Csirkehiány miatt nem nyitott ki több száz KFC az Egyesült Királyságban

2018.02.19. 15:01

Több száz éttermét kénytelen ideiglenesen bezárni a KFC az Egyesült Királyságban, miután egy elbénázott logisztikai átállást követően olyan komoly csirkehiány lépett fel a konyháikon, ami mellett már nem tudták kiszolgálni a vendégeiket – írja a BBC.

A múlt hét óta a KFC a DHL-lel szállíttat, ami "operatív problémákkal" magyarázta, hogy egyes éttermekbe nem jutott elég csirke. Az Egyesült Királyságban a KFC-nek nagyjából 900 étterme van, ennek nagyjából 80 százalékát franchise-rendszerben üzemeltetik. Az ideiglenes zárvatartás londoni és délkelet-, észak-, északkelet-, közép-angliai és walesi éttermeket érint.

Múlt keddig a dél-afrikai Bidvest szállította ki a csirkét az étteremláncnak, de velük szerződést bontottak, és az új szerződés életbe lépése után kavarodtak össze a dolgok a DHL-nél. "A csirke átment az úton, de nem jutott el az éttermeinkbe. Új logisztikai partnerünk van, de a kezdésnél volt némi problémájuk, ugyanis 900 étterembe napi szinten szállítani nem a legegyszerűbb feladat" - írta a KFC Twitteren, majd a poszt végén az ügyfeleik elnézését kérték.

Az éttermek közül sok teljesen bezárt vagy rövidített nyitva tartással üzemel, de olyanok is vannak, ahol csak a menüről hiányoznak egyes tételek. A DHL a Quick Service Logistics (QSL) nevű cég által fejlesztett szoftvert használja, és a DHL bejelentette, hogy a QSL-lel is konzultálnak a fennakadás miatt, szóval a programnak is köze lehet a bakihoz.

A vendégek a közösségi médiafelületeket dühöngenek a csirkehiány miatt, egy nő például arról számolt be, hogy Luton közelében 20 perc sorbanállás után közölték velük, hogy nincs csirke az étteremben.