Megtalálták a majomszerűvé "restaurált" spanyol Jézus-freskó eredeti festményváltozatát

2016.12.08. 21:24
A lelkes amatőr restaurátor ezek szerint mégsem tüntette el a a borjai templom átfestett freskójának eredeti festményváltozatát.

Biztosan mindenki emlékszik a jó szándékú, de kétbalkezes Cecilia Giménezre, aki négy éve egy spanyol falu templomában magánszorgalomból felismerhetetlenre restaurálta Elías García Martínez Ecce Homo című művét.

A történet bejárta a világsajtót, hatalmas reklámot csinált a városkának, a "bundás Jézus" vagy "Moncsicsi Jézus" gúnynevekkel illetett festményt pedig azóta is rengeteg turista szeretné élőben megnézni. 

Az MTI számol be most róla, hogy két spanyol régiségkereskedő egy aragóniai gyűjteményben bukkant rá  a majomszerűvé átfestett freskó eredeti festményváltozatára, amelyet most kiállítanak egy zaragozai galériában.

Bár az alaphír több hetes, hiszen még november 17-én írt róla a Local, elment mellette akkor még a nemzetközi sajtó, úgyhogy biztos sokan könnyebbültek most meg a most 85 éves Giménez asszonnyal együtt.

A felfedezést azért is tartják jelentősnek, mert eddig azt hitték, hogy a jó szándékú, de ügyetlen, lelkes amatőr Giménez keze nyomán végleg eltűnt Elías García Martínez műve. A Ricardo Ostalé Galériában kiállított festmény teljesen úgy néz ki, mint a templomi freskó, eredetisége a szakértők szerint vitathatatlan, a művész aláírta és dátumozta is. Mivel előbb készült, mint a templomi freskó, a szakemberek úgy vélik, hogy ez az alkotás modellként készült és a valenciai művész később egyszerűen átmásolta róla a falra a képet.

Arról már korábban beszámoltunk, hogy az óriási érdeklődés miatt idén látogatóközpontot nyitottak a borjai templomban, ahol bemutatják a freskó keletkezésének és sikerének történetét.