Hétmillió új előfizetőt szerzett a Netflix három hónap alatt

2017.01.19. 09:05
Példátlan sebességgel terjeszkedik a világ legtöbb országában elérhető streamingszolgáltató. Már 94 millió előfizetőjük van.

A cég ezen a héten tette közzé negyedéves  jelentését, amiben az áll, hogy 2016 végére világszerte már 94 millió előfizetőjük van - ebből ötmillió a világpiacról érkezett három hónap alatt, kétmillió pedig az USA-ból. Ilyen mértékű növekedést a cég fennállása óta nem tapasztaltak. Az utolsó negyedévben a cég nettó profitja 66,7 millió dollárra rúgott, ami 55 százalékkal magasabb, mint az előző negyedévé volt. A cég teljes éves bevétele 36 százalékot emelkedett 2015-höz képest és 2,5 milliárd dollárnál tart.

A Netflix tíz évvel ezelőtt kezdte el streamingszolgáltatását. Korábban videótékaként működtek, a cég történetéről és az átalakulásról itt írtunk hosszabban, a magyarországi indulásáról pedig itt. A Netflix vezetőségének nem titkolt célja, hogy ahogy - saját bevallásuk szerint - javarészt ők idézték elő a tévés piacot jelenleg is felkavaró változásokat a streamingszolgáltatás mellé agresszívan elindított sorozat- és filmgyártási részlegbe öntött milliárdokkal (csak sorozatfejlesztésre ötmilliárd dollárt költenek, ezt egy tavalyi konferencián jelentették be Párizsban), ők akarnak a lineáris tévézés utáni korszak, az internetes televíziózás vezető cége lenni.

A 2016-os évben a Netflix előfizetői bázisa 76 millióról 96 millióra nőtt, köszönhetően a januárban bejelentett globális terjeszkedésnek, minek nyomén már 190 országban érhető el a szolgáltatásuk, és saját magukat a világ első globális tévécsatornájának tekintik. Van kihívójuk persze: az online könyvesboltból a világ legnagyobb (dettó globális) hipermarketjévé váló Amazon december óta szintén több mint 100 országban kínálja streamingszolgáltatását, így itthon is.

A Netflix 2017 első negyedévében 5,2 millió új előfizetőre számít, közülük 3,7 millió az USA-n kívüli piacokról érkezhet. Jelenleg az előfizetők 47 százalékát a világpiac teszi ki egyébként. A cég sikeréhez az olyan saját gyártású sorozatok járultak hozzá, mint a Stranger Things, a Kártyavár, az Orange Is The New Black vagy a The Crown, ami egyébként a sorozattörténelem egyik legdrágább vállalkozása a maga 13 millió dollár per epizódos költségvetésével. A cég felmérése szerint az előfizetők elégedettek a tartalommal, és úgy ítélik meg, azt kapják a pénzükért, amire számítottak.

A magyar előfizetői helyzetről nincsenek információink, de a cég népszerűségének és további terjeszkedésének gátat szab a magyar nyelvű tartalom szinte teljes hiánya - csak elvétve nézhetünk magyar feliratos sorozatokat és filmeket, míg szinkronos sorozatuk tán egy van összesen.