Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMÓriási bejelentést tett kedden a Facebook: a jövőben helyben, a tevékenysége szerinti országokban fogja könyvelni reklámbevételeit, írja a Bloomberg. A cég eddig Írországban jelentette le a bevételeit, és így az ottani alacsony adószinten fizette be a közterheket a tevékenysége után.
A Facebook 2018-tól kezdi meg az átállást a "helyi értékesítési struktúrára", és a tervek szerint 2019 első feléig végeznek az új rendszer kiépítésével. David Wehner, a cég pénzügyi vezetője a Facebook honlapján jelentette be a döntést.
A változtatás nem azért jött, mert az óriáscégnek hirtelen bűntudata lett, és elkezdte zavarni az adóoptimalizálás, hanem mert előbb-utóbb mindenképp változtatniuk kellett volna a jelenlegi rendszeren. Az Európai Bizottság a tervek szerint márciusban terjeszti elő azt a törvénytervezetet, amely az unió különböző országaiban működő, de csak Írországban adózó cégek trükközését akadályozná meg.
A Facebook egyes becslések szerint a magyar reklámpiac bevételeinek nagyjából a nyolcadát is összeszedheti, miközben ez után nem igazán fizetnek adót – írtuk egy korábbi cikkünkben.
A magyar kormány épp ezért tavaly új adótörvényt fogadott el, hogy megadóztassa a globális óriáscégek reklámbevételeit. A törvénymódosítás egy új kategóriát is bevezetett, a "vélelmezett adót". Ezáltal azokat a cégeket is tízmilliókra bírságolhatják, amelyek nem regisztrálnak a magyar reklámadó alanyai közé.
A NAV épp a napokban tette fel a legnagyobb adótartozók listájára a Facebookot és a Google-t. Azt nem tudni, hogy mennyi adóval tartozik papíron a magyar államnak a Facebook, de biztosan több mint százmillóval.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM