Gondolatok egy női fejből

Izland, az elérhető természeti csoda

Utazás előtt

2017. szeptember 25. - Perger Viktória

Sokaknak bakancslistás helyszín ez a gyönyörű szigetország. Nekem is azt volt. Na jó, egy picit még az is marad, mert maradt még bőven látnivaló, amit az egy hetes "telelésünk" alatt nem tudtunk megcsodálni. Bár nem szokásom, de most kivételesen még utazás előtt elolvastam pár cikket, blogot, mert nem tudtam pontosan mire számítsak. Jó oké, ez nem olyan, mint oxigénpalack nélkül megmászni a Mount Everestet, de akkor is... Nem jött rosszul pár tipp.

És akkor most én is megosztok egy-két hasznos apróságot az ide készülőknek:

Időjárás
A legkardinálisabb pontja az utazásnak. A szigetországban alapvetően rengeteget esik az eső és fúj a nem kis erejű szél. Ezt még tetézheti a hó és télen a napsütéses órák igen csekély száma. Most, szeptemberben még pont határeset a helyzet. Sokat van világos, 10-12 fok van és pont elviselhető mennyiséget esik az eső. Nem mondom, hogy nem örültem volna, ha nem ázunk el egy hét alatt legalább 3x, de a http://www.vedur.is/ honlapot bújva egész jól elkerültük az esőt.

Ruházat
Bár a párommal rendszeresen túrázunk Magyarországon, de még így is rá kellett szánnunk pár órát és pár ezer Ft-ot arra, hogy Izland-kompatibilis ruházattal tudjunk felszállni a repülőre. A legfontosabb ruházat kimerül egy szuperkényelmes, vízálló túrabakancsban, egy 3in1 túrakabátban (kivehető polárbéléssel), egy vízálló, vastagabb túranadrágban, sálban, sapkában és kesztyűben. Ezekből megéri jó minőségűt, tartósat venni, a többi már egyénfüggő. Nekem pl. nem voltak tutiszuper aláöltözeteim, de egy-két top, póló is megteszi. A dolog pikantériája az volt, hogy szeptember elején nem lehet ilyen cikkeket kapni a sportboltokban. Nem kis keresésbe, rohangálásba került mire például találtam egy viszonylag szélálló, vékonyabb sapkát. Mindenhol azt mondták az eladók, hogy majd szeptember végén jönnek az ilyen őszies darabok. Hát jó jó, de én most fogok megfagyni enélkül, kérem szépen. Ha úgy látod, nincs most pénzed ilyen kiadásokra, kérj kölcsön! Biztos lesz, akinek akad egy jó túrakabátja vagy kesztyűje. Persze ezalól kivétel a túrabakancs, azt nem ajánlott kölcsön kérni.

Szállás
Gondolkozz előre! Mi 4 hónappal az út előtt foglaltunk, de már így is szűk volt a kínálat. Izland egyre népszerűbb és egyre elérhetőbb, ezért nem árt jó előre bújni a szállásokat kínáló oldalakat. Mi 3 különböző helyen laktunk, mindháromszor faházban. Neten keresztül foglaltuk őket némi keresgélés és tanakodás után. Nem feltétlen szükséges utazási iroda segítségét kérni a szervezéshez, ha szeretünk mindent magunknak kitalálni. A faház jó választás abból a szempontból, hogy minden konyhai eszköz rendelkezésre áll, így ha van rá igényed, tudsz főzni vagy hideg kaját enni. Az ottani árakat ismerve ez nagy segítség lehet.

Pénz
Na, hát ebből jó ha van. Bár Izland tényleg elérhető, főleg mióta a Wizz Air heti 2x repül oda, de akkor is a világ egyik legdrágább országa. Drága az autóbérlés, a benzin, a szállás, a kaja, az alkohol és még sorolhatnám. De saját tapasztalatból azt is tudom, hogy meg lehet oldani viszonylag "olcsón". Mi csak szupermarketben vásároltunk és így oldottuk meg az étkezéseinket. Étterembe egyáltalán nem mentünk, nem éreztem úgy, hogy bármelyik húsmentes kaja is érne 6-7000 Ft-ot vagy egy leves 4-5000-et. A másik apró trükk, hogy inkább sétáltunk ahelyett, hogy fizettünk volna 1500 Ft-ot a parkolásért. Így nem általában nem tudtunk a látnivalók közelében megállni, de ezt a plusz pár 100 m-t egyáltalán nem bántuk.

Kaja
Bevallom én azt hittem szinte semmi vegán kaja nem lesz a szigeten, de óriásit kellett csalódnom. A szupermarketekben kifejezetten széles választék volt. (kenyerek, kencék, sajtok, joghurtok, tejek, müzlik, magok). Bár mi, tanulva az eddigi utainkból, elég sok kaját vittünk magunkkal. Jól jön, de nem létszükséglet. Talán az árak miatt éri meg itthonról vinni pár dolgot, de attól nem kell félni, hogy éhen maradunk. Még vegánként sem!

Folytatása következik...

Morpheus. 2017.09.26. 18:58:32

Nagyon hideg és néptelen, de gyönyörű szigetország kifejezetten fura és érdekes szikásokkal.

Perger Viktória · http://viktoriaperger.blog.hu/ 2017.09.27. 09:18:35

@Morpheus.: :) Annyira nem volt hideg most, inkább sokat esett az eső. A környezet hihetetlen, sosem láttam még ilyet.

Burgermeister 2017.09.27. 18:00:24

Szép, egyszer érdemes megnézni! Augusztusban!!!