2015.03.05. 17:32

Magyarországon az újautó-eladások háromnegyedét a céges flották adják, ami a főleg kisebb modellekkel operáló Suzukit hátrányosan érinti. Március 5-én indították be hivatalosan az új Vitara gyártását az esztergomi gyárukban, ami változtathat ezen a képen, ám a magánvásárlók körében így is népszerű a márka. Tavaly két modellje is szerepelt a magánvásárlói top10-ben: a Swift és az azóta kifuttatott SX4. A Genfi Autószalonon bemutatott két újdonság hivatalosan még tanulmányautó, de két éven belül kaphatók lesznek a magyar piacon. Aki abban reménykedik, hogy esetleg itt is gyártanák, azt már most kiábrándítjuk: ezek importmodellek lesznek, a Swift, az új S-Cross és Vitara teljesen leköti Esztergom kapacitásait.

A Suzuki egyértelműen a mai trendeknek akar megfelelni ezzel a két új fejlesztéssel, amelyek a méretük alapján kisautónak számítanak. Az iM-4 16 centivel rövidebb egy Swiftnél, viszont a mai terepjárós divatnak megfelelően magasabb, a másik modell viszont egyértelműen a Corsának, Polónak, Fiestának lesz az ellenfele, amelyekkel szemben a Swift szűkebb hátsó lábtere és a kisebb csomagtartója miatt nem igazán rúghatot labdába. A nagyobbik iK-2 egyben a Suzuki új, turbós motorjainak a premierjét jelenti majd.

A dobozmájú iM-4 hasonló 1,2 literes, dupla befecskendezéses négyhengeres benzinmotort kap, mint az aktuális Suzuki Swift, de egy villanymotorral kombinálva. Ez a rendszer ugyan nem képes csak villanymotoros hajtásra, viszont fékenergia-visszanyerésre igen, és vegyes üzemű gyorsításra igen, így a Suzuki jelentős fogyasztáscsökkenést remélhet az alkalmazásától. Halványan az egykori Fronte kupéra emlékeztető hátsó kialakítású kisautó egyébként összkerékhajtástos, annak ellenére, hogy igazi városi törpe: a hossza csupán 3,69 méter, a szélessége 1,71 méter, a magassága 1,57 méter, a tengelytávja pedig 2,44 méter.

Az iM-4 ugyan nagyoin eltér az aktuális európai divattól, az iK-2 viszont olyan, mintha összeszedtek volna minden tulajdonságot, ami manapság egy sikeres négyméteres kiskocsira jellemző. A formaterve is nagyon európainak tűnik és ugyanez igaz a műszaki megoldásokra is. Az autó orrába ugyanis évtizedek óta az első benzines Suzuki turbómotor kerül: az ezer köbcentis háromhengeres közvetlen befecskendezéses, és bár a műszaki adatait egyelőre nem hozták nyilvánosságra, aligha lesz rosszabb mint a ma kapható kis turbós benzinesek. Az autó méretre is passzolna az európai kisautók közé, hisz a hossza 4,02 méter, a tengelytávja 2,52 méter, a szélessége 1,92 méter a magassága pedig 1,45 méter.

Az érdekes az, hogy bár az iK-2 tökéletes Swift-utód lenne, a hazai képviselet szerint sem ezt, sem az iM-4-et nem tervezik gyártani Esztergomban. Importmodellek lesznek, amelyek valamelyik távol-keleti üzemből érkeznek majd. Azt viszont egyértelműen jelzik, hogy a Suzukinál a cég viszonylag kis mérete és korlátozott fejlesztési lehetőségei ellenére igyekeznek tartani a lépést a divattal, ami a cég túlélése szempontjából létfontosságú.