Melyik az ország leglepusztultabb vasútállomása? Szavazzon!

2015.08.01. 08:02

Nagy visszhangot váltott ki a balatonfőkajári vasúti megállóról szóló cikkünk, melyben arra kértük az olvasókat, ha az ő környezetükben is van érthetetlenül romos állomás, fotózzák le, és küldjék el nekünk. Rengeteg képet kaptunk, ami mutatja, mennyire zavarja az embereket, hogy sokszor minősíthetetlen környezetben kell várakozniuk az amúgy is egyre kevesebb vonalon működő vonatokra. Nem lehet kifogás, hogy kevés az utas, egy embert sem lehet arra kényszeríteni, hogy állva várakozzon a tűző napon vagy a szakadó esőben, miközben még fizet is. A lerobbant megállók többsége természetesen kistelepülésen található, de akad a kínálatban fővárosi állomás is.

Egy állomás folyamatos leromlása egyébként nyilván maga után vonja azt is, hogy a település lakói egyre kevésbé utaznak vonattal, majd a csökkenő utasszámra hivatkozva gyakran megszüntetik a megállót vagy éppen az egész vonalat. Ezt bizonyítja az is, hogy számos olyan megállót ajánlottak a figyelmünkbe, amelyek pár éve még működtek, ma már azonban nem. Úgy tűnik, sok évtized után végre megtörténhet a MÁV és a Volán-buszok összehangolása, és talán változás állhat be az itt bemutatott állapotban is.

Most eldönthetik, melyik állomásra férne rá leginkább egy alapos felújítás. Szavazzanak! Önök szerint melyik Magyarország leglepusztultabb vasútállomása?

Mielőtt azonban rávetnék magukat a szavazógombra, azért elmondjuk, hogy bár nem sokat, de kaptunk az állomásokat dicsérő levelet is. Mint egy olvasó írja: „Nógrád megye százéves, de felújított állomásai csodálatosak. A legfantasztikusabb állomások itthon a Debrecen–Nagykereki vasútvonalon vannak, még a buszokra is közös peronnál lehet átszállni. A legtöbb állomás egész normális, tiszta, gyakran egész korrekt mellékhelyiséggel. Javaslom, nézzék meg, milyen szép vasútállomásaink vannak!”

Most azonban következzenek a nem szépek:

Csörög

Több olyan állomás van, amit sok olvasónk figyelmünkbe ajánlott, ilyen a csörögi állomás is, amire többen is panaszkodtak. Mint egy olvasó írja: „Ha valaki árnyékba szeretne húzódni a várakozáskor, maximum egy fa alá tud beállni, ahol talán még két ember is elfér egymás mellett. A padokról meg ne is beszéljünk, leülni a négy padból csak kettőre lehet, mivel az alsó deszkák hiányoznak.”

2007-ig Csörögön is volt állomásépület, de egyik napról a másikra eltűnt. A történetre mindenki másképp emlékszik. Van, aki szerint a MÁV és az önkormányzat nem tudott megegyezni az épület fenntartásáról, majd lebontották, az egyik vasutas szerint a helyiek lassan széthordták. Eltűnt a tető, az ablakok és ajtók, a rézcsapok, majd szépen lassan minden.

Csörög is megérhet egy szavazatot, de azért olvasson tovább, van kínálat!

Marcaltő

Marcaltőt is többen ajánlották figyelmünkbe. Mint az egyik olvasó írja: „Csorna és Pápa között közlekednek a vonatok, az állomás épületéhez szépen igazodó sebességgel, a Rába hídján például csak lépésben halad át a vonat. Az állomásépület omladozik, és a növényzet is szépen elkezdte benőni. És itt még a piros pad sem lett felújítva, és a közútról is elég kalandos a megközelíthetősége az állomásnak.”

Marcaltő ennek ellenére szerintünk inkább csak elhanyagolt. Tipikusan olyan épület, amit még meg lehetne menteni, persze ez valószínűleg nem fog megtörténni. Drukkoljunk együtt Marcaltőnek, szavazzon!

Kiscsákó

Bár nagyon komoly a verseny, Kiscsákóval nem sok megálló versenyezhet. Három különböző forrásból érkeztek képek Kiscsákóról, mi egyszerűen odavagyunk érte! Kiscsákó lakosai nem sírnak, hanem cselekednek, ha nincs hova leülni, akkor csinálnak maguknak helyet. Tegye a szívére a kezét, és nézze meg azt a téglákból összerakott lócát! Hát tudna ön olyat építeni? Na ugye!

Ha ön szerint is tökéletesen szimbolizálja a magyar vasutat ez a téglalóca, akkor szavazzon Kiscsákóra!

Tompa

Erős versenyző Tompa is. Ezt a képet egy olvasónk készítette december közepén, amikor leszállt a vonatról. Nagyon sokáig azt sem tudta, merre induljon. Ahogy ő fogalmaz: a Google sem járt a vasút másik oldalán. Talán a legcsodálatosabb ebben a megállóban, hogy a „Dohányozni tilos!” matricát azért gondosan kiragasztotta a MÁV. Innen is gratulálunk!

