Mészáros Lőrincék a londoni FIFA-gálán – jé, kint járt a titokzatos luxusrepülő is

2018.09.25. 14:26
Népes magyar delegáció járt kint tegnap Londonban a FIFA-gálán. A különös az, hogy a múlt hét végén kétszer fordult Londonba az a méregdrága Bombardier magánrepülőgép is, amelyet az Átlátszó.hu összeállítása Orbán Viktorral, Mészáros Lőrincékkel és egy adriai luxusjachttal is összefüggésbe hozott.

Több lap is beszámolt arról, amit Szöllősi György, a Nemzeti Sport főszerkesztője osztott meg elsőként a közvéleménnyel: népes magyar delegáció járt Londonban, a hétfőn megrendezett nemzetközi labdarúgógálán.

Az Nso.hu vonatkozó cikke szerint az évad legszebb góljáért járó Puskás-díj átadásán jelen volt Csányi Sándor, az MLSZ elnöke, Marco Rossi szövetségi kapitány, Róth Antal utánpótlás-szakágvezető, Szöllősi György, az említett főszerkesztő, Mészáros Lőrinc, a Felcsút klubelnöke, Jakab János, a Felcsút fb-elnöke, egyben budafoki focielnök, illetve Spandler Csaba, a csapat saját nevelésű játékosa.

Ha ezt az információt összevetjük a nemzetközi repülőgépes radaroldalakon azzal, hogy merre járt az a Bombardier Global 6000 típusú luxus magánrepülőgép, amelyről az Átlátszó.hu írt cikket, akkor azt láthatjuk, hogy a Budapest–London távot szeptember 24-én és 25-én is megtette a repülő. Természetesen az ilyen nyilvános portálokon utaslista nincsen, így azt nem tudhatjuk, hogy ki utazott a géppel Budapestről Londonba.

A gép

Az OE-LEM lajstromszámú gépről azt írta a portál, hogy amióta 2018 márciusában Kanadából megérkezett, szinte mindig Budapestről indul, és utazásai nagyrészt egybeesnek a NER vezetőinek mozgásaival. Ez a gép vitte Orbán Viktort Vidi-meccsre Bulgáriába, de utazott vele a Mészáros család, és sokszor iparkodott a gép a dalmát tengerpartra – éppen oda, ahol egy hatalmas luxusjachttal keresztezték egymást az útjaik.

A gép tulajdonosa nem ismert, üzembentartója az osztrák International Jet Management GmbH, egy erre szakosodott osztrák cég. Bár a repülő listaára 60 millió dollár, úgy tudjuk, hogy fél éve 50 millió dollárért került a vevőjéhez.

A világ legdrágább hobbija

Ahogy egyik forrásunk mesélte, a magánrepülőgép tartása a világ egyik legköltségesebb hobbija, bár időt valóban lehet vele nyerni.

Az egy utazásra eső költségek (például a reptéri költségek , vagyis a leszállási, felszállási díjak, a kerozin, a személyzet bére és a gép bérleti díja) nagyban függnek attól, hogy mennyire van kihasználva a gép. Egy londoni út bérelt magángéppel egy kisebb 7-8 személyes társaságnak már ezer euró/fő költséggel is elérhető, ami akár nem is sokkal drágább, mint egy későn lefoglalt út ennyi embernek az első osztályra.

Más kérdés, hogy Magyarországon hobbicélra csak egy nagyon szűk kör engedheti meg magának a magánrepülős utazást, saját géppel pedig csak néhány cég és pár egészen kiemelkedő vagyoni helyzettel bíró üzletember rendelkezik. Bérelni már többen szoktak, a multicégek, üzletemberek leginkább akkor használnak private jetet, ha 4-5 főre megspórolható a szállás is. Ilyenkor akár a kényelmi elemeken túl anyagilag is kijöhet, hogy megéri bérelni.

Nagy előnye ennek az utazási formának, hogy kvázi szabadon, előre megadott felszállási időpont nélkül vagy annak módosításával, csak némi sorban állással, rugalmasan menedzselhető a felszállás időpontja.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?