F1: a Red Bull-Honda egymásra találás torpedózza meg a 2021-es motorreformot?

2018.08.13. 18:56

Kezdenek egyre jobban kicsúszni az időből a 2021-es új motorszabályok elfogadásával a Forma-1-ben, a gyártók ugyanis azt szeretnék, hogy bármi is történik, legkésőbb az ősz előtt véglegesítsék a három év múlva érvényes szabályokat. Csakhogy a helyzet nem egyszerű,

  • a Forma-1 és a Liberty Media egyszerűbb, olcsóbb motorokat szeretne,
  • a mostani négy gyártó viszont a jelenlegi konstrukciót tartaná meg.

Emiatt a bizonytalanság miatt sem nagyon hallani arról, hogy új motorgyártók érdeklődének a 2021-es belépés iránt.

Az egész huzavona mögött a Red Bull és a Toro Rosso helyzete áll, legalábbis a Renault-csapatfőnök Cyril Abiteboul erről beszélt az Autosportnak. A francia csapatvezető szerint arról van ugyanis szó, a Red Bull és fiókcsapata erőltette nagyon a váltást az új szabályokra, miközben a gyártók az állandóságot szerették volna.

Amióta viszont eldőlt, hogy a Red Bull a Hondával folytatja, lecserélve a Renault-t, az ő helyzetük is megoldódni látszik, és hosszabb távra tervezhetnek a japánokkal, mint két év, vagyis már a Red Bullnak sem olyan fontos, hogy egyszerűbb motor jöjjenek az F1-be, ezek mellett már csak az F1-vezérkar lobbizik.

A Mercedes, Ferrari, Renault, Red Bull-Honda (ők kvázi gyári csapatnak tekinthetők majd, hiszen az ő érdekeiket szolgálják majd a japánok) négyes kivételével a többi csapat egy dolgot szeretne: legyen egy költséglimit a gyártók által szállított motorokra.

Nem akarom megmondani neki, mit hogyan csináljanak, mert tudják, mit hogyan kell csinálni. Csak egy költséglimitet szeretnék, hogy mennyit kell fizetni a motorgyártóknak, ezen túl azt csinálnak, amit akarnak. Ha szeretnék, felőlem csinálják színaranyból a motort, ha mi azt az előre megszabott áron kapjuk

– foglalta össze álláspontját a Haas-főnök Günther Steiner.