Na, kivel kampányol Hillary Clinton?

2015.08.03. 14:17
Kétmillió dolláros reklámkampányba kezd Hillary Clinton, a családjáról szóló szpotokat az előválasztásokat megnyitó két államban, Iowában és New Hampshire-ben adják le. Elemzők szerint a republikánusok támadásait akarja már előre kivédeni.

„Amikor eszembe jut, hogy miért is csinálom mindezt, mindig édesanyámra, Dorothyra gondolok. Nyolcéves korában elhagyták a szülei: Chicagóból Los Angelesbe küldték, a nagyszüleihez, akik a hátuk közepére kívánták. De más emberek jóindulatából mégis kapott egy esélyt: a tanárai, akik tudták, nincs pénze ételre, otthonról hoztak neki ennivalót. „Képzeld, Dorothy, véletlenül túl sok ételt hoztam – súgták neki" – indul a 2016-os demokrata elnökjelöltségre pályázó Hillary Clinton két új kampányvideója közül az egyik.

Dorothy

„14 éves korától valaki más otthonába ment dolgozni, itt nyílt ki a szeme: először életében látott olyan szülőket, akik szerették a gyerekeiket és törődtek velük. Nekünk ő ilyen szeretetteljes családot teremtett meg. Amikor szüksége volt egy segítő kézre, mindig volt mellette valaki. Az összes Dorothyra gondolok ilyenkor Amerika-szerte, akik sosem adják fel, nap mint nap küzdenek családjuk jóllétéért. Ezért csinálom, ezért csináltam mindig is ezt – az összes Dorothyért″. Hillary Clinton anyja, Dorothy Emma Howell 2011-ben halt meg.

A Family Strong című másik szpot azt mutatja be, hogy Hillary mit tanult az anyjától: a jogi egyetem elvégzése után nem egy jól fizető jogi céghez ment dolgozni, hanem egy gyerekjóléti szervezethez, és az oktatási reformért küzdött. First Ladyként nyolcmillió gyereket segített egészségbiztosításhoz, sorolja gyerek- és családbarát rezüméjét:

Family Strong

A New York Times szerint a korábbi First Lady és külügyminiszter stábja már ősszel lefoglalta a hirdetéseket, mert azzal számoltak, hogy sok republikánus jelölt (köztük George Bush öccse, Jeb) tűnik majd fel, akik felverik a hirdetések árait nyárra.

Clinton nemcsak a republikánusok várható támadásai ellen készül megerősíteni „őszinte és megbízható″ imázsát, amiben van mit ledolgoznia a felmérések szerint. Joe Biden alelnök személyében erős kihívója lehet a Demokrata Párton belül. A hirdetéseket egyébként két hónapja forgatták, mielőtt az alelnök indulása komolyan felmerült.

Az időzítés Hillary Clinton 2008-as kampányához hasonló, bár akkor a hirdetések George W. Bush elnököt támadták, amiért „láthatatlanok voltak számára a dolgozó családok és az amerikai katonák″.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Frontvonal

Átfogó elemzések, világátalakító kérdések és jövőképek egy kötetben.

MEGVESZEM