Kőbánya-Kispest

Nehéz erre bármit is mondani, hiszen a Köki állomásának egy része gyakorlatilag életveszélyes állapotban van, annak ellenére, hogy itt van az kék metró és a ferihegyi reptérbusz átszállása is. Átadjuk a szót az olvasónak:

„A Köki vasútállomáson az állapotok már öt éve olyannyira leromlottak, hogy az utasok között a halálos baleset sem kizárható. A Köki gyalogos lépcsői leírhatatlan állapotban vannak, számos fokuk 20-30 fokkal ki van borulva, így a vasúthoz le és felmenni csak akkor lehet száraz időben, ha a szintén széjjelrozsdásodott korlátokba mindkét kézzel kapaszkodunk – esős időben pedig sehogy, mivel ömlik rajtuk a víz. Amikor a Nyugati pályaudvart nemrég két hétre bezárták és a Köki emiatt még nagyobb terhelést kapott, a lépcső helyzet annyira tarthatatlanná vált, hogy egyes lépcső fokok helyére éjszaka vas lemezt hegesztettek be.

Mióta a Debrecen–Nyíregyháza irányon, bécsi indulással járnak nemzetközi vonatok, a 15 perces közbenső pihenőt a Kökin állva teljesítik, így minden külföldi látogató alaposan meggyőződhet az állomás állapotáról. A leromlott állomás látványa miatt annyi utaspanasz volt, hogy nemrég a bécsi vonat pihenőhelyét Ferencváros állomásra kellett áttenni – amely szintén leromlott állapotú, de legalább a természeti környezete szép.”

Ha ön sem érti, hogy a lehet egy ilyen állapotú állomást üzemeltetni a fővárosban, akkor szavazzon a Kökire! Tudjuk, hogy kemény a mezőny, de próbáljon dönteni!

Kelenföld

Személyes kedvencem, talán mert kénytelen vagyok néha igénybe venni. Ráadásul mindig eltévedek, így sosem tudhatom, hogy a borzalmasan lepusztult régi aluljáróban vagy a csilivili újban kötök-e ki. Kalandos. Egyszer még a nyilvános vécét is kipróbáltam!

Más is figyelmünkbe ajánlotta a Kelenföldi pályaudvart, ezt a képet egy olvasónk küldte, külön felhívta a figyelmünket a madárgyilkos tüskékre a málladozó vakolattal, a tavalyi és egyben jövő évi karácsonyi fényfüzérrel. Nemrég felmerült, hogy a Déli pályaudvart végleg bezárják, és átterelik a forgalmát Kelenföldre – ez talán minden idők legkacérabb ötlete lehet. Ha ön is imádja a Kelenföldi pályaudvart, szavazzon!

Kónya

Ha már eldöntötte, hogy kire szavaz, vagy ne adj' isten már meg is nyomta a gombot, akkor nem irigyeljük, Kónya megállója mellett ugyanis nem lehet elmenni! Nézze jól meg a faoszlopos technikát és a menetrend-szigszalagozás kifinomult módját! Kint van a menetrend? Kint! Akkor meg?

Kónyán a hivatalos adatok szerint 42-en élnek, úgy látszik, sajnos itt sem cél megmenteni a vasutat.

Fotó: Olvasónk, Ágnes

Gyökérkút

A kép nem tükrözi hűen az állapotokat, mert Gyökérkúton azóta már a tető is beomlott. Mondjuk, nem is áll meg a vonat, csak nyáron. Pedig a tanyavilágban nagyon fontos lenne a jó közlekedés. Ha Gyökérkút ön szerint is egy gyöngyszem, szavazzon erre a képre!

Dunakeszi

A Dunakeszin élők többsége nagyon el van keseredve az állomásuk állapotán, a mellékelt fényképeket egy lakó direkt nekünk készítette, mert nem bírja már nézni a borzalmas állapotban lévő épületet. Ráadásul egy jómódú elővárosról beszélünk ugye, itt lakik például Szijjártó Péter. Mi van, ha egy reggel arra ébred, hogy vonattal szeretne munkába indulni? Ha ön szerint sem méltó, hogy a külügyminiszter egy ilyen peronról szálljon fel a vonatra, szavazzon Dunakeszire!

Fotó: Olvasónk, Gábor

Somogyudvarhely

Somogyudvarhely szintén egy működő vasútállomás, bár csak napi négy vonat jár ide Siófokról. A tető omlik, a vadvirág nő, az oszlopra ragasztós technika működik.

Mihályháza

Ezen a képen a dátum is pontosan látszik, úgyhogy nem mondhatják az, hogy ilyen nincs! Mihályháza a Pápa–Celldömölk vonalon található, vasútállomása a falu szélén, de jól megközelíthető. A pad itt is szép pirosra van festve, ráadásul egy fa alatt van, árnyékban! Félünk tőle, hogy egy ilyen árnyékos paddal nem lehet nyerni, de persze nem akarunk senkit befolyásolni, szavazzon!

Fotó: Olvasónk, Gábor

Balatonfőkajár

Igazságtalan lenne kihagyni a versenyből a balatonfőkajári állomást, hiszen ez volt cikkünk kirobbantója. Az állomásról vannak újabb információink is, miszerint mi még igencsak jó állapotban találtuk, hiszen áprilisban egy civil szervezet és maga a polgármester is többzsáknyi szemetet hordtak ki innen. Az épület pedig már nem a MÁV, hanem a Magyar Állami Vagyonkezelő Zrt. tulajdona, így akár még változás is beállhat a dologban.

Ha ennek ellenére Balatonfőkajár ön szerint mindent visz, szavazzon!

Az ország leglepusztultabb vasútállomása