Amikor Clarkson kirúgták a Top Gearből, valahogy lehetett sejteni, hogy ezzel a lépéssel mindenki jól fog járni, csak pont az a BBC nem aki meghozta a döntést. Azt most hagyjuk, hogy az utolsó csepp a közmondásos pohárban sima gyökérség volt-e (mire befejezték a melót, nem volt meleg étel a forgatáson és Clarkson leütötte az egyik producert) vagy Clarksonnak igaza volt, esetleg, és most az összeesküvés-hívő olvasóink kedvében járok egy kicsit, szándékos provokáció volt-e, mert mindegy.
A lényeg, hogy a Top Gear pillanatok alatt vesztett három műsorvezetőt, hiszen Clarksont James May és Richard Hammond is követte, majd egy hónapos kihagyás után már meg is volt az új ajánlat az online könyvesboltból a világ legnagyobb szatócsává kinövő Amazon jóvoltából, ahol 160 millió fontot (!) sem sajnálnak három évadnyi, azaz 36 résznyi autó hülyéskedére, amit hiába vezet majd a BBC-től eligazoló trió, természetesen nem lehet Top Gearmek hívni, mert a név a brit köztévé levédett márkaneve.
Clarkson fizetése állítólag tízmillió font körüli összeg lesz, de May és Hammond sem fog sokkal kevesebbet keresni, és mivel mindez évadonként értendő, a 36 részes szerződés időtartama alatt 30 millió font (kb. egymilliárd forint, lófaszt, hülye vagyok, 12,9 milliárd) üti majd a markukat. Egy tévés szakember szerint pont a nagy lóvé lehet az, ami a új műsor rákfenéje lehet:
A Top Gear pont attól működött jól, hogy nem volt olyan sok pénz rá, és a három műsorvezető és a stáb kreativitása emelte a többi autós magazin fölé. 160 milliós büdzséből nem nehéz forgatni, és nagyon megkönnyítik majd a dolgukat, de ez akár vissza is üthet majd.
kicsitomi 2015.08.28. 12:17:52
megint 2015.08.28. 12:28:41
dex.ion 2015.08.28. 12:28:55
skybell 2015.08.28. 12:29:00
30 M GBP (mai árfolyamon / 1 GBP=430 HUF) =12,9 MILLIÁRD Forint
skybell 2015.08.28. 12:30:44
kicsitomi 2015.08.28. 12:40:13
scottish 2015.08.28. 12:40:21
Aha. Mert persze tök semmi pépnzből lehetett olyan teszteket összehozni, hogy az egyik pillanatban még angliában tesztel, a másikban meg már szingapúrban.
Nem említve az egész adásos ökörködésüket (Amazonasz, Vietnám, Afrika)
Az tette őket naggyá, hogy rengeteg pénzt beletoltak az adásba, de ezt olyan ügyesen, hogy a néző azt hitte, hogy minden tök egyszerű és véletlen. Ha azt hiszed, hogy olcsó, pedig nem, na ahhoz kell a rahedli pénz.
sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.28. 12:58:03
worxland 2015.08.28. 13:00:38
Terézágyú 2015.08.28. 13:02:47
"nem volt olyan sok pénz rá" <> "tök semmi pénz"
sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.28. 13:12:57
ezzel szemben a Top Gear esetében az epizódonkénti költség 500 000 font volt (egymillió, ha beleszámoljuk a trió gázsiját is), ami azért szignifikáns különbség (forrás: www.telegraph.co.uk/news/celebritynews/11829887/Jeremy-Clarkson-set-to-become-highest-paid-TV-host-in-Britain-on-post-Top-Gear-Amazon-Prime-show.html).
dreamhotep 2015.08.28. 13:34:01
nick papagiorgo 2015.08.28. 13:41:58
ne a tököt hasonlítsuk a babhoz :)
Akkor lehetne megállapítani, hogy mekkora a költségvetése, ha más autós műsorok költségvetéséhez hasonlítjuk. Ott szerintem csúcstartó volt amúgy.
