A Facebooknak direkt jót tett a Cambridge Analytica botrány

2018.05.21. 08:55

Mindenki arra számított, hogy a Cambridge Analytica adatlopási botránya – amelynek során az adatelemző cég több tízmillió facebookozó személyes adataival élt vissza – annyira megrázza majd a közösségi oldalt, hogy annak a látogatottságra is drámai hatása lesz.

Röviden: nem lett. Hosszabban: a Facebook népszerűsége nem csökkent, hanem növekedett. És ezt nem az oldal tulajdonosai állítják, hanem az olyan neves befektetési bankok, mint a Goldman Sachs és a Deutsche Bank. 

A Cambridge Analytica botrány a Facebook történetének legsúlyosabb fiaskója volt, de úgy látszik, ez nem befolyásolta a normál ügymenetet. A Facebook törlésére felszólító #deletefacebook kampány láthatóan nem ért célt.

A hirdetők kimondottan elégedettek az új fejleményekkel:

  • A Goldman Sachs szerint a Facebook egyedi felhasználóinak száma 7 százalékkal nőtt mobilon az Egyesült Államokban. Áprilisban összesen 188,6 millióan használták mobilról a platformot, pedig a botrány akkor tetőzött. A Facebookon töltött idő szintén növekedett.
  • A Deutsche Bank szerint a targetált hirdetések elemzése azt mutatja, hogy az 583 millió kamuprofil kipucolásának szinte semmilyen hatása nem volt a felhasználók elérésére.

Tisztában vagyunk vele, hogy ezek az adatok a platformok közötti elérést mutatják, nem kizárólag a Facebookot, de úgy véljük, hogy megszabadulnak a hamis profiloktól. Úgy gondoljuk, ez jó indikátora annak, hogy a Facebook-reklámok elérése a jövőben tovább nőhet.

– nyilatkozta a Deutsche Bank az ügy kapcsán.

Az új fejlemények, valamint a Facebook azóta helyreállt részvényárfolyama azt tükrözik, hogy alaptalanok voltak az arról szóló elemzések, hogy az emberek bizalma végképp megrendült a Facebookban, és március óta zuhanórepülésben vannak. Christopher Wylie ekkor hozta nyilvánosságra, hogy a Cambridge Analytica adatelemző cég 87 millió Facebook-felhasználó személyes adataival élt vissza. Azóta folyamatosan potyognak ki a csontvázak a szekrényből.

Az új eredmények ismeretében Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója magabiztosabban nyilatkozhat a héten, amikor az Európai Unió törvényhozóival tartott meghallgatásra megy. Álhírekről, adatvédelemről és az Európai Parlament szabályozási gyakorlatáról fogják kérdezni.

(Business Insider)

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM