Ezek a cégek kommunikálhatnak el 25 milliárdot az állam pénzéből

2015.09.10. 13:26

A korábbi sajtóértesüléseknek megfelelően a következő cégek végezhetik majd az állami cégek kommunikációját és arculatformálását összesen 25 milliárdért:

  • Egyesült Reklám Konzorcium – HG 360 Reklámügynökség Kft. + Affiliate Network Kft.
  • Trinity-SPRINT Konzorcium – Trinity International Communications Kft. + SPRINT Nyomdaipari Szolgáltató és Ügynöki Kft.
  • Mindshare Médiaügynökség Kft. – HAB Advert Kommunikációs Ügynökség Kft. – Goodwill Communications Kft. Konzorcium

A nyertesek neve a friss Közbeszerzési Értesítőben jelent meg. A cégek már eddig is sikeresen szerepeltek az elmúlt évek közbeszerzésein. A Trinity International Communications annak a Kuna Tibornak a frissen alapított cége, aki Szijjártó Péter külügyminiszter régi barátja:  Kuna előző cégével, a Young & Partnersszel is egymás után nyerte a tendereket: 2010 és 2014 között kilencet nyert egyedüli indulóként. A Y&P és a Trinity együtt pedig mostanában szerződött 2,8 milliárd forintra a Szerencsejáték Zrt.-vel.

A HG 360 reklámügynökség Rogán Antal frakcióvezető Pasa parkbeli szomszédjának, Csetényi Csabának a cége. Csetényi korábban azzal keltett feltűnést, hogy összesen kilenc trafikkoncessziót nyert el, a HG 360 pedig 2013-ig 1,5 milliárd forintnyi közbeszerzést húzott be. Az utóbbi időben a bevándorlásügyi plakkátampányon kaszáltak nagyot Rogán exkerületében, ugyanis ők nyerték a belváros-lipótvárosi plakátolásra kiírt 300 milliós közbeszerzést is.

A harmadik szereplő, a Mindshare Médiaügynökség tavaly a BKK-val kötött egy 244 milliós szerződést közlekedésszervezési és fejlesztési munkálatokra, viszont már a baloldali kormányok alatt is bőven kapott zsíros állami megbízásokat. 2008-ban például egyedüliként vittek el egy kétmilliárdos média+pr-tendert az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programban. 

A 25 milliárdos keretmegállapodást már alá is írták, vagyis mostantól több milliárdért vehetnek majd hirdetéseket a kormánynak. A területet korábban uraló, de időközben a pikszisből kiesett Simicska Lajos cégei már el sem indultak a tenderen.

Az NKH áprilisi kiírása szerint nyolc feladatra (kutatási feladatok, grafikai tervezés, integrált reklámügynökségi szolgáltatások, PR-ügynökségi szolgáltatások, online kommunikációs és közösségi média szolgáltatások, gyártás, médiatervezés és -vásárlás) kerestek ügynökségeket, a megbízások 12 hónapig tartanának, amiket az NKH akár külön közbeszerzés nélkül is még 12 hónapra hosszabbíthatnának.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM

NÖVEKEDÉSRŐL ÉS EGYENSÚLYRÓL

Legyen ott ön is!