Michelisz második a makaói esőben, 6,5 pontra a vb-elsőségtől

2017-wtcc-race-of-macau (4)
2017.11.19. 04:30
Remek hétvégét futott Michelisz Norbert Makaón, az időmérő második helye után második és ötödik lett a két futamon, ezzel 6,5 pontra csökkentette hátrányát a világbajnokságban az élen álló Thed Björk mögött az idényzáróra.

Nagyon jól jött Michelisz Norbertnek, hogy 2017-ben külön napokra tették a makaói WTCC-futamokat, és hogy lazítottak a parc fermé-szabályon, hiszen a szombati nyitófutamon pont a magyar hibájából tört össze a mezőny jelentős része. A magyar pilóta a Police-kanyarban rontott a fordított rajtrácsos verseny utolsó előtti körében, és mivel elállta az utat, félbeszakították a futamot, amit az ötödik helyen zárt.

A kocsiján kormányművet, váltót és első alvázkeretet kellett cserélni, de a szerelők óriási munkája után hibátlan kocsival állhatott fel a főfutam második rajtkockájára, a nyolcszoros Makaó-győztes Rob Huff mögé. A vasárnapi futamra viszont eleredt az eső, ami további gondot hozott a borzasztóan szűk pályán.

Biztonsági autó mögött rajtoltak el az eső miatt – ez volt az első esős makaói WTCC-futam –, ezzel a jól rajtolók nagy esélyt vesztettek a korai előzésre, Michelisz is ebben bízhatott, hogy megelőzi Huffot az első kanyarokban. Ez elmaradt, amikor a safety car a második kör végén kijött, azt várhattuk volna, hogy a csúszós pályán mindenki óvatosan kezd majd, de Michelisz rátapadt Huffra, és megpróbálta a harmadik kanyar, a Lisboa előtt megelőzni az angolt, de nem volt elég gyors. Elég gyors volt viszont Esteban Guerrieri a másik gyári Hondában, aki pont a világbajnoki éllovas Thed Björktől vette el az ötödik helyet a hármas kanyarban, nagyot segítve ezzel Michelisznek.

Az ötödik körre picit fordult a dolog az élen, Huff elhúzott, Michelisz mögé viszont nagyon odaért Tom Chilton a 70 kilóval könnyebb Citroënnel, de a kilencedik körben jött Guerrieri a Mandarin előtt, megelőzte a Micheliszt támadó angolt, és beállt hátvédnek Michelisz mögé.

Chilton végig ottmaradt Guerrieri nyakán, de pár próbálkozásnál tovább nem jutott, miközben Michlelisz tanulva szombati hibájából, inkább a biztonságos második helyre ment rá, és nem tapadt Huffra, nehogy rontson valahol. Ő nem rontott, Guerrieri viszont megcsúszott, ezzel Chilton visszakerült a dobogóra.

Huff, vagyis Mr. Makaó tovább javította a rekordját itt, kilencedszer nyert makaói futamot, ami egészen fantasztikus eredmény, főleg, hogy éjjel az ő autóját is újra kellett építeni a szombati baleset után. Mögötte Michelisz és Chilton ért fel a dobogóra,

Michelisz második és Björk ötödik helyével pedig hihetetlenül izgalmas lesz a katari idényzáró, hiszen csak 6,5 pont a svéd előnye az összetettben.

A harmadik Mehdi Bennani már 39,5 pontra van Björktől, neki már csak matematikai esélye van a vb-címre. A magyar pilóta egyébként sorban hatodik főfutamán zárt az első kettőben (!!!), még ha a kínai második helyét utólag törölték is. A sor még Németországban, a Nordschleifén kezdődött, ott második lett, majd Portugáliában és Argentínában is nyerni tudott, aztán jött a kínai második hely, majd Japánban újabb futamgyőzelem.

Említsük meg Szabó Zsolt Dávidot, a Zengő Motorsport pilótáját is, aki a csapat régebbi fejlesztésű, 2015-ös Hondájával lett pontszerző, saját csapattársát is megelőzve. Esőben, a rettentő kihívást jelentő makaói pályán.

A futam után a csapat, a szerelők munkáját méltatta Michelisz, nekik mondott köszönetet, amiért a szombati baleset után alvás nélkül hozták rendbe a kocsiját, nélkülük nem tudott volna második helyet szerezni, és ezzel felzárkózni Thed Björk mögé.

"Szombat este még kicsit aggódtam, hogy egyáltalán rajthoz tudok-e majd állni, de végül sikerült. A rajt után próbáltam támadni, úgy érzem, enyém a legjobb csomag az esőben, de végül

ott motoszkált a szombati hibám a fejemben, ezért nem mertem túlzottan kockázatatni.

Gratulálok Robnak, lenyűgöző, amit Makaón művel."

Itt tért át a szezonzáróra, elmondta, hogy tavaly erősek voltak Katarban, most is bizakodik. és próbál majd hibátlanul autózni, de a lényeg az lesz, hogy azzal a tudattal menjen a két utolsó futamra, hogy minden tőle telhetőt megtett, és ez így is lesz.

A vb-esélyek kapcsán kitért arra is, hogy a szezon elején túl óvatos volt, nagyon a végcélt tartotta szem előtt, ezért nem volt kellően agresszív sem támadásban, sem védekezésben. A harmadik-negyedik hétvége után döntötte el, hogy onnan minden futam egy mini-világbajnokság neki, ami bevált.

A WTCC 2017-es idényzárója november 30-december 1. között jön majd Katarban.