai alapján itt is a Ferrari lehet az esélyes: Montrealhoz hasonlóan a francia pálya is elég gyors, tehát a motorerő dominál.

Csakhogy a Mercedes bevetette az új fejlesztésű motorját,

így Hamiltonnál és Bottasnál is erőforrást cseréltek – ez már korábban kész volt, de Kanadában egy tesztpadon talált apró hiba miatt nem merték még bevetni, inkább tovább tesztelték, nehogy baj legyen.

Az első eredmények ígéretesek, hiszen a Red Bull-os Daniel Ricciardónak majdnem három tizedet adtak, a két Ferrari pedig 7 és 9 tizedmásodperc különbség fölött jön, ami komoly hátrány – Romain Grosejan a Haas-Ferrarival majdnem előzte a gyári csapatban Sebastian Vettelt.

Összességében elég sok volt a kicsúszás és megpördülés, ami a gumiknak sem tett jót, a pálya mellett húzódó kéken felfestett sávok nagyon jó tapadást és így nagy kopást eredményeznek, a pirosak pedig már extrém tapadást és kopást jelentenek, így fogják meg a kocsikat nagy bukóterek nélkül is.

Brendon Hartley, Kimi Räikkönen és Stoffel Vandoorne mind a 6-os kanyarban pördültek meg, Ericsson edzés végét jelentő kicsúszása előtt is járt a pályán kívül, ahogy a másik sauberes, Charles Leclerc is, akit épp a héten hoztak hírbe a Ferrarival.

Lewis hamiltonnak is volt egy necces jelenete, az előtte lelassuló Vandoorne-t kellett hirtelen mozdulattal kikerülnie, de megúszták a balesetet.

A Francia Nagydíj első időmérőjének végeredménye

Rovatok