Amit az úr állít, az a Top Gear elején volt igaz max. Utána, amikor beindult a szekér, ezek a Polar Special, meg Three Wise men goes to Bethlehem, meg egyéb részek, ahol drága verdákat amorizáltak le pl. nem két fillérből készültek.
Ez a műsor pont azért volt jó, mert egyfelől tényleg kellett hozzá a kreativizás, másfelől meg megvolt az a pénz is, ami kellett, nem pedig egy "mit hoz ki ezen a héten Józsi és Dezső a kispolszkiból" típusú low-budget valami volt.
melaena 2015.08.28. 13:49:22
Meg is latszik rajta,foleg az elso evadokon.
Maga a sorozat szuper,de nagyon sokszor erezni rajta, hogy egyetlen hollywoodi film arabol szeretnenek 10-15 reszes evadot forgatni.
Azert a 99-es matrixot mar illene uberelni latvanyban/technikaban.
lk2 2015.08.28. 14:00:13
nick papagiorgo 2015.08.28. 14:08:28
Az, hogy van pénz egy adásra, nem baj, ha van ötlet arra, hogy a pénzt hogyan költsük el, úgy hogy a végén a produkció látványos, meg szórakoztató legyen. Ez csak arra jó, hogy a producernek nem kötik a kezét a költségek és nem a nagymamája autóját kell kölcsönkérnie, hogy azzal furikázzanak a falumenti földutakon. Ez eddig sem volt jellemző, ráadásul ha jól tudom, a régi TG-s producerüket is hozzák magukkal, tehát látok némi halvány esélyt, hogy a pénzt értelmesen költik el.
A TC-vel kapcsolatban, abban tényleg volt kreativitás, viszont pénz nem, mert kis hazánkban egyszerűen nincs erre "kereslet" - itt a TV-kre gondolok elsősorban, nem a nézőkre. Egyszerűbb a brazil szappanoperákat meg a valóvilágot, győzikesót nyomni, mint a TC-t, mert azok már jól bevált formátumok, nincs bennük kockázat.
sixx · http://comment.blog.hu 2015.08.28. 15:21:20
Hrobert · http://androlib.blog.hu 2015.08.28. 15:43:31
Amugymeg azért eddig se volt olyan kicsi az a pénzeszsàk, ezek hàrman szarrà keresték magukat eddig is - persze nem csak a Top Gear-böl ez is igaz. Meg elég sok négykereküt zuztak le mindenféle egzotikus helyen.
Bambano 2015.08.28. 16:05:15
nem hiszem, hogy a bbc kikonteózta a legjobb bandáját a cégtől. szerintem a bbc csak a saját etikai elveihez tartotta magát.
azt sem hiszem, hogy a több pénztől rosszabb lesz a műsor. szerintem ezek a sokkal több pénzből sokkan nagyobb barmok lesznek, mint eddig. természetesen a jó értelemben értve a jelzőt. eddig csak egyszer próbáltak meg fellőni egy reliant robint, mostantól lehet bentley-t is.
attól félek egy kicsit, hogy a top gear című állami tv autós műsorával szívesebben szóba állt a többi állami cég, egység, az amazon pereputtyával meg nem. így az olyan orbitális marhaságok, mint partraszállni egy forddal meg pár angol katonával, az esetleg elmaradhat. és a stig temetése se lesz olyan látványos, mint a feketéé volt. de majd kitalálnak helyette mást.
a 10/30 misihez csak annyit: viselje egészséggel.
Bambano 2015.08.28. 16:05:53
karit 2015.08.28. 16:54:45
Inkák földjén 2015.08.28. 18:02:16
(Ilyenkor jonnek mindig azok az ertelmes megnyilvanulasok, hogy "utana lehet csinalni")
Parajpuding 2015.08.28. 19:14:04
lk2 2015.08.31. 02:45:22
Walter Hartwell White 2015.09.01. 09:07:03